گیمفاوب سایت خبری تحلیلی بازی های ویدئویی
English
ADS

ADS

ADS

ADS

ADS

ADS

ADS

ADS

ADS

ADS

ADS

واکنش فیل اسپنسر و اپیک‌گیمز به جدایی بانجی از اکتیویژن

اخبار بازی ها
واکنش فیل اسپنسر و اپیک‌گیمز به جدایی بانجی از اکتیویژن

امروز خبر جدایی استودیوی بانجی (Bungie) از ناشری بزرگ به اسم اکتیویژن (Activision) منتشر شد. حال توسعه‌دهندگان بزرگی همانند فیل‌اسپنسر (Phil Spencer) در این رابطه نظر خود را بیان کرده‌اند. 

استودیوی بانجی در ابتدای به دلیل ساخت سری بازی‌های موفق و فوق‌العاده‌ی Halo و سپس به دلیل توسعه‌ی سری Destiny در بین بازی‌بازان شناخته شده است. شکی نیست که این استودیو دارای قدرت بسیار بالایی در ساخت بازی‌های شوتر اول‌شخص است چرا که هر دو سری Halo و Destiny به حدی از تکامل در گان‌پلی رسیده‌اند که کم‌تر عنوانی توان رقابت با آنان در این حیطه را دارد. داستان جذاب و گیرای این دو سری نیز مزید بر علت شده‌اند و بر اعتبار استودیوی بانجی می‌افزایند.

امروز مطلع شدیم که این استودیو پس از ۸ سال همکاری با اکتیویژن، اکنون از این ناشر جدا شده است و تصمیم دارد تا ادامه‌ی راه خود و آینده‌ی سری Destiny را به تنهایی بسازد (شما می‌توانید خبر مربوطه را در اینجا مشاهده کنید). اعلام استقلال استودیوی بزرگی همچون بانجی، قطعا اتفاق بزرگی در صنعت بازی‌های ویدئویی محسوب می‌شود و طبق انتظارات نیز شخصیت‌های مهم این صنعت به این امر واکنش نشان داده‌اند. به صورت کلی می‌توان بیان کرد که تمامی کسانی که نظر خود را در این رابطه بیان کرده‌اند، امیدوارند تا بانجی روز به روز پیشرفت کند و عناوینی موفق‌تر از ساخته‌های حال حاضر خود را توسعه دهد.

آقای فیل‌ اسپنسر که به عنوان رئیس بخش سرگرمی‌های اکس‌باکس شناخته می‌شود، در این رابطه چنین گفته است:

منتظر یک آینده‌ی روشن و موفق برای یکی از استودیوهای مستقل مورد علاقه‌ام و البته فرانچایز مورد علاقه‌ام (Destiny) هستم.

آقای اسپنسر همچنین اضافه کرد که بی‌صبرانه منتظر است که ببیند استودیوی بانجی چگونه به راه خود ادامه می‌دهد و سری Destiny را به اوج خود می‌رساند.

پیامی از طرف اپیک‌گیمز نیز در رابطه با اعلام استقلال بانجی منتشر شده است:

انتشار یک بازی در این مقیاس (یا هر مقیاس دیگری) توسط خود استودیوی سازنده و بدون هیچ کمکی، کار بسیار سختی است. بانجی نیاز دارد تا چیزهای زیادی را یاد بگیرد و در حیطه‌های مختلفی پیشرفت کند. ممکن است در این راه به پستی‌ها و بلندی‌های بسیاری مواجه شوند. ولی هنگامی که این مسیر را به سلامت طی کنند، همه خواهیم دید که این فرایند چه تاثیر مثبت زیادی برروی کار آنان داشته است.

رئیس استودیوی سازنده‌ی بازی Fortnite نیز پیام تبریک برای بانجی فرستاده و از طرفی دیگر، مدیرعامل این استودیو به صورت عمومی تبریک خود را اعلام کرده است:

این دومین بار است که بانجی اعلام استقلال می‌کند و من به آنان بابت این کار تبریک می‌گویم (اولین دفعه بانجی از مایکروسافت جدا شد)! سال ۲۰۱۹ به سالی تبدیل خواهد شد که یک موقعیت فوق‌العاده برای استودیوهای مستقل ایجاد می‌کند تا به صورت مستقیم با بازی‌بازان در ارتباط باشند.

