God of War، بهترین بازی سال ۲۰۱۸ از نظر دارندگان پلی‌استیشن ۴ - گیمفا
God of War، بهترین بازی سال ۲۰۱۸ از نظر دارندگان پلی‌استیشن ۴ - گیمفا
God of War، بهترین بازی سال ۲۰۱۸ از نظر دارندگان پلی‌استیشن ۴ - گیمفا
God of War، بهترین بازی سال ۲۰۱۸ از نظر دارندگان پلی‌استیشن ۴ - گیمفا

God of War، بهترین بازی سال ۲۰۱۸ از نظر دارندگان پلی‌استیشن ۴

آرین مرادی
۱۷:۳۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
God of War، بهترین بازی سال ۲۰۱۸ از نظر دارندگان پلی‌استیشن ۴ - گیمفا

با به اتمام رسیدن سال ۲۰۱۸ و برگزاری مراسم‌های مختلف، وب‌سایت رسمی PlayStation Blog نیز نظرسنجی انجام داده است که بهترین بازی سال ۲۰۱۸ برای کنسول پلی‌استیشن ۴ را مشخص کند. برای اطلاع از نامزدهای این نظرسنجی و برنده‌ی هر بخش، با گیمفا همراه باشید.

وب‌سایت PlayStation Blog طبق رسم هرساله‌ی خود نظرسنجی برگزار کرده است که داوران آن، خود بازی‌بازان هستند. جالب است که بدانید در طی این نظرسنجی، بازی God of War بیشتر از تمامی دیگر عناوین موفق به جلب نظر بازی‌بازان شده است. قابل ذکر است که نام رتبه‌های دوم تا چهارم نیز در هر بخش برای شما کاربران عزیز نوشته شده است. بدون هیچ حرف دیگری شما را به مطالعه‌ی برنده‌ی هر بخش دعوت می‌کنم.

بهترین داستان‌سرایی:

God of War

Red Dead Redemption 2

Marvel’s Spider-Man

Detroit: Become Human

کریتوس، آرتور مورگان و پیتر پارکر. این شخصیت‌ها داستان‌های فوق‌العاده را در سال ۲۰۱۸ برای ما روایت کردند. بر طبق نظر هواداران، داستان خانوادگی کریتوس و پسرش یعنی آترئوس برترین روایت را در میان دیگر عناوین داشت.

بهترین بازی چندنفره:

Call of Duty: Black Ops 4

Red Dead Redemption 2

Battlefield V

Monster Hunter: World

بازی Call of Duty امسال تماما به بخش آنلاین و چندنفره پرداخته بود پس کاملا قابل درک است که این بازی بتواند لقب بهترین بازی چندنفره را به خود اختصاص دهد. پس از این عنوان نیز بخش آنلاین بازی Red Dead Redemption 2 با تعداد بسیار زیادی از رای‌های بازی‌بازان، مقام دوم را کسب کرد.

بهترین بازی ورزشی:

FIFA 19

NBA 2K19

WWE 2K19

Pro Evolution Soccer 2019

هوادران کنسول پلی‌استیشن دوباره محبوب‌ترین ورزش دنیا را به عنوان برترین بازی ورزشی سال انتخاب کردند و در این میان FIFA 19 توانست در رقابت با PES 19 پیروز میدان باشد.

بهترین عملکرد گرافیکی:

Red Dead Redemption 2

God of War

Marvel’s Spider-Man

Detroit: Become Human

ما در سال ۲۰۱۸ مناطق زیادی را مشاهده کردیم: دریاچه و مناطق بزرگ میدگارد (Midgard)، شهر پر جزئیات نیویورک در بازی Spider-Man و غرب وحشی. ولی این شرکت راک‌استار (Rockstar) است که با طراحی بی‌نظیر محیط دوران وسترن توانست جایزه‌ی این بخش را به خود اختصاص دهد.

بهترین طراحی هنری:

God of War

Red Dead Redemption 2

Detroit: Become Human

Dragon Ball FighterZ

گرافیک فنی بدون یک طراحی هنری فوق‌العاده که بتواند قدرت موتور بازی‌سازی را متمرکز کند، فایده‌ی چندانی ندارد. بازی‌بازان عنوان God of War را برای بهترین طراحی هنری انتخاب کرده‌اند. به نظر آنان طراحی سرزمین‌های شمالی و به تصویر کشیدن افسانه‌های نورس بسیار زیبا و شگفت‌انگیز بوده است. پس از این بازی نیز عنوان Red Dead Redemption 2 با اختلاف کمی رتبه‌ی دوم را بدست آورد.

بهترین صداگذاری و موسیقی:

God of War

Red Dead Redemption 2

Marvel’s Spider-Man

Detroit: Become Human

سازنده‌ی موسیقی بازی God of War باعث شد که جایزه‌ی این بخش هم به این عنوان برسد. موسیقی بی‌نظیر آقای مک کریری (McCreary) به خوبی توانست با ریتم بازی، داستان پدر و پسری کریتوس و آترئوس هماهنگ شود. پس از این بازی، عنوان Red Dead Redemption 2 با موسیقی شگفت‌انگیزی که داشت بیشترین تعداد رای را به خود اختصاص داده است.

بهترین بازی مستقل:

The Forest

Beat Saber

Celeste

Tetris Effect

امسال با وجود بازی The Forest ما شاهد پیشرفتی عظیم در حیطه‌ی بازی‌های مستقل بودیم. بازی‌ Dead Cells با اختلاف بسیار اندکی لقب بهترین بازی مستقل را به عنوان The Forest واگذار کرد.

بهترین انحصاری پلی‌استیشن ۴:

God of War

Marvel’s Spider-Man

Detroit: Become Human

Shadow of the Colossus

در سال ۲۰۱۸ شاهد عناوین فوق‌العاده‌ای بودیم: تارانداز عنکبوتی در این سال بهتر از انتظارات ظاهر شد، داستان شگفت‌انگیزی را از طرف کانر (Connor) در بازی Detroit: Become Human مشاهده کردیم و به نظر بهترین زمان برای خرید یک کنسول پلی‌استیشن ۴ است. با تمامی این موارد، این بازی God of War بود که دوباره برنده‌ی این جایزه شد و گوی رقاب را از رقیبان خود ربود.

بهترین بازی پلی‌استیشن ۴:

God of War

Red Dead Redemption 2

Marvel’s Spider-Man

Detroit: Become Human

در این حیطه‌ نیز شاهد رقابت تنگاتنگ دو بازی God of War و Red Dead Redemption 2 بودیم ولی دوباره عنوان God of War موفق به شکست رقیب خود شد و با تعداد اندکی رای بیشتر، مقام بهترین بازی سال را از دید کاربران پلی‌استیشن دریافت کرد.

مورد انتظارترین بازی سال:

Kingdom Hearts III

Resident Evil 2

Mortal Kombat 11

Death Stranding

سال ۲۰۱۹ بدون شک سالی پربار و شگفت‌انگیز برای بازی‌های ویدئویی خواهد بود. در این میان بازی The Last of Us Part 2 در نظر سنجی وجود نداشت چرا که پیش از این در سال ۲۰۱۶ به این مقام دست‌ یافته بود. بازی Kingdom Hearts III توانست در این حیطه به مقام اول دست پیدا کند. قابل ذکر است عناوینی همچون Days Gone و Ghost of Tsushima نیز با تعداد نسبتا خوبی از آراء روبرو شدند.

بهترین استودیوی سال:

Sony Santa Monica Studio

Rockstar Games

Insomniac Games

Epic Games

سخت‌ترین و تنگاتنگ‌ترین رقابت، در انتخاب بهترین استودیوی سال صورت گرفت. اختلاف آراء تنها ۱ درصد بود و با همین اختلاف، استودیوی سانتامونیکا توانست از شرکت راک‌استار پیشی بگیرد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

God of War، بهترین بازی سال ۲۰۱۸ از نظر دارندگان پلی‌استیشن ۴ - گیمفا
God of War، بهترین بازی سال ۲۰۱۸ از نظر دارندگان پلی‌استیشن ۴ - گیمفا
God of War، بهترین بازی سال ۲۰۱۸ از نظر دارندگان پلی‌استیشن ۴ - گیمفا
God of War، بهترین بازی سال ۲۰۱۸ از نظر دارندگان پلی‌استیشن ۴ - گیمفا
God of War، بهترین بازی سال ۲۰۱۸ از نظر دارندگان پلی‌استیشن ۴ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Clara گفت:

    ایول دیترویت تو خیلی موارد نامزد شده حداقل گیمر ها ی واقعی ( نه اینا که فورتنایت رو بهترین بازی سال اعلام کردند) قدر آثار کیج رو میدونن
    بهترین داستان سرای,ی بهترین عملکرد گرافیک فنی, بهترین طراحی هنری, بهترین صدا گذاری, بهترین موسیقی, بهترین انحصاری ps4, بهترین بازی ps4
    نامزد شده بعد متای بازی زیر ۸۰!! خدایا شر این متاکریتیک و منتقد ها رو از سر ما کم کن…..

    • برادر عزیز کامنت شما کلا در مورد گاد کذب محضه !!! باید بگی از نظر خودت.. وگرنه نظرت هیچ ارزشی نداره و کاملا یاوه محسوب میشه ، تمام دنیا تک تک بخش های بازی رو تحسین کرده و اون رو پیشرفت دونسته اونوقت شما تعیین میکنی که حرفی برای کفتن در برابر سه گانه نداره و پر از ایراده!! از شما انتظار نداشتم چنین حرف مسخره ایی بزنی.
      نمیدونم شاید شما دوست داری تا آخر عمر با کریتوس جوان که میخواد انتقام بگیره بازی کنی ولی اکثر جامعه ی گیمر به دنبال تغییر و تحول بودند و برای همین بازی تبدیل به یکی از تحسین شده ترین عناوین شد با متا و یوزر اسکور فوق العاده بالا. و حالا هم گوتی و بیگ وینر. وگرنه میشد مثل نسخه های قبل باشه و ذره ایی به این موفقیت ها نرسه ، سری گاد یک پتانسیل فوق العاده داشت که بارلوگ از اون استفاده کرد
      شما دوست داری من بیام بگم لست پر از ایراده ؟؟؟ مسلما خیر چون چنین چیزی نیست و همین قضیه برای گاد هم صدق میکنه..
      هی شما ها میاید و گاد رو میکوبونید و اون رو دست کم میگیرید و بارلوگ رو کوچک میکنید ، اما حقیقت ثابته و اون هم اینه که بارلوگ یکی از برترین و پر افتخارترین عناوین رو خلق کرد و خودش رو در بین بهترین کارگردانا قرار داد ، حالا شما نمیخوای قبول کنی چیزی رو عوض نمیکنه ، بخاطر اینکه حقیقت ثابته و گاد هم اونقدر عظیم که اینهمه در موردش بحث میشه و هرچقدرم توسط بعضی ها دست کم گرفته بشه باز هم از عظمتش ذره ایی کم نمیشه که هیچ بلکه بیشتر هم میشه

      • Godofwar0385 گفت:

        باور کن همون گاد دو و سه هم حقش کاملا گوتی و بیگ وینر بود فقط وقتی به سگانه فکر میکنم میگم یعنی بشر این بازی و خلق کرده؟ حقشو ندادن ولی امسال حق به حق دار رسید همه گادو گوتی کردن چیزی که واقعا باید حداقل ۱۲سال پیشم میگرفت

      • s.a.m گفت:

        پارسا جان اولا که یاوه حرف زشتیه خواهشا دیگه استفاده ش نکن
        دوما مگه هر کی یه کامنت میذاره نظر همسایه شو میذاره !! خب این کامنتا همه نظر شخصیه
        سوما برادر من ، من خودم گاد جدید رو فوق العاده دوست داشتم ولی زیاده روی در تعریف و تمجید الکی از این بازی و بارلوگ داره حالمو به هم میزنه (هر سایتی که میری همینه نه فقط گیمفا) تا حدی که یه بازی با این کیفیت رو در مقابلش جبهه میگیرم
        و در آخر یه نکته ، شما فکر کردی من اینقدر روی لست تعصب دارم که ایراداتشو نمیبینم ؟؟
        لست هم پر از ایرادات ریز و درشته (بارز ترین نمونه ش هوش مصنوعی همراهان جوئل هست)
        بعضی از ایرادات لست توی رسانه های خارجی حتی ازش جک ساخته شده ، بعد من بیام بگم ایرادی نداره ؟! حتی هنوز هم باگ داره بعد از اینهمه مدت !!
        شما هم هر ایرادی از بازی ها تونستی بگیری حقته که بیانشون کنی اگه دوست داشتی
        ________
        حرفی که من زدم مسخره نیست بلکه علاقه ی شدیدی که به گاد داری نمیذاره ایراداتشو ببینی
        فقط همین

        • برادر ، شما اومدی میگی در تمامی موارد از سه گانه ضعیف تره و بازی سر تا پا ایراده .. در صورتی که چنین نیست و اگر ایرادی باشه یکسری ایرادات جزئی هست نه اینکه سر تا پا ایراد باشه..بله من میدونم گاد جدید تنوع دشمن هاش میتونست بیشتر باشه و… ولی اینکه شما بیای بگی سر تا پا ایراده قطعا هر طرفدار گادی رو خشمگین میکنه
          بعدش چرا تعریف زیاد از گاد حالتو بهم میزنه ؟؟ حتما از گاد خوشد نمیاد وگرنه دلیلی دیگه نمیتونه داشته باشه
          مگه از رد دد کم تعریف شد ؟؟ وقتی اولین گیم پلی رد دد ۲ اومد همه شما اومدید گفتید برترین بازی نسل و گوتی و… کسی حالش بهم خورد ؟؟ مطمئن باش چنین عناوینی که انقدر تمجید میشن لیاقتشو دارند
          در مورد حرف زشتی که ذکر کردی من گفتم ، اگر دلخوری پیش اومد معذرت میخوام

          • Hasan.n گفت:

            داش جواب اینا رو بدی میشی بی،منطق اما این همه خودشون ردد رو بزرگ کردن اینهمه قبل گیم اوارد اومدن تیکه پروندن که گاد شانس نداره ردد ایطوره و اونطوره کسی حالش به هم نخورد حالا گاد این همه ازش داره تعریف میشه شده حال به هم زن . واس من که عاشق نسخه های قبل بود و گاد رو تقریبا هر نسخه رو بیشتر از ۱۰ بار رد کردم این نسخه با اختلاف بهترین بازی از نظر خودم با نسخه های قبلش هست . اخه بنده خدا این نسخه چه ربطی داره با اون نسخه ها . این نسخه اومده که نسخه های قبل رو پخته تر و کامل تر کنه مگه رقیب نسخه های قبل هست.؟ یوزراسکور تمام نسخه های گاد رو مقایسه کن میفهمی کدوم بهتر هست . اینا که نظر منتقدا نیس نظر مردم هس که این نسخه رو خیلی بهتر نسخه های قبلش میدونن

        • فرشاد گفت:

          کاربر گرامی s.a.m من نمیدونم چند سالته و کجایی برنامه ات و هدفت از بازی کردن چیه ولی مطمئن شدن به هیچ وجه گیمر نیستی شما نمیخواد فتوا بدی کدوم بازی خوبه کدوم بده هر بازی حتا اون بازی هم که گوتی میشه و بیگ وینر هستش هم امکان داره مشکلاتی داشته باشه که این مشکلات اگر قابل دیدن نباشه یا مثلا هر از گاهی اتفاق بیفته به هیچ وجه به منو توی پلیر ربطی نداره ما فقط باید این ایرادات رو در قالب یه درخواست به شرکت سازنده عنوان کنیم تا در آپدیت های بعدی درست کنه اما به هیچ وجه در جایگاه یه منتقد نیستیم که بخوایم یه بازی رو بکوبیم یا تخریبش کنیم بر عکس تو که هربازی رو دلت میخواد میکوبی من از گیم و بازی کردن لذت میبرم کاری هم به نسخه های قبلی یه بازی ندارم تنها بازی که تمام طول دوران گیمریم نتونستم با تغییرش کنار بیام اساسینز کرید اوریجین و اودیسه است همین به جای این حرفا بشین از گیم لذت ببر بیخود دنبال حاشیه و این مسائل نباش از گیم و گیمری لذت ببر

    • Clara گفت:

      قربونت برم زشت نیست وجهه سایت رو با دعوا و توهین و قهر کردن خراب کنیم؟؟ ایراد نداره شما انگار چندان از گاد خوشتون نیومده ولی خدایی برای گیمفا چنین کامنت ی زشت نیست عزیزم من هیچ کینه ای از شما ندارم و مطمین باش درآمد م رو سونی نمیده اگر مایه ناراحتی شما شدم معذرت میخوام والله شما که نه خیلی ها متاسفانه فکت هایی راجع به بازی هایی که عاشقشون هستم ( مخصوصا آثار درام تعاملی) صادر میکنن که خب به من برمیخوره امیدوارم کینه ای از من نداشته باشید

    • TzzzT23 گفت:

      خوب از این به بعد شما دیگه god of war بازی نکن اگه اینقدر بد بود. بعد هم نه شما کارشناس و منتقد گیم هستی نه من پس نظر نظر شخصی هست و بر عکس شما خیلی از این بازی لذت بردن و راضی بودن. الکی حرص نخور

    • Godofwar0385 گفت:

      این بازی سرتاسر ایراد نیست
      حرف شما درسته بدون شک شما بازیو تجربه کردید ولی یه چیزی و بگم بد برداشت نکنید شما یک درصد من هم عشق گادو کریتوس و سانتامونیکا نیستید جوری که عکس کریتوسو رو دست راستم خالکوبی کردم عکسشم خاستی میفرستم واست هنوزم دیسکای اورجینال گاد یک و دو رو نگه داشتم با این عنوان زندگی کردم بخاطرش کنسول میخرم و خواهم خرید با ساخته نشدنشم من دیگه این صنعت واسم‌بی معنیه و دیالوگ کریتوس و هم با کل بازیای دنیا عوض نمیکنم
      تعصبم رو این بازی خیلیه
      گاد یک و ۱۱بار تموم کردم
      گاد دو۱۳بار
      گاد سه۲۹بار
      گاد اسنشن۱۱بار
      زنحیرهای المپ ۴بار
      گوست اسپارتا۴بار
      گاد جدید ۱۱بار
      رو تموم درجه های سختی و حتی بدون ارتقا سلاحهام
      فقط گفتم تا بفهمی من چقدر این عنوان واسم مهمه
      در جوابت بگم این بازی هیچ اشکالی نداره شما چیز دیکه ای دوس داری یعنی سبک گادهای قدیم و دوست داری چیزو دوس دارید که تو این نسخه نیست چون بازی تغییر کرده اگه میخاست همونا رو بزاره مگه دلش درد میکرد بازی و تغییر بده
      گاد جدید هیچ عیبی نداره خودم اصلا بین سه گانه نمیتونم فرقی بزارم و خیلی خیلی خیلی از گادهای قدیم بیشتر خوشم میاد تا این ولی این اصلا به این‌معنی نیست که گاد جدید مشکل داره

      • s.a.m گفت:

        داداش یه چیزی بهت بگم .. من هر وقت اسم گاد میاد عکس و اسمت یادم میاد :laugh: .. میدونم چقدر گادو دوست داری شاید هزار برابر من
        ولی خدایی حداقلش شما دیگه قبول کن سه گانه یه چیز دیگه ست و این بازی جلوی اونا یه شوخیه بی مزه ست ..
        من خودم این بازیو خیلی دوست دارم ولی تعریف بیش از حد (توی تمام سایت ها) باعث شده که در برابرش جبهه بگیرم و ایراداتش هی مدام میاد توی ذهنم ..
        بالا هم گفتم قصد من ناراحت کردن کسی نیست
        هر کی ناراحت شده من ازش عذر میخوام

        • Godofwar0385 گفت:

          عزیزی دادا :laugh:
          بارها گفتم هیچ بازی ای واسه من گادهای قدیم مخصوصا سه گانه نمیشه وبارها گفتم اونا دیگه تکرار نمیشه عیب گادهای قدیمی مخصوصا سه گانه این بود که زیاد از حد شاهکار بودن و خوب ما توقعمونم واقعا رفت بالا
          بارها هم گفتم اونا مثل یه گنج بود ولی چاره چیه تموم شد رفت دیکه ساخته نمیشه خودمم میدونم تنوع دشمنا و باسها و و خشونت و جذابیت …..هر چی بگی بی تکرار بود
          حرف شما رو من میفهمم بخدا منظورتو میفهمم چی میگید ولی دادا اینا عیب نیس درسته کمبودهایی داره گاد جدید اینا در مقایسه با نسخه های قبلی فکر میکنیم عیبه
          وگر ن اگه این نسخه اولین بود و ما قبلش گادهای قدیم و ندیده بودیم اینا اصلا به چشم‌نمیومد
          حرفم اینه اونا تموم شد و ما با یه داستان و یه چیز دیگه طرفیم مطمئن باش خود سانتا نظرات کاربرا رو دیده و تو نسخه ی بعد همه اینا جبران شده
          فقط بازی کنید و لذت ببرید تو همه ی سبک ها :yes:

    • Mikasa گفت:

      شما همینکه بازی هک اند اسلشو با اکشن ادونچر مقایسه میکنی بعد نتیجه میگیری نسبت به نسخه های قبلیش کمبود داشته یه جای کار ایراد داری
      قبل اینکه بازیو بگیری برو ژانرشو تو ویکی پدیا سرچ کن بعد بر اساس ژانر انتظارتو تنظیم کن
      ۱: از نظر داستان این بازی تونست کریتوس آترئوس به همراه فریا رو به خوبی شخصیت پردازی کنه و اتفاقا بهترین شخصیت منفی سری از نظر شخصیت پردازیو ارائه بده
      شخصیتی که هم میشد باهاش همدردی کرد هم دلت میخواست کلشو بترکونی
      این میشه اوج شخصیت منفی
      یعنی شخصیتش چند بعدی بوده
      خلق چنین شخصیتی رویای هر داستان نویسیه !
      از موارد مثبت داستان بازی هم میشه به خلق یک دنیای جدید اشاره کرد و این بازی به عنوان نسخه اول به بهترین نحو دنیاسازی خودشو انجام داده
      پس ایرادت در مورد داستان و همه ی این موارد قابل قبول نیست مگه اینکه مدرک فیلمنامه نویسی چیزی داری تخصصی تر بحث کنم باهات
      ۲: از نظر هیجان
      بازی ژانرش هک اند اسلش نیست که هیجان هک اند اسلش رو بده 🙂 هیجان هک اند اسلش میخواین برین هک اند اسلش بازی کنین نه اکشن ادونچر
      ۳: خشونت : اینو هستم ولی ایراد خیلی بزرگی نیست که از عالی بودن چیزی کم کنه
      ۴: تنوع باس فایتا و دشمنا ابدا نسبت به نسخه ی اول سه گانه قبلی پایین نیست
      کافیه بشمری !
      در کل پایینه ولی نه نسبت به نسخه اول
      همیشه نسخه های اول چون دارن وقت صرف دنیا و داستانشون میکنن باس فایت و تنوع دشمناشون کمتر میشه
      منطقی نیست مقایسه نسخه اول این سه گانه با نسخه دوم و سوم سه گانه قبلی
      ۵ : تنوع سلاح
      تنوع سلاح ها شاید کمتر باشه ولی تعداد حرکات به هیچ وجه کمتر نشده و حتی بیشترم هست
      حدود ۶۰ نوع حرکت در مجموع runic attack ها و کمبو ها داریم که از یک یک بازیای سه گانه ی قبلی بیشتره
      ۶: مدل گیم پلی و سرعت گیم پلی
      بازی هک اند اسلش نیست این صدبار!
      اکشن ادونچر سرعت گیم پلی پایینتری از هک اند اسلش داره
      از طرفی
      سرعت گیم پلی میاد پایین چون دقت گیم پلی بالاتره
      همونطور که سرعت دارک سولز از گاد آف وار پایینتره ولی عمق گیم پلیش هزاربار بیشتر!
      ۷: ارزش تکرار
      بازی ارزش تکرار پایینتری داره چون مدتش طولانی تره
      بازی ۸ ساعته رو با بازی ۴۰ ساعته از نظر ارزش تکرار مقایسه نمیکنن
      بازی با گیم پلی سریع رو از نظر ارزش تکرار با بازی کندتر مقایسه نمیکنن
      هک اند اسلش از نظر ارزش تکرار با اکشن ادونچر مقایسه نمیشه!
      بعضی سبکها به طور اتومات ارزش تکرارشون بالاست
      الان من ۱۰۰۰ ساعت کلش اف کلنز تو گوشیم بزنم چون ارزشش بالاست یعنی بهتره از هوی‌رین که یبار تمومش کردم فروختمش رفت؟ نه مسلما نه

      • s.a.m گفت:

        Mikasa@
        کامنت خوبی نوشتید ولی با بخش هایی از نظرتون مخالفم
        لطفا جواب بدین اگر خوندین نظرمو
        اولا که یه بخش هایی رو بی منطق جواب دادین ، مثلا من میگم سلاح ها کمه و شما میگی که تعداد حرکات اصلا کم نشده !! یعنی خودمونی میخوای یه جورایی این ایرادو توجیه کنی دیگه 🙂
        بعد یه چیزی ، شما گاد رو بر اساس ژانرش خریدید ؟؟ خیر به خاطر کریتوس بوده ..
        ببین داداش این بازی داره اسم گاد رو یدک میکشه .. یعنی داره از تمام اعتباری که گاد های قبلی بدست آوردن استفاده میکنه ..
        اگر این بازی اینقدر نو آوری داشته که حتی ما اجازه نداریم با نسخه های قبلی مقایسه ش کنیم
        پس چرا اسمشو گذاشتن گاد آو وار ؟؟ اونم عوض میکردن دیگه .. نه ولی اینجا یه چیزی پیش میاد برای بارلوگ و اونم این هست که
        اگر این بازی اسمش چیزی غیر از گاد آو وار بود و شخصیت اصلی کسی غیر از کریتوس بود
        شاید یک دهم موفقیت الانشو بدست نمیاورد ..
        وقتی بارلوگ از اعتبار گاد های قبلی برای این بازی استفاده کرده
        بنابراین این حق برای هر گیمری هست که این بازیو با نسخه های قبلی مقایسه کنه
        کسی که بازی گاد آو وار رو میخره داره پول میده به خاطر کریتوس کبیر نه چیز دیگه ای
        .
        .
        .
        این سوالو از خودت بپرس که اگه شخصیت اصلی این بازی به جای کریتوس ، هر کس دیگه ای بود
        آیا واقعا همین تعریفا رو از این بازی میشنیدیم ؟؟ خیر به هیچ وجه
        ____________
        وقتی این بازی داره اسم گاد رو یدک میکشه یعنی ادامه ای هست بر ماجرا های کریتوس و حق مقایسه با نسخه های قبلی وجود داره (جدا از ژانر و این حرفا)
        گیمر داره داستان کریتوس رو به پیش میبره حالا شما میگی چون ژانر این بازی فرق کرده پس کریتوس هم قابل مقایسه با کریتوس چند سال پیش نیست و همین طور گاد ۲۰۱۸ با گاد های قبلی ..
        اینه حرفه که باهاش مخالفم وگرنه بازی گاد ۲۰۱۸ خیلی هم عالی بود و من ازش نسبتا راضی هستم
        ………………………………
        متاسفانه بعضی از این دوستانی که کامنت دادن اصلا و ابدا منظور منو متوجه نشدن
        البته شما رو نمیگم
        کلا متنو درست نمیخونن و یه برداشت اشتباه میکنن از حرفهای من و شروع میکنن به توهین کردن به شکل های مختلف

    • vaan 2 گفت:

      برو یه,ps4 کرایه کن تا بتونی گاد رو بازی کنی ، چون تابلوئه نزدیکش نشدی. کسی که بگه گاد جدید فقط گرافیک داره دکتر لازمه

  • همه چی تقریبا قابل پیش‌بینی بود جز بازیهای مورد انتظار!
    اصلا سری kingdom hearts که شامل تقریبا ده بازی هست رو بازی نکردم که بخوام قضاوت کنم ولی بازم عجیبه که بالاترین رتبه رو داره!!
    البته کلا دوست دارم این عنوان رو تجربه کنم ولی تو زمان خودش تو ایران هیچ مغازه‌ای kingdom hearts واسه ps2 نمیاورد، اینه که از بازی کردنش محروم شدم و بدون خاطره هم معمولا سخته بری سراغ ریمستر و…

    • Unbalance گفت:

      اتفاقاً من فکر کنم هنوز سی دی دوشو دارم :laugh: خودم اول دوشو بازی کردم بعد یکشو گرفتم
      نسخه‌های غیر اصلی که این وسط دادو ولی واقعاً نشد متاسفانه بازی کنم -__-
      ولی نگم برات از همون دو تا بازیییی :chic: یکی از بهترین خاطرات بچگیمه ، غرق تو دنیای دیزنی ، اصن یه وضعیتی :cigarette:

      • باوووو لامصب اصن به طورم نخوردن، البته اون زمان امکانات و اینترنت و این چیزام نبود که لیست کل بازیای ps2 و متا و این شر و ورا رو بدونیم 😀 ولی ازین جهت مطمئنم مغازه های محلمون نداشتن که رو ps1 و ps2 فقط کافی بود یه عنوان جدید به چشم بخوره تا بخرم، حالا شده فقط در حد یبار دید زدن تو دستگاه :laugh:
        صد در صد بازی جذابیه و مورد انتظار، فقط فکر نمیکردم از عنوان کوجیما و بازیهای کپکام و… مورد انتظارتر باشه!

