عرضه‌ی نسخه‌ی رایانه‌های شخصی Metro: Exodus در انحصار پلتفرم اپیک خواهد بود - گیمفا
عرضه‌ی نسخه‌ی رایانه‌های شخصی Metro: Exodus در انحصار پلتفرم اپیک خواهد بود - گیمفا
عرضه‌ی نسخه‌ی رایانه‌های شخصی Metro: Exodus در انحصار پلتفرم اپیک خواهد بود - گیمفا
عرضه‌ی نسخه‌ی رایانه‌های شخصی Metro: Exodus در انحصار پلتفرم اپیک خواهد بود - گیمفا

عرضه‌ی نسخه‌ی رایانه‌های شخصی Metro: Exodus در انحصار پلتفرم اپیک خواهد بود

truth seeker
۲۲:۱۵ ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
اظهار نظر شرکت دیپ سیلور در رابطه با استفاده از قفل دنوو

به نظر می‌رسد عناوین انحصاری موجود در فروشگاه جدید شرکت اپیک گیمز (Epic Games) روز به روز در حال افزایش است. شرکت دیپ سیلور (Deep Silver)، ناشر بازی مورد انتظار Metro: Exodus امروز اعلام کرده است که نسخه‌ی رایانه‌های شخصی این بازی از این پس تنها از طریق فروشگاه شرکت اپیک گیمز قابل خریداری خواهد بود.

این بازی ابتدا از طریق پلتفرم استیم در دسترس قرار گرفته بود. به همین دلیل، اگر این بازی را از طریق این پلتفرم تهیه کرده‌اید، جای هیچ نگرانی وجود ندارد. شرکت دیپ سیلور بیان کرده است که از تمامی نسخه‌های خریداری شده برروی دیگر پلتفرم‌ها پشتیبانی خواهد کرد. کسانی که بازی را در پلتفرم استیم خریداری کرده‌اند، می‌توانند بدون هیچ مشکلی این بازی را در زمان عرضه دانلود و تجربه کنند. این موضوع در زمینه‌ی بسته‌های الحاقی نیز صدق می‌کند. تمامی کسانی که بازی را برروی پلتفرم استیم خریداری کرده‌اند، امکان خرید و تجربه‌ی بسته‌های الحاقی که در آینده منتشر می‌شوند را خواهند داشت. با این حال، امکان پیش‌خرید بازی از طریق پلتفرم استیم دیگر وجود نخواهد داشت.

Klemens Kundratitz، مدیر ارشد اجرایی شرکت دیپ سیلور، بیانیه‌ی زیر را به مناسبت این تصمیم منتشر و بیان کرده که این تصمیم در نهایت به نفع سری Metro است:

ما از همکاری با شرکت اپیک گیمز و انتشار نسخه‌ی دیجیتالی بازی Metro Exodus برروی رایانه‌های شخصی از طریق پلتفرم این شرکت بسیار خوشحال هستیم. سیاست‌های مالی شرکت اپیک گیمز برنامه‌های ما را کاملا تغییر داده و به ما به عنوان یک ناشر اجازه می‌دهد هزینه‌ی بیشتری را صرف تولید محتوا کرده و یا این هزینه را به خود بازی‌باز برگردانیم. با همکاری با شرکت اپیک گیمز، ما قادر خواهیم بود هزینه‌ی بیشتری را در آینده صرف سری مترو و سازنده‌ی این سری یعنی ۴A Games کنیم که در نهایت به نفع هواداران سری Metro خواهد بود.

شرکت دیپ سیلور تایید کرده است که نسخه‌های پیشین سری یعنی Metro 2033 Redux و Metro Last Light Redux در آینده‌ی نزدیک برروی پلتفرم اپیک گیمز منتشر خواهند شد. همچنین تایید شده است که بازی Metro: Exodus به جای قیمت ۶۰ دلار (قیمت بازی برروی پلتفرم استیم) با قیمت ۵۰ دلار برروی پلتفرم اپیک عرضه خواهد شد. به نظر می‌رسد به لطف سیاست‌های مالی پلتفرم اپیک گیمز، شرکت دیپ سیلور توانسته است قیمت نهایی بازی برروی این پلتفرم را کاهش دهد.

این اولین بازی بزرگی نیست که به صورت انحصاری برروی پلتفرم اپیک گیمز عرضه می‌شود. بازی مورد انتظار The Division 2 نیز به صورت انحصاری برروی پلتفرم اپیک (در کنار پلتفرم اختصاصی شرکت یوبی‌سافت یعنی Uplay) عرضه خواهد شد. با افزایش تمایل ناشران به عرضه‌ی بازی‌های خود برروی پلتفرم جدید اپیک گیمز، باید منتظر ماند و دید شرکت ولو (Valve) چه عکس‌العملی را از خود نشان خواهد داد.