همه‌ی بازی‌بازان امیدوار هستند که این صحبت‌ها به حقیقت بپیوندند و در سال ۲۰۱۹ نیز شاهد درخشش هر چه بیشتر بازی Destiny 2 باشیم. بازی Destiny 2 هم اکنون برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان و پلتفرم رایانه‌های شخصی در دسترس است. این بازی در نظرسنجی تیم گیمفا موفق به کسب لقب بهترین بازی چندنفره‌ی سال ۲۰۱۸ شد. برای مطالعه‌ی این مقالات می‌توانید به اینجا و این نشانی مراجعه کنید. همچنین نقد و بررسی این بازی تحت عنوان کهکشانی‌های ۲ | نقد و بررسی Destiny 2 برای شما آماده است و می‌توانید آن را مطالعه کنید.

12345678910(7 رای, میانگین آرا 9٫86 از 10 )
Loading...
نظرات

  1. Emad908 گفت:

    بانجی فقط هرکاری می کنی نرو زیر دست اپیک:/

    نظر محبوب به انتخاب کاربران 90Thumb up 4Thumb down
  2. mahdi.r گفت:

    ماشالله همه دندون تیز کردن

    نظر محبوب به انتخاب کاربران 56Thumb up 1Thumb down
  3. Battlefield5 گفت:

    پیام اپیک‌گیمز خیلی با حاله، گفته بیا با هم بتل رویال بسازیم و پول پارو کنیم ROTFL ROTFL

    نظر محبوب به انتخاب کاربران 71Thumb up 2Thumb down
  4. Atlas cloud گفت:

    حالا همه میشن زامبی که سعی دارن bungie رو تصاحب کنن

    نظر محبوب به انتخاب کاربران 33Thumb up 0Thumb down
  5. اگر بانجی تمایل به فرست پارتی شدن داشته باشه بهترین گزینش مایکروسافته
    اولا مایکروسافت هرچی سرمایه بخوان مثل اب خوردن در اختیارشون میذاره
    ثانیا مایکروسافت از حامیان عناوین شوتر هست
    ۲ تا از بزرگ ترین IP هاشون شوتر هستن
    و از قبل هم با بانجی روابط دارن
    تصور بانجی و ۳۴۳ در کنار هم وصف نشدنیه
    وقتشه اسپنسر دسته چک رو از گاو صندوق برداره بره سراغ مدیریت بانجی
    هرچند بعید میدونم کلا بخوان فرست پارتی بشن

    44Thumb up 44Thumb down
    • Rafa Bane گفت:

      محمدرضا جان یه سوال داشتم ازت
      گیم پس و مثل بازیا میشه به صورت شیرینگ استفاده کرد

      9Thumb up 6Thumb down
    • mahdi.r گفت:

      سوال بزرگ اینه که اگه اینقدر مایکرو باهاشون درست رفتار کرد چرا ازش جدا شدن

      34Thumb up 5Thumb down
      • ببین بانجی هیچوقت فرست پارتی مایکروسافت نبوده دقیقا مثل اپیک صرفا قرارداد داشتن که برای مایکرو بازی بسازن اپیک بعد از نسخه جاجمنت گفت اقا بنده اگر بخوام گیرز۴ بسازم ۱۰۰ میلیون دلار باید هزینه کنم فروش بازی هم از نسخه سوم بیشتر نخواهد شد پس اقا میخوام بکشم کنار
        IP رو هم فروختن به مایکروسافت رفتن سوی خودشون
        بانجی بعد از ساخت ریچ گفت اقا اولا دیگه نمیخوام هیلو توسعه بدم ثانیا قراردادشون با مایکرو تمام شده بود ثالثا ایده هایی برای هیلو های بعدی داشتن که مایکروسافت مخالف بود بعدم جدا شدن رفتن
        گذشته ها گذشته
        الان ۲۰۱۹ هستیم ۹ سال گذشته از جدایی و هیچ استودیویی از پیشنهاد مالی مایکروسافت ناراضی نخواهد بود
        بانجی هم زرنگ باشه و بخواد با بودجه نامحدود بازی بسازه بهتر از مایکروسافت گیرش نمیاد به خصوص که مایکروسافت دنبال عناوین شوتر هست و روی شوتر بیشتر از سایر بخش ها سرمایه گذاری میکنه
        ولی کلا فکر نکنم بخوان فرست پارتی ناشری بشن احتمالا مستقل بمونن

        25Thumb up 18Thumb down
        • 2B گفت:

          الان بنظرت بودجه ایی مایکرو که برای بازی سازی اختصاص میده بیشتر از سونی هست؟! بهتر از مایکرو برای بانجی وجود نداره!؟ عجب
          ” برای هیلو های بعدی داشتن که مایکروسافت مخالف بود بعدم جدا شدن
          رفتن” دقیقا درسته ..همه چی رو زود خلاصه کنید وان که کلا تقصیر دان متریک بوده این بانجی و بایور و … که هیچی خلاصه شد رفت خودشون همینطوری خواستن که برن..خوب اگه مایکرو همکار خوبی بود که نمی رفتن ..
          یه جمله معروفی هس میگفتن مایکرو با چوب بالا سر توسعه دهندگانش بود و خط رو مشخص میکرد….

          زرنگ باشه و بخواد با بودجه نامحدود بازی بسازه بهتر از مایکروسافت گیرش نمیاد”
          زرنگ باشه راه اپیک رو میره که الان کم کم جا پای بزرگان گذاشته و فقط از توسعه نسخه موبایل بازیش چن صد میلیون دلار سود برده!
          ” بخواد با بودجه نامحدود بازی بسازه بهتر از مایکروسافت گیرش نمیاد”
          والا از من جزو به اطلاعات ریز کمپانی ها دسترسی ندارم ولی شواهد چیز دیگه ایی رو نشون میده تک تک ip های سونی تا اینجا نسب به ip هایی که از مایکرو تا اینجا دیدم پر خرج تر نباشن کم خرج تر نیستن بودجه نامحدود کجا بود! اصلا همچین چیزی نیست و نخواهد بود هر پروژه ایی یه سقف هزینه برا خودش داره این توهم که چون ثروتمندترین هست پس بودجه نامحدود در اختیار قرار میده رو حداقل تا الان ندیدیم ازشون!
          ناشر بهتر هم هست برادر من تیک تو سونی که هم تایم لازم و اختیار تام میدن این حرف من نیست این حرف توسعه دهندهایی هس که تا الان با سونی همکاری کردن و به زبون اوردن نمونه اخری اینسومنیاک گیمز که سرانش میگفتن هر تغییری که میخواستیم تو بازی اعمال کنیم و با سونی در میون میزاشتیم جواب فقط ” انجام بدید” بود…تیک تو هم کارنامش مشخصه بایوشاک…رد دد ..جی تی ای…
          شما مایکرو فنها خیلی جالبید بخدا تو همه چیز خودتون رو بهترین میدونید در حالی که حقیقت عکس اون چیزی هست که میگید…
          الانم صبر کنیم تا ببینیم چی پیش میاد …

          36Thumb up 18Thumb down
          • 2B گفت:

            لطفا چند نمونه از پروژه های مایکروسافت که با بودجه نامحدود توسعه پیدا کردن رو نام ببر فقط؟ مشخص کن کدوم یک از پروژه های مایکروسافت از گاد ۲۰۱۸ انچارتد یا هورایزون پر خرج تر بوده؟ اون دوستتون کاربر پرشین نازی کجاس پس! ایشون نبود کوجیما رو ترول میکرد که برا ساخت ds و استخدام بازیگران و نولان و فلان ۲ میلیارد دلار خرج رو دست سونی گذاشته؟! یا بودجه ایی که تیک تو برای رد دد ۲ اختصاص داده و البته ۷ الی ۸ سال زمان برای توسعه اش!نتیجه اش رو هم تا الان دیدیم… بودجه مایکرو در مقابل دستاوردهاش در بخش گیمینگ در مقابل یه ناشر کوچک تر مثل تیک تو که یک صدم مایکرو ارزش داره سهامش هیچه هیچ! سونی هم که تا الان پرخرج ترین و موفق ترین عناوین انحصاری رو عرضه کرده..چطور میگی ناشری بهتر نیس، هس برادر من هست…

            12Thumb up 9Thumb down
          • نمیدونم چرا در کامنت شما عصبانیت میبینم اینکه مایکروسافت ثروتمند هست یک حقیقته محض هست حالا شما میخوای عصبانی بشی یا نشی مشکل خودت هست رضا جان
            میشه بفرمایین با چه چیزی نینجا تئوری قبول کرد فرست پارتی بشه؟ با تف؟بله درسته با پول هنگفت
            میشه بفرمایین چرا ابسیدین که همه توانایی هاش رو در نقش افرینی قبول دارن قبول کرد فرست پارتی بشه؟نکنه اسپنسر یا نادلا چشم و ابروی قشنگی دارن و ابسیدین هم گفته خب چون شما خوشگلین من فرست پارتی شما میشم
            میشه بفرمایین پلی گران گیمز چرا فرست پارتی شد؟
            جواب تمام سوالات بالا “پول” هست
            هیچکس عاشقه چشم و ابروی کسی نمیشه که قبول کنه فرست پارتی بشه
            نکنه شما میری کنسول یا بازی بخری عاشق چشم و ابروی شما میشن بازی میدن بهتون؟ نه رضا جان “پول” باید بدی تا بهت بازی یا کنسول بدن
            یکی داره مثل مایکروسافت میره میخره منه طرفدارش هم چرا لذت نبرم مگه نینجا تئوری فرست پارتی شد طرفدارا لذت نبردن؟
            تجارت همینه مستاجر من به من اجاره نده باید تخلیه کنه تعارفی هم نداریم
            سونی هم ازاده هرچی دوست داشت بخره مگه کسی میگه نخره؟ اصلا کامنت من چه ربطی به سونی داشت که شما ریپلای کردی؟
            چیزی که حقیقته و شما و هیچکس دیگه نمیتونه عوضش کنه این هست که پشت برند XBOX یک کمپانی خوابیده که در حال حاضر میتونه هرچیزی رو تصاحب کنه حالا شما میخوای عصبانی بشو میخوای نشو

            23Thumb up 10Thumb down
            • 2B گفت:

              عصبانی چی؟ به هیچ وجه عصبانی نیستم فقط تو کامنتت به استدلالهای بی پایه و اساس خوردم سوالی کردم جوابی ندادی…مایکروسافت ثروتمندترین هست و این یه واقعیت غیر قابل انکار منم یکی از کاربرهاش هم هستم از ابتدا تا به الان هم سیستم عاملش اولین انتخاب من بوده همین الان از طریق ویندوز ۱۰ دارم کامنت میکنم پس منم یکی از کاربرهاش و دوستدارانش در بخش نرم افزار هستم… از طرفی در بخش گیم عملکرد ضعیفی داشته ،این هم باز یه حقیقت غیر قابل انکاره!
              کامنت اولت خیلی آبکی و احساسی بود.،

              11Thumb up 14Thumb down
            • 2B گفت:

              والا بازم استدلال پوچ و آبکی خب خریده ابسیدین رو مبارک باشه، من مثل شما به مت توافقشون دسترسی ندارم و اونطور که میبینم شرایط رو گویا ابسیدین تعیین کرده بعد از دو پروژه به فرست پارتیهای مایکرو اضافه میشه یعنی تقریبا اوایل نسل ۹ …البته خرید خیلی خوبی هم هس. ضمن اینکه رقبا هم خرید کردن منتها ۱۰ سال پیش این راه رو رفتن ! Kissed پس رقبا هم پایاپای پول خرج میکنن این حجم حرف زدن در مورد ثروت پول فقط برای تحقیر کردن سونی فناس اونم در شرایطی که فقط یدونه ناتی داگ از لحاظ ارزش مالی به کل خریدهای اخیر مایکرو میچربه..با این همه ثروت تقریبا نصف سونی هم انحصاری منتشر نکرده ببین دیه سونی چقدر پول خرج کرده ،پول پرست Kiss (شوخی)
              نمی دونم چرا همه چی رو به پول وصل میکنی حال اینکه همون نینجا تئوری خیلی بلند و رسا اعلام کرد بناس اختیار تام داشته باشه یعنی چی! یعنی مهمتر از پول مسائل دیگه ایی هس که شرط پیوستن این استدیو هاس منتها شما هوادار احساساتی جور دیگه ایی میبینید قضیه رو چون فلانی گفته بودجه نامحدود اختصاص میدیم همینطوری رو هوا افتاده دهنتون خاطرت باشه یه سری بحثهای تبلیغاتی هم هس این وسط بحثای امیدوار کننده برای هوادارها قبلا هم گفته بودن بهترین انحصاریهای کهکشان منتها خب ایشون وظیفشون همینه تبلیغ.. شمایی که باید عملکردش رو با حرفاش تطبیق بدی و واقعیت موجود رو متوجه بشی ..، تقریبا ۲۰ ساله ثروت عظیمش هیچ کمکی در این بخش صنعت نکرده بهش انشالله از این به بعد فرجی شه شما خوشحال باشید چه بسا اگه عالی عمل کنه منم مشرتیش بشم! در حال حاظر آقای ثروتمند بین چهار کمپانی مطرح با افتخار چهارم هست Big Smile))

              12Thumb up 11Thumb down
              • بببین بحث رو به حاشیه نبر رضا
                همه استودیویی هایی که چه تا الان و چه تا چند ماه بعد خریداری میشن همشون فقط با پول هنگفت قبول کردن که فرست پارتی بشن حتی همون کمپالشن گیمز هم بدون پول تف نمیندازه دست کسی چه برسه بیاد فرست پارتی بشه
                ببین یکی مثل سونی با زحمت زیاد طی چندین سال تعداد استودیو های فرست پارتیش رو به اینجا رسونده حالا یکی مثل مایکروسافت بدون این سال ها وقت صرف کردن میاد در عرض ۱ سال فقط به واسطه “ثروت زیادی که داره” تعداد فرست پارتی هاش رو مثل اب خوردن ۲ برابر میکنه
                اگر این قدرت ثروت و پول نیست پس چیه؟؟؟؟؟؟؟؟
                IO INTERACTIVE که الان در حال مذاکره برای فروش استودیو هستن به نظرت بدون پول تف هم کف دست اسپنسر میندازن؟؟؟ چرا تخیلی فکر میکنی دیگه قدرت ثروت بر هیچکس پوشیده نیست
                اینکه میگی پول این ها بحث تبلیغاتی هست کاملا اشتباهه وقتی نینجا تئوری بیاد روی استیج و بازی جدیدش رو معرفی کنه این الان تبلیغاته؟
                وقتی اینگزایل یا ابسیدین اماده معرفی پروژه های جدید بشن این الان تبلیغاته؟ مگه اینا بدون پول بازی میسازن؟ مثلا انیشتیو با چشم و ابروی اسپنسر میخواد بازی بسازه؟
                اینکه سونی موفقه شکی نبود این نسل بهتر عمل کرده استودیوهای بیشتری نسبت به مایکروسافت داشته کنسول موفقی از همون اول داده دسته مشتری روابط بهتری داشته انحصاری های متنوع تری داشته موفق هم بوده
                اما بحث من در کامنت اول اصلا ربطی به سونی نداشت هنوزم میگم بانجی بهتر از مایکروسافت گیر نمیاره چون مایکروسافت حامی شوتر هست دقیقا بر خلاف سونی که روی شوتر اول شخص تمرکز نداره

                11Thumb up 3Thumb down
                • mahdi.r گفت:

                  محمدرضا فک کنم منظور ۲B اینه که ممکنه مایکرو استودیو بخره ولی آیه بعد از خرید بهشون بودجه خوب میده یا نه یا اگه ببینه پروژشون ریسک زیادی داره که ضرر بده اجازه میده کارشون رو ادامه بدن یا مثل اسکیل باند پروژرو کنسل میکنن
                  درسته مایکرو پول زیادی داره ولی قدرت ریسک پذیری کمی داره شاید بخاطره همینه که اینقدر پول دار شده
                  ولی از اونور سونی با پول کمش ریسک هایی کرده که هیچ ناشری به خوابش نمیبینه که اگر هر کدوم از این ریسکاش جواب نمیداد صدمه جبرا ناپذیری به سونی میزد مثل اوردر که واقعا به ضرر سونی تموم شد ولی بازم سر هورایزون و گاد و دث استرندینگ و گوست آف سوشیما و دیزگان خیلی ریسک کرد و داره میکنه در نهایت حرف ما اینه که مایکرو اگه حتی rocksteady رو بخره اگه قدرت ریسک پذیری نداشته باشه بازم مثل این نسل از سونی عقب میوفته

                  7Thumb up 1Thumb down
                • 2B گفت:

                  بله درسته کسی منکر قدرت پول و ثروت نیست منم بخشی از حرفم همین بود پرسیدم مگه مایکرو بیشتر از سونی هزینه کرده یا ip پر خرج تری ساخته؟ شما میگی بودجه نامحدود اونم گفتم بیشتر تحت تاثیر توئیت یه بنده خدایی هس که کلا عادت داره یه چی بپرونه واس خودش اگر غیر از اینه شما تو همین نسل یه مورد با بودجه نامحدود رو معرفی کن؟ اکثر بازیهای تولیدیش تو این نسل مثل ریکور لاکی تیل کاپهد sot sod2 جز بازیهای aa و کم هزینه هستن ،کلا از ابتدای نسل تا تونستید از ثروتش مایه گذاشتید خب بیایم تعداد انحصاری های پر خرج هر دو رو بشمریم! چیزی که دیدیم و ثابت شدس رو بیخیال بشیم دلخوش کنیم به توئیت اون بنده خدا اونم از کیا ،از اونهایی که تا الان فقط هایپ کردن ملت رو در اخر یه عنوان ناقص و زیر ۷۰ تحویل دادن ابسیدین هم خرید بسیار خوبیس منتها گفتم فقط پول نبوده گویا چون از قرار ابسیدین شرایط رو تعیین کرده نه ماکروسافت فعلا تا دو تا عنوان مولتی پلته که البته نشونه خیلی خوبیه مایکرو احتمال زیاد تغییر نگرش داده و امیدوارم موفق بشه…از طرفی میگی سونی خودش رو با زحمت به اینجا رسونده درست هست منتها سونی هم این فرست پارتی هاش رو با پول خریده دیگه مگه ناتی داگ گوریلا و… رو از اول خودش تاسیس کرده! ولی خب ماهیگیری رو یاد گرفته نگاه میکنه میبینه تاسیس یه استدیو و تربیت بازیساز از ابتدا خیلی بصرفه تر هست ،بلده اوستا شده برخلافش مایکرو که ضعف داره مجبوره بخره ،..یک دهه پیش هم اقدام کرده،اینه که میگم همه چیز رو با توصل به پول نمیشه رفع کرد ماکرو با پول rare رو خرید یا اون سازنده sod که اخرین کارشون sod2 بود تونست شاهکار تحویل بده؟ پاسخ خیر هست اگر که فاکتور اصلی پول بود که sot یا…هیلو۵ و گیرز۴ هم شاهکار میشدن و پیشرو میموندن!اگر بودجه نامحدودی بنا بود وجود داشته باشه گیرز و هیلو ۵ بخاطر افزایش هزینه از سر و ته بخش داستانی نمی زدن، پس اصلی ترین کار نحوه مدیریت استدیو هست همون عاملی که باعث شده پروجکت رد از یه کپی کار cd بشه سازنده ویچر ۳ یا اپیک گیمز از یه استدیو وابسته بشه یه ناشر ثروتمند که الان کم کم برا استیم شاخ و شونه میکشه مطمئنا اگه با مایکرو مونده بود در بهترین حالت یه فرست پارتی با عملکرد قابل قبول میتونست باشه، این حرفا و کلا ذهنیت شما دقیقا همون ذهنیت سران مایکرو تا قبل اسپنسر هس یعنی همه خلاها رو به واسطه قدرت پول پر کنن اما این کار مقطعی هس کار گلخونه ایی هست، کما اینکه در نسل ۷ دیدیم مایکرو که پایاپای رقابت میکرد و کمبود محتوا نداشت یهو تهی شد و شد اینی که میبینیم…! اون زمانم لقمه آماده مثل هیلو گیرز رو خریدن بدون اینکه صفر تا صد ساختن ip و مدیریت استدیوهای تابع رو یاد بگیرن نتیجه این شد که تا به الان فقط هزینه کردن… جمله معروفی هس میگن جای اینکه به من ثروت بدی پول دراوردن رو یاد بده ،ماهیگیری رو یاد بده… دقیقا اون زمان سونی مشغول گلچین کردن و خریدن استدیوها بود(سیاستی مایکرو با یک دهه تاخییر عملی میکنه) بعدم هم فرصت داد هزینه کرد ریسک کرد خلاصه خودش رو در حال حاضر به جایگاهی رسوند که میبینیم من دقیقا امار ندارم نینتندو از بدو شکل گیری تا به الانش مجموعا چه تعداد کنسول فروخته ولی فروش بیش از ۵۰۰ میلیون کنسول از مجموع ۴ نسل حضور توسط سونی فوقالعادس ..

                  7Thumb up 3Thumb down
                • مهدی
                  بدون ریسک قطعا این استودیو های جدید هم به جایی نمیرسن و از این بابت کاملا قبول دارم که نیاز به تولید عناوین متنوع تر با ریسک بالا هست Yes Yes

                  7Thumb up 2Thumb down
                • رضا
                  چرا توی کامنت هات مدام نگاهت به استودیو های سونی بالا و به استودیو های مایکرو از پایین هست؟؟
                  اگر این فن بازی نیست پس چی هست؟ قشنگ مشخصه داری جانب دارانه حرف میزنی
                  طوری از گوریلا تعریف نکن انگار شاهکار مطلق سازه همین استودیو این نسل کیلزون هم منتشر کرده که بسیار ضعیف بوده و بعد یک بازی عالی ساخته به نام Horizon که در عالی بودنش شکی نیست ولی اینکه این قدر این استودیو رو بالا میبری و در مقابل با بازی های ضعیف مایکرو مقایسه میکنی مشخصه داری فن بازی در میاری مگه سونی بازی ضعیف نداشته؟؟؟ نک ۱و ۲ رو کی منتشر کرده؟
                  میای میگی اکثر عناوین مایکرو زیر ۷۰ بودن خب مگه سونی فقط شاهکار ساخته؟ مگه همین سونی گرن توریسمو اسپورت منتشر نکرده که محتوای بسیار کم با ۶۰ دلار برچسب قیمت؟؟ اینکه بیای در جواب بگی گرن با اپدیت هاش خیلی بهتر شده خب منم بهت میگم sea of thieves هم الان با اپدیت هاش خیلی بهتر شده اما موقع انتشار این گونه بود؟؟ چطور از ضعف فرانچایز های مایکروسافت میگی ولی از ضعف فرانچایز های سونی مثل کیلزون و گرن توریسمو نمیگی ؟
                  اگر سونی ناتی داگ داره مایکروسافت هم پلی گراند گیمز داره که توی این نسل از استودیو های کاملا برتر نسل بوده و ۳ بازی منتشر کرده که میشه پیشرفت رو در هر نسخه دید
                  اگر سونی پلی فونی دیجیتال داره مایکروسافت هم ترن۱۰ داره که در سبک ریسینگ خیلی وقته یکه تازی میکنه
                  اگر سونی استودیو بند داره مایکروسافت هم کوالیشن داره
                  سونی سانتا مونیکا داره مایکروسافت هم نینجا تئوری داره
                  و …….
                  نگاهت مدام به استودیوهای سونی بالاست و هدفت کوبوندن استودیوهای مایکروسافت هست در صوتی که اصلا این طور نیست همون طور که گوریلا اشتباه میکنه Rare هم اشتباه میکنه همون طور که گوریلا جبران میکنه با بازی بعدیش پس Rare هم میتونه جبران کنه
                  اگر مایکروسافت توی ریکور خراب میکنه سونی هم اردر خراب میکنه فکر نکن سونی هرچی میسازه شاهکار میسازه اصلا این طور نیست

                  8Thumb up 3Thumb down
          • mahdi.r گفت:

            راس میگی خدایی
            الان هر کی از پیش سونی رفته پشیمون شده
            امی هنینگ اینقدر از سونی بد گفت پاشد رفت ea سر دوسال استودیوشو بستن
            کوری بارلوگ پاشد رفت کریستال داینامیکس دید اصن به ایده هاش برای بازی اهمیت نمیدن دوباره برگشت سانتامونیکا
            اینسومنیاک رفت برا مایکرو بازی ساخت الان هرچقدر میگه بودجه نسخه دومو بدید بسازم مایکرو اهمیت نمیده ولی سونی تمام آزادی که لازم داشتن سر اسپایدر من بهشون دادن
            برایان اینتهار کارگردان sm گفته ما میرفتیم به سونی میگفتیم میخواهیم این هزینرو بکنیم و سونی فقط میپرسید آیا اینکار باعث پیشرفت بازی میشه اونا هم میگفتن بله سونی هم میگفت پس انجامش بدید
            دیوید کیج رفته بود پیش مایکرو پروژشو قبول نکردن ولی سونی تو یه چشم بهم زدن قبول کرد مدیا مولکول هم همینطور
            کوجیما هم که میگفت بعد از خروجم از کونامی andrew house با یه تلفن در حد ۱۰ دقیقه کوجیما رو راضی کرده که در ازای پشتیبانی سونی بیاد یه انحصاری برای سونی بسازه
            همین سونی وقتی استودیو dead spce تعطیل شد استودیو هاش گفتن ما کارمندای سابق این استودیو رو استخدام میکنیم
            واقعا سونی بهشت بازی سازاست

            17Thumb up 5Thumb down
            • 2B گفت:

              والا حرف منم همینه
              الان بودجه یه کمپانی کوچک مثل نت فلیکس که صرفا رو تولید فیلم و سریال فعالیت میکنه ۱۰ میلیارد دلاره در مقابل یه کمپانی بزرگ مثل اپل که به این حوضه وروود پیدا کرده ۱ میلیارد دلار، خب هوادارهای اپل هم بیان مثل محمد رضا پز ثروت اپل رو بدن یا استدلال کنن چون تو بخش اسمارت فونها نامبر وان هست پس تو همه ی حوضه ها بهترین هست یکی هم مثل من بیاد بگه اینطور نیس زودی بگن عصبانی هستی و ثروت اپل یه واقعیته و بحث رو ببرن به حاشیه! در بخش استریم فیلم و سریال اپل فعلا زیر نت فلیکس هس اونم شاید به این دلیل باشه که الویتهای مهم تری برا اپل وجود داشته باشه…دقیقا مثل بخش گیمینگ سونی و ماکروسافت …

