پایان پادشاهی فورتنایت؟! | نقد و بررسی Apex Legends - گیمفا
پایان پادشاهی فورتنایت؟! | نقد و بررسی Apex Legends - گیمفا
پایان پادشاهی فورتنایت؟! | نقد و بررسی Apex Legends - گیمفا
پایان پادشاهی فورتنایت؟! | نقد و بررسی Apex Legends - گیمفا

پایان پادشاهی فورتنایت؟! | نقد و بررسی Apex Legends

مصطفی زاهدی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
پایان پادشاهی فورتنایت؟! | نقد و بررسی Apex Legends - گیمفا

امروزه دیگر موفقیت، فراگیری و سودآوری فوق العاده بالای عناوین بتل رویال بر کسی پوشیده نیست و الان مدتی است که Fortnite, PUBG, Call of duty black ops 4 و چندین عنوان بتل رویال محور کوچک و بزرگ دیگر، به نوعی اکثر توجهات را به خود اختصاص داده اند. بالاترین بیننده ها در Twitch، پرسود ترین و پر درامدترین عناوین، و محبوب ترین ویدیوها و کلیپ های مختلف گیمینگ در یکساله گذشته به بازیهای بتل رویال اختصاص داشته و فقط هر از چند گاهی به واسطه عرضه عناوین بزرگی مانند God of War یا Red dead redemption, مدتی این عناوین در صدر توجهات قرار گرفته و سپس از بعد از مدتی دوباره جای خود را به بتل رویال ها می دادند. بعد از موفقیت های همه جانبه در جذب مخاطبان و البته سودآوری فوق العاده این دسته عناوین، شرکت های بزرگی روی به ساخت بازیهای بتل رویال آوردند و حتی بخش بتل رویال به عناوین بزرگی مانند call of duty Black Ops 4 و Battlefield V افزوده شد و همچنین تنها در طول یکسال گذشته، صدها بازی بتل رویال به بازار عرضه شدند. البته بدیهی است که همگی آنها به مانند Fortnite و PUBG موفق ظاهر نشدند و بسیاری از آنها عملکرد متوسط و یا ضعیفی داشتند. با این وجود عناوین بتل رویال به خوبی موفق شدند در این چند وقت بر دنیای گیم تا حد قابل توجهی مسلط شوند و البته این تسلط و محبوبیت فوق العاده بالا، پادشاهی به نام Fortnite را به خود می دید. عنوان رایگانی که از طریق تبلیغات و البته پرداخت های درون برنامه ای، میلیون ها و بلکه میلیارد ها دلار برای شرکت Epic Games سودآوری داشت. پس از سلطه بتل رویال ها بر بخش آنلاین و معطوف شدن توجهات بسیار به این دسته عناوین،شرکت EA به عنوان ناشر و استودیو Respawn به عنوان سازنده، عنوان بتل رویال جدیدی را معرفی و عرضه کردند. در این مقاله به نقد و بررسی این عنوان خواهیم پرداخت و نقاط قوت و ضعف این باری را با یکدیگر بررسی می کنیم. با من و گیمفا و همراه باشید

توجه: همان طور که احتمالا اطلاع دارید، کاربران ایرانی مشکلات مختلف و متعدد و بسیاری برای تجربه Apex Legends داشته اند و متاسفانه به علت این که برخی از سرور های بازی از طریق Amazon تأمین می شود، امکان تجربه راحت و کم دردسر این بازی برای کاربران ایرانی مهیا نبوده است. با وجود حواشی بسیار و دلخوری ها گسترده کاربران ایرانی از وضع موجود و عدم جوابگویی مشخص EA, رسالت گیمفا همواره بر این بوده است تا چه در بخش خبری و چه در بخش تحریریه در سریعترین زمان ممکن جدیدترین و به روز ترین اخبار و مقالات برای شما عزیزان فراهم سازد. به واسطه همین وظیفه بزرگ، با وجود مشکلات فراوان به وجود آمده برای کاربران ایرانی، نقد و بررسی این عنوان خدمت شما گیمفایی های عزیز تقدیم می شود…

پایان پادشاهی فورتنایت؟! | نقد و بررسی Apex Legends - گیمفا

Apex Legends…

از همان روزهای اولی که Apex Legends به طور رسمی معرفی شد و مشخص شد که این بازی، یک عنوان بتل رویال است که در دنیای Titanfall جریان دارد، نگاه های بسیاری به این عنوان دوخته شد. نکته بسیار جالب، مثبت و البته تا حد قابل توجهی عجیب و دور از انتظار( به دلیل انتشار بازی توسط EA ), رایگان بودن این عنوان بود. به فاصله ی بسیار کمی پس از عرضه همگانی بر روی سه پلتفرم اصلی (Ps4, Xbox One و PC), Apex Legends شروع طوفانی خود را آغاز کرد و با اختلاف در صدر توجهات صنعت گیم قرار گرفت. ویدیو ها و استریم های بازی بالاتر از Fortnite و دیگر عناوین در صدر پربیننده ترین ها بودند، و اکثریت اخبار منابع مختلف پیرامون جزئیات مختلف مربوطه به این بازی بود. طی مدت بسیار کوتاهی این بازی موفق به جذب بیش از ۵ میلیون بازیباز شد که رشدی باورنکردنی محسوب می شد. این رشد فوق العاده ادامه داشت تا جایی که طبق آخرین آمار رسمی و اعلام شده، تعداد کاربران بازی به بیش از ۲۵ میلیون نفر رسید که البته بلاشک این عدد تا به الان باز افزایش داشته است. بلاشک می توان مهم ترین دلیل موفقیت این بازی را رایگان بودن آن در کنار کیفیت بالا در جوانب مختلف دانست. در حالی که بازیبازان برای تجربه بتل رویال های AAA مانند Battlefield V و Call of duty Black Ops 4 می بایست بازی را خریداری کنند، عرضه عنوان رایگان Apex Legends که به نوعی برادر کوچک تر Titanfall محسوب می شود موجب شد این عنوان به سرعت محبوب شود. فکر می کنم توضیحات کلی و مقدمه کافی است. برویم سراغ خود نقد و بررسی…

از گیم پلی بازی شروع می کنیم…جایی که Apex Legends به خوبی می درخشد. گان پلی بازی، بسیار خوب، لذتبخش و استاندارد طراحی شده و مشکلات کوچک گاه و بیگاه، نمی تواند مانع لذت بردن شما از بازی شود. ریتم گیم پلی نسبتا بالاست و به طور کلی حرکات، تیراندازی و پیشروی بازی ریتمی سریع تر نسبت به دیگر عناوین دارد. اما نکته جالب توجه اینجاست که سازندگان آش را شور نکرده اند و حد ریتم را به خوبی کنترل کرده اند. تنوع سلاح ها نیز با توجه به تازه عرضه شدن بازی قابل قبول است البته بدیهی است در آپدیت های آینده و به مرور زمان، در قالب اپدیت های مختلف، سلاح ها و تجهیزات جدیدی تری نیز به بازی اضافه شود.

پایان پادشاهی فورتنایت؟! | نقد و بررسی Apex Legends - گیمفا

باز هم یک جزیره و باز هم داستان همیشگی بتل رویال و بقا…

یکی از ویژگی‌های جالبی که در این عنوان وجود دارد، وجود شخصیت های مختلف به همراه قابلیت ها و قدرت های مختلف است. چیزی مانند Specialist های عناوین مختلف چند نفره شوتر. در نگاه اول ممکن است چیزی به ذهن شما برسد این باشد که شخصیت ها و افراد مختلف با قدرت های مختلف، سرانجام به عدم بالانس قدرت شخصیت ها منجر می شود و بازی ممکن است عدالت خود را از دست بدهد. اما نکته شگفت انگیز همین است…با وجود شخصیت های متفاوت که ویژگی‌های منحصر بفرد و مخصوص خود را دارا هستند، سازندگان آنقدر خوب توانایی ها و جزئیات این شخصیت ها را طراحی کرده اند که مشکل یک طرفه شدن بازی به واسطه شخصیت یا قابلیتی خاص تا حد بسیار بالایی کاهش می یابد. هر شخصیت قابلیتی مخصوص دارد که ان قابلیت خود چند مرحله و سطح مانند Passive یا در نهایت Ultimate دارد. مهارت های مختلف به نوعی دورادور به یاد آورنده Operator های مختلف عنوان Rainbow Six Siege هستند و همانطور که میدانید تمرکز اصلی عنوان شوتر یوبیسافت، بر روی کار تیمی و همکاری است و این بازی نیز رویه ی مسابعی پیش گرفته. و اینجاست که بار دیگر Apex Legends تا حد قابل توجهی از عناوین هم سبک دیگر فاصله می گیرد. به جای یکه تازی در میدان نبرد و گرایش به کار فردی، سیستم گیم پلی و بازی Apex Legends کاملا مبتنی بر همکاری با اعضای تیم و اتخاذ استراتژی مناسب است.

البته فعلا به صورت جداگانه نیز امکان تجربه بازی به صورت فردی وجود ندارد و بازی تنها از طریق بیست تیم سه نفره تشکیل شده است و فعلا شاهد هیچگونه بخش Duo یا Solo که در اکثر بتل رویال ها رایج بوده است نیستیم. البته اخباری منتشر شده که خبر از اضافه شدن بخش تک نفره (solo) و یا دونفره (Duo) به همراه یک بخش Survival به بازی دارد که البته هنوز به طور رسمی تایید نشده. البته پر واضح است که مود ها و حالت های مختلف در ادامه برای این عنوان منتشر می شوند و اضافه شدن بخش های Solo و Duo به علت درخواست های مکرر بازیبازان بسیار محتمل به نظر می رسد. اما فعلا تمرکز بازی بر روی یک تیم سه نفره بوده که می بایست برای پیروزی و شکست رقبا با یکدیگر همکاری و تعامل داشته باشند. به لطف وجود قابلیت های مختلف و شخصیت های مختلف، بعد همکاری و تعامل بسیار اهمیت ویژه ای داشته و عملا عدم توجه به کار گروهی نتیجه جزء شکست برای شما و یا هم تیمیهایتان نخواهد داشت.

