هوپ‌کانتی با چهره آخرالزمانی هم زیباست | نقد و بررسی بازی Far Cry: New Dawn - گیمفا
هوپ‌کانتی با چهره آخرالزمانی هم زیباست | نقد و بررسی بازی Far Cry: New Dawn - گیمفا
هوپ‌کانتی با چهره آخرالزمانی هم زیباست | نقد و بررسی بازی Far Cry: New Dawn - گیمفا
هوپ‌کانتی با چهره آخرالزمانی هم زیباست | نقد و بررسی بازی Far Cry: New Dawn - گیمفا

هوپ‌کانتی با چهره آخرالزمانی هم زیباست | نقد و بررسی بازی Far Cry: New Dawn

سعید آقابابایی
۱۷:۳۰ ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
هوپ‌کانتی با چهره آخرالزمانی هم زیباست | نقد و بررسی بازی Far Cry: New Dawn - گیمفا

بدون شک یک کمپانی بزرگ زمانی که یک عنوان پرخرج از یک سری محبوب نتواند به فروش خوبی دست یابد و به سطح انتظارات آنها نرسد، دیگر روند ساخت نسخه های بعدی را لااقل تا مدتی متوقف می کنند و پشت سر هم از آن سر بازی منتشر نمی کنند. اما وقتی که می بینیم یک شرکت بزرگ هر ساله یک بازی از محبوبترین فرنچایزهایش را عرضه می کند و این روند مدام تکرار می شود، یعنی این که این بازی ها خوب می فروشند و سود آور هستند که مجوز ساخت نسخه سال بعدیشان بلافاصله صادر می شود، وگرنه آنها عاشق چشم و ابروی ما نیستند که با وجود ضرر برای ما بازی منتشر کنند. یعنی وقتی با وجود کلی غرولند طرفداران و آه و ناله های بازیبازان، هر سال می بینیم که بازی هایی مثل ندای وظیفه یا فارکرای و .. عرضه می شوند یعنی که همین افراد که کلی غر می زنند و از انتشار سالانه می نالند؛ خودشان بازی را سریعا خریده و تجربه می کنند و لذتش را می برند و بعد می آیند درون سایت ها و شبکه های اجتماعی غر می زنند که عمرا این بازی را بخرم! این موضوع بارها در نسل هفتم و هشتم برای سری فارکرای و یوبیسافت اتفاق افتاد و یکی بعد از دیگری بازی های این سری ساخته و عرضه شدند و مدام هم خیلی ها غر زدند که این فارکرای نیست و آن فارکرای نیست و .. ولی باز هم سال بعد نسخه جدید آن را شاهد بودیم. نسخه سوم، چهارم، پریمال، نسخه پنجم و حالا هم بازی Far Cry: New Dawn. یعنی در عرض چند سال ۵ بازی از یک سری.

هوپ‌کانتی با چهره آخرالزمانی هم زیباست | نقد و بررسی بازی Far Cry: New Dawn - گیمفا

گرافیک چشم نواز، رنگ بندی فوق العاده، دنیایی زیبا و جذاب از لحاظ طراحی هنری، گرافیک فنی قدرتمند و با ثبات، گیم پلی بسیار متنوع و اضافات و المان های جدید نقش آفرینی نسبت به بازی پنجم، گان پلی و سیستم تیراندازی بسیار خوش دست و لذتبخش و تنوع عالی سلاح ها، همه و همه دست به دست هم داده اند تا Far Cry: New Dawn تبدیل به عنوانی شود که به راحتی بتوانم تجربه آن را به تمامی بازیبازان علاقمند به این سری و سبک شوتر اول شخص پیشنهاد کنم

فکر می کنید چرا این ۵ بازی عرضه شدند؟ چون همه ما آنها را می خریم و بازی می کنیم و کیف می کنیم و یوبیسافت هم سودش را می برد (نوش جانش!!) و می رود سراغ نسخه سال بعد. به شخصه نه تنها مشکلی با این موضوع ندارم بلکه خیلی هم خوشحالم که هر سال عناوین بزرگ سرگرم کننده با نام های بزرگ می آیند و ساعت ها ما را مشغول می کنند وگرنه باید ۱۰ سال منتظر می ماندیم تا ببینیم آیا راک استار دلش می خواهد یک بازی بسازد یا نه! به هر شکل از این مقدمه و بحث های حاشیه ای که بگذریم می رسیم به هدف اصلی این مقاله یعنی بازی Far Cry: New Dawn که امروز منتشر شده است و قصد داریم تا شما را با آن آشنا نماییم. بازی Far Cry: New Dawn امروز توسط یوبیسافت برای پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان و رایانه های شخصی منتشر شده است و قصد داریم تا همزمان با نقدهای جهانی، این عنوان را از تمام زوایای ممکن در تمام بخش ها برای شما عزیزان بررسی نماییم تا بتوانید راحت تر در مورد خرید یا عدم خرید این بازی تصمیم گیری نمایید. پس اگر به هر طریقی به عنوان Far Cry: New Dawn علاقمند هستید و می خواهید بیشتر در مورد این بازی بدانید، پیشنهاد می کنم تا در ادامه مطلب نقد و بررسی بازی Far Cry: New Dawn با بنده و گیمفا همراه شوید.

هوپ‌کانتی با چهره آخرالزمانی هم زیباست | نقد و بررسی بازی Far Cry: New Dawn - گیمفا

یوبیسافت با ساخت Far Cry: New Dawn کاری بزرگ و عالی را انجام داده است و عنوانی اسپین آف و فرعی از یکی از بررگ‌ترین فرنچایزهایش را ساخته که به معنای واقعی قابل تحسین و لذتبخش است، چه برای طرفداران سری و چه برای دوست داران شوتر های اول شخص جهان آزاد و عمیق.

ساخت عناوین دنباله و فرعی و اسپین آف و … از یک فرنچایز بزرگ در دنیای امروز تبدیل به کاری وحشتناک و خوفناک شده است و برخی سازندگان واقعا ترجیح می دهند یک آی پی جدید بسازند تا این که بر روی بازیشان،یک اسم بزرگ و یک شماره یا پسوند حک شود و کار برایشان چندین برابر سخت تر شود و منتقدان و طرفداران آن فرنچایز و کلا صنعت بازی با دیدی سخت گیرانه تر و با یاد نسخه های موفق و بسیار بزرگ آن سری، به بازی جدید نگاه کنند و از آن ایراد بگیرند. دلیل اصلی این موضوع به این خاطر است که در سال های اخیر سطح انتظارات جامعه جهانی بازیبازان نسبت به دوران گذشته بسیار بالاتر رفته است، مخصوصا همانطور که گفته شد در مورد نسخه های جدید فرنچایزی که شماره های اول آن عالی و فوق العاده بوده است. صنعت بازی و طرفداران و منتقدان و…  انتظار دارند و داریم که وقتی یک عنوان در شماره اول برای ما خاطرات شیرینی رقم زده است در شماره های بعدی نه تنها خاطرات شیرین تری را برای ما خلق کند، بلکه انتظار هم داریم تا نسخه جدید هم مانند بازی قبلی باشد و هم یک بازی جدید باشد. ما فقط می خواهیم، اما نمی دانیم چطور باید چنین کاری را عملی کرد و فکر نمی کنیم که ایا اصلا این خواسته منطقی است یا خیر؟

هوپ‌کانتی با چهره آخرالزمانی هم زیباست | نقد و بررسی بازی Far Cry: New Dawn - گیمفا

داستان و روایت و شخصیت های Far Cry: New Dawn از نظر من اصلا و ابدا در سطح بازی پنجم نیستند که این موضوع به طور مستقیم در مقایسه آنتاگونیست های اصلی این بازی و نسخه پنجم مشخص است. اگر می بینید که مقایسه را با نسخه پنجم انجام می دهم به این دلیل است که بازی Far Cry: New Dawn در واقع اسپین آف و شاید یک بسته الحاقی خیلی بزرگ برای بازی پنجم است و کاملا بر اساس دنیا و حتی برخی شخصیت های بازی پنجم بنا شده است، فقط زمانش فرق دارد که اکنون به بعد از یک فاجعه آخرالزمانی رفته است و برای نخستین بار فارکرای را به صورت آخرالزمانی می بینیم.

از جهتی دیگر در سال های اخیر نقش نمرات و امتیازات بازی ها مخصوصا مراجع معتبر در موفقیت یک بازی و حتی فروش آن بسیار پر رنگ تر شده است و این نمرات کاملا نقش تعیین کننده ای دارند. حالا وقتی سازنده ای می خواهد نسخه جدید از یک فرنچایز موفق را بسازد واقعا نمی داند که باید دقیقا چه کاری انجام دهد تا منتقدین راضی شوند. اگر بیایند و با المان های موفق عنوان اول یک بازی جدید خلق کنند و تنها کیفیت گرافیکی و .. بازی را ارتقا دهند که منتقدان انگ تکراری بودن به آن بازی می زنند و گاهی از نمره آن کم می کنند در حالی که با خود نمی گویند چرا سازنده باید اصطلاحا به ترکیب تیم برنده دست بزند و بازی موفق خود را کلی تغییر دهد؟ اگر هم تغییرات زیاد ایجاد کنند که همین خود ما می گوییم این که دیگر اصلا فلان فرنچایز نیست و یک بازی دیگر شده است. Far Cry: New Dawn جزو عناوینی است که نشان می دهند می شود از یک نام بزرگ، عنوانی دنباله یا فرعی ساخت و هم کاری کرد که بازی هم به ریشه هایش وفادار باشد و هم تغییراتی داشته باشد که بازی را جذاب تر می کند. عنوانی که چون شماره دار و اصلی نیست، آن قدر انتظار نمی رفت که تغییرات شدید و … نسبت به بازی پنجم داشته باشد اما سازندگان موفق شده اند تا هم تغییراتی ریز در بازی ایجاد کنند که آن را برای بازیباز متنوع تر نمایند و هم کاملا به نام فارکرای وفادار بمانند.

هوپ‌کانتی با چهره آخرالزمانی هم زیباست | نقد و بررسی بازی Far Cry: New Dawn - گیمفا

مانند نسخه پنجم در این عنوان نیز شاهد بخش خلق شخصیت هستیم که بایستی در اول بازی و بعد از بخش ابتدایی، شخصیت خود را از لحاظ ظاهری کاملا شخصی سازی کنید و رنگ پوست و لباس و … را به دلخواه خود انتخاب نمایید که کلی انتخاب های گوناگون برای شخصی سازی در اختیار شماست

در خصوص بخش داستان در بازی Far Cry: New Dawn باید بگویم با توجه به این که بازی تازه امروز منتشر شده و هنوز هیچ کدام از شما عزیزان آن را تجربه نکرده اید در این مطلب ابدا داستان بازی را برای شما اسپویل نخواهیم کرد و تنها به کلیتی از آن و بررسی کیفیت و عمق داستان و شخصیت ها و کیفیت روایت آن، اکتفا خواهیم کرد. داستان و روایت و شخصیت های Far Cry: New Dawn از نظر من اصلا و ابدا در سطح بازی پنجم نیستند که این موضوع به طور مستقیم در مقایسه آنتاگونیست های اصلی این بازی و نسخه پنجم مشخص است. اگر می بینید که مقایسه را با نسخه پنجم انجام می دهم به این دلیل است که بازی Far Cry: New Dawn در واقع اسپین آف و شاید یک بسته الحاقی خیلی بزرگ برای بازی پنجم است و کاملا بر اساس دنیا و حتی برخی شخصیت های بازی پنجم بنا شده است، فقط زمانش فرق دارد که اکنون به بعد از یک فاجعه آخرالزمانی رفته است و برای نخستین بار فارکرای را به صورت آخرالزمانی می بینیم.

هوپ‌کانتی با چهره آخرالزمانی هم زیباست | نقد و بررسی بازی Far Cry: New Dawn - گیمفا

سازندگان کار خیلی باحالی کرده اند که حالا که قرار است بازی در همان Hope County جریان داشته باشد تصمیم گرفته اند که آن را به آخرالزمان ببرند و در واقع ریسکی بزرگ کرده اند که برای نخستین بار فارکرای را پساآخالزمانی کرده اند. خود این موضوع که ایا اصلا درست است که فارکرای به دنیای آخرالزمانی برود یا نه کلی قابل بحث است ولی به شخصه اعتقاد دارم که چون شاهد یک اسپین آف هستیم، اتفاقا این موضوع خیلی کار جذابی بوده است که انجام شده است زیرا اسپین آف ها جای همین کارها هستند

آنتاگونیست های اصلی این بازی دو خواهر به نام هایMickey و Lou هستند که به نظر بنده اصلا در سطح جوزف سید یا همان The Father در بازی پنجم نیستند و درست است که سازندگان سعی کرده اند باز هم یک حالت جنون همیشگی را در آنتاگونیست های این سری قرار دهند ولی جنونی که در واس و پاگان مین و حوزف سید دیده ایم خیلی باورپذیرتر و بهتر است بگویم خیلی “زیباتر” بود. تایید این حرف هم اینجاست که هر ۳ شخصیت منفی نام برده شده کلی طرفدار دارند و خیلی محبوب تر از پروتاگونیست های فارکرای هستند (به شخصه واقعا جوزف سید را دوست دارم زیرا جنونش مذهبی است و خیلی ها را به این شکل می شناسم) و جزو برترین شخصیت های منفی تاریخ ولی شما هرگز نمی توانید آنطور که باید و شاید با این دو خواهر ارتباط برقرار کنید و آنها را دوست داشته باشید.

هوپ‌کانتی با چهره آخرالزمانی هم زیباست | نقد و بررسی بازی Far Cry: New Dawn - گیمفا

وقایع داستانی Far Cry: New Dawn هفده سال بعد از اتفاقات نسخه پنجم رقم می خورد. بعد از این که یک انفجار هسته ای که از آن با نام “the Collapse” یاد می شود دنیا را ویران کرده است، نجات یافتگان سعی در این دارند که دوباره جامعه ای را در Hope County برپا کنند. این جامعه نوپا به طور مداوم توسط گروهی سازمان یافته از دزدان و غارتگران به نام Highwaymen که توسط دو خواهر دوقلو به نام های میکی و لو رهبری می شوند، تهدید می شوند.

البته دوستان از یک نکته غافل نشوید. هر ۳ شخصیت منفی اصلی که نام بردم برای عناوین ۳ و ۴و ۵ فارکرای بوده اند که نسخه ای اصلی و شماره دار دارای بودجه خیلی بیشتر و زمان ساخت بیشتر و دنیایی کاملا جدید بوده اند، نه یک اسپین آف با فاصله زمانی یک سال از بازی پنجم که در همان دنیا جریان دارد. اتفاقا اگر از این منظر نگاه کنیم سازندگان کار خیلی باحالی کرده اند که حالا که قرار است بازی در همان Hope County جریان داشته باشد تصمیم گرفته اند که آن را به آخرالزمان ببرند و در واقع ریسکی بزرگ کرده اند که برای نخستین بار فارکرای را پساآخالزمانی کرده اند. خود این موضوع که ایا اصلا درست است که فارکرای به دنیای آخرالزمانی برود یا نه کلی قابل بحث است ولی به شخصه اعتقاد دارم که چون شاهد یک اسپین آف هستیم، اتفاقا این موضوع خیلی کار جذابی بوده است که انجام شده است زیرا اسپین آف ها جای همین کارها هستند و قطعا این دنیای آخرالزمانی خیلی جذاب تر از این است که می خواستیم دوباره در همان دنیای تکراری بازی پنجم و در همان فضا که ساعت ها آن را در نوردیده بودیم، بازی کنیم و کاملا همه چیز برایمان تکرار شود. وقایع داستانی Far Cry: New Dawn هفده سال بعد از اتفاقات نسخه پنجم رقم می خورد. بعد از این که یک انفجار هسته ای که از آن با نام “the Collapse” یاد می شود دنیا را ویران کرده است، نجات یافتگان سعی در این دارند که دوباره جامعه ای را در Hope County برپا کنند.

هوپ‌کانتی با چهره آخرالزمانی هم زیباست | نقد و بررسی بازی Far Cry: New Dawn - گیمفا

آنتاگونیست های اصلی این بازی دو خواهر به نام هایMickey و Lou هستند که به نظر من اصلا در سطح جوزف سید یا همان The Father در بازی پنجم نیستند و درست است که سازندگان سعی کرده اند باز هم یک حالت جنون همیشگی را در آنتاگونیست های این سری قرار دهند ولی جنونی که در واس و پاگان مین و حوزف سید دیده ایم خیلی باورپذیرتر و بهتر است بگویم خیلی “زیباتر” بود و شما هرگز نمی توانید آن طور که باید و شاید با این دو خواهر ارتباط برقرار کنید و آنها را دوست داشته باشید.

این جامعه نوپا به طور مداوم توسط گروهی سازمان یافته از دزدان و غارتگران به نام Highwaymen که توسط دو خواهر دوقلو به نام های میکی و لو رهبری می شوند، تهدید می شوند. شما به عنوان یک عضو از گروه Thomas Rush که سعی دارند نظم و صلح را در سرزمین برقرار کنند قصد از بین بردن این گروه غارتگران آدمکش را دارید ولی مطابق معمول در ابتدای بازی و سکانش آغازین آن شکست سختی می خورید و به شکلی از مهلکه نجات پیدا می کنید و سپس باید از صفر شروع کرده تا نهایتا بتوانید این گروه را از بین ببرید و در این راه کلی وقایع مختلف رقم می خورد و یکی از نکاتی که در بخش داستان و روایت مثبت است، شخصیت های آشنایی است که در این روند ملاقات می کنید و گاها سورپرایزهای خوبی را شاهد هستیم. همان طور که می دانید داستان، روایت و شخصیت پردازی همواره یکی از بهترین بخش های عناوین فارکرای بوده اند و روند روایت داستان و شخصیت ها همیشه مناسب و جذاب بوده اند و همیشه بازی های این سری توانایی این که بازیباز را از لحاظ داستانی به خود جذب کرده و او را علاقمند به فهمیدن ادامه داستان نگاه دارند، در اختیار داشته اند و شخصیت های بسیار جذاب و فوق العاده ای را نیز مخصوصا در قالب آنتاگونیست های این سری شاهد بوده  ایم، ولی Far Cry: New Dawn در این زمینه و در خلق و روایت یک داستان عالی و شخصیت های عمیق و آنتاگونیست های قدرتمند چندان موفق عمل نکرده است و در سطح عناوین قبلی نیست.

هوپ‌کانتی با چهره آخرالزمانی هم زیباست | نقد و بررسی بازی Far Cry: New Dawn - گیمفا

اکنون و بعد از چندین ساعت تجربه بازی Far Cry: New Dawn باید خدمت شما عرض کنم که در این نسخه  نیز  شاهد یکی از خوش آب و رنگ ترین و سرزنده ترین و متنوع ترین جلوه های بصری بین عناوین نسل هشتم هستیم. اصلا خودتون دارید می بینید دیگه! این تصویر رو مثل چندین تصویر دیگه در این مقاله، از گیم پلی بازی براتون گرفتم

“آقا این یوبیسافت توی نسل هشتم داره چیکار می‌کنه با این گرافیک بازیاش که یکی از یکی قشنگ تر و خفن ترن و خوش آب و رنگ ترن؟!” این دقیقا حس و حال من بود بعد از تجربه یک ساعت از بازی و دیدن چند منظره که تصاویرشان را برای شما در مقاله قرار داده ام. گرافیک فارکرای ۵ و هوپ کانتی به معنای واقعی زیبا بودند و چشم نواز، اما حالا خوشحالم که بگویم هوپ کانتی اکنون در Far Cry: New Dawn با پوشش آخرالزمانی که به خود گرفته است و با رنگ بندی های زنده تر، حتی از فارکرای ۵ هم زیباتر است و در یک کلام این طور بگویم که “کیف می کنید وقتی دارید بازی را انجام می دهید و مناظرش را می بینید و مطمئنم کلی عکس خواهید گرفت مثل من.” بازی های گوناگون سری Far Cry همواره از لحاظ گرافیک و جلوه های بصری فوق العاده بوده اند و یک سطح استاندارد و زیبا از لحاظ بصری را همیشه داشته اند. اکنون و بعد از چندین ساعت تجربه بازی Far Cry: New Dawn باید خدمت شما عرض کنم که در این نسخه  نیز  شاهد یکی از خوش آب و رنگ ترین و سرزنده ترین و متنوع ترین جلوه های بصری بین عناوین نسل هشتم هستیم. Far Cry: New Dawn چشم های شما را از زیبایی به خود خیره می کند و به قدری زیبا و با سلیقه و حرفه ای ساخته و پرداخته شده است که جای گرفتن هیچ گونه ایراد و اشکالی را از لحاظ بصری باقی نمی گذارد. بازی در برخی صحنه ها واقعا شگفت انگیز و رویایی عمل کرده و به حدی صحنه های چشم نواز و زیبایی را پدید آورده که چشم هر بیننده ای را خیره خواهد کرد.

هوپ‌کانتی با چهره آخرالزمانی هم زیباست | نقد و بررسی بازی Far Cry: New Dawn - گیمفا

مگر نورپردازی از این بهتر داریم؟ واقعا شگفت انگیزه. این تصویر رو اختصاصا براتون از بازی گرفتم که ببینید و کیف کنید از کیفیت نورپردازی این بازی

کبفیت مناظر و تکسچرهای بازی و عمق دید در بازی فوق العاده است و واقعا از لبه یک منطقه کوهستانی، مناظر دوردست و سرسبز و جنگلی در کنار دریاچه را نگاه می کنید از چشم نوازی آنها لذت می برید و دلتان می خواهد بایستید و بیشتر نگاه کنید و یا اسکرین شات بگیرید. باید به این نکته نیز اشاره کرد که Far Cry: New Dawn یک نسخه فرعی و اصطلاحا اسپین آف برای این فرنچایز محسوب می شود و حتما می دانید که در چنین نسخه هایی معمولا گرافیک و انجین گرافیکی استفاده شده برای ساخت بازی و جلوه های بصری دقیقا مشابه عنوان آخر و اصلی است که در آن فرنچایز عرضه شده است، مخصوصا اگر که عنوان فرعی مانند Far Cry: New Dawn قرار باشد با فاصله کم بعد از نسخه اصلی منتشر شود. البته خب حتما خوب می دانید که وقتی می گوییم گرافیک این نسخه نسبت به نسخه پنجم تغییر زیادی نکرده است و فقط بهبودهایی داشته است، در واقع اصلا نیازی هم نبوده که تغییری کند زیرا که نسخه پنجم این سری یکی از زیباترین عناوین در نسل هشتم بازی ها به حساب می آید و به همین ترتیب Far Cry: New Dawn نیز یکی از چشم نواز ترین گرافیک ها را در نسل هشتم عرضه می کند (که در تصاویر کاملا مشهود هستند) و تازه سازندگان بهبودهای گرافیکی را از نظر فنی و رنگ بندی و… در بازی اعمال کرده اند تا وضعیت Far Cry: New Dawn باز هم بهتر شود.

هوپ‌کانتی با چهره آخرالزمانی هم زیباست | نقد و بررسی بازی Far Cry: New Dawn - گیمفا

این گیم پلی بازی است… واقعا دمت گرم یوبیسافت… انصافا کارت خیلی درسته… خیلی درست تر از خیلیا…

در زمینه گرافیک هنری و طراحی محیط ها و مراحل بازی، Far Cry: New Dawn بی نهایت عالی عمل کرده است و شاهد انواع و اقسام مناطق گوناگون از جنگلی و سرسبز گرفته تا کوهستانی و دریاچه ها و ساختمان های ویران که روی آنها گل و درخت روییده است و  پل های ویران شده و… در بازی وجود دارند که هر کدام نیز به خوبی و با جزییات بالا طراحی شده اند تا خیال بازیباز را از لحاظ تجربه یک بازی خوش گرافیک و چشم نواز راحت کرده و عنوانی زیبا را خلق نمایند. تنها کافیست تا در برخی مراحل بازی دقایقی بایستید و با دقت به اطراف خود و طراحی های مناظر اطراف و دوردست ها نگاه کنید (که حتما هم بارها این کار را خواهید کرد) تا متوجه شوید قضیه از چه قرار است و با چه طراحی هنری بی نقص و بی نظیری روبرو هستید. بازی ابدا از لحاظ تنوع طراحی برای بازیباز کم نمی گذارد و شما بازی را در انواع و اقسام محیط هایی با طراحی زیبا و بی نظیر پیش می برید. تک تک مراحل و مناطقی که در بازی مشاهده می کنید، هر یک شما را با طراحی هنری چشم نواز خود شگفت زده می کنند و جای هیچ گونه اما و اگری را برای ما باقی نمی گذارند.

هوپ‌کانتی با چهره آخرالزمانی هم زیباست | نقد و بررسی بازی Far Cry: New Dawn - گیمفا

می توانم بگویم انگار این بازی تبدیل به یک عنوان نقش آفرینی شده است با قابلیت های ارتقا و آپگرید پایگاه ها، میزهای ساخت سلاح و تجهیزات مختلف، درجه بندی تجهیزات از معمولی تا عالی بر اساس رنگ، درجه بندی حیوانات از معمولی تا حیوانات جهش یافته (نه مثل فال آوت البته!) قدرتمند که در ابتدای بازی با یک ضربه تقریبا شما را می کشند، انواع و اقسام ماموریت های اصلی و فرعی و گنج یابی،

نورپردازی بازی نیز مانند دیگر بخش های گرافیکی بازی شما را شگفت زده می کند و مواردی مانند ایجاد سایه و تلالو نور و… کاملا به صورت واقعی و Realisic طراحی شده اند و شاهد یک نورپردازی کامل و داینامیک در بازی هستیم که جلوه دو چندانی به مناظر و مناطق زیبای بازی می دهد. افکت‌های نورپردازی به قدری بی‌نقص و طبیعی و در اوج زیبایی کار شده‌اند که گاهی در بازی می‌ایستید و به تلالو اشعه‌های نور از بین شاخ و برگ درختان و یا تابیدن آن‌ها بر دنیای بازی می‌نگرید و کار سازندگان را تحسین‌ می‌کنید (یک تصویر اختصاصی از این تابش عالی نور را برایتان قرار داده ام). به طور کلی در مبحث گرافیک فنی باید گفت Far Cry: New Dawn کاملا عاری از ایراد و اشکال عمل می کند. از لحاظ “عمق دید” نیز بازی فوق‌العاده زیبا عمل می‌کند و شاهد مناظر بسیار زیبا و چشم‌نوازی در دوردست‌ها هستیم. افکت‎های آتش و انفجارها در بازی مثل نسخه پنجم فوق العاده است و این کیفیت را تاکنون در کمتر عنوانی شاهد بوده ایم و واقعا افکت های گرافیکی مختلف در بازی عالی کار شده اند و بهتر هم اینجاست که این افکت ها حتی در سنگین ترین و شلوغ ترین حالات، حتی ذره ای هم افت فریم نمی دهند.

هوپ‌کانتی با چهره آخرالزمانی هم زیباست | نقد و بررسی بازی Far Cry: New Dawn - گیمفا

Far Cry: New Dawn به اندازه کافی المان های جدید برای متنوع تر کردن بازی و متمایز کردن آن از نسخه های قبلی را در اختیار دارد و از لحاظ میزان و تنوع محتوا نیز به عنوان یک بازی اسپین آف و فرعی بی نظیر عمل کرده است و هیچ چیزی از یک نسخه اصلی و شماره دار کم ندارد.

صحبت از افت فریم شد و بد نیست تا مقداری نیز در مورد گرافیک فنی و ثبات اجرای بازی صحبت کنیم. در مبحث فنی، Far Cry: New Dawn عالی عمل می کند و کاملا روان و با ثبات اجرا می شود و به شخصه در طول تجربه چندین ساعته ای که از بازی داشتم شاهد باگ و مشکل فنی خاصی نبودم . خوشبختانه تا به اینجا حتی در شلوغ ترین و پرافکت ترین لحظات و پرجزئیات ترین صحنه های بازی نیز کوچکترین افت فریمی مشاهده نکرده ام و بازی از لحاظ ثبات در نرخ فریم‌ ریت نیز بسیار مقتدر عمل می‌کند که این واقعا قابل تحسین است. البته لازم به ذکر است که در مواردی مشاهده کردم که نمونه هایی مبنی بر برخی مشکلات فنی و باگ های مختلف در بازی وجود دارد و البته در حدی نیستند که تجربه بازی را برای بازیباز تلخ کرده و سطح گرافیک بازی را خیلی پایین آورده باشند. یکی از نکات مثبت و مهم گرافیکی در بازی، کاهش یافتن زمان بارگذاری است که این زمان نسبت به وقفه های بارگذاری در فارکرای ۵ زمانش مقداری کمتر شده است و نشان می دهد که سازندگان به انجین بازی و بهینه سازی آن مسلط تر شده اند. سازندگان به طور کامل بر روی تمامی جزئیات گرافیکی بازی اعم از تکسچرها و طراحی چهره‌ها و … وقت گذاشته‌اند و با وسواسی خاص آن‌ها را به بهترین شکل در بازی پیاده کرده‌اند. جزئیات صورت شخصیت‌ها و حالات چهره آن‌ها هنگام صحبت کردن و گشت و گذار در محیط فوق‌العاده دیدنی از کار درآمده‌اند.

هوپ‌کانتی با چهره آخرالزمانی هم زیباست | نقد و بررسی بازی Far Cry: New Dawn - گیمفا

حیوانات هم فرق کرده اند و بسیار قوی تر و خطرناک تر شده اند و اگر در ابتدای بازی یک حیوان درجه بالا و مثلا با رده صورتی یا طلایی دیدید فقط باید فرار کنید. من در ابتدای بازی خیلی پررو رفتم سراغ یک گاو عجیب و بزرگ با درجه طلایی که دیدم فقط با یک ضربه من و همراهم را به ملکوت اعلی فرستاد!!

از لحاظ کیفیت بافت ها و تکسچرها نیز یوبیسافت سنگ تمام گذاشته و در بازی اصلا با مواردی مثل بی کیفیتی بافت ها و گوشه دار بود آنها و همچنین تکسچرهای ضعیف یا پارگی تصویر و … برخورد نمی کنیم.   از دیگر جهات فنی نیز بازی در بهترین کیفیت ممکن قرار دارد و هیچ گاه مواردی مثل دیر لود شدن برخی تکسچرها که امروزه گریبانگیر بسیاری از بازی‌های بزرگ دنیا نیز هست را مشاهده نمی‌کنید و بهتر است بگویم لااقل تا الان که من مشاهده نکرده ام. در مجموع از منظر بصری در مورد بازی Far Cry: New Dawn باید گفت شاهد یک بازی کاملا خوش آب و رنگ و زیبا و نسل هشتمی واقعی هستیم که می تواند سخت گیر ترین طرفداران و منتقدان را راضی نگاه دارد و در هر لحظه از بازی در هوپ کانتی، از دیدن مناظر جنگلی و فوق العاده زیبا و بی نظیر و چشم نواز بازی لذت خواهید برد. همچنین بازی از لحاظ ثبات اجرا و طراحی مراحل و تنوع آن ها نیز موفق عمل کرده و مانند عناوین قبلی این سری و حتی برتر از آن ها خوش می درخشد. بازی از لحاظ بصری کاملا به ریشه های این سری وفادار است و سازندگان چه از لحاظ فنی و چه هنری موفق شده اند تا یک عنوان زیبا و به معنای واقعی نسل هشتمی را خلق نمایند.

هوپ‌کانتی با چهره آخرالزمانی هم زیباست | نقد و بررسی بازی Far Cry: New Dawn - گیمفا

در بازی باید پایگاه ها و خانه های امن را در سراسر نقشه آزاد کنید و به دست آورید که در این پایگاه ها قابلیت انجام انواع کارها مثل ساختن سلاح و خرید و فروش پوست حیوانات و ساخت و خرید ماشین ها و هبلیکوپترها و… را دارید که مشابه بازی پنجم است اما تفاوت اینجاست که اکنون می توانید این پایگاه ها و خانه های امن خود را با درجات بالاتر ارتقا دهید و قوی تر کنید که این موضوع یک سری پیش نیازها دارد که بایستی انجام دهید و برخی ماموریت های لازم را به پایان برسانید.

در زمینه گیم پلی باید بگویم راستش انتظار نداشتم این قدر تغییر را نسبت به بازی پنجم ببینم. در واقع در بازی های اسپین آف معمولا گیم پلی دقیقا همان گیم پلی بازی اصلی قبلی سری است (مثل آنچارتد لاست لگسی) که شاید تنها مقدار کمی تغییرات را به خودش دیده باشد ولی در Far Cry: New Dawn با این که اصول کلی همان اصول و پایه فارکرای ۵ است، تغییرات یا بهتر است به جای کلمه تغییرات بگویم “اضافات” زیادی را شاهد هستیم که می توانم بگویم انگار این بازی تبدیل به یک عنوان نقش آفرینی شده است با قابلیت های ارتقا و آپگرید پایگاه ها، میزهای ساخت سلاح و تجهیزات مختلف، درجه بندی تجهیزات از معمولی تا عالی بر اساس رنگ، درجه بندی حیوانات از معمولی تا حیوانات جهش یافته (نه مثل فال آوت البته!) و قدرتمند که در ابتدای بازی با یک ضربه تقریبا شما را می کشند، انواع و اقسام ماموریت های اصلی و فرعی و گنج یابی، صحبت با شخصیت های مختلف و تشکیل یک گروه از متحدین برای کمک به شما و کلی المان های نقش آفرینی دیگر. فکر می کنم نقش آفرینی کردن آدیسی و موفقیت بی نظیر آن به یوبیسافت مزه داده است و حالا فارکرای را هم دارد آرام آرام نقش آفرینی می کند و گیم پلی آن را با کلی المان های این سبک عمیق تر کرده است.

هوپ‌کانتی با چهره آخرالزمانی هم زیباست | نقد و بررسی بازی Far Cry: New Dawn - گیمفا

در همین یک تصویر مشخص است که دنیای این بازی از لحاظ گرافیکی و رنگ بندی حتی از نسخه پنجم هم زیباتر است

Far Cry: New Dawn در بخش گیم پلی هم عنوانی وفادار به ریشه های سری محسوب می شود و هم به اندازه کافی المان های جدید برای متنوع تر کردن بازی و متمایز کردن آن از نسخه های قبلی را در اختیار دارد و از لحاظ میزان و تنوع محتوا نیز به عنوان یک بازی اسپین آف و فرعی بی نظیر عمل کرده است و هیچ چیزی از یک نسخه اصلی و شماره دار کم ندارد. Far Cry: New Dawn عنوانی در ژانر شوتر اول شخص و اکشن ماجرایی جهان آزاد با المان های پرتعداد نقش آفرینی است که بازیباز می تواند در دنیای بزرگ آن به صورت کاملا آزادانه به صورت پیاده یا با وسایل نقلیه گوناگون گشت و گذار کند و ماموریت های مختلف انجام دهید و با افراد گوناگون آشنا شود و پایگاه هایی را فتح کند. در بازی انواع وسایل نقلیه را در اختیار دارید و از انواع ماشین های کوچک و بزرگ و هواپیما و موتور و… در بازی وجود دارند که می توانید سوار آن ها شده و در جای جای نقشه بازی رفت و آمد کنید. همچنین با قابلیتی به نام Expedition می توانید بین پایگاه های امن خود سفر سریع نیز انجام دهید. شما می توانید کمپین و بخش داستانی بازی را به تنهایی یا در کنار یک همراه در بخش cooperative multiplayer انجام دهید که بدون شک تجربه کردن بازی با دوستان به صورت کواپ لذت خیلی خیلی بیشتری دارد.

هوپ‌کانتی با چهره آخرالزمانی هم زیباست | نقد و بررسی بازی Far Cry: New Dawn - گیمفا

Far Cry® New Dawn_20190215045516

 مانند نسخه پنجم در این عنوان نیز شاهد بخش خلق شخصیت هستیم که بایستی در اول بازی و بعد از بخش ابتدایی، شخصیت خود را از لحاظ ظاهری کاملا شخصی سازی کنید و رنگ پوست و لباس و … را به دلخواه خود انتخاب نمایید که کلی انتخاب های گوناگون برای شخصی سازی در اختیار شماست و خیلی آیتم ها را نیز (اعم از لباس و سلاح و..) می توانید با خرج کردن اعتبار فارکرای (که با پول واقعی می خرید) به دست بیاورید که البته اصلا واجب و لازم نیستند و تازه خیلی از اینها را با واحد پولی داخل بازی (که در این عنوان اتانول است) هم می توانید آزاد کنید. در بازی باید پایگاه ها و خانه های امن را در سراسر نقشه آزاد کنید و به دست آورید که در این پایگاه ها قابلیت انجام انواع کارها مثل ساختن سلاح و خرید و فروش پوست حیوانات و ساخت و خرید ماشین ها و هبلیکوپترها و… را دارید که مشابه بازی پنجم است اما تفاوت اینجاست که اکنون می توانید این پایگاه ها و خانه های امن خود را با درجات بالاتر ارتقا دهید و قوی تر کنید که این موضوع یک سری پیش نیازها دارد که بایستی انجام دهید و برخی ماموریت های لازم را به پایان برسانید. همچنین به مانند نسخه پنجم سیستم به کارگیری و استخدام کردن نفرات مختلف یا “Guns for Hire” نیز وجود دارد که می توانید این کار را با افراد محلی و یک سری افراد خاص با قابلیت های ویژه انجام دهید تا در مبارزات به کمک شما بیایند. هر کدام از این مبارزین همراه، توانایی ها و قابلیت ها و شخصیت مخصوص به خود را دارند. ماهیگیری نیز در Far Cry: New Dawn به مانند نسخه پنجم وجود دارد که بازی را جذاب تر می کند و تنوع جالبی به حساب می آید و یک سری چالش های خاص را برای شما به همراه دارد.

هوپ‌کانتی با چهره آخرالزمانی هم زیباست | نقد و بررسی بازی Far Cry: New Dawn - گیمفا

Saw Launcher یکی از سلاح های باحال و جدید بازی است که همان ابتدا آن را می سازید. بله.. اکنون باید آیتم جمع کنید و خودتان سلاح و .. بسازید و ارتقا دهید و… دستگیره موتور چی میگه اونجا؟!!

برویم سراغ مبارزات و سلاح ها. باید بگویم خوشبختانه تنوع سلاح ها و تجهیزات در Far Cry: New Dawn به مانند بازی پنجم کاملا مناسب است و شما در بازی از رایفل و شات گان گرفته تا پیستول و ریوولور و همینطور سلاح های منفجره دستی مانند نارنجک و مولوتوف  و البته سلاح های مختلف مبارزات نزدیک را برای از پای در آوردن دشمنان در اختیار دارید (برخی سلاح های جدید هم اضافه شده اند) که البته در این بازی، سلاح ها و تمامی دیگر تجهیزات (حتی ماشین ها و …) همگی دارای رنک و درجه هستند و از درجه ۱ و معمولی تا درجات بالاتر با رنگ های طلایی را شاهد هستیم که باید با انجام فعالیت هایی قابلیت استفاده از تجهیزات رده بالاتر را کسب کنید و نمی توانید در اول بازی از یک سلاح رده ۲ یا بالاتر استفاده کنید. گان‌پلی بازی نیز به مانند همیشه جذابیت بسیار بالایی دارد. مکانیسم شلیک و هدف‌گیری در بازی به بهترین و خوش‌دست‌ترین شکل یک بازی اول شخص انجام می‌شود و  از مبارزات بازی حسابی لذت خواهید برد.

هوپ‌کانتی با چهره آخرالزمانی هم زیباست | نقد و بررسی بازی Far Cry: New Dawn - گیمفا

گرافیک فارکرای ۵ و هوپ کانتی به معنای واقعی زیبا بودند و چشم نواز، اما حالا خوشحالم که بگویم هوپ کانتی اکنون در Far Cry: New Dawn با پوشش آخرالزمانی که به خود گرفته است و با رنگ بندی های زنده تر، حتی از فارکرای ۵ هم زیباتر است و در یک کلام این طور بگویم که “کیف می کنید وقتی دارید بازی را انجام می دهید و مناظرش را می بینید و مطمئنم کلی عکس خواهید گرفت مثل من.”

در واقع باید گفت مثل همیشه و تمام عناوین قبلی این سری، یکی از نقاط قوت اصلی گیم پلی Far Cry: New Dawn تنوع سلاح ها و مبارزات جذاب بازی است که بی شک یکی از برترین بازی های شوتر اول شخص نسل هشتم رقم زده است و هر لحظه در بازی ممکن است تا ناگهان یک سلاح و یا آیتمی ارزشمند پیدا کنید که لحظات هیجان انگیزی را در مبارزات برای شما خلق می کنند. گان پلی و سیستم تیراندازی و نشانه گیری بازی نیز همان طور که اشاره شد فوق العاده خوش دست و روان از کار در آمده است و شلیک با هر سلاحی حس خاص خودش را دارد و کاملا تفاوت سلاح های مختلف در مبارزات را لمس می کنید و باید بسته به شرایط مختلف از سلاح های مناسب یا حتی سلاح های سرد برای مبارزات نزدیک استفاده نمایید. با این که مانند بازی پنجم شاهد هوش مصنوعی خوب و بالایی در اکثریت دشمنان هستیم و آنها خیلی خوب شما را دوره می کنند، ولی باز هم مشکلاتی در هوش مصنوعی که واقعا گاهی عجیب و مسخره هستند را مشاهده می کنیم مخصوصا هنگام استفاده از المان های مخفی کاری. انگار این مشکلات هوش مصنوعی باید حتما حتی کمی هم که شده در بازی ها باشد و تا ابد این مورد را شاهد باشیم!

هوپ‌کانتی با چهره آخرالزمانی هم زیباست | نقد و بررسی بازی Far Cry: New Dawn - گیمفا

همین گرافیک اگر در یک بازی دیگه بود که مثلا ۷ سال براش زمان ساخت گذاشته بودن الان داشت حلوا حلوا می شد روی سر من و شما ولی وقتی یوبیسافت بسازه و اسمش فارکرای باشه و یک سال بعد از بازی پنجم عرضه شده باشه باید بزنیم توی سرش!! شرمنده من نمی زنم توی سرش! من راستش رو میگم هر کی هم میخواد خوشش نیاد. مگه گرافیک نسل هشتمی چیه؟ بازی کنید تا خودتون توی همون ۲ ساعت اول ببینید چی میگم

صدا گذاری در Far Cry: New Dawn به سنت همیشگی عناوین بزرگ یوببسافت و نسخه پنجم کاملا مناسب و باکیفیت انجام گرفته است و مخصوصا صداگذاری Mickey و Lou که توسط Cara Ricketts و Leslie Miller به بهترین شکل انجام گرفته است اما متاسفانه ان قدر شخصیت این دو خواهر نچسب است که این صداگذاری عالی هم نتوانسته است آن ها را تبدیل به شخصیت هایی عالی و قدرتمند نماید. صداگذاری تمامی دیگر شخصیت ها نیز به خوبی انجام شده و صداپیشگان افرادی مختلف بازی به خوبی از پس انجام وظیفه خود بر آمده اند، اما به مانند نکته ای که برای دو انتاگونیست اصلی بازی خدمت شما عرض کردم شخصیت های ضعیف و نچسب باعث شده اند که حتی این صداگذاری خوب هم نتواند آن ها را در نظر بازیباز دلپذیرتر و جذاب تر جلوه دهد اما خب صرفا در بخش “صداپیشگی”، شاهد بازی بسیار با کیفیتی هستیم که اگر دیالوگ ها و شخصیت پردازی های بهتری نیز داشت، بسیار کیفیت کار صداگذاران بیشتر به چشم می آمد. صداگذاری های محیطی بازی نیز همگی بسیار با دقت و با کیفیت در بازی شنیده می شوند و صداگذاری محیطی بازی و صدای شلیک سلاح ها و.. کاملا در روند بیشتر غرق کردن بازیباز در دل بازی موثر واقع می شوند.

هوپ‌کانتی با چهره آخرالزمانی هم زیباست | نقد و بررسی بازی Far Cry: New Dawn - گیمفا

باید بگویم راستش انتظار نداشتم این قدر تغییر را در گیم پلی نسبت به بازی پنجم ببینم. در واقع در بازی های اسپین آف معمولا گیم پلی دقیقا همان گیم پلی بازی اصلی قبلی سری است (مثل آنچارتد لاست لگسی) که شاید تنها مقدار کمی تغییرات را به خودش دیده باشد ولی در Far Cry: New Dawn با این که اصول کلی همان اصول و پایه فارکرای ۵ است، تغییرات یا بهتر است به جای کلمه تغییرات بگویم “اضافات” زیادی را شاهد هستیم

در مورد موسیقی بازی باید بگویم سازندگان موسیقی Far Cry: New Dawn  (لااقل تا این بخشی که من بازی را تجربه کرده ام و قطعاتی که شنیده ام) کار خود را نرمال و قابل قبول انجام داده اند و نمی توان از موسیقی های بازی به عنوان یک ساندترک ضعیف یاد کرد ولی آنچنان ساندترک بی نظیر و یه یادماندنی راغ هم شاهد نیستیم و تا به اینجا به نظر می رسد که قطعات موسیقی نسخه پنجم زیباتر و باکیفیت تر از این عنوان بودند که البته خب واقعا هم طبیعی است و یک نسخه اصلی و شماره دار با چندین سال زمان ساخت باید با عنوانی که یک سال بعد از انتشار بازی پنجم عرضه شده و یک بازی اسپین آف است از لحاظ کیفیت موسیقی تفاوت داشته باشد. موسیقی های متن بازی اغلب با حال و هوای آن همخوانی دارند و با داستان و دنیای بازی و فضای آن تطابق نسبتا خوبی برقرار کرده اند اما نه از آن موسیقی هایی که دلتان بخواهد در خارج از بازی نیز به تنهایی به آن ها گوش بدهید و در واقع فقط با یک ساندترک استاندارد و مناسب برای Far Cry: New Dawn روبرو هستیم.

هوپ‌کانتی با چهره آخرالزمانی هم زیباست | نقد و بررسی بازی Far Cry: New Dawn - گیمفا

در این بازی، سلاح ها و تمامی دیگر تجهیزات (حتی ماشین ها و …) همگی دارای رنک و درجه هستند و از درجه ۱ و معمولی تا درجات بالاتر با رنگ های طلایی را شاهد هستیم که باید با انجام فعالیت هایی قابلیت استفاده از تجهیزات رده بالاتر را کسب کنید و نمی توانید در اول بازی از یک سلاح رده ۲ یا بالاتر استفاده کنید.

در مجموع و پس از نگاهی کامل به تک تک المان های بازی و بخش های مختلف آن، باید بگویم با این که Far Cry: New Dawn یک نسخه اسپین آف و فرعی است اما نه تنها چیز زیادی از عناوین اصلی سری کم ندارد بلکه در برخی مواقع از نظر المان های گیم پلی برتر هم هست. Far Cry: New Dawn یک تجربه فوق العاده لذتبخش، هیجان انگیز و بی نهایت سرگرم کننده است که لحظه لحظه تجربه آن برای بازیباز، به مانند تمام عناوین قبلی این سری، شیرین و به یاد ماندنی است و خیلی زود جذب المان های جذاب آن خواهید شد. در واقع Far Cry: New Dawn تمام نکات بی نظیر نسخه پنجم (غیر از داستان و شخصیت های عالی) را دارد و  کلی هم المان ها و اضافات جدید به گیم پلی آن افزوده است تا شاهد یک تجربه کاملا متفاوت از بازی پنجم و یک بازی کامل و پرمحتوا باشیم و ذره ای حس تکرار به ما دست ندهد و فکر کنیم داریم یک بازی جدید اصلی از این سری را تجربه می کنیم نه یک اسپین آف که یک سال بعد از نسخه پنجم منتشر شده است.

هوپ‌کانتی با چهره آخرالزمانی هم زیباست | نقد و بررسی بازی Far Cry: New Dawn - گیمفا

یوبیسافت که یکی از برترین کمپانی های صنعت گیم از لحاظ “درک مفهوم سرگرم کننده بودن یک بازی بزرگ” است بار دیگر نشان داد که چطور می شود یک بازی جهان آزاد جذاب و بسیار سرگرم کننده ساخت، حتی اگر یک عنوان اسپین آف با زمان ساخت کم و بر پایه بازی قبلی سری باشد.

یوبیسافت با ساخت Far Cry: New Dawn کاری بزرگ و عالی را انجام داده است و عنوانی اسپین آف و فرعی از یکی از بررگ‌ترین فرنچایزهایش را ساخته که به معنای واقعی قابل تحسین و لذتبخش است، چه برای طرفداران سری و چه برای دوست داران شوتر های اول شخص جهان آزاد و عمیق. Far Cry: New Dawn کاملا توانسته است تا به خوبی از تمامی المان های لازم برای تبدیل شدن به یک شوتر اول شخص جذاب و نسل هشتمی استفاده کرده و عنوانی جذاب و هیجان انگیز را در اختیار بازیبازان و طرفداران قرار دهد. گرافیک چشم نواز، رنگ بندی فوق العاده، دنیایی زیبا و جذاب از لحاظ طراحی هنری، گرافیک فنی قدرتمند و با ثبات، گیم پلی بسیار متنوع و اضافات و المان های جدید نقش آفرینی نسبت به بازی پنجم، گان پلی و سیستم تیراندازی بسیار خوش دست و لذتبخش و تنوع عالی سلاح ها، همه و همه دست به دست هم داده اند تا Far Cry: New Dawn تبدیل به عنوانی شود که به راحتی بتوانم تجربه آن را به تمامی بازیبازان علاقمند به این سری و سبک شوتر اول شخص پیشنهاد کنم و از آن به عنوان یک بازی نام ببرم که کاملا ارزش خرید و تجربه کردن را داراست. یوبیسافت که یکی از برترین کمپانی های صنعت گیم از لحاظ “درک مفهوم سرگرم کننده بودن یک بازی بزرگ” است بار دیگر نشان داد که چطور می شود یک بازی جهان آزاد جذاب و بسیار سرگرم کننده ساخت، حتی اگر یک عنوان اسپین آف با زمان ساخت کم و بر پایه بازی قبلی سری باشد.

هوپ‌کانتی با چهره آخرالزمانی هم زیباست | نقد و بررسی بازی Far Cry: New Dawn - گیمفا

WalleR MaNFernando

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

هوپ‌کانتی با چهره آخرالزمانی هم زیباست | نقد و بررسی بازی Far Cry: New Dawn - گیمفا
هوپ‌کانتی با چهره آخرالزمانی هم زیباست | نقد و بررسی بازی Far Cry: New Dawn - گیمفا
هوپ‌کانتی با چهره آخرالزمانی هم زیباست | نقد و بررسی بازی Far Cry: New Dawn - گیمفا
هوپ‌کانتی با چهره آخرالزمانی هم زیباست | نقد و بررسی بازی Far Cry: New Dawn - گیمفا
هوپ‌کانتی با چهره آخرالزمانی هم زیباست | نقد و بررسی بازی Far Cry: New Dawn - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • PERSIAN NAZI گفت:

    شماه رو نمیدونم اما بنظر من پیکره رنگ بندیش اشتباهه
    معمولا میان تو تصاویر از رنگ سبز استفاده میکنن تا طبیعیتر جلوه بده اما اینجا داریم رنگهای فانتزی میبینیم
    اخه صورتی و بنفش برای رنگ بندی ؟
    نمیدونم والا و شاید من دارم اشتباه میکنم اخه قبلا چشمام رو عمل کردم

    • Hamidreza گفت:

      سلام ببین اومدم جواب کامنتتو بدم اول اینکه باید تو فاز سایکودلیک باشی و وقتی ال اس دی مصرف کنی تم صورتی همه جارو بر میداره و دنیات فانتزی یا سوییت دریمز می شه و فاز بازیم از اون چشم جهان بین یا چشم عقل که سر تا سر بازی مشاهدش می کنیم واضحه یوبیسافت یه بازی اسیدی تولید کرده

    • با سلام و درود ، بالا ۵ سال هست که در این سایت هستیم و تغییرات سایت و صنعت گیم رو قشنگ میشه بهم ربط دانست ، درست هست که باید دفاع کرد از فرانچایز هاى قدیمى (خطاب به منتقد) اما باید یک نکته هم دقت کرد که در نسل قبل هم اسپین اف هایى نظیر Blood Dragon هم بودن که نسبت به نسخه ٣ تغییراتش ، به مراتب زیاد تر بوده تا تغییرات اسپین اف New Dawn نسبت به نسخه ۵ . به شخصه نتونستم از هیچکدوم بازى هاى نیمه دوم نسل جدید یوبیسافت ارتباط برقرار کنم بجز فارکراى ۵ که اونم به خاطر جوزف سید بود که منو یاد آنتاگونیست bioshock infinite مى انداخت . بگذریم نتیجه این حرف دل این هست که ، یوبى سافت مثل کپک ، سرش را در برف فرو برده و خیلى هم خوب میدونه فنا ازش چى میخوان ولى تن به زحمت نمیده وگرنه این نسل کف کفش یک اسپلینتر سل میخواست و فارکراى هم همین شماره ۵ خوب بود تا یوبى سافت براى یه مدتى از فرانچایز فارکراى بیخیال بشه و بره سراغ سنت خودش

      • Ascent گفت:

        با نظر شما کاملا موافقم و باور دارم که شرکت “Ubisoft” هم به جمع شرکت های شیر دوش اضافه شده.به نظر من فارکرای نیو دان و فارکرای پریمال باعث لکه دار شدن سری بازی های فارکرای شدن و تصور کنید به جای کار بر روی این دو نسخه نسبتا ضعیف یک فارکرای به خوبی فارکرای ۳ ساخته می شد. من تنها شرکتی که واقعا عاشقشم شرکت Rockstar است و مقداری هم CD project بخاطر ساخت شاهکاری به نام witcher 3. امیدوارم که یوبیسافت ساخت اسپین آف رو به کلی حذف کنه و به سری فارکرای حداقل ۲ سال فرصت بده.

  • نقد بسیار زیبایی بود و جناب اقابابایی بدون هیچگونه توجه به متای بازی نظر خوشون رو گفتن :yes:

    • سلام خدمت شما حسین جان. یک دنیا سپاس از این که لطف کردید و مطالعه فرمودید. بسیار خوشحالم از این که رضایت داشتید و امیدوارم همیشه بتونم نظز و تجربه خودم رو از بازی بدون توجه به حرف هر شخص دیگه ای برای شما بیان کنم. با ۲۵ سال گیمر بودن و سالها نوشتن و مطالعه، واقعا نازی به دونستن متا و… ندارم واقعا و خودم اونقدر تجربه دارم که بتونم تجربه ام رو کامل بنویسم و بازی رو کاملا برای شما بررسی کنم. یک دنیا ممنونم از محبت و حمایتتون حسین عزیز.
      https://t.me/Gametal

  • حصین گفت:

    فارکرای همیشه به من حس خوب میده
    حتما تجربش میکنم
    فازه مثبت داره

  • adams-khersi گفت:

    اتفاقا به نظر من رنگ بندی باحالی داره؛ همین خودش باعث میشه حس نکنی داری ۵ رو بازی میکنی،، ولی واقعا با قیمت ۵۰۰تومن نمیصرفههههه اونم تو این شلوغی ریلیز بازی ها، یوبی همیشه تو گرافیک کاراش عالی بوده،هرچی فروختن نوش جونشون…
    یه نکته ای ام که برام جالبه شخصیت اصلی بازی ها هستن!! تو این چند وقت اخیر بالای ۵۰درصد بازی ها شخصیت های اصلی رو زن ها تشکیل میدن!! یا حداقل بازی بهت اجازه میده بین مرد و زن خودت انتخاب کنی…

    • Majid گفت:

      از سن ستیزی داریم میرسیم به مرد ستیزی
      دارن کم کم شورش در میارن درست دارند مثل قضیه سیاه پوست ها می کنند حتی بد تر چون تعداد زن ها از سیاه ها بیشتره و همه جا هست.
      لعنت بر کسایی که به خاطر محبوبیت خودشون همچین ایده هایی ساختن و امروزه خیلی از شرکت مجبور شدن زن ها هم یه جوری جا بدن که نمیشه ازش ایراد گرفت.چون مرد ها بیشتر از زن ها شخصیت زن انتخاب می کنند.ولی بعضی جاها واقعا آزار دهندس.

  • سلام خدمت دوستای عزیزم. امیدوارم حالتون خوب باشه. لازم دیدم ازتون عذرخواهی کنم به خاطر مشکل فنی که پیش اومد و نظرات و.. کلا از بین رفت و مشکلاتی پیش اومد. دیروز حدودا ۳۰ -۴۰ تا نظرتون رو خوندم در این مقاله و بسیار بسیار از لطف و محبتتون متشکرم و خوشحالم که نقد و بررسی کامل بازی مورد توجهتون قرار گرفته و از محبتی که مثل همیشه به بنده داشتید ممنونم. میخواستم که امروز پاسخ نظراتتون رو بدم (چون امروز به خاطر دو نقد مهمی که دیروز منتشر شد مقاله جدید نمیره روی سایت) در مقاله که متاسفانه مشکل پیش اومد و رفتن نظرات. حالا اگر محبت کردید و دوباره نظرتون رو قرار دادید که حتما جواب میدم ولی اگر نه که عذرخواهی میکنم که پاک شد نظرتون و خیلی از محبتتون ممنونم که لطف کردید و نظر گذاشتید.
    میدونید که هرگز برای خوشایند کسی یا مطابقت با متا نقد و بررسی نمیذارم. همیشه بازی میکنم و تجربه م رو برای شما می نویسم حالا اگر کسی خوشش نیومد شرمنده دیگه فکر کنم نباید بخونه. چون همواره اینطور در نظر می گیرم که شما میخواید بخرید بازی رو و باید بگم دقیقا و ریز به ریز که چطوریه بازی که ضرر نکنید یه وقت. خوشبختانه هم خب همواره و همواره این موضوع مورد محبت و لطف شما قرار گرفته و رضایت داشتید. برای من بازی هر شرکت و هر اسمی مقیاس و میزان سنجشش مثل هم هست و همه رو به یک چشم می بینم و چون یکی رو دوست دارم و چون ازش خاطره دارم و چون اسمش بزرگه نمیام براش فرق بذارم و این برخلاف کل سیستم نقد و متاس ولی این روش منه چون مخاطبینمون برام مهمن و نمیخوام یه چیزی بنویسم که فقط نوشته باشم. البته اون چند نفری هم که رضایت ندارن از نقد و فکر میکنن بازی خوب نیست پیشنهاد میکنم ابتدا لاقل “یک ساعت” بازی کنن (چون دیروز هنوز بازی نیومده بود که ۲-۳ نطر عجیب و غریب دیدم که انگار بازی رو تموم کرده بودن و با اطممینان فکت صادر فرموده بودن) و بعد نظر بدن چون من لااقل ۱۰ ساعت بازی کردم. به هر حال اون چند نفر و اون ۲-۳ درصدی که رضایت نداشتن تنها چیزی که میتونم بگم اینه که نخونن نقد رو چون چیزی قرار نیست تغییر کنه و من همیشه به احترام مخاطبنیمون تجربه م از بازی رو کامل می نویسم و کلا انگار نمیدونم اصلا متای بازی چنده. با تشکر از اکثریت قریب به اتفاق مخاطبینمون که همیشه لطف داشتن و دارن به مقالات ما.

    در صمن دیدم یکی دو نفر اسم رد دد ۲ رو اوردن که خب نمیدونم چه ربطی داره اصلا به این مقاله و چرا باید فکر کنن منظور رد دد بوده و نه هر بازی بزرگ و محبوب دیگه ای. ایا شک دارید به این بازی؟ تشریف ببرید لیست های ۱۰ برتر بنده رو بخونید تا ببینید در چند مورد همین بازی های راک استار در رتبه نخست لیست قرار گرفتن و بخونید ببیند چی در موردشون نوشتم تا دیگه اشتباه برداشت نکنید. رد دد ۲ همون ظور که همیشه گفتم جزو چند بازی برتر تاریخه و کسی نمیتونه غیر از این بگه و اگر بگه خودش رو ضایع کرده و منم هرگز این ادم نیستم پس لطفا نظرات خودتون و شکی که دارید رو به گردن کسی دیگه نندازید.

    WalleR MaN
    • Godofwar0385 گفت:

      سلام اقا سعید ممنون که واقعا وقت میزارید نقد میکنید و راهنمای قدم به قدم میرید و یه بازی و همون مقدار که حقشه میدید ن کم ن زیاد من واقعا شما رو قبول دارم و خیلی خیلی هم دوستون دارم
      میخاستم بگم بخش نظرات سایت واقعا خیلی خیلی دیر تایید میشن بارها و بارها شده شب نظر گذاشتم فردا ظهر تایید شده ن که نظرات من نظرات همه حتی جوری میشد اخبار میرفت تو صفحه ی دوم و هنوز تایید نشده بودن ببخشید که دخالت میکنم ولی کاش میشد بخش نظرات مثل همون دوسال پیش تو چهار دقبقه تایید میشد هر چند میدونم این کار فقط بخاطر اون دسته کساییند که کارشون فقط بهم ریختن نظم سایت بود ولی بلاخره باید یه فکری در این باره کرد باور کنید دو سه ماهه بخش تایید نظرات خیییلی کند پیش میره
      بازم شرمنده دوس نداشتم دخالت کنم ولی اکثرا تو تلگرام و گروه بحثشون همینه

      • Greatness awaits2 گفت:

        منم نظرم همینه
        به خاطر این سیستم تایید نظرات به ندرت
        کامنت میذارم چون اولا خیلی طول میکشه تایید شه و دوما من بیکار که نیستم جواب یه نفر رو میدم بعد میبینم ۴ ساعت بعد تایید شده خب این دیگه چه فایده ای داره دیگه با این شرایط اکثر اوقات بی خیال میشم فقط کامنت ها رو میبینم و رد میشم
        تمام سایت های برتر ایران نظراتشون بازه
        بلافاصله منتشر میشه و به نظرم این خیلی
        بده که یه سایتی به بزرگی گیمفا همچین مشکل ساده ای رو نمیتونه برطرف کنه
        ببخشید چون یه عده مشکل دار میخوان بخش نظرات و خراب کنن من باید یه روز
        صبر کنم کامنتم تایید بشه
        برای جلوگیری از سو استفاده اون افراد معلوم الحال هزارتا راه وجود داره ولی متاسفانه
        مسئولین گیمفا آسون ترینش رو انتخاب کردن
        به هر حال امیدوارم کامنتم رو منتشر بکنید این تایید نظرات رو حذف کنید چون واقعا همه باهاش مشکل دارن
        یا حداقل اگه نمی‌تونید حذفش کنید یه نفر رو به سایت اضافه کنید به عنوان مسئَول تایید کامنت ها که بلافاصله بازبینی کنه و بعد تایید شه
        نه اینکه نویسنده چون سرش شلوغه ساعت ۱۰ صبح مطلب رو منتشر میکنه بعد چون تا شب در دسترس نیست کامنت ها بعد ۱۰ ساعت تایید میشه که واقعا آزاردهنده ست
        امیدوارم یه راه حل مناسب برای این موضوع پیدا کنید و این مشکل برطرف بشه :yes:

        • عرض سلام و ادب خدمت شما دوست عزیز. ممنون که انتقادتون رو مطرح کردید. من خدمت شما و بقیه عزیزانی که در این مورد انتقاد داشتن چند نکته رو عرض کنم.
          یکی از دوستان در مورد مشکل فنی صحبت کرده بودن که فرمایششون هم کاملا متین بود. اما باور کنید مقصر این مشکل فنی “هیچ کدوم ” از اعضای تیم گیمفا و حتی مدیریت هم نیست. مشکلی هست که از طرف پشتیبانی سایت پیش اومده و امیدواریم که از این به بعد به همچین مشکلاتی نخوریم.
          در مورد کامنت‌ها، کلا نویسنده مطلب موظف هستش که حواسش به نظرات اون پست باشه و در اسرع وقت کامنت‌ها رو تایید کنه. حالا گاهی اوقات به خاطر حجم کاری بالا و گاهی هم کمبود وقت و عوامل غیره، شاید نرسه و تک تک کامنت‌ها رو چک کنه. بنابراین کامنت‌هایی که تایید نشده میمونه رو سردبیر یا سرپرست بخش مربوطه بررسی می کنه و در صورت امکان تایید میکنه.
          بنابراین سایت مسئول تایید نظرات در واقع داره! هم خود نویسنده، هم سرپرست‌ و هم سردبیر. پس اگر مشاهده میکنید که کامنتتون مثلا ساعت ۱۱ تایید میشه بخاطر این هستش که تو اون تایم تمام کامنت‌های تایید نشده بررسی میشن.
          با این وجود، با انتقادت تک تک دوستان موافقم و انشالله سعی می کنیم که این ضعف رو هم برطرف کنیم. خود بنده هم از این به بعد سعی می کنم که بیشتر به این موضوع رسیدگی کنم.
          مرسی از تک تک عزیزان که مشکلات و عیب‌های سایت رو ذکر میکنن :heart:
          بازم اگر مشکلی وجود داشت و صلاح دیدید خصوصی مطرح کنید من در خدمتم.
          آدرس بنده در انجمن سایت: https://forum.gamefa.com/User-The-Prisoner
          آقای آقابابایی هم اگر نکته تکمیلی وجود داشت که بنده ذکر نکرده بودم، حتما میان و بهتون جواب میدن

        • درود بر شما. مرسسی از مطرح کردن نظرتون در مورد بخش کامنت ها. کاملا و کاملا حق باشماست و حالا که نظرات باید تایید بشن ما وطیفه داریم هر نظر درستی رو خیلی خیلی زود تایید کنیم و طول نکشه. خیلی ازتون عذر میخوام گر باعث شده نظر ننویسید به خاطر این موضوع. انشالله سرعت رو بیشتر میکنیم. بهتون قول میدم.
          https://t.me/Gametal

      • سلام و دود خدمت شما خدای جنگ عزیز و گل! یک دنیا ممنون از این حمایت و محبت و بزرگوراریتون. نمیدونید چقدر ارزشمنده برام وقتی که بعد از یه مقاله نقد ۷۰۰۰ کلمه ای این نظر شما رو می خونم و واقعا انگار خستگی باقی نمی مونه. یک دنیا ممنون که به این موضوع واقف هستید که من همیشه نمره خودم و تجربه خودم رو میدم و نه به سایت داخلی، نه خارجی و نه “جو” و “نمره مشابه متا” و… توجهی ندارم چون نیازی ندارم.باعث افتخارم هست که این طور می فرمایید و مطمئن باشید که این رابطه کاملا دو طرفه هست و من هم واقعا شما رو دوست دارم و ازتون متشکرم که همیشه لطف می کنید و نظر میذارید و میخونید مقالات رو.
        باور بفرمایید که اگر برداریم طوری میشه که دیگه خود شما هم رغبت نکنید یه نظر بذارید چون چند ادم مریض میان و پست ها رو به گند میکشن با عکسای کاربری مستهجن و اسم های زشت و کامنت های بی اساس و … مطمئن باشید در این حالت بیشتر اعصابتون خورد میشه از دیر تایید شدن نظرتون. اما شما درست می فرمایید و ما وطیفه داریم که نظرات کاربرای عزیز و محترممون مثل شما رو سریعا تایید کنیم. خیلی عذر میخوام از صمیم قلب اگر این موضوع اذیتتون کرده و به بزرگی خودتون ببخشید ما رو. اگر شما دخالت نکنید پس کی دیگه باید دخالت کنه؟ شما صاحبان سایت هستید و خوب میدونید که از روزی که اومدم رضایت شما و احترام به شما برام اولین دغدغه بوده و هست و خواهد بود. یک دنیا سپاس از شما.
        https://t.me/Gametal

    • AXEL STONE گفت:

      سلام و خسته نباشید اقای اقابابایی عزیز گیمفا :rose: :heart: مرسی از زحمت ها و متاععب گلتون.
      دشمنتون شرمنده باشه اشکال فنی که پیش اومده هم دیگه شده بلاَخره یجوری تصادفی پیش میاد اشکالی نداره و انشالله دیگه چنین اشکالی فنی نیاد روی وب سایت گیمفا چونکه واقعا برای بعض یها امری ناراحت کنندس از وب سایتی گل به گلیه گیمفا.
      اقای اقابابایی میدونم چیزی که میخام بگم بهتون اصلا به شما وبه این نقدو بررسی ربطی نداره اما شما بزرگ و عزیز کل وب سایت گیمفا هستین که مشکلمون رو به شما میگیم وتا شما به بخش انجمن بگین. من واقعا با داش گلم یعنی علیرضا Godofwar0385 موافقم.
      کامنت که میذاریم ساعت ۱۰شب ۱۱شب دقیقا بعد ۱۲ ساعت ۱ تایید میشه البته! البته! بجز پست های (اقای حسن شکیبایی) – (اقای مرصاد قدیری) – (اقای ارین مرادی) – (اقای حمید کوهپیما) – (اقای مهرداد میرشاهی) که همیشه پستاشون دقیق هستن! ماشالله هم ” زیاد اخبارو پوشش میدن” و هم “پست هاشون زود تایید میشن نظرات” میخاستم بدونم چرا اینطوریه
      واقعا ازار دهندست که کامنت میذاریم جواب بزور میگیریم اخرش که جواب میدیم زورکی تایید میشه یا بعضی وقتا کلی منتظر میمونیم اخرش هم تایید نمیشه! خدایی اینطوری که برای خود محیط و جو سایت خوب نیست!
      ببخشید سرتونو به درد اوردم اصلا نباید درگیر این بشی ولی من به شما میگم چونکه گفتم عزیز ما و خود گیفایی اومیدوارم این یجوری حل بشه (اگر هم کاری از دستمون بر میاد خودم به شخصه دوستانه در خدمتتون هستم و میباشم)

      • سلام و درود خدمت شما.
        برای رفع مشکلات سایت میتوانید از طریق انجمن سایت گیمفا(لینک در زیر)، با آقای کسری نراقی، مدیر فنی وبسایت گیمفا در ارتباط باشید و مشکلات سایت را برایشان بازگو کنید. 😎
        آدرس پروفایل آقای نراقی در انجمن: https://forum.gamefa.com/User-kasra
        با تشکر

      • عرض سلام و ادب و احترام خدمت شما. سلامت باشید انشالله AXEL عزیز. اسمتون هم مثل خودتون عالیه. باعث افتخارم هست که برای شما می نویسم و مرسی که درک می کنید زحمت نوشتن یه نقد ریز به ریز ۷۰۰۰ کلمه ای رو. به خدا میتونم با ۲۰۰۰ کلمه نقد کنم و تموم شه ولی به خاطر شما و این که کل بازی دستتون بیاد و نیاز به نقد دیگه نداشته باشید و کاملا بفهمید که ایا برای بازی ارزش داره پول خرج کنید یا نه، مقالات نقد رو براتون خیلی خیلی کامل می نویسم. یک دنیا از حمایت و محبت همیشگیتون ممنونم. وبسایت گیمفا فقط و فقط به خاطر وجود شما دوستای عزیز و با معرفتم هست که گیمفاس. شما گیمفا رو گیمفا کردید و تمام اعتبار این سایت شما هستید.
        خیلی خیلی از شما عذر میخوام. ما باید زود نظرات شما رو تایید کنیم ولی گاها مشغله هست و دیر میشه و به بزرگواری خودتون ببخشید ما رو. باور کنید همونطور که در کامنت قبلی گفتم اگر نظرات باز باشن خیلی خیلی اذیت خواهید شد و ناراحت می شید. ما باید سعی کنیم که نظرات رو خیلی خیلی زودتر تایید کنیم و انشاله این روند رو بتونیم سریعتر پی بگیریم. ما رو ببخشید اگر اذیت شدید با این موضوع.
        سپاس بی نهایت از لطف و محبت و بزرگواری شما.
        https://t.me/Gametal

    • fbjg گفت:

      خسته نباشی . نقد که خوب و منصفانه بود . نگران اون دو سه درصد نباشید . این افراد کلا همیشه این جوری هستند و پای ثابت همه فکت ها این افرادند.
      راستی گفتید تا چند روز مقاله جدید نمیره تو سایت . سوالم این بود که نقد jump force کی منتشر میشه؟

      • سلام خدمت شما دوست عزیز‌
        نقد جامپ فورس فردا صبح به قلم امیرمهدی نامجو منتشر میشه ⁦:)

      • سلام عرض میکنم خدمت شما فرهاد عزیز. نظر شما واقعا باعث قوت قلبه و مرسی که همیشه لطف و محبت دارید و ما رو از نظراتتون بهره مند می کنید و مورد حمایت قرار میدین. کاملا درست فرمودید در نظرتون و دقیقا موافقم باهاتون که چند نفر کلا کاری به موضوع ندارن و مستقیما فقط دشمنی شخصی یا دشمنی با سایت نشون میدن ولی خب خوشبختانه در بین سیل کاربرای عزیزمون اصلا حساب نمیشن.
        خیلی خیلی از محبت و بزرگواری شما ممنونم فرهاد جان. انشالله بازی کنید و لذتش رو ببرید. مطمئن باشید که من الکی نمیگم بهتون که پولتون رو بدید برای یک بازی بد یا حتی معمولی.
        خیر فرهاد جان گفتم فقط شنبه منتشر نمیشه. نقد جامپ فورس امروز صبح میره روی سایت براتون. باز هم متشکرم از محبتتون.
        https://t.me/Gametal

    • Max.level گفت:

      سلام آقای آقابابایی بنده در حین خوندن مقالات شما دقت رو بر فهمیدن میذارم تا احیانا برداشت غلطی پیش نیاد بله یه عده اومدن رد دد رو واسه خودشون علم کردن تو کامنتا در حالی که اصلا یا منظور شما رو متوجه نشدن یا خودشونو زدن به نفهمیدن یه جوری شده که هر کی میخواد زیر پست ها جلب توجه کنه میاد رد دد رو میکوبه و جالبیش اینه که منی که خودم طرفدار دو آتیشه رد ددم و عاشق و شیفته اونم با خوندن این مقالات شما اصلا ذره ای فکرم به سمت اسم رد دد نرفت و این دوستان هم که اینطور زیر پست ها و مقالات شما اظهار نظر میکنن در حقیقت ماهیگیران آب گل آلود هستن و برای خودشون هیچ مرزی برای توهین به عقاید دیگران تعیین نکردن و تا بی نهایت این موضوع پیشروی میکنن از شما ممنونم که خودتون هم به این واقعیت متذکر شدید تا بلکه بعضیا حساب کار دستشون بیاد و بدون فکر چیزی نگن من واقعا ازتون ممنونم :yes: :yes:
      مقاله هاتونم و نقد هاتون همیشه کامل و جمع هستند و نمراتی که به هر بازی میدید دقیقا همون نمره ای هست که حق هر بازیه و این نشان از نقد های بسیار منصفانه شماست :-)) :-))
      و همونطور هم که برخی از دیگر دوستان هم اشاره کردند سرعت تایید نظرات در اکثر مواقع واقعا کند صورت میگیره و شاید عاملی شده باشه تا برخی کمتر در بخش نظرات فعالیت داشته باشن اگر به مرور این موضوع دچار تغییراتی مثبتی بشه عالیه بازم از شما ممنونم :yes: :yes:

      • سلام عرض ادب خدمت شما Fromgamer عزیز و گل. نمیدونید که از خوندن نظرتون تا چه حد خوشحال شدم مخصوصا وقتی که دیدم طرفدار رد دد هم هستید. خیلی ازتون ممنونم که شما هم این موضوع رو روشن کردید که چند نفر به طور عجیبی این موضوع رو به رد دد ۲چسبوندن از قول من در حالی که اصلا ربطی به هم ندارن اینا و رد دد ۲ جزو چند بازی برتر تاریخه. نمیدونم هدف این ۲-۳ نفر چی بود ولی خب پاسخشون رو گرفتن دیگه مخصوصا از شما که خودتون طرفدار رد دد هستید. واقعا باید بگم از این که برای افرادی مثل شما مقاله و نقد می نویسم به خودم می بالم و افتخار میکنم که بگم دوستانی مثل شما دارم که این قدر مودب و با شخصیت و باشعور هستید و همیشه لطف تون رو نثار من بنده کردید در مقالات. خیلی خوشحالم که اعتقاد دارید نقدها منصفانه اس و خدا شاهده که هدفم غیر از این نیست که نمره ای که لایق یک بازی هست رو بهش بدم. خیلی خیلی از محبت و بزرگواری و معرفت شما ممنونم که اینقدر زیبا با نظرتون خستگی رو از تن نویسنده در میارید و باعث میشید که انگیزه م برای خدمت به شما چند برابر بشه. بی نهایت از شما ممنونم.
        در مورد نظرات هم در کامنتهای قبلی گفتم و دقیقا و کاملا حق با شماست و هیچ توجیهی وجود نداره. باید سریع تر کنیم روند تایید نظرات رو تا دیگه دلخور نباشید از سایت خودتون. انشالله که سلامت و موفق باشید. تشکر از شما
        https://t.me/Gametal

  • تو سری فار کرای فقط وققط farcry 3 و شخصیت منفی هم فقط (vass)بقیه سری هایه بازی فقط کپی از نسخه ۳وم باشخصیت های جدیدهستن این نسخه اخرم که دیگه معلومه از کدوم بازی کپی زئن کسایی که موافقن بکوبن لایک روو

  • خیلی زحمت کشیدی سعید جان دستت درد نکنه
    ولی واقعا سری فارکرای (به جز نسخه سوم) از اون بازیایی هست که ارزش تکرارش به نظر من پایینه و واقعا پایان فارکرای ۵ بدجور توی ذوقم زد و احتمالا این نسخه هم از اوناییه که فقط یه بار برم
    راستی رزیدنت ۲ رو بازی کردی که؟ چجوری بود به نظرت؟
    و در آخر میشه یه کاری کنی به جای Username و ID همون نمایش عمومی نام و لقب نشون داده بشه؟

    • Majid گفت:

      اره یه بار چون داستان خوبی ندارن ولی اون یه بار کلی لذت میبری و سبک بازیش خاطره ساز میشه

    • درود بر شما. خیلی ممنونم از لطف و محبتتون. شما زحمت کشیدید که وقت عزیزتون رو گذاشتید و مطالعه فرمودید مقاله رو. بسیار متشکرم ازشما.
      فارکرای همیشه جزو سرگرم کننده ترین بازی هاست و این نسخه چون خیلی دیگه نقش آفرینی شده برای من خیلی هم جذاب تره. قطعا از تجربه یک بار بازی کردنش لذت خواهید برد.
      نه والا هنوز بازی نکردم اویل ۲ رو ولی به زودی تجربه میکنم این شاهکار رو.
      باشه چشم حتما پیگیری میکنم ببینم مشکل از چیه.
      باز هم سپاس از محبت شما.
      https://t.me/Gametal

  • majidam گفت:

    ممنونم بابت نقدتون اقا سعید
    من خوب داستان بازی برام خیلی مهمه مهمترین بخش بازی برام داستانشه که هم هیجان داشته باشه و هم معنا دار باشه
    اما خوب من کلا بازی فارکرای رو حتما باید تجربه کنم حداقل هر چی باشه ساعتها میتونه سرگرم کنه با وجود گرافیک بالا و رنگ بندیهای زیبا و گیم پلی خوب من به نظرم این رو باید به عنوان دی ال سی میفروختن اما خوب یوبی دنبال سود بیشتر هست

    • سلام خدمت شما مجید جان. خیلی از لطفتون ممنونم که مطالعه فرمودید نقد رو و ممنونم که نظر گذاشتید.
      عرض کنم حضورتون که وقتی بازی رو تجربه کنید خودتون متوجه میشد که اصلا زمین تا اسمون با یه دی ال سی بودن فرق داره این نسخه. ببینید اگر بخوام تفاوت های گیم پلی این نسخه رو با ۵ براتون بنویسم خیلی زیاد هستن و باورتون شاید نشه همون طور که من باورم نشد. این بازی رسما دیگه انگار نقش افرینی شده و از ارتقای پایگاه تا ارتقای میز کار و ساخت سلاح و درجه بندی دشمنان و میزان اسیب نمایش داده شده و … واقعا این بازی و طوری کردن که وقتی بازیش کنید یاد بازی پنجم هم نمی افتید و حتی زیاد حس نمی کنید توی هوپ کانتی هستید زیرا خیلی فرق کرده فضاش و هم اخرالزمانی شذه و هم رنگ بندیش زمین تا اسمون متفاوته. مطمئن باشید که کیف خواهید کرد از تجربه بازی. در مورد یوبیسافت هم که خب باید بگم کل شرکت های دنیا دنبال سود بیشتر هستن و مثلا سونی هم نمیاد لاست لگسی رو به عنوان دی ال سی بده و تبدیلش میکنه به یک بازی جدا. تازه فارکرای نیوداون تغییراتش نسبت به بازی پنجم، ۱۰ برابر تغییرات لاست لگسی نسبت به انچارتد ۴ هست و واقعا یک بازی جدیده. الان شاید لمس نکنید دقیقا حرفم رو ولی وقتی بازی کردید دوست دارم نظرتون رو بدونم. یک دنیا ممنونم از شما مجید جان.
      https://t.me/Gametal

  • AsiyA گفت:

    « این تصویر رو اختصاصا براتون از بازی گرفتم که ببینید و کیف کنید از کیفیت نورپردازی این بازی»
    دم ـت گرم ولی کیف ـو که شما بردی آسعید. ما سیستم ـمون زغال سنگی ـه، بیشتر حسرت می خوریم.

