گوریلا گیمز دلیل ساخت موتور بازیسازی اختصاصی خود را توضیح داده است
همانطور که میدانید دو بازی موفق Horizon: Zero Dawn و Killzone: Shadow Fall توسط موتور بازیسازی Decima Engine ساخته شدهاند. استودیوی کوجیما پروداکشنز (Kojima Productions) نیز ِDecima Engine را به عنوان موتور بازیسازی خود برای توسعهی بازی مورد انتظار Death Stranding انتخاب کرده است. با این حال، سوال اینجا است که در زمان حال که موتورهای بازیسازی قدرتمندی مانند Unreal Engine و یا Unity به سادگی در دسترس سازندگان قرار گرفتهاند، دلیل ساخت موتور بازیسازی Decima Engine چه بوده است؟
البته با توجه به کیفیت بازیهای تولید شده توسط این موتور بازیسازی، کسی این تصمیم استودیوی گوریلا گیمز را زیر سوال نمیبرد. با این حال سوال اینجا است که این استودیو بر چه اساسی تصمیم به صرف هزینه و زمان برای ساخت این موتور بازیسازی گرفته است؟ استودیوی گوریلا گیمز (Guerrilla Games) بیان کرده است که آنها این موتور بازیسازی اختصاصی را با هدف داشتن کنترل کامل برروی تمامی بخشهای بازی در زمان ساخت آن، توسعه دادهاند. به گفتهی آنها، استفاده از یک موتور بازیسازی ترد پارتی کنترل لازم برروی تمامی بخشهای یک بازی را در اختیار شما قرار نمیدهد. مدیر بخش فنی این استودیو در مصاحبهی اخیر خود بیان کرده است:
ما به ساخت چیزهای مختلف علاقه داریم. استودیوی ما مخترعان زیادی را به سوی خود جذب کرده است. برای ما بسیار مهم است که مطمئن باشیم برروی همه چیز کنترل داریم. شما در ابتدا فکر میکنید که سرویسهای موجود در یک نرمافزار ترد پارتی برای همیشه در دسترس شما خواهند بود. با این حال، چیزی مانند Morpheme که یک ابزار برای ساخت انیمیشن است، توسط شرکت Zynga خریداری میشود و آنها ناگهان تصمیم به محدود کردن آن میگیرند. این چنین مسائل به شما یادآوری میکنند که بهتری است همه چیز را خودتان بسازید.
صحبتهای آقای مایکل ون در لییو (Michiel van der Leeuw) کاملا منطقی به نظر میرسند. استودیوی گوریلا گیمز برای ساخت بازی Killzone Shadow Fall به امکانات ویژهای نیاز داشت. به همین دلیل آنها موتور بازیسازی Decima Engine را توسعه دادند. در نتیجهی عملکرد موفق این موتور بازیسازی، این استودیو این موتور را تا حد ممکن توسعه داده و از آن برای ساخت یک بازی جهانباز استفاده کرد.
برخی مواقع من به موتور بازیسازی دیگران نگاه کرده و به این فکر میکنم که موتور آنها همان کاری که ما میخواهیم را بسیار بهتر از توقع ما انجام میدهد. سپس به این فکر میافتم که شاید بهتر بود ما هم دقیقا همین کار را انجام میدادیم.
ما معمولا ابزارهای خودمان را با قابلیتی بیشتر از آنچه که در آن زمان لازم داریم، میسازیم و این موضوع روند کار ما را کند میکند. با این حال، از آنجا که ما یک موتور بازیسازی نسبتا پیچیده را ساخته بودیم، زمانی که تصمیم گرفته شد از موتور بازیسازی ما برای ساخت یک بازی جهانباز استفاده شود؛ ما توانستیم بگوییم: این کار سختی خواهد بود ولی ما میتوانیم آن را انجام دهیم.
همهی ما شاهد موفقیت بازی انحصاری Horizon: Zero Dawn برروی کنسول پلیاستیشن ۴ بودیم. موتور بازیسازی Decima Engine نه نتها آنقدر قدرتمند بود که از آن در ساخت عنوانی اینچنین با کیفیت استفاده شد بلکه توانسته نظر شخصی مانند هیدئو کوجیما را نیز به خود جلب کند. به طور حتم، ساخت و توسعهی موتور بازیسازی Decima Engine یک تصمیم درست از سوی استودیو گوریلا گیمز بوده است.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
اینجاست که باید گفت الحق و الانصاف سونی سلطان صنعت گیم است و بس
به این میگن خودکفایی امیدوارم ما هم بشیم :heh:
در باره گرافیک هورایزن که چیزی جز فوق العاده نمیشه گفت
امیدوارم بازی های بیشتری با این موتور ساخته بشه
فقط منتظر بازی جدید کوجیما هستیم تا قدرت واقعی این موتور به همه ثابت بشه هرچند گوریلا گیمز تا همین الان هم قدرت این موتور دسیما رو ثابت کرده و گوریلا همیشه از نظر فنی یکی دوسال که چه عرض کنم یه نسل جلو تر بوده ( همین kill zone 2 و ۳) و هورایزن زیرو داون که تا آخر نسل شاید انگشت شمار بازی در حدش بیاد
حتما از حمایت سونی برخورارن ، از طرفی همچین موتور بازی سازی یک نسل جلوتر از بقیه موتور های بازی سازی بود و هزینه خیلی بالایی میخواست دوما سونی به ی موتور با قابلیت جهان باز احتیاج داشت سوما همینکه این موتور حساس در اختیار استودیو کوجیما قرار میگیره نشون میده که حق امتیازش در اختیار سونی هست
موتور decima و موتور RE
بهترین موتورهای این نسل بودند بی تعارف.
یادمه اولین بار ک بازیش میکردم اصلا باورم نمیشد دارم بازی میکنم بس ک گرافیک خفنی داشت
چه عکس قشنگی
من از این بازی حقیقتا اون لذتی که باید ببرم رو نبردم نمیدونم یا خیلی تعریف شنیده بودم ازش یا خیلی انتظار بالایی از این بازی داشتم ولی بازی خوبی بود، در کل با گرافیکش خیلی حال کردم مخصوصا اون نورپردازی های طبیعی که داشت تو هیچ بازی ندیدم مثلشو.
با این وضعیت نامعلوم بازی Death Stranding فک کنم guerilla نسخه ۲ بازی horizon رو یبار بسازه بعد Death Stranding بیاد.
من برعکست
هیچ اطلاعاتی از بازی نداشتم ولی وقتی بازی رو خریدم چنان بهم حال داد که جزوه ۱۰ بازی برتر عمرم شده :))