هیدتاکا میازاکی: برای بازسازی Demon’s Souls به اجازهی شرکت سونی نیاز است
همهی بازیبازانی که به بازیهای اکشن نقشآفرینی دشوار علاقه دارند، با سری Souls آشنا هستند. آقای هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki) این سری را با انتشار بازی Demon’s Souls خلق و بعدها با سهگانهی Dark Souls و بازی bloodborne ادامه داد. اگرچه به اعتقاد بسیاری، بازی Demon’s Souls سختترین و پیچیدهترین بازی این مجموعه است ولی متاسفانه این عنوان به صورت انحصاری برای کنسول نسل هفتمی سونی منتشر شد و هیچگاه شاهد عرضهی آن برروی پلتفرمهای نسل جدید نبودیم.
آقای میازاکی خالق این سری محبوب در جدیدترین مصاحبهی خود به موضوع بازسازی و انتشار این عنوان برای پلتفرمهای نسل فعلی پرداخته است. اگرچه آقای میازاکی معتقد است که احتمال بازسازی این بازی وجود دارد ولی شخصا علاقهای به این کار ندارد.
این درست مانند زمانی است که شما در دوران جوانی چیزی را مینویسید. زمانی که به کارهای گذشته نگاه میکنید به این فکر میافتید که « خدای من، من در آن زمان به چه چیزی فکر میکردم». منظور من این نیست که از کار خود شرمسار هستم، صرفا علاقهای به نگاه کردن به کارهای گذشتهام ندارم.
ایشان همچنین تاکید کردند که موضوع بازسازی بازی Demon’s Souls تنها به شرکت فرام سافتور (From Software) بستگی ندارد. از آنجایی که حقوق بازی به شرکت سونی تعلق دارد « باید منتظر ماند و دید آنها چه نظری در این باره دارند».
اگرچه آقای میازاکی شخصا علاقهای به بازسازی این بازی ندارد ولی با واگذاری این پروژه به یک استودیوی دیگر مشکلی ندارد. زمانی که صحبت از بازسازی یک عنوان از سری Souls میشود، معمولا نام استودیوی Blueprint Games به عنوان یک کاندید قابل قبول مطرح میشود.
اگر یک استودیو که نسخه اصلی را عاشقانه دوست داشته باشد و با تمام وجود برروی این پروژه کار کند، من قطعا از این موضوع لذت خواهم برد. با این حال این موضوع کمی پیچیده است چرا که من خاطرات خوب بسیاری از این عنوان را در ذهن دارم. فکر کردن به موضوع بازسازی این بازی کمی مرا نگران و مضطرب میکند به همین دلیل است که میگویم این موضوع کمی پیچیده است. من درک میکنم که کاربران و بازیبازان بسیاری وجود دارند که عاشق بازی Demon’s Souls هستند. به همین دلیل اگر این کار توسط استودیویی که بازی را عاشقانه دوست دارد انجام شود، من مشکلی با این موضوع نخواهم داشت.
اگرچه هواداران بسیاری بیصبرانه منتظر تجربهی بازی Demon’s Souls برروی پلتفرمهای نسل هشتم هستند ولی باید منتظر ماند و دید آیا آقای میازاکی، شرکت فرام سافتور و شرکت سونی در نهایت بر سر بازسازی این عنوان به توافق میرسند یا خیر.
پر بحثترینها
- واکنش ایلان ماسک به اظهارات نژادپرستانه کارگردان Avowed
- نقد و بررسی بازی STALKER 2: Heart of Chornobyl
- مدیرعامل ناتی داگ: بازی بعدی هیجانانگیزترین پروژهای است که روی آن کار کردهایم
- شایعه: پورت PS5 بازی Forza Horizon 5 آماده است اما تاریخ عرضه مشخصی ندارد
- شایعات مربوط به حضور God of War در TGA 2024 قوت گرفت [تکذیب شد]
- مشکلات متعدد بهینهسازی STALKER 2 روی ایکس باکس سری ایکس؛ رسیدن به نرخ فریم صفر در مکانهای شلوغ
- اطلاعات جدیدی از مذاکره میان سونی و شرکت مادر FromSoftware منتشر شد
- رسمی: فروش پلی استیشن ۲ از ۱۶۰ میلیون واحد عبور کرد
- جزئیات اولین بهروزرسانی Stalker 2 اعلام شد
- تماشا کنید: Light of Motiram معرفی شد، کپی بیشرمانه از Horizon Zero Dawn
نظرات
بده بلوپوینت(سازنده های ریمیک کلوسوس)
سونی هم اجازه رو بده لعنتی…حیفه شاهکاری مثل این ته تاریخ گیر افتاده و دیگه نمیشه تجربش کرد…
اگه بازسازی شه رو PS4 به احتمال زیاد با بکوارد کامپتیبیلیتی نسل بعد جاودانه میشه.
بکوارد کامپتیبیلیتى و PS :shock:باشه :laugh:
بازیش عالی بود و اون زمان واقعا فکر می کردم چرا اینقدر بازی رو سخت ساختن .
ولی میازاکی جان شما توانتو بده به bloodborne 2 آره
خدای چه شود. سختی هارد کور دیمنز سولز و مبارزه حماسی با باس وحشتناک فالس کینگ روی گرافیک نسل هشت.
Bloodborne 2 و Demon’s souls 2…. دیگه چی میخوایم از این دنیا….
از این سبک بازی بدم میاد
همش باید بپری اینور انورو فرار کنی
این شد آخه مبارزه
اگه بره لانچ ps5 عالی میشه ?:-)
دوستان یعنی اگه سونی اجازشو صادر کنه انحصاری هست ?:-)
امیدوارم ساخته بشه به ویژه واس نسل ۸
جرعت داره اجازه نده سرورا رو هم بستن 😥
این که از دارک سولز بیشتر دهن گیمر رو سرویس میکنه 😐 خدا به دادمون برسه :sweat:
امیدوارم شاهد ریمستر این شاهکار و معرفی بلاد ۲ باشیم
و شخصا امیدوارم نشه برا رد کردن باسها کمک گرفت خدای نکرده قصد ندارم بگم خیلی حرفه ای هستم من یه نوبم ولی تنهایی باس زدن دیگه حالی میده
فقط که همین دیروز بود که این مقاله خواندم حال ببین remake آومد زمان هستد دیگر
راستی کسی از آینده هستد :laugh: