سازندگان Red Dead Redemption 2 اهمیتی به عناوین رایگان نمی‌دهند | کیفیت در اولویت اول - گیمفا
سازندگان Red Dead Redemption 2 اهمیتی به عناوین رایگان نمی‌دهند | کیفیت در اولویت اول - گیمفا
سازندگان Red Dead Redemption 2 اهمیتی به عناوین رایگان نمی‌دهند | کیفیت در اولویت اول - گیمفا
سازندگان Red Dead Redemption 2 اهمیتی به عناوین رایگان نمی‌دهند | کیفیت در اولویت اول - گیمفا

سازندگان Red Dead Redemption 2 اهمیتی به عناوین رایگان نمی‌دهند | کیفیت در اولویت اول

آرین مرادی
۰۹:۱۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
سازندگان Red Dead Redemption 2 اهمیتی به عناوین رایگان نمی‌دهند | کیفیت در اولویت اول - گیمفا

امروز ناشر بازی موفق Red Dead Redemption 2 نظر خود را در رابطه با عناوین رایگان بیان کرده است. با گیمفا و جزئیات مروبط به این خبر همراه باشید.

عناوین رایگان همیشه در گوشه‌ای از صنعت بازی‌های ویدئویی وجود داشتند. برای مثال می‌توان بازی Guild Wars 2 را مثال زد که جزو برترین عناوین سبک MMO RPG محسوب می‌شود. این بازی در حالت پایه رایگان است و تنها برای تجربه‌ی بسته‌های الحاقی آن باید مبلغ مشخصی را پرداخت کنید. با انتشار بازی Fortnite خون تازه‌ای در رگ‌های عناوین رایگان به جریان افتاد. پس از آن نیز اکنون شاهد عرضه‌ی بازی جدید سازندگان سری Titanfall یعنی Apex Legends هستیم که به صورت رایگان در دسترس بازی‌بازان قرار گرفته است.

حال آقای استراس زلنیک (Strauss Zelnick)، مدیر اجرایی شرکت تیک‌تو (Take Two)، نظر خود را در رابطه با عناوین رایگانی که عرضه می‌شوند، بیان کرده است. به نظر او، موفقیت بازی Fortnite تکرار نخواهد شد و دیگر بازی‌های رایگانی که منتشر می‌شوند به موفقیت و محبوبیت Fortnite دست پیدا نخواهند کرد.

به نظر من چنین موفقیتی، تنها یک بار اتفاق می‌افتد. احتمالا تکرار آن را شاهد نخواهیم بود. حقیقت آن است که بازی‌بازان زمانی به بازار می‌آیند و بازی شما را تجربه می‌کنند که شما یک عنوان AAA شگفت‌انگیز را تحویل آنان دهید. شما این امر را می‌توانید در فروش فوق‌العاده‌ی بازی‌های ما مثل GTA V یا Red Dead Redemption 2 مشاهده کنید. چیزی که من تا به الان یاد گرفته‌ام، آن است که شما به بازی‌بازان آنچه که می‌خواهند را تحویل می‌دهید و نتیجه را در امتیاز متا و فروش بازی مشاهده خواهید کرد. هر دو بازی که ذکر کردم با امتیاز متاهای شگفت‌انگیزی روبرو شدند و این امر نشان از کیفیت بالای آنان دارد.

در نتیجه، من اصلا مشکلی با اینکه کس دیگری روش بازی رایگان را در پیش گرفته است، ندارم. تا زمانی که بازی‌های ما کیفیت بالای خود را حفظ کنند، مشکلی برای ما به وجود نخواهد آمد. التبه این «تا زمانی که»، یک مدت زمان طولانی را نشان می‌دهد و ما هر روز باید برای این امر تلاش کنیم.

