انتقاد کارگردان The last of Us از ماموریت‌های داستانی بازی Red Dead Redemption 2 - گیمفا
انتقاد کارگردان The last of Us از ماموریت‌های داستانی بازی Red Dead Redemption 2 - گیمفا
انتقاد کارگردان The last of Us از ماموریت‌های داستانی بازی Red Dead Redemption 2 - گیمفا
انتقاد کارگردان The last of Us از ماموریت‌های داستانی بازی Red Dead Redemption 2 - گیمفا

انتقاد کارگردان The last of Us از ماموریت‌های داستانی بازی Red Dead Redemption 2

سعید حلاجیان
۱۴:۰۰ ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
انتقاد کارگردان The last of Us از ماموریت‌های داستانی بازی Red Dead Redemption 2 - گیمفا

بروس استرلی (Bruce Straley) را می‌توان یکی از برجسته‌ترین طراحان بازی‌های ویدئویی به شمار آورد که در زمینه‌‌ی توسعه‌ی بازی‌هایی هم‌چون سه‌گانه‌ی Jack and Daxter، سری Uncharted و همچنین به عنوان کارگردان بازی The last of Us با استودیوی ناتی داگ همکاری داشته است. اگرچه وی در سال ۲۰۱۷ از استودیوی ناتی داگ جدا شده و از فعالیت در صنعت بازی‌های ویدئویی فاصله گرفت اما وی همچنان بازی‌های جدید را تجربه می‌کند که یکی از آن‌ها، بازی محبوب Red Dead Redemption 2 است.

Red Dead Redemption 2 در میان بازی‌های ویدئویی، بالاترین نمره را از سوی منتقدین کسب کرده است اما این بدین معنی نیست که این بازی کامل است. اگرچه افراد بسیاری در مصاحبه‌های مختلف، بازی Red Dead Redemption 2 را تحسین کرده‌اند اما بروس استرلی در شبکه‌ی اجتماعی توییتر، از ماموریت‌های داستانی بازی Red Dead Redemption 2 انتقاد کرد. در واقع آقای استرلی از این موضوع انتقاد داشت که چرا بازی‌بازان در نحوه‌ی انجام مراحل داستانی بازی هیچ حق انتخابی ندارند.

بحث من بر سر این است که سازندگان حق انتخاب را از بازی‌بازان سلب کرده تا بتوانند از این طریق به یک داستان حماسی برسند. این در حالی است که این موضوع کاملاً قدرت تعامل بازی‌باز با گیم‌پلی و داستان بازی را تضعیف می‌کند. بنابراین به صورت کاملاً غیر منتظره‌، داستان بازی به گونه‌ای به اتمام می‌رسد که نه تنها حماسی نیست، بلکه من را از این موضوع که بازی به من به عنوان یک بازی‌باز اعتمادی ندارد، ناامید می‌سازد. بنابراین من فقط گزینه‌ها را علامت می‌زنم (اشاره به کسب مدال طلا در ماموریت‌های بازی) تا میان پرده‌ها یکی پس از دیگری آغاز شوند.

آقای استرلی ادامه داد:

به طور مثال هنگامی که قصد داشتم تا از کنار دشمنان به آن‌ها حمله کنم (اشاره به مخفی کاری)، بازی به من این اجازه را نمی‌داد. بازی از شما می‌خواهد ماموریت‌ها را همان‌طور که او می‌خواهد پیش برده و به اتمام برسانید. این موضوع در ارتباط با اکثر ماموریت‌های داستانی بازی Red Dead Redemption 2 صدق می‌کند. اگرچه در طی ماموریت‌ها جهان بازی آزاد است و من نیز مهارت‌های لازم را دارم اما هنگامی که خواستم ماموریت را به روش خودم انجام دهم، بازی به جای پاداش من را تنبیه کرد.

این توییت آقای استرلی توجهات بسیاری را به خود جلب کرده  و جالب است اگر این نکته را در نظر بگیریم که در گذشته نیز انتقادات بسیاری نسبت به خطی بودن داستان سری Uncharted و The last of Us مطرح شده است. در ادامه آقای استرلی اعلام کرد که کارهای شرکت راک استار را دوست دارد و به شوخی پیشنهاد داد که برای ساخت بازی جهان آزاد بعدی راک استار به این شرکت ملحق شود:

ماجرا چیست؟ مردم هر چیزی را که من در توییتر پست می‌کنم، می‌خوانند و به آن گوش می‌دهند.

هی راک استار! من به کارهای شما علاقه مندم. اگر قصد ساخت بازی جهان آزاد دیگری داشته و مشغول نوشتن داستان آن هستی، من به عنوان مشاور در دسترس هستم. فقط .۰۱% درصد از درآمد بازی را به من بده و من در اختیار تو هستم.

آقای استرلی اولین فردی نیست که از بازی Red Dead Redemption 2 انتقاد می‌کند. همان طور که اشاره کردیم، اگرچه این بازی بالاترین نمرات را کسب کرده اما بدون مشکل نیست. بسیاری از کاربران از بخش آنلاین بازی ناامید هستند؛ بخشی که از هنگام انتشار تا به حال با مشکلات فراوانی همراه شده است. اگرچه، راک استار و تیم توسعه‌دهنده‌ی بازی Red Dead Redemption 2 نیز سعی بر این داشته تا مشکلات بخش آنلاین بازی را برطرف ساخته و حتی حالت‌های جدیدی به آن اضافه‌ کنند. بهبود سیستم اقتصاد بازی و اضافه شدن حالت‌ بتل رویال Gun Rush از جمله‌ی این تغییرات هستند.

بازی‌بازان انتظار دارند که شرکت راک استار در طولانی مدت از Red Dead Online پشتیبانی کرده و محتویات جدیدی برای آن منتشر کند. در هر صورت Red Dead Online هنوز در فاز بتا قرار داشته و بنابراین مطمئنا راک استار برنامه‌های زیادی دارد تا تجربه‌ی آنلاین بازی را سرگرم کننده‌تر سازد.

بازی Red Dead Redemption 2 هم‌اکنون برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و اکس‌باکس وان در دسترس قرار دارد. پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید این عنوان، نکاتی را که باید قبل از خرید Red Dead Redemption 2 بدانید را از طریق وب‌سایت گیمفا مطالعه کنید. به علاوه می‌توانید تحلیل فنی و بررسی عملکرد این بازی را از اینجا مشاهده کنید. همچنین می‌توانید نقد و بررسی Red Dead Redemption 2 با عنوان بازگشت باشکوه پادشاه غرب وحشی | نقد و بررسی بازی Red Dead Redemption 2 به قلم مهدی رضایی را از طریق وب‌سایت گیمفا مطالعه کنید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

انتقاد کارگردان The last of Us از ماموریت‌های داستانی بازی Red Dead Redemption 2 - گیمفا
انتقاد کارگردان The last of Us از ماموریت‌های داستانی بازی Red Dead Redemption 2 - گیمفا
انتقاد کارگردان The last of Us از ماموریت‌های داستانی بازی Red Dead Redemption 2 - گیمفا
انتقاد کارگردان The last of Us از ماموریت‌های داستانی بازی Red Dead Redemption 2 - گیمفا
انتقاد کارگردان The last of Us از ماموریت‌های داستانی بازی Red Dead Redemption 2 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • دقیقا خیلیا فک میکنن اپن ورلد بودن همین که یه مپ بزرگ باشه حله.

    .
    .
    ولی باید بدونید که رد دد حتی ۱ درصد هم آزادی عمل بهتون نمیده و مراحل از یه بازی خطی هم خطی تر هست شما نمیتونید از خطی که براتون ترسیم شده بیرون بیایید و طی مراحل داستانی ۹۹.۹ درصد مپ غیر استفاده میشه .

    یعنی فقط وقتی توی مراحل نیستید میتونید توی مپ دود دور کنید ول بپرخید که اینم هیچ امتیازی توی بخش داستانی نداره.
    .
    .
    .
    بخش آنلاین هم که کلا تعطیل شده دیگه من ۱ دونه تروفی میخوام تا پلات بشه بازیم ولی هیچ مودی رو باز نمیکنه و فقط اجازه میده فری روم بری ولگردی .
    همین که تروفی رو بگیرم به ۶ روش سامورایی بازیو پاکش میکنم .

    • Mr Hill93 گفت:

      بالاخره یکی حرف دل من و زد
      رد دد به جز اوپن ورد بودن هیچی نداشت
      اگه اون جزییات رو هم نداشت و انلاین شو جرات میکردن همزمان با بازی ارایه میدادن نمره ش به زور به ۷۰ میرسید
      ولی بعضیا نمیخان این حقیقت و قبول کنن
      چون اسم راکستار پشتشه حتما باید شاهکار باشه
      داستان بازی که به قول شما اصلا ازادی عمل نمیده باید ی ربع راه بری برسی به ی مکان چند نفر و بکشی ی پول برداری چرا چون داچ ی نقشه داره وسطای بازی ام که ادم بده بازی مشخص میشه من هنو موندم برا چی متاش شد ۹۷

      • Roham گفت:

        ینی با این درکی که تو از داستان بازی داشتی باید زنده به گورت کرد!
        بخش آنلاین هم دقیقا داره مثل GTA Online عمل میکنه. جی تی ای هم اوایل فاجعه بود ! حالا بیا بیین !

      • بالاخره یکی پیدا شد که بگه رد دد بدون جزییات چیزی بیشتر از یک بازی معمولی نیست! الان میدونم به میلیون ها کارمند راکستار که دارن تو وبسایت گیمفا کامنت میدن و کامنت میخونن بر میخوره ولی رد دد ۲ برخلاف قسمت اولش هیچ ویژگی بارز و کلیتی نداره که تبدیلش کنه به یه بازی کاملا نوآورانه. سبک وسترن تنها نوآوری بزرگ این سری هست که اونم تو قسمت اول بهش پرداخته شده طبیعتا و الان تنها راهی که راکستار میتونه پیش بگیره پرداختن به جزییاته. راکستار بازی های زیادی داره که برخلاف رد دد و جی تی ای تونستن توی کلیاتشونم کلی حرف برای گفتن داشته باشن مثل Bully اما رد دد ۲ فقط تو جزییات و داستان خوبه همین و بس.
        ضمن اینکه با بقیه ی قسمتای کامنت بالا مخالفم و اگه بخوایم بگیم داستان رد دد اینه که همین تلو هم فقط این بود که الی و جوئل میرفتن زامبی میکشتن بعدم فرار میکردن بدون اینکه یه داچی هم باشه که نقشه داشته باشه حداقل و همینطور گاد و اسپایدی و… همه ی این بازیا داستان و روایتشون شاهکاره و هرکس غیر این بگه میتونم بهتون اطمینان بدم که احتمالا تاحالا بجز فیفا و کالاف بازی دیگه ای رو از نزدیک ندیده!
        ولی واقعا درسته رد دد بجز جزییات (از جمله داستان) و جهان باز بودن هیچ چیز دیگه ای نداره والسلام!

    • PERSIAN NAZI گفت:

      نمیشه انتظار داشت که هر اوپن وردی بتونه مانند فال اوت و اسکایریم و ویچر عمل کنه
      الان محیط بازی استالکر لاست الفا هم خیلی بزرگه ولی صرفا یک بازی خطی محسوب میشه تا اوپن ورد چون کاوش کمتری تو محیط بازی هست و باید به داستان پرداخت . البته نا گفته نماند که اگر چیزی هم پیدا کنی مسلما یک شی باارزش پیدا میکنی تا بی ارزش

    • ........ گفت:

      ببخشید بابت اسپم که اینجا ازت می‌پرسم: نوار آنر مگه روی پایان بازی تاثیر نداره؟ من می‌خوام نیو گیم پلاس برم برا همون. تعجبم از حرف استرلی بابت همین بود.

      • تاثیر خیلی زیادی داره حتی خیلی از کات سینها به صورت نامحسوس تغییر میکنه جالبه

        • javoonearyayi گفت:

          داداش هیچ تاثیری من داره رو کلیت داستان . مشکل اینجاست که راک استار روی واقع گرایانه بودن و باز بودن دست گیمر کلی مانور داد ولی اون فقط برا مپ بازی و کارهای فرعیه نه برای داستان بازی . داستان بازی هم قبل از به اتمام رسیدن به نقطه اوجش میرسه و بعد یکنواخت ادامه داره تا پایان بازی .
          تاثیر گیمر توی داستان بازی فقط تو ویتچر بقیه الکیه هستن .

          • NFrealmusic گفت:

            عزیز من عاملی که رد دد ۲ رو از سایر بازیای هم سبکش متمایز میکنه تاثیر مستقیم گیمپلی روی روایت داستانه!به نحوی که گیمپلی رو نحوه حرف زدن آرتور هم تاثیر میذاره,رویایی که میبینه و…..
            تو ویچر که سلطان تغییر متغیراته, سرنوشت بازی بر اساس “انتخاب دیالوگ”رقم میخوره و گیمپلی تاثیر چندانی رو روایت داستان نمیذاره
            تو رد دد حتی NPC رو که خفت میکنی تو روایت داستان تاثیر گذاره(! )

    • عزیزم شما میخوای بازی پاک کنی یا نکنی هیچ فرقی نمیکنه صد بار گفته شده که این فقط بتا بازی هست چرا منتظرید کوچک ترین چیزی از راک استار ببینید تا اون رو گنده کنید نمیدونم بعضیا انلاین رو بازی میکنن و نمیدونن بتا هست دیگه چی بگم در ضمن من وسط ماموریت اصلی داستان همه کار میکنم ادم میکشم پول میدزدم یه سر به یه مغازه ای میزنم به یه نفر کمک میکنم و بعد ماموریت رو ادامه میدم نمیدونم اینو حرفو از کجا در میاری درسته یه سری محدودیت ها هست ولی اونا دیگه باید باشه بلاخره هر بازی حتی جهان باز محدودیت های کوچیکی باید داشته باشه ازادی عمل بازی خیلیم عالیه به شخصه بازیو که روشن میکنم مثلا به نیت رفتن به یه ماموریت اصلی بازی حرکت میکنم درگیر صد ها کار کوچیک میشم از این لحاظ رد دد بی رقیبه حالا چه میواید منفی بدید چه مثبت فرقی نمیکنه

    • majidam گفت:

      حالا این شرکت یه چیزی گفت حالا نباید همه بپرن هر کسی یه تفکراتی داره و قرار نیست همه مثل یک نفر فکر کنن
      بازی RDR 2 یکی از بهترین بازیهای نسل ۸ هست کاری ندارم ازادی عملش جیتو باشه یا هایوندای مهم اینه که وقتی بازیش میکنی ازش لذت میبری مهم اینه اگه بخواییم به نکات منفی ریز زیاد توجه کنیم و اونرو بسیار گنده بکنیم پس نکات مثبتش پنهان میشه و همه ی بازی ها نکات منفی ریزو درشت دارن منظورم بازیای خوب اما نباید در مقابل نکات مثبتهای گنده بزرگش کنیم بازی RDR 2 اونقدر خوب هست که من نظیرش در هیچ بازی نمیتونین ببینین جزئیاتش واقعا حیرت انگیزه و ادم رو به خودش جلب و عاشق میکنه چرخه ی روزو شبش فوق العاده طبیعی و زیبا روش کار شده و تکسچرها مثل کوه ها خاک گل اب و سایه ها و درختها و علفها و خانه ها و اسبها و همه ی موجودات به زیبایی روش کار شده بارانش طبیعیترین بارانی بود که تو هیچ بازی به جز RDR 2 ندیدم بارانش رعدو برقهاشو ابرهاش بسیار طبیعی و جذابو زیبا هستن و داستانشم عالیه بی نقصه واقعا داستانش عالیه فقط کیفیت یکم تکسچرهای صورت ادمها یکم فقط فقط یکم خیلی کم نسبت به بازی مثل دیترویت و گاد ۴ پایینتره اما کیفیتش راضی کننده و بالا هست یه داستان طولانی یه دنیا بزرگ و پویا و با جزئیات و گرافیک عالی و کیفیت بافتها و تکسچرها بی نقص و مهندسی شده و داستان گیرا چی بگم چی بگم و چی بگم

    • hosseindark گفت:

      ****هشدار اسپویل****
      ینی راک استار تو اکثر بازی ها یه زور میخواد همونی تموم شه که خودش میخواد.تو رد دد دو در هر صورت آرتور باید بمیره. تو رد دد قبلی هم جک. توی بازی ال ای نویر هم مامور کول میمیره. یعنی هیچ راهی نیست که نجاتش بدی
      یادمه وقتی تو رد دد فهمیدم آرتور سل داره قراره بمیره باور کنید چندین ساعت دنبال یه گیاه بودم به اسم جنسینگ که برای سل خوبه 😐 😐
      ولی مردنش زوریه باید بمیره
      در کل اینکه اثر هنریه شکی نیست ولی واقعا این ایرادها رو دل آدم میمونه

  • XBOX FAN MAN گفت:

    حرف هاى خنده دارى زدن جناب استرلى :-))هنوز بابت گوتى نشدن لست کینه دارن از راکستار :cute: نه داداش فکر کنم شما بلد نیستى بازى کنى وگرنه هرجورى بخواى میتونى مراحل رو برى :-)) همین مونده راکستار کبیر با اون همه افتخارات بیاد از شما و ناتى داگ مشاوره بگیره :heh:

    • Mr Hill93 گفت:

      حالا تو نمیخاد این وسط دکل نوردی راکستار و کنی راکستار ن بهت حقوق میده نه بازی هاشو رایگان برات میفرسته

      • Max.level گفت:

        همینطورم سونی درست میگم؟؟ دکل نوردی که شاخ و دم نداره داداش میخواد راکستار باشه میخواد سونی باشه من نمیدونم شما چرا این چیزا رو از سمت خودتون نمیبیند اون بالا کاربر queen myrrah میتونست خیلی مودبانه تر و شایدم‌بهتر نظرشو بگه نه ناتی داگ و نه سانتا مونیکا و راکستار اصلا دشمنی باهم ندارن این ماییم که داریم این تصور رو به وجود میاریم هر کدوم در زمینه ای که فعالیت دارن به بهترین شکل ممکن اون رو انجام میدن
        و در آخرم اینکه‌ داداش دکل نوردی اصلا واژه مناسبی نیست چون خود شما هم در شرایطی نیستی که بتونی این رو به کسی نسبت بدی :yes: :yes:

      • PERSIAN NAZI گفت:

        سهیلا تو خیلی با ادبی میدونستی ؟

    • vaan 2 گفت:

      لست اون سال مثل یه بولدوزر از رو ۵ gta رد شد، حالا هر جور دوست داری سوزشت رو نسبت به بهترین بازی نسل هفت نشون بده

    • javoonearyayi گفت:

      داداش تو بازی رو انجام ندادی که اینو میگی . جاهایی که بخصوص کات سین داره پاتو چپ بذاری سوختی . مثلا توی او کلبه که اتیش میگیره من ده مدل امتحان کردم . از کلبه که نمیذاره بیای بیرون و اگه بخوای جور دیگه بازی کنی هم سریع میگه یارای همراهت مردن . شما یا همون دزدی از بانک که تلفات یارای نزدیکمون زیادی . تو از پشت بوم میتونی فرار نکنی و از یه جای دیگه بری ؟؟؟؟؟
      پس الکی هم کسی رو نکوب داداش . رد دد بازی عالیه ولی کل مطلب اینه که کل شعارها که در رابطه با ازادی عمل و واقع گرایانه بودن داده بودن تو خط داستان بازی و ماموریت های اصلی و تعیین کننده کشکه و اصلا همچین چیزی نداره بازی .

      در ضمن همه میدونن که رد دد عالیه ولی معایب هم باید گفت . نمیشه که به یه بازی گیر بدن واسه باگ هاش ولی به ردد انگار نه انگار . خداییش باگ های رد دد زمان عرضه از اساسین های اخیر بیشتر اگه نبود کمتر هم نبوده . ولی حالا منتقدین و خیلی از گیمرها به اون چی میگن ولی به این نه .

    • HopeRyZz گفت:

      هرجور که بخوای مراحل رو بری یعنی یه چیزی تو مایه های MGS V که میتونسی مراحل رو مخفی کاری بری، میتونسی guns blazing بری، میتونسی برای تموم کردن مراحل چندین راه مختلف برای فرار کردن پیدا کنی.این یعنی هرجور بخوای مراحل رو بری.
      من مخالف کاری که رددد۲ میکنه نیستم و برعکس موافقم.راک استار سعی کرده با این محدودیت هایی که به کاربر میده داستان خودشو بگه، ولی این روش با ذات جهان باز بودن بازی یه ریزه در تناقضه.
      در مورد لست گفتی، باید بگم اگه فک میکنی که لست بازیه کوچیکیه و GTA V خیلی بهتر از لسته باید بهت دیدت رو نسبت به بازیا عوض کن.چون لست بازیه خوبیه دلیل نمیشه GTA V بازی بدی باشه و برعکس.جفتشون شاهکارن.

  • mehrdadPS گفت:

    تا حدودی با این حرف موافقم ولی نه کلا

  • Mohammadreza7 گفت:

    آقای استرلی چون شایعه شده میخوای به The Initiative بپیوندی فعلا چیزی بهت نمیگم :/ 😀 :yes:

    • Greatness awaits2 گفت:

      وای تو رو خدا لطف کن چیزی نگو
      یه وقت ناراحت میشه سر به بیابون میذاره :rotfl: :rotfl: :rotfl:
      نگاه کن تو رو خدا با کیا شدیم ۸۰ میلیون
      واقعا فکر کردی حرف امثال تو برای استارلی
      مهمه

      • Mohammadreza7 گفت:

        Greatness awaits2@
        نه واقعا تو فکر کردی مثلا من میرم پیش استرلی میشینم میگم چرا این حرفو زدی؟!
        واقعا اینجوری فک میکنی؟! 😐
        یعنی یه درصد به خودت نگفتی طرف داره شوخی میکنه؟! :sarcasm:
        من دیگه حرفی ندارم :rotfl:
        واقعا با کیا شدیم ۸۰ میلیون نفر؟! :-(( 😀

  • Hala madrid گفت:

    پس چرا همچین ایرادی رو نگرفتن منتقدین؟ ?:-) دوستانی که تجربه اش کردن اصلا همچین چیزی درسته یا نه؟درهرصورت از شاهکار بودن rdr 2 که کم نمیشه

  • NFrealmusic گفت:

    متاسفانه حرفش درسته ,ماموریتای داستانی بازی خطی هستد و ازادی عمل چندانی به گیمر نمیدن با اینحال از طراحی خوبی بهره میبرن

    • اقا خواهشا یه توضیح از این ازادی عمل بدین تا جوابتونو بدم

      • NFrealmusic گفت:

        اینکه مراحل رد دد خطی هستن یه مشکل محسوب نمیشه چون طراحی بی نظیری دارن ,بسیار متنوع و جذابن
        _______________________
        اما درمورد آزادی عمل
        برای مثال لست آو آس , تو هر encounter شما میتونی کاملا مخفیانه ترتیب دشمنان رو بدید, یاکاملا مخفیانه ترتیب هیچکدومو ندید یا رامبو وار بزنید تو دل دشمن و باز هم ترتیب همرو بدید 😐
        یه هدفو از چندین روش مختلف میتونید به دست بیارید

        اما تو رددد شاهد همچنین آزادی عملی نیستیم برای مثال اگه یه ماموریت به صورت مخفیانه باشه باید حتما به صورت مخفیانه مرحله رو به پایان برسونیم یا بالعکس

  • خووب اون بخش انلاینش فقط در حد بتا هست و به صورت رسمی منتشر نشدبرا همین اصلا نمیشه حکم کلی بر بازی وارد کرد مطمن هستم انلاینش هنگام عرضه رسمی صد برابر بهتر میشه

    • TzzzT23 گفت:

      والا همه الان گرگ شدن یاد گرفتن بخش آنلاین رو که کامل هست به صورت بتا میدن بیرون که اگه کسی ایرادی گرفت بگن بتا هست و رفع میشه، همین کار رو Bethesda با fallout 76 کرد و بازی اومد بیرون همون بتا بود یه سری باگ جزئی برطرف شده بود.
      من خودم از گیمپلی و داستان بازی بدم نیومد ولی وقتی بازیو تموم کردم سری پاکش کردم چون آنلاینش افتضاح بود و حجم زیادی از کنسول رو اشغال کرده بود.

      • اخه مهندس بتاش اصلا معلومه کامل نیست ایراد زیاد داره هر کسی میتونه اینو بفهمه راک استار خدا رو شکد مثل بقیه شرکت های دیگه نیست که یه داستان یبس به مخاطب بده بعد باطر محتویات اضافی پول کاربر رو خالی کنن بازیشو از همون اول عالی باو بی نقص با بیش از ۳۰۰ ساعت تایم پلی دادا بیرون الانم داره رو بخش انلاین کار میکنه که به بصورت مجانی در اختیار کاربران قرار میده در ضمن بعضیا یه جوری از بتا بازی ایراد میگیرن انگار رد دد مثل کالاف و بتلفیده که داستان ندارن رد دد اصلش بخش داستانیه چرا اینو بعضیا نمیخوان بفهمن نمیدونم واقعا رنج سنی کاربران این سایت چقده حدس میزنم رو ۱۲ سال باشه

  • mehrdad65 گفت:

    مگه rpg ساخته که بخاد بهت حق انتخاب بده،برو خونت بگیر بخاب بروس جون،تو کار بزرگترام دخالت نکن

  • کاملا این ایراد وارده ولی باید بدونید که آقای استرلی از خیلی از جهات مثل صداگذاری بازی روتحسین کرده و اونو رویایی برای کابوی درونش خطاب کرده..

  • Dioxe گفت:

    سبک بازی داستان خطی بوده نمیشه از هر بازی المان های RPG انتظار داشت

  • evgeny grinko گفت:

    والا هیچ بازی بدون ایراد نیست این بازی تمرکز اصلیش رو بخش داستانی بود که از نظر منتقدا عالی عمل کرده بخش آنلاین هر بازیم به مرور زمان کامل میشه منظورم به نظر نویسنده بود (همان طور که اشاره کردیم، اگرچه این بازی بالاترین نمرات را کسب کرده اما بدون مشکل نیست) آزادی عمل تو ماموریتم به نظرم داشت ولی نه مثل سری ویچر

  • PERSIAN NAZI گفت:

    از قدیم گفتن که صلاح مملکت خویش خسروان دانند

  • Uncle Broom گفت:

    واقعا بیکاری باعث دیوانگی فرد میشه.

  • Parsa.jm.jr10 گفت:

    جدا مرحله های Red Dead خیلی خوبه با اون دیالوگ های حرفه ای و گرافیک خفن و داستان سرایی عالی .
    .
    حالا بعضی چیزای بازی شاید ایراد داشته باشه ولی به بازی صدمه ای نزده واقعا .

  • farshadx گفت:

    یعنی این همه از این بازی تعریف میکنن نمیشه معموریتهارو از راهای مختلف و با نتایج مختلف انجام داد؟!
    the witcher 3 خیلی جاها میشد انتخاب کرد معموریت رو چجوری تموم کرد
    مثالش: (اگه درست یادم باشه)یه معموریت بود تو یه جزیره که ارواح تسخیرش کرده بود و همه رو کشتن فقط یک نفر فرار کرده بود اینم عاشق یه دختر بود که تو جزیره مونده بود و ما باید میرفتیم پیداش میکردیم خلاص اخرش معلوم میشه که دختره warth شده(یه جور روح) اونجا چند تا انتخاب داشتیم روح دخترو هونجا بکشیم یا بریم پسر رو بکشیم و یا کاری کنیم روح دختره بره پیش پسره که در این حالت روح خودش پسر رو میکشت (حالا دقیقآ یادم نیست ولی همینجوری بود)
    بروس استرلی اگه اینجوری بازیی دوست داره حتمآ سایبرپانک انتخاب اولش باید باشه

  • S.IOWA گفت:

    اتفاقا تو بعضی مراحل میشد هرجور ک خودت میخوای تمومش کنی و آخرشم که دوتا راه واسه پایان بود ولی بازم با جفت پایان حاله آدمو میگرفت

  • amir2hashmati گفت:

    همین کم مونده بود تو از رد دد کبیر انتقاد کنی همه اینا از سوزش زیاد عزیزم :rotfl: :rotfl: :rotfl:

  • اره خیلی لست حق انتخاب میداد
    هر دفعه یکی میاد سیب میخوره برا ما
    یه بازی برای من مثال بزن که در حد و اندازه ی rdr2 باشه و تو بتونی داستان رو در اواسط ماموریت هرجور دوست داری و بر خلاف بازی پیش ببری!!
    بالا تر از witcher 3 نداریم که !
    اونم انتخاباش اکثرا توی پایان بازی تاثیر میذاشت و انتخاب های ماموریت داستانی هم در بحث این بود که به فلانی کمک کنی یا اینکه طرف رو بکشی یا نکشی!
    فکر کنم ایشون به این موضوع توجه نکرده که rdr2 بازی نقش آفرینی نیست که بخواد به تو حق انتخاب برای هرکاری دوست داری بده که به نظرم من تازه rdr2 حق انتخاب بزرگی رو در زمینه ی شرافت به بازیباز داده!
    توی زندگی واقعی هم ما قدرت انتخاب ۱۰۰% نداریم و روند داستانی ما مقصد مشخصی داره
    همه ی ما مطمئنیم که به مقصد میرسیم ولی این که چطور به مقصد میرسیم این مهمه!
    هنگام سفر ، لذت بردن از جاده و مسیر مهمه نه مقصدی که قراره بهش برسید!
    اره پایان rdr2 همیشه یه چیزه و تغییری توش ایجاد نمیشه اما مسیر فرق داره …
    همیشه چگونگی مردن مهمه ! وگرنه قطعا همه ی ما میمیریم…
    در رابطه به مدال طلا و چگونگی کسب اون هم بازی یه پیشنهاد داده و حق ازادی رو از کسی سلب نکرده من با ۱۱۰ ساعت تجربه ی بازی هر طور که دوست داشتم ماموریت هارو به اتمام رسوندم توی ۲ بار تجربه ی خودم و اینکه بازی این اجازه رو به شما نمیده چرت و پرت محضه …
    یسری ماموریت ها هستن که با بقیه اعضای کمپ انجام میشه و طبیعیه که باید هر طور بازی مشخص کرده ماموریت به اتمام برسه
    جالبه که ایشون برای ما حماسی بودن پایان بازی رو هم تعیین کرده !!!!
    من به واسطه ی سری آنچارتد و لست برای این بابا احترام قائلم ولی پایان rdr2 برای خیلیا حماسی ترین پایان بازی های این سال یا حتی نسل هشتم باشه…
    راجر کلارک (آرتور مورگان ) به قدری شخصیت پردازی فوق العاده ایی رو به نمایش میزارن که پایان بازی اشک شما در میاد

    • Poriyarad گفت:

      هوووف :///بخونید حرف هاش رو داره در مورد آزادی گیم پلی در طول مراحل صحبت میکنه نه در مورد انتخاب پایان و تصمیمات

      • “بحث من بر سر این است که سازندگان حق انتخاب را از بازی‌بازان سلب کرده تا بتوانند از این طریق به یک داستان حماسی برسند. این در حالی است که این موضوع کاملاً قدرت تعامل بازی‌باز با گیم‌پلی و داستان بازی را تضعیف می‌کند. بنابراین به صورت کاملاً غیر منتظره‌، داستان بازی به گونه‌ای به اتمام می‌رسد که نه تنها حماسی نیست، بلکه من را از این موضوع که بازی به من به عنوان یک بازی‌باز اعتمادی ندارد، ناامید می‌سازد.”
        این از بخش اول صحبت من که در این رابطه بود
        “به طور مثال هنگامی که قصد داشتم تا از کنار دشمنان به آن‌ها حمله کنم (اشاره به مخفی کاری)، بازی به من این اجازه را نمی‌داد. بازی از شما می‌خواهد ماموریت‌ها را همان‌طور که او می‌خواهد پیش برده و به اتمام برسانید. این موضوع در ارتباط با اکثر ماموریت‌های داستانی بازی Red Dead Redemption 2 صدق می‌کند. اگرچه در طی ماموریت‌ها جهان بازی آزاد است و من نیز مهارت‌های لازم را دارم اما هنگامی که خواستم ماموریت را به روش خودم انجام دهم، بازی به جای پاداش من را تنبیه کرد. ”
        بخش دوم صحبتم در رابطه با این موضوع بود که کسب مدال طلا کاملا اختیاری هست و اینکه در بازی چالش برای کسب این مدال وجود داره دلیل بر سلب ازادی نیست
        شما دوست داری مدال طلا بگیری باید هر کاری بازی میگه بکنی
        وگرنه ازادی هر طور دوست داری عمل کنی (حتی در رابطه با مخفی کاری )
        ———–
        من فکر کنم شما نظر من رو نخوندید اصلا چون صحبتم واضح بود
        بخش اول کامنت من کاملا در رابطه با پایان وانتخاب های اون هست که پایان حماسی بازی رو به وجود میاره و از نظر ایشون بازی حماسی نبوده پایانش
        بخش دوم هم که صحبتم باازادی گیم پلی بوده
        یه مکان هایی بازی این اجازرو به شما نمیده چون منطقیه هم هست بازی نقش افرینی نیست و بعضی مراحل نه همشون برای داستان بازی لازمه این گونه باشه
        ممنون از شما

      • Max.level گفت:

        برادر من آزادی عمل بازی در سبک خودش و تم اون کاملا فوق العادس شما اگر بازی کرده باشید قطعا به این موضوع پی میبرید اصلا نمیشه برای یک عنوانی مثل رد دد آزادی عملی مشابه عناوین نقش آفرینس رو متصور شد چه از لحاظ داستانی و چه از لحاظ گیم پلی
        و ضمنا جناب استرلی خودشون تا همین الان فقط بر روی عناوین خطی کار کردن که اونا هم تقریبا همگی در عین شاهکار بودن آزادی عمل چندان بالایی نداشتن
        پس حرفای ایشون اساسا اشتباهه و اینکه به قول معروف شاید درست نباشه اما سعی کرده که از آب گل آلود ماهی بگیره!!
        آزادی عمل در هر بازی با توجه یه سبک اون و نحوه روایت داستان اون تعریف میشه نه بر اساس مقایسه با عنوینی که اصولا سبکشون با آزادی عمل پیوند خورده مثل ویچر و اسکایریم پایین‌ تر هم اینارو گفتم
        و یه مورد دیگه هم اینه که به خود مخاطب بستگی داره که آزادی عمل رو چطور ارزیابی کنه برای من‌که رد دد از آزادی عمل به قدر کافی وجود داشت و اصلا ذره ای کمتر از سطح توقع من‌نبود
        امیدوارم تونسته باشم به درستی منظورمو برسونم به هر حال :yes: :yes:
        موفق باشید

    • Max.level گفت:

      دقیقا داداش همینطوره که شما فرمودین واقعا لذت بردم از خوندن نظر شما :yes: :yes:

    • اصلا فقط قسمت های اخر بازی خودش مثالیه یه نکته ای داره در باره داستانش که ادمو محو میکنه که فکر میکنم بیشتر دوستانی که منتقد بازی در میارن انگلیسی بلد نیست اونوقت میان میگن کات سین های بازی خیلی خسته کنندست 🙂 هیچوقت چپتر های پایانی بازی از یادم نمیره در یک کلمه *زیبا* میشه توصیفش کرد :heart:

  • Dirtyomnic گفت:

    هرکسی یه دیدی داره ولی معلومه اقای استارلی خیلی ارتور مورگانو دوست داشته :-))
    منم بخدا خیلی دوستش داشتم خدا بگم چه کارت کنه راک استار -____-

  • shadowwarior گفت:

    الان مثلا من یا یه کاربر دیگه همچین چیزی میگفتیم نوب و تازه گیمز و برو فورتنایتتو بازی کن میشنیدیم !
    همون اوایل که بازی اومد من تو گیمنت یه ۳ ساعتی بازیش کردم ( منتظرم با تمام اپدیت و DLC ها بیاد رو pc بزنم :inlove: ) اینقدر تو همین سه ساعت باگ دیدم که اصلا نمیتونم توضیفش کنم ! وقتی اومدم تو گیمفا و سایتهای دیگه انتقاد کردم کاربرا تا فیها خالدون فحش باورن کردن منو و کلی دیس لایک دادن ! وقتی هم گفتم بازی ازادی عمل نداره و فقط در ظاهر اینطوری هستش گفتن : برو ماینکرافت بازی کن !! تمام اینا تو پستای اولیه RDR 2 موجوده میتونین مراجعه کنین و خودتون ببینید .

    • Mr Hill93 گفت:

      داداش بیخیال ی سری ادما هستن جو گیرن ینی چی ینی اینکه چون بازی و راکستار ساخته حتما حتماااا باید شاهکار باشه ینی اصلا محاله که شاهکار نباشه هرکسی ام از بازی بد بگه میشه نوب و بچه کودک و از بازی هیچی حالیش نمیشه ولی اگه از بازی تعریف کنی میشی پرو و همه چی تموم و بزرگ و … همونطوری که قبلا گفتم اسم راکستار پشت این بازی نبود متاش زیر ۷۰ بود صد در هزار ولی خب خیلیا جو گیرن چه ایرانیش چ خارجیش ولی ایرانیش بیشتر تو یوتوب هم سر انلاینش کلی یوتوبر از انلاین ناراضی بودن و کسل کننده میدونستن

      • باشه شما جوگیر نیستی و با این حرفات باعتث ورشکسته شدن راکستار شدی
        بیخیال دیگه مشکلت با بقیه چیه هرکی دوست داره نظرش رو بگه میتونه بگه و هرکی هم دوس داشت میتونه جواب بده ولی اینطوری تند نباید حرف زد نباید توهین کرد
        راجع به اون حرفت که میگی راکستار پشتشه همه جوگیر میشن
        یعنی الان منظورت اینه که تمام منتقدا و بازیباز ها جوگیرن و چون مال راکستاره میگن این بازی خوبه؟؟ تا حالا بازی کردی اینو که همچین نظری میدی؟؟ احتمالا گاد او وار هم بازی نکردی

        • Mr Hill93 گفت:

          mamadtala
          نمیخام باهات بحث کنم چون اصلا دلیلی نمیبینم
          هم گاد بازی کردم هم رد دد گاد رو هم پلات کردم خواستی بگو psn ایدی مو بدم
          شما ها ام طرفداری راکستار و بکنین ان چیز که عیان است چه حاجت به بیان است

      • بله کاملا صحیح اسم راک استار نبود تا بازی زیر ۷۰ بود درسته سخن بزرگان بخاطر این حرفت رد دد رو میفروشم
        میشه نکته های منفی بازی رو بگی که باعث میشه بازی متاش زیر ۷۰ بشه بزار حدس بزنم چی میخوای بگی
        انلاین ضعیف(که نسخه بتا هست تازه) کات سین های خسته کننده(که نیاز به مسلط بودن بر زبان انگلیسی هست متاسفانه) یا مثلا گیم پلی تکراری و خسته کننده ( :rotfl: )
        بازی ۳۰۰ ساعت گیم پلی بهت تقدیم کرده با یه انلاین بتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
        اونوقت میخوام همون انلاین بته بدون ضعف ضاهر بشه بخاطر همین متا رد دد باید ۶۰ یا ۶۵ باشه داداش حقیقا باید بهت بگم برو ماینکرافتت رو بازی کن

        • Mr Hill93 گفت:

          بتا بتا بتا جمع کنین باو با اسم بتا سر خودتون و گول زدید خوبه ی چی زده راکستار بتا بتا انگار تو نسخه اصلی چی میخاد داشته باشه تو نسخه اصلی ام همین چرت و پرتایی که الان داره رو خواهد داشت حالا مثلا چند تا هیست و بانتی هانتر اضافه میشه انگار میخان تو نسخه اصلی چیکار بکنن بتا بتا بتا
          بازی پر نکته منفیه بعدشم اون موقع که شما وجود خارجی تو دنیا نداشتی بنده زبان انگلیسی بلد بودم
          اره میرم همون ماینکرفت و بازی میکنم که از صد تا رد دد بهتره تو خوبی

          • میگم ماینکرافت بازی کن با این حرفت که گفتی از صد تا رد دد بهتره قشنگ سنت رو فهمیدم هر چند از نظرات قبلیت هم تابلو بود ولی هی که زمان میگذره سن واقعی بعضی دوستان برام مشخص میشه در ضمن اینو بگم اون زمانی هم که همه راک استار رو با جی تی ای سان اندرس میشناختن و تمام مردم این بازی رو میکردن نه تو وجود داشتی نه اینکه گاد اف وار بودکه کسی عکس کریتوس رو بزاره رو پروفایلش بشه پرو گیمر البته توهین نشه به دوستان گاد فن عزیز سایت مخاطب بنده فقط ایشون هستن. در ضمن من گفتم نکته های منفی بازیو بگو که باعث میشه متای رد دد بشه زیر ۷۰ بعد تو دوباره میگی بازی پر نکته منفیه خیلی زیرکانه از پاسخ تفره میری :rotfl: :rotfl: مرسی که شادمون کردی

      • Max.level گفت:

        همونطور که شما به هیچ عنوان انتقادی رو به گاد وارد نمیبینید همونطور که شما ها فکر میکنید هر بازی که گوتی و بیگ وینر بشه دیگه اوج خلاقیته و هر کسی هم که خلاف این فکر کنه میشه نوب و مایکروفن و فن بوی ولی هیچکدوم ازین وصله ها به شما نمیچسبه خیلی جالبه
        یه چیز هست به اسم نظر شخصی برای هر کس هم محترمه ولی نباید تحمیل بشه
        والا شما ها تا قبل از مراسم گیم آوارد همتون میگفتید که این جوایز مهم نیستن بازیای انحصاری سونی گوتی نمیشن اما به محض اینکه گاد گوتی شد این مراسم رو گذاشتید رو سرتون
        بهت بر نخوره ولی جو گیری اینه نه اینکه ما میگیم rdr شاهکاره ما ام اگر میگیم به این خاطر که واقعا تو سبک و نوع خودش بی رقیبه
        بهتره اول یه نگاه به خودتون بندازین بعد به دیگران اتهام بزنید
        شماها ام خودتونو پشت اسم سونی و انحصاریاش قایم کردید کم نبوده مواقعی که تو هر پستی یه سونی فن اومده حتی از یه انحصاری سطح پایین سونی مثل اوردر به عنوان یکی از برترین بازی های تاریخ اسم برده!!!
        اینا جوگیری نیستش آیا؟
        من نمیگم‌رد دد هیچ ایرادی نداره بلکه میگم بیشتر این ایرادات همشون من درآوردیه و ذره مدرک براش وجود نداره بخش آنلاین بازی مشکل داره صحیح ولی هنوز تو مرحله بتاست پس توقع بیجایی هست که بگیم هیچ ایرادی نباید داشته باشه
        متای رد دد اگر ۷۰ باشه متای گاد و لست و باید به ترتیب ۶۷ و ۶۸ باشه
        این دوتایی که مثال زدم از بهترین بازی های عمرمه پس اینطور نیست جناب که هر کس فکر کنه هر چی خودش میگه درسته و بقیه غلط میگن
        ایرادات رد دد اونقدری جزئیه که در برابر عظمت و نکات مثبت فراوونش اصلا به چشم نمیاد ولی متاسفانه بعضیا برای فهمیده نشون دادن خودشون با میکروسکوپ افتادن به جون شاهکار راکستار
        واقعا جالبه!!!

        • Mr Hill93 گفت:

          Fromgamer
          من نمیدونم چرا هر بحثی راجع به رد دد میشه تو میای پای گوتی و میکشی وسط در صورتی که کلا ربطی ام به موضوع نداشته باشه کلا معقوله گوتی و میکشی وسط
          من میگم داستان رد دد بده این یکی اومده میگه گوتی فلان بیسار
          راکستار تو این هشت سال فقط داشته رو محیط بازی و جزییات کار میکرده شرط میبندم از ۸ سال زمان ساخت رد دد فقط ی سال وقت گذاشتن روی داستانش
          نمیدونم اینکه ی ربع با اسبت از کمپ بری ی محل چندتا از ادمای اودریسکول و بکشی ی پول بزنی به جیب چرا چون داچ نقشه داره بعد دوباره ی ربع برگردی کمپ تا اخر بازی همین کارا رو بکنی و اخر بازی هم اونطوری تموم بشه کجاش جذابه اگه این و من بفهمم خیلی خوب میشه تازه اواسط بازی ام بفهمی ادم بده بازی کی هست
          درباره انلاین هم هی بتا بتا میکنین مثلا تو نسخه اصلی چی میشه ؟ فک میکنین اتفاق خاصی میوفته نه انلاین از حالت بتا هم خارج بشه همین اشه و همین کاسه حالت پی تو وین بعدشم ی سه چهار تا هیست میزنه تنگش با چند تا بانتی هانتر دیگه خیلی بخان تخیلیش کنن یونیکورن به بازی اضافه میکنن برای اسب سواری در هوا پس اینقد خودتون و گول نزنید که چون راکستار سازنده ش هست حتما شاهکاره غیر این کسی حرف بزنه نوب و بچه س

          • Max.level گفت:

            داداش من تا حالا گاد رو کوبیدم؟؟ خیلی ممنون میشم اگر فقط یک مورد رو بهم نشون‌بدی که من اومدم‌تو نظرم گاد رو کوبیدم!! من خودم فن گادم اصلا نسخه ای از گاد نیست که من باهاش زندگی نکرده باشم
            منم اگر گفتم گوتی منظورم این نبود که مثلا خدایی نکرده بخوام ارزش این عنوان‌رو برای گاد کوچیک جلوه بدم بلکه میخواستم بگم اینها رو نباید زد تو سر بازیها و عناوینی که به همون اندازه ارزشمندن
            مشکل دیگه اینه که شما نیومدی فقط حرفای استرلی رو تایید کنی بلکه اومدی و تو چند تا کامنتت رد دد رو کوبیدی به عنوام مثال گفتی رد دد به جز جژییات هیجی نداره که من میگم داره
            یا تو همین کامنتت اومدی گفتی این بازی با فلان ماموریتا و اسب سواری اینا جه لذتی داره؟؟ خوب مسلما شما نتونستی این بازی رو درک مقصر هم نیستی بلکه سلیقه شما با این بازی جور نبوده ولی جور حرف انگار داری فکت صادر میکنی
            برادر من بنده همونطور که شما شاید بازی اولت گاد باشه برای منم رد دده و این فقط برمیگرده به علایق شخصی ما
            قرار هر کی از هر بازی که خوشش نمیاد اونو مزخرف خطاب کنه و به طرفدارای اون توهین کنه
            من همیشه برای گاد و فنای اون احترام قائلم گرچه خودمم فن پروپاقرصشم اما نمیتونم بزرگی یک بازی مثل رد دد رو نادیده بگیرم در جایی اون بازی همون چیزیه که من از این صنعت انتظار دارم
            و نه فقط من بلکه خیلی های دیگه هم همچین عقیده ای دارن
            و شما واقعا حق ندارید که به اونا توهین کنید این رو که دیگه قبول دارید؟؟
            رد دد رو نمیشه با گاد مقایسه و بینشون برتری رو به یکی داد چون سبکاشون از ریشه فرق میکنه پس دلیلی هم نداره که اینطور بهشون نگاه کنیم
            اینکه شما از رد دد بدت میاد قطعا سلیقه شماست و من کاملا بهش احترام میذارم ولی آیا شما هم سعی میکنید به این عنوان و طرفداراش احترام بذارید؟؟
            من ازین بازی تا جایی لذت میبرم که گاهی اصلا بدون اینکه ماموریت های اصلی یا فرعی بازی رو انجام بدم فقط با همون اسبم تا جایی که بشه حتی شده ساعت ها به گشت و گذار تو محیط مشغولم و از دیدن مناظر زیبا و منحصر به فردش نهایت لذت رو میبرم
            حالا بماند وقتی که به کار های اصلی بازی مشغول میشم غرق به حس بی نظیر میشم
            حالا شما میخوای فکر کن من نوبم‌ یا هر چیز دیگه ای ولی من دارم ازین بازی لذت میبرم و اگر توهینی نبینم به هیچ وجه واکنشی نشون نمیدم
            اما اصل مطلب اینه که بهتره اگر میخوایم ریزبین باشیم و هپش دنبال ایرادات بگردم برای همه بازی ها باید یکسان باشیم و هیچ تبعیضی رو از سر‌فن بازی یا تعصب قائل نشیم
            اگر‌ یک نفر بیاد بدون در نظر گرفتن نکات مثبت گاد اونو به طور نا عادلانه ای بکوبه شما هیچ ناراحت نمیشید یا براتون جای تعجب نداره؟؟
            پس چه دلیلی داره که همش بخوایم‌دنبال چیزای بیهوده باشیم‌فقط لذت بازی ها رو از دست میدیم
            دیگه برداشت شما از این کامنت من‌بر میگرده به خودتون فقط یه چیزی رو دوستانه بهت میگم بهتره اگرم از چیزی میخوای ایراد بگیری ایرادت بجا باشه و محترمانه اینطوری هیچکس نمیگه چرا!! :yes: :yes:

        • AXEL STONE گفت:

          سلام داش میخای بیای تلگرام بهت نشون بدم که به علیرضا گفتم GOW برندس و برنده میشه؟ حالا اگه GOW برنده شد یعنی باید مخالف برنده شدنش بشین؟
          اگه کسی فکرشو نمیکرد یعنی برنده شدنش دروغه؟ اتفاقا اینجوری نیست! داش گلم سکوت معنی های خاصی داره و نمیشه بگی ساکت بودین یعنی فکرشرو هم نمیکردین!
          چرا قبول نمیکنین GOW بازی بود که گیمرشو تا اخرین حد به اوج لذت میبرد؟ من کامتای شمارو خیلی قبول دارم داش اما من چیزایی که GOW بهم داد لذت خالصی در دنیای ادونچر با فن مبارزاتی هک اند اسلش بود که حتا کسی نمیدونست GOW هنوزم همون هک اند اسلشه مدرکم دارم که خیلیا گفت هک اند اسلش نیست. GOW وقتی گوتی شد حقش بود از قبلشم گفته بودم که گوتی برای GOW اصلا معنی نمیده.
          اگه تو ساین نگفتم که GOW برنده مبشه نخاستم توستان ناراحت بشن قبل شروع مراسم گفتم گاد برندست توی سایت. به عنوان کسی که دوتا بازیرو بازی کرده میگم که GOW حقش بود دمشم گرم واقعا چندین ساله گذشته هم حقش بود

          • Max.level گفت:

            داداش گلم فکر کنم سوء تفاهم شده من اصلا نمیگم گاد بد بود بلکه معتقدم گاد یک فرا ابرشاهکار بود که نظیرش تا امروز تو هیچ بازی دیگه ای نبود
            منتها یه سری از دوستان بیخودی جبهه گرفتن و چیزایی رو به رد دد نسبت میدن که واقعا بی انصافیه!!
            من خودم داداش هم گاد رو تجربه کردم و هم رد دد رو و به جرئت میگم لذتی که تو گیم پلی گاد هست تو رد دد نیست ولی خوب این دلیل بر برتریش هم نیست چون اون یه بازی بر اساس مبارزات با سلاح سرده ولی رد دد برعکس اونه ولی هر دو اینو به بهترین شکل ممکن به گیمر اهدا شدن
            اما یه دلیلی که من خیلی ناراحت میکنه اینه که من رد دد برام یه جایگاه خاصی تو قلبم داره من با این بازی شگفت زده شدم،گریه کردم،لذت بردم و چیزی رو ازش بدست اوردم که تا قبل از اون برام حکم یه رویا داشت اما این بازی به من اونو هدیه کرد
            و اصلا هم با ایرادات منطقی مشکلی ندارم بلکه فقط از کوبیده شدنش و توهین کردن بهش عصبی میشم
            نقطه مشترک همه ما اینه که با هر سلیقه و هر سبکی گیمریم و این مهمترین علتیه که باید مارو دوستانه در کنار هم‌نگه داره
            اینجاد دشمنی بین عناوین شاهکار کاریه که ما انجام‌میدیم‌نه اون چیزی که واقعیت داره
            ما نمیتونیم انتظار داشته باشیم تا همه برای اینکه رضایت مارو جلب کنن مثل ما فکر کنن این اصلا خلاف اصل منطقه
            اما میشه سعی کنیم که همدیگرو درک کنیم و با سوق دادن دیدگاه هم دیگه برای تجربه یک لذت مشترک دیگران رو ازون بهره مند کنیم
            شاید حرفام الان کمی حالت شعار گونه داشته باشه ولی واقعا برای گفتنشون نمیتونستم جور دیگه ای عمل کنم
            و اینارو هم چون شما رفیق و دوست و کاربر گل و منطقی سایت هستید گفتم چون مطمئنم که میتونید درک کنید :yes: :yes:
            ببخشید طولانی شد موفق باشی داش

