تاسیس استودیوی جدید AdHoc Studio توسط کارمندان سابق تلتیل گیمز
چندی پیش مطلع شدیم که چند تن از کارمندان سابق استودیو تلتیل گیمز، استودیویی جدید با نام AdHoc Studio را تاسیس کردهاند.
همانطور که اطلاع دارید، استودیو مشهور و محبوب تلتیل گیمز (Telltale Games) در سال ۲۰۱۸ به طور رسمی به کار خود پایان داد و به علت وجود مشکلات مختلف، برای همیشه تعطیل شد. در این بین، کارمندان زیادی هم از این استودیو کنار گذاشته شدند و هنوز سرنوشت دقیق خیلی از آنها مشخص نیست.
حال، شاهد تاسیس استودیویی جدید با نام AdHoc Studio توسط کارمندان سابق تیم تلتیل گیمز هستیم که به نظر میرسد قصد دارند برروی عناوین داستان محور کار کنند. در واقع این استودیو شامل چهار نفر از کارمندان سابق تیم مذکور میشود که به ترتیب میشل چانگ (Michael Choung) به عنوان مدیراصلی و نیک هرمن (Nick Herman)، دنیس لنارت (Dennis Lenart) و پییر شورته (Pierre Shorette) از دیگر اعضای مهم و کلیدی آن هستند. در صورتی که در آینده کارمندانی جدید در این استودیو استخدام شود، این چهارنفر در راس قرار خواهند گرفت.
به طور دقیقتر، این چهارنفر قبلا به عنوان اعضای کلیدی در استودیو تلتیل گیمز مشغول به کار بودند اما به دلایلی، از آنها جدا شدند. میشل چانگ در سال ۲۰۱۶ تل تیل را ترک کرد و به استودیوی Night School Studio ملحق شد. هرمن، لنارت و شورته یک سال بعد به شرکت یوبی سافت پیوستند و به طور مستقیم وظیفه کار برروی یک بازی جدید را بر عهده گرفتند که البته هوز هیچ اطلاعات دقیقی از این اثر در دسترس نیست. بعد از مدتی، این سه نفر درخواستی جدید با موضوع تاسیس یک استودیوی جدید در یوبی سافت به بزرگان شرکت مذکور ارائه دادند که با موافقت رو به رو نشد. در نتیجه، آنها نیز یوبی سافت را ترک کردند و تصمیم گرفتند تا به میشل چانگ ملحق شده و استودیوی جدید AdHoc Studio را تاسیس کنند.
طی گفت و گوی جدیدی که این اعضا با کاربران داشتهاند، مشخص شده که تیم AdHoc Studio به سراغ عناوین داستان محور و ماجراجویی خواهد رفت که پیش از این، شرایط ساخت آنها را نداشتهاند. دنیس لنارت در این باره توضیح داد:
نظریهی اولیهی ما این بود که یک تیم ۵۰ نفره را با خود همراه کنیم، اما به این نتیجه رسیدیم که همراه ساختن آنها با خود و مطلع کردن این اعضا از اهداف، خواستهها و نظریات آینده، کار پر ریسکی است. همچنین با وجود این همه کارمند، نمیتوان تا حد زیادی از مخفی ماندن اثر جدید خود مطمئن بود. به همین علت تصمیم گرفتیم تا مراحل اولیهی کار خود را در AdHoc Studio، به صورت چهارنفره آغاز کنیم و با هم ماجراجویی کنیم.
در فیلم سینمایی Bandersnatch، عوامل یک تجربهی جدید از دنیای Black Mirror برای بینندگان حلق کردند که با استقبال پرشوری همراه شد. حال به نظر میرسد که استودیو AdHoc Studio قصد دارد از این کار الهام بگیرد و بازی جدید خود را با این طرح آغاز کند. در واقع بازیبازان میتوانند خود با انتخابهای کلیدی، مسیر داستان و اتفاقات آن را مشخص کنند. شورته در این باره توضیح داد:
در حال حاضر کاربران به خوبی از طریق برنامههای محبوب اینترنتی مثل نتفیلیکس (Netflix) با داستانهای تعاملی آشنا شدهاند. به عقیدهی ما، بازی و فیلم تا حد زیادی به هم نزدیک شدهاند و مرز تعاملی خاصی میان آنها وجود ندارد. با توجه به این که ما پیش از این تجربهی ساخت بازیهای داستان محور تعاملی را داشتهایم، پس مطمئن هستیم که حالا بهترین زمان و بهترین فرصت برای ساخت و توسعهی بازیهای داستان محور تعاملی و ماجراجویی است.
هنوز مشخص نیست که بازی جدید استودیو AdHoc Studio چه نام دارد و احتمالا در آینده شاهد انتشار اطلاعات جدیدی از این اثر هستیم.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- گزارش: GTA 6 وضوح فوقالعادهای روی پلی استیشن ۵ پرو خواهد داشت
- سازنده STALKER 2 به دنبال بررسی بازخوردها و رفع سریع مشکلات بازی است
- بازی STALKER 2 در عرض دو روز بیش از ۱ میلیون نسخه فروخت
نظرات
چهارنفر چطوری میخوان بازی بسارزن ؟خیلی سخته!
جعفر لوپز بازی WITCHFIRE رو ۸ نفر دارن میسازن و STALKER LOST ALPHA رو ۱۲ نفر ساختن
بقول دیوید بکهام : باور دارم که غیر ممکنی وجود ندارد
با توجه به عناوینی که این افراد قبلاً در ساختشون دست داشتن به نظر آینده روشنی پیش روی این استودیو هست.