بازیهای آینده استودیوی کوانتیک دریم در انحصار کنسول پلیاستیشن نخواهند بود
اگرچه کوانتیک دریم (Quantic Dream) یکی از استودیوهای فرست پارتی سونی نیست و یک استودیوی مستقل حساب میشود اما اعضای این استودیو رابطهی نزدیکی با شرکت سونی و کنسول پلیاستیشن داشتهاند به طوری که با انتشار بازی Heavy Rain از سال ۲۰۱۰ این همکاری نزدیک آغاز شد و با انتشار بازیهای انحصاری مختلف در طول این سالها به اوج خود رسیده است. با این حال به نظر میرسد که قرار است شاهد تغییر این رویه باشیم.
درست به مانند استودیوی رمدی (Remedy) که پس از ساخت چند بازی انحصاری برای کنسول ایکسباکس تصمیم به انتشار بازیهای خود برای چند پلتفرم گرفت، بازیهای آینده شرکت کوانتیک دریم دیگر در انحصار پلیاستیشن نخواهد بود و برای چندین پلتفرم منتشر میشوند. دیروز بود که این شرکت در خبری از همکاری خود با ناشر چینی NetEase خبر داد که با توجه به این موضوع، پروژههای آینده کوانتیک دریم برای کنسول ایکسباکس وان و پلتفرم رایانههای شخصی هم منتشر میشوند.
از آنجایی که عملکرد و تعهد استودیوی کوانتیک دریم در قبال کنسول پلیاستیشن فوقالعاده بوده است، عدم تلاش سونی برای اضافه کردن این استودیو به جمع استودیوهای فرست پارتی خود بسیار عجیب به نظر میرسد.
بازی Detroit: Become Human جدیدترین ساختهی استودیوی کوانتیک دریم است که هماکنون به صورت انحصاری در دسترس دارندگان کنسول پلیاستیشن ۴ قرار دارد.
پر بحثترینها
- مایکروسافت به سازندگان خود هشدار میدهد که از طراحی شخصیتهای زن با اندام اغراق شده خودداری کنند
- تعداد بازیکنان همزمان Horizon Forbidden West در استیم از ۴۰ هزار نفر عبور کرد
- ویدیوی اختصاصی: گیمپلی و معرفی بازی Rise of the Ronin
- عملکرد خوب استودیوی Nixxes در پورت PC بازی Horizon Forbidden West
- احتمال عرضه Final Fantasy 16 برای پلتفرمهای دیگر وجود دارد
- فیل اسپنسر: اخراجها در اکتیویژن برای کسب سود ضروری بود
- ۴ مورد از بیشترین عناوین پیشفروش شده در پلی استیشن، متعلق به ایکس باکس هستند
- گزارش: Xbox در مقطعی اکثر عناوین خود را برای PS5 منتشر خواهد کرد
- کدام نسخه از بازی GTA از همه محبوبتر است؟ + ویدیو
- گزارش: توسعهدهندگان ترد پارتی پتانسیلهای ایکس باکس را زیر سوال میبرند
نظرات