  • پردیس گیم و بازی مگ هم گاد رو به عنوان بازی سال انتخاب کردند..
    و از حیث تعداد گوتی ها از نظر منقدین گاد تا به این لحظه جزو ۴ تای برتر تاریخ حساب میشه.. و با این رویه قطعا تا ۳ تای برتر هم پیش میره.. و از نظر تعداد گوتی ها چه منتقدین و چه مردم ( یعنی همون تعداد کلی جوایز ) جزو ۶ تای برتره و قطعا صعود هم میکنه
    الان هم با بیش از ۴۰ تا اختلاف از رد دد ۲ ، با ۱۶۰ تا گوتی در سایت gotypicks قرار داره و این رقم افزایش پیدا میکنه
    تمامی این موارد با وجود راکستار و رد دد ۲ اتفاق افتاده .. این یعنی سانتامونیکا و بارلوگ و گاد تاریخ سازی کردند

  • به به دیگه چی بهتر از این
    Gow عشقه لعنتی فقط بازی نیست

  • سال ۲۰۱۸ و افتخارات ۳ تا شرکت 😀
    😎
    انحصاری های سونی : ۱۷۵ گوتی
    انحصاری های نینتندو : ۳ گوتی
    انحصاری های مایکروسافت : ۰ گوتی

  • اینجاست که باید گفت الحق و الانصاف سونی سلطان صنعت گیم است و بس

  • NAJI گفت:

    وقتی همه بازی ها نقش آفرینی و جهان باز و آن لاین ساخته میشن بهترین دیگه چی چیه؟
    تنوع نابود شده رفته. عملا همه بازی ها عین هم هستن فقط تو یکیش شمشیر گرفته دستش تو محیط های بزرگ ول میگرده تو اون یکی شاتگان تو اون یکی هم شاتگان و شمشیر با هم.عاری از داستان و روایت داستانی.عاری از گیم پلی متنوع.عاری از سبک متفاوت.فقط یه جورن.یه محیط باز که توش ول بگردی و آپگرید کنی.
    ps2 کجایی پیرمرد بیا ببین جوانها گند زدن رفته.

  • Mr Hill93 گفت:

    ماشالله به گاد همیشه میدونستم دارندگان ps4 ی سر و گردن تو انتخاب بازی هاشون بالاترن این و میشه از انتخاب نکردن رد دد تو خیلی از بخش ها دید 😎 😎

  • Senatorbigy گفت:

    حقشم هست:)اون اوایل که RDR 2 اومد خیلی جَو داد الان که جَوش خوابیده میشه فهمید که اونطوریا هم نبود:)tnxXd

  • AXEL STONE گفت:

    سلام داش گلم Kingdom heart 3 یک بازیه RPG با فن مبارزاتی هک اند اسلش هست که بیشتر شبیه به FF فینال فانتزیه اما عالم و داستان خاص خودش رو داره.
    https://www.youtube.com/watch?v=HZziFGRhJVM اینم تریلر زیبا از دنیای KH3
    اره بازی خیلی خوبیه اما این عابدین کنسول مطمئنم اگه TLOU برای امسال تاریخی داشت بالای دست همین Kingdom heart 3 هم به راحتی میزد! و DMCهم اگه روش فقط اسم PS میبود الان بالاتر از Kingdom heart 3 در لیست مورد انتظار ترین های PS4رو گرفته بود!. خلاصه اصلا مهم نی یک جوکی از جوک های سال بود.
    _ _ _اگه نام TLOUرو نام بردم بخاطر این که با RE هم سبکه کسی واسم جبه نگیره_ _ _
    بازی GOW هم در این لیست حقشه که اول بشه! گرافیک بصریشم ۷بار بالاتر از RDR هست من که اینجوری میبینم بقیه رو نمیدونم و مهم نیست که نظر دیگران چی میخاد باشه.
    (نخاستم نظر بدم اینجا در چینین پستی اما وقتی کامنت شمارو دیدم دیگه نتونستم جواب ندم!)

    • abdollah_a2 گفت:

      یکی اسید رو بده به این که از شر نظرات بیخود یکم راحت تر بشیم

      • 😀 واست اب قند بیارم تا نمیری از شادی :rotfl:

      • AXEL STONE گفت:

        والله ریپلی کردنت بر روی کامنت من یک حرکت بیخود بوده دوست عزیز و چیزی که گفتم راجب طبیعت PS فنهای اون سایت بوده نمیبینم به تو ربطی داشته باشه گل پسر پس الکی بیجهت ناراحت نباشی. یباری حرفمون شد که گذشت الان دیگه چرا؟ و میخای به کجا برسی با این حرفات؟ دشمنی و مشاجره اره؟ اینجا سایت گیمریه که سوتفاهمات زیادی پیش میاد پس نباید به دشمنی و کل کل و مشاجره فکر کنی. کمی انسانیت خرج بده

        • abdollah_a2 گفت:

          من شروع نکردم فقط کامنت بی محتوات رو که اینجا هم دیدم جوابتو دادم که بدونی هر چیزی که میگی حقیقت نداره
          شما هم یکم درک و فهم داشته باش احترام بزار به سلیقه ی بقیه
          به قول شما سایت فامیتسو که توهمی هستن و نظر سنجیشون به عقل گاو هم نمیرسید، اینجا هم که با منطق خودت یه مشت حرف سرهم کردی که بگی اره dmc باید اول میشد
          الان مگه کینگدام هارتز انحصاریه که مورد انتظار ترین شده؟ که میگی اگه dmc هم انحصاری بود الان اول بود
          خیلی متعصبی که میای تو هر پست که یه نظر سنجی گذاشتن خودوتو با نظراتت خالی میکنی فقط چون dmc اول نشده
          الان برو گیم اسپات اصلا هر جا نگاه کنی کیگندام هارتز مورد انتظار ترین بازیه پس این حرفا رو بریز دور و باهاش کنار بیا.. اقا نگفتن که بهتر از dmc هست که انقدر جوش میاری
          حالا اگه همین Dmc اول بود و کینگدام هارتز مثلا دوم بعد یکی میگفت نظر سنجیش فیکه و به عقل گاو هم نمیرسه شما چند تا حرف بارش نمیکردی؟؟ فقط این جمله اخرمو جواب بده من دیگه حرفی ندارم

          • AXEL STONE گفت:

            بله شروع نکردی! تو راست میگی عقل کل خود اومدی خودتو پلاس دادی اصلا کامنتم به تو ربطی نداشته بعد میگی من شروع نکردم؟
            من درک و فهمم خیلی بالاست همیشه هم احترام به علاقهای دیگران میذارم و به هیچ کسی هم بی احترامی نکردم چزی که میگم از تجربیات خودمه!
            تو کلت فرو کن DMC توی هر زمینه ای که بگی اوله مهم نیست نظر دیگران چی میخاد باشه برای خودمون اولترینه.
            کسی اسم انحصاری رو نیاورده ببین تو چقد عقب فکر میکنی و ببین من کجای فکر میکنم! DMC5 کپکام اونو از طرف ایکس باکس ساخت که کلا فرنچایز PS بوده از قبل زمان PS2 و الان نام ایک باکس روی DMC شده و RE روش اسم PS4 رفته!. ببین چیزی که نمیدونی الکی الکی نیا حرف بذاری خود KH3 برای PS ریمک شده و بعد برای ایکس باکس ر بازی یک پلیت فرمی روش هست!
            (ببین اگه یبار دیگه چنین کامنتی گذاشتی واقعا فکر میکنم یتختت کمه) چون که همیشه اینجوری کامنت میذاری و فکر میکنی که من در اشتباهم
            منم میدونم تو سایتا اینو نوشتن حاجی لازم نیست بهم بگی من از حرفا منظور خاصی دارم که درکش نکردی و فکر نکنم هم تا الانم درک کرده باشی منظورم رو گفتم که هر بازی یک پلیتفرم خاصی داره.
            راجب سوال اخرت (مگه یادت رفت تو پستای قدیمی GOW میگفتی گوتی حق GOW نبود؟ ) : هر وقت یکی چنین چیزی بگه واسش توضیح میدادم که بدونه سخت در اشتباه! اولا: شخصیت ها / نوع شخصیت ها / تنوع شخصیت ها / شخصیت پردازی / داستان / اعتبار ریشه داستانی / گرافیک / جزئیات مثل اسلحه و کمبوها و ایتما / گیم پلی / قدمت ریسک های این فرنچایز / خیلی خیلی به شدت عالیه و براش توضیح میدم به بفهمه واقعا DMC حقشه که اول باشه.
            بازی KH3r بازی خیلی خوبیه حتا با مود سیفرا هم بازیش کردم این rریمک رو هم میخام بگیرم باهاش خاطره زنده کنم ولی بعد از این که DMC5 و RE2r و SOR4 بگیرم میرم سراغش و برای سیستمم میگیرمش.