نکته‌ دیگری که وجود دارد آن است که بازی‌بازان در رابطه با بخش سرگرمی‌، خیلی برروی قیمت حساس نیستند. بگذارید چنین بگویم. اگر شما چیزی بسازید که بازی‌بازان به آن علاقه ندارند، هر قیمتی که برای آن تعیین کنید نیز نمی‌تواند باعث فروش بالای آن بازی شود. اما وقتی به بازی‌بازان همان چیزی را می‌دهید که می‌خواهند، مشخص است که حاضر هستند برای آن هزینه کنند.

پس… همه چیز در رابطه با کیفیت محصولی است که شما می‌سازید. این روش ما است و به همین دلیل است که نتایجی چنین شگفت‌انگیز را بدست آورده‌ایم.

زمانی که از آقای زلنیک در رابطه با رقابت بازی‌های ویدئویی در حیطه‌ی فروش سوال شد، او چنین پاسخ داد:

به نظر من هیچ رقابت یک به یکی در بازار وجود ندارد. هنگامی که بازی‌های ما فروش فوق‌العاده‌ای دارند یا زمانی که فروش خوبی ندارند، ما اصلا به این فکر نمی‌کنیم که یک بازی دیگر در بازار باعث فروش بیشتر یا کمتر محصول ما شده است. این روشی نیست که حیطه‌ی سرگرمی طبق آن عمل کند. اگر محصول خوبی ارائه کنید، در بازار فروش دارد. اگر محصولتان عالی نباشد، نباید انتظار فروش خوبی نیز داشته باشید. ما اصلا در رابطه با رقابت با دیگران نگران نیستیم، بلکه قسمت اعظم نگرانی ما در رابطه باکاری است که به آن مشغول هستیم. ما خیلی زیاد برروی کیفیت تمرکز می‌کنیم و باید اقرار کنم که از کیفیت محصولاتمان احساس غرور می‌کنم؛ چرا که اگر صادق باشیم، برای مدت زیادی است که بازی‌ ناامیدکننده‌ای منتشر نکرده‌ایم. در کارنامه‌ی استودیوی ما کم‌تر پیش می‌آید که یک بازی بد ساخته شده باشد.

شما در بازی، چه رایگان و چه به صورت پولی، باید همان‌قدر که محتوا به بازی‌باز ارائه می‌دهید انتظار دریافت پول داشته باشید. اگر شما یک بازی عالی بسازید ولی بازی‌باز احساس کند که بیشتر از آنچه که باید برای آن عنوان خرج کرده است، احساس خوبی نسبت به آن بازی نخواهد داشت. ما همیشه می‌‌خواهیم این حس را به بازی‌باز منتقل کنیم که به آن‌ها اهمیت می‌دهیم. به همین دلیل، همیشه بیشتر از آنچه که باید برای آن‌ها محتویات آماده می‌کنیم و مبلغی معادل حالت عادی را دریافت می‌کنیم. متاسفانه من مطلع هستم که بعضی از رقبای ما این مسئله را برعکس اجرا می‌کنند.

ما یک کمپانی ساخت بازی‌های ویدئویی هستیم. ما در تلاشیم که خلاق‌ترین شرکت جهان باشیم. من معتقدم که ما واقعا خلاق‌ترین تیم ممکن را در استودیو داریم. ما آنان را تشویق می‌کنیم که همیشه به موارد جدید فکر کنند و دست به کار‌های تازه بزنند. در نتیجه، ما بهترین و خلاقانه‌ترین محصولات را نیز در اختیار داریم و به همین دلیل است که خریداران همیشه برای بدست آوردن این محصولات در صحنه حضور دارند. با این حال، ما به خریداران کاملا احترام می‌گذاریم و بیشتر از مبلغی که پرداخت می‌کنند برای آنان محتویات جذاب آماده می‌کنیم.

در حیطه‌ی بازی‌های ویدئویی، به دلیل وجود عواملی همچون امتیاز متا، بازی‌بازان به خوبی می‌دانند که در حال خرید چه چیزی هستند. ما نمی‌خواهیم که بازی‌بازان احساس کنند ما از آنان سواستفاده می‌کنیم. ما باید راهی پیدا کنیم که به بازی‌بازان بهترین کیفیت را ارائه دهیم.

