موتور بازی سازی Decima به افتخار همکاری بین گوریلا گیمز و کوجیما پروداکشنز نامگذاری شد
همانطور که میدانید، استودیوی گوریلا گیمز (Guerrilla Games) تصمیم گرفت تا برای کنترل ابزار و روند توسعهی بازی، موتور اختصاصی خود را تولید کند. حال علاوه بر عناوین Killzone Shadow Fall و Horizon: Zero Dawn، بازی جدید هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) یعنی Death Stranding نیز از موتور Decima بهره خواهد برد.
البته ظاهراً ارتباطات بین دو استودیوی گوریلا گیمز و کوجیما پروداکشنز (Kojima Peroductions) عمیقتر از چیزی است که تا به حال میدانستیم. در طی مصاحبهای با TNW، آقای مایکل ون در لییو (Michiel van der)، مدیر فنی گوریلا گیمز، اعلام کرد که نام این موتور به افتخار همکاری بین گوریلا گیمز و کوجیما انتخاب شد.
تا پیش از این، موتور گوریلا گیمز بدون نام بود. اما پس از نهایی شدن تصمیم به اشتراک گذاری آن با کوجیما پروداکشنز، گوریلا گیمز تصمیم گرفت تا آن را Decima نامگذاری کند. نام مذکور به جزیرهی Dejima اشاره میکند؛ بندری برای تجارت بین ژاپن و هلند در دورهی پیش از انقلاب صنعتی (همانطور که میدانید، استودیوی گوریلا گیمز در شهر آمستردام هلند قرار دارد).
به گفتهی مایکل ون در لییو، هدف از به اشتراک گذاری موتور Decima با کوجیما نشان دادن حسن نیت این استودیو و دعوت کوجیما به خانوادهی سونی بود.
در نهایت، موتور Decima نشان دهندهی این است که گوریلا گیمز کاملاً به کار خود وارد است و احتمالاً در آینده بازیهای فرست پارتی بیشتری با این موتور توسعه خواهند یافت.
پر بحثترینها
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
نظرات
(همانطور که میدانید، استودیوی گوریلا گیمز در شهر آمستردام هلند قرار دارد).
من نمی دانستم 😀 :rotfl:
پس فکر کردی کوجیما واسه چی انقد میره اونجا 😀
خطاب به استاد کوجیما ، یکی یگانه و تک پرو کارگردان ترین کارگردان تاریخ انسان ها و آبزیان و خزندگان (تلمیح دارد به کاربر گیمفا سوسمار خان بزرگ :laugh: ) :
استاد تو فقط بازیو بده بیرون ، چه الان چه ۱۰ سال دیگه
# فن _ پر و پا _ قرص
# عجله _ نکن
تا اسم گوریلا گیمز و موتور گرافیکیشون میاد من یاد اون صحنه از هورایزن میفتم ک تو بچگیش همراه با پدر خواندش تو چمتا قدم میزدی.فوق العاده بود اون صحنه
کوجیما بارها با انجین اختصاصی و داغون و ضعیف کونامی خودش رو بارها ثابت کرده این دفعه یک انجین نسل بعد و سطح بالا گرفته دست و انتظار چیزی جز شاهکار واقعا نابخشودنی هست :yes:
اتفاقا بزرگترین دلیل موفقیت بازیای کوجیما Fox Engine بود, استودیو های سونی عمرا نمیتونن یه چیزی شبیه اون بسازن.
پس دسیما چیه ک ساختن 😐 😐
واقعا نمیدونم تو مغز بعضیا چی میگذره که قبل از فکر کردن نظر میدن
کسی مجبورتون نکرده نظر بدید
دسیما الان خیلی از فاکس انجین بهتره و سرتر
میگم تو شهر ما دنبال استاد دانشگاه میگردن تدریس میکنی ؟
نام گذاریشون خیلی جالبه :yes:
واقعا تا الان اسم نداشت ؟؟! 😐
من فکر میکردم همون Decima اسمش بوده تا الان
همین امروز نام گذاری نشده که، داره میگه این اسمو قبلا بخاطر همکاری با استدیو kojima انتخاب کردن، اون اولش که Guerilla Games این انجینو ساخت اسم نداشت، سال ۲۰۱۵-۲۰۱۶ این اسمو گذاشتن!
مگه از اول اسمش دسیما نبود ؟؟!
بود، :loser: :loser: الان فقط توضیح دادن چرا این اسمو انتخاب کردن!
شکار” کوجیما سان ” یکی از بزرگ ترین کارگردان های تاریخ ویدئو گیم بعد از دعوای کوجیما و ” هیدکی هایاکاوا ” مدیر عامل وقت کونامی تصمیم فوق العاده خوبی از طرف سونی بود. اما انصافا” بدک نبود کوانتیک دریمز رو هم فرست پارتی میکردن…!