آخر‌الزمان به روایت جنون | نقدها و نمرات بازی Far Cry: New Dawn - گیمفا
آخر‌الزمان به روایت جنون | نقدها و نمرات بازی Far Cry: New Dawn - گیمفا
آخر‌الزمان به روایت جنون | نقدها و نمرات بازی Far Cry: New Dawn - گیمفا
آخر‌الزمان به روایت جنون | نقدها و نمرات بازی Far Cry: New Dawn - گیمفا

آخر‌الزمان به روایت جنون | نقدها و نمرات بازی Far Cry: New Dawn

سعید حلاجیان
۱۵:۳۰ ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
آخر‌الزمان به روایت جنون | نقدها و نمرات بازی Far Cry: New Dawn - گیمفا

بازی Far Cry: New Dawn طی روز‌های آینده رسما عرضه می‌شود و حال به تازگی نقدها و نمرات این بازی نیز منتشر شده است که با یکدیگر مروری بر آن‌ها خواهیم داشت.

بدون شک سری Far Cry را می‌توان یکی از محبوب‌ترین بازی‌های شرکت یوبی‌سافت به شمار آورد. شاید سری‌هایی همچون Assassins Creed از نظر بسیاری از کاربران دچار افول شده و رنگ و بوی سابق را نداشته باشند اما یوبی‌سافت با سری Far Cry ثابت کرده که می‌خواهد مسیری متفاوت را با این سری طی کند. انتشار نسخه‌ی سوم این سری را می‌توان سکوی پرتابی برای آن به شمار آورد؛ فرمولی موفق که یوبی‌سافت از آن برای ساخت نسخه‌ی چهارم نیز استفاده کرد.

Far Cry 5 گام بزرگ دیگر یوبی‌سافت برای پیشرفت سری Far Cry بود. Far Cry 5 درست همان چیزی بود که این سری به آن نیاز داشت؛ نسخه‌ای تکامل یافته از فرمول موفق نسخه‌ی سوم. اگر بخواهیم مهمترین عامل موفقیت نسخه‌ی پنجم را نام ببریم، بدون شک باید به آزادی عمل بازی‌بازان در پیش‌برد داستان بازی اشاره کنیم. یوبی‌سافت با این تصمیم هوشمندانه و اعمال تغییرات مفید در بخش گیم‌پلی بازی، Far Cry 5 را به تجربه‌ای سرگرم کننده و هیجان انگیز مبدل کرد.

حال کمتر از یک‌سال پس از انتشار نسخه‌ی پنجم، یوبی‌سافت در تصمیمی عجیب، نسخه‌ای جدید از سری Far Cry  را معرفی کرد. نسخه‌ی جدید Far Cry: New Dawn نام دارد که دنباله‌ای مستقیم بر نسخه‌ی پنجم است. داستان بازی Far Cry: New Dawn هفده سال پس از نسخه‌ی پنجم و بار دیگر در Hope County جریان دارد. یوبی‌سافت تصمیم گرفته تا پس از دنیای مقابل تاریخ، فضای آخرالزمانی را نیز با سری Far  Cry  مورد آزمایش قرار دهد. Hope County باید به کمک شما از نو ساخته شود. اما در این میان مانع بزرگی بر سر راه شما وجود دارد؛ گروه Highwaymen به رهبری دو خواهر دوقلو به نام‌های Mickey و Lou که به دنبال تصاحب این سرزمین و حکم‌رانی بر آن هستند. بنابراین بار دیگر سرنوشت Hope County به شما و یارانتان بستگی دارد.

بازی Far Cry: New Dawn طی روز‌های آینده رسما عرضه می‌شود و حال به تازگی نقدها و نمرات این بازی نیز منتشر شده است که با یکدیگر مروری بر آن‌ها خواهیم داشت:

GamingTrend 9/10

Far Cry New Dawn را می‌توان یک نسخه‌ی جدید فوق العاده از این سری به شمار آورد؛ به خصوص این که Far Cry New Dawn اولین بازی است که به صورت دنباله‌ای مستقیم بر نسخه‌های قبلی ساخته می‌شود. مبارزات بازی باعث می‌شود شما احساس کنید بسیار خفن هستید اما این بدین معنی نیست که شما باید بدون تجهیزات به سراغ مبارزه با دشمنان بروید. به علاوه بازی دارای شخصیت‌های جالبی است که می‌تواند در شرایط سخت شما را بخندانند.

IGN Italia 8.1/10

Far Cry: New Dawn، زیرمجموعه‌ی خوبی برای بازی Far Cry 5 است اما کاملا به اندازه‌ی نسخه‌ی پنجم ارزشمند نیست. اگر شما از تجربه‌ی بازی Far Cry 5 لذت برده‌ و به دنبال محتویات بیشتری هستید، بازی Far Cry: New Dawn به عنوان یک محتویات بیشتر تجربه‌ی خوبی است اما در غیر این صورت بهتر است اول بازی Far Cry 5 را تجربه کنید.

Destructoid 8/10

من نمی‌دانم که چه انتظاراتی از آینده‌ی سری Far Cry  داشته باشم. این بسیار هیجان انگیز است.

Hardcore Gamer 8/10

Far Cry: New Dawn یک دنباله‌ی غیر منتظره اما خوشایند بر نسخه‌ی پنجم است. Hope County با آن شخصیت‌های خاطره انگیز که در برابر یکی از بهترین شخصیت‌های منفی سری Far Cry، بسیار لوکیشن و ستینگ لذت بخشی بود. بسیار زیبا است که دوباره به این منطقه باز خواهیم گشت تا خرابکاری که جوزف سید در پایان نسخه‌ی پنجم به بار آورد را اصلاح کرده و این منطقه را از نو بسازیم.

Multiplayer.it 7.8/10

Far Cry: New Dawn با ما را به فضای پس آخرالزمانی می‌برد که بسیار جذاب و البته توطئه آمیز است. بازی داستان جذابی دارد اما خواهران دو قلوی شیطانی به اندازه‌ی آنتاگونیست‌های قبلی این سری جذاب نیستند و المان‌های نقش آفرینی بازی نیز آنچنان که باید و شاید ساختار خوبی ندارند.

COGconnected 7.7/10

Far Cry: New Dawn قصد دارد داستان نسخه‌ی پنجم را از همان‌جایی که به اتمام رسید و در فضایی به اصطلاح پس آخر آلزمانی ادامه دهد. جزئیات بزای در هر گوشه و کنار آن بسیار شگفت انگیز است. هنگامی که در محیط بازی هستید انزوا در نقاط مختلف بازی احساس می‌شود و اگرچه کمی عجیب و غریب اما بسیار واقع گرایانه است. مکانیزمی که برای ارتقای Prosperity تعبیه شده است باعث می‌شود تا شما در بازی همیشه کار مهمی برای انجام دادن داشته باشید و بازی نیز در زمینه‌ی قرار دادن شما در نقش فردی که برای بقا آموزشی دیده است، کار بسیار خوبی انجام می‌دهد. اگرچه عدم وجود سلاح‌های متنوع، شخصی سازی‌های آخرالزمانی و محتویات کمتر نسبت به نسخه‌ی پنجم، بازی Far Cry: New Dawn را از رسیدن به پتانسیل کامل خود باز می‌دارد.

IGN 7.5/10

برای کسانی که فرمول Far Cry  را دوست داشته و به هر نحوی این بازی را تجربه می‌کنند، دیداد دوباره با دنیای تقریبا از نوساخته شده در بازی Far Cry: New Dawn ثابت می‌کند که در پی پاک‌سازی پایگاه دشمنان و ایجاد هرج و مرج در بازی چ به صورت تک نفره و یا چند نفره، هنوز هم لذت زیادی وجود دارد. من می‌توانم این کار را بدون تجربه‌ داستان احمقانه و باس نا امید کننده‌ی نهایی بازی انجام دهم اما چالش‌های Expedition یک بخش بسیار هیجان انگیز هستند و ماموریت‌های داستانی نیز همین طور. تا انتشار نسخه‌ی بزرگ بعدی سری Far Cry، نسخه‌ی New Dawn تجربه‌ای لذت بخش به شمار می‌رود.

We Got This Covered 7/10

Far Cry: New Dawn از موسیقی ناملایم و  داستان شرم آوری رنج می‌برد اما در مجموع تعدادی ماموریت‌  منصحر بفرد، دنیایی خالی از سکنه و سرگرم کننده برای تجربه‌ی بازی ارائه می‌دهد.

Eurogamer Italy 7/10

Hope County جدید پس از آخرالزمان ( انفجار هسته‌ای) تغییرات بسیاری کرده است و نسل جدید تشنه‌ی مبارزه هستند. هسته گیم‌پلی و سرگرمی بازی به مانن همیشه است و یوبی سافت باید خط داستانی و مکانیزم‌های بهتری را ارائه می‌داد.

Game Revolution 6/10

Far Cry: New Dawn یک بازی خوب و گاهی نیز سرگرم کننده است ولی در نهایت می‌توان را نزدیک به متوسط دانست. این بازی را نه می‌توان عالی برشمرد و نه متوسط بلکه در حد فاصل میان این دو، فضایی امن و خسته کننده را اشغال می‌کند.

GameSpot 6/10

ایده‌های جدید بازی Far Cry: New Dawn، پتانسیل‌های زیادی دارند اما فضای کافی برای درک این ایده‌ها و خودنمایی آن‌ها وجود ندارد.

آخر‌الزمان به روایت جنون | نقدها و نمرات بازی Far Cry: New Dawn - گیمفا آخر‌الزمان به روایت جنون | نقدها و نمرات بازی Far Cry: New Dawn - گیمفا آخر‌الزمان به روایت جنون | نقدها و نمرات بازی Far Cry: New Dawn - گیمفا

Far Cry: New Dawn در تاریخ جمعه ۲۶ بهمن ماه سال جاری (۱۵ فوریه‌ی سال ۲۰۱۹ میلادی) برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان و پلتفرم رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. پیش‌نمایش این بازی با عنوان جنون در آخرالزمان به قلم محمد آریا مقدم را می‌توانید از وب‌سایت گیمفا مطالعه کنید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آخر‌الزمان به روایت جنون | نقدها و نمرات بازی Far Cry: New Dawn - گیمفا
آخر‌الزمان به روایت جنون | نقدها و نمرات بازی Far Cry: New Dawn - گیمفا
آخر‌الزمان به روایت جنون | نقدها و نمرات بازی Far Cry: New Dawn - گیمفا
آخر‌الزمان به روایت جنون | نقدها و نمرات بازی Far Cry: New Dawn - گیمفا
آخر‌الزمان به روایت جنون | نقدها و نمرات بازی Far Cry: New Dawn - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • فارکرای و مترو و ولفنستاین جزو عناوینی هستن که همیشه چشم بسته خریدمشون و هیچوقت پشیمون نشدم.
    بی صبرانه منتظر ریلیز این عنوانم.
    نمرات مترو و فارکرای رو بذارین کوزه آبشو بخورید.
    منتظر نقد آقای بابایی هستم. بی طرف و لایق نقد می کنن.

    • Max.level گفت:

      درستشم همینه داداش منتقد و متا و… کیلو چنده؟؟ مهم ماییم که داریم از بازی ها لذت میبیریم این منتقدا هم هر کدومشون نصف ما که فقط گیمریم هم یه بازی خوب رو نمیشناسن اونا هم یه سری آدمن مثل ما که نقدشون‌ رو اکثرا بر اساس نظر شخصی خودشون انجام میدن چون اونا هم دیدگاه هاشون باهم متفاوته :yes: :yes:

      • والا تجربه نمره الکی دادن منتقدا رو داشتم
        مثلا یونیتی متاش فوق العاده پایین بود ولی برای من بهترین اساسین بود
        واچ داگز متاش پایین بود ولی من لذت بردم
        رینبو هم پشت سرش خیلی بد می گفتن ولی به نظر من می ارزه به همه ی این بتل رویال های آشغال
        گست ریکان هم می گفتن آشغاله ولی بهترین شوتر تاکتیکالی هست که تا حالا بازی کردم
        پس نتیجه می گیریم
        منتقد. متا یوتیوبر پولکی = یه چیز بیخودی که الکی بهش بها دادیم

        • Max.level گفت:

          دقیقا درست میگی داداش :yes: :yes:

        • mehrdad65 گفت:

          یونایتی اولش خیلی باگ و لوگ داشت کم کم درس شد واس همین نمره پایین دادن که کار درستیم کردن

        • MS GAMER گفت:

          داداش منم نقد برام مهم نیست ولی منتقدها هم همینجوری و از روی دلخوشی نمره نمیدن,من اغلب نقدهارو که خوندم گفته بودن این بازی میتونست به عنوان یه دی ال سی ۳۰ دلاری باشه نه یه بازی ۶۰ دلاری که راست هم میگن.البته بگم من عاشق فارکرای هستم و مطمینن تجربش میکنم اما خدایی نیایم منتقدهارو الکی بکوبیم چون به بازی مورد علاقمون نمره پایین دادن خدایی اگر همین منتقدها نمره بالا بدن به بازی باز هم شما همین حرف هارو میزنید یا میاید میگید دمش گرم عجب نمره هایب گرفته

      • داداش شما یه سر بزنی به سایت آی جی ان و گیم اسپات، گیم پلی هایی که قبل انتشار بازی ها تجربه میکنن و رو سایت قرار میدن رو ببینی، از طرز بازی کردنشون پی به نقدشون می بری. بعضی سایتای ایرانی بماند ک کلا یا به خاطر سلیقه نمره کم میکنن یا کپی از سایتای خارجی میرن.
        با این وضعیت نمراتی افتضاح به بازی هایی میدن که بعضیاشون نماد صنعت گیمن.
        مث فارکرای و مترو و ولفنستاین که سردسته ی شوتر های اول شخص هستن.
        من برام نمرات مهم نیست و میدونم این سه عنوانی که نام بردم همیشه تک تک نسخه هاشون شاهکار و در حد عالی بودن.
        ایراد پیدا نکردن کپی بودن مپ رو وسط کشیدن.
        داستان به این زیبایی و گیم پلی با این همه تفاوت و هیجان رو ول کردن چسبیدن به لول دیزاین و کپی مپ که به نظر من اصلا شبیه هم نیست با پنج شیش ساعت گیم پلی که دیدم و چند نمره به خاطر بهونه های الکی کم کردن.
        اصلا مهم نیست مهم خود ماییم.

        • Max.level گفت:

          والا داداش ما یه زمانی نسل ۵ و ۶ فقط بازی ها رو با انجام دادن قضاوت میکردیم و باهاشون عشق میکردیم اون موقع هم متا بود ولی اصلا انقدر مطرح نبود و این چیزا تقریبا از اواسط نسل ۷ بود که اوج گرفت و همه گیر شد الان تقریبا بیشتر افراد نشستن ببینن فلان منتقد چی گفته عینا همونو قبول میکنن در حالی که من جوری شده که اگر یه منتقد یه بازی رو بکوبه بیشتر کنجکاو به تجربه اون عنوان میشم تا ببینم دلیل این نمرات کم چی بوده و شاید اصلا از دید من نمره خوبی داشته باشه یادمه تقریبا خیلی سال پیش بنده سری warriors orochi رو که شاید خیلی ها از اون به عنوان یکی از بدترین بازی ها و حتی تجربه هاشون یاد کنن ولی جالبه که من عاشق اون بازی بودم و هستم و هرگز نمیتونم اون رو یک بازی ضعیف فرض کنم حالا منتقدا مگه اومدن نمره خوبی به بازی دادن؟؟ نه و تقریبا متای هر کدوم به زور به ۷۵ میرسید ولی من باهاش حال کردم نمرات فقط یک معیار تقریبی برای سنجش سطح یک بازی به حساب میاد نه یک ملاک برای انتخاب حتمی عناوینی که نمره بالا گرفتن و بالعکس صرف نظر از عناوینی که نمره پایین گرفتن :yes: :yes:
          بار ها گفتم بازم میگم منتقدا هم مثل ما آدمن و اونا هم بیشتر مواقع تحت تاثیر احساسات و علایق شخصی خودشون نمره میدن خیلی از عناوین با متای کم ولی تجربه فوق العاده مثل همین دارکسایدرز ۳ که امسال منتشر شد بیهوده بودن متا رو به کلی ثابت میکنن :yes: :yes: :-)) :-))
          موفق باشید :rose: :rose:

    • واقعا یکی از دلایل محکم من برای اینکه چهار و خورده ای سال عضو گیمفام آقای آقاباباییه و همین طور پرسنل زحمت کش گیمفا امیدوارم هرجا هستن سلامت باشن

    • bushwhack گفت:

      درست میگی… ولی یوبی خیلی پول پرسته… میتونست روی پریمال و نیو داون بیشتر کار کنه اما به هر حال میگیرم چون این فرانچایز رو از شماره اول تا الآن دنبال کردم و با پستی و بلندی هاش همیشه قابل قبول ظاهر شده…

  • فارکرای رو که نمیشه از دست داد. ولی یعنی عاخه بازم تو باس آخر گند زدن؟؟

  • AsiyA گفت:

    یه سال شد؟ 😐
    باز حرص زدی یوبی؟
    این آخرالزمان ـه؟ شبیه ماه عسل ـمه.

  • Hala madrid گفت:

    ۲۰۱۹ رو بد شروع کردی یوبیسافت.امیدوارم دیویژن ۲ شاهکار بشه،چون اگه بخوای میتونی یه شاهکار بسازی

  • Majid گفت:

    الکی به نظر من نمره کم دادن
    هرچند هنوز بازیش نکردم 🙂
    اینو بگم که حتی اگه مثل نسخه قبل باشه کاملا با همون ویژگی ها و فقط داستان جدید داشته باشه احتمالا فروش خوبی تجربه کنه چون بازیش نسبتا خیلی سرگرم کنندس حتی اگه جذابیتش در برخی قسمت ها کم تر باشه
    این که بابا هم تو اون دنیا جریان داره هم همون محیط هست که از نظر زمانی از روش گذشته و بیشتر تغییر ظاهری کرده انگار(من قبلا تو هیچ بازی ای ندیدم) و سلاح های جدید و کاملا متفاوت با سیستم های جدید و تو سبک بقا به نظرم فروشش از نسخه قبل خیلی بهتر میشه
    تنها مشکل عرضه شدن بازی مترو و کرکدعون به صورت همزمان با این بازی هست که می تونه رو فروش کوتاه مدت این بازی اثر کنه اما چون فار کرای سرگرم کندس و سبک بازیش مناسب هر بازیکنی هست به نظرم تو طول زمان فروشش جبران کنه. :yes:

  • GameWorld گفت:

    چیزی که متوجه شدم اینه که کاملا سلیقه ای هستش نقد ها به عنوان مثال شاید یکی دیگه از منتقدان Gamespot این بازی رو نقد میکرد بهش ۸ میداد ولی مهم ترین چیز اینه که خودت تجربه کنی و نظرت رو بدی الان برای همین بازی
    سایت Gaming Trend نمره ۹۰ داده ولی Gamespot 60 داده پس نتیجه این یشه خودت تجربه کن در مورد مترو هم خیلی نارحت بودم اولش ولی فهمیدم که ارزشی نداره این متاها خیلی زیاد

  • vergil2max گفت:

    خوب چیزی نشد
    الان نسبت به متای مترو احساس بهتری پیدا کردم.ولی واقعا ایول به اویل ۲

  • Paprika گفت:

    خب بالاخره یوبیه فراز نشیب داره :sweat: 😀
    اما خب چیز که کاملا مشخصه اینه باید حتما تجربه بشه…
    تقریبا هم زومجی هم سایت متا نکات منفی رو تکراری بودن صف مراحل ها و مپ کپی شده از نسخه قبلی میدونن
    و گیمپلی و داستان بازی رو تعریف کردند (البته سایت همسایه تو نقد بررسی چطوری ۵ داده اون به کنار ?:-) )

    • Aiden گفت:

      کل بازی به گفته کارگردان فنی بازی توی ۱۰ ماه ساخته شده. قیمت ۴۰ دلاری داره. نه اونقدر بزرگه که به چشم یه بازی AAA کامل بهش نگاه کنیم نه اونقدر کوچیک که به عنوان دی ال سی عرضه بشه.
      درست مثل uncharted the lost legacy که توسط یک تیم فرعی تقریبا با همون گرافیک و مکانیک های گیم پلی نسخه چهارم ساخته شد و نصف اون گیم پلی داشت و قیمت اونم ۴۰ دلار بود.اینجور بازی ها فقط مخصوص کسایی هستن که بازی اصلی رو تجربه کردن و برای یه ماجراجویی مشابه تشنه هستن یا کسایی که هیچ نسخه ای از سری رو بازی نکردن و میخوان با خرج کمتر وارد سری بشن وگرنه کسی که از نسخه اصلی لذت نبرده این نسخه هم نمیتونه نظرش رو تغییر بده. علاوه بر اینها نیو داون میتونه آزمایشی برای اضافه کردن المان های سبک rpg و اوردن مراحل expeditions به نسخه های شماره دار بعدی سری باشه.

  • DNA گفت:

    متا مهم نی باید خودت بازی رو تجربه کنی تا بفهمی

  • AXEL STONE گفت:

    صبحان الله آن رب العالمین!. خدا به داد بازی های دیگه برسه. شکر خدا کور که نیستیم بازی طرفداران خودش رو داره مگه از این بهتر!؟ و هچی افتی در گیم پلیش نیست! انشالله مبارک فنونش باشه :rose: :heart:

  • mo1234 گفت:

    تکرار مکررات و همچنان بدون ایده های جدید و نوآورانانه چی گفتم خخخ

  • قبلاً گفته بودم این بازی اصلا فارکرای نیست.چون اون تم و زیست بوم فارکرای رو ندارن.فارکرای تو نسخه ۴ تموم شد و سه نسخه Primal و ۵ و New Dawn هیچ شباهتی به نسخه های اولیه ندارن.یوبیسافت همین کار رو با Assassin’s Creed هم انجام داد.

  • NFrealmusic گفت:

    اسپم
    نمرات crackdown اومد شده ۶۱
    رفع اسپم
    نمرات بدی نیست برای یه اسپین آف و عنوان فرعی

  • Fenrir گفت:

    دوستان فن انیمه سایتی رو سراغ دارین که بشه همه انیمه ها رو کامل و با زیرنویس فارسی دانلود‌ کرد؟
    خیلی از سایتها لینک هاشون حذف شده یا اگه هم داشته باشن از قسمتای اول نیست.

  • Death Angel گفت:

    هیچوقت به متا توجه نکردم… تا همین چند وقت پیش هم اصلا نمیدونستم متا چیه و تو همین سایت هایی مثل گیمفا فهمیدم چیه….. جمع بندی کنم:
    سری های فارکراری همیشه از بهترین بازی ها برا من بوده مطمئنم اینم عالیه

  • از همون اولم گفتم بازیش چرته هی منفی دادین چرت یعنی متوسط رو به پایین

  • کی میگه متا مهم نیست پس اینهمه سایت میان نمره میدن کشکه فکر کردین کسایی که تو گیم اسپات میان نمره میدن الکی میان نمره میدن هر بازی باید یه سری استانداردها و رعایت کنه فکر کردین گاد اف وار الکی بهترین بازی سال شد

آخر‌الزمان به روایت جنون | نقدها و نمرات بازی Far Cry: New Dawn - گیمفا