هشت شخصیت شروری که انتظار داریم در Spider-Man 2 حضور داشته باشند - گیمفا
هشت شخصیت شروری که انتظار داریم در Spider-Man 2 حضور داشته باشند - گیمفا
هشت شخصیت شروری که انتظار داریم در Spider-Man 2 حضور داشته باشند - گیمفا
هشت شخصیت شروری که انتظار داریم در Spider-Man 2 حضور داشته باشند - گیمفا

هشت شخصیت شروری که انتظار داریم در Spider-Man 2 حضور داشته باشند

سعید حلاجیان
۰۹:۰۰ ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
هشت شخصیت شروری که انتظار داریم در Spider-Man 2 حضور داشته باشند - گیمفا

بازی Spider-Man چه از لحاظ گیم‌پلی و چه از لحاظ فنی تحسین برانگیز است. این جمله را بارها و بارها شنیده‌اید و هر چه آن را تکرار کنیم، باز هم کم است. ساخت یک بازی ویدئویی بر اساس یکی از محبوب‌ترین ابرقهرمان‌های کمیک‌های مارول اصلا کار آسانی نیست. اما استودیوی اینسامنیاک گیمز این وظیفه و این کار سخت را به نحو احسنت انجام داده و این موضوع در هر گوشه و کنار بازی به وضوح مشخص است؛ به خصوص در زمینه‌ی طراحی شخصیت‌های شرور بازی. اینسامنیاک گیمز گلچیینی از بهترین شرورها را در بازی Spider-Man گرد هم آورده که مبارزه با آن‌ها، تجربه‌ای هیجان انگیز و سرگرم کننده است.

از آن‌جایی که نسخه‌ی اول موفقیت بسیاری خوبی را برای استودیوی اینسامنیاک گیمز و شرکت سونی در پی داشت، بنابراین منطقی به نظر می رسد که اینسامنیاک گیمز از همین حالا به فکر ساخت نسخه‌ی دوم بازی Spider-Man باشند. اما بدون شک اولین سوالی که بعد از اتمام بازی از خود می‌پرسید در ارتباط با نسخه‌ی بعدی خواهد بود. اینکه آیا احتمال ساخت نسخه‌ی دوم وجود دارد؟ چه شخصیت‌ها و یا چه ضد قهرمان‌های دیگری را در نسخه‌ی بعدی شاهد خواهیم بود؟ بنابراین در این مقاله قصد داریم در ارتباط با شرورهایی صحبت کنیم که با توجه به اتفاقات  و داستان نسخه‌ی اول، انتظار می‌رود که در نسخه‌ی دوم شاهد حضور آن‌ها باشیم.

۱- Venom

اولین ضد قهرمانی که به ذهن هر کمیک دوست و یا هر بازی‌بازی که حداقل یکی از فیلم‌های مرد عنکبوتی را مشاهده یا یکی از کمیک‌های آن را مطالعه کرده باشد می‌رسد، شخصیت ونوم است. در کنار شخصیت‌هایی مثل دکتر اختاپوس (Doctor Octopus) یا گرین گابلین (Green Goblin)، ونوم مرتبط‌ترین ضد قهرمان با دنیای مرد عنکبوتی است. بسیاری انتظار داشتند که در نسخه‌‌ی اول سیمبیوت‌ها را در قالب ونوم و یا هرچیز دیگری در بازی مشاهده کنند اما اینسامنیاک گیمز در همان زمان آب پاکی را روی دست بازی‌بازان ریخت و گفت که چنین چیزی آن هم در حالی که مرد عنکبوتی با تعداد زیادی از ضد قهرمان‌ها در حال مبارزه است، ممکن نیست. اما موضوعی که حضور Venom را در نسخه‌ی دوم را تقریباً قطعی می‌کند، حضور بسیار کوتاه سیمبیوت‌ها در آخرین لحظات در بازی Spider-Man است. همین حضور کوتاه باعث شد تا بسیاری از هواداران مرد عنکبوتی به وجد بیایند.

اما حضور کوتاه ونوم در عین هیجان انگیز بودن، بسیار عجیب بود. مشاهده کردیم که سیمبیوت‌ها به  هری آزبورن (Harry Osborn) متصل شده‌اند و همین موضوع هزاران سوال را در ذهن ما به وجود می‌آورد که بد نیست اشاره‌ای به برخی از آن‌ها داشته باشیم. آیا قرار است ونوم را بدون ادی براک (Eddie Brock) شاهد باشیم؟ آیا سیمبیوت‌هایی که به هری متصل شده‌اند، از نوع دیگری هستند؟ به مانند Carnage ،Riot یا Red Goblin و یا حتی یک موجود دیگر.

در انیمیشن Ultimate Spider-Man، شاهد رابطه‌ی نزدیکی میان هری آزبورن و سیمبیوت‌ها بوده‌ایم و حال سوالی مطرح می‌شود؛ این‌که آیا  اینسامنیاک گیمز از انیمیشن تلویزیونی این سری الهام خواهد گرفت؟  غیر ممکن نیست اما هر چه که هست، بسیار هیجان انگیز به نظر می‌رسد.

هشت شخصیت شروری که انتظار داریم در Spider-Man 2 حضور داشته باشند - گیمفا

در Spider-Man 2، چه کسی میزبان ونوم خواهد بود…

۲- Green Goblin

صحبت از گابلین شد، اگرچه در طول بازی اثری از گین گابلین مشاهده نشد اما آزبورن‌ها در قلب داستان بازی قرار داشته‌اند. در طول هشت سالی که پیتر پارکر به مرد عنبکوتی تبدیل شده با شخصیت‌های شرور مختلفی مبارزه کرده است که در طول این مقاله به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد اما بازی به وضوح برای ما روشن ساخت که به هر دلیلی گرین گابلین در میان آن‌ها نبوده و هنوز ظاهر نشده است.

اما اگر دقت کرده باشید، در بازی به تحقیقات و پروژه‌های مختلف نورمان آزبورن یعنی Gr 27 و یا سِرُم Devils Breath اشاره شد که مطمئن نیستیم این پروژه‌ها در ارتباط با گرین گابلین باشند یا خیر اما حتی اگر ونوم را به این تجهیزات و به این تحقیقات ربط دهیم، خود سوالات بزرگ‌تری به وجود می‌آورد. اصلا اگر این پروژه‌ها و تحقیقات علمی را نیز نادیده بگیریم، هنوز هم مدارک بیشتری وجود دارد که  حضور گرین گابلین را در نسخه‌ی دوم تایید می‌کند. به طور مثال در بازی و در لابی شرکت آسکورپ به وضوح به گلایدر اشاره شد و یا مری جین (Mary Jane) در آزمایشگاه مخفی، نارنجک‌های معروف گرین گابلین و تعدادی ماسک‌های باستانی را پیدا کرد. اما زمانی که نورمان وارد آزمایشگاه مخفی شد، شاهد نور سبزی برروی دستگاهی بودیم که هری (یا بهتر بگوییم ونوم ) در آن‌جا محافظت می‌شد و این می‌تواند نشان از حضور گرین گابلین در آینده داشته باشد.

هشت شخصیت شروری که انتظار داریم در Spider-Man 2 حضور داشته باشند - گیمفا

اگر گرین گابلینی در کار نباشد مرد عنکبوتی  هم در کار نیست

۳- DOCTOR OCTOPUS

اتو اکتاویوس (Otto Octavius) دانشمندی بود که رابطه‌ی بسیار نزدیکی با پیتر پارکر داشت. از نحوه‌ی تبدیل اتو اکتاویوس به یک شخصیت شرور هشت پا در بازی Spider-Man موضوعی بود که استودیوی اینسامنیاک گیمز به شکل استادانه‌ای از پس آن بر آمد. و البته در این زمینه الهاماتی نیز از سه‌گانه‌ی سم ریمی گرفت که این موضوع از روی رابطه میان اتو اکتاویوس و پیتر پارکر بسیار مشخص بود. اگرچه حضور اتو اکتاویوس و تبدیل شدن وی به دکتر اختاپوس سناریویی بود که کم و بیش می‌دانستیم قرار است چه اتفاقی در آینده بیافتد اما اینسامنیاک گیمز به قدری استادانه سناریوی بازی را نوشت که رابطه‌ی میان اتو اکتاویوس و پیتر پاکر به بهترین شکل به تصویر کشیده شد و حتی زمانی که اکتاویوس به دکتر اختاپوس تبدیل شد و احساسی که پیتر پارکر از این قضیه داشت حتی بهتر از فیلم سینمایی آن بر‌روی مخاطبان تاثیر گذاشت.

در نهایت اگرچه مرد عنکبوتی دکتر اختاپوس را شکست داد اما ما پایان وی را به طور واضحی مشاهده نکردیم تتها شاهد بودیم که وی در سلول خود زندانی شده و خشم زیادی بر‌روی چهره وی وجود دارد به نوعی که شما به محض دیدن وی به این نتیجه می‌رسید که کار وی تمام نشده و در آینده یا نسخه‌ی دوم باز خواهد گشت اما اینکه نحوه‌ی بازگشت وی چگونه است و اینسامنیاک گیمز قرار است چگونه وی را در داستان بازی قرار دهد، موضوعی است که باز هم سوالات زیادی در ذهن ما به وجود خواهد آورد.

هشت شخصیت شروری که انتظار داریم در Spider-Man 2 حضور داشته باشند - گیمفا

۴- A.I.M

وقتی داستان دکتر اختاپوس را مرور می‌کنیم، متوجه اشاراتی به یک ضد قهرمان دیگر نیز می‌شویم. اگرچه دکتر اختاپوس دانشمند موفقی بود اما مشاهده کردیم که از نظر مالی توان کافی برای توسعه‌ی پروژه‌های خود را نداشت و عملا نمی‌توانست با دست خالی با اسپایدرمن مبارزه کند. بنابراین مطمئنا از سوی شخصی یا نهاد دیگری حمایت مالی می‌شد اما توسط چه کسی؟ A.I.M. زمانی که در بازی متوجه شدیم که سازمان A.I.M از دکتر اختاپوس حمایت مالی می‌کند، شاید بسیار تعجب کردیم. A.I.M یک سازمان بسیار ثروتمند و البته خطرناک است که از ضد قهرمانان و شرورهای مختلفی که قصد به پا کردن آشوب و کشتار را دارند حمایت می‌کند. قطعاً نام این سازمان برای طرفداران کمیک‌های مارول کاملا آشناست.

بنابراین با توجه به همکاری دکتر اختاپوس و سازمان A.I.M، بیشتر به این حرف پی می‌بریم که دانشمندان را نباید با سازمان‌های خطرناک همکاری داد . اشاره به سازمان A.I.M در بازی Spider-Man، خود می‌تواند دلیلی بر این باشد که در آینده و در نسخه‌ی دوم چیز‌های بیشتری از این سازمان خواهیم دید. البته از آن‌جایی که سازمان A.I.M ضد قهرمان‌های زیادی را در بر می‌گیرد بنابراین شاید نتوان تمام ضد قهرمانان این سازمان را فقط در یک خط داستانی و در یک نسخه پوشش داد. بنابراین در نسخه‌های آتی این سری ( نسخه‌های بعد از Spider-Man 2) نیز ممکن است شاهد گسترش این خط داستانی و معرفی شخصیت‌های شرور بیشتری باشیم.

۵- Taskmaster

اما اگر فکر می‌کنید دکتر اختاپوس تنها شخصیت بازی Spider-Man است که با سازمان A.I.M در ارتباط بود، پس بهتر است کمی دیگر اتفاقات بازی را با خود مرور کنید

Taskmaster یکی از شخصیت‌های جانبی بازی Spider-Man است که ماموریت‌های جانبی خاصی به آن اختصاص داده شده بود. اما بدون اغراق می‌توان گفت که همین خط داستانی کوتاه و مبارزه با شخصیت Taskmaster، یکی از نکات برجسته‌ی بازی Spider-Man بود. اینکه Taskmaster سعی داشت تا هم  به اسپایدی درسی دهد و هم اطلاعاتی در مورد شخصیت او به دست آورد، جالب بود اما نکته‌ی شگفت انگیز ارتباط وی با سازمان A.I.M است.

Taskmaster یکی دیگر از افراد مرتبط  با سازمان Taskmaster به شمار می‌رود این دومین نشانه‌ای است که خبر از حضور این سازمان در آینده و نسخه‌ی دوم می‌دهد. البته ممکن است اینسامنیاک گیمز این طور در نظر بگیرد که به اندازه‌ی کافی به شخصیت‌های A.I.M پرداخته و حال قصد دارد شخصیت Taskmaster را یک منبع دیگری مرتبط سازد؛ منبعی به غیر از سازمان A.I.M که ما اصلا انتظار آن را نداریم به مانند HYDRA. اگرچه شاید بسیار دور از انتظار باشد اما همه چیز امکان پذیر است. مشخصاً بعد از پایان مبارزه با Taskmaster و ناپدید شدن وی، دیگر از سرنوشت او اطلاعی نداریم و همین موضوع ما را کنجکاو می‌کند که شاید در نسخه‌ی دوم به این شخصیت بیشتر پرداخته شود.

هشت شخصیت شروری که انتظار داریم در Spider-Man 2 حضور داشته باشند - گیمفا

احتمالا در Spider-Man 2 باز هم شاهد حضور Taskmaster خواهیم بود

۶- Sandman

اگر چه در بازی Spider-Man شاهد  تصویر متفاوتی از شش شرور بودیم اما اثری از شخصیت Sandman در این میان مشاهده نشد. کسی که یکی از شخصیت‌های شرور اصلی دنیای مرد عنکبوتی است. البته عدم حضور وی به این معنی نیست که در آینده نیز شاهد وی نخواهیم بود. بگذارید ساده‌تر بیان کنم که در بخشی از ماموریت‌های جانبی بازی Spider-Man باید به دنبال کوله پشتی‌های پیتر پاکر می‌گشتیم. کوله پشتی‌های وی در نقاط مختلف دنیای بازی پراکنده بوده و هر کدام از آن‌ها در نوع خود، سرنخ‌ها و ایستر‌اگ‌های زیادی دربر داشته و به موارد مختلفی اشاره کرده‌اند. یکی از این موارد اشاره به شخصیت Sandman بود.

پیتر پارکر در یکی از یاد‌داشت‌های خود که از کوله پشتی‌‌ به دست آمده است، به یاد می‌آورد که در طول این هشت سال که مرد عنکبوتی شده یک بار با شخصیت Sandman مبارزه کرده و اتفاقا در میان شن‌های وی به دام افتاده است. Sandman یکی از بزرگ‌ترین و مشهور ترین شرورهای دنیای مرد عنکبوتی به شمار می‌رود بنابراین احتمال آن بسیار بالاست که در نسخه‌های آینده‌، مرد عنکبوتی بار دیگر با وی رو‌به‌رو شود و شاهد مبارزه‌ی مرد عنکبوتی با شخصیت Sandman باشیم.

هشت شخصیت شروری که انتظار داریم در Spider-Man 2 حضور داشته باشند - گیمفا

۷- Lizard

اگر از طرفداران فیلم‌ها یا کمیک‌های مرد عنکبوتی باشید، کم و بیش با شخصیت Lizard آشنایی دارید. در یکی از کوله پشتی هایی که در بازی به دست آوردیم، پیتر پاکر به مبارزه‌ی خود با وی اشاره کرد. در واقع Lizard دکتر کانرز (Dr. Connors) و یکی دیگر از دانشمندانی است که پیتر پارکر با وی همکاری داشته است. البته نتایج تحقیقات آن‌ها باعث شد تا Dr. Connors به مارمولک یا Lizard تبدیل شود.  اگرچه در پایان، مبارزه‌ی میان مرد عنکبوتی و Lizard به شکست Lizard منجر شد و پیتر پارکر هم توانست تا وی را به حالت و هویت انسانیش بازگرداند اما بازگشت وی موقتی بود.

به نظر می رسد Lizard پس از مشکلی که برای زندان شهر نیویورک به وجود آمد و باعث زندانیان شد، از زندان گریخته و در فاصلاب‌های شهرنیویورک پنهان شده است. بنابراین بعید نیست که در نسخه‌ی دوم و یا حتی نسخه‌های آینده، شاهد بازگشت وی و مبارزه‌ی دوباره‌ی او با شاگرد سابقش یعنی پیتر پارکر یا همان مرد عنکبوتی باشیم.

هشت شخصیت شروری که انتظار داریم در Spider-Man 2 حضور داشته باشند - گیمفا

اوه مرد، پیتر پارکر اصلا سابقه‌ی خوبی با داشنمندان ندارد؛ اون از دکتر اکتاویوس که همکاری با وی نتیجه اش تبدیل شدن به هشت پا و دکتر اختاپوس بود و این هم از lizard

۸- Mysterio

هنوز یک نفر دیگر باقی مانده که می‌توانیم به آن اشاره کنیم و به اندازه‌ی تمام شخصیت‌های اشاره شده مهم است. از Mysterio صحبت می‌کنیم کسی که در کنار Sandman و Lizard یکی از شناخته شده‌ترین ضد قهرما‌ن‌های دنیای مرد عنکوبتی است که باید حتما داستان نسخه‌های آینده حضور داشته باشد.

در میان کوله پشتی‌هایی که جمع آوری کردیم، به دفعات متعددی به این شخص و این که مرد عنکبوتی در گذشته با وی رو در رو شدهاشاره‌هایی صورت گرفته است. حتی در یکی از کوله پشتی‌ها، قطعه‌ای از کلاه‌خود Mysterio وجود داشت یا در یکی دیگر از کوله پشتی‌ها، کتابی با عنوان تعادل کار/زندگی برای افراد نادان (Work/Life Balance for Idiots) به نگارش Dr. Ludwig Rineheart وجود داشت که برای طرفداران کمیک‌های مارول نامی بسیار آشناست؛ وی یکی از افرادی که با Mysterio ارتباط بسیار نزدیکی دارد.

هشت شخصیت شروری که انتظار داریم در Spider-Man 2 حضور داشته باشند - گیمفا

در این مقاله سعی بر این داشتیم تا به معرفی شخصیت‌های شرور و ضدقهرمان‌هایی بپردازیم که با توجه به اتفاقات داستانی نسخه‌ی اول شانس حضور آن‌ها در نسخه‌ی دوم بسیار بالا است. اگرچه که مطمئنا دنیی مرد عنکبوتی متشکل از شخصیت‌ها و ضدقهرمان‌های متعددی است که ذکر همه‌ی آن‌ها در این مقاله غیر ممکن نیست. با این حال شما می‌توانید در قسمت نظرات نام شخصیت‌هایی که گمان می‌کنید می‌توانند در نسخه‌ی دوم حضور داشته باشند را ذکر کنید.

بازی Spider-Man هم‌اکنون به صورت انحصاری برای کنسول‌ پلی‌استیشن ۴ در دسترس قرار دارد. بسته‌ی الحاقی Silver Lining نیز در امروز جمعه ۳۰ آذر ۱۳۹۷ (۲۱ دسامب ۲۰۱۸) عرضه خواهد شد. برای آشنایی بیشتر با این بازی، شما می‌توانید نقد و بررسی بازی به قلم مهدی رضایی را مطالعه کرده و همچنین ویدئوی تحلیل فنی آن را مشاهده کنید. همچنین اگر هنوز در خرید این بازی مردد هستید، می‌توانید ویدئوی هایلایت با عنوان ۱۵ نکته پیش از خرید بازی Spider-Man را از طریق وب‌سایت گیمفا مشاهده کنید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

هشت شخصیت شروری که انتظار داریم در Spider-Man 2 حضور داشته باشند - گیمفا
هشت شخصیت شروری که انتظار داریم در Spider-Man 2 حضور داشته باشند - گیمفا
هشت شخصیت شروری که انتظار داریم در Spider-Man 2 حضور داشته باشند - گیمفا
هشت شخصیت شروری که انتظار داریم در Spider-Man 2 حضور داشته باشند - گیمفا
هشت شخصیت شروری که انتظار داریم در Spider-Man 2 حضور داشته باشند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • call گفت:

    از نظر من بهترین بازی انحصاری PS4 همین اسپایدرمنه. البته لیتل بیگ پلنت ۳ ام خیلی خوب بود.
    اسپادرمن خیلی از بتمن: آرکهام نایت که گیم‌پلی خسته کننده‌ای داش، بهتر بود. فیلماشم بهتر از فیلمای بتمنه.
    Venom, Dr. Octopus, Sandman, Lizard این ۴ تا عزیزم بنظرم باس‌فایتای خیلی خوبی برا بازی می‌شن.

    • من هم سه گانه ی نولان و همینطور سه گانه ی سم ریمی رو دوس دارم ولی توی بازی سه گانه بتمن رو بیشتر میپسندم ولی مطمئنم قسمت دوم خیلی خاص خواهد شد

    • Roman گفت:

      با اینکه اسپایدرمن فوق العاده جذاب و دلپسند بود ولی قشنگ معلوم بود گیمپلی رو ۹۰ درصد از بتمن اسکی رفته
      اصلا انگار داری بتمن بازی میکنی
      اگه راکسدی و سه گانه ارکهام نمیشد شاید مارولز اسپایدرمن هم نمیشد، ولی خب چیزی از ارزش هاش کم نمیکنه.

      • JJSTYLE36 گفت:

        بابا بخدا هر سیستم گیمپلی ک میزدن میگفتن از بتمن اسکی رفته…باور کنین هر بازی ک مبارزات تن ب تن داشته باشه کم و بیش(ماله بعضیا خیلی زیاد و ماله بعضیا کمتر) شبیه بتمنه…چرا؟چون سیستم مبارزات بتمن ساده ترین نوع مبارزس…دفاع ضد حمله و حمله ک راک استدی با نمای دوربین نزدیک و جلوه های انیمیشنی خیلی زیبا درستش کرده(ساده بودن سیستم مبارزات بتمن یه ضعف نیس همونطور ک گفتم خیلی هم زیباس)
        اینسومنیاک خیلی سعی کرد ک سیستمش شبیه بتمن نباشه
        تو بتمن شما غیر از مبارزه با باس هایی ک گنده ترن(کلا ۴ یا ۵ تا هم فک کنم بیشتر نیستن)جاهای دیگ ضدحمله میزنی و تو اسپایدرمن شما اصن ضدحمله نداری فقط باید جاخالی بدی ک اینا اتفاقا برمیگرده به طبیعت و ذات دو ابرقهرمان ک هم اینسومنیاک و هم راک استدی اونو فهمیدن
        باور کنین هیچ شباهتی ب هم ندارن

      • Alireza0027 گفت:

        @Roman

        نه اتفاقا با وجود اینکه خبلی اثر کاملی نبود از نظر من و عمده ضعفش بخاطر free roam و مراحل فرعیش بود ولی مبارزاتش عالی کار شده بود و استایل مستقل خودش رو داشت به نسبت بتمن البته میتونست بهتر پتانسیل خودش رو نشون بده اگر دشمنای اسپایدی قویتر میبودن یا یه باس فایت درست حسابی میداشت که یکم چالش برانگیز بشه بازی ولی با همین وضعم یه شروع عالی بود واسه یه مجموعه که میتونه خودش رو تو هرنسخه بهتر کنه

      • alispider گفت:

        دوست عزیز اگه منظورتون از اینکه از مبارزات بتمن اسکی رفته اینه که دفاع زد حمله داره بهتره برگردیم به سال ها قبل.از اینکه این حرف رو بزنم به شدت متنفرم ولی اگه با منظق شما بسنجیم سری آرکهام هم بازی spider-man 2 اسکی رفته چون اولین بار اون بازی بود که توی بازی های ابرقهرمانی همچین سیستمی رو پیاده کرد.

    • amir_summit گفت:

      شخصیت venom رو که خیلی راحت گند زدن بهش با اون فیلم مضخرف و تصورات همه رو از اون شخصیت فوق‌العاده بهم زدن

    • amir_summit گفت:

      خریدار هاش این بچه teenager های ۸ تا ۱۳ ساله ی گوگولی مگولی خارجی ان که تا اسم اسپایدرمن میاد غش میکنن
      یه کپی مضخرفه از بتمن این بازی
      اما چون انحصاری سونی ه بعضی دوستان چشم رو عیب هاش میبندن و فک میکنن خدای گیمه :-/

      • Danger.Arta گفت:

        توجه کنی بازی درجه سنی ۱۶ داره که بیشتره بچه ها نمیتونن بازیش کنن(ایرانو نبین که اصلا اهمیت نمیدن)
        درضمن سلیقت به بازی نخورده لازم نیست بکوبونیش… کامنت نزاری چیزی کم نمیشه(:

        • amir_summit گفت:

          داداش تو خارج هم اینطور که فک میکنی نیست همین چند وقت پیش داشتم cpd bo4 میرفتم random squad انقد بچه زیر ۱۵ سال دیدم دارن بازی میکنن که نگو از توچت میپرسیدم ازشون چند سالته صداشون خیلی نازک بود
          اوکی خارج هم اونطوری نیست راه دور زدن زیاد داره

    • a.r.t گفت:

      Batman arkham knight جدا از گیمپلی و گرافیک فوق العاده داستان سنگین و تیره و زیبایی داشت. به شخصه فقط چند بازی انگشت شمار داستانش روم تاثیر گذاشته و این بازی یکیشونه. یک ساعت اخرشو عین bioshock infinity هیچ وقت فراموش نمیکنم

  • amir2hashmati گفت:

    یعنی میخوان دومی اینم بسازن :rotfl: :rotfl: :rotfl:

  • call گفت:

    جیگر من پیتر پارکر، دهن هر هشتاشونو آسفالت می‌کنه.

  • من خیلی منتظر بازی جدید راکستدی هستم

  • اگه بخوایم از منظر شروع یک سه گانه یا شروع یک سری رو در نظر بگیریم ، سری آرکام فوق العاده بهتر شروع کرده و اسپایدی هم خوب شروع کرده ولی خب سری آرکام ۱۰۰% بهتر هستش! از نظر سری فیلم هم که اصلا حرفی نمیشه زد! کی میاد سه گانه نولان رو با سه گانه ریمی یا همین هوم کامینگ مقایسه کنه؟؟؟! دنیای دی سی رو هم کلا با ویلن های جذابش میشناسن :/ دیگه چی باید گفت تا بهتر بودن بتمن اثبات شه؟ ( aka : عمو مختار باز دلیل مزخرف نیاره :rotfl: )من نود درصد به خاطر اون سایت فن بوی های اسپایدرمن چندان از پیتر خوشم نمیاد.انصافا خیلی چرت و پرت دربارش میگن و اصلا سایتشون تبدیل شده به مایه ترول کردن توی ایران!!! اسپایدی واسه کسایی که دنیای شاد و رنگارنگ دوست دارن بهتره. (صد البته سنشون کم تره خب ولی باز باید به نظرشون احترام گذاشت 🙂 )اسپایدی هم شخصیت بسیار بزرگی هست و باید بهش احترام گذاشت. امیدوارم هم بازی های بتمن و هم اسپایدرمن فوق العاده از آب در بیان در آینده!

    • call گفت:

      آبجی فدات شه، من Spider Man به Batman: Arkham Knight ترجیح می‌دم. فیلمای SP ام به BM ترجیح می‌دم. ولی این انتخاب ربطی به سن نداره، به سلیقه خود آدم مربوطه.
      «دنیای شاد و رنگارنگ» :sidefrown: من فقط بازیای مثل DOOM, Shank 2, COD, Arma 3, SWAT 4, NBA 2K, NFS بازی می‌کنم، مطمئنن این بازیا به قول شما تم رنگارنگ و شادی ندارن.

      • خدا نکنه ! خیلی ممنون از محبتتون خواهر عزیزم! اتفاقا خودم پشیمون شدم که با یه لحن تحقیر نوشتم کامنتمو و همین الان عذرخواهی میکنم! و کاملا از نظرم که گفتم واسه قشر کم سن و سال تره عقب نشینی میکنم ! با این که آخر کامنت قبلیم گفتم ولی باز میگم اسپایدرمن یکی از بزرگ ترین و شاید بزرگ ترین شخصیت تاریخ کمیک ها و … باشه! اصلا کلا وارد کردن انتقاد بهش اشتباهه و شخصیت فوق العاده ای هست!منظورم از دنیای شاد و رنگارنگ هم این بود که وقتی میگن اسپایدرمن چی توی ذهن آدم تصور میشه و وقتی میگیم بتمن چی توی ذهن آدم میاد و قصد و منظوری نداشتم که بگم قشر کم سن و سال بازی های رنگارنگ بازی میکنن (خودم هم جزو همین قشر هستم و به خودم و این قشرافتخار میکنم)
        بازی هایی که شما بازی میکنین ۱۰۰ % طبق اون چیزایی که بنده گفتم نیستن و همه شون قابل احترام و فوق العاده هستن!
        خلاصه ببخشید به خاطر سوء تفاهمی که پیش اومد! واقعا انتخاب بین شخصیت هایی مثل بتمن و اسپایدی سلیقه ای هست طبق همون چیزی که شما گفتین.
        از همه به خاطر کامنت بالام عذرخواهی میکنم (آدمه اشتباه میکنه دیگه :/ )

    • JJSTYLE36 گفت:

      دوست عزیز اگر بقول خودت میخای ترول کنی بگو من وقت نذارم ول اگر واقعا دنبال جوابی من بهت بگم حرف شما چقدر اشتباهه
      بحث سلیقه عهم اسپایدرمن و هم بتمن عالین ولی واسه من اسپایدرمن بهتره و میتونم برتری هاشم بهتون بگم
      اگر واقعا میخواین بدونین

      • نه چه ترولی! بازم به خاطر لحن کامنت بالا عذرخواهی میکنم! (+ چند تا جمله بد در مورد اون سایت و … که بازم عذر میخوام )
        صد در صد میخوام نظر شما و دلیلاتونو ببینم!شاید نظر منو به سمت بهتری بردین که فوق العادست واسه من! 🙂 من کی باشم که بیام یکی از بهترین شخصیت های تاریخ کمیک رو که کودکیمو باش گذروندم ترول کنم؟؟؟!

        • JJSTYLE36 گفت:

          خب شما گفتی سری آرکام بهتر شروع کرد
          من قبول دارم که آرکام اسایلم بازی خیلی خاص و متفاوتی بود و من واقعا دوسش دارم و اصلا بنظرم مسیری ک امروز بازی های ابرقهرمانی پیش گرفتن رو همین بازی ایجاد کرد و بخش بزرگی از این خاص بودن بازی متفاوت بودنش بود…یعنی ما تاحالا اصلا بازی بتمن با این کیفیت نداشتیم(هرچند بازی از هر نظر با کیفیت بود)که هم جوهره شخصیتی بتمن رو درس دربیاره و درکل بازی خوبی باشه…ولی از طرف دیگه ما حداقل ۱۵ تا بازی اسپایدرمن داریم(عناوین فرعی هم هست)که هرکدوم یه چیزی اضافه کردن و بعضی هاشونم به خودیه خود بازی های قشنگی بودن(مثل آلتیمیت و اسپایدرمن ۳ و دوتا نسخه ps1 و…)
          حالا شما بگو آیا قبول داری کار اینسومنیاک برای ساختن یه بازی شاهکار از اسپایدرمن خیلی سخت تر از راک استدی بود؟تازه همونطور ک دیدین علاوه بر بازی های قبلی اسپایدرمن با بتمن هم مقایسه شد و مطمئنم اگر مثل بتمن بازی خوبی از اسپایدرمن منتشر نشده بود مثل بتمن (و حتی مثل نسخه بازی دوم اسپایدرمن)از این بازی بعنوان یه بازی انقلابی یاد میکردن.
          در دنیای سینما هم من قبول دارم که فیلمی که کارگردانی نولان رو داشته باشه کلا تو یه لول بالاتریه…ولی تاکیید میکنم این “نظر شخصی منه” من خودم خیلی با “بتمن” نولان حال نکردم…مبارزات بتمن یکم برام ملو و غیر واقعی و خشک بود(این قسمت رو با معیار های کمیکی بررسی کردم چون بهرحال یه فیلمی اقتباسی از کمیکه)…فیلم شوالیه تاریکی برمیخیزد رو بیشتر دوس داشتم از شوالیه تاریکی چون با بین بیشتر ارتباط برقرار کردم و همچنین آخر فیلم یه پیچش داستانی خوب داشتیم ولی شوالیه تاریکی رو با وجود بازی استثنایی هیث لجر و شخصیت پردازی عالی دوچهره رو خیلی دوست نداشتم.
          مشکلم با سه گانه نولان همین چیزیه که الان میخوام بگم که باعث شد از شوالیه تاریکی خیلی خوشم نیاد و از نسخه سوم بیشتر خوشم بیاد:
          داستان فیلم تو ۲ قسمت اول خیلی ساده بود و برعکس قسمت سوم پیچیدگی خاصی نداشت و اگر کسی با کمیک ها آشنا میبود کاملا براش قابل پیشبینی بود و همچنین با شخصیت پردازی جوکر و راس الغول حال نکردم(الان کسی هست که بتونه هدف جوکر رو از کاراش برام توضیح بده؟شاید نظرم عوض شد ولی واقعا نمیتونم درک کنم چرا جوکر میخواست روی بد آدما رو نشون بده و هرج و مرج ایجاد کنه)
          ولی باز کارگردانی نولان و دیالوگ های خوب فیلم نکات مثبتی برام بود
          درمورد سه گانه سم ریمی واقعا چیز خاصی نمیشه گفت فیلم های خوبی بودن ولی بنظر خودم قسمت دوم شاهکار بود…علاوه بر پرداختن به روابط و شخصیت هایی که تو قسمت اول معرفی شدن خود اسپایدرمن هم عالی نمایش داده شده بود از شخصیتش تا مبارزه شاهکار روی قطار که دیگ نظیرشو ندیدیم(این صحنه همه چی داشت هم فایت عالی هم محیط متحرک هم جابجایی محیط مبارزه هم در خطر افتادن جون مسافر ها و…)
          درکل درسته سه گانه سم ریمی در مقابل نولان شکست میخوره ولی دلیل نمیشه از ارزش های این فیلم کم کنیم(نسخه سوم هم میتونست عالی باشه اگر سونی ریمی رو مجبور نمیکرد ونوم رو اضافه کنه)
          حالا چرا من و این همه آدم اسپایدرمن رو دوس دارن و باز تعداد زیادی بتمن رو دوس دارن؟الان بررسی کنیم
          اولا شخصیت های کین و چین؟بتمن یه شخصیته از دوران طلایی کمیک که نشونه بارز اون دوره شخصیت های کمال گرا هستن…یعنی یا شخصیت هایی با قدرت بی انتها یا یه شخصیت بسیار مثبت کلیشه ایی(مثل سوپرمن و کاپیتان آمریکا) یا خیلی پولدار و به اصطلاح باحال(بتمن و آیرون من) بعد مدت ها قطعا سلیقه مردم تغییر کرد و چیزی میخواستن که بتونن باهاش ارتباط برقرار کنن و اولین شخصیتی که این ویژگی هارو داشت اسپایدرمن بود…شخصیتی که با اینکه قدرت های زیادی داره ولی مثل همه آدم ها مشکلات خودشو داره و حتی بیشتر چون درقبال قدرت هاش مسئوله و هربار که این مسئولیت رو گذاشت کنار دنیای اطرافش آسیب دید(واسه همینه که اسپایدرمن در وصف قدرت هاش گفت:این قدرت منه…:نفرین” من. که تو فیلم اسپایدرمن هم بهش اشاره شد)
          درواقع شخصیت واقعی و نرمال اسپایدرمن یعنی پیتر پارکر انقدر تاثیرگذاره ک برخلاف ۹۹ درصد(با جرات میگم ۹۹ درصد) بقیه شخصیت ها خود آدمی که زیر نقابه مهمتر و تاثیرگذار تره و مشکل من با بتمن همینه…شما حتما mem های زیادی از بتمن دیدین که سوژه خیلی هاشون im batman هس که از یه ور برمیگرده به بتمن مایکل کیتون ولی دلیل اصلیص تک بعدی بودنه بتمنه…منظورم اینه ک من میتونم ادعا کنم پیتر پارکر از اسپایدرمن مهمتر و جذابتره ولی همچین رابطه ایی بین بروس وین و بتمن نیست و بدون بتمن بروس وین اصلا محبوبیت الان رو نداره
          این اشتباه هم خیلی ها میکنن که دنیای مارول شادتره…خب آره یجورایی درسته ولی مشکل اینه ک مردم با گفتن این جمله جوهره داستان های مارول رو زیر سوال میبرن و میگن ماله بچه هاس درحالی که مشکلاتی که اسپایدرمن باهاشون مواجهه کاملا مشکلات جوون هاییه که میخوان زندگی برای خودشون بسازن یا در روابط عاطفشون مشکل دارن(حالا بستگی به کمیکش داره که تو چه سنی باشه)یا مشکلات شخصی تونی استارک تماما دغدغه های آدمای بالغه(اعتیادش ب الکل و تاثیر کارش به دنیا و…)که واقعا بچه ها اینارو درک نمیکنن و نمیشه چشممون رو اینا ببندیم
          راجب ویلن ها حرف زیادی ندارم هردوتا برند ویلن های خوبی دارن ولی اینکه شما میگین ویلن های دیسی بهترن همیشه درست نیست…دیسی ویلن های جذابی داره مثل جوکر و مترسک و… ولی دلیلش سیاست های دیسیه که باز یه مقاله جداس اگر خواستین توضیح میدم…در همین حد که دیسی وقتی تصمیم گرفت به سمت دارک کردن کمیک هاش بره با ویلن های اصلیش مثل جوکر و مترسک مشکل خوردن واسه همین مباحث روانشناسی و انسان شناسی بهشون اضافه کردن
          درمورد دارک نبودن کمیک های اسپایدرمن شما سری آخرین شکار اسپایدرمن رو بخون که کریون اسپایدر من رو زنده به گور میکنه و خودشو جای اسپایدرمن جا میزنه بعد بهم بگو فانه یا نه
          یا یه سری دیگه که اسمش یادم رفته ولی لیزارد کاملا کنترلشو از دست میده و بچه کوچیک خودشو میخوره
          درکل اینا نظر شخصی من بود و هم بتمن و هم اسپایدرمن شخصیت های عالی با تاریخچه غنی هستن و این مطلب رو واسه این ننوشتم که بگم اسپایدرمت بهتره…اینو نوشتم تا بگم اینکه بتمن ۱۰۰ درصد از اسپایدرمن بهتره درست نیست و بحث سلیقه وسطه
          امیدوارم مفید بوده باشه :yes:

    • amir_summit گفت:

      خریدار هاش این بچه teenager های ۸ تا ۱۳ ساله ی گوگولی مگولی خارجی ان که تا اسم اسپایدرمن میاد غش میکنن

      • PERSIAN NAZI گفت:

        عزیز من تجارت خیلی کثیفتر از اونیه که بشه به زبون اورد و رقبا برای نابود کردن همدیگه هر کاری رو میکنن هر کاری درست مثل همون بلائی که سر تومب ریدر و دارک سایدرز اوردن
        بیخود خودتو اذیت نکن چون من بچه ۵۷ ساله هم دیدم

    • خوب شروع نکرده فوق العاده شروع کرده فقط خیره شدن به نیویورک تو این بازی یه دنیا ارزش داره انقد با کیفیته درضمن شما قبل از کوبوندن یه کارکتر محبوب یکم دقت کنید بعد بیاید بکوبونیدش من وقتی ۶ یا ۷ سالم بودعاشق بتمن بودم الانم که یه دوازده سالی میگذره از اسپایدر من بیشتر خوشم میاد پس ربطی به سن نداره اسپایدر من رو همه میشناسن و کوچیک و بزرگ میشناسنش و لزومی نداره توضیح بدم فقط اینو بگم فیلم های قدیمی اسپایدر من رو دیدی میدونی چه اکشن و داستان فوق العاده ایی دارن تو نمیتونی بیای بگی که بتمن از اسپایدر من محبوب تره چون بتمن رو دوست داری اسپایدر من هم خیلی شخصیت قدیمی هست و کلی کامیک بوک فوق العاده و داستان در موردش هست یکم اطلاعاتتون رو ببرید بالا :yes:

    • خب آره اون سایت واقعا بی خود هست و خیلی از کسانی که کامنت های مخالف نظرات اونا رو می ذارن اکانت هاشون بن می شه مثل خودم
      الان اینقدر خالیه که مدیرش تو بخش نظرات التماس می کنه کامنت بدین 😀

    • kourosh ha 99 گفت:

      دوست عزیز اتفاقا سه گانه سم ریمی بدون شک یکی از بهترین تریلوجی های ابر قهرمانیه سینماست و نه تنها به سه گانه نولان قابل مقایسست، حتی نسخه اول و دومش از سه دو نمره بیشتری تو متاکریک دریافت کرده! حالا قبول دارم که نسخه سومش در بهترین حالت فیلم متوسطی بود. ولی شکی نیست که توبی مگوایر همیشه اسپایدرمن اصلی بوده و خواهد بود و مقایسش با تام هالند و گارفیلد بی معنیه!