پایان پادشاهی فورتنایت؟! | نقد و بررسی Apex Legends - گیمفا

هشت شخصیت قابل انتخاب بازی در یک قاب…

اگر بخواهم در مورد روند بازی هم توضیح دهم باید بگویم روند و شاکله اصلی بازی مانند تمامی عناوین بتل رویال دیگر است. بازیبازان در قالب بیست تیم سه نفره داخل جزیره ای فرود آمده، در حالی که هیچ آیتم، وسیله و تجهیزاتی ندارند. تنها چیزی که قبل از بازی به عنوان قابلیت می توانید انتخاب کنید، یکی از شخصیت های بازی است تا در ادامه بتوانید از قابلیت های ویژه آن شخصیت در لحظه مناسب و درست استفاده کتید. همانطور که دیدید روند بازی مشابه دیگر بتل رویال ها بوده و تنها امکان انتخاب شخصیت و تمرکز ویژه بر کار تیمی است که این عنوان را تا حد قابل توجهی متمایز می سازد. در مورد شخصیت ها نیز باید بگویم هر شخصیت قابلیت مخصوص خود را داراست. شخصیت دفاعیGibraltar توانایی تقاضای حمله هوایی را دارد که می تواند از حمله و پیشروی دشمن جلوگیری سازد، شخصیت Wraith توانایی ایجاد پورتال هنگام خطرناک شدن شرایط را داراست و به این وسیله خود را از مهلکه و خطر دور می کند، و یا شخصیت ساپورتر Pathfinder با استفاده از Grappling Hook و Zipline امکان دسترسی به برخی نقاط و مناطق خاص را به هم تیمی های خود می دهد تا به این وسیله آنها بتوانند برتری استراتژیک بر سایر تیم ها پیدا کنند. مهم ترین نکته در مورد این شخصیت ها و قابلیتشان است که هیج شخصیتی قوی و یا بدون نقطع ضعف نیست و قابلیت های مخصوص هر شخصیت نیز فقط در برخی لحظات و موقعیت ها کارساز است نه در تک تک لحظات بازی. بنابراین مسأله بالانس که پیش تر در آن مورد صحبت کردیم تا حد خیلی خوبی در بازی زخعایت شده است که این نکته خود لذت بازی را حفظ می کند.

یکی دیگر از قسمت هایی که Apex Legends بسیار در آن موفق عمل کرده، بخش مدیریت داشته ها (Inventory Management ) بوده است. هر قطعه ی مناسب با هر سلاحی که در اختیار دارید اگر برداشته شود، به صورت خودکار و به سرعت بر روی آن سلاح قرار می گیرد. مهمات و گلوله ها با رنگ بندی مختلف مشخص شده اند و هر رنگ گلوله با هرنگ سلاح که مشابه باشد نشان دهنده امکان استفاده از آن گلوله است. به لطف همین ویژگی‌های کوچک، مدیریت منابع و داشته ها بسیار خوب و مناسب از آب در آمده و شما به سرعت می توانید مشخص کنید که چه جیزهایی را می خواهید همراه خود داشته باشید و از آنها استفاده کنید و به چه چیزهایی نیاز ندارید و میخواهید آنها را دور بیاندازید.

پایان پادشاهی فورتنایت؟! | نقد و بررسی Apex Legends - گیمفا

نقشه بازی از لحاظ تنوع محیط ها نیز راضی کننده است.

اما بلاشک یکی از مهم ترین و جذاب ترین ویژگی‌های منحصر بفرد دیگر بازی، که از دیدگاه برخی مخاطبان مهم ترین ویژگی بازی نیز محسوب می شود، سیستمی است به نام “Ping”‘. اما این سیستم به چه معناست. این سیستم که بسیار دقیق، هوشمند و کارآمد است این امکان را به بازیباز می دهد تا با فشردن دکمه ای، مکان سلاح، آیتم،گلوله، و در مقیاس وسیع تر مکان دشمنان را مشخص سازد و آن مکان مشخص شده را به سایر هم تیمی ها نیز اطلاع دهد. همچنین اگر شما می خواهید به قسمت خاصی از نقشه بروید نیز می توانید با Mark کردن آن قسمت به طور دقیق، به هم تیمی هایی خود اطلاع دهید. همانطور که مشخص شد این سیستم کاربرد های متفاوت و فراوانی دارد می تواند بسیار کمک کننده شما و هم تیمی هایتان باشد.

سلاح و تجهیزات بازی نیز علاوه بر شباهت های قابل توجه به عنوان Titanfall نکات مخصوص به خود را نیز دارا هستند. به طور مثال ظرفیت خشاب سلاح ها، خصوصا Assault Rifle ها کاهش قابل توجهی داشته و ممکن است با یک خشاب کامل توانایی کشتن یک دشمن را نداشته باشید!!! خصوصا اینکه میزان سلامتی افراد در بازی نسبتا سطح بالایی دارد و با استفاده از Armor و Helmet با کیفیت، کشتن دشمنان و خود شما را سخت تر و چالش برانگیز تر خواهد کرد. البته باید به این نکته اشاره کنم تعدادی از سلاح های بازی، شباهت های بسیاری به برخی سلاح ها در عناوینی مانند Overwatch و یا Halo دارند. البته امیدوارم سلاح های متفاوت و متعدد دیگری که در ادامه به بازی اضافه می شوند کم تر شباهت به سلاح های دیگر عناوین داشته باشند تا گان پلی بازی جذابیت و لذت بخشی خود را حفظ کند.

سیستم Revive بازی نیز کاملا خاص و متفاوت طراحی شده و تجربه ای متفاوت به ارمغان می آورد. بعد از اینکه هر کدام از هم تیمی های شما از پای دربیایند، آیتمی از آنها به روی زمین میفتد به نام Banner. برای احیا و به بازی گرداندن آن هم تیمی شما می بایست آن Banner را به یکسری نقاط خاص از نقشه ببرید تا بتوانید آن ها را Revive کنید. اما نکته مهم این است که هنگام انجام این کار شما کاملا آسیب پذیر و بی دفاع خواهید بود و ممکن است در حین نجات یار خودی، خود نیز جان خود را از دست بدهید. این مسأله باعث شده تا سیستم Revive بازی نیز حالتی استراتژیک به خود بگیرد و هوش و فکر در آن بسیار تاثیر گذار باشد. این نکته که چه زمانی برای احیای هم تیمی شما زمان مناسبی است و آیا اصلا این امکان وجود دارد یا نه کاملا به تصمیم و فکر شما باز می گردد.

پایان پادشاهی فورتنایت؟! | نقد و بررسی Apex Legends - گیمفا

گرافیک هنری-بصری بازی چشم نواز است.

با وجود شباهت های نسبتا قابل توجه عناوین بتل رویال به یکدیگر، Apex Legends به لطف استفاده از سیستم Revive متفاوت، امکان انتخاب شخصیت و تمرکز بر روی کار گروهی، با وجود الهام گیری های مختلف، به خوبی هویت مستقل خود را داراست و کاملا عنوانی مجزا و مستقل محسوب می شود. در پایان بخش نقد گیم پلی باید بگویم بزرگ ترین مشکل و نقص بازی مشکلات متعدد در اتصال به سرور های بازی است. مشکلاتی که بازیبازان خارجی نیز از آن رنج می برند. اما این مشکلات برای کاربران ایرانی صدها برابر بیشتر است. در حالی که بسیاری از افراد به واسطه رایگان بودن بازی انتظار یک تجربه لذت بخش رایگان بتل رویال را داشتند، به علت مشکلات متعدد و مختلف، بسیاری از افرادی که مایل به تحربه این بازی در ایران بوده اند موفق به انجام این کار نشده اند. خود من نیز تنها چند ساعت با هزار مشکل و دنگ و فنگ و از طریق یکی از آشنایان موفق به تجربه چندساعته بازی برای نقد و بررسی آن شدم. در کل مشکلات و موانع متعدد اتصال، ظلمی بزرگ در حق کاربران ایرانی است که متاسفانه بخش پشتیبانی EA نیز با عدم جوابگویی به شکل شفاف و صریح، گامی در جهت رفع این مشکل برنداشته است. امیدوارم مشکلات ارتباطی جهت تجربه این عنوان به زودی حل شود، هر چند احتمال آن متاسفانه زیاد نیست.

اما برویم سراغ گرافیک بازی… در بخش هنری-بصری باید گفت سازندگان واقعا به خوبی از پس کار خود برآمده اند و شاهد یک گرافیک هنری ایده ال و یخخسیار با کیفیت هستیم. این نکته را هم فراموش نکنید که ما با یک عنوان پر هزینه صد میلیون دلاری طرف نیستیم، بلکه این بازی در مدت زمانی تقریبا محدود ساخته شده و رایگان نیز می باشد. بنابراین با توجه به این نکته ها صادقانه باید گفت سازندگان بسیار عالی عمل کرده اند.  تکسچر ها چه از دور و چه از نزدیک کیفیت مطلوبی دارند. سایه زنی در بازی استاندارد و مناسب کار شده و نورپردازی بازی نیز بسیار چشم نواز است. طراحی سلاح ها، لباس ها، محیط، ساختمان ها و… نیز از لحاظ خلاقیت و کیفیت کاملا راضی کننده به شمار می آیند…