بازی Metro Exodus در تاریخ ۲۶ بهمن ماه سال ۱۳۹۷ (۱۵ فوریه سال ۲۰۱۹ میلادی) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، رایانه‌های شخصی و ایکس‌باکس وان منتشر خواهد شد. پیش‌نمایش این بازی به قلم محمد آریامقدم را می‌توانید از طریق این لینک مطالعه کنید. برای تجربه‌ی این بازی برروی پلتفرم رایانه‌های شخصی، شما به حداقل ۵۴ گیگابایت فضای خالی برروی هارددسیک خود نیاز خواهید داشت. اگر قصد تهیه‌ی این بازی برروی این پلتفرم را دارید، سیستم مورد نیاز برای اجرای این عنوان را می‌توانید از طریق این لینک مشاهده کنید. دیگر اخبار مربوط به این بازی مورد انتظار را می‌توانید از طریق وب‌سایت خبری گیمفا دنبال کنید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

عرضه‌ی نسخه‌ی رایانه‌های شخصی Metro: Exodus در انحصار پلتفرم اپیک خواهد بود - گیمفا
عرضه‌ی نسخه‌ی رایانه‌های شخصی Metro: Exodus در انحصار پلتفرم اپیک خواهد بود - گیمفا
عرضه‌ی نسخه‌ی رایانه‌های شخصی Metro: Exodus در انحصار پلتفرم اپیک خواهد بود - گیمفا
عرضه‌ی نسخه‌ی رایانه‌های شخصی Metro: Exodus در انحصار پلتفرم اپیک خواهد بود - گیمفا
عرضه‌ی نسخه‌ی رایانه‌های شخصی Metro: Exodus در انحصار پلتفرم اپیک خواهد بود - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Star1 گفت:

    بهترین کار همینه، عرضه تو فروشگاه اپیک و کاهش قیمت بازی.
    بجای اینکه این ۱۰ دلار تو جیب ولو بره تو هزینه گیمر صرفه جویی میشه.

    • mehrdad65 گفت:

      فک نکنم اینا به فکر گیمر باشن عشق بتل رویال

    • ghost.007 گفت:

      اصلا قیمت بازی ربطی به این نداره که تو استیم منتشر شه یا تو اپیک
      اصلا هم کار درستی نیست یعنی برای ماها خوب نیست چون ماها خیلی راحت ریجین اکانت استیممونو تغییر میدیم راحت والت شارژ میکنیم و خیلی خرید راحتی داریم تو استیم و خیلی قیمت پایین تری میدیم اونم بخاطر تفاوت قیمت تو رجینای مختلفه حالا همین ممکنه به این راحتیی که تو استیم بود تو اپیک نباشه حالا این وسط دهن ما سرویس میشه :reallypissed: :reallypissed:

    • farshadx گفت:

      بابا ما بازیهای ۶۰ دلاری نصف قیمت تو استیم میخریم
      همین RE جدید ریجن روسیه قیمتش ۳۰ دلار
      حالا من بیام اپیک ۵۰$ بدم دلت خوشه؟!
      این بازی هم رفت تو لیست کرکی ها
      خیلی دوست داشتم تو استیم بخرم ولی نشد

    • pacogamer گفت:

      حرف حق زدی . اینا سنتی هستن و فک می کنن باید در این زمانه بازی ها هم بخش داستانی داشته باشه و دوس دارن تو استیم مضخرف باشه .

  • legendboy گفت:

    اوه اوه اپیک داره شمشیرو از رو میبنده واسه استیم
    ولی استیم پلتفرمی نیست که به این راحتیا فراموش بشه چون با سرویس ها و تخفیفات بی نظیرش تو قلب pc گیمرا جا پیدا کرده و واسه همه ما pc بازا محبوبه
    ولی خوب همیشه وجود یه رقیب جدی و قدرتمند میتونه سودمند باشه بخصوص برای گیمرا !

  • shadowwarior گفت:

    چن وقت پیش به سازنده گفتم که من دو نسخه قبلیو کرکی زدم ! طرف گفت نمیبخشیمت و ازین حرفا منم حسابی عذاب وجدان گرفتم و این نسخه رو پیش خرید کردم تا جبران بشه ! الان مثله چی پشیمونم ! اول که گفتن قفل دنوو نداره یهو اضافه کردن باز هیچی نگفتم ولی این دیگه غیر قابل تحمله :reallypissed: :handshake: لعنت به من اگه بازیهای این کمپانی رو اورجینال بخرم :reallypissed:

  • Cell گفت:

    Epic Games دست به هر کاری زده موفق شده شرکتی با بودجه و تجربه زیاد امیدوارم موفق بشه :yes:

  • mamad1166 گفت:

    باز هم سندی دیگر بر بی عقلی سران مایکروسافت !!! مدت هاست ویندوز استور رو راه انداختن راهی پیدا نکردن رونق بدن استورشون رو
    اپیک دو روزه اومده داره کولاک میکنه !!!!!!!!!!!!!!

  • PERSIAN NAZI گفت:

    ۴A دل منو شکست با این کار بدش :reallyangry:
    بازی رو پس میدم و کرکیش رو بازی میکنم و ۶۰ دلار نگه میدارم :laugh:
    میمیرم اما زیر بار زلت اپیک نمیرم 😎 😎

  • Dioxe گفت:

    کم کم دارن به سمتی میرن که هم سیستم refund رو حذف کنن هم سیستم user review فروشگاه اپیک این قابلیت هارو نداره سازنده ها هم از خداشونه اینطوری باشه.فروشگاه اپیک در مسیردرستی برای موفقیت خودش در پیش گرفته دقیقا مثل شرکت ولو که بازی Half-Life رو ساخت و وقتی بازی موفق شد محبوبیت زیادی کسب کنه نسخه بعدی رو تو فروشگاه خودش عرضه کرد و همین کارو با بازی های بعدی خودش تکرار کرد رسید به اینجا. اپیک هم فورتنایت ساخت , محبوبیت کسب کرد و حالا میخواهد رقابت کنه با استیم اونم درصدی خیلی کمتر از اون چیزی که استیم میگیره.امیدوارم استیم شماره ۳ یکی از بازی هاشو بسازه و کارو تموم کنه :struggle:

  • LIGHTNING گفت:

    هی وای من اینطوری که بازی برام گرون تر می شه باز تو استیم ریجن روس می زدیم قیمتای نجومی یکم پایین تر بیان :-(( 🙁

  • OKTAY50000 گفت:

    من که رو استیم پیش خرید کردم :evilgrin:

  • dl گفت:

    این بازی واقعا متفاوت و شگفت انگیزه .. امیدوارم موفق باشه‌ و بتونم با آخرین کیفیت تجربه کنم

  • مازیار گفت:

    مهم نیست چون من منتظر میمونم که کرک بشه

  • ما که کرکی میزنیم به چشم کوری دنوو

  • BlackEagle گفت:

    فروشنده ها دارن ریسک بزرگی می کنن.
    تعداد کاربران استیم با اپیک گیمز اصلا اصلا قابل مقایسه نیست. (لطفا پلیرهای فورتنایت رو جز خریداران فروشگاه اپیک در نظر نگیرین، دلایلش مشخصه)
    این یعنی فروشندگان دارن سود بیشتر از هر فروش رو به تعداد فروش بالا ترجیح میدن؛ اونم به روش نامردی! اول رو استیم به مدت طولانی پیش فروش کردن بعد یهو میگن نه رفته رو اپیک. این توهین به ما گیمرهاست. والو هم در یک بیانیه این حرکت رو محکوم کرده. (این حرکت برای واکینگ دد فاینال سیزن هم زده شد)
    اپیک دیر یا زود صد در صد بادش میخوابه. نه از لحاظ تعداد کاربر، نه از لحاظ قوانین (که برای خارجی ها مهمه و اپیک یکسری قوانین نقض حقوق کاربر داره)، نه از لحاظ امکانات، قابل مقایسه و رقابت با استیم نیست. کاربران پی سی بعد از سالیان کار با استیم هم مطمئن باشید حاضر نیستن یک استور دیگ به برنامه های روی کامپیوترشون اضافه کنند. (این موضوع از انجمن ها و اعتراضات مشخصه)
    والو اصلا نگران این فروشگاه نیست خیالتون راحت، دیر یا زود هم این شرکت ها دست از پا درازتر به استیم برمیگردن.

    حالا این قضیه رو برای کاربران ایرانی بخوایم در نظر بگیریم: خیلی عجیبه ایرانی هایی رو میبینم که از اپیک حمایت میکنن! یا پی سی گیمر نیستن یا تا حالا با استیم کار نکردن. قیمت GTA که روی استیم منتشر شده رو با بتلفیلد که روی اوریجین منتشر شده مقایسه کنین. دیگ حرف بیشتری نمیزنم.

    هر رقابتی به نفع گیمرها نیست، این رقابت به نفع گیمر ها نیست. حداقل به نفع گیمرهای ایرانی نیست.

    • farshadx گفت:

      عزیز خودتو ناراحت نکن
      اینا یه تعداد محدودی از کنسول گیمرا هستن که با فورتنایت زندگی گیمریشون شروع کردن
      حالا پشت اپیک رو میگیرن
      خیلی واضح هست تعداد کاربرا تو این فروشگاه خیلی کمتر از چیزی که دوستان فکر میکنن
      چندتا دلیل داره
      فورتنایت رو کنسولها اوله ولی رو pc سوم یا چهارم یعنی بیشتر پلیرهای بازی واسه کنسولها است نه pc
      بازی رایگانه خیلی از افرادی که بخاطر این بازی رفتن اپیک اصلآ حاضر نیستن بازی بخرن
      فورتنایت گرافیک خیلی سادی داره و سیستم انچنانی نمیخواد حالا بازیهایی که داره منتشر میکنه از نظر گرافیک و سیستم خیلی بالاتر از فورتنایت هستن پس کسایی که بخاطر این بازی رفتن اپیک و سیستم ضعیفی هم دارن اگر هم بخوان نمیتونن بازی بخرن
      اینارو تازه بدون امکانات استیم حساب کنید

عرضه‌ی نسخه‌ی رایانه‌های شخصی Metro: Exodus در انحصار پلتفرم اپیک خواهد بود - گیمفا
عرضه‌ی نسخه‌ی رایانه‌های شخصی Metro: Exodus در انحصار پلتفرم اپیک خواهد بود - گیمفا