کاهش طرفداران و بازی‌بازان سبک بتل رویال - گیمفا
کاهش طرفداران و بازی‌بازان سبک بتل رویال - گیمفا
کاهش طرفداران و بازی‌بازان سبک بتل رویال - گیمفا
کاهش طرفداران و بازی‌بازان سبک بتل رویال - گیمفا

کاهش طرفداران و بازی‌بازان سبک بتل رویال

مهیار امیدی
۲۰:۰۰ ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
کاهش طرفداران و بازی‌بازان سبک بتل رویال - گیمفا

طبق جدیدترین آمار به دست آمده، طرفداران و بازی‌بازان عناوین سبک بتل رویال موجود در بازار، رو به کاهش بوده و دیگر محبوبیت گذشته را ندارند!

همانطور که اطلاع دارید، تقریبا در هجده ماه گذشته سبک جدیدی تحت عنوان بتل رویال در صنعت بازی‌های ویدئویی فراگیر شد. شدت محبوبیت و فراگیر شدن این سبک به حدی بالا بود که اکثر سازندگان و استودیوها سعی کردند تا جدیدترین بازی خود را با پیروی از این سبک به دست کاربران برسانند. در این مدت، عناوین زیادی به بازار ارائه شد که بیشتر آن‌ها موفق بودند و توانستند از این سبک نوپا، درآمد قابل توجهی کسب کنند. به علت وجود چندین بازی موفق و مختلف در بازار این سبک، بیشتر بازی‌ها با عجله و بدون فوت وقت به بازار منتشر شد و همین نکته عدم کیفیت معمولی و استاندارد آن‌ها را به دنبال داشت. در واقع این بازی‌ها تنها برای کسب درآمد به بازی بازار عرضه می‌شدند و به علت پشتیبانی از سبک بتل رویال و هیجان انگیز بودن، توانستند کاربران بیشتری به خود جذب کنند. سازندگان نیز با انتشار به‌روزرسانی، این بازی‌ها را به تکامل می‌رسانند.

حال و در جریان جدیدترین اخبار بازی‌ها، به نظر می‌رسد که میزان محبوبیت این بازی‌ها رو به کاهش است و سبک بتل رویال دیگر مثل قبل و در بین تمامی بازی‌های ویدئویی، محبوبیت گذشته را ندارد. این آمار جدید توسط استیم منتشر شده و تنها عنوانی که توانسته تا حالا بیشترین میزان کاربران را به خود جذب کند، اثر Ring of Elesium بوده است. سازندگان این اثر، توانستند با قرار دادن برخی ویژگی‌های هیجان انگیز و توسعه‌ی یک گیم‌پلی اعتیاد آور، در این سبک موفق عمل کنند.

همان‌طور که گفته شد، عنوان مذکور تنها اثری بوده که کاهش محبوبیت نداشته و غیر از آن، بازی‌های دیگری مثل PlayerUnkown’s Battlegrounds و H1Z1 که از بزرگان این سبک محسوب می‌شوند، با کاهش کاربران و طرفداران رو به رو بوده‌اند. همچنین در چند وقت اخیر دو بازی دیگر نیز یعنی Cuisine Royale و SCUM به دست کاربران رسیدند که از عناوین تازه‌ی سبک بتل رویال شناخته می‌شوند. این بازی‌ها نیز در روزهای نخست انتشار خود با استقبال کاربران رو به رو بودند اما حالا طرفداران آن‌ها کمتر شده است.

در زمانی که سال ۲۰۱۸ میلادی آغاز شد، میلیون‌ها بازی‌باز به طور هم‌زمان مشغول تجربه‌ی بازی جدید H1Z1 بودند که توانسته بود نظر طرفداران سبک بتل رویال را به خود جلب کند. این درحالی است که در حال حاضر تنها ۵۰۰ هزار نفر به طور هم‌زمان، آن را تجربه می‌کنند. واقعا تعجب‌برانگیز است که بازی Totally Accurate Battlegrounds که تا پیش از این با استقبال کاربران رو به رو بود، حال ۹۹ درصد از این کاربران را از دست داده است. همچنین Realm Royale نیز با کاهش ۹۶ درصدی بازی‌بازان خود همراه بوده است.

کاهش طرفداران سبک بتل رویال، بازی Radical Heights که توسط کارگردان بزرگ یعنی کلیف بلزینسکی (Cliff Blizinski) ساخته شده بود را نیز، درگیر خود کرد. این بازی بعد از رسیدن به دست کاربران، از لحاظ محبوبیت تا حد زیادی با شکست همراه بود و در نهایت باعث شد تا استودیو باس‌کی (Boss Key) به طور رسمی تعطیل شود.

حتما باید بدانید که تا حالا، عناوین زیادی در سبک بتل رویال از لحاظ تنوع و تفاوت، ساخته شده‌اند و می‌توانند اکثر کاربران را با سلیقه‌های مختلف، راضی نگه دارند. اما باز هم عناوین این سبک مثل قدیم، محبوبیت ندارد و بدون تردید علت تمامی این مشکلات، بازی Fortnite است. هنوز سازندگان، استودیوها و ناشرانی هستند که قصد دارند در بین این شلوغی، بازی‌های خود را روانه‌ی بازار کنند و از تازه بودن سبک بتل رویال، کسب درآمد داشته باشند. البته پیشنهاد می‌شود که با وجود عنوانی مثل Fortnite، فعلا روند ساخت بازی‌های خود را متوقف کنند.

در حال حاضر مشخص است که کاربران مثل قدیم از سبک بتل رویال استقبال نمی‌کنند و به نظر می‌رسد که دوست ندارند بازی‌های متفاوت و البته بیشتری در این سبک وجود داشته باشد. هم‌اکنون، تنها بازی Fortnite است که توانسته بیشترین میزان کاربران و درآمد مالی را به خود اختصاص دهد و میزان محبوبیت آن روز به روز رو به افزایش است. بسیار از بزرگان صنعت بازی، معتقد هستند که گیم‌پلی بازی Fortnite توانسته کاربران را فریب بدهد. برخی دیگر نیز اعلام کرده‌اند که اگر سازندگان بدون عجله و با دقت و پشتکار به ساخت و عرضه‌ی بازی‌های جدید سبک بتل رویال می‌پرداختند، شاید حالا شرایط دیگری حکم‌فرما بود.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

کاهش طرفداران و بازی‌بازان سبک بتل رویال - گیمفا
کاهش طرفداران و بازی‌بازان سبک بتل رویال - گیمفا
کاهش طرفداران و بازی‌بازان سبک بتل رویال - گیمفا
کاهش طرفداران و بازی‌بازان سبک بتل رویال - گیمفا
کاهش طرفداران و بازی‌بازان سبک بتل رویال - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

    • PERSIAN NAZI گفت:

      یعنی دیگه بچه ها بازی نمیخرن ؟

    • یه نکته ای ک هیچکس بهش توجه نکرد این بود ک تو مقاله گفته شده ک محبوبیت فورت نایت کاهشی نداشته..و اشاره شده ک محبوبیت دیگر بازی ها ی این سبک کاهش پیدا کرده اونم بخاطر فورتنایته.یه جورایی مثل قانون پایستگیه.از یه ور کم شده به یه جای دیگه اضاف شده.مطمعنم یه روزی این سبک از بازی ها مثل بازی های survivalاز محبوبیتشون کم میشه ولی این ک کلا محو بشن مثل یه شوخیه.این حالت توی اکثر شوتر ها به عنوان یه مد حظور خواهد داشت و یه جورایی مثل کپچر فلگ مرسوم میشه ک تو همه ی شوترای اول شخص هستش و پیشبینی من اینه ک در اینده شاهد عرضه ی یک بازی مطرح صرفا فقط با حالت بتل رویال نخواهیم بود.
      از بازی ها لذت ببرین و به سلایق هم احترام بزارین.شما یک ملیون دلیل بیاری در مورد برتری بازی های داستان محور اونی ک عاشق بازی های انلاین محوره از بازی های انلاین سیر نمیشه .بلعکسشم این صدق میکنه.موفق و پیروز باشید :heart:

  • به امید نابودی کامل این سبک از بازیها که چون بچه ها درکی از داستان بازیهای شاهکار ندارن اینا رو بازی میکنن و بهترین بازی زندگیشون هست.امروز اینساید رو تموم کردم واقعا لقب شاهکار برازنده اش هست.تمومش کردم و بعدش تحلیل گیمفا رو خوندم.چقدر به وضع کشور ما نزدیکه فلسفه و داستان بازی :weep: به اینا میگن بازی نه اشغال هایی مثل بازیهای بتل رویال

    • TzzzT23 گفت:

      من خودمم از بتل رویال خوشم نمیاد ولی بی احترامی به طرفدارهاش کار درستی نیست، با این کار مثل اونایی رفتار میکنی که به بازی های داستان محور همچین لقب هایی میدن.

    • @champion of sparta
      دوست عزیز.این پروفایلتو عوض کن.خیلی حرکت زشتیه.هیچ کسی اندازه ی من فن گاد او وار نیست و از گوتی شدنش خوشحال نشد.ولی این دلیل نمیشه بیام رد دد رو بکوبونم.با این کارا فقط فضای سایت الوده میشه و بحث های بیهوده راه میفته و…مدیران سایت باید یه فکر اساسی به حال این فضای الوده سایت بکنن حقیقتا مدتیه کاور لست اف اس رو میبینم یاد بعضی از کاربران بی منطق و کم سن و سال سایت میفتم ک فضای سایت رو خراب کردن :idk:

    • سلام به شما. فکر نکنید همه فقط دنبال انلاین زدن هستن.نه
      هرکس سلیقه خودش رو داره الان شما بازی داستانی دوست دارید ولی یکی انلاین مورد علاقش هست و…
      بنظر من بازی باید ی بخش داستانی عالی داشته باشه ادم حال کنه بعد هم ی بخش مولتی پلیر عالی با کیفیت داشته باشه تا ادم از بازی کردنش خسته نشه :-)) :yes:
      بعد شما راجب بچه ها هم بد نگید. من خودم با سری gta و cod mw 1.2.3 و HalfLife و… بزرگ شدم 🙂 الانم ۱۴ سالمه از ۶ سالگی وارد دنیایی بی نظیر به اسم بازی شدم ؛)

    • ali.xbox گفت:

      سلام اولا از دوستان خواهش میکنم این سبک رو نکوبن والا ما هم استوری میزنیم هم انلاین همین چند روز پیش گاد کبیر رو تموم کردم به نظرم هم انلاین هم استوری باید کنار هم باشند هرچند خودم هیجان انلاین رو ترجیح میدم والا ما پابجی میزنیم نه پلیراش کم شدن نه هیجانش تازه این دوستان که به انلاین مشکل دارن حق دارن چون بیشترشون کنسولشون هکیه یا اکانت هکی میریزن این دلیل نمیشه انلاین رو بکوبید بازی که ۲۰ ساعت هستو با انلاین هیچ وقت عوض نمیکنم البته بعضی بازی های استوری رو حتما باید رفت ولی بعضی ها وقت تلف کردنه

      • NAVID741 گفت:

        دلیل عصبانیت بقیه اینه که شرکت پول پرستی مث اکتیویژن میاد به خاطر این سبک سری کالاف رو نابود میکنه! ولی دقت نمیکنن که مشکل از بتل رویال نیست بلکه مشکل از پول پرستی این شرکتاس!
        درسته استقبال مخاطب باعث میشه یه شرکت بره سمت این سبک ولی شما نمیتونی از مخاطبای این سبک خرده بگیری چون هرکس سلیقه ای داره! باید از این شرکت ها خرده بگیرید که به همه طرفدار هاشون مخصوصا قدیمیا احترام نمیزارن و فقط به فکر سود خودشونن

  • Hala madrid گفت:

    اسپم:آقا یه خبر اومده chris O’neill طراح مراحل gow و mgs v به استودیو The Initiative مایکروسافت پیوست.
    بتل رویال یه سبک گذرا بود تموم دیگه تااااامااام.جاودانه نخواهد شد.برا نوه هاتون چی میخواین بگین ازش؟واسه یه تیکه مرغ ۱۰۰ نفر به جون هم میوفتن؟ :-/ :laugh:

  • حیف شد سبک بسیار جذابی بود
    ولی معلوم بود که زیاد دوام نمیاره بخصوص پابجی که بعد از چند دست خسته کننده میشه چون بقیش تکراره یک هدف و تکرار اون وسلام
    مثل یه ویروسی بود که به همه چی سرایت کرد
    خوب شد به فنا رفت به نظرم نسخه های موبایلیشون رو بازی کنید بهتره پول الکی ندین برا کنسولی

    • بازی اگه بازی باشه هیچ وقت از بین نمیره چه انلاین چه داستانی ؛)
      اگه بازی های خوب برای هر سبک عرضه نشن معلومه اون سبک افت میکنه ؛) حتی برای عناوین داستانی هم صدق میکنه ولی اگه بازی ایده و نواوری های خاصی داشته باشه میتونه سبک رو زنده نگه داره ؛) فعلا که فورتنایت داره همین کار رو انجام میده
      بعد فکر نکنی من ی انلاین فن هستم.نه
      از نظر من باید به هر سبک و بازی و دنیایی احترام گذاشت و اون رو پذیرفت ؛)

  • Avelone گفت:

    خبر خوشحال کننده ایه امیدوارم کلا این بتل رویال از ریشه نابود شه:/

  • shadowwarior گفت:

    من هیچی نمیگم فقط خدمت اون کاربرایی که توی چند پست قبل در مورد فورتنایت یه وز وزایی میکردن بگم که : دادا ! اشتب زدی :))
    طرف میومد میگفت همه دنیا عاشق اینجور بازیان فقط ” ایرانیها ” ازش بد میگن ! اشتب زدی داداچ رو نشونه گیریت کار کن اگرم بلد نیستی برو رو کنسول بازی کن که AUTO AIM دارع :rotfl: :rotfl: :rotfl:

    • EhsanPS4 گفت:

      “تنها بازی Fortnite است که توانسته بیشترین میزان کاربران و درآمد مالی را به خود اختصاص دهد و میزان محبوبیت آن روز به روز رو به افزایش است”
      متنو کامل بخون بعد وزوز کن :-))
      فورتنایت مستثناست و روز به روز در حال افزایش و کل دنیا عاشقشن :yes:

    • Nemo گفت:

      شما خربزه بفروش کاری به این کارا نداشته باش :rotfl:

    • postman گفت:

      فقط ایرانی ها هستن که از این سبک بدشون میاد؟ محض اطلاع کاربری که بهش اشاره کردی و نمیدونم کیه باید عرض کنم که اصن یه هشتگ تو توییتر هست به اسم fuckfortnite و یه هشتگ هم هست fuckbattleroyal
      همیشه این هشتگ ها زده میشن و اکثرشون اصلا ایرانی نیستن.
      فورتنایت و بتل رویال قابل احترامن. ولی تا زمانی که حضورش جای چیز های دیگه رو نگیره. اتفاقی که داشت میوفتاد این بود که بتل رویال داشت جای همه چیز رو میگرفت. جای استوری کالاف رو گرفت. این زشتی ماجرا بود. اشغال کردن جای بقیه ی چیز های با ارزش. من مشکلی ندارم که بتل رویال جای خودش رو داشته باشه و استوری هم جای خودش.

  • marilyn گفت:

    قبلا گفته بودم این سبک محبوبیتش به مرور زمان کمتر میشه

  • mehrdad65 گفت:

    خوب حق دارن بازیکنا مگه چقد میتونن تو نقشه ها بچرخن و دنبال قاتل بروسلی بگردن

  • slipknot23 گفت:

    این سبک جز خالی کردن جیب های گیمرا هیچی نداره

  • XBOX FAN MAN گفت:

    ایول همینه 😀 :yes:زنده باد غول و زامبى کشى آفلاین :drool: :giggle: :-|خدایى دیگه از این تیترهاى خنده دار نذارید :-))این بازیایى هم نام بردید اصلا معروف نبودند :-)) pubg و fortnite و cod روز به روز دارن محبوب تر میشن :-)) بر بدخواه بتل رویال لعنت :cute:

  • Clara گفت:

    کاملا طبیعیه بالاخره گیمر ها دارن فرق وقت تلف کردن و دو دقیقه خوشحال بودن رو با یه عمر خاطره از یه داستان قوی میفهمن و ارزش آثار رو به زحمتی که برای اونها کشیده میشه میبینن
    بالاخره نباید از کشتن و زنده موندن تا آخرین لحظه خسته بشن؟

  • shayanchayjan گفت:

    دوسال دیگه مثل کلش او کلنس دیگه اسمی ازش شنیده نمیشه

  • Artur Murgan گفت:

    پس شیرینی من کو؟؟

  • Resident Evil گفت:

    ببینید بیاید منطقی با این قضیه برخورد کنیم
    آرزوی نابودی برای این سبک بازیها کار واقعا اشتباهیه چون زیباییه این دنیا به تنوع فوق العادشه تنوعی که یه بازی مثل ویچر یا گاد داره بازیایی مثل رزیدنت ایول و دد اسپیس داره بازیایی مثل رد دد و جی تی ای داره از یطرفم یه سبک جدید داره با بازیایی مثل فورتنایت و پابجی یعنی هر چیزی که شما بخوای تو این صنعت و تو این دنیای فوق العاده پیدا میشه
    اما اما اما مشکل ما این نوع بازیها نیستن بلکه مشکل دقیقا مخاطبای بازیها هستن مخاطبایی که باعث میشن شاهکاری مثل دد اسپیس کلا از دور خارج بشه صرفا بخاطر فروش کمش یا فروش کم بازی های داستان محور دیگه نسبت به بازی های آنلاین مشکل اینه که تو جهان امروز اصلا کسی دنبال فکر کردن نیست و همه فقد میخان روز خودشونو یجوری بگذرونن و بره و برای این افراد چی بهتر از سرعت این بازیای آنلاین و رقابتی میتونه باشه؟(فکر کردنم قرار نیست حتما درمورد یه بازیی مثل بایوشاک باشه یه بازی با یه داستان معمولی اما روایت عالیم میتونه باعث تفکر حتی بمقدار کم باشه)

  • یکی از بهترین خبرهایی کا تا الان شنیدم به امید نابودی کامل صنعت دزد بتل رویال.

  • Y PS گفت:

    این بتل رویال هم بادی بود که وزید و درحال رفتنه…درخت بازی های داستان محور هم محکم سرجاشه :yes:

  • کسی WARFACE BATTLE ROYAL رو بازی کرده
    محیط کوچیکه از تو همه جا هم تیر میاد سمت آدم 😀 :laugh: :-)) 🙂 :rotfl:

  • mohsenpc51 گفت:

    شخصا خوشحال شدم.کاری به بقیه ندارم اما توهین به هم دیگ تو این فضا کار درستی نیست

  • Optical245 گفت:

    اخ جان بهترین خبری بود که بعد از چندوقت شنیدم البته بعد از شنیدن چندتا بازی توپ امیدوارم نسل بتل رویال کلا ریشه کن بشه از شرش خلاص بشیم مسخرشو دیگه دراورده بودن همه شرکتا داشتن میشدن بتل رویال امیدوارم اولینشم فورتنایت باشه با اون مسخره بازیاش شرکتام بفهمن همه چی بتل رویال نیس دعاهای امثال منو مثل من مستجاب شد دیگه از شرش داریم خلاص میشیم دیگه شرکتای این سبکم جمع بشه بره :yes:

  • فرشاد گفت:

    خدارو شکر کاش از خداوند بزرگ چیز دیگه میخواستم امیدوارم این سبک برای همیشه نابود بشه به نابودی سبک بتل رویال برای همیشه و ساخت بازی های داستان محور و تک نفره همچون گذشته

  • vaan 2 گفت:

    انگار کسی توجه نکرد که افت تمام این بازی ها ب ه خاطر تموم شدن تب بتل رویال نیست ، بلکه به خاطر گل کردن فورتنایته که داره همه رو جذب خودش میکنه

  • AXEL STONE گفت:

    انشالله این بازیهای مزخرف اسپم گیم منقرض شن آمین یا رَبَ اَلعالَمین

کاهش طرفداران و بازی‌بازان سبک بتل رویال - گیمفا
کاهش طرفداران و بازی‌بازان سبک بتل رویال - گیمفا