بازار بازیهای گوشیهای هوشمند، ۵۵ میلیون دلار ضرر به شرکت سگا وارد کرده است
بازار بازیهای مخصوص گوشیهای هوشمند سود و موفقیت شایان توجهی را نصیب برخی از سازندگان کرده است. ولی با این حال، این بخش از بازار کمی ناپایدار و غیرقابل پیشبینی است. به نظر میرسد شرکت سگا (Sega) از نزدیک این مشکلات را تجربه کرده است. این شرکت در جدیدترین گزارش مالی خود بیان کرده است که در سال مالی جاری، با بیش از ۵۵ میلیون دلار ضرر روبهرو شده است. به گفتهی این شرکت، دلیل این ضرر سنگین « شدیدتر شدن رقابت» در این بخش از بازار و همچنین عدم مقبولیت برخی از بازیهای آنها بوده است.
در بخشی از بیانیهی شرکت سگا آمده است:
با شدیدتر شدن رقابت در بازار بازیهای ژاپنی مخصوص گوشیهای هوشمند، عملکرد بازیهای اصلی شرکت در بازار گوشیهای هوشمند کند شده است. شرکت قصد دارد با معرفی بازیهای جدید در سال مالی جدید سودآوری خود را افزایش دهد. با این حال، به دلیل تاخیر عرضهی بازیهای جدید و عملکرد دور از انتظار بازیهای عرضه شده، انتظار میرود که این موضوع ضرر حاصل شده و عملکرد ضعیف بازیهای فعلی را جبران نکند.
شرکت سگا در برنامههای خود برای جبران این ضرر بیان کرده است که قصد دارد آیپیهای جدید و اختصاصی خود را با هدف افزایش ارزش و درآمدزایی شرکت، وارد بازار کند. همچنین آنها قصد دارند با همکاری در آیپیهای خارجی میزان جذابیت و تعداد کاربران بازیهای خود را افزایش دهند. در کنار این موضوع، این شرکت تایید کرده است که قصد دارد با هدف افزایش سوددهی بازیها، روند فعلی توسعهی بازیها را بیش از پیش بهینه و کم هزینه کند.
شرکت سگا در سال جاری به لطف فروش خوب بازیهایی مانند Sonic Mania، Yakuza 0 و Persona 5 در وضعیت بسیار خوبی قرار داشت. امیدواریم این مشکل پیش آمده به لغو شدن بازیهای در حال ساخت و سریهای محبوب این شرکت ختم نشود.
پر بحثترینها
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
با هدف افزایش سوددهی بازیها، روند فعلی توسعهی بازیها را بیش از پیش بهینه و کم هزینه کند. این جمله خودش بیانگر اینه که بازیهای تلفن همراه چقدر مذخرف و آبکین.
هر شرکتی تو یه سبک خاص تبحر داره و نیاید تو حوزه های دیگه همینطوری الکی وارد بشه،سگا تخصصش ساخت بازی موبایل نیست همونطور که راکستار تخصصش ساخت بازی استراتژیک نیست،ولی همین سگا یه بازی تنیس برای PC زده بود خیلی باحال بود
دریم کست ۲ ارزوی من هست