  • MAX3D گفت:

    خدایی خودم گاد رو ۲ بار تمومش کردم نیو گیم پلاس هم رفتم ولی خیلی دیگه گندش کردن از نظر من بهترین گرافیک رو دیترویت بهترین داستان سرایی هم دیترویت بوده دیترویت رو تا الان دارم و برای پنجمین بار دیشب تمومش کردم فوق العادس ولی از نظر بهترین انحصاری معلومه که گاد اوله چون همه پسنده ولی بازی های دیوید کیج طرفداراشون خاص هستن♥

    • Max.level گفت:

      داداش گاد هر چقدر بزرگ بشه حقشه چون واقعا لایق این هست
      اما جالبیش اینه گه خیلیا برای بزرگ کردن اون از کوچیک کردن رد دد استفاده میکنن متاسفانه دوره زمونه بدی شده دیگه هر کی یه ps4 میخره فکر میکنه باید تمام عناوین انحصاریشو پرستش کنه و در همین راستا عناوین مولتی پلتفرم رو بکوبه
      گاد یه عشقه واقعا من از تمام نسخه هاش از اول تا همین آخر خیلی زیاد و به یک اندازه لذت بردم و اگر بگم که گیمر بودنم رو تا حدی به این سری مدیونم دروغ نگفتم
      اما کامنتای بعضی از دوستان فن بوی رو که میخونم تعجب میکنم
      هیچ ربطی هم به سن و سال افراد نداره داداش حتی یه بچه هم میتونه از نظر سن عقلی از یه آدم ۳۰ ساله بیشتر بفهمه
      خیلیا تو همین سایت دیدم که میگن آفت صنعت گیم فورتنایته، اما من اینطور فکر نمیکنم داداش به نظر من آفت صنعت گیم کسانی هستند که با در نظر نگرفتن نظر شخصی دیگران و جوانب احترام، به دیگران و سلیقه اونا توهین میکنن،کسانی که فن بوی هستند و چه سونی فن بوی چه مایکرو فن بوی هیچ فرقی نمیکنه این ها هستند که آفت واقعی صنعت گیم هستند
      امیدوارم یه روز بساط تمام این رفتار های ناهنجار و شایدم بهتر باشه بگم برگرفته از کمبود های شخصی برچیده شه و همه بتونن دور هم دربازه بازی ها دوستانه به بحث بپردازن و از عناوین شاهکار لذت ببرن موفق باشید :yes: :yes:
      گاد هر چی جایزه برده حقش حتی بیشتر از اینا ولی آیا حق رد دد این همه بی احترامی هست؟؟ نمیتونم درک کنم به هر حال :yes: :yes:
      موفق باشید

  • ShahinSky گفت:

    بهترین بازیه خطی کل نسل هشته
    لست ۲ هم بیاد خدای جنگ جدید در کنارش بهترین بازیه خطی میشن. خدای جنگ تبرو زنجیر داره و نودو پنج درصد مبارزاتش با این دوتاست و نمیشه گیم پلیشو با لست مقایسه کرد و گفت کدومش بهتره
    من که خیلی حال کردم با این بازی کاش قسمت دومشم رو همین کنسول بسازن

  • Max.level گفت:

    برای تک تک شما هایی که دارید رد دد رو میکوبید متاسفم ولی ببینید دنیا میچرخه امروز تا میتونید چرت بگید ولی یه روز بدجوری تاوانشو پس میدید
    اینا هیچکدوم به شاهکار راکستار صدمه ای نمیزنه هیترای محترم
    پس بیخودی دست و پا نزنید خودتون خسته نکنید
    بلاخره یه روزم میاااااد که شماها باید زانوی غم بغل بگیرید
    هر‌چی میخوام هیچی نگم بازم یه عده نمیفهمن
    (تایید لطفا)

    • Hasan.n گفت:

      داشم شما خودتو ناراحت نکن . اصلا راکستار و ردد نیازی به تعریف و تمجید نداره همه میدونن چه شاهکاریه مگه حرف ما واس اونا مهمه . ولی شما همه گاد فنا رو با هم مقایسه نکن همین کاربرای محترم مثل god of war 0385 یا parsa2002 شما از اینا حرفای بدی شنیدی یا ردد رو کوچیک کردن.؟ چون اینا فنای با منطق گاد هستن . اگه ردد نبود الان هیچ وقت این جوایز گاد مزه نمیداد چون بهتر گاد اصلا امسال نیومد به جز ردد . اما خیلی از کسایی که خوشحالن گاد این همه گوتی گرفته از جمله خودم به خاطر اینه که تونسته با ردد رقابت کنه و این افتخاریه واس خود ردد فنا :-))

      • Max.level گفت:

        داداش گاد فنایی مثل شما و اون دو دوست عزیز و با مرامی که نام بردین قطعا افراد فهمیده و با منطقی هستید من اصلا همچین فکری در مورد شما و اون دوستان نکردم چون شما اصلا هیچوقت رد دد رو نکوبیدید من برای شما احترام زیادی قائلم داداش اما خودت یه نگاه به کامنتای بالا بنداز ببین چند چطوری رد دد رو کوبیدن؟؟ خوب دادا منم آدمم دیگه کنترلمو از دست میدم اینا اگر یه بار اینطوری رفتار میکردن یه چیزی ولی وقتی طرف تو هر پستی حتی اونایی که اصلا به رد دد هم‌مربوط نیست راجع بهش چرت و پرت میگه من واقعا نمیتونم اونو هضم کنم
        شما الان چقدر گاد رو دوست دارید،منم گاد را عاشقانه دوست دارم اینو از صمیم قلبم میگم اما همین شما اگر کسی بیاد چنین مزخرفاتی رو به یک شاهکاری مثل گاد نسبت بده آیا براتون جای سوال پیش نمیاد؟؟ سوء تفاهم نشه داداش من فقط منظورم اینه که هر کس باید احترام حودشو نگه داره و حتی اگر برای یک بازی احترام قائل نیست به طرفداراش و فناش احترام بذاره این واقعا خواسته زیادیه؟؟ اصلا نمیگم کسی از رد دد ایراد نگیره اصلا بیاد یه کوه ایراد بگیره ولی محترمانه و با دلیل و منطق نه از روی تعصب اون موقع باور کن نه من و نه هیج کس دیگه‌ای بهش نمیگه چرا داری از بازی ایراد میگیری منم حرفم همینه دقیقا
        شما درست میفرمایید اون سازنده ها که صدای مارو نمیشنون یا اهمیت نمیدن پس با این حساب برای چی بعضیا سعی در کوبوندن یک بازی دارن، جوابش خیلی سادس برای تحقیر کردن و مسخره کردن و خورد کردن اعصاب کسانی مثل من و این نهایت پرویی طرف رو میرسونه
        من با تک تک بند و کلمات حرفای شما موافقم داداش اما‌خودت یه بار سبک سنگین کن ببین کی داره این وسط بازی در میاره تا به اعصاب دیگران صدمه بزنه؟؟
        من هیچوقت نه به گاد و نه هیچ بازی انحصاری سونی و نه حتی بازی دیگه ای توهین نمیکنم و برای فناش احترام به خصوصی قائلم نه از سر اجبار بلکه به اسن دلیل که‌خودمم‌مثل اونا عاشق این بازیام
        و اینو میدونم که حق ندارم‌به سلیقه دیگران توهین کنم
        بازم من از شما ممنونم‌به خاطر این مودبانه و منطقی رفتار کردنتون این باعث خوشحالی من میشه باور کنید من به هیج کس توهین نکردم اگرم‌چیزی گفتم فقط به خاطر دفاع از شخصیتم بوده و این یک حقه برای هر کس که کاربر این سایت به حساب میاد
        ایشالا که گاد بعدی هم‌میاد و ما ام تجربش میکنیم لذت میبریم‌و به امید خدا گوتی و بیگ‌وینر اون سالن میگیره گاد ‌هر چی برده حقشه ولی این دلیلی برای کوبوندن رد دد نیستش
        موفق باشید داداش :yes: :yes: :rose: :rose:

    • Feri ps4 گفت:

      ها………………؟؟؟؟؟؟
      چی فرمودید:

    • Mr Hill93 گفت:

      تو از رد دد خوشت میاد دلیل نمیشه به خورد بقیه بدی که رد دد شاهکاره و فلان و بیسار دوستان دوست دارن نظر شخصی شون و بگن و اصلا هم کوبیدن نیست منتهی شما چشماتون و بستید نمیخاید دور و اطراف تون و ببینید رد دد ی بازی اور ریتد بیشتر نیست حالا باز بیا از گوتی و این چیزا صحبت کن در حالی که اصلا منظور من ربطی به گوتی نداره حتی الان راحت بهت میگم تو بخش داستانی دیترویت خیلی بهتر و سر تر از رد دد هست و خواهد بود باز بیا بگو گوتی و فلان

      • Max.level گفت:

        اینم نظر شماست جنابعالی حق نداری اونو به خورد کسی بدی من میگم منطقی ایراد بگیرید و محترمانه فهمیدنش انقدر سخته؟؟
        من نظرمو به خورد کسی دادم خیلی جالبه پس اونایی که تو همه ی پستا میان میگن برترین بازی تاریخ نسل بشر نظرشونو نمیخوان به کسی تحمیل کنن؟؟
        ببخشید که ایمو میگم ولی شما خیلی هیتر تشریف دارید حیف که خودم عاشق گادم و برای فنای با شخصیتش احترام‌قائلم وگرنه اینجوری باهاتون مودبانه برخورو نمیکردم
        منم نظرمو گفتم دلم خواست بیام از رد دد دفاع کنم به کسی ربطی داره؟؟
        شما خوشت نمیاد توجه نکن من چی میگم
        در ضمن من اصلا دیترویت رو از رد دد بهتر نمیدونم
        شما خودت اگر یه نفر بیاد بیخود بی جهت بگه گاد جز فلان چیز، چیز دیگه ای نداره و فقط از سر هیت کردن و ترول کردن باشه ناراحت نمیشی یا نمیای ازش دفاع کنی؟؟
        قطعا دفاع میکنی حتی اگه شده به قیمت توهین کردن
        منم برای نظر دادنم‌از هیچکس اجازه نمیگیرم هر وقت دلم بخواد میام و جواب اونایی رو که چرت میگن رو میدم
        من هر چی میخوام با احترام با شما برخورد کنم ولی انگار اثری نداره مگه اینجا فقط جایی برای پپسی باز کردن سونی فنا برای هم دیگس، یعنی هیچوس نمیتونه نظری خلاف نظر شما داشته باشه و این براش حکم‌جرم رو داره؟؟
        بذار خیالتو راحت کنم رد دد چه بخوای و چه نخوای از برترین بازی های تاریخه و از هر نظر یک بازی کامل مهمم نیست که قبولش کنی تو ام‌نظر خودتو داری ولی اینو بدون که هیچکس برای ابراز نظراتش نیازی نداره ببینه بقیه چی میگن عین همونو تکرار کنه
        گر خواهی نشوی رسوا هم رنگ جماعت شو یعنی عین حقیقته
        بعدشم‌در آخر اینکه ممنون میشم به من‌بگید تو کجای کامنت بالام بنده حرفی از گوتی زدم؟؟که شما اینو تو نظرتون ذکر کردین
        لطفا نظر شخصی خودتو به خورد دیگران نده این نظر تو بود کور خود بینای دیگران بودن خیلی بده اول یه نگاه به خودتون بندازین :yes: :yes:

        • Mr Hill93 گفت:

          ببین من نه اومدم تو پستی بگم سونی برترین و فلان ترین شرکت تاریخ بشره
          نه اومدم بگم چه بدونم به قول اون دوستمون سلطان و سلاطین صنعت گیمه اونایی ام که اینطوری میگن ترول هستن تازه برا این کارشون دلیل هم دارن چون تمام این مسخره بازیای ترول کردن و اون کاربر جنرال رام که الان شده کویین مایراه و اون الکترو پاپ و یکی دیگه به اسم گلدبرگ شروع کردن اینا هم ادامه دادن به ترول کردن
          منم رد دد و نه ترول کردم ن هیچی
          من خودم رد دد و قبل از همه شما عاشقان دل خسته و سینه چاک خریدم هشتصد تومن قبل اینکه خیلی هاتون بتونید بازی و روز اول لمس کنید خیلی ام براش هایپ بودم خیلی از اون چیزی که بتونی تصور شو بکنی حتی بیشتر از گاد و اسپایدر من براش هایپ بودم منتهی اینقد داستان مزخرفی داشت اینقدر بی سر و ته بود به من حق بده که اینطوری رفتار کنم منی که کلی براش هایپ بودم به خاطرش هشتصد هزار تومن پول زبون بسته رو دادم ولی داستان چی داشت هیچی هی سوار بر اسب به این ناحیه به اون ناحیه ی ربع هی تند تند ضبدر بزن برسی به ی ناحیه چند نفر و بکش ی پولی تهیه بشه که داچ نقشه داره میخان برن تاهیتی حالا این وسط ی چند تا مرحله ماهیگیری با پسر جان و ازاد کردن جان از زندان و … داشت راکستار ۸ سال‌ فقط وقت گذاشت رو جزییات تک تک شماهایی که دارید ازش طرفداری میکنید فقط به خاطر ‌جزییاتش طرفداری شو میکنید وگرنه اگه همین جزییات رو هم نداشت اصلا بهش نگاه هم نمیکردید صد درد صد مطمعنم از حرفم کلا مطمعنم ۱ سال‌ شایدم دو سال‌ وقت گذاشتن روی داستان بازی ما بقیش و روی جزییات کار میکردن پسر خوب اگه داستان رد دد خوب‌ بود که گوتی میشد منتهی داستانش در‌ برابر گاد حرفی برای گفتن نداره خودتون هم میدونید همه هم میدونن پس اینقدر چشم بسته از ی بازی طرفداری نکن با طرفداری کردن از بازی نه راکستار بهت حقوق میده نه اینکه بازیاشو برات رایگان میفرسته

          • Max.level گفت:

            داداش من کی گفتم داستان رد دد بهتر از گاده؟ اتقاقا اگر یک بازی باشه که داستان اون شما رو به چالش بکشه برای فهمیدن اتفاقات در طول بازی و پیشبرد اون یک حس ماجراجویی رو القا کنه اون قطعا گاده :yes: :yes:
            باور کن داداش منم مثل خودت گاد رو تو همون روزای اول خریدم اصلا پشیمون نیستم چون قد شما ازش لذت بردم شایرم حتی بیشتر
            و خوب الان شما چقدر محترمانه نظرتو گفتی این خیلی خوبه داداش من فقط یک چیزی هست مثلا من از داستان رد دد خییییلی لذت بردم‌بلاخره اینا هم‌برمیگرده به سلیقه شخصی افراد که ممکنه یک نفر خوشش نیاد یه نفر بیاد ولی داستان بازی مزخرف نبود شاید بشه گفت فقط به عمق داستان گاد و یا عناوین دیگری نبود که اونم باز به نظر من خیلی فاصله نداشت با یک داستان شاهکار
            داداش من طرفداری راکستار رد دد رو نمیکنم اگر کسی با دلیل و منطق بیاد ازش ایراد بگیره من غلط بکنم‌بخوام رو حرفش، حرف بزنم ولی در رابطه با حرف آخر شما آیا سونی بابت طرفداری تبلیغات عناوینش تو سایت گیمفا به بعضی دوستان حقوق میده یا انحصاریاشو رایگان براشون میفرسته؟؟ اینا داداش اصلا دلیل خوبی نیستن
            منم به هیچ وجه طرفداری بیجا از راکستار و رد دد نکردم و نمیکنم
            برادر من احترام شرط اول هر چیزیه به خصوص تو معقوله انتقاد :yes: :yes:
            الان داداش آنچارتد که عملا یه عنوان داستان محور فوق العاده قدرتمند بود پس چرا گوتی نشد و این عنوان به اورواچ تمام آنلاین رسید دوست خوب من؟؟پس اینم دلیلی مناسبی نیست که بگیم برای بردن گوتی فقط یه داستان کافیه خداروشکر گاد تو تمام زمینه ها فوق العاده بود و به دلیل نوآورانه بودنش در هر بخشی این عنوان به دست اورد که حقشم بود
            داداش متا و گوتی و اینا هیچکدوم دلیلی برای اینکه‌ بتونیم‌یک‌بازی خوب رو انتخاب کنیم نیستن بلکه برمیگرده به سلیقه افراد و چیزی که اونو قبول دارن مگه داکسایدرز ۳ متای بالایی گرفت یا مثلا گوتی شد؟؟ نه ولی یه نفر ممکنه با اون‌بازی خیلی بیشتر از این دو عنوانی که ما سرش بحث میکنیم لذت ببره :yes: :yes:

          • NFrealmusic گفت:

            چون نتونستی داستان بازیو درک کنی دلیلی بر مزخرف بودنش نیست :-/
            اتفاقا داستان بازی و نحوه روایتش اصلی ترین نقطه قوت بازیه و همین عامل باعث شده که نیویورک‌تایمز این اثر رو هنر واقعی تلقی کنه,داستان بازی ذره ای ایراد بهش وارد نیست و از این حیث قابل مقایسه با فیلمای وسترنیه هالیوودیه(شاهکاراش ) و به خاطر تاثیری که گیمر تو شکل گیری شخصیت پروتاگونیست بازی داره از عمق بیشتری برخورداره و به مراتب تجربه بسیار بهتری رو ارائه میده.
            ما چمشمامون بازه و این موارد رو کاملا داریم میبینم ولی شما عینک تعصب و ترول زدی رو چشات و این اثر هنری رو چیزی جز”اوپن ورد بودن و جزییات “نمیبینی
            راکستار نه به ما حقوق میده نه سهامدارشیم ولی همین که یکی از بهترین
            تجربه های گیمیمون رو رقم زد کافیه تا دست تک تک سازنده های بازیو بابت خلق همچنین شاهکاری ببوسیم.
            درک دلیل طرفداری ما از این عنوان و عصبانیت ما نسبت به کسانی که با دلایل کاملا غیر منطقی بازیو میکوبن کار سختی نیست دلیلش تو کامنت دوازدهم همین پسته یعنی “عشق”.
            _____________________
            داستان خوب ربطی به گوتی شدن یا نشدن نداره اگه داستان خوب ملاکه پس چرا سال ۲۰۱۶ اوورواچی گوتی شد که تماما آنلاینه؟
            ریسک پذیری گاد به مراتب بیشتر از رد دد بود,کاری که بارلوگ کرد مصداق بارز راه رفتن لبه تیغ بود,دنیای بازی رو کوبید از نو ساخت, سلاح جدیدی رو وارد فرنچایز کرد,شخصیت بازی رو به کل تغییر داد و خیلی از موارد دیگه که تو یک کامنت نمیگنجه
            همین عوامل دست به دست هم دادن تا باعث خلق بهترین بازی مجموعه از جهت گوتی و جوایز بشه,تا حالا سابقه نداشته راکستار یه عنوان اصلی عرضه کنه و اون بازی تبدیل به گوتی نشه! امسال کوری بارلوگ سنت شکنی کرد (احسنت)
            ___________________________
            داستان و محتوایی که رد دد ارائه میده از برترین محتوای تولید شده در تاریخ صنعت بازیای ویدیویی تا به امروزه!به شخصه فلسفه ای که پشت بازی خوابیده رو بالاتر از هر عنوان ساخته شده دیگه ای میبینم.
            محتوایی که گاد ارائه میده در رابطه با اهمیت خانواده و ارزششه که به بهترین شکل ممکن به تصویر کشیده شده و پیامو به مخاطب انتقال میده
            یا تو انچارتد شاهد ارجحیت معنویت بر مادیات هستیم و آخر هر نسخه متوجه میشیم که گنج واقعی نه توی شهر گمشده ال درادو هست نه تو ارتفاعات مغولستان یا تو دل یمن بلکه گنج واقعی همین اندک دوستانین که قابل اعتمادن و بیشتر از همه قبولشون داری, ارزششون از هر گنج افسانه ای بیشتره……
            اما ما تو رد دد شاهد درون مایه ای متفاوت تر در مقایسه با بیشتر عناوین ساخته شده هستیم
            رد دد علاوه بر اینکه اهمیت ارزش خانواده رو به تصویر میکشه , اینو بدون هیچ اغراقی میگم که رد دد ردمپشن ۲ در به تصویر کشیدن کارما بهترین عنوان ساخته شده تا به امروزه,اهمیت کار های ما و تاثیری که بر محیط و اطرافیان میذاره و حتی بعد مرگمون هم ادامه داره مثلا اگه آرتور شخصیت بدی بوده باشه, جان به خوبی ازش یاد نمیکنه و این نشون دهنده اینه که رفتار ما اعم از خوب و بد بودن نتیجه داره و کماکان اثر گذاره

            • Max.level گفت:

              داداش تو کامنتت چیزایی رو گفتی که حتی منم نمیتونستم به این قشنگی شما اونو بیان کنم واقعا دمت گرم
              همه حرفات عین حقیقته ما ام والا همین چیزا‌‌رو داریم به این دوستان میگیم ولی یکم رو نفهمیدنش مافشاری میکنن که این یکم غیر منطقیه :yes: :yes:
              واقعا لذت بردم از نظر شما موفق باشید :-)) :-)) :rose: :rose:

              • NFrealmusic گفت:

                شما لطف دارید نسبت به بنده :rose:
                والا داداش دهنمون سرویس شد تو این مدت اگه آب تو هاون میکوبیدیم یه نتیجه ای میداد, ناموسا دیگه زبونمون مو دراورد ما هرچی میگیم باز ساز خودشونو میزنن فقط میخوان بکوبنو برن جلو

      • NFrealmusic گفت:

        چشمامون باز بازه و داریم کاملا واضح میبینم که راکستار چه کار بزرگی انجام داده تو خلق دنیای پویا و زنده ای که تا به امروز نظیرش تو کمتر بازی دیده شده!گرافیک نسل نهمی,هوش مصنوعی فوق‌العاده NPC ها و واکنش اون ها به اتفاقات محیط, گان پلی که نزدیکترین شبیه سازی رو به واقعیت ارائه میده, تلفیق بی نظیر گیمپلی و روایت داستان ,به تصویر کشیدن غرب وحشی به علاوه بهترین عنوان وسترنیه ساخته شده, خلق یکی از بهترین پروتوگونیست های تاریخ بازیای ویدیویی با شخصیت پردازی مثال زدنی که بارها کاربران گرامی سایت نظیر amirdt2,hamed sonyfan در این مورد صحبت کردن,طراحی هنری,دیالوگا, موسیقیای بازی رو اگه بخوایم با لفظی به غیر از “شاهکار “توصیف کنیم نهایت بی انصافی رو رسوندیم!
        حالا جنابعالی میای فکت صادر میکنی که رد دد به غیر از اوپن ورد بودن هیچی نداره و اورریته :-/

      • اره یه کلمه از گاد بگیم تو پست ها شرحه شرحمون میکنن 🙂 البته گاد شاهکاره و مثل رد دد ایراد هاش بر تجربه کلیش اثر نمیزاره ولی با ایراد هایی که امثال شما ها بزور از رد دد میگیرد از گاد اف وار هم میشه کلی ایراد گرفت منطقی باشیم

    • Max.level گفت:

      یه چیز دیگه رو هم یادم رفت بگم تا میتونید چرت بگید و تا میتونید منفی بزنید :rotfl: :rotfl:
      دمتون گرم‌ :yes: :yes: 😀 😀

      • vaan 2 گفت:

        نگرانت شدم ، آب قند خنک ، حتما خنک باشه، بخور ، پس نیفتی

        • حرف حساب زد یلی اروم هم بود بیشتر خودت به اب قند نیاز داری

        • Max.level گفت:

          یه چیزیم هست درباره تو زیاد نمیدونم من ولی اونطور که پیداست یه فن متعصب سونی هستی(فن بوی) که فکر میکنه خیلی شاخ و خفنه، برو عزیز من زیاد پاپیچ من نشو که اصلا برات خوب نیست
          من حرفمو زدم به هیچ کس و به هیچ کسم ربطی نداره که چی‌گفتم چون توهینی نکردم که تو بیای خودتو بندازی وسط
          نگران خودت باش که با این فن بازیات لذت چه بازیای شاهکاری‌رو که از دست نمیدی
          الانم نیای بشینی بگی منو قضاوت نکن چون
          قبل از اینا تو و دوستات خیلی بی جهت منو قضاوت کردین تو یا امثال تو خودتونو نشون دادین نیازی به قضاوتم نداره چه بخوای چه نخوای هر کی یه نظری داره و یه سلیقه
          شما هم قطعا جزو اون دسته ای هستی که هر سال به نظرت عناوین سونی باید گوتی میشدن اینو از نظراتت میشه فهمید
          فقط من یه جواب دیگه هم بهت دادم که نمیدونم مثل اینکه تایید نشد اما بقیه جوابت که تورو آب قند لازم میکرد تو اون بود
          ( خواهشا این یکی رو تایید کنید توهین که نکردم مثل خودش جوابشو دادم)

  • برا من اسپایدر من از بهترین بازی های عمرم بود نمرش اصلا با اون چیزی که ازش میبینیم مطابقت نداره یه شاهکار بی چون و چرا حیف که از گاد جدیده خوشم نمیاد عوضش کلی انحصاری شاهکار هست برا سونی :inlove: :inlove: امسال اگه لست بیاد که دیگه واویلا

  • abdollah_a2 گفت:

    الان بعضی ها دوباره خود زنی میکنن چون dmc موردانتظار ترین نیست
    لابد اینا هم توهمی هستن و فیکن خخخخ فقط هم شما سرت میشه

    • dmc برا تو زیادی خشنه بازی نکن مخاطب هاش خاصن

    • چرا حرص و جوش میخوری از کامنت داداشم 😐 !؟ چرا شادی برای این پست :laugh: ؟
      ببخشید میپرسم اما لازمه که بپرسم ایا مرضی حساسیتی چیزی داری؟
      اخه کسی بهت چیزی نگفته الانم داری به شعور و احساس فنای DMC توهین میکنی!؟ مگه یک ادم چقد میتونه کثیف و کینه توز باشه؟ از چی کینه بدل داری؟ این نشونه بیچارگی شماعه! به ما چه ربطی داره که از کامنت داداشم حرصی هستی.
      من خودم KH2 3 چندینن بار روی PS2 رفتم فاز شادی نگیر این پست چیز مهمی نیست که باو. حالا بازم بیا بچه بچه کن بهت بخندم :rotfl: به تو چه ربطی داره که چی مینویسیم و چی نوشته اصلا هر چی که داداشم تایپ کرده بد نبوده! فاز تو چیه خدایی؟ کامنتش راجب PS فن بوده راجی پس اس فن PS فن 😐 گرفتی؟ (همین RE2r بزرگترین ریمک تاریخ میشه! روی نینتندو هم احتماله اجرا نمیشه اگرم اجرا بشه روح هفتم نینتندورو در میاره از شدت فشار :laugh: ) اینجوری بگمت خوبه؟
      معلومه بهت برمیخوره دیگه فازت چیه که میای به علاقهای دیگران توهین کنی چیزی که نوشته کاملا درست و کامنت خاص با ریپلای بر روی کاربر Aradkeshvari شده بود به شما هیچ ربطی نداره که بعدش بیای چنین کامنتی بذاری!