              9Thumb up 3Thumb down
    • marcus.finex گفت:

      MICROSOFT.xbox one
      درود . داداش آنلاین بازی می کنی یه اکانت گلد دارم بلا استفاده مونده تا ۷٫۲۰۱۹ اعتبار داره اکانت در اختیارت قرار بدم می تونی بازی های گلد رو برام اد کنی . بازی آفلاین ریختم تو کنسول رو دستم مونده

      7Thumb up 5Thumb down
      • داداش این روزا کمتر فرصت میکنم حتی توی سایت هم کمتر فرصت میکنم بیام
        دوستان دیگه هستن توی سایت همین رفیقمون اقای rafa bane کنسول one دارن
        بگو که روی ONE X بازی افلاین ریختی؟
        حیف هست اپدیت های ۴K رو برات میریزن؟ چون ارزش کنسول به رزولوشن بالایی که پردازش میکنه هست اگر اپدیت های ۴K رو برات نمیریزن که ارزش نداره بازی افلاین بریزی

        9Thumb up 3Thumb down
  6. Roohi.PS گفت:

    برو زیرمجموعه سونی تا بفهمی بازی ساختن یعنی چه Wink Cool Cool

    46Thumb up 35Thumb down
  7. 2B گفت:

    این دومین بار است که بانجی اعلام استقلال می‌کند و من به آنان بابت این کار تبریک می‌گویم (اولین دفعه بانجی از مایکروسافت جدا شد)!
    آزموده را آزمودن خطاست!، من حدس میزنم مستقل بمونه و راهی که اپیک بعد از جدایی از مایکروسافت رو طی کرد طی کنه!
    اما خب دوستان آرزو به دل میمونن اونوقت..اگر هم بخواد با ناشری کار کنه بنظر تیک تو و سونی امتحان کنه بد نمیشه براش،مناسبترین گزینه هستن

    21Thumb up 10Thumb down
  8. silently12 گفت:

    اون هزینه ای که اکتیویژن برای Destiny کرد رو اگر EA و یا حتی راکستار هم می کردن و به سودی که میخواستن نمی رسیدن به کل استدیو سازنده رو تعطیل می کردن.حالا نمی دونم که اکتیویژن خودش چقدر علاقه به کار کردن دوباره با بانجی داشته..

    13Thumb up 3Thumb down
  9. farshadx گفت:

    این اپیک خیلی باحاله
    قشنگ با یه کلاینت و یدونه بازی فکر کرده جزو بزرگان صنعت گیم شده
    اگه میتونست بازی بسازه نمیرفت سمت کلاینت خودش هم فهمیده فورتنایت هم شانسی گرفته

    13Thumb up 3Thumb down
    • mohireza گفت:

      عزیزم اپیک کلی بازی دیگه داره و معروفترینشون هم سری گرز هستشا! گذشته از اون آنریل رو هم داره که موفق ترین انجین بازی سازی تاریخ هستش (توی گینس هم هست). با اینکه فورتنایت اصلا در حد و اندازه ی بازیای قبلی این سازنده نیست و اصلا بازی نیست به نظر من اما با این حال اپیک جزو بزرگان این صنعت محسوب میشه.

      12Thumb up 4Thumb down
      • farshadx گفت:

        عزیزم من خودم میدونم کلا ۳ ۴ تا بازی ساخته گیرز هم فقط همون اولا مال اینا بود الا کلا مال ماکرو سافته
        والا اینی که شما میگی انرال موفق ترین انجین اصلآ هیچ جا نشنیدم و ۱% هم فکر نمیکنم درست باشه
        وقتی جزو بزرگان صنعت گیم میشه که
        تعداد استدیوهاش و بازیهاش ۲ رقمی بشه
        اونم بازیهای موفق نه شکستاش

        5Thumb up 5Thumb down
عضویت در سایت

ثبت نام برای این سایت

A password will be e-mailed to you.

دریافت رمز جدید

لطفا نام‌کاربری یا نشانی رایانامه خودتان را وارد کنید. برای ساخت یک گذرواژه تازه با رایانامه، شما یک پیوند دریافت خواهید کرد.

نام کاربری و یا آدرس ایمیل خود را جهت طی کردن مراحل بازیابی رمز عبور وارد نمایید.
ورود به حساب

جستجو در سایت