سمفونی استخوان‌های شکسته | هرچه از Mortal Kombat 11 می‌دانیم - گیمفا
سمفونی استخوان‌های شکسته | هرچه از Mortal Kombat 11 می‌دانیم - گیمفا
سمفونی استخوان‌های شکسته | هرچه از Mortal Kombat 11 می‌دانیم - گیمفا
سمفونی استخوان‌های شکسته | هرچه از Mortal Kombat 11 می‌دانیم - گیمفا

سمفونی استخوان‌های شکسته | هرچه از Mortal Kombat 11 می‌دانیم

آریا مقدم
۰۹:۰۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
سمفونی استخوان‌های شکسته | هرچه از Mortal Kombat 11 می‌دانیم - گیمفا

معرفی مورتال کامبت ۱۱ یکی از بزرگ ترین سورپرایزهای سال پیش بود؛ درست در وقتی که همه سرگرم بهترین های سال ۲۰۱۸ بودند، اولین تریلر بازی نمایش داده شد و گیمرهایی که شدیداً مشغول بحث و جدل بر سر این بودند که Red Dead Redemption 2 بهتر است یا God of War، مجبور شدند برای چند دقیقه ای دست از دعوا بردارند و به این بازی توجه کنند. برای من و خیلی های دیگر، حساب مورتال کامبت از همه ی بازی های مبارزه ای دیگر جداست. نه تنها این، بلکه کمتر کسی را از قدیمی تر ها می شناسم که وقتی صحبت از نوستالژی می آید، در کنار Streets of Rage، ماریو و سونیک، حرفی از مورتال کامبت به میان نیاورد، بالاخره این واقعیت که مورتال کامبت جدید، یازدهمین شماره ی این بازی است به خودی خود گویای موفقیت و محبوبیت این شاهکار بی بدیل صنعت بازی هاست. مدت خیلی زیادی به عرضه ی بازی نمانده و بعید هم هست که تاریخ تعیین شده تاخیر بخورد. بنابراین سازندگان در این فاصله ی نه چندان زیاد بین معرفی و عرضه ی بازی، بدون معطلی مشغول معرفی کاراکترها و مکانیزم های گیم پلی اند و ساعاتی پیش شخصیت D’vorah هم به عنوان دهمین مبارز به جمع مبارزان اصلی دیگر پیوست. ما هم در تیم گیمفا دیدیم چه از این بهتر که حالا که تنور بازی داغ است، مقاله ای اجمالی در این باره بنویسیم و کمی با هم پیرامون بازی گپ بزنیم. در ادامه ی مقاله، با من همراه باشید!

سمفونی استخوان‌های شکسته | هرچه از Mortal Kombat 11 می‌دانیم - گیمفا

راند یازدهم.

داستان مورتال کامبت ۱۱ بعد از وقایع شماره ی قبل اتفاق می افتد، اگر به خاطر داشته باشید شینوک (Shinnok) در بازی قبل شکست خورد و اکنون رِیدن (Raiden) قصد دارد تا با کشتن همه ی دشمنان از Earthrealm دفاع کند، اما زنی به نام کرونیکا (Kronika) که هنوز چیز خیلی زیادی درباره ی او نمی دانیم، قصد دارد با کشتن Raiden و هر کس دیگر که قصد دارد جلوی او بایستد، نظم را به جهان برگرداند و در این راه حاضر است به هر کاری دست بزند. تنها اطلاعاتی که از این زن مرموز داریم این است که به او لقب «نگهبان زمان» یا The Keeper of Time را داده اند و او اولین باس مونث کل سری خواهد بود. همچنین آن طور که از لقبش بر می آید، احتمالاً حرکات ویژه ی او و همچنین کانسپت کلی کاراکترش به کنترل زمان مربوط خواهد بود.

سمفونی استخوان‌های شکسته | هرچه از Mortal Kombat 11 می‌دانیم - گیمفا

از کرونیکا چیز زیادی نمی دانیم، ولی چیزی تو این مایه هاست!