            • AXEL STONE گفت:

              درسته “منتها یه سری از دوستان بیخودی جبهه گرفتن و چیزایی رو به رد دد نسبت میدن که واقعا بی انصافیه!!” اره در این زمینه حق داری داش گلم
              اونی که به RDR توهین کنه و بکوبه اصلا فن بوی ۱۰۰/۱۰۰ی هستش مطمئن باش
              اتفاقا حرفای شما خیلی گلن بقول تو سو تفاهم شده تو که داش خودمی میدونی همیشه هم از خوندن کامنتات لذت میبرم :heart: :rose: :yes: ببخشید اگه بیتوجهی کردم. همچنین موفق باشی داش گلم :rose: :heart:

        • AXEL STONE گفت:

          بازی RDR هم اگه میبینی خوب و عالیه یک بازی هبریدی از ماجراجویی در جهان باز ادونچر با المانهای RPG بودش برای همین شماها انقد قرقش شدین نمیگم نشید اما دگلم گاد اف وار فن خالصی بود که در سبکش خودشو ثابت کرد
          اگه میبینی متا ۹۷ یا نمیدونم ۹۸ هستش یعنی چیزی جدیدی داشته اونا منتقدان تازه به دوران رسیده هرچی جدیده دوست دارن و بهش امتیاز بیشتری میدن

        • خیلی قشنگ گفتی جدا دمت گرم
          خداوکیلی ادم نمیدونه به اینجور ادما چی بگه تا پارسال پیارسال از نظرشون (همچنین نظر خودم) مضخرفترین مراسم ساله چون مثلا انچارتد جایزه نبرد و بجاش اورواچ برد بعدحالا که بازی مورد علاقشون (که مورد علاقه خودمم هست) رو انتخاب کردن مراسمش معتبر شد و کاملا قبولش دارن(البته من با انتخاب شدن گاد هیچ مشکلی ندارم چون مطمئنم هردوشون به یه اندازه لایق جایزه هستن)
          ما هر چقدر هم بحث کنیم به هیچ نتیجه ای نمیرسیم چون واقعا حرفهای غیرمنطقی و بدی میزنن که ادم حتی خجالت میکشه جوابشونو بده
          در کل من نفهمیدم چرا اینقد جو منفی علیه این بازی بوجود اومده مخصوصا تو این سایت شاید بخاطر قیمت بازیاس و خیلیا تجربش نمیکنن و رو هوا یچیزی میگن؟؟ هیچی نمیشه گفت کاش به خودشون بیان
          یاعلی

          • Max.level گفت:

            خدایی راستش بخوای داداش دیگه نمیدونم باید به این دوستان چی بگم؟؟
            واقعا با این بدبینی و فن بازی ها فقط به تجریه لذت بخشمون از بازی ها صدمه میخوره و هیچ چیز دیگه ای بدست نمیاد :smirk: :smirk:
            بله واقعا کاشکی این دوستان به خودشون بیان و منصفانه در رابطه با بازی ها نظر بدن :yes: :yes:
            موفق باشید

  • Mrm7799 گفت:

    انتقادش به خاطر تروفی گلد راش و کسب مدال های طلا تو مراحله که منم کاملا باهاش موافقم.
    واقعا این سیستم مدال های طلا رو باید راکستار تغییر بده…
    ولی به جز این مورد و مشکل سرور های بخش آنلاین تو منطقه بازی تقریبا بی نقص هست و شاهکاری به تمام معنا است و از نظر من بهترین بازی نسل تا الان بوده.

  • The Sinner گفت:

    وقتی من اینارو میگفتم
    اساتید گیمفا دیس میدادن و میگفتن تو پی سی گیمری داری میسوزی …
    بازم میگم god4 , rdr2 بسیار اورریتد هستن

  • F-d گفت:

    یکی از بزرگترین مشکل من با رد دد ۲ این بود که موقع شروع شدن هر مرحله بزور ۲ تا اسلحه مینداخت رو پشتم در حالی که قبل شروع مرحله فقط ۲ هفتیر دستم بود و دوست داشتم فقط با هفتیر برم.
    کلا خیلی سر این بازی حالم گرفته شد.اون چیزی که فکرشو میکردم نشد متاسفانه

  • ps4lover21 گفت:

    استرلی جان درسته روی اخرین از ما کار کردی .ولی دیگه با همه شوخی با ارتور و دار و دسته داچ هم شوخی ؟؟

  • Sir Sonic گفت:

    حالا نمیدونم الان چقدر ملت از دست استرلی عصبانی شن یا پرستش اش کنن
    ولی کلا حرفش بدون توجه به اسم استرلی، کامل درسته… ماموریت های داستانی بازی کامل با ساختار اوپن ورلد بازی تو تناقضه. طول دراز داستان هم این اشکال رو بیشتر نمایان می کنه.
    کاری هم به خود بازی های استرلی ندارم مثل آنچارتد و دلست. اون بازی ها خطی بودند و جدا از اون طراحی مراحلی که خود استرلی تو تک تک سکانس های دلست داشت کاملاً در خدمت این روند خطی سینمایی بودند. تو رد دد این جوری نیست… معلوم نیست همه چی در خدمت اوپن ورلده یا داستان سینماتیک خطی بازی.
    زلدا و جی تی ای ۴ همچین مشکلی رو نداشتند و از خط داستانی تا همه چی تحت خدمت ذات اوپن ورلد بود ولی تو رد دد ۲ این موضوع واقعاً نمایانه

  • amir_summit گفت:

    واقعا درست میگه اما این چیزی که آقای
    بروس استرلی میگن فعلاً تا اینجای کار دست نیافتنی بوده
    گیم های زیادی هستند که اختیار و ازادی شما توش دخیل ه
    ولی اینکه بازیباز رو کاملاً مختار بزاره تو بازی تا کاملاً بازی رو با سناریوی خودش پیش ببره من تا الان چنین بازی ندیدم
    هرکدوم از این بازی هایی سازندگانش مدعی ازادی و اختیار کامل به بازیباز ه بازم به نحوی گیمر رو محدود میکنه
    و هر بازی رو در نهایت باید با سناریویی که خودش برات چیده پیش ببری( شرکت های بازی سازی میان همین سناریو های پیش روی بازی رو زیاد تر میکنن فقط همین و شعار ازادی میدن در حالی که بازیباز کامل ازاد نیست تو بازی)
    اما اگه چنین بازی ساخته شود چه شود :snicker:
    فکر کنید کاملاً تمام تک تک سکانس ها و سناریو های بازی رو بازیباز بتونه روش کاملاً طبق قدرتی که داره تغییر بده و روش کنترل داشته باشه
    همینو بگم که تا اینجا من چنین بازی ندیدم
    آقای بروس استرلی اگه میتونی خودت لست رو اینطوری کن ببینم شعار بیخود ندی یوقت
    ( الان بعضی زوق مرگ شده ها میان میگن نه فلان بازی انقدر پایان بندی و…. داره انتخاب داره عزیزم تمام اون پایان بندی ها هم باز تو رو به نحوی که خودشون میخوان تورو محدود کردن :dazed:)
    آقا متن کامنتم رو با دقت بخونید اشتباه نگیرید مطلب رو چون از این ساده تر نتونستم توضیح بدم 😮

  • dl گفت:

    شما لازم نیست به بزرگ تر از خودت توصیه کنی راکستار بازی با متا ۹۷ زیاد داره شما برو تفکراتت رو تو بازی خودت پیاده کن

    • Mr Hill93 گفت:

      به یکی این حرف و بزن که تو کارنامه ش بازی با متای ۹۶ نداشته باشه پسر جان
      حالا چون بازیش متا ۹۷ گرفته راکستار میشه پیغمبر بقیه چون متای کمتر گرفتن و اگه حرف بزنن میشه کافر

      • dl گفت:

        دوست عزیز من نگفتم بازی با متا بالا نداره فقط صحبت اصلی بنده این بود که راکستار بیشترین بازی موفق و بیشینه موفقیت آمیزی رو داشته پس لازم نیست ایشون در مورد رد دد نظر بده چون مشخصه سطح کی بالاتره … در مورد نحوه ی صحبت شماو پروفایل شما هم مشخصه کاملا بی منطق و بی درک و دلیل می خوای نظر خودت رو بیان کنی ولی جا داره اینو بدونی من همیشه با ps بودم و حتی تمام انحصاری های اون رو هم تجربه کردم و در کنار همه ی اینا بازی های vr مثلrush blood و evil ۷ رو هم تجربه کردم و در کنار PC قدرتمندم سعی کردم تمام عناوین رو تجربه کنم تا عادلانه قضاوت کنم پس لطفا فن بازی در نیار و یه بار م که شده منطق رو در کنار نظراتت لحاظ کن … با تشکر…

    • محض اطلاعت گاد با متای ۹۴ شکستش داد(من این چیزا برام مهم نیست)
      ولی تو که متا برات مهمه 😐 😉

  • cv1989 گفت:

    درود بر بروس استرلی بزرگ که بالاخره از تاریکی بیرون اومد
    اما کسی که همیشه بازی های خطی ساخته از روند خطی rdr 2 انتقاد میکنه فوق العاده عجیبه ?:-)
    اما در مورد انتقاد
    ساختار سبک وسترن بسیار محدود
    چه نظر کلیت داستان شخصیت پردازی جغرافیا و وسایل نقلیه و طراحی مرحله
    رقیب مستقیمش GOD OF WAR 2018 مقایسه کنیم
    کوری بارلوگ افسانه های نورس زیر و رو میکنه شخصیت فوق العاده مثبت مثل بالدر به هیولای خسته از نامیرای تبدیل میکنه از اون طرف شیطانی مثل لوکی به شخصیت اصلی
    با توجه به اینکه تا به حال هیچ بازی بزرگی به ماجرای اودین و دیگر خدایان نورس نپرداخته دسته سانتا مونیکا کاملا در طراحی هنری و شخصیت و دشمنان و مراحل باز بوده
    اما راکستار تمام کلیشه های که وقتی سبک وسترن صحبت میشه مثل اسب سواری تنها غروب خورشید دزدی از بانک جایزه بگیرا هفت تیر کش ها و….مجبوره به رعایت شون بوده پایان داستان هم کاملا مشخص بود امکان قرار دادن انتخاب های متنوع اصلا وجود نداشت اگر قرار بود انتخاب های متنوعی قرار بدن باید پایان های مختلفی هم به وجود می امد در اون صورت RDR 1 زیر سوال می رفت
    راکستار نخواد این کار انجام بده داستان و شخصیت پردازی دستاش بسته بودن
    و گرنه اون زمان که ناتی داگ سکو بازی می ساخت راکستار سبک جهان باز و ازادی عمل وارد صنعت گیم کرد :-))

    • Poriyarad گفت:

      داره در مورد آزادی گیم پلی در طول مراحل صحبت میکنه نه در مورد انتخاب پایان و تصمیمات

      • cv1989 گفت:

        😐
        طراحی مرحله به سه نکته وابسته است
        ۱٫ داستان
        ۲٫محیط بازی و ابزار گیم پلی
        ۳٫ تعداد مراحل
        فقط اسب به عنوان وسیله نقلیه هست سلاح ها هم محدود و زمان بازی چه انتظاری داری ?:
        مثلا gta v انواع واقسام موتور و ماشین و قایق و هواپیما و چتر و دوچرخه استفاده از موبایل و pc خیلی موارد دیگه تنوع فوق العاده به gta v داده بود
        ۹۴ تا ماموریت داستانی که تنوع بی نظیری دارن
        ۲ تا ماموریت نام ببر که طراحی بهتری می تونستن داشته باشن ?:-)

  • Y PS گفت:

    red dead 2 نقش آفرینی نیست فقط المان های نقش آفرینی به زیبایی هر چه تمام درش پیاده شده :yes:
    بروس استرلی قطعا یه بازیساز کاربلده ولی انتقادش به نظرم بجا نیست!

  • حالا باید منتظر نظران گرانبهای کاربرای فهیم باشیم
    والا ما که از همین راضی بودیم و مشکلی نداشتیم حالا بماند بیشتر مراحل به بازیباز حق انتخاب میداد که بزنه همچیو به اتیش بکشه یا اینکه مخفی کاری کنه لطفا یکی مثال بزنه کدوم بخش بازی رو ایشون منظورشه

    • Poriyarad گفت:

      امم مثلا یکی از مراحل باید طویله رو به آتیش میکشیدی تا دشمنا بیان بیرون بعد شروع کنی یا همون اول بازی که با kieran میری سراغ پایگاه اولدریسکول ها فقط اولش بهت اجازه مخفی کاری میده از یه جا به بعد بازی مجبورت میکنه تا مخفی کاری رو کنار بذاری و مستقیم بجنگی

      • اره درسته ولی این مراحل حتما داستان اجازه نمیداده که اتفاقات رو کاربر پیش ببره مثلا همین طویله خب وقتی یه مذرعه رو به اتیش میکشی قطعا جلب توجه میکنه دیگه و این کار به دستور خانواده رقیب بود که گفت اینکارو بکنید
        تازه خیلی ها از همین روند بازی راضین و اون کسایی هم که خوششون نمیاد میتونن بازی های دیگه رو امتحان کنن نه بیاد بازیو بکوبه

  • “فقط ۰٫۰۱% از در آمد بازی را به من بده من در اختیار تو هستم”
    یعنی میخواد عضو راکستار بشه؟

  • Mikasa گفت:

    حاجی تو خودت بازیات خطین ک :/

  • Poriyarad گفت:

    دوستان اول حرفاش رو کامل بگید بعد نظر بدید در مورد آزادی عمل توی مراحل داره کاملا درست میگه بیشتر مراحل رو فقط اونطوری که بازی میگه باید تموم کنید و هیچ آزادی عملی ندارید من خودم بازی کردم و اینو دقت داشتم که اکثرا ابنطوری بوده

      • صحبت ایشون دو بخش داره
        ۱-پایان بازی و انتخاب
        ۲-ازادی عمل گیم پلی (تروفی گلد راش اگه اشتباه نکنم )
        یه بخش هم که اومده میگه ۰٫۰۱ درامد رو به من بدید من عضو بشم (کل صحبتش مشخص میشه برای چیه)
        وجود واقعیت گرایی تو بازی باعث میشه یه سری چیزا کاملا منطقی باشه
        مثلا همون بخش اول که گفتید بالا
        بازی اولش به شما اجازه مخفی کاری میده اما به علت وجود npc های بازی (اعضای کمپ ) کاملا منطقیه که جاتون لو بره …
        اگه قرار باشه ۳۰ نفر رو کاملا مخفی کاری برید جلو و بدون اینکه کسی بفهمه بکشید بازی از واقیت گرایی خارج میشه عملا!

  • Roman گفت:

    راکستار کارشو خوب بلده و دقیقا میدونه چه کار هایی لازمه و چه کارهایی لازم نیست، اگه نمیدونست، الان تبدیل به این راکستار نمیشد!
    اگه بیاد هر نوع سبک و نوع ماموریت و … رو بچپونه تو بازیش، بازیش میشه امثال اشغال هایی مثل ادیسی و اوریجینز (که ابروی نسخه های قبلی بردن).
    با تمامی احترام به بروس، باید بدونه که راکستار خودش به قدر کافی مشاور داره و این حرفش نوعی توهین به اونا محسوب میشه! و این که اون ۳۰۰۰ نفد علاف نچرخیدن.

    • ادیسی و اوریجینز اشغال هستند ؟؟؟ من دیگه حرفی ندارم
      شما ها متاسفانه یاد گرفتید که برای بالا بردن عناوین محبوب خودتون سایر بازی ها رو ترول کنید

      • Roman گفت:

        اولا: اگه واقع بین باشی بله نسبت به نسخه های قبلی AC واقعا آشغالن! باید قبول کرد از وقتی که سبک rpg وارد این سری شد، دیگه AC از بین رفت!
        ثانیا: شماها هم متاسفانه یاد گرفتید همه رو مثل خودتون میبینید!!!!!!

        • اوریجینز و اودیسی که مشخصه از یونیتی و syndicate بهتر بودن و پیشرفت برای این فرانچایز محسوب میشند… شما میگی آشغال ولی خب ادیسی نامزد گیم آواردز شد و تحت هیچ شرایطی آشغال نیست .. من خودم قبول دارم در سطح نسخه های ۲ و brotherhood نیست ولی باز هم آشغال نیست..
          در مورد بخش دوم کامنت شما ، اگر میشه منظورتو واضح تر بگو ، من کی یه بازی دیگه رو پایین بردم ؟؟ اگر هم منظورت چیز دیگه ایی هست بگو ببینم چیه

        • Hoower گفت:

          RPG جان دوباره به این سری بخشید
          شک دارم بازیشون کرده باشی

    • Max.level گفت:

      بهتر نبود از واژه آشغال استفاده نکنی داداش مثلا بگی “ضعیف” خوب اینطوری واقعا بهتر میشد در ضمن ادیسی و اوریجینز واقعا در سبک و سطح خودشون بینظیر بودن و فقط متافوت از نسخه های دیگه که ممکنه بعضیا از طرفداران قدیمی نتونن باهاش ارتباط برقرار کنن :yes: :yes:
      و با بخش اول کامنت شما واقعا موافقم راکستار کارشو خوب بلده و نظر منم اینه که تا الان راکستار جزو بهترین عوامل تحول صنعت گیم در هر‌ زمان‌بوده :yes: :yes:
      موفق باشید :-)) :-))

    • Winter1868 گفت:

      آشغال؟
      🙂
      دو نسخه RED DEAD REDEMPTION داده بیرون راکستار هر دو نسخه دقیق مثل هم تموم میشه با مرگ کاراکتر اصلی و انتقام گرفتن کاراکتر اصلی دوم، کاراکتر اصلی اول را!!!
      بعد من تو اون بازیایی که تو آشغال میدونی حداقل آزادی مخفی کاری رو دارم
      رد دد رو هم بازی کردم هر دو نسخه رو و هر دو عالی هستن
      شما هم ترول نکن برات خوب نیست در آینده

  • Max.level گفت:

    من‌برای بروس استرلی احترم خیییلی زیادی قائلم چون ایشون واقعا یک هنرمنده امااااااا
    تازگی مد شده هر کی میخواد بیشتر به چشم بیاد و خودشو بزرگ جلوه بده یه ایراد الکی از رد دد میگیره!!
    چرا؟؟
    چون رد دد اونقدری بزرگه و توجه همه به سمت اونه که هر کسی درباره اون ادعایی داشته باشه تمام اذهان عمومی به سمتش جلب میشه
    اولا که رد دد اوشن ادونچر جهان بازه و تم بازی وسترنه خوب و من فکر میکنم‌که به قدر کافی آزادی عمل وجود داره
    اصلا نیمشه آزادی عمل رد دد رو با یک بازی مثل ویچر ۳ و اسکایریم و یا عناوین rpg مقایسه کرد چون عملا از ریشه غلطه و هر سبکی بر اساس یه سری قواعد براش آزادی عمل تعریف‌میشه
    به عنوان مثال شما تو رد دد میتونید همزمان و به طور مشخصی به کار بسیار زیادی مشغول بشید بدون اینکه حتی بعضی از اون ها رو بازی پیش روی شما قرار بده
    مثلا میتونید شکار کنید،ماموریت های اصلی رو انجام بدید، ماموریت های فرعی و بعضا کار هایی در هیچ یک از این ۳ دسته قرار ندارن
    شما دارید تو بازی با اسبتون حرکت میکنید که به طور ناگهانی اتفاقی در گوشه کنارش رخ میده و شما در همین لحظه میتونید تصمیم بگیرید که اصلا اون رو مورد توجهتون قرار بدید یا نه
    اگرم بخواید انجامش بدید بازم راه های بعضا مختلفی در بازی وجود داره اصلا آزادی عمل به این معنی نیست که جناب استرلی گفته
    آزادی عمل یعنی همین که شما در آن واحد میتونید تصمیم بگیرید که دوست دارید در بازی مشغول به چه کاری باشید و با توجه به سبک رد دد و گیم‌پلی اون به نظرم این موضوع کاملا از پیش حل شدست
    من یه طرفدارم و اینو خوب میدونم که چی برای من بهتره اگر میخواستم به حرف امثال ایشون گوش بدم الان باید به جای لذت بردن خودمو عذاب میدادم تا حتما از گفته های این اشخاص پیروی کنم
    نه عزیز من بنده و همه کسایی که طرفدار رد دد هستن و بلدن چجوری باید بازی کنن خوب میدونن که آزادی عمل یعنی چی و نه حرف ایشون و نه هیچکس دیگه هم نمیونه ذهن طرفداران این بازیو تغییر مگر اونایی رو که همش دنبال یه فرصتن برای اینکه رد دد رو بکوبن
    نمیدونم چه حکمتیه که افرادی مثل ایشون بعد از جدایی از استودیو های مطرح شروع میکنن به زدن حرفای این چنینی درست مثل جناب دیوید جف یا همین جناب استرلی
    امیدوارم دوستان از نظر بنده برداشت بد نکنن چون من فقط نظر خودمو گفتم و چیزیو که به نظرم لازم بود گفته بشه کاری ندارم‌ واقعا
    رد دد یک فرا ابرشاهکار و یکی از بهترین بازی های تاریخه صنعت گیمه بی برو برگرد
    و هیچکس هم نمیتونه منکر این واقعیت بشه :yes: :yes:
    (تایید لطفا)

    • Poriyarad گفت:

      متن به این طولانی نوشتی ولی حرفای استرلی رو نفهمیدی داره در مورد آزادی گیم پلی در طول مراحل اصلی بازی صحبت می کنه :///مگه یه انتقاد کوچیک چقدر اونو سر زبون ها میندازه که به خاطر شهرت همچین کاری بکنه

      • Max.level گفت:

        خوب مشخصه که شما هم متوجه منظور بنده نشدی اصل کلام من اوجاست که میگم چه از نظر داستانی و چه از نظر گیم‌پلی باید از هر بازی به اندازه خودش و سبکش توقع داشت یعنی واقعا فهمیدن این موضوع انقد سخته؟؟
        به هر حال هر کسی یه جور فکر میکنه من اصلا به حرفای جناب استرلی کاری ندارم من اون چیزی رو که از آزادی عمل در این بازی دیدم رو براش کافی میدونم همین
        ما اگر بخوایم برای هر بازی دنبال این چیزاش بگردیم که دیگه نمتونیم ازشون لذت ببریم هر چند که رد دد‌ به هیچ عنوان تو بحث آزادی در انتخاب به خصوص گیم پلی کم نداشت در رابطه با داستان هم که سبکه بازی اینطور ایجاب میکرد پس اعتراضی بهش وارد نیست :yes: :yes:

    • Greatness awaits2 گفت:

      داداش حرف های شما درسته و کاملا قبول دارم
      ولی یه بخشی رو به نظرم شما متوجه نشدی
      منظور آقای استارلی آزادی عمل کل بازی نیست
      ایشون داره میگه داخل مراحل داستانی بازی
      آزادی عمل وجود نداره یعنی شما نمیتونی به روش دلخواه اون مرحله رو تموم کنی حتما باید
      از نقطه A به نقطه B بری تا مرحله تموم شه
      وگرنه شکست میخوری
      و این رو خود من هم بیشتر اوقات حس کردم
      موضوع اینه وگرنه هیچ کس به تنوع و آزادی عمل کلی رد دد شکی نداره :yes: :yes:

      • Max.level گفت:

        درسته داداش اما رد دد واقعا چیز هایی رو تا همینجا به این صنعت اضافه کرده که به قول بعضی از دوستان ارزش اونا سالیان بعد مشخص خواهند شد و برای نام بردن این ویژگی ها و نوآوری ها چنانچه بخوام توضیح بدم در متن یک نظر نمیگنجه
        پس با وجود تمام اینا و سبک بازی که خودش عاملی بر وجود برخی از محدودیت ها در بازی میشه، نمیتونیم به عنوان یک انتقاد نام ببریم
        و برای بازی با این سطح از جزئیات و بزرگی که راکستار‌اونو به خوبی در بازی پیاده سازی کرده آزادی عمل بیشتر دادن به اون کار سختی نبود براش!!!
        میتونست مثل یوبیسافت بیاد بازی رو از ریشه تغییر بده و اومو نقش آفرینی کنه و این به اصطلاح محدودیت رو از بازی به طور گسترده ای حذف کنه
        ولی موضوع اینه که راکستار میاد بر اساس یک ارزیابی کلی نقاط قوت عناوین خودشو مورد بررسی قرار میده و این نتیجه رو میگیره که چیزی رو که طرفدارا ازش میخوان رو بسازه و همین سبب موفقیت بیشتر بازی های راکستار میشه
        من به عنوان کسی که تک تک عناوین راکستار رو بار ها و بار ها تجربه کرده یا شایدم بهتر‌باشه بگم در بطن اونا زندگی کرده هیچگاه احساس کمبود در بحث آزادی عمل رو احساس نکردم و این مورد هم که جناب استرلی متذکر شد فقط نظر شخصی ایشونه نه یک فکت،همچنین نظر بنده در این رابطه یک چیز‌ شخصیه
        اما به عنوان کسی که طرفدار رد دد هستم و از کار راکستار مطمئنم که برای این بازی بهترین کار ممکن رو انجام داده، اصلا نمیتونم نظر شخص گرچه با سابقه ای مثل بروس استرلی رو حتی ذره ای درک کنم و بخوام اونو به خودم یا حتی دیگران‌تحمیل کنم
        اما یه عده اینجا اومدن دارن از یک مورد که فقط نظر شخصی و یک معیار تقریبی برای سنجیدن “آزادی عمل در بازی” فکت های بی مورد صادر میکنن و گفته استرلی رو بزرگتر از چیزی که هست نشون میدن
        و آخر از همه اینکه رد دد هیج عنوان مشابه دقیقی براش وجود نداره که بشه به واسطه اون به رد دد همچین ایرادی گرفت این نقطه a و نقطه b هم در تمام عناوین جهان باز حتی نقش آفرینی تا حدودی به همین شکل صورت میگیره :yes: :yes:
        ببخشید که زیاد حرف زدم امیدوارم یه وقت براشتتون از اینا فن بازی و این چیزا نباشه والا من فن بازی در نمیارم فقط چیزایی رو میگم که فقط به “نظرم” میتونه مفید باشه
        موفق باشید :yes: :yes: :rose: :rose:

        • Greatness awaits2 گفت:

          درسته حرف شما رو کامل قبول دارم
          این که رد دد بی نظیر عمل کرده و در سبک خودش بهترینه شکی نیست
          ولی خب به هر حال یه سری محدودیت در پیش بردن مراحل وجود داره
          که خب به قول شما با توجه به حجم و عظمت بازی قابل چشم پوشیه
          من هم قبول دارم که این موضوع رو میتونیم ازش بگذریم
          ولی خودم به شخصه خیلی دوست داشتم کاشکی کمی انتخاب های بیشتری
          به بازیکن داده میشد هرچند توی همین حالت هم بی نهایت لذت بردم
          فن بازی هم دوستان به اندازه کافی انجام دادن اگه مال شما رو فن بازی در نظر بگیریم
          پس کامنت های بالایی کلا روز روشن رو انکار میکنن
          خلاصه اینکه خیلی اینا رو جدی نگیر :yes: :yes:

          • Max.level گفت:

            حق با شماست داداش ولی واقعا من فن بازی در نمیارم چند جا دیگه هم گفتم که تا زمانی که توهینی صورت نگیره و ایراد الکی نبینیم به هیچ عنوان واکنشی نشون نمیدم
            منتها اون بالا خیلی این مورد به وضوح به چشمم خورد رو حساب همینم بود که اینارو گفتم و واقعا بین حرفام هیچ بازی رو به خصوص گاد رو که خودم عاشقشم رو نکوبیدم
            موفق باشید :yes: :rose:

            • AliEM گفت:

              سلام داداش.
              من میدونم شما اهل فن بازی نیستی و فرد قابل احترامی هستی ولی داداش قبول داری بیش از حد متعصب هستی؟ تعصب زیاد باعث میشه ادم نتونه حقایق رو ببینه و بپذیره و قبول کنه. داداش الان من خودم فن گادم ولی تعصب ندارم. بدون تعصب میگم گاد یه مشکل و سوتی داشت و اون هم اینکه اتریوس هرچی ضربه میخورد طوریش نمیشد. کاش براش یه خط جون میذاشتن تا ما نجاتش بدیم و نذاریم بمیره و اینطوری بازی سخت تر و لذت بخش تر و هیجان انگیز تر میشد. داداش شما هم قبول کن دیگه آقای بروس استرلی کاملا داره صحیح میگه و رد دد این مشکلو داره. نه رد دد بلکه کلا بازی های راکستار مثل جی تی ای و مکس پین ۳ هم همین مشکل بیش از حد خطی بودن مراحل رو داشتن. کلا مراحل بازی های راکستار کاملا اسکریپت شده هستن و ازادی عمل ندارن و تقریبا همه یه جور مراحل رو انجام میدن مگر تو ترتیب کشتن دشمنا فرق کنه. ولی خدایی از اینکه طراحی و کارگردانی مراحل فوق العاده است نمیشه گذشت. بله حرف های شما صحیحه شاهکار هایی تاریخی مثل گاد و رد دد اینقدر نکات مثبت دارن که نکات منفیشون اصلا به چشم نمیان و بسیار روی صنعت گیم اثر گذار خواهند بود به خصوص رد دد ۲ ولی دلیل نمیشه نکته منفی نداشته باشن. داداش بازی برای سرگرمی و لذته و این بحث ها اصلا ارزشی نداره و مزخرفاتی که بعضی ها راجع به شاهکار هایی مثل گاد و رد دد و لست و… میگن هیچی از ارزش این بازی ها کم نمیکنه. بازی ها و به خصوص شاهکار ها همیشه در دل و قلب ما جا دارن. مهم اینه که بازی کنیم و لذت ببریم مهم نیست کی چی میگه.
              موفق باشی داداش

              • Max.level گفت:

                ببین برادر من بنده تا حدی با شما موافقم و تا حدی مخالف
                مخالفم با اون قسمت که گفتید من متعصبم چون اصلا اینطور نیست بنده فقط در جایی به این بحث ها ادامه دادم که یه عده به جای اینکه با دلیل منطق بیان حرفای استرلی رو تایید کنن از این موضوع به عنوان یه فرصت برای کوبوندن رد دد و نسبت دادن ایراداتی که اصلا در بازی وجود نداره استفاده کردن
                داداش مثلا یه دوستی میاد میگه رد دد جز اسب سواری و جزئیات چیزی نداره به نظر شما منی که جواب این حرف بی اساسشو میدم متعصبم؟؟
                من متعصبم یا اونی که به سبب سونی فن بودنش سعی میکنه چشماش جز انحصاری های سونی هیچ چیز دیگه ای رو نبینه
                برای همینم اینو بدون هیچ تردیدی میگم و از خودم مطمئنم من متعصب نیستم!!
                اگر متعصب بودم به جای اینکه برای دفاع از رد دد این همه دلیل بیارم و سعی کنم با احترام جواب این دوستانو بدم خیلی راحت میتونستم ترول کنم و به سلیقه شون توهین کنم ولی من اینجوری نیستم
                رد دد ایرادات داره اما انقدری در برابر نکات مثبتش کوچیکه که اصلا نمیشه اونا رو به حساب اورد
                برادر من تعصب رو هر کس یه طور معنی میکنه الان از دید یک سونی فن که شاید از رد دد خوشش نیاد منی که دارم سعی میکنم از رد دد در برابر مزخرف گویی هاشون دفاع کنم متعصبم!!
                گاد اتفاقا ایرادتش به مراتب خیلی کمتر از رد دده ولی با توجه به حجم جزئیات و سبک بازی پس نیمشه این رو ملاک برتر بودن گاد نسبت به رد دد دونست
                امیدوارم که شا فقط و فقط کامنتای منو نخونده باشید و کامنت اشخاصی رو که با لحن تندی رد دد رو کوبوندن رو خونده باشید تا متوجه بشید که دلیل این برخورد من چیه
                ولی رد دد برای من خیلی عزیزه و اگر کسی با منطق و ادب پا پیش بذاره و ایرادی رو در بازی مطرح کنه بدون این هدف که بخواد بازی رو کوچیک جلوه بده بنده کاملا قبول میکنم در غیر اینصورت بنده خودمو موظف میدونم که اگر کسی بر خلاف این موضوع عمل کرد باهاش مثل خودش رفتار کنم
                داداش احترام تا زمانی معنی میده که دوطرفه باشه وگرنه هیچ دلیلی وجود نداره که بخوایم‌ رعایت حال کسانی رو که با بی انصافی یک بازی رو میکوبن رو بدیم در ضمن من شاید بیشتر در مواردی برای رد دد اینطوری بودم ولی باور بفرمایید بنده چند بار هم‌از گاد به همین شکل دفاع کردم!!
                الانم هیچ ایرادی نداره اینطور که پیداست خیلی ها منو دشمن خودشون میدونن که اصلا برام مهم‌نیست چون منم به عنوان یک گیمر و یک فن و کسی که برای خودش شخصیت داره این حق دارم که به وقتش از اینا دفاع کنم
                و در آخرم‌اینکه رد دد ایراد داره مثل باگ های بعضا ریز و درشت که اونم با توجه به بزرگی نقشه جهان بازش‌و جزئیات بی سابقش کاملا توجیه پذیره
                بخش آنلاین بازی هم که همونطور که خیلی از دوستان گفتن و اشاره کردن در مرحله بتاست و این شروع کار راکستار برای بهبود بخشی به این قسمته
                و این ایراد جناب استرلی هم که گفتم بازم‌میگم اصلا وارد نیست چونکه ایشون دارن در رابطه با یک بازی که سبکش میطلبه اینطور باشه صحبت میکنن نه یه بازی نقش آفرینی پس این ایراد از ریشه غلطه
                اما هر چند که آزادی عمل رد دد برای یک بازی با سبک خودش کاملا عالیه و حداقل من اینو قبول دارم
                امیدوارم که یه وقت برداشت بد نکنید چونکه من فقط میخواستم اگر این سوال تو ذهن شماست که من احیانا دارم چیزی رو بزرگ نشون میدم برطرف بشه
                و با بخش آخر نظر شما کاملا موافقم اصلا تمام این شاهکارا بدون ذره ای تفاوت در قلب ما جا دارن و یه عده فقط میخوان با مزخرف گفتن خودشون نشون دیگران بدن :yes: :yes:
                ممنونم که بدون اینکه بی احترامی کنید کامنت بجایی رو در این رابطه گذاشتید کاش همه اینطور بودند :-)) :-))
                موفق باشید :rose: :rose:

                • AliEM گفت:

                  سلام داداش. حرفات کاملا منطقی ان. من تسلیمم!!! فقط یه نکته شما آزادی عمل بازی لست و هیتمن و بازی های اولی اساسین رو نگاه کن. آیا اینا RPG یا Hack and Slash هستن؟ مشخصه نیستن. آزادی عمل یعنی بتونی انتخاب کنی الان این ماموریتو خون به پا کنی و جنگ راه بندازی ، با مخفی کاری پیش بری ، از راه های مختلف بری ، تاکتیک های مختلف استفاده کنی و… حتما لزومی نداره که بازی RPG باشه.
                  موفق باشی دوست عزیز

    • چشم ها رو باید شست جور دیگر باید دید
      من هر چی چشم هامو میشورم واقعا نمیتونم اون ایراد های مسخره ای که از گیم پلی و روند داستانی رد دد میگرن رو ببینن یا اون همه باگ هایی که تو ۳ ساعت یکی از دوستان دیده رو ندیدم 🙂
      حالا خوبه هی میگن راک استار فلانه و پول پرسته و فقط چون اسمش پشت رد دد هست متاش انقد هست بزار یکی جرات کنه بگه گاد ۴ خوشم نمیاد یا یه ایرادی بگیره ازش به ۱۲ روش سامورایی فوشش میدن و با اکانت های گوناگونشون منفی بارونش میکنن و میگن چطور جرات میکنی به خدای صنعت گیم توهین کنی( :rotfl: ) منطق چیز خوبیه!

  • ali atletico گفت:

    من که منظورشو نفهمیدم.
    مگه GTA هم مث RDR نبود بعد اصلا تو کدوم فیلم وسترن طرف با مخفی کاری میره جلو.

  • Strixxx گفت:

    لول
    این اقا از بازی با همچین عظمتی انتظار چی داره دگ؟ فک کنم اگه میخاس برای هر ماموریت ۲-۳ روش بذاره باید ۴-۵ سال دگ هم صبر میکردیم!!
    اگه ازادی عمل میخاد پس انچ و تلو چرا سوپر خطیه..!

