شایعه: کیتهای توسعهی اکسباکس اسکارلت پس از GDC 2019 در دسترس قرار خواهند گرفت
همانطور که میدانید، هماکنون مایکروسافت در حال کار برروی نسل بعدی کنسولهای اکسباکس است. همیشه سخت افزار یکی از مهمترین بخشهای کنسولهای محسوب میشود. حال به تازگی اطلاعات جالبی از کنسول نسل بعدی مایکروسافت منتشر شده که نشان میدهد اکسباکس اسکارلت طرفداران را ناامید نخواهد کرد.
AMD پیشتر اشاره کرده بود که اکسباکس بعدی از چیپهای این شرکت بهره خواهد برد. اما به تازگی یکی از کاربران تائید شدهی انجمن ResetEra جزئیات جالبی را به اشتراک گذاشته است. طبق اضهارات hmqq، اکثر شایعاتی که در مورد کنسول بعدی مایکروسافت وجود دارد، درست هستند. ظاهراً این کنسول از تکنولوژی رهگیری پرتو استفاده میکند و کیتهای توسعه دهندهی آن نیز پس از GDC 2019 در دسترس قرار خواهند گرفت.
سخت افزار تاحدودی واقعیت دارد.
حافظهی کنسول واقعیت دارد.
رهگیری پرتو واقعیت دارد.
Lockhart یک جعبه برای استریم کردن نیست.
نام رمز سیستم برروی چیپ اکسباکس، Anubis است. برنامهی AMD را چک کنید.
هوش مصنوعی مایکروسافت بخشی از سخت افزار نیست؛ به عبارت دیگر، چیزی در مورد TPU یا ASIC نشنیدهام.
نحوهی پیاده سازی رهگیری پرتو به چه شکل است؟ GDC 2019 را مشاهده کنید.
چرا تصمیم گرفتهاند تا Lockhart را عرضه کنند؟ GDC 2019 را مشاهده کنید.
چرا هنوز کیت توسعه دهنده در دسترس نیست؟ بعد از GDC 2019
مشخصات احتمالی کنسول بعدی مایکروسافت به شرح زیر است:
CPU: Custom 8 cores / 16 Threads Zen 2 CPU
GPU: Custom NAVI @۱۲+ teraflops
Memory: 16GB GDDR6
Storage: 1TB NVMe SSD @ 1+GB/s
DirectX Raytracing + MS AI
البته باید اعلام کنیم که در حال حاضر هیچکدام از موارد گفته شده تائید نشدهاند؛ پس این خبر را به عنوان یک شایعه در نظر بگیرید. رویداد GDC 2019 از تاریخ دوشنبه ۲۷ اسفند (۱۸ مارس) آغاز شده و تا روز جمعه ۲ فروردین (۲۲ مارس) ادامه خواهد داشت. ظاهراً در طی این کنفرانس شاهد انتشار اولین اطلاعات از کنسول نسل بعد مایکروسافت خواهیم بود.
از طرفی دیگر، ظاهراً مشخصات احتمالی کنسول پلیاستیشن ۵ نیز فاش شده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر، به اینجا مراجعه کنید.
نظر شما چیست؟ آیا مایکروسافت میتواند تکنولوژی رهگیری پرتو را در کنسول جدید خود پیاده سازی کند؟
پر بحثترینها
- نقد و بررسی بازی STALKER 2: Heart of Chornobyl
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- مدیرعامل ناتی داگ: بازی بعدی هیجانانگیزترین پروژهای است که روی آن کار کردهایم
- شایعات مربوط به حضور God of War در TGA 2024 قوت گرفت [تکذیب شد]
- مشکلات متعدد بهینهسازی STALKER 2 روی ایکس باکس سری ایکس؛ رسیدن به نرخ فریم صفر در مکانهای شلوغ
- بازی STALKER 2 در عرض دو روز بیش از ۱ میلیون نسخه فروخت
- آیا بازیهای ویدیویی به ما آسیب میرسانند؟
- اطلاعات جدیدی از مذاکره میان سونی و شرکت مادر FromSoftware منتشر شد
- جزئیات اولین بهروزرسانی Stalker 2 اعلام شد
- آیا پیشنهاد سونی برای خرید Kadokawa، شرکت مادر FromSoftware، منطقی است؟
نظرات