ویدیوهایی که تا به حال از بازی منتشر شده، تمرکز ویژه ای روی کاراکترهای بازی داشته اند و در مورد مکانیزم گیم پلی کمتر صحبت شده، اما از همان شکل و شمایل کلی مبارزات می توان اطلاعاتی را استخراج کرد. اول اینکه نوار استامینا از بازی برداشته شده. در شماره ی قبل، زیر نوار سلامت کاراکتر شما، یک نوار استامینا هم بود که هنگام انجام کارهایی مثل Dash کردن، از میزان این نوار کاسته می شد. در واقع همیشه باید چشمتان به استامینای حریف بود تا وقتی تمام شد، کمبوهای بی امان و سرعتی خود را با خیال راحت روی آن ها پیاده کنید. دو حالت دارد، یا اینکه چون بازی در مراحل ساخت خود قرار دارد هنوز این نوار به آن اضافه نشده و در نسخه ی اصلی باید منتظر آن باشیم، یا اینکه سازندگان یازدهمین مورتال کامبت این بار به کل قید استامینا را زده اند تا بازی کمی آسان تر یا به اصطلاح Beginner Friendly تر شود.

از تغییرات واضح اعمال شده در این قسمت، آمدن مکانیزمی به نام Fatal Blow است. Fatal Blow این طور است که وقتی نوار سلامت شما زیر ۳۰ درصد است، می توانید از این قابلیت استفاده کنید تا به بازی برگردید. خیلی از طرفداران بازی اعتراض کرده اند که این مکانیزم مال مورتال کامبت نیست و از بازی هایی مثل Tekken قرض گرفته شده ولی واقعاً این کار به خودی خود خیلی هم فکر بدی نبوده، فقط به جز Fatal Blow، مکانیزم جدیدی به نام Krushing Blow هم به بازی اضافه شده که ترکیب این دو با هم شاید کمی از ریتم سریع بازی بکاهد. اگر می پرسید چرا، باید بگویم چون هر دوی این حرکات ماهیتی سینمایی دارند. درست است که قطعه های کوتاه سینماتیک در مورتال کامبت همیشه خلاقانه، بی رحمانه و زیبا کار شده اند، اما معمولاً بعد از اینکه این قطعات سینمایی (شامل X-Rayها، Fatalityها و کُری خواندن کاراکترها) را چندین بار دیدید، فقط می خواهید به ریتم اصلی بازی برگردید و زودتر کار حریف خود را تمام کنید، بنابراین شاید (تاکید می کنم شاید!) این موضوع در نسخه ی نهایی بتواند کمی صدای طرفداران قدیمی تر را در بیاورد.

سمفونی استخوان‌های شکسته | هرچه از Mortal Kombat 11 می‌دانیم - گیمفا

Fatal Blow از نظر انیمیشن، همان راه X-Ray را می رود، اما از نظر مکانیزم فرق دارد.

Krushing Blow به نوعی جایگزین Crush Counters شده است و در طول مسابقه فقط یک بار اجازه ی استفاده از آن را دارید. دقت کنید که در طول «راند» نه، در طول مسابقه. پس باید آن را به خوبی زمان بندی کنید. چیزی که در مورد Krushing Blow جالب است، این است که در هر کاراکتر به شیوه ای متفاوت اتفاق می افتد. حالا اینکه کاراکترهای مختلف چگونه از این فن استفاده می کنند، اطلاعاتی نیست که هنوز کاملاً بدانیم، اما این را می دانیم که Krushing Blow مقدار قابل توجهی از سلامت طرف مقابل را کم می کند. به نوعی این فن شبیه به یک X-Ray نصفه و نیمه است! به نظر می رسد دیگر چیزی به نام X-Ray که به نوعی هویت سری مورتال کامبت بود در شماره ی یازدهم وجود ندارد و سازندگان این دو مکانیزم گفته شده را جای X-Ray به بازی اضافه کرده اند که باید منتظر ماند و دید چطور کار خواهند کرد. در شماره ی پیشین تعامل با محیط کمی بیشتر معنا گرفته بود، در این شماره باز هم روی این موضوع بیشتر کار شده و کاراکترهای بازی چیزی را در محیط بدون استفاده نمی گذارند!

سمفونی استخوان‌های شکسته | هرچه از Mortal Kombat 11 می‌دانیم - گیمفا

Krushing Blow در انیمیشن کوتاه تری نسبت به Fatal Blow صورت می گیرد، اما جان بسیار زیادی از حریف کم می کند.

