به گفته‌ی ایمی هنیگ، موتور فراستبایت جلوی توسعه‌ی بازی Star Wars ویسرال گیمز را گرفته بود - گیمفا
به گفته‌ی ایمی هنیگ، موتور فراستبایت جلوی توسعه‌ی بازی Star Wars ویسرال گیمز را گرفته بود - گیمفا
به گفته‌ی ایمی هنیگ، موتور فراستبایت جلوی توسعه‌ی بازی Star Wars ویسرال گیمز را گرفته بود - گیمفا
به گفته‌ی ایمی هنیگ، موتور فراستبایت جلوی توسعه‌ی بازی Star Wars ویسرال گیمز را گرفته بود - گیمفا
به گفته‌ی ایمی هنیگ، موتور فراستبایت جلوی توسعه‌ی بازی Star Wars ویسرال گیمز را گرفته بود - گیمفا
به گفته‌ی ایمی هنیگ، موتور فراستبایت جلوی توسعه‌ی بازی Star Wars ویسرال گیمز را گرفته بود - گیمفا

به گفته‌ی ایمی هنیگ، موتور فراستبایت جلوی توسعه‌ی بازی Star Wars ویسرال گیمز را گرفته بود

مرصاد قدیری
۱۶:۱۵ ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
به گفته‌ی ایمی هنیگ، موتور فراستبایت جلوی توسعه‌ی بازی Star Wars ویسرال گیمز را گرفته بود - گیمفا

همان‌طور که می‌دانید، الکترونیک آرتس (Electronic Arts) تاکنون چندین پروژه‌ی Star Wars را لغو کرده است. با این‌که بازی جهان باز استودیوی موتیو (Motive) تازه‌ترین قربانی تصمیمات این شرکت محسوب می‌شود. اما این موضوع با پروژه‌ی Ragtag، بازی Star Wars استودیوی ویسرال گیمز (Visceral Games)، آغاز شد. حال به تازگی خانم ایمی هنیگ (Amy Hennig)، کارگردان این عنوان لغو شده، توضیحات جالبی را به اشتراک گذاشته است.

در طی مصاحبه‌ای با وب‌سایت USGamer، خانم هنیگ توضیح داد که مراحل توسعه‌ی بازی بیشتر از چیزی که مردم تصور می‌کنند، پیش رفته بود اما با این‌حال، مشکلات خود را نیز به همراه داشت. استفاده از موتور بازی سازی فراستبایت (Frostbite) شرکت الکترونیک آرتس جلوی توسعه‌ی این عنوان را گرفته بود. همان‌طور که می‌دانید، این موتور برای توسعه‌ی عناوین اول شخص تیراندازی ساخته شده است؛ اما Ragtag یک بازی‌ سوم شخص اکشن سینمائی بود.

فکر می‌کنم ویسرال به نوعی با چالش‌های زیادی احاطه شده بود. با این وجود، ما در حال ساخت یک بازی بودیم؛ به گفته‌ی مردم، این یک Star Wars به سبک Uncharted بود. این موضوع کاملاً صحت ندارد اما مزیت آن این است که مردم می‌توانند چیزی را در ذهن خود تجسم کنند. اما این بدین معنی بود که ما حتماً باید از موتور فراستبایت اسفاده می‌کردیم؛ چراکه برنامه‌ی داخلی این بود که همه از یک تکنولوژی مشابه استفاده کنند. اما این موتور برای توسعه‌ی عناوین تیراندازی اول شخص ساخته شده بود؛ نه بازی‌های سینمائی سوم شخص.

پس ما تمام مکانیک‌های سکو بازی سوم شخص، بالا رفتن، کاور گرفتن و دیگر موارد مورد نیاز را به موتوری اضافه کردیم که برای انجام چنین کار‌هایی ساخته نشده بود. ما کار‌های بنیادین زیادی را انجام دادیم که فکر می‌کنم تیم‌های دیگر هنوز در حال بهره بردن از آن‌ها هستند؛ چراکه این یک موتور مشترک است. اما این خیلی سخت است که پس از اختصاص بخش زیادی از زمان خود به انجام این کار‌های بنیادین، نتوانید بازی را توسعه دهید.

ای کاش مردم می‌توانستند بخش‌های بیشتری از آن را مشاهده کنند؛ چراکه مراحل توسعه‌ی بازی خیلی جلو‌تر از چیزی بود که آن‌ها دیدند. این بازی خوب بود؛ اما در برنامه‌ی کسب و کار الکترونیک آرتس جایی نداشت. در طی زمانی که آن‌ جا بودم، چیز‌های زیادی تغییر کردند. پس می‌دانید، کاری نمی‌توانستیم انجام دهیم.

این اولین بار نیست که تحمیل اجباری موتور فراستبایت به توسعه دهندگان مانع پیشرفت توسعه‌ی بازی ‌آن‌ها شده است. عنوان معروف Mass Effect Andromeda با مشکلات زیادی در حین توسعه مواجه شد؛ به این دلیل که فراستبایت برای انجام کار‌های مورد نیاز یک بازی نقش آفرینی ساخته نشده بود.

در راستای اخبار Star Wars، با این‌که الکترونیک آرتس از حق انحصاری انتشار عناوین این سری به درستی استفاده نکرده و موجب لغو شدن تعدادی از بازی‌های Star Wars شده است. اما این موضوع به روابط بین این شرکت و دیزنی آسیبی وارد نکرده است. الکترونیک آرتس مدعی است که به عناوین این سری متعهد بوده و بازی‌های بیشتری را منتشر خواهد کرد. همان‌طور که می‌دانید، بازی جدید استودیوی ریسپاون (Respawn) یعنی Jedi: Fallen Order در پائیز سال جاری در دسترس قرار خواهد گرفت. همچنین طبق گزارشات منتشر شده، این شرکت قصد دارد به جای عنوان جهان باز لغو شده‌ی استودیوی موتیو، یک بازی Star Wars دیگر اما با مقیاس کوچکتر را عرضه کند.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

به گفته‌ی ایمی هنیگ، موتور فراستبایت جلوی توسعه‌ی بازی Star Wars ویسرال گیمز را گرفته بود - گیمفا
به گفته‌ی ایمی هنیگ، موتور فراستبایت جلوی توسعه‌ی بازی Star Wars ویسرال گیمز را گرفته بود - گیمفا
به گفته‌ی ایمی هنیگ، موتور فراستبایت جلوی توسعه‌ی بازی Star Wars ویسرال گیمز را گرفته بود - گیمفا
به گفته‌ی ایمی هنیگ، موتور فراستبایت جلوی توسعه‌ی بازی Star Wars ویسرال گیمز را گرفته بود - گیمفا
به گفته‌ی ایمی هنیگ، موتور فراستبایت جلوی توسعه‌ی بازی Star Wars ویسرال گیمز را گرفته بود - گیمفا
به گفته‌ی ایمی هنیگ، موتور فراستبایت جلوی توسعه‌ی بازی Star Wars ویسرال گیمز را گرفته بود - گیمفا
به گفته‌ی ایمی هنیگ، موتور فراستبایت جلوی توسعه‌ی بازی Star Wars ویسرال گیمز را گرفته بود - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • TERIXA گفت:

    بله EA به بازی آنلاین مملو از لوت باکس و پرداختهای درون برنامه ای احتیاج داره نه بازیهای این شکلی.

    • Star1 گفت:

      قبل از شروع پروژه EA خبر نداشت قراره چی ساخته بشه که با ساختش مخالفت کنه بجای اینکه بعد از ۲ سال و با کلی هزینه رو لغوش کنه؟
      یخورده فک کردن قبل از قضاوت بد نیست.

      • SMak گفت:

        نوشته ک شرایط تغییر کرده
        تغییر هیات مدیره و سیاستا

      • joel گفت:

        اره تو راست میگی ابر کمپانی بزرگ EA امی هنینگ خالق انچارتد از ناتی داگ اورده چند تا کیسه پر دلار ریخته جلوش و بهش گفته ( تو فقط بساز لعنتی) :rotfl:

        • PERSIAN NAZI گفت:

          خالق انچارتد ؟
          مگه خودش نگفته که بدنبال ساخت یک اکشن ادونچر بوده و لارا کرافت رو الگو قرار داده و سعی کرده بجای یک دختر زورگو یه ادم جک و خنده رو رو بزاره ؟
          مگه نگفته که ۸۰% بازی رو از تومب ریدر برداشته و بقیه رو خودش ساخته ؟
          خودش میگه که خالق نیست و اون وقت شما میگی خالق ؟
          اصلا میشناسیش ؟
          خانوم ایمی هینگ قبل از نویسنده و طراح بودن یک مدید بسیار با تجربه و موفقه که از نینتندو و سگا شروع کرد و یکی از بزرگترین کارهاش جلوگیری از افزایش قیمت کنسول بوده و تلاش بیشماری هم داشته که بازی رو روی ۴۰ دلار ثابت کنه اما به لطف پول پرستان امریکائی نتونسته و توانش رو برای ۶۰ دلار گذاشته و نسبتا موفق شده
          یکی دیگر از خدمات ایشون این بود که سرویسهای انلاین بازی رو سازماندهی کرد و عواملی همچون بازی رایگان رو به عرصه اورد
          فراموش نکن که ایشون یک مدیر بسیار موفقه و مدیریت مالی خونده نه نویسندگی و اگه خودش بشنوه که بهش میگن خالق انچارتد از خنده روده بر میشه
          حداقل یکی رو میخواین ببرین اسمان درست ببرین که بنده خدا سقوط نکنه :laugh:

  • Sir Sonic گفت:

    این استفاده دسته جمعی از موتور فراستبایت آخه چه صیغه ایه.
    بعد موفّق ترین بازی اخیرشون که Apex Legend ـه رو کلاً ریسپاون با انجین Source والو ساخته. نذاشته EA کمک کنه که پشتش دخالت هم کنه، یه تف هم انداخته روش تازه گذاشته اسم اش بیاد رو پوستر بازی. صرفاً چون صاحاب استدیوئه.
    ای خاک تو سر EA.

    • PERSIAN NAZI گفت:

      اون زمان کرایتک خیلی بهتر بود و بازیهاشون باگ نداشت که
      بلک و مدال افتخار رو یادش بخیر یا همون بوکس و تنیس و دیگر بازیهاش
      هیچ کدام باگ نداشت حتی فیفا که الان پر باگترین بازیه تاریخه تو زمان کرایتک یکی از بهینه ترینها بود من بازی نکردم اما فیفا باز زیاد میشناسم که حرفشون اعتبار داره
      در کل خاک عالم تو سر ادرو ویلسون و موتور فراست باگش و سیاستهای مزخرفش که چیزی بجز گفتن اینکردیبول بلد نیست و شده میم :laugh:

  • Star1 گفت:

    چه بهانه ی مسخره ای
    موتور فراستبایت یکی از بهترین ها در ساخت بازی هست و سه بازی،
    Mass Effect: Andromeda
    Dragon Age: Inquisition و
    Anthem
    به صورت سوم شخص با همین موتور ساخته شدن که هر سه بازی های موفق و خوش ساختی هستن.
    کم کاری و سهل انگاری خانم هنیگ و مدیران استودیو ویسرال گیمز دلیل اصلی لغو این پروژه بود.

  • Y PS گفت:

    “این بازی خوب بود؛ اما در برنامه‌ی کسب و کار الکترونیک آرتس جایی نداشت.” اصل مطلب این یه جملست!

  • heropersia گفت:

    آقای battlefield 5 جان خودت چی میگی.بازی های که نام بردی همه مشکل طراحی فیزیک حرکتی داشتن.خانم هینگ کارنامش نگاه کن چی ساخته بعد بیا با این مشکلات فراسیبات بازیشو بسازه.بعدشم همه اینا بکنار بگو چرا Visceral تعطیل کردی تمام مشکلات بر میگرده به سو مدیریت EA و اگه خبرها پیگیر باشی حتی به Respawn هم گفته بود بیا از فراسیت بایت استفاده کنه اما چون میدونه اینا تیم خلاقی هستن بهشون فشار بیاره راحت جدا میشن مث {همو کاری که ۲۰۰۹ با اکتیویژن کردن} دیگهEA در دهنشو گذاشت.باید به EA گفت تو فقط پول مردم با لوت باکس بکش بالا

    • armin2100 گفت:

      استودیوی visceral با ساخت dead space 2 نتونست حتی هزینه ی ساخت بازی رو در بیاره،ولی بهشون یه فرصت دیگه دادند ولی با dead space 3 دوباره این اتفاق تکرار شد،حیف شد واقعا استودیوی خوبی بود،به نظرم مشکل EA نبود، مشکل گیمرها بودند که لیاقت نداشتند

      • mory_num1 گفت:

        طبق چیزی که تو ویکی پدیا نوشته شده دد اسپیس ۱ چیزی حدود ۲ میلیون نسخه فروخته که برای یه بازی با سبکی که ممکنه همه گیر نباشه خوبه، بازی دد اسپیس ۲ تو هفته اول انتشار نزدیک ۲ میلیون نسخه فروخته و طبق گفته های یکی از کارکنان داخلی شرکت ea در ۲۰۱۷ فروش کلی نسخه ۲ حدود ۴ میلیون نسخه و هزینه ساخت حدود ۴۷ میلیون دلار برآورد شده. فقط نسخه ۳ بازی بود که فروش حدود ۶۰۰ هزار نسخه ای رو تجربه کرد و طبق انتظارات فروش نکرد. الان که خیلی از گیمرا به عقب و سالهای قبل نگاه میکنن و بعد به خیلی از بازیهای روز نگاهی میندازن تازه میفهمن چیو از دست دادن. اگر الان هم به فکر نباشن و غفلت کنن حدود ۶ یا ۷ سال دیگه دیگه آیپی هایی مثله ولفنشتاین یا اویل ویتین یا dishonored رو از دست دادن و دورشون پر از بتل رویال و آنلاین پوچ شده. البته با فروش خوب رزیدنت اویل ۲ انگار داره بارقه هایی از امید دیده میشه.

  • navid313714 گفت:

    الکترونیک آرتز واقعا ننگت باد
    یادش بخیر این بازی یکی از اولین نمایش ها از نسل بعد بود
    چه کف و خونی کرده بودیم اون موقع نمایشش ههه
    احتمالا e3 امسال یه چنین نمایش های جالبی میبینم

به گفته‌ی ایمی هنیگ، موتور فراستبایت جلوی توسعه‌ی بازی Star Wars ویسرال گیمز را گرفته بود - گیمفا