      • لطفا کامنت منو تایید کنید اقای مرادی عزیز :heart: خداییش چندین بار به فنای DMC توهین کرد قبلا در پست خودتون بازم چندین بار به من توهین کرد چیزیم بهش نگفتم ایشون همیشه توهین میکنه به علاقهای ما مثل DMC و TW اخه برای هر در خونه ای یک صاحبی هست! که همیشه پاسوخگوه پس لطفا کامنت منو تایید کنید :rose:

        • یا حضرت کریتوس!!!! داداش یه مقدار اروم ، رحم کن به بنده ی خدا

        • AXEL STONE گفت:

          دوست عزیز اولا احترام خودتو نگه دار و موئدب باش چیزی بهت نگفته خدایی خجالت هم خوب چیزیه والله. حالا خوبه که بهت گفت “ببخشید که میپرسم ولی باید بپرسم” این یعنی مشکل خودتی و باید ببینی که حرفات چه بد بوده بعدش تو میای توهین و فحش میذاری؟
          خودت کامنتت حاوی توهین بود برای فنون DMC فنی به این عظمت و بزرگی بعدش جوابت رو بدن راضی هم نیستی؟ با چه رویی چنین حرفی رو میزنی؟ بی ادب
          یعنی چطوری کامنتت تایید شده با این همه توهین و فحاشی فقط از شما سوال پرسید جمله هاش به طور سوالی بوده! تو با کامنتت به همه ی فن توهین کردی جوابت رو هم دادن بعدش میای بهشون میگی؟ “به شماها چه”؟ و راضی نمیشی که جوابت رو بدن؟ خدایی ثابت شد دیگه بچه و عقل چغندر کیه لزومی برای گفتنش نیست.

    • AXEL STONE گفت:

      دوست عزیز فرنچایز DMC همیشه سر بالاست که همینش واسه ماها کافیه بر سر ما و (هممون میدونیم DMC یک درسی حسابی به طور مدام برای بیشتر بازی ها بوده که تا الان هم هست و تا اخر هم خاهد بود) کامنتی برای شما در اولین کامنت خودت در این پست خبری ریپلی کردم.
      گفتم که کامنتم به شما ربطی نداره خود شما الکی و بیجهت ناراحتی. توهم هم نیست چرا توهمه مثلا؟ خبر کاملا درسته نظرم راجب PS فن های اون سایت بوده همین. پرچم عالم کبیر DMC بزرگ که خیلی خاستنیه همیشه بالاست!
      هر انسانی به یک چیزی علاقه ی خاصی داره مطمدن باش اگه یکی دیدی عکس پروفایلش عکس بازی نیست بدون که علاقه ی بزرگش به گیم نیست و بیشتر به یچیز دیگه علاقمند هست. وقتی ببینی یکی عکس پروفایلش از DMC هست بدون که عشقش اون فرنچایزه و وقتی راجبش توهین بذاری ناراحت میشن و کشه به کلو کلنجار (بهم بگو ایا! دیدی کسی از فنون DMC به علاقهای شما توهین کرد؟ یا کرده باشه؟) مطمئنم پاسخ تو “نه” هست پس بدون که فنون DMC اصلا ادمای ترولی نیستن و برعکس! خیلی هم فهمیده و موئدب هستن. شاید شاید بعضیا منطق سرشون نمیشه اما توهین نمیکنن تا بعد از چند باز یکی توهین کنه بهشون اون وقت خودشون هم توهین میکنن! که شکر خدا چینین چیزی تا حالا پیش نیومده! پس الکی الکی برای خودت جبه نگیر واسه اینکه فنون DMC با هیچ کسی مشکلی ندارن و نخاهند داشت دلیل و دلایلش رو هم میتونی به کامنت های دوستان دقت کنی

  • fox hunter گفت:

    توجه دوستانی که یازده بار گاد تموم کردن گوتی سال ۲۰۰۷ کاملا حق داده شد بع شاهکار ماندگار فلسفی ادبی استاد کن لوین بزرگ نمیدونم چجوری حساب کردی که گاد دو باید گوتی میگرفت انگار تا حالا اصلا بایوشاک ندیدی که میگی.

    • Godofwar0385 گفت:

      یبارحتما سگانه ی گادو بازی کنید تا بفهمید چی ساخته
      از داستان و گیم پلی و گرافیک و موسیقی و حماسی بودن فقط بازی کنید
      بله بازم میگم حق گاد دو و سه بود که گوتی شند با احترام به شما و بقیه ی بازیها

      • fox hunter گفت:

        اگه برای انتخاب هات و خوردن حق گاد دلیل منطقی،داری بگو چون۲۰۱۰ اگه رد دد نمیشد مطمعن باش مس افکت کبیر میشد و همینطور ۲۰۰۷ که شاهکار مدرن وارفر یک.

        • Godofwar0385 گفت:

          شما دلیل منطقی بیار که چرا حق گاد دو سه نبوده
          مطمئنم تجربش نکردید یا اگرم تجربه کردید از سبکش خوشتون نیومده وگر نه هر چیزی که یه بازی واسه گوتی شدن لازم داشت و گاد داشته

          • fox hunter گفت:

            اصولا بازی گوتی میشه که نوآوری داشته باشه ولی گاد سع دقیقا هیچ نوآوری نداشت نصبت به نسخه قبل خودش فقط حفظ المان کرده بود و اینکه در جوابت بگم فکر نکن فقط خودت گاد رفتی چهل پنجاه بار کسی با ۵۰بار رفتن گاد و گفتنش تو هر پست که حق گاد بود گوتی بشه اگع فن بویی نیست په چیه تو حتی معیار های انتخاب گوتی هم نمیدونی.

            • AXEL STONE گفت:

              سلام داش ببین داش گلم. راستش این فن بویی نیست فن بویی اونی که بخاطر بازی مورد علاقش میره عناوین دیگ رو میسابونه تا بازیش بالا بیاد! اما داشم علیرضا اصلا اینطوری نیس عشقی به GOW داره که فقط GOW بیشتر از عناوین دیگه دوست داره و حقشه که اینطوری فکر کنه حتا توم بازی متال گیر بهترین بازی عمرته بهت حق میدم عاشقش بشی و اسم این فن بویی نیست تو فن اصلی متال گیری هستی و اگرم متال گیر بازم ساخته بشه “انشالله” و گوتی و بیگ وینر بشه بازم تو عاشقش میمونی! میشه بعد از قهرمان شدن بازی متال گیر من بیام و بهت بگم داش تو فن بوی هستی؟ قطعا نه چون میدونم متا گیر بازی محترمیه و با این کارم باعث ناراحتی شما و دیگر فنهای شما میشم.
              در مورد گوتی شدن GOW. داش بازی GOW یک بازیه بسیار بزرگیه! وقتی که گوتی شد حقش بود همه مردم هم قبول دارن که گوتی بشه اگه نمیخای قبول کنی این دیگه مشکل از بازی نیست مشکل از سلیقی شماست :rose: :heart: (نکته بر عکس و خنده داری هم بگم بعضی بعد گوتی شدن یک هنوان میان عشق بازی در میارن! خیلی مسخرس که ادم دنبال نظرات دیگرانه) هر انسانی باید یک چیزی دوست داشته باشه تا انسانیتش ثابت بشه و هر چیزی که بشه اون رو باید تا اخر دوست داشته باشه مثل خودم عاشق شورش در شهرم SOR باش زندگی کردم. خوب با این که فرنچایزش خابیده بود بازم تا امروزم عاشقشم.
              در مورد نواوری. داش GOW3 نواوریش خیلی هم بالا بود / توی اسلحه کریتوس / توی NPC هاش / توی باسهاش / و گرافیکش / گیم پلیش / صدا پردازیش / حتا اگه توجه کنی میتونی صدای زنجیر شمشیرهای کریتوس رو به خوبی بشنوی فقط این کافیه برای ثابت کردن نواوریش :rose: :heart: موفق باشی

      • darkwarrior گفت:

        دقیقااااا حق گاد۳بود که گوتی سال بشه
        اما چووووون رد دد اون سال عنوان جدیدی بود و گاد۳یکمی ازون هایپی که ازش ساختن پایینتر ظاهر شد امسال هم گاد چون یه تغییر اساسی داشت و رددد۲یکمی تکراری بود گاد تونست با افتخار بشه بازی سال

      • درسته که شاهکارن و هیچ شکی توشون نیست نظرت کاملا محترمه ولی خوب نظر خیلیا هم با تو هماهنگی نداره بعضیا معتقدن بایوشاک ۲ حق گوتیه بعضیا میگن رد دد و بعضیا میگن گاد اف وار یا مس افکت بزرگ که در نهایت رد دد شد کلی بازی عالی داشتیم تو اون سال که امکان انتخاب خیلی سخت بود بین اون ها

  • من برای سومین بار دیروز تمومش کردم، واقعا کارگردانی بازی عالیه امیدوارم ادامش خیلی وسیع تر و با باس‌ فایت های بیشتری عرضه شه

  • DanTe 1368 گفت:

    دوستان من یه سری نظرات و خوندم ولازم دونستم نظر بدم از بازی محبوب گاد اوار من گاد آوار باز غیور و سینه سوخته ای مثه خیلی از شما ها نیستم ولی واقعا دوستش دارم یه شاهکاره..گاد جدید اصلا بازی نکردم غریب به ۲ سال هست کنسول پی ۴ رو فروختم سر یه سری موارد و خیلی وقته خیلی بازی های جدید رو پیگیر نیستم ولی به هر حال نسخه ی ۳ گانه ی گاد به خصوص ۱و۲ منو واقعا سیراب کرد همیشه به این شاهکار احترام میذارم شایدم فقط به خاطر نسخه ی ۱و۲ باشه مهم اینه که واقعا یکی از بهترین هاست بدون شک برای اهالی گیم..ولی اینو هم میدونم هیچ بازی بدون نقص نیست..طرفدار شدید دویل میکرای هستم ولی همیشه سعی کردم به همه ی بازی ها به جزع تک و توک مواردی که هیچ وقت دوستشون نداشتم واقعا احترام بذارم …

God of War، بهترین بازی سال ۲۰۱۸ از نظر دارندگان پلی‌استیشن ۴ - گیمفا