اما در بخش فنی کمی قضیه متفاوت تر است. گاهی اوقات در بعضی لحظات، شاهد یکسری مشکلات گرافیکی مختلف هستیم. از فرو رفتن اجسام در یکدیگر، تا برخی باگ های گرافیکی که موجب می شود کاری که شما می خواستید انجام دهید (مانند پریدن، سر خوردن، تیراندازی و یا مانوری خاص) یا اصلا اجرا نشود یا به طور ناقص اجرا شود. این مشکلات البته متعدد، پرتکرار و فراوان نیستند اما مسأله این جاست که در عناوین بتل رویال، گاهی تنها یک باگ کافیست تا شما کشته شوید و در نتیجه تیمتان بازنده شود. بله اگر در مورد بخش Team Deathmatch یک عنوان چند نفره صحبت می کردیم می توانستیم بگوییم امکان جبران یک باگ و یا مشکل فنی وجود دارد. اما در عناوین بتل رویال ممکن است حاصل زحمات شما و تیمتان در چندین دقیقه، تنها در چند ثانیه آن هم به خاطر مشکلی که تقصیر شما نیست به باد رود. البته طبیعی است هنوز بازی مدت زیادی نیست که عرضه شده و طبیعتا در ادامه سازندگان سعی می کنند مشکلات فنی و گرافیکی را به حداقل برسانند. اما فعلا شاهد یکسری مشکلات کلی در این بخش هستیم.

در پایان باید بگویم ویژگی مثبت و منحصر بفرد Apex Legends این است که اکثریت ویژگی ها، قابلیت ها و یا مکانیرم های گنجانده شده در بازی، از سیستم Revive گرفته تا مکانیزم “Ping” و یا امکان انتخاب شخصیت، کاملا در بازی مناسب قرار داده شده اند و نتیجه خروجی نیز بسیار مثبت و مفید بوده است. کم نبودند عناوینی که از ایده ها و ویژگی‌های ناب و متفاوت و جذابی برخوردار بودند اما در عمل نتیجه مطلوب را نمی توانستند به دست بیاورند و فرسنگ ها با حالت ایده ال فاصله داشتند. اما خوشبختانه تک تک ویژگی‌ها و مکانیزم های بازی کاملا به درستی در بازی قرار داده شده و در نتیجه خروجی نیز کاملا درست، منطقی و از روی حساب است.

پایان پادشاهی فورتنایت؟! | نقد و بررسی Apex Legends - گیمفا

آیا Apex Legends پادشاه جدید عناوین بتل رویال خواهد بود؟

سخن پایانی:

بازی Apex Legends به لطف رایگان بودن، بتل رویال بودن و صد البته کیفیت مناسب در بخش ها و جنبه های مختلف، موفق شده است ده ها میلیون کاربر را جذب کند. گیم پلی لذت بخش، مکانیرم های متفاوت و جذاب و البته بهره بردن از نام بتل رویال باعث شده فعلا Apex Legends در صدر خبر ها، اتفاقات و استریم ها قرار داشته باشد. برخی افراد و کارشناسان سخت بر این باورند که اگر سازندگان بتوانند در ادامه محتویات با کیفیت و جذابی را به بازی اضافه کنند و پشتیبانی دائمی موفق از بازی داشته باشند، Apex Legends پتانسیل این را دارد که به دوران پادشاهی Fortnite در عناوین بتل رویال پایان دهد. فعلا حداقل برای مدت کوتاهی هم که شده عنوان Fortnite کمی به حاشیه رانده شده. باید دید سرنوشت این نبرد بزرگ بین این دو بازی به کجا خواهد رسید و آیا Fortnite جایگاه خود را از Apex Legends پس می گیرد و یا این که این بازی Apex Legends است که به پادشاه جدید بتل رویال و عناوین آنلاین تبدیل می گردد…

پایان پادشاهی فورتنایت؟! | نقد و بررسی Apex Legends - گیمفا

امتیاز اصلی بازی بیشتر از ۸٫۷ بود، اما به علت مشکلات فراوان برای کاربران ایرانی و عدم جوابگویی مناسب سازندگان، نمره بازی کم شده است…

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

پایان پادشاهی فورتنایت؟! | نقد و بررسی Apex Legends - گیمفا
پایان پادشاهی فورتنایت؟! | نقد و بررسی Apex Legends - گیمفا
پایان پادشاهی فورتنایت؟! | نقد و بررسی Apex Legends - گیمفا
پایان پادشاهی فورتنایت؟! | نقد و بررسی Apex Legends - گیمفا
پایان پادشاهی فورتنایت؟! | نقد و بررسی Apex Legends - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • PERSIAN NAZI گفت:

    با تشکر از مصطفی زاهدی عزیز
    من امیدوارم که ین بازی دهن سرطان رو سرویس کنه و محوش کنه تا fail game هم دیگه پاشو از گلیمش درازتر نکنه
    خود من که FEAR THE WOLVES رو بازی میکنم و بعید بدونم که بشه برم سمت این اما برام جای خوشحالی داره که یه بازی با طراحی بهتر و کیفیت بیشتر بتونه جای اون سرطان بچه های ۵ تا ۷۵ ساله رو بگیره و اون بچه های ۵ الی ۷۵ ساله بزرگ بشن و برن بسمت بازیهای بزرگترها
    ( فراموش نکنیم که فوردنایت بازی بود که از ۷ رنگ تشکیل شده و درخور جامعه گی بود و ۹۵% طرفدارانش گی هستن اگه تعیدش کنید منت بر سر من نهادید )
    به امید نابودی FAIL GAMS و FART NIGHT :laugh:
    ( اقای زاهدی حقیقتا روز اول از مقاله شما خوشم نیومد اما رک بگم که کیفیتی عالی رو در مقالات خودتون دارید و ارزشی بالا برای خوندن داره و لذت بخشه )

  • call گفت:

    چه بخواین چه نخواین دیگه دوره دوره‌ی بازیای بتل رویاله.
    خودم طرفداره ستاری مود کال او دیوتی، ریمن یا گیرز او وارم. ولی دیگه دوره اینجور بازیا شاید داره تموم می‌شه. چپو راستم دارن بازیای بتل رویال می‌سازن. مث فورنتایت، پابجی و جدیداً اپکس. شاید ۲ روز دیگه‌ فورزا و نید فور سپیدم بتل رویال شن!

    • Artur Murgan گفت:

      دوست عزیزم حق با توئه متاسفانه چند وقتیه بازیای بال رویال تقریبا در حال گرفتن صنعت گیمن ولی مطمئن باش این وضع دیر و زود تموم میشه بالاخره این همه بازی بتل رویال در گیمرا سرخوردگی به وجود میاره چقدر با یه هواپیما بپریم تو یه جزیره و بکش بکش کنیم؟ من خودم مخالف بتل رویال نیستم در عوض برای اوقات فراغت عالیه ولی موافق نیستم که این قدر تو صنعت گیم رخنه کنه و به یه سرطان تبدیل شه که همه بازیا برن سمت بتل رویال الان شما فقط لازمه کمپین mw2یا bo1رو با بلک اوت مقایسه کنین تا متوجه شین چی میگم

    • Roohi.PS گفت:

      درسته عزیزم که الان دوره ی بتل رویاله اما قطعا دورش به پایان میرسه و یچیز جدید جایگزینش میشه ولی تنها سبکی که از اول تا آخر باقی میمونه و هیچوقتم دورش تموم نمیشه بازیهای با سبک داستان محور هست 😉 😎
      درسته تعدادشون کم شده اما همچنان با انتشارشون شاهد موفقیتهای چشمگیرشون هستیم و این نشون میده حرف اول رو بازیهای داستانی میزنن و اینجور بازیها هستن که به صنعت گیم ارزش و افتخار دادن 😎 :inlove:

      • farhad357 گفت:

        درست مثل اینه که بگیم کتاب و داستان دوره اش تموم شده دیگه . هیچوقت این اتفاق نمیوفته . چون قصه از قدیم قدیم بوده و حالا حالاها هم هست .

        • AXEL STONE گفت:

          یادمون نره!
          هیچ وقت از یادمون نره داستان در دنیای گیم یک پیشرفت موفق! بزرگ! و حسابی بود! و باید بر روی این پیشرفت عمل کرد!
          هرگونه محبوبیتی که این بازی های انلاین دارن از این ریشه و نشئت میگیره که میتونی با دوستان بازی کنی یعنی جوبه در یکجا با هم بازی کنید. اما نکته بالارو که گفتم هیچ وقت نباید از یادمون بره

    • dark ghost گفت:

      دلیل نمیشه که چون بتل رویال الان رو موده،نسل بازی های داستانی تموم شده. بتل رویال هم مثل هر سبک دیگه ایی از رو بورس میفته جاشو یه سبک دیگه میگیره و برخلاف سبک های دیگه به فراموشی سپرده میشه.منتها یه بازی داستانی بخاطر خاطرات و ارائه چیزی بیشتر از یه گان پلی بی هدف تو یه حافظه ها حک میشه.