    • سلام عرض میکنم خدمت شما.
      انشالله که سیستمتون رو مقداری ارتقا میدین و این عناوین رو تجربه می کنید و شما هم کیفش رو می برید. زیاد مهم نیست که دیرتر تجربه کنید بلکه مهم اینه که بالاخره بازیش کنید. از صمیم قلبم ارزو میکنم هرگز حسرت هیچ بازی رو نخورید و همه عناوین مورد علاقه تون رو دیر یا زود تجربه کنید با ارتقای پی سیتون. خیلی از محبت شما ممنونم.
      https://t.me/Gametal

  • عرض سلام و خسته نباشید دارم خدمت آقای آقابابایی.
    بنده به دلیل مشغله‌هایی که دارم دیروز نتونستم کل مقاله رو بخونم و هنگامی که شب اومدم بخونم و نظر بدهم، دیدم که برای سایت مشکل پیش آمده و هنگامی هم که درست شد، رمشکلات زیادی در لود شدن داشت و به همین دلیل کلاً امشب رو بیخیال شدم. امروز که کل مقاله رو خوندم، خودم را مؤظف دانستم که کامنتی بزارم و یه خسته نباشید بهتون بگم. واقعاً نقد زیبا و لذت بخشی رو نوشتید و تمامی جزئیات رو زیر نگاه نقادانه و ظریف خودتان بردید و مثل همیشه، بسیار بسیار منصفانه رأی دادید. من خودم هنوز این بازی را نخریده‌ام، اما برطبق تجربیاتی که شما داشتید و بیان فرمودید، حتماً امروز این بازی را میخرم و طبق نقد و نظر شما، بازی را سنجش میکنم.
    بازهم تشکر میکنم از نقد زیبایی که ارائه فرمودید و با این مقالاتتان، سایت را سرزنده نگه داشتید(البته این سخن من دربارۀ کل اعضای تحریریه صدق میکند). حالا نمیخوام بسیار وارد بحث و جدل با برخی شوم، اما لازم میدانم که بگویم، اگر برخی‌ها با مقالات و نوشته‌های گیمفا مشکل دارند، بهتره برند و مقالات سایت(فن بوی)خودشان رو بخونند و لذت ببرند. به اون نویسندتون هم بگید یه سر به لینک زیر بزنه: 😎
    https://gamefa.com/274139/ّfan-vs-fan-بیایید-خودزنی-نکنیم/

    • عرض سلام و ادب خدمت مدیر محترم و زحمتکش انجمن و همکار خوبم. سلامت باشید انشالله. خیلی از شما ممنونم که با وجود کلی مطلبی که در انجمن قرار میدن باز هم از خوندن مقالات و نوشتن نظرات زیباتون در مقالات غافل نمیشید و همیشه از لطف و محبتتون ما رو بهره مند می کنید. واقعا از شما متشکرم به خاطر این نظرتون و واقعا برام ارزشمنده و خستگی رو از تنم درمیاره. مایه مباهات و افتخار من هست که کاملا این موضوع براتون قابل لمس بوده که من همیشه تجربه خودم رو کلمه به کلمه براتون قرار میدم و کاری به کسی ندارم. یک دنیا ممنونم که این موضوع رو کاملا متوجه هستید و این باعث خوشحال و افتخار منه. انشالله که این بازی رو تجربه کنید و مطمئنم که لذت خواهید برد چون بازی خیلی خیلی جذابیه و بسیار سرگرم کننده. امیدوارم که همیشه لیاقت این بزرگواری شما رو داشته باشم و بتونم براتون مطالب خوب بنویسم. من و تیم تجریریه واقعا از شما متشکریم به خاطر این حمایت و لطفتون به عنوان یک همکار عزیزمون در کادر گیمفا. مرسی از این که مقاله من رو لینک دادید. یادش بخیر… چند سال گذشته از این مقاله و حالا بالای ۵۰۰ مقاله نوشتم براتون. یک دنیا سپاس از شما. انشالله موفق و سلامت باشید.
      https://t.me/Gametal

  • NirSaN21 گفت:

    تشکر از اقای اقابابایی دیگه این جمله که بگیم نقدتون عالیه کلیشه ای شده شما همیشه کارتون درسته
    از طرف دیگه امیدوارم وضعیت همه دوستان طوری بشه که همگی به راحتی بازی ها رو تهیه کنیم و در کنار هم استفاده کنیم.
    خسته نباشید

    • عرض ادب و احترام خدمت شما مهدی جان. یک دنیا ممنونم از این لطف و محبتتون که یا یک نظر کوتاه این قدر انگیزه و روحیه میدین به من. واقعا از حمایت و لطفتون ممنونم. مرسی که وقت عزیزتون رو گذاشتید و مطالعه فرمودیدو خوشحالم رضایت داشتید.
      انشالله همینطور که شما فرمودید بشه.
      سلامت باشید مهدی عزیز. خیلی خیلی ممنونم.
      https://t.me/Gametal

  • Senatorbigy گفت:

    تو نقد سایت همسایه که خیلی بازی رو کوبوندند ولی خوب بازی نثکه عالیه :inlove: اگه یوبیسافت نبود الان خیلی بازیا نبودن و خیالیامون میشستیم روزی یه ساعت بازی میکردیم و خسته میشدبم ولی یوبی سرگرم کنندس واقعا :yes: 😉 :inlove: tnxXx

  • Alireza.sh17 گفت:

    سلام سعید جان خوبی.
    چند وقت فعالیتت کم شده بود دلتنگت بودم. ممنون واس مقاله های عالیت.
    شما رزیدنت ۲ یا رد دد۲ رو بازی کردی؟ خوشحال میشم نظرتو بگی بهم.خیلی دوست داشتم یکی از این دوتا رو شما نقد کنی که نشد.
    راستی این ویچر رو چنبار خریدم اما اصن خوشم نمیومد. چن روز پیش یکی از مقاله های قدیمیت رو می خوندم که تعریف کرده بودی از بازی و رفتم دوباره خریدمش و بعد از لست اف اس،بهترین بازی عمرم شد در کنار رد دد۲. ممنون واس پیشنهاد های خوب و باحال مث دارک سولز و ویچر. عزیزی :highfive:
    ی پیشنهاد دارم شاید خوشت بیاد. بهترین بازی های اقتباسی‌ که مثلا از روی یک کتاب یا فیلم یا افسانه ساخته شدن.

    • انگار که این بازی لعنتی یعنی ویچر ۳ کلا اینطوریه اول اذم بدش میاد بعد عاشقش میشه من هم خودم و هم اطرافیام همه اینطوری بودن این بازی واقعا شاهکاره

    • سلام خدمت علیرضای عزیز.
      اختیار داری علیرضا جان. در خدمتتون هستم همیشه. یک دنیا سپاس که محبت می کنید و وقت ارزشمندتون رو میذارید و میخونید مقالات بنده رو. این باعث افتخار من هست واقعا. خیلی خیلی ازت ممنونم علیرضای عزیز.
      والا متاسفانه هنوز هیچ کدوم رو بازی نکردم ولی هر دو رو قطعا بازی خواهم کرد.
      خیلی ممنونم که به اعتبار حرف بنده دوباره خریدی ویچر رو و خوشحالم که این بار کاملا درکش کردی که چرا میگن جزو یکی دو بازی برتر تاریخه. ممنون از اعتمادت به حرف بنده علیرضای عزیز و گل.
      فکر کنم نوشته شده علیرضا جان این موضوع قبلا.
      یک دنیا ممنون. امیدوارم سلامت و موفق باشی.
      https://t.me/Gametal

  • سلام اقای بابایی
    حیف دیروز یه نظر بلند گذاشتم پاک شد ولی اشکال نداره 😀 😀
    نظرم راجع به بازی اینه که اول از همه رنگ بندی زیباش به چشم میاد من خودم به شخصه از بنفش خیلی خوشم میاد گیم پلی هم اگه مثلا نسخه پنج باشه عالیه و شوتینگ عالیی خواهد داشت فقط تنها مشکلی که نسخه قبلی داشت(نظر شخصی) تکراری بودن مراحل و همینطور اسون بودن زیاد بازی(البته بعضی جاها واقعا سخت بودن اما این یکی ازدلایلی بود که بازیو تا اخر نرفتم) که با توجه به نقد شما بازی اضافات زیادی به خودش دیده و بازی رو جذاب کرده در کل اگه میشه برای اطمینان بیشتر لطفا نقد ویدیویی رو هم قرار بدین
    درمورد اینکه بازی های یوبیسافت علی رغم نمره های نسبتا کم و بد گفتن پلیرا من بیشترشون رو دوس دارم مثلا اساسین اوریجینز واقعا من دوسش داشتم و کلا با محیط صحراییش خیلی حال میکردم البته هنوز موفق به تجربه اودیسی نشدم که انشاالله اون رو هم بتونم تهیه کنم
    راجع به راکستارو اینچیزا هم یسری سوءتفاهم شده بود ببخشید دیگه یخورده بد شد
    یه درخواست هم دارم اگه میشه برای اویل ۲ یه راهنمای کامل مثل رزیدنت اویل برین که واقعا نیازه
    در کل ممنون بابت نقد موفق باشین

    • سلام عرض میکنم خدمت شما. خیلی ممنون که نقد رو مطالعه فرمودید و مرسی از نظرتون.
      راستش رو بگم دیروز نظرتون رو دیدم و شوکه شدم واقعا و اصلا ازتون انتظار نداشتم. مخصوصا به این خاطر که من با شما قبلا به طور خصوصی در مورد رد دد ۲ صحبت کرده بودیم و میدونستید که از نظر من هم یکی از چند بازی برتر تاریخه ولی به طور عجیبی در نظر دیروزتون ربط داده بودید این مقاله رو به رد دد اون هم با یک سری کلمات که خیلی قشنگ نبودن یا لااقل بهتره بگم از شما توقعش رو نداشتم. به هر حال مشکلی نداره و نظرتون عزیز و محترمه و مرسی از نظر زیبایی که امروز نوشتید و سوء تفاهم رو رفع فرمودید. بسیار از خوندن نظرتون لذت بردم و کاملا با مواردی که فرمودید موافق هستم. انشالله که سلامت و موفق باشید همیشه. چشم حتما اگر موقعیتش شد میذارم راهنما براش. یک دنیا سپاس از شما.
      https://t.me/Gametal

  • S.A.M.K گفت:

    از همون اول می دونستم آنتاگونیست های این بازی بد از آب در می آن.

  • تو دی ال سی ها و پسین آف ها معمولا سازندگان میان یسری ریسک هایی انجام میدن و موارد جدیدی رو تو بازی میگنجونن تا ببینن چه بازخوردی داره. الآن همین استفاده از رنگ‌های متنوع برای نشون دادن قدرت گرافیکی و زیبایی این بازی از همین جمله هست.
    بدی قضیه اینجاست که چون معمولا دی ال سی ها و پسین آف ها نقدها و نمرات خوبی نمیارن، یسری از این ایده های خوب تو نطفه خفه میشن.
    ایده ی این نسخه تو درجه بندی کردن سلاح ها و حیوانات هم بنظر من خوبه و برای گیم پلی نسبتا طولانی سری فارکرای میتونه مناسب باشه تا انگیزه ی بازیباز تا آخر بازی برای گرفتن سلاح های بهتر و درگیر شدن با حیوانات قوی تر حفظ بشه.
    تو سری های قبلی فقط حیوانات اسطوره‌ای و سلاح های خاص با بقیه فرق داشتن و با گرفتن اونها دیگه نیازی به بقیه سلاح ها نبود.

    • درود بر شما نوید عزیز و گل.
      یعنی واقعا باید بگم اینقدر این کامنت شما بی نظیر و صحیح و درست و کامله که دقیقا می تونستم در مقاله قرارش بدم. کاملا در چند خط حق مطلب رو ادا کردید در همه مواردی که فرمودید. واقعا لذت بردم از این تحلیل کوتاه و بسیار بسیار صحیح و به جا. قطعا شما توانایی نوشتن نقد و بررسی رو دارا هستید این طور که میبینم.
      https://t.me/Gametal

      • لطف دارید استاد :heart: :rose:
        البته تو کامنتی که پاک شد تشکر کرده بودم بابت این نقد عالی و مفصل که دارای نقاط کلیدی و درخشان بود؛ مخصوصا اونجایی که نوشتید : “شرمند من نمی‌زنم توی سرش!” (منظور گرافیک بازی) :heart: :heart: :heart:

  • vergil2max گفت:

    نظرم پاک شد اما بیخیال
    نقد خیلی خوبی بود و خسته نباشید اقا سعید.ضمنا اقای اقابابایی من یکی همیشه مقاله هاتون را دوست داشتم و احتمالا خواهم داشت و فقط معمولا سر نمره و رتبه کمی اختلاف نظر داریم که اونم طبیعی.به دل نگیرید یه وقت
    یک درخواست دو درخواستی داشتم اونم اینکه
    نقد بازیهای DMC V و بازی جدید میازاکی را خودتون زحمتشو بکشید اگه ممکن

    • سلام و درود خدمت شما. خیلی عذرمیخوام تمام نظرات پاک شد و پست هم حتی پاک شد به خاطر مشکل فنی سایت و دوباره پست رو برگردوندیم.
      یک دنیا سپاس از این که وقت عزیزتون رو گذاشتید و مقاله رو مطالعه فرمودید. سلامت باشید انشالله.
      بسیار افتخار میکنم که رضایت دارید از مقالات و واقعا باعث افتخارم هست که این طور می فرمایید. قطعا هر نظر و نمره ای که مد نظر داشته باشید بسیار بسیار عزیز و محترم و صحیحه برای من. نکته اینجاست که گاهی عده ای فکر میکنن اختلاف نظر یعنی دعوا و توهین ولی واقعا اینطور نیست و حتی اگر گاهی شما در مورد نمره ای مقداری اختلاف نظر هم داشتید هرگز و هرگز از دایره ادب و شخصیت ذره ای خارج نشدید و همیشه به بهترین شکل ممکن مطرح کردید نظرتون رو و واقعا لذت بردم و می برم همیشه از خوندن نظرات شما. یک دنیا ممنونم از این بزرگواری و محبتتون. انشالله سلامت و موفق باشید.
      به روی چشم حتما اگر اوکی شد سعی میکنم خودم بنویسم براتون. تشکر از لطف و محبت شما.
      https://t.me/Gametal

  • فکر نمیکردم انقدر خوب بشه ! دم یوبی گرم …

  • VAHID.B گفت:

    نقد(یه سایت دیگه کمی ناامیدم کرد)ولی نقد شما باعث شد که بازی رو بگیرم..واصلا پشیمونم نیستم کسای که با نسخه پنجم ارتباط گرفتن حتما از اینم خوششون میاد..
    خوب..متوسط…بد…نمیشه فارکرای از دست داد…نظر شخصی..