  • بهترین بازی که تو عمرم از اسپایدرمن بازی کردم ، spider man 3 سال ۲۰۰۸ بود که واسه من حداقل فوق العاده بود! (متاش پایین بود میدونم :/ ) همون طور که نفر اول نظرات اشاره کرد ، ونوم و سندمن و … خیلی خوب میشن واسه بازی! حالا چرا؟؟؟ چون هر کدومشون یه طبیعت و اتمسفر متفاوت به بازی میدن! کسایی که خیلی علاقه مندن برن spider man 3 رو بازی کنن چون هر ۴ تایی که که ایشون نام بردن توی spider man 3 هست و یادم هست وقتی کوچیک بودم بازیش کردم و یادم هست انقدر از لیزارد که باس اول بازی بود میترسیدم که نگو و نپرس! باید میرفتیم ازش عکس میگرفتیم که خیلی واسه من لیزارد ترسناک بود! بعد مثلا باید میرفتیم فاضلاب و …
    ونوم هم تو بازی بود و اول به صورت یه فعالیت های مشکوک توی شهر دیده میشد ! و وقتی ماموریت اصلیش باز میشد باید یه دو سه تا ماموریت تموم میکردی تا به خود ونوم برسی که خیلی بزرگ و دقیقا شبیه خود اندازه واقعی ونوم بود!!!
    چون ۵ سال پیش بازیش کردم جزئیاتش چندان یادم نیست! ولی بهم خیلی خوش گذشت حین تجربش 🙂

    • kourosh ha 99 گفت:

      دوست عزیز اتفاقا سه گانه سم ریمی بدون شک یکی از بهترین تریلوجی های ابر قهرمانیه سینماست و نه تنها به سه گانه نولان قابل مقایسست، حتی نسخه اول و دومش از سه دو نمره بیشتری تو متاکریک دریافت کرده! حالا قبول دارم که نسخه سومش در بهترین حالت فیلم متوسطی بود. ولی شکی نیست که توبی مگوایر همیشه اسپایدرمن اصلی بوده و خواهد بود و مقایسش با تام هالند و گارفیلد بی معنیه!

  • فقط sand man :inlove: :inlove: چقد شاهکاره این بازی :inlove:

  • rezayisina9 گفت:

    چون واسه rdr2 پول ذخیره کردم نتونستم بازیش کنم نوش جونه همه اونایی که زدن به بدن

    spam همین امروز فرداس یه خبری از the last of us 2 بشه حالا ببینید :reallypissed: :reallypissed:

  • mahdi.r گفت:

    گفتنی هارو گفتید
    ولی من بیشتر از همه دوست دارم تو نسخه بعدی شاهد حضور شخصیت daredevil به عنوان یار spider_man باشم
    دشمنشونم میتونه ویلسون فیسک باشه طرفدارای مارول میدونن که دیر دویل و اسپایدی کمیک های مشترک زیادی دارن حتی بیشتر از اون تو بازی ویلسون فیسک یکی از دشمنان اصلی دیر دویل است و تو بازی بیشتر از هر چیزی از دیردویل ایستر اگ وجود داشت
    یکی دفتر مت مرداک فک کنم یه جا گفته بودن که یه روزنامه تو بازی هست که نویسندش کرن پیجه که دوست دختر دیردویل به حساب میاد یکی هم کارتی که اسپایدر من گفت از یه مرد کور که وکیل بوده گرفته
    البته حضور آیرون فیست هم تو نسخه بعد دور از ذهن نیست

  • JJSTYLE36 گفت:

    دنیای اسپایدرمن خیلی بزرگه و دست اینسومنیاک خیلی باز
    بیشتری هارو گفتن جناب حلاجیان ولی یه چنتا چیز هم نظر شخصیمه میگم
    کروین ویلن خیلی خوبیه مخصوصا اگر ازش درست استفاده بشه…کمیک آخرین شکار یک منبع عالی و صد البته دارک تری برای ادامه سری و معرفی کریونه و حتی پایان سری چون ب احتمال زیاد در آینده پیتر پارکر مثل کمیک ها میمیره و مایلز جاشو میگیره(آخر به یک پایان بهتر و حماسی تر هم اشاره میکنم)
    تمرکز بیشتر روی پیتر پارکر هم میتونه بازی رو جذابتر بکنه و هم راه های بشدت جذاب و جدیدی جلوی پای اینسومنیاک بذاره
    اگرم بخوان واقعا مثه دنیای سینمایی مارول یه دنیای گیم هم بزنن اسپایدرمن رابطه خوبی با دردویل,پانیشر,چهار شگفت انگیز و بخصوص جانی استورم,تونی استارک(تا قبل جنگ داخلی),کاپیتان آمریکا(بعد جنگ داخلی)و…
    ولی اگ بخوان واقعا یه پایان دارک و حماسی داشته باشن که خیلی جاه طلبانه هم هست معرفی خاندان وارثان و به دنبال اون دنیا های موازیه اسپایدرمنه ک بنظرم خیلی خوب میشه بعلاوه میتونه پایان خوبی هم باشه برای پیتر پارکر(کلا این وارثان تو رویداد های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۸ اسپایدرمن,اسپایدرمن(و همچنین اسپایدر وومن) های زیادی رو کشتن(لزوما همشون پیتر پارکر نبودن بن رایلی و …هم بودن))

  • فرشاد گفت:

    شخصیت های جالبی ازشون نام برده شد اما خوب فقط شخصیت های منفی رو من نمیخوم بیشتر من شخصیت های قهرمان جانبی رو میخوام بیشتر بهش اضافه مثلا مثل کمیک جهش اسپایدی و ولورین که میرن به دوران دایناسور ها و بعدش یهو میرن آینده رو میخوام یا مثلا ددپول و اسپایدی , و اگر هم قرار دشمنی اضافه بشه به نظرم باسیلیک باشه جالب میشه

هشت شخصیت شروری که انتظار داریم در Spider-Man 2 حضور داشته باشند - گیمفا