بازی Red Dead Redemption 2 هم‌اکنون برای اکس‌باکس وان و پلی‌استیشن ۴ در دسترس است. شما می‌توانید نقد ویدئویی این بازی را در این نشانی، هایلایت مربوط به آن را در اینجا و تحلیل فنی آن را در تحلیل فنی ۲۵# | تحلیل فنی و بررسی عملکرد بازی Red Dead Redemption 2 مشاهده کنید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سازندگان Red Dead Redemption 2 اهمیتی به عناوین رایگان نمی‌دهند | کیفیت در اولویت اول - گیمفا
سازندگان Red Dead Redemption 2 اهمیتی به عناوین رایگان نمی‌دهند | کیفیت در اولویت اول - گیمفا
سازندگان Red Dead Redemption 2 اهمیتی به عناوین رایگان نمی‌دهند | کیفیت در اولویت اول - گیمفا
سازندگان Red Dead Redemption 2 اهمیتی به عناوین رایگان نمی‌دهند | کیفیت در اولویت اول - گیمفا
سازندگان Red Dead Redemption 2 اهمیتی به عناوین رایگان نمی‌دهند | کیفیت در اولویت اول - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • PERSIAN NAZI گفت:

    راک استار خودشو با عرضه ۲ بلوری که یکیش رایگان بود ثابت کرد و ۱۵ دلار از سود خودشو برای اسایش کنسول گیمرها هزینه کرد

  • از سلاطین صنعت گیم
    ولی یه چیزی ک خیلی تو ذوق خریدارای رد دد خورد بخش انلاینشهتا کامل شدن حد اقل یک سالی فاصله داره.

  • Hamidreza گفت:

    Rockstar همیشه از همه جلوتر بوده و فراتر از انتظار کار کرده و بنظرم بازیایی که این شرکت می سازه لجندرین . شاید بازه زمانی انتشار بازیاش خیلی طولانی باشه ولی ثابت کرده چیزه بد نمیده تو بازار 😉

  • این ها همه نشون میده که اونجا کسی به دنبال چشم و هم چشمی یا بهونه نیست که بگه به این خاطر یا به فلات خاطر بازیم خراب شد.
    .
    اینقدر زحمت می کشن و حس رقابت دارن که تلاش کنن از رقیب ها و بقیه بازی ها بهتر باشن 😀
    امید وارم همیشه این رقابت سالم و تلاش برای بهتر بودن در استودیو ها زیاد باشه تا شاهد عناوین عالی باشیم

  • Roham گفت:

    سرورای آنلاینتو درست کن بابااااا 😕

  • allfreegamer گفت:

    نبایدم احمیت بده وقتی همه ی عناوینش بهترین کیفیت هارو داره و و بعد از gta v بازیهاش بالای پنجاه میلیون نسخه توی بلند مدت فروش میکنه

  • راک استار ستاره ی صنعت گیم :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

  • ولی من احتمال بالایی میدم که نه تنها راکستار بلکه همه استودیو ها حداقل یک بخشی از بازی هاشونو (به خصوص انلاین) به صورت کاملا رایگان قرار بدن.
    شما الان apex رو نگاه کنید که چه غوغایی بپا کرده. خب این یه بازی AAA هست بدون هیچ تبلیغات قبلی بسیار عمیق تر از بلک اوت تو کالاف یا پابجی که هردو پولی هستن.
    همونطور که jackfrags تو ویدیو اخرش از apex گفت، یه احتمالی هست همه بازیای انلاین و مولتی پلیر به سمت رایگان شدن پیش برن. اصولا اگه بازی عالی و پولیش شده باشه(مثل فورتنایت یا جدیدا ایپکس) میلیونی درامد خواهد داشت و حتی فراتر از اینکه اگه پولی باشه. شما فورتنایت رو ببینید چقدر بخاطر بخش بتل رویال اسکین فروخته یا بخش save the world رو فروخته. Apex هم صدرصد باعث افزایش فروش titanfall 2&3 خواهد شد و ریسپاون رو از تعطیلی نجات خواهد داد. کالاف هم اشتباه بدی کرد بلک اوت رو بدون عمق کافی و پولی داد بیرون. خیلی سریع از ترند های توویچ حذف شد و جاشو به فورتنایت داد. خودم هم کالاف جدید رو از رفقا گرفتم بازی کردم. اونقدری خوب نیست بلک اوت تو بتل رویال ها.
    کسانی که با فورتنایت حال نمیکنن مثل خودم، apex از دستتون نره. معرکست. بهترین بتل رویالیه که بازی کردم. امیدوارم زودتر نقدشو بره گیمفا. مثل فورتنایت هم سوسول بازی در نیاوردن بگن بتاست. خودشه و عالیه لعنتی. طرفداران کالاف رو هم راضی میکنه شوتینگش خیلی شبیه هست.

  • GameWorld گفت:

    واقعا درست میگه … اگه یه بازی با کیفیت عالی بدی بیرون صددرصد کسی که علاقه مند به تجربه اون بازی هستش
    هزینه میکنه براش

  • Lord-Sega گفت:

    این حرف که بازی های رایگان محبوبیت نخواهند داشت کاملا غلط هست و بازی هایی مثل Dota، War Thunder ،Fortnite و……. ثابت کنندش هست،الان هم که دیگه بازی مثل Csgo رایگان شده و فروشگاه های مختلف مثل Epic Games دارند بعضی از بازی ها رو به رایگان در اختیار گیمرها قرار میدن،پس کاملا غلط هست که بگیم بازی های رایگان محبوبیت ندارند، همین رایگان بودنشون یعنی خیلی ها نصب و بازی می کنند

  • Cell گفت:

    Rockstar ثابت کرد که بروی این سخت افزار توان دارن بازی نسل بعد پیاده کنن :yes:
    اون وقت pc با گرافیک ۲۰۸۰ باید لوک خوش شانس بازی کنی :yes:

  • Max.level گفت:

    عشقه راکستار :inlove: :inlove:
    هیتراتو بسوزون شاهکار ساز 😎 😎
    یه بازی ساختی که تا سال ها لنگه اون تو این صنعت نمیاد بازی نسل ۹ بود نه برای نسل ۸ :yes: :yes:

  • راکستار ب هیچی اهمیت نمیده، فقط مث طوفان کولاک میکنه میره جلو

  • فرشاد گفت:

    تمام حرفاش رو خوندم در یک کلام حقیقت محض بود یعنی اینقدر به کیفیت اهمیت میدن از کمیت میگذرن که اصن رقیبی ندارن و درمورد بازی های رایگان هم خیلی خوب حرف دلم رو زد بازی های مثل فورت شت و اپکس لجند حالا با اینکه از فورت شت بهتره ولی دوره ای هستن و حقیقتا بعد از مدتی خسته کننده به شخصه خودم تنها بازی آنلاینی که هنوز بعد از سالها ازش خسته نشدم و دوسش دارم دوتا هستش اما بقیه مدتی واسم جالب بود و در رابطه با رد دد هم سوالی داشتم دوستان من رد دد ۲ رو قبل از عرضه پیش خرید کردم و تمومش کردم اما مدتی دارم از اکانت فاصله میگیرم بازی های انحصاری پلی استیشن رو میخرم و آرشیو میکنم الان گاد – اسپایدرمن – هوریزون رو گرفتم میخواستم تو مجموعه ام رد دد ۲ رو هم داشته باشم این بازی همه مدل هاش نقشه داره یعنی اگه گرفتم توش نبود برم سر وقت یارو

سازندگان Red Dead Redemption 2 اهمیتی به عناوین رایگان نمی‌دهند | کیفیت در اولویت اول - گیمفا
سازندگان Red Dead Redemption 2 اهمیتی به عناوین رایگان نمی‌دهند | کیفیت در اولویت اول - گیمفا