اما به عنوان اصلی ترین بخش این مقاله، بپردازیم به کاراکترهای معرفی شده تا الآن. به نظر می رسد سازندگان قصد دارند ترکیب بسیار داینامیکی از کاراکترهای کلاسیک، کاراکترهای کمی جدیدتر که در شماره های پیشین توجه بازیبازان را جلب کرده بودند و کاراکترهای جدیدتری که آن ها را در شماره های پیشین ندیدیم ولی کاریزماتیک به نظر می رسند، ارائه کنند. در نسخه ی نهایی که به بازار ارائه خواهد شد، بازی ۲۵ کاراکتر در منوی کاراکترهای اصلی خود خواهد داشت که تا امروز نام ۱۰ تای آن ها فاش شده است. ۱۰ نفری که ترکیب عجیبی هستند و باید دید Netherrealm Studios قصد دارد چه تیپ داستانی را با این کاراکترها تعریف کند. کمی بیشتر با تعدادی از این مبارزها آشنا شویم:

 Scorpion

این نینجای زرد و سیاه پوش به نوعی به هویت سری مورتال کامبت تبدیل شده. همانطور که Tekken بدون جین کازاما و Street Fighter بدون ریو، دیگر اسمشان Tekken و Street Fighter نیست، مورتال کامبت هم بدون اسکورپیون دیگر نام مورتال کامبت را یدک نمی کشد. طبیعتاً با این اوصاف، او یکی از اولین کاراکترهای معرفی شده در تریلر بازی بود. اسکورپیون با زنجیر و فنون آتش محور خودش برگشته و تا به اینجا می توان گفت که لذت بخش ترین Fatality مال او بوده است. به نظر می رسد که فنونی که او در هنگام اجراهای آن ها از زنجیرهای خود استفاده می کند در این شماره بیشتر شده و در کنار آن، نواری هم به گوشه ی پایین صفحه اضافه شده که به نوعی برای استفاده از این ضربات محدودیت ایجاد می کند، حالا باید منتظر بود و دید این مکانیزم دقیقاً قرار است چگونه بازی را تحت تاثیر قرار دهد.

سمفونی استخوان‌های شکسته | هرچه از Mortal Kombat 11 می‌دانیم - گیمفا

پای ثابت مورتال کامبت.

Sub-Zero

نینجای آبی پوش و به نوعی حریف اصلی اسکورپیون در تمام سری های مورتال کامبت Sub-Zero است. اگر Scorpion آتش باشد او یخ است. Sub-Zero از محبوب ترین کاراکترهای طرفداران این سری است و در مورتال کامبت ۱۱ هم حضور دارد. در واقع همان قدر که مورتال کامبت بدون اسکورپیون بی مزه می شود، خود اسکورپیون هم بدون ساب زیرو معنا ندارد. جیزی که توجه من را به خود جلب کرد، شکل و شمایل متفاوت Sub-Zero در شماره ی یازدهم است. حتی در یک از لباس های خود، او کلاه نینجایی (!) خود را بر سر ندارد و می توانید موهای جوگندمی او را ببینید. باید دید که نقش او در مورتال کامبت ۱۱ چیست، چرا که نویسندگان داستان مورتال کامبت معمولاً خوب بلدند برای کاراکترهای خود جایی در بازی پیدا کنند که حضور آن ها کاملاً توجیه شود.

سمفونی استخوان‌های شکسته | هرچه از Mortal Kombat 11 می‌دانیم - گیمفا

سلطان یخ!

Geras

از شخصیت های جدید اضافه شده به بازی Geras است که به نوعی توجه همه را به خود جلب کرد. Geras از افراد اصلی آنتاگونیست داستان، یعنی کرونیکا است و از آنجایی که به احتمال قوی کرونیکا فقط باس آخر بازی خواهد بود و در میان کاراکترهای قابل انتخاب بازی حضور نخواهد داشت، سازندگان به این فکر افتاده اند که حیف است پتانسیل موحود در شخصیت کرونیکا و قدرت ویژه ی او در کنترل زمان بی استفاده بماند و Geras به عنوان زیردست کرونیکا و با قدرت های او معرفی شد. Geras قابلیت بازی با شن های زمان را دارد و می تواند چند ثانیه ای بازی را متوقف کند تا به دشمنان خود ضربه بزند، سپس زمان را دوباره به حرکت در بیاورد تا نتیجه ی ضرباتش را روی حریفان خود ببیند و از صدای شکستن استخوان های آن ها لذت ببرد. هدف و جهت گیری Geras در داستان از همین حالا مشخص است و او به اصطلاح طرف آدم بده ی داستان خواهد بود.

