کوری بارلوگ: ما هیچ‌گاه نمی‌توانیم در سبک جهان‌باز با راک‌ستار و یوبی‌سافت رقابت کنیم - گیمفا
کوری بارلوگ: ما هیچ‌گاه نمی‌توانیم در سبک جهان‌باز با راک‌ستار و یوبی‌سافت رقابت کنیم - گیمفا
کوری بارلوگ: ما هیچ‌گاه نمی‌توانیم در سبک جهان‌باز با راک‌ستار و یوبی‌سافت رقابت کنیم - گیمفا
کوری بارلوگ: ما هیچ‌گاه نمی‌توانیم در سبک جهان‌باز با راک‌ستار و یوبی‌سافت رقابت کنیم - گیمفا

کوری بارلوگ: ما هیچ‌گاه نمی‌توانیم در سبک جهان‌باز با راک‌ستار و یوبی‌سافت رقابت کنیم

حسن شکیبایی
۲۱:۱۵ ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
کوری بارلوگ: ما هیچ‌گاه نمی‌توانیم در سبک جهان‌باز با راک‌ستار و یوبی‌سافت رقابت کنیم - گیمفا

با اینکه چندین ماه از عرضه‌ی God of War می‌گذرد ولی هنوز هم بسیاری از منتقدان و بازی‌بازان در حال ستایش آن هستند. همچنین این بازی در مراسم The Game Awards 2018، موفق به دریافت جایزه بهترین جایزه سال شد.

به تازگی کوری بارلوگ (Cory Barlog)، کارگردان بازی God of War در مصاحبه‌ای بسیار طولانی با وب‌سایت GamesBeat اعلام کرد که ساخت یک بازی جهان‌باز برای رقابت با شرکت‌های راک‌ستار و یوبی‌سافت امکان‌پذیر نیست؛ چرا که هزاران توسعه‌دهنده در این دو شرکت برروی پروژه‌های عظیم خود کار می‌کنند.

ما آن [God of War] را به عنوان یک بازی “خطی عظیم” توصیف می‌کنیم. من متقاعد شده بودم که نمی‌توانیم یک بازی جهان‌باز بسازیم. هزینه ساخت و انتظارت [از بازی‌های جهان‌باز] به قدری بالا است که ما هیچ‌گاه با آن رقابت نخواهیم کرد. ما زیر ساخت و سیستم مورد نظر را نداریم. من نمی‌خواهم این کار را انجام دهم.

بله، من فکر می‌کنم که آن‌ها [راک‌ستار] نزدیک به ۴۰۰۰ نفر هستند در حالی که ما در بهترین حالت ۳۰۰ نفر نیرو داریم. همچنین من در آن زمان فکر می‌کردم که استفاده‌ی ۱۶۰۰ نفر برای توسعه‌ی Assassin’s Creed توسط یوبی‌سافت بسیار زیاد است. برای انجام این پروژه‌ها و همچنین انجام کارهای پیچیده‌ای که آن‌ها انجام می‌دهند، شما به افراد بسیار زیادی نیاز دارید. برای ما، نه تنها نمی‌خواهیم در آن بخش [بازی‌های جهان‌باز] سرمایه‌گذاری کنیم، بلکه برای من دنیای باید بزرگ باشد و قسمتی خالی [خالی از ماموریت و محتوا] نباشد و سوپرایزها و لحظاتی برای کشف کردن وجود داشته باشد.

دیدگاه کوری بارلوگ بسیار جالب و در عین حال عجیب است؛ مخصوصا با توجه به اینکه یکی دیگر از استودیو‌های انحصاری سونی به نام گوریلا گیمز (Guerrilla Games) نشان داد که برای ساخت یک بازی جهان‌باز فوق‌العاده زیبا نیازی به وجود هزاران توسعه‌دهنده نیست. این استودیو موفق شد تا با تعداد محدودی از توسعه‌دهندگان، بازی زیبای Horizon Zero Dawn را عرضه کند؛ عنوانی که توجه بسیاری از منتقدان و بازی‌بازان را با خود جلب کرد.

