گیمفاوب سایت خبری تحلیلی بازی های ویدئویی
English
ADS

ADS

ADS

ADS

ADS

ADS

ADS

ADS

ADS

ADS

بایوور: سیستم پرواز در بازی Anthem از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است

اخبار بازی
بایوور: سیستم پرواز در بازی Anthem از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است

با نزدیک شدن به تاریخ انتشار بازی Anthem، شاهد آن هستیم که سازندگان این بازی اطلاعات جالبی در رابطه با آن منتشر کرده‌اند. برای اطلاع از جزئیات خبر با گیمفا همراه باشید.

تا به حال شاهد چندین نمایش‌ از گیم‌پلی این بازی بوده‌ایم. هر یک از این نمایش‌ها با زره‌های مختلفی بوده است و شاهد مبارزات و قابلیت‌های این زره‌ها بودیم ولی نکته‌ی مشترک بین تمامی این نمایش‌ها، قابلیت پرواز است. قابلیت پرواز در بازی بسیار طبیعی از آب در آمده است و به نظر می‌رسد که بخش مهمی از بازی را تشکیل دهد. اکنون طی مصاحبه‌ای با سازندگان این بازی، کمی بیشتر در رابطه با روند ساخت این سیستم و تاثیر آن در بازی مطلع شده‌ایم.

آقای گمبل (Gambel)، یکی از سازندگان این بازی، صحبت خود را چنین شروع می‌کند:

اولین ایده‌ای که ما برای بازی در سر داشتیم، مبارزات حماسی و قهرمانانه بود. به عنوان یک ابرقهرمان، شما همیشه در حال حرکت رو به جلو هستید، وارد معرکه می‌شوید و کارهای خارق‌العاده انجام می‌دهید. سوال پیش آمده برای ما آن بود که چه قابلیت‌هایی برای یک ابرقهرمان می‌توان در بازی تعبیه کرد بدون این‌ که بازی لطمه‌ای ببیند و یا عملکرد مناسبی نداشته باشد. البته ما جواب این سوال را در یک ماه اول کار برروی پروژه‌ی Anthem پیدا کردیم.

شخصیتی که بازی‌باز کنترل آن را در اختیار دارد، باید توانایی پرواز داشته باشد؛ پرواز را همه دوست دارند و البته این قابلیت یکی از آرزوهایی دیرینه‌ی بشریت محسوب می‌شود. دلیل دیگری که پرواز را انتخاب کردیم، آن است که هسته‌ی اصلی ابرقهرمان بودن دقیقا همین قابلیت است؛ قابلیت آن که به ارتفاعات بالا بروید، با سرعت زیاد حرکت کنید و همه چیز را از دید یک پرنده ببینید. در نتیجه ما قابلیت پرواز را در دستور کار قرار دادیم و از همان ابتدا برروی آن تمرکز کردیم.

البته این قابلیت نگرانی‌هایی نیز با خود برای تیم سازنده به همراه آورد. آقای وارنر (Warner)، کارگردان این بازی، چنین می‌گوید:

قابلیت پرواز چیزی بود که ما از ابتدا خواستار آن بودیم ولی خب… ما سر این موضوع مشکلاتی نیز داشتیم. ما نگران آن بودیم که با استفاده از قابلیت پرواز، ممکن است که بازی‌بازان اصلا به سراغ جمع‌آوری منابع و تجهیزات (سیستم Loot) نروند و این امر برای یک بازی شوتر که بر پایه‌ی این سیستم بنا شده است قطعا نکته‌ای منفی محسوب می‌شود.

از طرفی دیگر مشکلات دیگری نیز بر سر راه این قابلیت قرار داشت. بازی‌باز ممکن بود با استفاده از قابلیت پرواز به مکان‌هایی برود که اصلا سازندگان بازی آنان را طراحی نکرده‌اند. ممکن است به کلی از یک منطقه بگذرد و متوجه آن نشود و به همین دلیل تعدادی ماموریت و البته غنائم باارزشی را از دست دهد. در استودیوی ما طراح مبارزات، طراح مراحل و مسئولین بخش انیمیشن به سختی با یکدیگر همکاری داشتند تا اطمینان حاصل کنند که سیستم پرواز در بازی مفرح، لذت‌بخش و البته کارآمد باشد.

آقای آیروینگ (Irving) نیز در این مورد بیاناتی داشته‌اند:

ما بحث‌های زیادی بر سر سیستم پرواز داشتیم و حتی به این فکر کردیم که در حین مبارزات، این قابلیت را غیر فعال کنیم. ولی به این نتیجه رسیدیم که این کار بازی را بسیار خسته‌کننده می‌کند چرا که پرواز خیلی مفرح است و به مبارزات عمق و لذتی چندین برابر می‌دهد. سپس برروی آن فکر کردیم که دشمنان شما نتوانند از فاصله‌ی زیاد به شما شلیک کنند. خب… مشکل این امر آن بود که شما به راحتی از فاصله‌ی زیاد و با استفاده از قابلیت پرواز کردن، دشمنان خود را نابود می‌کردید و مبارزات هیچ‌گونه چالشی برای شما به ارمقان نمی‌آوردند. پس به این نتیجه رسیدیم که باید برای مدت زمانی که می‌توانید پرواز کنید، حدی معین کرد تا بازی کاملا متعادل باشد. همچنین انواعی از دشمنان طراحی شدند که بعضی از آنان شما را از فواصل زیاد نشانه می‌گیرند و شما را مجبور به فرود آمدن می‌کنند. در این صورت شما مجبور می‌شوید که با استراتژی عمل کنید.

نهایتا کارگردان بازی Anthem عقیده دارد که همین قابلیت پرواز است که بازی را به اوج خود می‌رساند:

من معتقد هستم که قابلیت پرواز نهایتا بازی را به اوج خود می‌رساند. بدون این قابلیت، شما با یک زمین صاف و مسطح روبرو هستید. اما وقتی می‌توانید پرواز کنید، مدام با خود فکر می‌کنید که خب… حالا به کجا پرواز کنم؟ چگونه به فلان جا بروم؟ و همین موارد هستند که خلاقیت بازی‌باز را برمی‌انگیزند.

اگر از هوادران بازی Anthem هستید، می‌توانید نسخه‌ی دموی این عنوان را از تاریخ ۱۲ بهمن سال ۱۳۹۷ شمسی مصادف با اول فوریه‌ی سال ۲۰۱۹ میلادی تجربه کنید. البته قابل ذکر است که برای تجربه‌ی نسخه‌ی دمو اگر جزو کاربران ویژه‌ی استودیوی بایوور (BioWare) باشید، می‌توانید زودتر از موعد آن را تجربه کنید . قابل ذکر است کسانی که این بازی را پیش‌خرید کرده‌اند، یک هفته زود تر از دیگران به این نسخه دسترسی خواهند داشت. بازی Anthem در تاریخ سوم اسفند سال ۱۳۹۷ مصادف با ۲۲ فوریه‌ی سال ۲۰۱۹ میلادی برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان و پلتفرم رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. شما می‌توانید آخرین ویدئوی ممنتشر شده از بازی Anthem را در این نشانی مشاهده کنید.

12345678910(4 رای, میانگین آرا 7٫75 از 10 )
Loading...
نظرات

  1. aminpoor گفت:

    حرفاشون کاملا منطقیه
    تا حالا دقت نکرده بودم که همین قابلیت پرواز چقدر میتونه پیچیده باشه و مشکل ایجاد کنه

    12Thumb up 6Thumb down
  2. PERSIAN NAZI گفت:

    حاجی جمع کن کاسه کوزتو حال نداریم Really Angry
    مس افکت رو داغون کردین تا دل همه خون بشه و این بازی رو هم انلاین کردین تا بیشتر خون گریه کنیم
    اون وقت میگین از اهمیت ویژه ای برخورداره Laugh بذار ببینم برخورداره ؟ Question
    بله برخورداره چون EA 600 میلیون دلار بابتش هزینه کرده ولی جونش در میاد یه ۲۰ میلیونی رو برای DEAD SPACE هزینه کنه Really Angry
    ننگ بر تو باد اندرو ویلسون که چیزی بجز نابود کردن عناوین بزرگ داستانی EA بلد نیستی Really Angry

    18Thumb up 33Thumb down
    • Battlefield5 گفت:

      پر هزینه ترین بازی تاریخ Grand Theft Auto V بود که ۲۶۵ میلیون هزینه برد، ۶۰۰ میلیونو از کجا آوردی برا؟ خیلی خرجش شده باشه ۶۰ میلیون.
      DEAD SPACE هم قبلاً اعلام شد بخاطر استقبال کم از قسمت سومش فعلاً نسخه جدیدی ازش منتشر نمیشه.
      Anthem بهترین بازی نیمه اول ۲۰۱۹ هست بنظرم برا همین Pre- Order کردم, شما اگه با بازی چند نفره حال نمیکنی مشکل خودته، شما با کرکی گرفتن بازی Dead Space نابودش کردین و ظلم بزرگی به بازیای داستانی کردی ولی من با خرید Anthem و بتل ۵ دارم حمایت میکنن از بازیای مولتی پلیر و آنلاین تا به سرنوشت اونا دچار نشن.

      17Thumb up 14Thumb down
      • PERSIAN NAZI گفت:

        من DEAD SPACE رو اورجینال تو PS3 داشتم و الان هم نسخه ۱ و ۲ رو توی اکانت استیم دارم
        ضمنا داری با یه طرفدار بتلفیلد حرف میزنی یادت که مونده انشالاه ؟
        EA خیلی بیشتر از اونی که تصورشو بکنی ثروتمنده و با کرکی بازی کردن چند نفر در جهان سوم دچار فقر نمیشه
        پر هزینه ترین بازی تاریخ هم RTS COMPANY of HEROES 2 هستش که ادوارد تامسون چیزی حدود ۳ میلیارد دلار بابتش هزینه کرد و سگا هم نه نگفت به بودجه زیادش چون حدود ۴۰۰ تا تانک و ارمور کار رو خریدن و بازسازی کردن و بسکتبال NBA هم سالیانه بیش از ۲ میلیارد هزینه داره براشون و خود FIFA و PRO EVOLUTION SOCCER هم هزینهشون بالای ۱ میلیارده
        اون ۶۰۰ تا رو هم بابای من نگفته خود اندرو ویلسون گفته
        عزیز من Heart دوست من Heart
        EA به چیزی بجز فیفا فکر نمیکنه و تمام بازیهاش رو داره بخاطر فیفا قربانی میکنه و تا حرفی میزنن میگه که فیفا میلیاردها دلار در سال درامد داره ایا شما میتونید چنین درامدی رو بدست بیارید ؟

        19Thumb up 7Thumb down
        • گفت:

          عه ! من یجایی شنیده بودم destiny پر هزینه ترین بازی تاریخه ! ممنون که اطلاعات مارو ارتقا دادی Yes
          COMPANY of HEROES 2 انحصاری pc هست دیگه ؟

          6Thumb up 3Thumb down
          • PERSIAN NAZI گفت:

            دستینی کجا بود اخه ؟ همش جلوه های کامپیوتریه
            ولی بسکتبال NBA کلی پول میده تا بزارن تیمها رو بسازن حالا خودت قضاوت کن که بسکتبال ورزش مورد علاقه امریکاست و چقدر براش سر و دست میشکنن
            فوتبال هم که کلی هزینه لایسنس و تصویر برداری و ساخت چهره و پول دادن به فوتبالیستها برای رندر چهره و از این قبیلهاست و چون تعدادشون خیلی زیاده هزینه هم میره به اسمون
            اما برای COMPANY of HEROES 2 تعداد حدودا ۴۰۰ تا تانک و ارمور کار و از این قبیل رو خریدن و تعمیر کردن و راه انداختن و کلی هزینه ساخت محل مبارزه و تخریب و پول کارمند و سیاهی لشگر دادن و دقیق یادم نیست کجا بود اما خوندم که بودجه بازی حدود ۴/۵ میلیارد دلار بوده ولی کلی صرفه جوئی داشتن
            این بازی سال ۲۰۱۲ ساخته شد و ۲۰۱۳ وارد بازار شد و هنوزم کلی پلیر داره و حسابی قدرتمنده و شایعاتی مبنی بر نسخه ۳ هم بگوش میرسه اما سگا تعید نکرده

            4Thumb up 4Thumb down
        • Battlefield5 گفت:

          دچار فقر نمیشه ولی روند توسعه بازی رو متوقف میکنه، خبر از دزدیای چند میلیاردی EA تو آلتیمت فیفا دارم، اگه روش میشد بخش آفلاین فیفا رو حذف می‌کرد تا همه مجبور بشن آلتیمیت بازی کنن.
          من دلم نمیسوزه برا کمپانیا پول پرست و مولتی میلیاردر و حاظر نیستم ۱ دلار هم هزینه اسکین و لوت باکس کنم ولی خود بازیو میگیرم و خریدشو پول دور ریختن نمیدونم، تایتان فال ۲ رو هم با اینکه فروشش کم بود ولی تو تخفیفا گرفتم و حقیقتاً لذت بردم ولی کمپینشو وقت نکردم زیاد برم.

          8Thumb up 3Thumb down
    • Alireza27 گفت:

      اندرومدا رو تیم اصلی بایوور نساخته بود و یه تیم دیگه ساخته بودش که حتی از لحاظ مکانیم فاصله زیادی باهم داشتن و بایوور بعد این میره سراغ دراگون ایج پس نگرانی وجود نداره راجب تماما آنلاین شدن آثار این استودیو و همچنین این اعداد رو اگه میتونید منبع بدید چون تا حالا چنین ارقامی رو ندیدم جایی

      4Thumb up 4Thumb down
  3. SON OF EA گفت:

    یه سوال..
    رد دد رو تموم کردم
    چطور میتونم از اول بازی کنم دوباره؟
    نمیخام برم تو بخش داستاتیشو دونه به دونه مرحلهشو بیارم فقط.
    درضمن هکی هم هست…

    1Thumb up 13Thumb down
  4. alialfa گفت:

    امیدوارم این بازی قابلیت شخصی سازی بالایی داشته باشه

    0Thumb up 1Thumb down
عضویت در سایت

Register For This Site

دریافت رمز جدید

Please enter your username or email address. You will receive a link to create a new password via email.

نام کاربری و یا آدرس ایمیل خود را جهت طی کردن مراحل بازیابی رمز عبور وارد نمایید.
ورود به حساب

جستجو در سایت