  • Mr Hill93 گفت:

    فورتنایت که همین الانش هم در حال زوار و نابودیه از رایگان کردن بتل پس سیزن ۸ معلومه دیگه خودتون تا اخر بخونید بازی ایی که رایگانه و درامدش از بتل پس هست و یک سیزن بیاد بتل پس رایگان بزاره ینی در چ وضعیتیه
    Apex هم قطعا مشکلاتی داره امیدوارم برطرف بشه و این مشکل اتصال به بازی تو ایران رفع بشه دیگه ی بازی کامل میشه
    البته ی چیز دیگه رو فراموش نکنیم این که بازی نیاز داره به ی مپ بزرگ که حداقل ۱۰۰ نفر و داخلش جا بشه و مود Dou و سولو رو هم اضافه کنن چون وقتی اسکواد نداشته باشی بازی با خارجی ها سرطان زاست

  • hadi gamer 77 گفت:

    سلام خدمت دوستان عزیز این بازی که واسه ما ایرانیا دیگه ارزشی نداره من با اینکه بیشتر طرفدار بازیای اکشن-نقش افرینی و افلاین هستم و توی بازیای انلاین هم مود های تیم دث مچ و دومینیشن بازیای شوتر رو دوست دارم ولی از طرفی اگه قرار باشه یه بازی بتل رویال عالی با محتوای جدید و سرگرم کننده ساخته بشه که ما ایرانیا هیچ مشکل تحریم و این چرت و پرتا رو نداشته باشیم بنظرم بازی بتل رویال شرکت یوبیسافت میتونه غوغا به پا کنه من که خودم منتظرشم و بنظرم تنها شرکتی پول پرست میتونه یه شرکت پول پرست دیگه رو زمین بزنه ! راستی یه سوال خود سایت امازون فیلتر یا تحریم نیست پس چطور سروراش تحریمه ؟! همش کار خود EA باور نکنید وگرنه چهارتا جواب درست و حسابی میدادن نه اینکه بی احترامی کنن و هیچی نگن !!!

  • سازنده کار خودشو به خوبی انجام داده و یک بازی خوب رو تحویل داده
    کم کردن نمره بدلیل اینکه بازی برای ما مشکل داره منطقی نیست. (از کار EA دفاع نمیکنم)

    • AXEL STONE گفت:

      دوست عزیز EA داره با این کارش دنیای بزرگ و قشنگ گیم رو وارد این مسخره بازی ها میکنه این چیزا اصلا کاری به دنیای گیم نداره اینطوری با این افعال! فقط کثیف! و لکه دار! میشه.

      • sohrabcavill گفت:

        دوست عزیز تقصیر از ea نیست ، تقصیر از وضعه مملکت ماست
        EA یه کمپانی امریکایی هستش ، وقتی مردم میرن تظاهرات میگن مرگ بر آمریکا هر چی از دهنشون میاد به امریکا میگن کاملا منطقی هست که EA هم همچین کاری می کنه …
        من که کاملا حق رو به EA میدم و شرمم میشه که بگم ایرانی هستم …

        • funnybomb گفت:

          وقتی برای بازیشون پول دادیم چایی خوردن که سروراشو تحریم میکنن
          اگه همه ی بازیاش free to play بود شاید میشد بهش حق داد
          ولی اینکارشون دزدی خالصه و من ea رو یه شرکت دزد میدونم

        • AXEL STONE گفت:

          نه خیر دوست عزیز این دنیای گیم هست! که پر خوشی و خالی از غمهاست حتا اگه غم هم داشته باشی با گیم پاک میشه! بله درسته میدونم که EA یک ناشر امریکایی هست شک نکن اگه EA ایرانی بود این کار رو نمیکرد.
          (به نظرم بدرک که بن کرده ما یک (( CAPCOM ) ویک ( CDPR )) برای من و چند نفر دیگه از دوستان عزیزم کافیمونه) :rose: :heart:
          طلفا ادامه این موضوع رو نده تا پست فیلتر نشه :rose: :heart: که در اصل ارزش نداره پست این همه خستگی های اقای زاهدی عزیز پاک بشه.

        • تا اونجایی که من اطلاع دارم سرور های بازی در اصل سرورهای امازون هست
          و از امازون تحریم شدیم…
          در واقع نه مشکل داخلی هست نه اینکه قصد اصلی ea بوده باشه چون سرور بازی بروی امازون هست طبیعیه که نتونیم راحت اتصال پیداکنیم و ea هم مثل خیلی شرکتا اصلا براشون ایران مهم نیست
          البته منم جای اونا بودم برام مهم نبود

  • AXEL STONE گفت:

    دل نسوزم به اون افرادی میسوزه که توی بازی های جدید بزرو بالا میبرن خودشون و بعد مدتی یه بازی جدیدی میاد همه کارشون رو خراب میکنه. –ول کنید این اسپم گیم رو انقد درگیرش نباشید–
    (از دید من که حیفه! اگه من بازی کنم و خودم رو بالا بکشم بعد ببینم یک بازی جدید و بهتری اومد واقعا ناراحت میشم از کاری که روی این بازیم کردم. مثلا دوستم کلش بازی میکرد بزور خودش رو تا لول ۱۸۳ بالا کشید یعنی حتا حالش از دیدن و اسم کلش خراب میشد اخرش وقتی این جدیدا اومدن مثل “فروت نایت و پابجی” فهمید که چه کار مسخره ای انجام داده)
    (نظر شخصیم و درس از تجربه ی بهترین دوست عزیزم)
    مرسی از شما اقای زاهدی موفق باشید :rose: :heart:

    • مازیار گفت:

      داداش گلم خواستم در مورد حرف اولت بهت توصیه بکنم که دلت رو برای هیچ کسی بجز خانواده ات نسوزون چون تو این دوره زندگی جوریه که برای سلامتی خودت و خانوادت ممکنه دست به هر کاری بزنی اون موقع کسی به حال خودت نمیسوزه.

  • چون که سازنده titanfall ساختتش بازیش می کنم.از نظر من فورتنایت تا حدودی تونست پتانسیل بتل رویالو نشون بده و البته تا حد زیادی هم پتانسیلشو با اون مکانیزم ساخت و ساز به فنا داد‌ :/ پابجی هم از نظرم کامل نبود! حالا apex اومده تا پتانسیل کاملشو نشون بده و به ۱۰۰ و خرده ای میلیون کاربر بیکاری که تعریفشون از گیم فقط آنلاین بودنه بیشترین لذت ممکنو بده :/ (البته با احترام به همه طرفداراش . صد در صد بین آنلاین باز ها هم گیمرایی پیدا میشن که برای طرفداران داستان محور احترام قایل بشن و انصافا برای اونا هم احترام فراوانی قائلم و خیلی از دوستای عزیزم چه تو مجازی و چه تو واقعی جزو همین دسته ان :)‌ )
    فکر نکنم بشه بین بازی های داستان محور و آنلاین (که در حال حاضر آنلاین به بتل رویال تبدیل شده :rotfl: ) یکی رو انتخاب کرد. چون این دو تا همدیگه رو کامل می کنن (مثل رونالدو و مسی :/ ) مخاطبای یکی شاید تو یه بازه ای بیشتر باشه ولی اون یکی هم بالاخره عرض اندام میکنه و طرفداراش بیشتر میشه و هر کدومشون یه تاثیر های شگرفی رو مخاطب میذارن که دیگری نمیتونه 🙂 پس تا وقتی که این دو تا با هم دارن صنعت گیمو کامل میکنن , بهتره که موضع نگیریم و به طرفدارای گروه دیگه توهین نکنیم (هرچند تا جایی که من تو گیمفا و بقیه جاها دیدم آنلاین باز ها معمولا مظلوم واقع میشن.)
    از نظر من این که مشکلات کاربرای ایرانی رو هم توی باکس ذکر کردید خیلی خوبه 🙂 و خسته نباشید و خیلی ممنون بابت نقد.

  • مازیار گفت:

    هههه یک ایرانی به حدی حقیر شده که یک کمپانی درب و داغون برای ما تصمیم گیری میکنه که ایرانیا از این بازی بتونن لذت ببرن یا نه

  • Hunter Dreams گفت:

    چرا فورتنایت ؟ 😐 بیشتر شبیه پابجیه تا فورت نایت

  • ps3 with xbox گفت:

    ممنون از نقد زیباتون
    در مورد سرورها هم بگم دوست عزیز ربطی به ea و بقیه نداره این سرورها از داخل فیلتر هستن سرورهای امازون همیشه این مشکل رو داشتن یه زمانی مولتی لست هم چون برا امازون بود این مشکل روداشت با راکت لیگ

    کاملا داخلیه این فیلتز برا همون ea نمیتونه جواب درستی بده
    با تشکر

  • تو این سبک بازی ها از همه چیز بیشتر رفتارplayerاس که آدم اذیت می کنه واقعن رومخن خونه آدم و به جوش میارن

  • Senatorbigy گفت:

    بسیار بازیه خوب و جالبیه :rotfl: :yes: :inlove: tnxXx

  • michaelbn گفت:

    اینم یکی دیگه از اون چیز میزای بتل رویال میشه، یادتونه یه موقع چه قدر نقش آفرینی مد بود؟ الان دیگه نیست ولی هنوز هم طرفدارای واقعی سبکش و خود سبکش با بازیهای خوب هست. الان عین*ی*نون این هم توی این یه مدت در میاد بد جمع میشه میره و کلا بعدشم بتل رویال از مد میفته و یه چیز جدید جاش رو میگره و بازم روز از نو، زوری 😀 از نو.

  • خود شاخ پنداری که میگن همینه فکر کنم EA از گیمفا ترسید نمراتش رو کم کردید :rotfl:
    تایید لطفا ظرفیت بالا برید :yes:

پایان پادشاهی فورتنایت؟! | نقد و بررسی Apex Legends - گیمفا
پایان پادشاهی فورتنایت؟! | نقد و بررسی Apex Legends - گیمفا