دیگه مطمئن شدم E3 2019 anaconda و تاریخ عرضش رو خواهیم دید 😎 :yes: یا حضرت سخت افزار :inlove:واقعا عالیه :yes: خیلیا شاید بگن گرون در میاد منکه خداروشکر مشکلى ندارم به شخصه با قیمت حتى ۱۰۰۰ دلار هم مشکلى ندارم الان ایفون هر سال جدیدش میاد ۱۰۰۰ دلار ملتم میخرن حالا کنسول ۶۰۰ دلار یا بیشتر واسه ۸ سال خیلیه ?:-) 😐 اگرچه بنظرم مایکرو بیشتر از ۵۰۰ دلار قیمت نمیذاره :-)) :yes:
مایکروسافت بلحاظ سخت افزار بهتر و قدرتمندتر عمل میکنه و همین طور خدمات رسانیش هم بهتره و فقط مونده استدیوهای که خریداری کرد چندتا بازی باحال بسازن که طرفداران رو به وجد بیاره
قطعا همینطوره :yes: ولى این مایکروسافتى که من میبینم میخواد پاشو خیلى فراتر از چیزى که ما فکر میکنیم بذاره 😎 اون پنج استودیو جدیدى که خرید من با خودم گفتم دیگه همینا واسه یه نسل رویایى کافیه فکر کن هر سال یه شاهکار از نینجا تئورى یا پلى گروند یا کوالیشن یا the initiative که هرچى استعداد تو این صنعت بوده رو جذب کرده شاهد باشیم 😎 ولى باز اومد ابسیدین و اینکزایل رو خرید از بهتریناى RPG ساز :yes: حالا بازم میخواد چندتا استودیو شاخ دیگه بخره :inlove: نسل بعد خیلى شبیه به نسل ۷ خواهد شد :shy: :yes:
این تکنولوژی رهگیری پرتو پدر کنسول رو در میاره
فکر نمیکنم توی همه بازی ها ازش استفاده کنن که اگر بکنن امکان نداره نرخ فریم ثابت بگیرن و فریم ثابت ۶۰ رو هم باید فراموش کنیم رزولوشن هم تا ۱۰۸۰p کاهش پیدا میکنه خیلی چیز سنگینی هست
درباره قدرت سخت افزاری خوده کنسول چه در CPU و چه GPU خیلی راحت XBOX ONE X رو جا میذاره در حد چند برابر اختلاف
اگر مشخصات بالا درست باشه بسیار کنسول قدرتمند و در عین حال گران قیمتی خواهیم دید
شک نکن ممدرضا با یه سوپر کنسول طرف هستیم و انالیز بازیا توی نسل بعد دیدنیه.تصور فیبل نسل بعدی بااین سخت افزار هیولا و بازیه اینیشیتیو دیوانه کنندست
شایعات که خیلی امیدوار کننده هست
فقط انیشتیو هست که تا الان هیچی ازش لیک نشده فرشید
امسالم مطمئنم خبری ازشون نمیشه تا ۲۰۲۰ که بیان یه معرفی اساسی بکنن
به نظرت سخت افزار شایعه بالا رو تا ۵۰۰ دلار میتونن جمع کنن چون ssd خیلی هزینه براشون
قیمت رقابتی در نسل بعد یکی از عوامل موفقیت کنسوله
ممدرضا اره کاملا شدنیه.حافظه ی جامد داره ارزون میشه تکنولوژیش و کاملا شدنیه.شک نکن ممدرضا سخت افزارها همینایی که لیک شده چه پی اس چه اکس باکس بعدی
:yes: :yes:
چه سخت افزار پشم ریزونی 😐
این مشخصات با قیمت۵۰۰دلار واقعا ارزش خرید داره اگه مدل۴۰۰دلاری بدون دیسک درایو هم بده که دیگه الله اکبر الله اکبر الله اکبر :inlove: :inlove: :inlove: :laugh: :yes:
بنظرم نسل بعد اوج گیری مایکروسافت و استودیوهاش خواهد بود.مبارک دوستان گل 😉 :rose:
همش عالیه فقط حجم هارد کمه اونم فکر کنم بخاطر SSD بودنشه که امیدوارم بیشتر بشه
به نظرم مایکروسافت و عمو فیل مدیر بخش Xbox ترس دارن از نسخه بعدی PlayStation چون نسل ۷ کنسول Xbox 360 از PS3 خیلی ضعیف تر بود و نسل ۸ هم Xbox one از PS4 ضعیف تر بود مایکروسافت نسل بعد برنامه ریزی زیادی کرده خرید استودیو های زیاد برای انحصاری Xbox بعد و سخت افزاری قدرتمند که شایدم از PlayStation بعدی قوی تر باشه میخواد نسل بعد از هیچی کم نیاره ولی سونی هم راحت نمیشه و با سخت افزاری اختصاصی برمیگرده :yes:
@cell
این اطلاعات رو از کجات میاری؟!!
۳۶۰ حافظه ی رمش دوبرابر ۳ بود توان پردازیه gpu هم خیلی بالاتر بود از ۳٫قابلیت اپ اسکیل ۱۰۸۰p و بقیه موارد هم بماند تنها برتری ۳ سی پی یوش بود که اونم بواسطه ی معماریه فاجعش بدردنخور بود.ضمنا تیم سخت افزاری سرفیس الان نامبر وان هستش و قطعا سخت افزار فوق العاده ای رو ارایه میده
Raytracing که کاملا قابل اجرا است چه روی PS5 چه روی اسکارلت
مشکل بهینه سازی
انودیا Raytracing روی بازی Quake II اجرا کرده با قوی ترین GPU دنیا ۲۰۸۰TI
با ۱۲۰۰۰ خط کدنویسی :hypnotized: تازه ۲K 60 😐
Quake II سال ۱۹۹۷ عرضه شده و ۲۰۸۰TI در شرایط عادی ۶۰۰۰ فریم درثانیه میده 😀
———————————————————————————————–
الان قوی ترین GPU AMD کارت RADEON VII با ۱۳٫۵ ترافلاپ ۷۰۰ دلار و ۳۰۰ وات مصرف 😐
NAVI هم حداکثر در ۹ ترافلاپ و ۳۰۰ دلار
بقیه مشخصات هیچ …………..
درود به Cv1989@ عزیز
خدمت شما عرض کنم به نظر شما سونی برای گرافیک کنسول بعد خودش از حافظه های GDDR6 استفاده میکنه یا HBM2 استفاده میکنه HBM2 به نظر بهتر میاد
GPU با معماری های Fiji دارای پهنای memory bus 4096 bit ولی معماری Vega دارای پهنای memory bus 2048 داره این حجم از memory bus در Fiji واقعا بی سابقه بوده از طرفی هم vram در معماری Vega دوبرابر Fiji هست البته نسل دوم Vega در Radeon
VII هم پهنای Memory bus بالا هم Vram بالایی داره
نسل سوم Navi بسیار پیچیده هستن
کارایی بین پولاریس و وگا هست
امیدوارم محصول نهایی چیزی فراتر از دموهایی E3 ۲۰۰۵ باشن
درود خوبی دوست عزیز
من نمیدونم چی شد اکانت اصلی همون cv بن شد 🙁
امکان نداره از hbm 2 استفاده کنه
هر گیگ hbm 2 حدود ۲۰ دلار :pain: کنسول های نسل بعد حداقل ۱۶ گیگ رم نیاز دارن میشه به تنهای ۳۲۰ دلار :laugh:
مشکل دوم اینکه تولید hbm 2 به شدت محدود و پرهزینه اصلا به درد کنسول که تنها سالی ۲۰ میلیون فروش داره نیست
رم ps5 بی شک gddr6 که نصف اون قیمت داره ۱۰ دلار
gpu کنسول هم صدرصد navi و بیش تر از ۹ ترافلاپ باید دید محدودیت ۵۰۰ دلاری تا کجا به سونی اجازه قوی تر کردن کنسول میده
Cv1989@
میدونم همون کاربر قدیمی CV هستی
ارادت داریم خدمت شما :yes: 🙂
این بن شدن ها معلوم نیست به احتمال زیاد اشتباه شده به آقای نراقی پیام بدید ایشون سریع پیگیری میکنه فکر کنم ایمیلشم در قسمت درباره ما باشه :yes:
امیدوارم سونی مثل نسل ۷ یه ابر کنسول بده البته بعید میدونم دوباره از CPU های خاص مثل نسل ۷ در کنسول استفاده کنه
و همون معماری pc پسنده کنه
فقط خدا کنه بالای ۱۲ ترا فلاپ باشه
:yes:
خاطرات نسل ۷ تکرار نخواهد شد
ps3 یه ابر کنسول ۷۰۰ دلاری بود که هدفش تبدیل شدن به سوپر کامپیوتر بود با سرمایه گذاری بسیار زیاد سونی به یه شکست بزرگ تبدیل شد
اما ps5 یه کنسول ۵۰۰ دلاری که برای رسیدن به فروش ۲۰ میلیون در سال ساخته میشه نسل ۹ ضعیف ترین نسل از نظر ارتقا سخت افزاری خواهد بود
amd اصلا توان تولید gpu نداره که با ۳۰۰ دلار بیشتر از ۱۰ ترافلاپ باشه
پروسه ساخت PS3 داستان زیاد داره از دسته های اولیه PS3 که کنسل شد و خروجی دو HDMI و طرح اولیه کنسول که کن کوتاراگی نشون داد و پردازنده کنسول که یکی از هسته ها خاموش کردن و معماری عظیم اون و اون DEVKIT های که سونی فرستاده بود تا خروجی نهایی همون دموهای E32005 باشه و استفاده از پردازنده CELL یکی برای پردازش گرافیک و پردازش مرکزی هیچ کدوم عملی نشد و غیر… :yes:
چه رقابتی بشه نسل بعد 😀
به احتمال زیاد دوباره شاهد رکورد شکنی AMD تو APU ها و SOC ها خواهیم بود…
امیدوارم PS5 هم قدرت خوبی داشته باشه…