سمفونی استخوان‌های شکسته | هرچه از Mortal Kombat 11 می‌دانیم - گیمفا

قیافه ش که خطرناک به نظر میاد!

Kabal

از کاراکترهایی که بازگشتش خیلی از طرفداران را خوشحال کرد، Kabal بود که طی همین چند روز اخیر معرفی شد. اولین حضور Kabal در مورتال کامبت ۳ بود و او همواره یکی از افراد کلیدی در دفاع از Earthrealm بوده است. Kabal از محبوب ترین و قدرتمندترین کارکترهای کل سری است که دو Hooksword دارد که همانطور که از نام آن مشخص است، شمشیرهایی قلاب شکل هستند که کابال از آن ها برای جلو کشیدن حریفان و ضربه زدن به آن ها استفاده می کند. جهت گیری کابال هم در داستان تقریباً مشخص است و اگر Raiden قصد دفاع از Earthrealm را داشته باشد، احتمالاً Kabal هم به او کمک خواهد کرد. البته داستان مورتال کامبت می تواند پیچیده تر از این حرف ها باشد، پس باید صبر کرد و دید چه اتفاقاتی در انتظار این شخصیت قوی و محبوب است.

سمفونی استخوان‌های شکسته | هرچه از Mortal Kombat 11 می‌دانیم - گیمفا

کابال و شمشیرهای خاصش.

Skarlet

آخرین حضور اسکارلت در Mortal Kombat Komplete Edition و با شکل و شمایلی بهتر و مناسب تر برای شخصیت او بود، اما همین که در شماره ی یازدهم به عنوان یکی از اصلی ترین کاراکترها معرفی شده است، خودش جای خوشحالی دارد. اسکارلت یکی از خاص ترین مبارزان کل سری مورتال کامبت است، او جادوگری از افراد Shao Kahn است که از خون سربازان برای جنگیدن استفاده می کند. او همواره از امیدهای آخر Shao Kahn برای مبارزه بوده است. یکی از اهداف اسکارلت، فهمیدن دلیل حضور Quan Chi در تورنومنت مورتال کامبت است و حضور او به نوعی به حضور Quan Chi هم اشاره می کند. اگر مورتال کامبت به معنای خون و خشونت باشد، اسکارلت یکی از خشن ترین مبارزان سری است. واقعاً از یک جادوگر که با خون سر و کار دارد انتظار دیگری دارید؟! همچنین اسکارلت Fatality ای به نام Make it rain دارد که از خشن ترین و تاریک ترین نقاط بازی های ویدیویی و تاریخ بشریت است!

سمفونی استخوان‌های شکسته | هرچه از Mortal Kombat 11 می‌دانیم - گیمفا

ساحره ی خون.

Raiden

حضور Raiden دیگر نیازی به فلسفه بافی ندارد، چرا که او و اسکورپیون اولین شخصیت های معرفی شده ی مورتال کامبت ۱۱ بودند. در تریلر اولی که از بازی نمایش داده شد، Raiden با اسکورپیون به مبارزه می پرداخت و باید منتظر ماند و دید دلیل آن چیست. از طرف دیگر، کرونیکا و افرادش به خاطر هرج و مرجی که Raiden قبلاً در جهان ایجاد کرده به دنبال از میان برداشتن او هستند تا به دنیا نظم جدیدی بدهند، و Raiden هم پس از شکست خوردن Shinnok به دنبال دفاع از Earthrealm است، Raiden در این شماره بدون شک یکی از شخصیت های کلیدی خواهد بود.

سمفونی استخوان‌های شکسته | هرچه از Mortal Kombat 11 می‌دانیم - گیمفا

از نقش های کلیدی این نسخه.

D’Vorah

D’Vorah که نیمه حشره- نیمه انسانی شبیه به زنبور است، در Mortal Kombat X برای اولین بار به سری وارد شد و یکی از آسان ترین کاراکترها از حیث کنترل و پیاده سازی فنون بود. برای کسانی که تا به حال مورتال کامبت بازی نکرده بودند، D’Vorah گزینه ای مناسب برای شروع به شمار می رفت، چرا که با تعداد دکمه های محدودتر، می توانست فنون پیچیده تری را اجرا کند. D’Vorah از پیروان Shinnok و Quan Chi به شمار می رود و از آن دسته کاراکترهایی است که عده ای از او متنفر و عده ای دیگر عاشق او هستند. ببینیم پس از شکست Shinnok و فرار Quan Chi، اکنون D’Vorah در مورتال کامبت ۱۱ به دنبال چه چیزی است.

سمفونی استخوان‌های شکسته | هرچه از Mortal Kombat 11 می‌دانیم - گیمفا

چهره ی D’Vorah از سری پیش خشن تر و بهتر شده

این افراد هم در بازی هستند:

سمفونی استخوان‌های شکسته | هرچه از Mortal Kombat 11 می‌دانیم - گیمفا

سونیا بلید محبوب که همواره نقش مهمی در داستان های سری داشته.

سمفونی استخوان‌های شکسته | هرچه از Mortal Kombat 11 می‌دانیم - گیمفا

باراکا که دندان هایش به یک ارتودنسی حسابی احتیاج دارد.

سمفونی استخوان‌های شکسته | هرچه از Mortal Kombat 11 می‌دانیم - گیمفا

و کانو با ریش و سیبیل خاص تر.

در کنار گیم پلی نو نوار شده و بازگشت کاراکترهای محبوب سری، تنها چیزی که می ماند گرافیک و محیط هایی است که تا به حال از بازی دیده ایم. مورتال کامبت از آن دست بازی هایی بوده که همواره در زمینه ی جلوه های بصری، چند قدمی از هم نسلان خود جلوتر بوده و همیشه انیمیشن های پرخون و خشن آن توانسته است طرفداران را پای صفحه نمایش های خود میخکوب کند. مورتال کامبت ۱۱ هم از این قاعده مستثنی نیست و آنچه تا کنون به نمایش در آمده، طراحی چهره ی پر از جزئیات، محیط های پویا و نقشه های متفاوت و همچنین مبارزات نفسگیر و خشن را به تصویر کشیده است. البته تا به حال چیزی که بتواند مانند جنگل برفی شماره ی قبل توجه هوادارن را جلب کند وجود نداشته، اما هنوز از معرفی بازی حدود دو ماه گذشته و باید صبر کرد و دید چه چیزهایی به بازی اضافه خواهد شد.

حالا نوبت شماست تا به ما بگویید از مورتال کامبت ۱۱ چه می خواهید و یا چه چیزهایی می دانید؟ دوست دارید سازندگان چه کاراکترهایی را به بازی اضافه کنند؟ از تغییر مکانیزم بازی راضی هستید یا نه؟ با ما در میان بگذارید!

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سمفونی استخوان‌های شکسته | هرچه از Mortal Kombat 11 می‌دانیم - گیمفا
سمفونی استخوان‌های شکسته | هرچه از Mortal Kombat 11 می‌دانیم - گیمفا
سمفونی استخوان‌های شکسته | هرچه از Mortal Kombat 11 می‌دانیم - گیمفا
سمفونی استخوان‌های شکسته | هرچه از Mortal Kombat 11 می‌دانیم - گیمفا
سمفونی استخوان‌های شکسته | هرچه از Mortal Kombat 11 می‌دانیم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Mahyar110022 گفت:

    کانو شبیه این دلال ها شده 😐
    سلطان ساب زیرو همیشه بهش کم لطفی میشه بسه دیگه
    کابال هم موهاش مثل این بچه خوشگلای اینستا شده چیه این
    بقیه خیلی خوب شدن مخصوصا سونیا :inlove:

  • ETERNAL_MAN گفت:

    من انتظار دارم اکثر کاراکتر ها کلاسیک باشن، دست کم امیدوارم که اینطور باشه

  • Sina Death گفت:

    یه موضوعی رو بنده در رابطه با Crushing Blow عرض کنم که ظاهرا اکثرا دچار اشتباه شدن.بنابر استایل مبارزه ای برای کارکتر خوتون تعریف می کنید بین ۳-۵ تا کراشینگ بلو دریافت میکنید. اما تعداد این کراشینگ بلو ها محدوده و اینکه نمیشه ار هر کدوم آنها ۱۰ استفاده کرد از هر کدوم در طول مسابقه فقط و فقط یک بار میشه استفاده کرد.و نحوه اجرای هر کراشینگ بلو هم متفاوته مثلا برای upercute شما اول باید FLAWLESS BLOCK رو انجام بعد کراشینگ بلو اتفاق میفته.چون خیلی کم اتفاق میفته اتفاقا خیلی خیلی ریتم عالیه ای میده پیشنهاد میکنم گیم پلی های Dynasty و Ketchup and Mustard رو ببنید منم اول فکر میکردم دائما باید صحنه های از پیش رندر شده باشیم اما اصلا این طوری نبود.کمبوهای Jugle محور هم همچنان حضور دارن و بهتر از قبل شدن دقیقا مثل چیزی که در MKX دیدیم منتها با ضرب آهن کندتر.
    درکل گیم پلی بازی عالی شده ترکیب از mkx و MK9 با ویژگی های جدید خیلی لذت بخش تر شده.
    گرافیک بازی تا اینجا خیلی خیلی خوب بوده حتی Environment هم عالی کار شده.
    در کل به شدت پیشرفت بازی به چشم میاد. :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

  • TERIXA گفت:

    بی صبرانه منتظر بازگشت با شکوه Noob Saibot هستمالبته امیدوارم.

  • arian 76 گفت:

    مقاله ی خوبی بود تشکر
    چهره و بدن کینو رو خیلی بی کیفیت طراحی کردن ولی به احتمال زیاد میشه با گیر سیستم درستش کرد
    غیر از اون گرافیک بازی واقعا عالیه و مخصوصا خون تو بازی خیلی طبیعی کار شده

  • ممنون بابت مقاله.
    ساب زیرو داخل بازی یه زخم روی چشم راستش داره ساب زیروی نسخه یک و دو که همون ساب زیروی بزرگ تر هست که بعدا تبدیل میشه به Noob saibot چشمش زخم نداره در نتیجه چون این ساب زیرو برادر ساب زیروی اصلی هست در نتیجه برادرش اینجا همون به شکل نوب سایبت خودمون ظاهر میشه

    • Sina Death گفت:

      در داستان نسخه دوم مورتال کامبت وقتی که Kuai Liang به دنبال Bi-han میره بعد از مبارزه با Kung Lao چشمش دچار اون خط میشه(طبق توضیح در نسخه Shaolin Monks).در خط داستانی جدید هم Kano در پایگاه Red Dragon با اون خنجرمعروف در کامیک بوک های Mkx اون Scar رو به روی چشم Kuai Liang میندازه.و اینکه از نسخه وم تا حالا Kuai Liang لقب Sub-Zero رو یدک میکشه.در نسخه دوم اگر شما ۵۰ فایت را میبردین در Goro’s Lair ظاهر میشدین و با Noob Saibot مبارزه میکردین چه نشون از تمایز این کارکتر با ساب زیرو در نسخه دوم داشت.

  • ساب زیرو لباسش انچنان هم بد نیست صداشم ادمو دیوانه میکنه به کنار ولی قیافش 😥 😥 😥 :reallypissed:

  • alisalar11 گفت:

    کابال خوشگل شده.نوب سایبات بیاد خوب میشه.ساب زیرو داره کم کم از اون حالت خفن عجیب و یخی داره شبیه نینجا ها میشه.رایدن تغیری نکرده.اسکارلت شبیه عرب هاست.د ووراه هم حالم بهم میخوره.باراکا کمی ترسناک و باحال شده.من دوست دارم رپتایل و لیو کانگ و کانگ لاو و تاکدا و کنشی و ارمک و اسموک و ترایبورگ هم بیان

  • Mr.Harper گفت:

    مقاله بسیار خوبی بود ممنون
    کانو تو نسخه قبل چهره خشنتر و هیکل درشت تری داشت اینجا از نسخه قبل جوونتر درستش کردن به نظرم خوب نشده
    امیدوار بودم X-ray از بازی حذف نشده باشه که دیگه شده ولی تجربه چیزای جدید مثل کراشینگ بلو هم خوبه شاید از x-ray بهتر دیده بشه. نوار استامینا هم که تا عرضه بازی نمیشه مطمئن شد هست یا نه

  • مرسی بابت مقاله
    من اصلا نگران کاراکترها نیستم
    شک نکنید یه لیست عالی از کاراکترهای کلاسیک و جدید سری با گرافیک چشم نواز قابلیت بیشمار شخصی سازی آماده شده
    مشکل جای دیگه ست !!!!!!!!!!!!!!!
    حداقل ۳۵% با Fatal Blow
    حداقل ۲۵% با Crushing Blow
    به اضافه ۴ تا نوار EX که به صورت اتوماتیک پر خواهند شد
    میتونید مثلا با سونیا مدام Fire Ball بزنید
    این یعنی بازی مستقیما برای افرادی ساخته شده که میخوان تو کل بازی L2 و R2 باهم بزنند دمو تماشا کنند
    هیچ بازی مبارزه ای انقدر راحت اجازه استفاده از Super Moveها رو نمیده
    چرا باید !! مورتال کمبت که خودش منبع الهام خیلی از بازیها بوده
    حالا از بازیهایی تاثیر بگیره که به واقع با الهام از Mortal Kombat ساخته شدند مثل Injustice
    که راجب Mortal Kombat با اون قدمت ۲۵ساله و ریشه های ناب شماره های قبلی اصلا نیازی بش نبود
    بازم تکرار میکنم اینو به عنوان یه پلیر تخصصی فایتینگ میگم
    اهسته شدن عجیب سرعت مبارزات کلا مکانیک های سنتی گیم پلی مورتال کمبت رو داغون کرده
    حملات هوایی تقریبا از بین رفته
    ماهیت اصلی سری کمبت یعنی حملات ۵۰-۵۰ با این سرعت پایین مبارزات .عملا عقیم و ناکارآمد جلوه میکنه
    واقعا خنده دار نیست ؟ که Fatal Blow حتی یه خط از نوار EX کم نمیکنه !!!!!!
    نمیخوام کامنت طولانی بشه ولی گفتنی ها بسیاره
    قبلا هم گفتم به Ed Boon ایمان دارم
    ولی چیزی که تا الان از بازی میبینم نگران کننده است

  • کابال :inlove: و سایر عشقام ❤️❤️❤️ بازی از هر نظر عالی و مدرن بنظر میاد :yes:
    فن بازیهای فایتینگ نیستم ولی مورتال کمبت و تیکن رو از دست نمیدم و از دست نباید داد.

  • بنظر میاد شخصیت استرایکر هم داخل بازی حضور داره و انگار مدل و صداگزارش جان سینا هستش و با وجود راندا روزی دور از انتظار هم نیست که جان سینا نقش شخصیت استرایکر رو داشته باشه

  • Krushing Blow به نوعی جایگزین Crush Counters شده است و در طول مسابقه فقط یک بار اجازه ی استفاده از آن را دارید. دقت کنید که در طول «راند» نه، در طول مسابقه
    سلام و تشکر بابت مقاله .این که گفتید در طول راند فقط یکبار میشه از Krushing Blow استفاده کرد اشتباهه.هر کرکتر Krushing Blow های خاص خودشو داره و میتونه همشو تو یه راند استفاده کنه ولی وقتی از یک Krushing Blow استفادهکرد در طول بازی دیگه اجازه ی انجامشو نداره برای مثال بگم مثلا هر کرکتری اگه اپرکات بزنه کراشینگ بلو میشه و وقتی استفاده کرد تو کل مسابقه دیگه نمیتونه از این نوع کراشینگ بلو استفاده کنه ولی از بقیه کراشینگ بلوها میتونه استفاده کنه

  • واقعا بی صبرانه منتظرشم . لعنتی زودتر بیا

  • dl گفت:

    امیدوارم همه بتونن با کیفیت عالی از این بازی لذت … ما باید ثروتمند ترین افراد جهان باشیم ولی متاسفانه مردم ما خودشون این شرایط و به وجود آوردن و حکومت کشور به دست چند تا بی کفایت افتاده که هیچی از فرهنگ و تمدن …

  • amir.ag گفت:

    چه بازی میتونه رو دست این بازی بیاد ? شاید یکی دوتا بازی .
    من که فقط و فقط اون سیاه چال لعنتیو میخوام .
    چند وقت پیش توسط سیاهچال گیم اور شدم .
    تنها گیم اوری بود که باعث خوشحالیم شد . جهت تجدید خاطره

  • aref44 گفت:

    هَی وایِ من..
    پیر شدیم.. از گرافیک زاقارت سگا تا گرافیک واقعی پلی۴
    خدا کنه کاراکترهای محبوب دیگه هم اضافه بشن..
    خداقوت به نویسنده..

سمفونی استخوان‌های شکسته | هرچه از Mortal Kombat 11 می‌دانیم - گیمفا
سمفونی استخوان‌های شکسته | هرچه از Mortal Kombat 11 می‌دانیم - گیمفا