    • Unbalance گفت:

      مشکلی با حرفات ندارما
      فقط اگه میشه ربط خطی بودن بازی با آزادی عملو توضیح بده -___-
      آزادی عمل یعنی بتونی انتخاب کنی الان این ماموریتو خون به پا کنی ، مخفی کاری پیش بری ، از اینور بری ، فلان تاکتیکو استفاده کنی و……..
      حالا تعریف شما شاید از آزادی عمل چیز متفاوتیه ما نمیدونیم :-/
      آخه این بازی که عکسش رو پروفایلته خودش اسطوره آزادی عمله ولی چطوری به ساخته‌های ناتی داگ میگی آزادی عمل ندارن

      • AliEM گفت:

        سلام داداش
        داداش اینا رو ول کن بعضی دوستان مرز های مزخرفات رو جابجا کردن. خودشم نفهمید چی گفت. آنچارتد شاید مراحلش خطی و اسکریپت شده باشن ولی تلو؟؟؟؟؟!!!!! اصلا تا حالا تلو رو بازی نکرده!!! تلو با وجود ماهیت خطیش مراحلش آزادی عمل فوق العاده ای داشتن. حمله مستقیم به چند روش مخفی کاری به چند روش استفاده از بمب های اتش زا و دود زا استفاده از چاقو استفاده از سنگ و بطری به روش های مختلف…
        ولش کن داداش تا حالا دستشم به تلو نخورده و بازی نکرده. ولی خدایی بروس استرلی حرف دلمو زد. این مشکل رو علاوه بر red dead 2 همه بازی های راکستار هم دارن مثل gta و max payne 3 و red dead 1. مراحلشون بیش از حد خطی و اسکریپت شده هسته و هیج گونه ازادی عملی برای انجام مراحل وجود نداره و همه بازیکنا مراحل رو به یه جور میرن مگر در ترتیب کشتن دشمنا اون مدال ها هم الکیه و تاثیر و تفاوت خاصی ایجاد نمیکنه. ولی خب خدایی طراحی و کارگردانی مراحل بازی های راکستار فوق العاده هسته ولی ای کاش محدودیت کمتری داشتن…
        یه سری بازی ها چه خطی چه جهان ازاد همونجوری که شما فرمودی هستن و تو مراحلشون ازادی عمل دارن مثل تلو و اساسین و هیتمن یه سری دیگه هم هک اند اسلش یا نقش افرینی هستن مثل گاد و ویچر که تنوع فوق العاده ای در حرکات و مبارزات و سلاح ها و روش های مبارزه و دارن. تو این دو دسته بازی ها بازی کردن تک تک افراد میتونه فرق کنه و هر دفعه میشه بازی رو با یه روش منحصربفر و خاص و متفاوت رفت ولی بازی های راکستار با وجود طراحی مراحل و کارگردانی مراحل فوق العاده کاملا اسکریپت شده هستن.
        من نمیدونم واقعا سخته درک و فهم و قبول این قضیه؟ متاسفانه دوستان به خاطر تعصب زیاد فکر و عقلشون قفل کرده و نمیتونن و نمیخوان مشکل رو قبول کنن. بازی یه مشکل دیگه هم داشت این بود که بخش زیادی از مراحل اصلی یا فرعی رو میبایست یا راه بریم یا اسب سواری کنیم و صحبت کنیم. با وجود اینکه من کمابیش دیالوگاشون رو میفهمیدم ولی خدایی خسته میشدم.
        همه بازی ها هرچند شاهکار مشکلات کوجک و بزرکی دارن.من خودم با وجود اینکه فن گاد هستم ولی بدون تعصب میگم گاد جدید هم یه سوتی داشت و اون این بود که هرچه اتریوس از دشمنا ضربه میخورد طوریش نمیشد. ای کاش براش یه خط جون میذاشتن تا مجبور بشیم بریم کمکش و بازی سخت تر و جذاب تر میشد. دیگه بقیه ایراد هایی که از گاد میگیرن همش الکیه.
        دوست عزیز اصلا اهمیت و ارزش نداره جواب مزخرفات بعضی افراد رو داد. مهم اینه که بازی کنیم و لذت ببریم. اصلا بازی برای لذت بردن نه برای دعوا. متاسفانه سایت پر شده از افراد مریض و روانی و عقده ای و کمبود دار که دنبال جلب توجه و اثبات خودشون و حاشیه سازی و دعوا راه انداختن و خالی کردن عقده هاشون هستن. اصلا نباید برای این افراد ارزش قایل شد و اهمیت داد. همه این بازی ها شاهکارن. اقای بروس هم با منطق نظر شخصیش رو گفت که کاملا هم درسته. ما همه بازی هارو بازی میکنیم و از همه لذت می بریم. همه بازی ها به خصوص شاهکار هایی مثل گاد و لست و رد دد و انچارتد و ویچر و جی تی ای و اسکایریم و متال گیر و… تو دل و قلب ما جا دارن اصلا مهم نیست کی چی بگه.

        موفق باشی دوست عزیز

        • Strixxx گفت:

          من نمیدونم چرا یکی ب بازی مورد علاقتون گیر میده سریع میگین بازی نکرده و …!
          اون حمله مستقیم و روش هایی ک گفتی رو والا رد دد هم داره. 😐
          شما فک کن من بازی نکردم. بحث سر خطی بودنشه وگرنه کسی ایرادی نگرفت و منم مشکلی ندارم با خطی بودنش! میگم این اقا ک خودش همچین عناوینی رو ساخته نباید از راک انتقاد کنه…
          بروس نظر شخصیشه بعد ما نظر میدیم میشه مزخرفات و …؟ تعصب تا چ حد…

      • Strixxx گفت:

        الان انچارتد یا تلو چ ازادی عملی دارن؟ تو انجام مراحل.
        هم روندشون خطیه هم ازادی عمل صفره…
        همین متال گیر man on fire میشه ب کلی روش از بین برد. حالا شما ی مثالشو تو تلو یا انچ بزن…
        رد دد سبکش بیشتر اکشن ادونچره تا rpg و نسبت ب محیطی ک داره ازادی عملش هم خوبه. ارتور ی ادم معمولیه دشمناش هم همینطور انتظار دارین چ کار خاصی کنه مثلا؟! یا مخفی کاریه یا اکشن دگ… حالا بماند بعضی ماموریت ها خودش حق انتخاب میده ک کدوم راهو برین یا از چ روشی استفاده کنید.
        هرچند انچ و تلو سبکشون همونه کسی هم انتظاری ازشون نداره. ولی خب رد دد هم rpg نیس ک ب هر روشی خاستیم بریم.

        • Unbalance گفت:

          دوست عزیز من که خودم هنوز دارم رد دد میزنم انقدر تو کف این بازیم :laugh: این از این
          ولی کلیت حرفم این بود خب شما بازیو بازی کن اول بعد بیا بگو آزادی عملش چیه ، من که نمیتونم اینجا آزادی عملشو تو یه کامنت واسه شما کامل شرح بدم ، باید بازیو بازی کنی تا بفهمی چیکار کرده که خب متاسفانه شما نیم ساعتم بعید میدونم پای لست نشسته باشی ، حتی ۳۰ ثانیه

  • Saeed گفت:

    مشکل دقیقا اینجاست که همه دنیا میخوان رد دد رو مثلا با ویچر مقایسه کنن.
    خب معلومه ویچر چی هست.نقش آفرینی.دقیقا برعکسش رد دد اکشن ماجراجویی.خب زمین تا اسمون فرق داره وضعیت.

  • فن های لست و سونی چقدر سریع رنگ عوض کردن تا دیروز همه میگفتن رد دد کبیر الان همه میگن این شاهکار چیزی جز اپن ورلد نیست فن بازی تا چه حد بسه دیگه چون این سازنده لست یه چیزی گفته شما باید بازی رو به نفع لست بکوبید.!

  • PC-Gamer گفت:

    زیاد نمیخوام صحبت کنم در اینباره
    ولی مت توقع داشتم اینطور نظرات رو کسی بگه که تو کارنامه اش بازی هایی مثل uncharted و the last of us رو نداشته باشه که خدای فیلم سینمایی هستن
    برادر جمع کن کاسه کوزه اتو کسی بهت بها نمیده و کسی نمیاد سمتت دلیل نمیشه که بکوبی به بازی
    همین ازادی عملی که شماها دارید میگید و مثل آب خوردن حضمش میکنید ماه ها و بلکه سال ها زمان بر هست تا اجرا بشه
    من هنوز موفق به تجربه بازی نشدم و منتظر نسخه پی سی میمونم ولی چیزی که من ازش دیدم همه و همه نشانگر یه بازی فوق العاده هست
    هر باغچه ای با هر گل و درختی رو بیل بزنی بلاخره چند تا کرم از توش درمیاد ……….
    اقای استرلی شما برو نظر درباره بازیهایی بده که در ساختش دست داشتی و الان قشنگ نقش یک فیلم سینمایی رو اجرا میکنن والا بخدا بازی آنچارتد کجاش ازادی عمل داشت الانم بعد سالها صداش دراومد که گیم پلی بازی الگو برداری کامل از greas بوده ……..بازی last of us که دیگه هیچی حرفی دربارش نمیزنم

    کاش سازنده های بازی ویچر میومدن این حرفو میزدن باز میشد حضمش کرد که باو از سر حس همکاری و بقولی دوستی هست ولی از این جور مارموزها الان تو صنعت گیم خیلی زیاد شده

  • اولا که ایشون دیگه کارمند سونی نیست
    ثانیا اعتماد بنفس ملت دوست دارم طرف با پیژامه نشسته داره استرلی یکی از بهترین کارگردانهای تاریخ که با دلیل و توضیح یه اثر نقد کرده مسخره میکنه
    اخه منتقد گیم اسپات هم در برابر چنین اشخاصی عددی نیست از لحاظ دانش، اعتماد بنفستون دوست دارم

  • mo1234 گفت:

    گرافیک بازی واقعا خوب بود در این شکی نیست ولی مراحل بازی همش باید با اسب میدوییدی چند نفر میکشتی باز مرحله بعد چیز چالش بر انگیزی در بازی وجود نداشت بخش آنلاین هم که اصلا حرفشو نمیزنم که خیلی . . . بود

  • we are gamer گفت:

    والا ایشون بازیسازه حتما یه چیزی میدونه که میگه اما اون چیزی که من دیدم کلی کات سین و دیالوگ بخاطر هانرلول تغییر میکرد هانر هم گه انتخاب های بد یا خوب پلیره پس پلیر تاثیر داره در داستان.بحث طلا کردن مرحله هم که اجباری تو کار نیست که اونطور که گفته بریم جی تی ای هم همینطور بود طلا کردن مرحله فقط بدرد کسایی میخوره که میخوان تروفی یا اچیویمنت بگیرن البته اینا نظر شخصی منه.برای من یکی از بهترین بازی های عمرم بود خاطرات نسخه قبلو زنده کرد واسم ارزش خرج کردن حقوقمو داشت

  • Hoower گفت:

    دوستان میشه کسی تفاوت اکانت های هکی و قاونی رو بهم بگه؟
    فک کنم قانونی هم یه اسمه که رو هکی گذاشتن

    • we are gamer گفت:

      هکی یعنی بدون اجازه صاحب اکانت از بازی هاش استفاده کنی قانونی یعنی با اجازه استفاده کنی :laugh: که البته ۳ نوع داره ظرفیت ۱ که باید کلا نت قطع باشه بری ظرفیت ۲ که بهترینه هم افلاین هم انلاین تو اکانت خودت میری و ظرفیت ۳ که باید یکسره انلاین باشی اما تو اکانت خودت نمیتونی بری

  • AlirezaAK47 گفت:

    خیلی جرات داره درمورد راکستار اینطوری صحبت میکنه!

  • فرشاد گفت:

    من کاری به حرفای بروس استرلی ندارم چون به نظرم چون احساس پشیمون از خروجش ناتی داگ و حالا هم که نمیتونه برگرده بیکار مونده واسه اینکه بچپونه خودش رو تو راک استار اینجوری گفته ولی به شخصه مشکلاتی که با رد دد داشتم یکی باگ های مسخره و گاها زیادی بود که بعدا فهمیدم همه کسایی که رو پلی استیشن اسلیم بازی کردن به اتفاق این مشکل رو داشتن و این مشکل بهینه نبودن بازی بود دومیش هم اجبار سازندگان برای بعضی کارا بود که حقیقتا خسته کننده بود مثلا به اسبت برسی و ببریش براش زین خوب بخری یا مثلا مراحل رو با فاصله های زیاد گذاشته بودن که متوجه بزرگی مپ و طولانی بودن بازی بشیم که حقیقتا یه خورده خسته کننده بود و از همه بدتر اینکه کلا کمپین بازی رو تموم کردم اما فقط دو سوم مپ معلوم بود باقیش سفید بود که بعد از اتمام کمپین همینجوری میرفتم اینور اونور که تازه فهمیدم اون جاهایی که تو معلوم مخفی مونده شهر آرمادیلو مزرعه مک فارلن دقیقا مپ نسخه قبلی که چسبیده به این مپ جدید خلاصه رفتم تو آرمادیلو دیدم این شهر رو بیماری فرا گرفته یه گنگستر مکزیکی هم تقی به توقی میخوره حمله میکنن به اینجا خلاصه مردم و شهر به فنا رفتن تا رسیدم به شهر دیدم کلانتر شهر محاصره شده توسط همین گروه دخل همشون رو آوردم کلانتر شهر رو نجات دادم تا همینقدر فعلا پیش رفتم دیگه خسته شدم فعلا بیخیال شدم بعدا ببینم چی میشه

  • Ali Nietzsche گفت:

    بنظرم این انتقاد وارد نیست، حق انتخاب دادن به بازی یک آلمان عناوین RPG هست و ر دد میانه یی با اون نداره.

  • ali as گفت:

    از انچارتد ۴ که خیلی بهتر بود

  • Negin گفت:

    نظرش در مورد ساختمان مراحل و و طرز پیشبرد در آن ها درست ولی در مورد حماسی نبودن داستان و انتخاب های اجباری کاملا غلط است.شاید بازی در انتخاب کردن بین مخفی کاری و هجومی انتخابی به پلیر نده ولی در کل آزادی بالایی در خیلی بخش های داستانی داره.(حالا انگار دلست اف اس خیلی به بازیکن ها حق انتخاب تو داستانو میداد.یه وقط به دلست توهین نشه به نظرم اونم از شا۶کار ترین بازی های دنیاس.)

انتقاد کارگردان The last of Us از ماموریت‌های داستانی بازی Red Dead Redemption 2 - گیمفا