    • سلام و درود خدمت شما. واقعا از این که اعتماد کردید به حرف من و بازی رو به این خاطر خریداری کردید یک دنیا ممنونم و این باعث افتخارم هست وحید جان. بسیار خوشحالم که راضی هستید از بازی و مطمئن باشید که هرگز بازی رو که خودم حاضر نیستم براش پول بدم رو به شما نمیگم خوبه و بخرید. قطعا بازی لذتبخشیه وساعت ها سرگرم میکنه ما رو.
      چقدر عالی فرمودید در مورد این سری. فارکرای واقعا فرنچایزیه که تا اسمش رو دیدیم باید بازی کرد بدون هیچ حرف و حدیثی. کاملا موافقم باهاتون.
      باز هم ممنون از لطف و اعتمادتون.
      https://t.me/Gametal

  • TzzzT23 گفت:

    یه سوال داشتم از کسایی که بازی رو خریدن، نسبت به متایی که گرفته این بازی ارزش خریدن داره؟؟ من آخه بازی های جدید رو براساس نقد و متا میسنجم که بخرم یا نه ولی چندتا گیمپلی دیدم خوشم اومد ولی متا و نقد یه چیز دیگه میگن. اینم بگم من از far cry 5 اصلا خوشم نیومد و بازی رو ادامه ندادم.

  • ندیدم این پست هم reupload شده وگرنه زودتر میومدم ! ولی به هر حال لازم دیدم دوباره بیام و تشکر کنم از آقای آقابابایی که کامل ترین نقد ممکن رو نوشتن .خیلی ممنونم و خسته نباشید.

    • عرض سلام و ادب دارم خدمتتون. خیلی معذرت میخوام که پست پاک شد و دوباره اپلود شد و نظراتتون پاک شد. این محبت و بزرگوری شما رو می رسونه که مجددا نظر گذاشتید در مقاله و واقعا افتخار میکنم که برای افرادی با شخصیت و با معرفت و با محبت مثل شما مقاله می نویسم. یک دنیا از شما متشکرم. سلامت و موفق باشید انشالله.
      https://t.me/Gametal

  • legendboy گفت:

    مرسی بابت نقد آقای آقابابایی
    به نظرم یه مقدار خوشبینانه بازی رو نقد کردین، درسته که بازی دست خوش تغییرات جزئی شده و گیمپلی بازی همچنان جذاب و سرگرم کنندس ولی سوال اینجاس آیا این بازی به عنوان یه اسپین آف تمام عیاره ۴۰ دلاری قابل قبوله یا میتونست یه بسته الحاقی باشه؟؟! چون قطعا شما این بازی رو ساعات بیشتری از من بازی کردین به نظرتون کاملا احترام میذارم و میپذیرم تا تو بازی یه مقدار بیشتر جلو برم!
    تا یادم اومد اینو بگم که یکی از خوشبینانه ترین نقد های بازی هایی که کردین از نظر من گوست وایلد لندز همین یوبیسافت بود، واقعا اون بازی فاجعه بود و گوست ریکون رو به کل نابود کرد، اونموقع یه جورایی حرص خوردم نقده شمارو خوندم 🙂
    ولی در مجموع اکثر نقداتون منصفانس، ممنون.

    • سلام و عرض ادب خدمت شما. بسیار ممنونم از این که لطف کردید مطالعه فرمودید مقاله رو بسیار بسیار نظرتون محترم و عزیز هست برای من.
      عرض کنم حضورتون که والا به نظرم اصلا خوشبینانه نیست نقدش. به فارکرای ۵ حدود ۹ داده بودم و این بازی به خاطر ضعیف داستانی و شخصیت هاش باید نیم نمره به نظرم کمتر از اون بود چون در برخی زمینه ها مثل گرافیک و المان های گیم پلی بهتر از بازی پنجمه و در کل اینطور بگم که انگار یک بازی کامل و شماره داره از سری. برای من هم که بسیار لذتبخش تره چون کاملا نقش افرینی شده انگار و ارتقای پایگاه ورنک بندی دشمنان و… خیلی عالیه برای من. قطعا به نظر من نمره بازی ۸.۵ هست و کاملا ارزش ۴۰ دلار رو داره چون میتونه بیشتر از ۳۰ -۴۰ ساعت سرگرمتون کنه و حتی بیشتر اگر مثل من بازی کنید. به هر حال نظرتون در این مورد بسیار محترمه برای من و خیلی ممنونم که نوشتید نظرتون رو.
      در مورد گوست ریکان وایلدلندز هم خدمتتون عرض کنم که ایا می دونید که این بازی به چه موفقیت وحشتناکی دست پیدا کرد؟ میدونید که این بازی دویمن عنوان پرفروش سال ۲۰۱۷ هست و فقط در سال ۲۰۱۷ حدود ۳ میلیون نسخه فروخته و یکی از چند بازی برتر پرفروش در تاریخ یوبیسافته؟ به نظرتون کی خریده این بازی رو ؟ این دیگه نمره و نقد نیست که بگیم منتقد یه نمره ای داده همینجوری. بلکه ۶۰ دلار پوله که داده شده براش و این یعنی بازیبازا راضی بودن و رضایت داشتن ازش که اینقدر وحشتناک خریدن بازی رو. این بازی از شروع عید سال ۹۶ (اگر درست بگم) که به صورت کواپ شروعش کردیم با یکی از دوستام تا حدود ۵ ماه بعد که پلاتش کردم (نصفش رو کواپ رفتیم و نصفش رو تک نفره رفتم) تمام شب و روز من شده بود از بس عالی بود. ببینید نقد من بر اساس تجربه منه از بازی. قطعا خب اگر شما دوست نداشته باشید این بازی رو خب نمره اش براتون حتما زیاده ولی برای من واقعا اینطور بود و یک لذت ناب و عجیب داشت تا حدی که چسبیدم بهش و پلاتش کردم. خیلی عذر میخوام ازتون که با اون نقد موافق نبودین و ناراحت شدید. نظر شما بسیار عزیز و محترمه و اختلاف نظر وقتی که اینجوری مودبانه و با شخصیت مطرح میشه بسیار هم عالیه. یک دنیا ممنونم که نظرتون رو مطرح کردید در این موارد با بنده. خیلی از شما متشکرم. نظز لطفتونه.
      https://t.me/Gametal

      • legendboy گفت:

        مرسی از پاسختون
        در مورد فارکرای ۵ اتفاقا کاملا لایق اون نمره بود و به نظر شخصی برترین و تکمیل ترین نسخه فارکرای بود
        در مورد وایلدلندز هم بگم که قطعا خودتون میدونین فروش بالا لزوما نشون دهنده کیفیت بالا نیست، وایلدلندز شاید به عنوان ip جدید بازی بدی نبود اما وقتی نام فرانچایز گوست ریکون رو یدک میکشه با نسخه های قبل مقایسه میشه و من به عنوان یه طرفدار قدیمی این سری وایلدلندز رو به هیچ وجه گوست ریکون نمیدونم و میتونم سر بخش بخش اون صحبت کنم
        ولی نکته مهم همونطور که گفتین اینه که نظرات متفاوته و احترام به نظرات مختلف باید مورد توجه باشه
        در مورد نقد هم هرچند که از منظر یک کارشناس نوشته میشه ولی هر نقدی که بدون غرض ورزی نوشته بشه به عقیده من اشتباه نیست . اگرم اینجا اشخاصی هستن که با نظراتشون باعث آزرده خاطر شدنتون میشن خیلی اهمیت ندین و خوشحالم که فارغ از نظرات مخالف نقد خودتون رو ارائه میدین و چون خودم تو دنیای نقد سینما این هارو چشیدم کاملا درک میکنم.

  • خسته نباشید اقای :rose: اقابابایی عزیز زیاد سرتونو درد نمیارم 🙂 :heart: پس مستقیم میرم به اصل مطلب.
    یک درخاست دارم که اینه (میشه از تعامل گرالت کبیر در دنیای MHW برامون یک مقاله قشنگی بنویسین)

    • سلام عرض ادب خدمت شما. سلامت باشید انشالله. اختیار دارید.
      به روی چشم حتما در برنامه قرار میدم چنین موضوعی رو و هر وقت زمان فراهم شد مینویسیم براتون از حضور گرگ سپید بی نظیرمون در دنیای هیولاها. خیلی ممنونم از نظر و پیشنهادتون.
      https://t.me/Gametal

  • خسته نباشید آقا سعید با این نقدی که داشتید مشتاق شدم تجربش کنم واقعا از شما ممنونم که جدا از متا و نمرات نقد میکنید که چشممون به رو بازی بسته نشه من خودم فارکرای ۵ رو بازی نکردم ولی این رو بازی میکنم .
    اونجا که نوشته بودید اتانول هم جالب بود اگه میشه ده برتری بنویسید از عجیب ترین واحد های پولی خسته نباشید .
    دوستان با core i3 2100اجرا میشه ؟سیستم حداقل خوندم پایین تره ولی اگه گرافیک پایین تر هم اجرا بشه اشکال نداره .

    • به سوال دیگه هم داشتم کسی اگه تونست کمک کنه.E vil 2رو نصب کردم ولی از بازی میندازه بیرون یسری چیزاشو عوض کردم حالا فاتال ارور میده .فیلمی از یوتیوب دیدم که گرافیک رو Disableکنی بازی اجرا میشه انجام دادم ولی خیلی گیر میکنه چون cpu صفر میشه و نمیتونه از cpuاستفاده کنه نمیدونم چیکار کنم خیلی منتظر این بازی بودم .

    • درود بر عرفان عزیز و گل. سلامت باشید عرفان جان. یک دنیا ممنونم از این محبت و بزرگواری همیشگی شما. باعث افتخارم هست که این موضوع رو درک کردید که واقعا من فقط حقیقت تجربه بازیم رو برای شما می نویسم و نه چیز دیگه و ترجمه و کپی و مثل متا و… خیلی از اعتمادتون ممنونم عرفان عزیز. انشالله لایق این لطف و محبت شما باشم.
      عجب موضوع جالب و باحالی رو گفتید برای ۱۰ برتر. میشه واقعا یه مقاله جذاب نوشت براش. حتما میذارم توی برنامه این رو. مرسی عرفان عزیز و گل.
      https://t.me/Gametal

  • ممنون از آقا سعید بابت نقد و برسی همیشگی اشون و اسکرین های زیبایی که از خود بازی قرار دادن حقیقت اینه که یه سری سایت ها حالا نمیخوام اسم ببرم ولی ادعاشون میشه که خیلی حرفه ای هستن و میخوان این حرفه ای بودن رو به وسیله نمره کم دادن به بازی ها نشون بدن مثل نمره ۵ یکی از سایت ها ولی خب بگذریم عشق است سایت خودمون

    • عرض ادب و احترام خدمت شما. بسیار از لطف و محبت شما متشکرم و خوشحالم که تصاویر و نقد مورد رضایتتون قرار گرفته و این باعث افتخار من هست. خیلی از لطف و محبتی که دارید به بنده ممنونم. والا عرض کنم حضورتون که من اصلا نیازی ندارم به این کارها چون اصل هدفم اینه که بازی رو درست برای شما معرفی کنم و راست بگم نه این که توهم بزنم که هر چی کمتر بدم خفن ترم!! یه منتقد به انچارتد ۴ داد ۵ مثلا. کسی گفت خفنه؟ نخیر گفتن عجب….! من وطیفه دارم که بازی رو درست بهتون معرف کنم چون به فکر شما و پولی که میخواید بدید هم هستم. گیمفا نیازی به نمره الکی کم دادن و اندازه متا نمره دادن و .. نداره چون “گیمفاست” و با اصالت ترین سایت تخصصی گیم در ایرانه. اونم نه به خاطر ما. بلکه به خاطر شما که همیشه از سایت خودتون حمایت می کنید و با هیچ سایتی عوضش نمیکنید و به نقدهاش اعتماد دارید. یک دنیا سپاس از این محبت و لطفتون. انشالله همیشه بتونم براتون مقالات درست بنویسم.
      https://t.me/Gametal

  • به نظر من فارکرای ۵ بهتره و گرافیکش هم بیشتر به واقعیت نزدیک تره

هوپ‌کانتی با چهره آخرالزمانی هم زیباست | نقد و بررسی بازی Far Cry: New Dawn - گیمفا
هوپ‌کانتی با چهره آخرالزمانی هم زیباست | نقد و بررسی بازی Far Cry: New Dawn - گیمفا