با این حال در ادامه مصاحبه‌، کوری بارلوگ تصمیم به مقایسه نسخه‌ی جدید God of War با نسخه‌های پیشین گرفت و اعلام کرد که این نسخه یک طراحی براساس یک بازی جهان‌باز واقعی نیست.

زمانی که ما شروع به گفتن عبارت یک بازی “خطی عظیم” کردیم، من تعریفی برای توضیح این اصطلاح نداشتم. در واقع یکی از طراحان مراحل شروع به گفتن آن کرد. این روشی خوب برای توصیف آن بود چرا که من مرتب می‌گفتم “جهان‌باز نباشد”. این بدترین روش برای بیان یک موضوع خواهد بود. بنابراین بهتر است که یک تعریف کلی برای آن مشخص کنیم. درک این موضوع برای مردم دشوار است. در واقع من از آن‌ها خواستم کاری انجام دهند که تا به حال تجربه‌ی آن را نداشتند، بنابراین متقاعد کردن آن‌ها بسیار دشوار بود. “شاید شما به سختی برروی یک چیز کار کرده باشید اما ممکن است که ۵۰ درصد بازی‌بازان آن را نبینند.” با این حال من فکر می‌کنم که این مشکلی نیست؛ چرا که ۵۰ درصد باقی مانده برای بقیه تعریف می‌کنند.

با توجه به این موضوع، آیا شما مایل به ساخته شدن بازی جهان‌باز توسط سانتا مونیکا (Santa Monica) هستید یا آن‌ها باید با همین فرمول به ساخت بازی‌های بعدی خود بپردازند؟

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

کوری بارلوگ: ما هیچ‌گاه نمی‌توانیم در سبک جهان‌باز با راک‌ستار و یوبی‌سافت رقابت کنیم - گیمفا
کوری بارلوگ: ما هیچ‌گاه نمی‌توانیم در سبک جهان‌باز با راک‌ستار و یوبی‌سافت رقابت کنیم - گیمفا
کوری بارلوگ: ما هیچ‌گاه نمی‌توانیم در سبک جهان‌باز با راک‌ستار و یوبی‌سافت رقابت کنیم - گیمفا
کوری بارلوگ: ما هیچ‌گاه نمی‌توانیم در سبک جهان‌باز با راک‌ستار و یوبی‌سافت رقابت کنیم - گیمفا
کوری بارلوگ: ما هیچ‌گاه نمی‌توانیم در سبک جهان‌باز با راک‌ستار و یوبی‌سافت رقابت کنیم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • P30PlayBox گفت:

    احححححنت به این همه خشوع و فروتنی! :yes:

  • mahdi.r گفت:

    دمش گرم خدایی با ۳۰۰ نفر بازی ساخت که بازیی که ۴۰۰۰ نفر ساختند رو تو جوایز له کرد
    اینجاست که باید قبول کرد خلاقیت و ریسک پذیری به پول میچربه

    • والا له کرد فکر نکنم واژه خوبی باشه…گاد شاهکار بود و بلاشک بیگ وینر امسال میشه از لحاظ تعداد جوایز گوتی. ولی رد دد عملکردش کمتر از شاهکار نبود…متای ۹۷، ۱۷ میلیون نسخه فروش کمتر از دو هفته و خلق یک جهان فوق العاده به اضافه ارائه یکی از بهترین شخصیت عای تاریخ، آرتور مورگان. گاد و رد دد امسال جفتشون خدمات بزرگی به صنعت گیم ارائه دادن. زدنشون تو سر همدیگه کار عقلانی نیست. البته خب کری خوندن تا یه حدیش خوب و جالبه…

  • اینم اضافه کنم که یوبیسافت و راک استار نمیتونن در سبک بازی های خطی با سانتامونیکا رقابت کنن…

      • AliEM گفت:

        دوست عزیز همونطور که هورایزن نمیتونه با رد دد و جی تی ای رقابت کنه مکس پین ۳ هم نمیتونه با گاد و لست و انچارتد رقابت کنه. معمولا ( دوباره میگم معمولا ) هر شرکتی تو یه سبک خاصی شاهکار ( گفتم شاهکار نه عالی ) میسازه. راکستار توی جهان باز سانتا مونیکا و ناتی داگ تو خطی. مکس پین ۳ ایرادات کوچک و بزرگی داشت. این رو متا و یوزراسکور بازی هم نشون میده. اصلا متا و یوزراسکور به کنار. با توجه به تجربه ای که شخصا داشتم و بازی رو ۴ بار تموم کردم داستان بازی نسبتا سطحی و ساده بود و نسبت به نسخه های قبل عمیق و پیچیده و تاثیرگذار نبود و حرفی برای گفتن نداشت. دراصل بازی در نسخه ۲ تموم شده بود و یه جورایی الکی کشش دادن و راکستار نتونست داستان خوبی براش خلق کنه. گیم پلی بازی از اواسط بازی خسته کننده و یکنواخت و تکراری میشد. کنترل بازی کمی سخت بود و اوایل بازی قبل از اینکه عادت کنیم خیلی اذیت میکرد. فیزیک بازی تعریف چندانی نداشت و بعضی قسمت های بازی تخیلی میشد و یه سری اشکالات ریز و درشت دیگه که اینجا جای بررسی بازی نیست. البته خود سایت گیمفا هم یه جورایی با تعصب بازی رو بررسی کرده و بهش ۱۰ داده درحالی که اصلا لایق همچین نمره ای نیست و بهترین نمره براش ۹ هسته. البته تعصب که نمیشه گفت منتقد بازی یه جورایی فن سرسخت مکس پین بوده و به نظرم نباید بازی رو برای نقد به فن دو آتیشه اون بازی داد و باید به کسی داد که نه فن باشه نه هیتر ویه جورایی بی طرف باشه و عادلانه و منصفانه و عاقلانه بازی رو بررسی کنه. ولی همونطور که هورایزن به دلیل مشکلاتی نمیتونه لقب شاهکار رو یدک بشه و در حد عالی باقی میمونه مکس پین ۳ هم از عالی فراتر نمیاد. موفق باشی دوست عزیز.

  • البته یجورایی بدیهی به نطر می رسه…
    راکستار و یوبی سافت کلا تمرکزشون رو بازیای جهان آزاد
    البته بهترین کار ممکن هم همینه که بازیای خطی و نیمه خطی به همین حالت بمونن و به قول بارلوگ یه بازی خطی عظیم باشن تا از لحاظ محتوایی هم برای خریداران به صرفه باشن. مثل همین گاد او وار که تا سی و پنج ساعت هم گیم پلی داشت.

  • واقعا وقتی ویچر و رددد رو میبینیم و تجربه میکنیم هر لحظه به عظمت کار پی میبریم .
    ۴۰۰۰هزار نفر چند سال بازی میسازن بعد اینجا یه سری ها میان میگن اینم شد بازی 😐

  • dj eric گفت:

    اصلا چقدر این بشر متواضع و فروتنه.
    حالا یوبی سافت که در اون حد نیست (الان یوبی فن ها هجوم میارند بای بای زندگی) ولی راکستار جدا رقابت باهاش غیر ممکنه.

    • دوست عزیز یه نگاه بکن ببین یوبی سافت سالی چند تا بازی میسازه یوبی سافت فقط سیاست هایه پول پرستانش باعث شده سطح بازیاش یکم بیاد پایین لازمه یادآوردی کنم همین یوبی تو فاصله ی یه سال assassins creed 3 و black flag رو با متای ۸۵ و ۸۸ داد کی میتونه اینکارو بکنه دیگه assassins creed 2 و brotherhood رو نگم که خودت میدونی با فاصله ی دو سال هر دوتاشون متایه بالای نود دارن و تبدیل شدن به دو تا از بهترین بازیای تاریخ یا far cry 3 و خیلیایه دیگه همه ی اینا کار یوبی سافت بوده ولی بازم میگم این سیاست هایه پول پرستانش باعث پایین اومدن سطح بازیاش شده یه درصد تصور کن یوبی تو ۳ سال یه بازی با متای ۸۶ ساخت حالا تصور کن همین یوبی ۸ سال و با تمام افرادش برایه یه نسخه از assassins creed وقت بذاره ببین چی از آب در میاد

      • reza_tport گفت:

        اون ۴۰۰۰ نفر که ربات نیستن حقوق میخوان
        شما فرض کن ۴۰۰۰ نفر تو ۸ سال چقدر پول میخوان
        بنا به پول پرستیه همه برن با طرح پول پرستی بازی بدن بیرون ببینم به یوبی سافت میرسه ؟
        بازی های یوبی هرچند گیمپلی تکراری داشته باشن ولی حداقل ۱۰ تا پله از خیلی از بازی های دیگه بالاترن
        البته داستان بازیای یوبی بعد اساسین ۲ روند تکراری داشت همیشه یه دختر یا یه رفیق صمیمی رو این وسط میکشتن که تاثیر گذاری بازی رو بیشتر کنن جوری که داستان برام قابل پیشبینی میکرد

        • خب وقتی اینا هر سال یه اساسینز میدن بیرون اگه امتیاز بالایی نداشته باشه فروششون میاد پایین شما فک کن یه اساسینز با متایه بالایه ۹۰ بدن فروششون چقدر میره بالا،خب همین راکستار که سیاست پول پرستی نداره مگه کم فروش میکنه ۸ سال یه بار یه بازی میده به اندازه ی کل بازیایی که یوبی تو سه چهار سال میسازه فروش میکنه،یوبی با سرعت نور بازی میسازه خب اگه همه سیاست های پول پرستی داشتن هیچ کدومشون نمیتونستن با یوبی رقابت کنن مگه میشه تو دو سال دو تا اساسین بدی یکیش متاش ۸۱ باشه یکیش ۸۶؟تازه تو این دو سال یه فارکرای هم بدی اونم بالایه ۸۰ بگیره؟اینا همه نشون میدن یوبی قدرت خیلی بالایی داره بیشتر از ۹۰ درصد کمپانی های دیگه ولی این سیاست های اشتباه نمیزاره و اینم یه حقیقته که بازیای یوبی سافت فقط پیش بازیای قبلی خودش پستی و بلندی داره وگرنه از هشتاد نود درصد بازیای دیگه بهترن خیلی طول میکشه یکی مثله راک استار بیاد یه بازی بده که بازیای یوبی جلوش زیاد خوب نباشن

  • همین فرمول رو بره جلو کوری به سمت بازی های جهان باز هم اصلا نره موفقه
    به اندازه ی کافی بازی جهان باز فوق العاده مثل همین rdr2 و elder scrolls و … داریم و نیازی به جهان باز کردن بازی مثل gow به هیچ وجه وجود نداره
    همین فرمول موفقی که کوری روی gow جدید اعمال کرد
    همین گذاشتن رمز و راز بسیار در بازی و نماد های فراوان برای بازی مثل gow به اندازه ی کافی تغییر بزرگی هست و به نظرم نه فقط شرکتی مثل سانتامونیکا بلکه خیلی از شرکت های بزرگ دنیا هم توان ساخت بازی جهان باز در حد بازی های راکستار و یوبی سافت و cd project red رو ندارن به دلایل مختلف نظیر همین تعداد نیرو و تجربه ی کافی
    الان راکستار که روی تخت سلطنت بازی های جهان باز جلوس کرده قبل از اون به قدری بازی جهان باز ساخته که همه سلیقه ی گیمر ها دستش بیاد و بدونه باید توی جهان بازی چی قرار بده یا چی قرار نده
    از طرفی راکستار و هم توی بازی های خطی اونجور که باید و شاید نمیتونه مثل شرکت هایی که بازی خطی میسازن عمل کنه و باز هم به نظرم برای راکستار همین لقب سازنده بهترین بازی های جهان باز کافی باشه و به قدری بازی هاش فروش دارند که فقط فروش بازی هاش و فوق العاده بودن اونها مهمه نه چیز دیگه
    بی صبرانه منتظر قسمت بعدی gow هستیم و امیدوارم همین فرمول بازی خطی عظیم که خودش هم اظهار کرده رو ادامه بده و قطعا با یه شاهکار دیگه از طرف سونی و سانتا و شخص کوری مواجه بشیم

    • AL1K1NG گفت:

      گاد اوپن ورلد میشد فست تراول میومد با اسب سواری بعد تازه باید اسبت رو تمیز میکردی و نوازش میکردی تا ازت دستور بگیره …
      والا خرج همچین اسبی ی مربع مربع مثلثه بعدم دایره بیاد بالا سرش و بعدم دکمه زنی و دل و رودش رو پیاده کنی
      آق کریتوس اهل این بچه بازیا نیس میدره میره جلو

  • TLoU part two گفت:

    فکرش رو بکن
    .
    با ۳۰۰ نفر تو ۵ سال God of War رو ساختن
    حالا اگه اندازه راک استار اعضا داشتن میتونستن تو همین پنج سال ۱۳ تا God of War بسازن !!
    یعنی سالی دو تا گاد 😮
    .
    اگه سونی راک استار رو بخره ، انحصاری های راک استار از کل انحصاری های بقیه استودیو هاش بیشتر میشه.
    .
    ماکروسافت که سرمایش رو داره باید راک استار رو بخره.
    البته میدونم تیک تو به این راحتیا راک استار رو نمیفروشه.

    • AL1K1NG گفت:

      چیزیو میخرن ک فروشیه نه راک استارو …

    • EmperorX گفت:

      شرکت های بزرگ هیچوقت دست به همچین ریسکی نمیزنن ، مایکروسافت سرمایه اینو داره که حتی شرکت ها و استدیوهای خیلی بزرگتر رو بخره ، ما یک چیزی داریم به عنوان مدیریت ، یک شرکت علاوه بر خریدن یک استدیو باید این رو در خودش ببینه که بتونه اون رو مدیریت هم بکنه چون به زیرمجموعه هاش اضافه میشه و بودجه بیشتری هم میخواد ، اگر درست عمل نکنه هم استدیو از بین میره هم آی پی ها و خاطرات گیمرها ، زمانی که نوکیا رو مایکروسافت خرید نمیدونست که مدیریت کردن این شرکت بزرگ چقدر سخته و نتونستن از پسش بر بیان البته که درس بزرگی شد براشون ، این هم مثل همون راک استار هست ، این همه سال زیرمجموعه تیک تو هست و داره بهترین بازی ها و سود رو میده ، نیازی نیست که فروخته بشه و به قول دوستمون اصن فروشی هم نیست.

  • چقدر این کارگردان دوست داشتنیه
    ..
    ..
    خب اصولا وقتی صحبت از برترین استدیو ها میشه ، هرکدوم در ساخت یک نوع بازی و سبک تبحر دارند.. هیچکی جز راکستار نمیتونه رد دد بسازه و همینطور استدیویی مگر سانتامونیکا نمیتونه گاد بسازه.. راکستار خیلی وقت پیش ثابت کرد که در ساخت عناوین اپن ورلد در کنار سایر ویژگی های شاهکار بهترینه ؛ و امسال هم سانتامونیکا به اثبات رسوند که در اقتباس از اساطیر و ساخت یک ” GOD of WAR ” بهترینه.. همچنین سانتامونیکا امسال به همه فهموند که در مواردی نظیر روایت داستان و طراحی هنری ، گرافیک و … میتونه در کنار سایر بزرگان قرار بگیره و در مقوله ی برترین ها. و به همین سبب امسال شاهد رقابت نزدیک سانتامونیکا و راکستار بودیم و این نشانگر اینه که بارلوگ و سانتامونیکا که از قبل جزو خوبان بودند ، حالا به بزرگانی همچون راکستار و… پیوستند و جای خودشون رو ثابت کردند و امضای مخصوص خودشون رو در این صنعت ثبت کردند
    ..
    ..
    جهان باز بودن هیچوقت برای گاد مناسب نخواهد بود ، بلکه همین حالت نیمه خطی یا نیمه جهان آزاد بهترین حالت هست.. چون در کنار طراحی مراحل عالی و داستان خطی ، میشه در جهان بازی کاوش کرد و از دنیای بازی بیشتر مطلع بشیم (( این موارد تو گاد خیلی خوب پیاده شده بودند )) اما نه در مقیاس یک عنوان جهان باز
    ما هم دوست داریم سانتا بفکر توسعه عناوینی در سبک های دیگه باشه که ظاهرا هم هست ، اما اولویت و انتظار اولیه ی ما ، همیشه گاد هست

    • دقیقا :yes:
      الان دیگه اکثرا سانتا مونیکا رو با God of war میشناسن
      امیدوارم اگه IP جدیدی هم میسازن باعث نشه که تمرکزشون روی گاد کمتر بشه

    • بزارید موافقت خودم رو با کامنت شما اعلام کنم 😀
      هر کدوم از شرکت ها تو ساخت یه ip و یه سبک تبحر دارن و اینکه قصد ساخت بازی در یه سبک دیگه اون هم برای یک ip معروف داشته باشن کاملا ریسکی هست
      کوری بارلوگ با تغییر سبک هک اند اسلش و دوربین ایزومتریک gow به اکشن ادونچر و دوربین از شونه و سوم شخص به اندازه ی کافی تغییر توی بازی ایجاد کرد و عقلانی هم بود !
      موفق هم شد …
      اما ساخت یه بازی جهان باز خیلی با تغییر سبک یه بازی و تغییر دوربین فرق میکنه و کار هرکسی نیست خصوصا اینکه به نظر خود من gow به هیچ وجه و هیچ جوره به یه بازی جهان باز نمیخوره
      حالا ip جدید هم کسی نمیگه که سانتا نمیتونه بسازه اما اینکه بتونه با عناوین راکستار و یوبی یا بتسدا (از fallout 76 کلا فاکتور بگیرید :|) و یکی از بزرگان فعلی سبک جهان باز cd project red رقابت کنه کاملا بعیده!
      البته Guerrilla Games این کار رو انجام داد و horizon zero down یه بازی جهان باز فوق العادس اما به شخصه و به نظر خودم باز هم همین بازی توان رقابت با بازی مثل rdr2 رو نداره …
      فرانچایز گاد و شخص کریتوس یکی از کسایی هست که همیشه سونی باهاش شناخته میشه و فکر میکنم همه ی ما منتظر نسخه ی بعدی این بازی با همین سبک هستیم تا یه بازی جهان باز
      حالا ip جدید هم بسازن بد نیست اما جهان باز بودن همه ی بازی ها و اینکه الان اکثر شرکت ها دارن بازی هاشون رو جهان باز یا نقش آفرینی میکنن به شدت مسخرس!
      ———–
      https://www.instagram.com/p/Bk5d5TIlell/ رو هم یه سر بزنید ۱۰ قسمت از گاد رو با دوبله سروش نگاه کنید اگر تا الان ندیدید…
      چند قسمتش به شدت خنده دار هست و صدای خود سروش هم به کریتوس خیلی میاد :rotfl:

  • یه سوال چرا با بتسدا یا bioware مقایسه نکرد؟
    شاید به خاطر فیزیک واقعی بودنشون توگرافیک؟

  • X1 no PS4 yes گفت:

    به نظر من به اندازه کافی تو این نسل بازی open world تا دلت بخواد داشتیم چه خوب چه بد. بازیه خطی یه لذت دیگه ای داره. همین بازی منو نزدیک به ۱۰۰ ساعت سرگرم کرده ولی باز دوست از اول این بازیرو بازی کنم. کوری بارلوگ منتظر شماره بعدیه گادم ببینم چه طوفانی قراره به پا کنی :yes: :yes: :yes:

  • Inside 1990 گفت:

    نمیدونم چه اصراری گیمرها دارن به جهان باز بودن بازی ها خب یه تیم باید به ظرفیت هاش و تخصصش تو اون سبک نگاه کنه و بعد اقدام به بازیسازی کنه وقتی نتیجه ی کار خوب بشه دیگه سبک بازی مهم نیست در ضمن یوبی سافت رو نمیدونم چطوری آقای بارلوگ با راکستار مقایسه کرده چون راکستار تنها شرکتیه که جهان باز بودن بازی هاش روی کیفیتش تاثیری نداره و انگار داری یه بازی خطی با کیفیت رو تو یه جهان بزرگ بازی میکنی و دلیلش هم علاوه برسرمایه گذاری بسیار زیاد تخصص بالاش تو ساخت اینجور بازی هاس

    • AL1K1NG گفت:

      یوبی سالی شده که تا سه تا اوپن ورلد داده
      راکستار میره تو غار بعد ۸ سال میاد ی بازی میده اونم برا دوتا پلتفرم نه ۴تا برای اساسین اودیسی و دوباره میره تو غار

    • Paprika گفت:

      عزیز من طبیعیه…
      وقی راک ۸ سال یبار بازی اپن ورد میده
      با یوبی ک حداقل سالی ۳ الی ۲ تا بازی اپن ورد داره فرق داره دگ…
      شما به همون راک استار بگی بیاد همچین کاری کنه شاید حتی نتونه به خوبی یوبی سافت از پسش بربیاد!
      یا بلعکس اگه یوبی سافتم ۸ سال رو به بازی اپن ورد کار کنه مطمعن باش بازیش از لحاظ کیفی و عملکرد کمتر راک نیست

      • Inside 1990 گفت:

        خب همین سیاست راکستاره که فروش یه بازیش برابری میکنه با فروش چندتا بازی شرکت های دیگه و واسه همین بازی هاش ماندگار میشن و گرنه راکستار هم میتونه ۲۰ تا بازی اپن ورلد بده تو سال ولی با کیفیت پایین (مثل یوبی سافت) شما انگار فقط دوست دارید بازی کنید و کیفیتش براتون خیلی مهم نیست

  • mehrdadPS گفت:

    با احترام به نظر آقای بارلوگ الان شرکت گوریلا گیم با موتور عالیه که به سرعت می تونن به محیط رو تولید کنه (الانم کوجیما داره ازش استفاده می کنه) هم با سرعت و هم با کیفیت یه جهان بزرگ درست کنن با کمترین نیرو
    البته کسی منکر آخرت بودن راکستار تو ضمیمه openworld نیست

  • چقدر یه کارگردان میتونه عزیز و دوست داشتنی باشه واقعا
    متواضع و فروتن بودن رو باید از استاد بارلوگ یاد گرفت واقعا
    کاری رو با بهترین فرانچایز زندگیم کرد که هر کسی نمیتونست چنین ریسکی بکنه
    با و جود متای فوق العاده ای که گرفت و فروش بالای بازی و همین طور با وجود اینکه بازیش گوتی و بیگ وینر ۲۰۱۸ شد
    حتی یه بار هم نیومد بگه که بازی من از red dead بهتره و هیچ وقت غرور نداشت
    حتی موقعی که جایزه بهترین کارگردانی سال رو گرفت باز هم از دیوید جف تشکر میکرد و میگفت اگه دیوید این بازی رو خلق نکرده بود من الان اینجا نبودم
    عاشقتم مرد دوست داشتنی
    امیدوارم تو نسخه بعدی گاد حداقل تهیه کننده باشی

  • mbox گفت:

    خودش هم میدونه که بهترین بازیای نسل رددد و ویچر هستن بعد اینجا یک عده قبول نمیکنن

  • Star1 گفت:

    حقیقت همینه، بزرگتر از بارلوگ هم نمیتونه با استودیو Rockstar North، Ubisoft Montreal و EA DICE در ساخت عنواین عظیم و جهان باز رقابت کنه و بهتره تو همین عناوین خطی فعالیت کنن تا بتونن به موفقیت برسن.

  • Roman گفت:

    کاش دولتمون یه چند تا ادم امثال کوری بارلوگ داشت :wilt:

  • Max.level گفت:

    کوری بارلوگ عزیز واقعا یه مرررررده
    دمش گرم هر چی‌از این مرد بگیم کم گفتیم
    ایشون واقعا صنعت گیم و همه گیمرا رو با این سخنان منطقی مدیون خودش میکنه
    .
    .
    .
    . اونوقت یه عده سر دو تا شرکت بازی سازی و یا مثلا سونی و مایکرو تو سر هم دیگه میزنن :yes: :yes: 😐 😐
    واقعا که

  • oskol گفت:

    سلطان open world فقط rockstar کبیر

  • mohamad 47 گفت:

    اقای نویسنده عزیز شما داری هورایزون رو با رد دد ۲ مقایسه میکنی!هورایزون در مقایسه با رد دد ۲ هیچی نیست اصلا!نه فیزیک اونو داره نه هوش مصنویی.اون همه مدل و انیمیشن و صدا گذاری که تو رد دد به کار گرفته شده و کلی ماموریت های متنوع و …اون موشن کپچر فوق حرفه ای!اونم بازی خوبی بود در کل ولی چیزی جلوی رد دد نداره که مثلا بگیم اونم با فلان قدر کارمند با این یکیه

  • DanTe 1368 گفت:

    دس خوش دمت گرم” من که راستش گاد جدید و بازی نکردم ولی دمو های زیادی دیدم و حال کردم “یک کارگردان مشتی و دوست داشتنی هستی بارلوگ”کسایی که روی یک بازی خفن و پر طرفدار کار میکنن واقعا ایول دارن ” گاد آوار یکی از بهترین گیم های تاریخه”من خودم دویل میکرای باز قدیمم ولی گار آوار و هم خیلی دوست دارم” نسخه ۱و۲و۳ رو چند بار بازی کردم خیلی سخت و دوست داشتنی بود واسم به خصوص ۱و۲”بازی جهان باز هم به نظر من ماله هر بازی نیست”بیشترین بازی که جهان بازیش عشقیش کرده همون جی تی آی هست بدون شک “

  • کلا من با بازیهای جهان باز موافق نیستم یعنی همین حرف رو قبول دارم که یک بازی خطی بزرگ باشه و آزادی عمل داشته باشی. چون هرجایی از بازی رو میشه تو همون نوع خطی، گشت و گذار کرد و دید و پیدا کرد. در نوع جهان باز خیلی از مراحل جالب ممکنه از دست ببرن و مجبوری از روی کتاب راهنما نگاه کنی تا بخشهای جذاب رو از دست ندی. بازی بهرحال باید تموم بشه داستان رو متوجه بشی و خیلی شلوغ کردن بازی اصلا بازی رو از وظیفه اصلیش دور میکنه. اکثر ماموریت های فرعی بازیها هم چیز خاصی ندارن و بازیباز رو منصرف از ادامه اونها میکنه.

  • SHERA-RAT گفت:

    horizon ziro dawn از rdr2 در اکثر جهات سرتر بود، به زودی cyberpunk ، ds و days gone ثابت می کنن امپاطوری *R تو open world تموم شده، assassin ها هم که اصلا تو لیگ دسته دوئن با اینها قابل مقایسه نیستن..

  • فرض کنید سونی راک استار رو بخره
    انحصاری اپن ورلد میده برای ps4 فروش کنسول از عرش هم بالاتر میره
    اونوقت جعبه میمونه با فروش کم 😐 😀 😀

  • farshadx گفت:

    من که ازش خیلی خوشم اومد
    همین که خودشو نمیگیره و میدونه ارزش بازیهای شرکتهای دیگرو میدونه خودش کلی هست
    هنوز تو سونی ؟! اگه درست یادم باشه خبر گذاشتن که از سونی رفته کسی نمیدونه کجا رافته؟!

کوری بارلوگ: ما هیچ‌گاه نمی‌توانیم در سبک جهان‌باز با راک‌ستار و یوبی‌سافت رقابت کنیم - گیمفا