بازی Sekiro: Shadows Die دارای بخش آموزشی سادهتری خواهد بود
بازی Sekiro: Shadows Die از جنبههای مختلفی با سایر بازیهای استودیوی فرامسافتور متفاوت است. به طور مثال، بر خلاف عناوین قبلی که بازیبازان در طول بازی با گیمپلی و نحوهی مبارزات آن آشنا میشدند، بازی Sekiro: Shadows Die Twice دارای بخش آموزشی سادهتری خواهد بود.
اگر از طرفداران بازیهای استودیوی فرام سافتور باشید، حتما میدانید که چیزی به نام بخش آموزشی در بازی وجود ندارد و برای آشنایی با گیمپلی بازی و نحوهی مبارزات آن، بازیبازان باید در طول بازی پیش روند، با دشمنان و باسهای مختلفی مبارزه کرده تا به مرور زمان و به تنهایی با بازی و گیمپلی آن آشنا شوند. اما ظاهراً بازی Sekiro: Shadows Die Twice از این لحاظ یک تفاوت عمده با سایر بازیهای استودیوی فرام سافتور دارد. این که بخش آموزشی بازی Sekiro: Shadows Die Twice کمی سادهتر بوده و نکات بیشتری از بازی را به بازیبازان آموزش میدهد.
آقای ماسارو یامامورا (Masaru Yamamura)، طراح ارشد بازی Sekiro: Shadows Die Twice، به تازگی و طی مصاحبهای با وبسایت Game Informer به این موضوع اشاره کرد و گفت:
ما در بخش آموزشی بازی Sekiro: Shadows Die Twice، خیلی دوستانهتر عمل کردیم. بسیار بیشتر از آنچیزی که شما در بازیهای قبلی آن را تجربه کردهاید.
آقای یامامورا در رابطه با این که این موضوع تصمیم استودیوی فرامسافتور بوده است یا شرکت اکتیویژن، اظهار داشت:
ابتدا شرکت اکتیویژن به ما توضیه کرد تا در قسمت آموزشی بازی کمی سادهتر و دوستانهتر عمل کنیم. اما هنگامی که ما ساخت بازی را آغاز کردیم به این نتیجه رسیدیم که لازم نیست تا بخش آموزشی، گیمپلی بازی و مکانیکهای آن را به صورت جزئی آموزش دهد بلکه میتوان نکاتی کلی از گیمپلی بازی را به بازیبازان انتقال داد. به خصوص برای بازیبازانی که به بازیهای قبلی ما عادت کردهاند؛ کسانی که Sekiro را تجربه میکنند ولی واقعا آن را درک نمیکنند. این افراد قصد دارند تا به مانند سری Souls و یا Bloodborne آن را تجربه کرده و از دیدگاه چنین بازیهایی به آن نگاه کنند. در پایان ما به توصیهی اکتیویژن عمل کردیم و گفتیم نیاز است تا نکات بیشتری را اینجا آموزش دهیم و البته با بازیبازان کمی دوستانهتر رفتار کنیم.
البته آقای یامامورا در ادامه اضافه کرد که آنها نمیخواهند با این کار بازیبازان قدیمی استودیوی فرام سافتور را نیز ناامید کنند:
از طرفی ما به این موضع واقفیم که بازیبازانی را در اختیار داریم و این افراد کاملا از سبکی که ما در پیش گرفتیم بسیا راضی هستند؛ اینکه بازیبازان را راهنمایی نمیکنیم تا خود با پیشروی در بازی چیزهای زیادی یاد بگیرند. ما قصد نداریم این دسته از بازیبازان را نیز ناامید کنیم بلکه قصد ما این است تا میان این دو گروه از کاربران تعادل برقرار کنیم. ما روش حد واسط و متعادلی را یافتیم و آن را طوری به کار گرفتیم تا علیرغم این که نکاتی کلی از گیمپلی بازی و مکانیکهای آن را به بازیبازان آموزش میدهد، برای آنها آزاردهنده یا ناخوشایند نیز نباشد و باعث نشود تا هواداران بازیهای گذشتهی استودیوی فرام سافتور از این بازی و از این استودیو ناامید شوند.
نظر شما ردر ابطه با این موضوع چیست؟ آیا شما وجود آموزشهایی کلی یا مراحل آموزشی در بازیهایی به مانند Sekiro: Shadows Die Twice را الزامی میدانید؟ نظرات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.
بازی Sekiro: Shadows Die Twice در تاریخ جمعه ۲ فروردین ماه ۱۳۹۸ (۲۲ مارس ۲۰۱۹ میلادی) در دسترس دارندگان کنسولهای پلیاستیشن ۴، اکسباکس وان و پلتفرم رایانههای شخصی قرار میگیرد.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- گزارش: GTA 6 وضوح فوقالعادهای روی پلی استیشن ۵ پرو خواهد داشت
- سازنده STALKER 2 به دنبال بررسی بازخوردها و رفع سریع مشکلات بازی است
- بازی STALKER 2 در عرض دو روز بیش از ۱ میلیون نسخه فروخت
نظرات
فقط قابلیت پری تو بازی باشه من دیگه حرفی ندارم
کاش اکتیویژن توی ساخت این بازی دخالت نکنه !
من از شرکت اکتیویژن صحبت میکنم چشم از امروز دیگه ما دخالتی در این بازی نداریم :-*
گوله نمک کی بودی تو :lashes: :blush:
رییس اکتیویژن هستم دیگه :inlove:
من از طرف ریاست اکتیویژن دستور میدم که باید دخالت مستقیم داشته باشیم 😀 😀 😀
اگه بازی بازان قدیمی سبک هاردکور بخوان بازی کنن خب احتیاجی ب بخش آموزشی نیس، نکته مهم اینجاست که میزاکی طیف وسیعی از بازی بازهارو نشونه گرفته و میخواد بازی عامه پسند تری عرضه کنه
استودیوی فرام سافتور تا حالا کی شده بازی بد درست کنه؟
من میدونم که قراره باز پدر جدمون باز دربیاد
من برام هیچ کدوم از شاهکارای میازاکی فرقی نداره همه رو بی برو برگرد باید تجربه کنم این یکی هم که از قرار معلوم چیز نابی شده تا عرضه بازی صبر کردن براش سخته ناموسا تو تمام عناوین میازاکی خلاقیت موج میزنه و آدمو شگفت زده میکنه :yes: :yes: