متا‌کریتیک: کنسول اکس باکس وان هیچ بازی انحصاری واقعی با نمره‌ی بالایی نداشته است - گیمفا
متا‌کریتیک: کنسول اکس باکس وان هیچ بازی انحصاری واقعی با نمره‌ی بالایی نداشته است - گیمفا
متا‌کریتیک: کنسول اکس باکس وان هیچ بازی انحصاری واقعی با نمره‌ی بالایی نداشته است - گیمفا
متا‌کریتیک: کنسول اکس باکس وان هیچ بازی انحصاری واقعی با نمره‌ی بالایی نداشته است - گیمفا

متا‌کریتیک: کنسول اکس باکس وان هیچ بازی انحصاری واقعی با نمره‌ی بالایی نداشته است

سعید حلاجیان
۱۳:۳۰ ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
متا‌کریتیک: کنسول اکس باکس وان هیچ بازی انحصاری واقعی با نمره‌ی بالایی نداشته است - گیمفا

در پایان هر سال، وب‌سایت متاکریتیک بهترین بازی‌های سال را از نظر نمره‌ای که توسط منتقدین دریافت کرده‌اند مشخص می‌کند. با پایان یافتن سال ۲۰۱۸، وب‌سایت متا‌کریتیک (Metacritic) اعلام کرد که نسخه‌ی اکس باکس وان بازی Red Dead Redemeption 2 بالاترین نمره را از سوی منتقدین دریافت کرده و بازی Forza Horizon 4 به عنوان برترین بازی انحصاری اکس باکس وان در سال ۲۰۱۸ معرفی شد. اما از دیدگاه منتقدان، کنسول اکس باکس وان هیچ انحصاری واقعی با نمره‌ی بالا نداشته است.

در سال ۲۰۱۸ بازی‌های زیادی برروی کنسول اکس باکس وان عرضه شد اما تمامی این بازی‌ها، عناوین انحصاری نبوده‌اند. بخشی از آن‌ها بازی‌های مولتی پلتفرم بوده که علاوه بر کنسول اکس باکس وان، بر‌روی سایر پلتفرم‌ها نیز در دسترس قرار گرفتند. اما بخشی دیگر مربوط به بازی‌های انحصاری می‌شود. حقیقت این است که در سال ۲۰۱۸ تقریبا هیچ بازی به صورت کاملاً انحصاری برای کنسول اکس باکس وان عرضه نشده است. به بیان ساده‌تر بازی‌هایی به مانند Forza Horizon 4، اگرچه نمره‌ی بالایی از سوی منتقدین دریافت کرده‌اند اما این بازی‌ها، انحصاری پلتفرم‌های مایکروسافت به حساب می‌آیند و نه کنسول اکس باکس وان. زیرا علاوه بر کنسول اکس باکس وان، بر‌روی پلتفرم رایانه‌های شخصی نیز در دسترس قرار دارند.

اگرچه این موضوع رضایت بازی‌بازان پلتفرم رایانه‌های شخصی را در پی داشته است، اما بسیاری دیگر از کاربران نسبت به این موضوع انتقاد داشته و اشاره کرده‌اند که در این صورت چه دلیلی دارد آن‌ها کنسول اکس باکس وان را به کنسول پلی‌استیشن ۴ ترجیح دهند؛ آن‌هم در حالی که تمام بازی‌های فرست پارتی شرکت مایکروسافت برروی پلتفرم رایانه‌‌های شخصی (ویندوز ۱۰) نیز در دسترس است.

شاید فکر کنید با وجود عرضه‌ی بازی‌های اکس باکس بر‌روی پلتفرم رایانه‌های شخصی، تمامی آن‌ها بر‌روی این پلتفرم، نمره‌ی بالایی را از سوی منتقدین کسب کرده‌اند اما این طور نیست و جالب است بدانید به گفته‌ی وب‌سایت Metacritic، سال ۲۰۱۸ از این نظر اصلاً سال خوبی برای پلتفرم رایانه‌های شخصی نبوده و آخرین بازی که نسخه‌ی رایانه‌های شخصی آن توانسته نمره‌ی بالای ۹۰ را از سوی منتقدان کسب کند، بازی Into the Breach بوده است.

همان طور که اشاره کردیم، در حقیقت کاربران اکس باکس به چند دلیل  از عملکرد مایکروسافت در سال ۲۰۱۸ ناراضی هستند. اولا تعداد بازی‌های انحصاری عرضه شده برای کنسول اکس باکس وان در سال ۲۰۱۸ بسیار پایین بوده و دوم این‌که برخی بازی‌های عرضه شده به مانند State of Decay 2 و Sea of Thieves نیز نتوانسته نمرات بالایی کسب کنند و با انتقاد بسیاری از منتقدین مواجه‌ شده‌اند. در نهایت دلیل عمده‌ی نارضایتی کاربران اکس باکس این بوده که حتی معدود بازی‌های انحصاری عرضه شده، انحصاری واقعی نبوده و بر‌روی پلتفرم رایانه‌های شخصی نیز عرضه شده‌اند. در هر صورت شاید کنسول اکس باکس وان یک بازی کاملاً انحصاری یا به عبارت دیگر انحصاری واقعی نداشته باشد اما این موضوع بدین معنی نیست که بازی‌های تولید شده توسط مایکروسافت آینده‌ی روشنی ندارند.

مایکروسافت طی یک سال اخیر اقدام به خرید استودیو‌های بازی‌سازی زیادی کرده و از همین حالا قصد دارد تا خود را برای یک شروع قدرتمند در نسل نهم و تولید بازی‌های فرست پارتی آماده کند. بنابراین این‌طور به نظر می‌رسد که طی سال‌های آینده، شاهد انحصاری‌های بیشتر و حتی با کیفیت‌ بالاتری از سوی مایکروسافت برای کنسول اکس باکس خواهیم بود؛ بازی‌هایی که شاید پلتفرم رایانه‌های شخصی نه از همه، بلکه از برخی از ‌آن‌ها محروم شود.

نظر شما در رابطه با این موضوع چیست؟ آیا مایکروسافت در نسل آینده نیز به عرضه‌ی بازی‌های انحصاری خود بر‌روی پلتفرم رایانه‌های شخصی ادامه خواهد داد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

متا‌کریتیک: کنسول اکس باکس وان هیچ بازی انحصاری واقعی با نمره‌ی بالایی نداشته است - گیمفا
متا‌کریتیک: کنسول اکس باکس وان هیچ بازی انحصاری واقعی با نمره‌ی بالایی نداشته است - گیمفا
متا‌کریتیک: کنسول اکس باکس وان هیچ بازی انحصاری واقعی با نمره‌ی بالایی نداشته است - گیمفا
متا‌کریتیک: کنسول اکس باکس وان هیچ بازی انحصاری واقعی با نمره‌ی بالایی نداشته است - گیمفا
متا‌کریتیک: کنسول اکس باکس وان هیچ بازی انحصاری واقعی با نمره‌ی بالایی نداشته است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • NFrealmusic گفت:

    این پست فقط علی لست اف اس رو میطلبه :smug:

  • بدون تعارف این نسل اصلا مایکروسافت در قبال XBOX ONE خوب کار نکرد
    درسته نکات مثبتی هم داشت مثل ساخت ONE X یا انتشار موفق فرانچایز فورتزا ولی عملا اصلا عملکرد قابل دفاعی در این نسل نداشت
    خرید استودیو که خب به درد XBOX ONE نمیخوره و بیشتر هدفش نسل اینده هست اگر این استودیو ها ۳ سال پیش خریداری میشدن بله الان کاملا از XBOX ONE پشتیبانی میکردن ولی هدفه خریدشون توی ۲۰۱۸ یا ۲۰۱۹ بیشتر بازی های اناکوندا خواهد بود نه ONE
    خیلی از استودیو ها ناامید کننده ظاهر شدن از قبیل RARE
    خیلی از عناوینی که منتظر ادامه اونها بودیم عملا به ONE نمیرسن و اگر روزی نسخه جدیدی از رایز یا سانست یا الن ویک ساخته بشه به عمر ONE قد نمیده
    به طور کلی XBOX ONE و نسل هشت قطعا بدترین سال های برند XBOX بودن اما خب امید هست این سال اخری با گیرز۵ و هیلو بتونن خداحافظی خوبی با XBOX ONE داشته باشن

    • Alireza.sh17 گفت:

      عزیز واقعا از شخصیتت خوشم میاد چون منطقی هستی و اینجور افرادی کم پیدا میشن مث شما. همینجوری بمون.
      ………………..
      واقعا نسل هست ایکس باکس الن ویک داشت ، ۴ تا گیرز داشت، ۳ تا هیلو داشت، فورزا داشت و چه نمرات فوق العاده ای. واقعا هیچ شوتر اول شخصی واس من هیلو ۴ نشده و شاید نشه.
      اما تنوع بیش تر انحصاری های پلی استیشن از اول بود که باعث شد خیلی ها مث خود من این نسل پلی استیشن رو انتخاب کنن.
      امیدوارم روزی همه این انحصاری و اینا تموم بشه

    • Retr0 گفت:

      :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: مثل اینکه کسایی که مثل تو فن ایکس باکسن حتی به تو هم می پرن
      دوستان ایکس باکس فن ایشون خودی هستن

    • Poriyarad گفت:

      این آقای منطقی خودش رو توی اون پستی که نیوه قرار بود واسه ایکس باکس بیاد خوب نشون داد://

  • Roman گفت:

    در واقع این نسل مایکرو یه دونه انحصاری با متای بالا هم نداره (به جز فورزا) چه برسه به انحصاری وان!
    حیف اون همه شکوه و جلال ۳۶۰ :-/
    حداقل از الان خیالمون راحته که سونی نسل بعد هم انحصاری های تاپ داره :yes:

  • اینکه انحصاری مشتی نداره یه ضعفه قدیمیه اما اینکه ایکس باکس و ویندوز رو به هم چسبونده و پیونده زده یه حرکت لازم بود.

  • Bi-Matin-96D گفت:

    خب اگه قرار باشه هرچی رو که رو pc اجرا میشه رو از انحصاری ها خارج کنیم پس دیگه The last of us هم انحصاری نیستش به صورت قانونی چون داخل ps now به راحتی قابله اجرا هستش و Zelda هم به صورت غیر قانونی با شبیه سازی که ساختن میشه اجرا کرد
    اینجوری که این گفته به ضرر انحصاری های پلی استیشن شد
    و گرنه بازی که انحصاری Win10 هست فقط انحصاری win 10 هست ایکس باکس و pc نداره که

    • Sajad410 گفت:

      سلام دوست عزیز در رابطه با چیزی که درباره لست گفتین باید بگم برای اجرای اون یه اینترنت فضایی میخوایین که اکیدا تو خیلی از کشورها همچین سرعت اینترنتی موجود نیست فکر کنم کلا دو سه کشور هستن که بتونن لست و بلادبورن و چند بازی انحصاری دیگه ای رو تجربه کنن(روی پی سی با برنامه Ps new) پس نمیشه گفت که سونی بازی هاشو در اختیار پی سی باز ها قرار داده
      در رابطه با بازی زلدا هم باید بگم یه جوری این کار کلاه برداری محسوب میشه چرا که نینتندو بازیشو برای پی سی منتشر نکرده بلکه توسط برخی از افراد اون بازی با استفاده از یه سری هک و غیره تونستن شبیه سازشو روی پی سی پیاده کنن اینکه خودت بیایی یه بازی رو روی پی سی منتشر کنی با اینکه بازیتو ازت بدزدن براش شبیه ساز درست کنن فرق میکنه

    • Poriyarad گفت:

      داداش مگه لست روی پی سی پورت شده؟؟هر وقت روی پی سی پورت شد یعنی دیگه انحصاری نیست :))) درباره ای استریم یکم تحقیق کنید

  • Godofwar0385 گفت:

    به یه چیزای مسخره ای گیر میدن ادم شاخ در میاره

  • Paprika گفت:

    طبیعیه حرفشم کاملا منطقیه ! من خودم فن پی سی هستم
    اما به فرض هم میخواستم برم سراغ کنسول قطعا ps4 رو انتخاب میکردم ! چون از لحاظ انحصاری و بازی هاش برتری داره و یه جور انگیزه هست برای رفتن به سمتش !
    وگرنه وقتی بیشتر بازی های ایکس باکس (شاخ تر از فورزا که نداریم ) میتونم با گرافیک بالاتر و فریم بهتر بازی کنم چرا باید برم سراغ ایکس !؟!
    ایشالله که امسال مایکروسافت جبران سال قبل رو بکنه و باعث درخشش بشه (که اگرچه هم نمیشه به طور قطع گفت چون کلی استدیو خریده قراره شاهکار تحویل بده ! این برمیگرده به خلاقیت و نظارت کافی روی بازی ها )

    • dl گفت:

      غیر ممکنه فن pc باشی و این نظر بذاری من در کنار pc از ps4 هم استفاده می کنم ولی شما دیگه لطفا مثل بچه ها رفتار نکن کمی واقع بین باش … یه سیستم قوی از مد ترینر و انواع تنظیمات گرافیکی پشتیبانی می کنه به لطف شبیه ساز ها شاهکار هایی مثل زلدا و ماریو رو می تونی تجربه کنی در کنار این ها با شبیه ساز ps3 خیلی از بازی ها مثل رد دد ۱ رو می تونی تجربه کنی و بازی های بزرگی مثل گرز و فورزا رو با کیفیت خیلی بالایی تجربه می کنی و این فقط بخشی از قابلیت های یه pc قدرتمند در کنار این ها استیم و کلی تخفیف عالی هست و حتی بازی های بسیار زیبای دو تا دو و وارکرافت در کنار موس و کیبورد که همه چیز کامل می کنه ‌‌… حالا به همه این ها تخفیف های عالی استیم و شخصی سازی عالی با سلیقه خودت برای داشتن یه سیستم زیبا رو هم اضافه کن اون موقع میفهمی pc یعنی چی … پس حالا دو حالت داره یا شما قدرت خرید یه pc واقعی رو نداری که همچین حرفی می زنی یا اصلا فن pc نیستی و … من در کنار pc از ps4 استفاده می کنم ولی دوست عزیز دیگه هیچوقت ارزش pc رو با چند تا صحبت پیش پا افتاده پایین نیار چون pc خیلی بزرگ تر از این حرفاست… با تشکر

      • Paprika گفت:

        داداش شما اصا حرف منو متوجه شدی؟؟ من میگم هیچوقت کنسولو ترجیح نمیدم به پی سی اما دارم میگم اگه پیسی نداشتم قطعا سراغ پی اس ۴ میرفتم+ با اینکه اصلا از لحاظ قدرت و کیفیت پی اس ۴ با پیسی قابل مقایسه نیست اما وقتی پایه انحصاری هایی شاهکار همچون لست و گاد مطرح باشه مطمعم باش ارزششو داره!

  • parvaz1 گفت:

    حتی نینتندو سوویچ هم ۱۰ تا انحصاری با نمرات بالای ۷۵ داشته، ولی XOne حتی یکدونه هم نداشته…
    جالبه که مایکروسافت از سال گذشته داره میگه که داریم برا انحصاری زدن سرمایه گذاری میکنیم، ولی هیچوقت نمیگه که الان هیچی نداریم و هوادارانمون باید منتظر بمونن… اصلا هم مهم نیست که چقدررررر میخوان منتظر بمونن، فقط “باید” منتظر باشن برا لذتی که میخواهیم بهشون بدم و تازه نه این نسل، بلکه نسل آینده با ۳ تا کنسول مختلفی که باید براشون بدون شک براساس سیاست مدل “S” کنسول فعلی، بهای گزاف دیگه ای بدن…

  • Roohi.PS گفت:

    (نظر شخصی)
    بهتره همین سیاستو ادامه بده!!!
    حالا انحصاری واقعی کنسول مایکرو باشه یا نباشه چه فرقی داره؟!!
    مهم اینه که مایکرو دو پلتفرم داره و هر دوتارو داره پشتیبانی میکنه که کار خوبی هم میکنه :yes:
    حالا یکی دوست داره پولشو داره میره پی سی میگیره و بازیهارو با کیفیت بیشتری تجربه میکنه یکی هم با کنسول حال میکنه میره کنسول میگیره!!!
    در آخر چیزی که مهمه اینه که هم ویندوز هم اکس باکس پلتفرم مایکرو هست…تمام!!!

  • Amirooo گفت:

    مطمئناً مایکروسافت در نسل ۹ این سیاست انتشار بازی های ایکس باکس برای ویندوز ۱۰ رو ادامه نمیده ، امیوارم نسل بعد هر ۳ شرکت خوب و موفق و طوفانی کار کنند. هر وقت صحبت از یک پلتفرم جدید و غیر از این ۳ تا میشه (مثل همین خبر چند روز پیش)من یه جوری میشم ، بدم میاد.دوست دارم همیشه سونی ، مایکروسافت و نینتدو کنسول بدن.

    • mahdi.r گفت:

      مطمئن باش مایکرو نه تنها به این کار ادماه خواهد داد بلکه تو دو سه سال آینده با سیستم استریمی که خبرشو چند وقت پیش خوده گیمفا گزاشته بود بازی هاش رو تمام پلتفرم ها در دسترس قرار میده خوده مایکرو گفته که ما در تلاشیم تا بازی هامون رو تمام device ها از جمله تلویزیون و گوشی های هوشمند به کمک سیستم استریم قابل اجرا باشه و باید بگم اگه موفق بشه در این راه بزرگترین سود این صنعت میره تو جیب مایکرو

  • PERSIAN NAZI گفت:

    چند سال پیش قرار بود با یه سرویس منحصر بفرد اما گران دارندگان PC از عناوین سونی هم بهره مند بشن که اگه میشد فاتحه XBOX خونده شده بود اما سونی ترجیح داد که فشار بیاره که کنسول رو بخرید تا بتونید بازی رو هم بخرید
    همون موقع مایکروسافت هم فهمید که جهالت رو باید بزاره کنار و بره بسراغ درامد اصلی خودش ویندوز
    بازیها عرضه میشن و بصورت دیجیتالی بفروش میرسن و سود زیادی هم براشون داره
    گیرز اف وار ۴ تونست به رقم ۲۳ میلیون در ویندوز و فورزا هورایزون ۴ هم تونست به رقم ۱۸ میلیون برسه
    مایکروسافت یک شرکت تجاریه که ترجیح میده بجای فروش کالا از فروش تکنولوژی سود کسب کنه و حالا با یه سرویس و استور ساده( البته نیاز شدیدی به بروز رسانی داره ) تونسته یه سود خوب رو بدست بیاره و فهمیده که تعداد کنسول باز بسیار کمتر از سیستم باز هستش
    هیچ کس نمیاد ۴۰۰ دلار پول بده برای کنسول تا ۶۰ دلار هم پول بده برای بازی
    مایکروسافت هم بدون هزینه ساخت کنسول که سود چندانی نداره میتونه ۶۰ دلار رو راحت بدست بیاره

  • PERSIAN NAZI گفت:

    یه چیز رو فراموش نکنیدکه هم ویندوز و هم XBOX متعلق به یجاست و وقتی انحصاری مفهومش رو از دست میده که برای سونی هم عرضه بشه

  • Taylor89 گفت:

    وای وای وای چه خبر مهم و قابل تاملی وای دنیا به اخر رسید؟!!! ؟ :-/
    الان چون سونی انحصاری های خوبی داره بنا نمیشه اینجور خبرارو پوشش داد
    تیتر خبر دقیقا مثل این بچه ها میمونه که میگن مال من بهتره و مال اون اشغاله
    خودم پلی فور دارم و پی سی ولی دلیل نمیشه مثل بچه عمل کنم تازه خودمون میدونیم اینهمه سونی انحصاری زده توی این نسل ولی کل فروششون به یه پابجی نمیرسه حالا بماند به فورتناید

    اصلا خبر مهمی نبود که بخواد اینجوری با پنکه بازی پوشش داده بشه
    حالا انگار خودمون نمیدونستیم

  • mj گفت:

    وقتی تمام وقتشون رو به سخت افزار کنسول میزارن و هیچ وقتی برای انحصاری نمیزارن دیگه همین میشه دیگه
    تازه جالبه اگه بازی ای واسه جعبه x باشه واسه pc هم هست دیگه چه دلیلی داره بری این جعبه رو بخری ، من خودم قبول دارم سخت افزارش خیلی خوبه عالیه پشتیبانی مایکروسافت هم خوبه ولی چه فایده
    کاش اینو بفهمن بابایی که تو سال جدید میره این جعبه رو بخره پشیمون نشه از خریدش

  • Clara گفت:

    گیمفا عزیز من خودم ps فن م و از کامنت هام معلومه ولی آخه این چه خبریه میزارین میدونین که کاربران زیر این پست ها چکار میکنن
    در کل من که میخوام بازی ها برای pc هم بیان مخصوصا رد دد تا همه بتونن اونو تجربه کنن

    • joel گفت:

      دوست عزیز لطفا شما اول به تیتر خبر خوب و با دقت نگاه کن ،بعدش هم خبر رو کامل بخون اونوقت متوجه میشی که سوالت کاملا بی مورد. تا وقتی افرادی مثل اقای حلاجیان در راس امور باشن و این چنین تفکری داشته باشن گیمفا همیشه یک سیرک خنده دار خواهد بود. به نظرم قبل از بن شدن من باید این افراد تو سطل اشغال ریخته بشن تا گیمفا از شر این جماعت خلاص شه. منظورم دقیقا افرادی مثل اقای حلاجیان هستن :no:.

  • mehrdadPS گفت:

    ممنون سعید جان اگه میشه و در صورت امکان یه بررسی فنی در مورد موتورهای بازی سازی و یکی هم معرفی کامل شرکت های بازی سازی انحصاری هر کنسولی درست کنین.
    من به عنوان یه ps فن از عملکرد کنسول playstation تو ۲۰۱۸ خوشحالم و واقعا انحصاری های امسال خوب بودن و یکی از یکی بهتر و حتما کلیه برنامه هم سونی برای امسال داره
    ولی از کمبود انحصاری برای کنسول xbox خوشحال نیستم چون تک قطبی شدن اصلا برای ما گیمرها خوب نیست و امیدوارم مثل سونی که تو اواخر نسل قبلی به شدت کمبوداشو با بازی های عالی مثل tlou جبران کردن xbox تو امسال که شاید آخرین سال این نسل باشه کاری بکنه

  • Y PS گفت:

    انصافا مایکروسافت بازی های خیلی خوبی داشته مثلا فورزا هورایزون ۴ ولی درکل تعداد و عملکردشون از لحاظ متا پایین بوده…برای همین سال ۲۰۱۹ باید عالی عمل کنه :yes:
    در مورد انتشار بازی برای PC هم من که واقعا راضیم…از اونجا که ویندوز هم متعلق به مایکروسافت هستش پس این بازی ها درواقع انحصاری شرکت مایکروسافت هستن.

  • Sir Sonic گفت:

    سوال این جاست
    اصن ایکس باکس وان بازی انحصاری واقعی داره یا نه
    مایکروسافت هر چی داشته برا PC هم عرضه کرده و کلا سیاستش اینه که هم ویندوز هم ایکس باکس رو پلتفرم خودش میدونه
    یه چندتایی که عرضه نکرده بود هم آخرش عرضه کرد
    تنها بازی ای که فکر کنم رو PC عرضه نشده Killer Instinct ـه…که اونم شاید عرضه شده من خبر ندارم

  • یه پلی۴ با یه پی سی و دیگر هیچ :yes:

  • amir2hashmati گفت:

    چه انحصاری بسازه چه نسازه فقط و فقط xbox :inlove: :inlove:

  • Artur Murgan گفت:

    باید قبول کنیم که ایکس باکس این نسل واقعا خراب کرد ولی امیدوارم که نسل نه دوباره به دوران نسل هفت برگرده و دوباره شاهد رقابت بین پلی استیشن و ایکس باکس باشیم چون رقابت باعث پیشرفت میشه به امید این که روزی تمام پلتفرم ها از ایکس باکس و پلی استیشن تا نینتندو و پی سی همگی بازی های فوق العاده ای داشته باشن و همه ی گیمر ها فن هر کنسولی هستند بازی های فوق العاده ای رو تجربه کنند چون که باید قبول کنیم که فن هر کنسولی باشیم جزئی از یه خانواده بزرگتر هستیم و اونم خانواده بزرگ گیمر هاست

  • mahdi.r گفت:

    همه قبول دارن xbox انحصاری واقعی نداره به غیر از کاربرای گیمفا :rotfl:

  • XBOX FAN MAN گفت:

    خب به کفش حضرت چیف که نداشته 😀 مهمه مگه :-|همون FH4 کافیه که بگیم امسال xbox از همه بهتر بود :-* من با SOT و SOD 2 هم خیلى حال کردم :yes:

  • Greatness awaits2 گفت:

    از اوضاع مایکروسافت بیشتر از این هم انتظار نمیره
    شرکتی که معنی عنوان انحصاری رو نمیدونه بازی های کم شمارش رو با pc سهیم میشه
    عملا دلیلی برای هویت کنسولش باقی نمیگذاره
    در واقع اگه بخوایم حقیقت رو در نظر بگیریم توی این نسل اونایی که xbox one معمولی رو خریدن
    از هر جهت بازنده بودن
    قدرت سخت افزاری کمتر باعث شده ضعیف ترین کیفیت بازی های مولتی پلتفرم نصیبشون بشه
    عناوین مثلا انحصاری اون ها با کیفیت نا محدود روی pc های high end قابل اجراست
    فرصت تجربه انحصاری های بی شمار سونی و نینتندو رو به خاطر این کنسول از دست دادن
    و در نهایت مایکروسافت با معرفی xbox one x و پشتیبانی کاملی که ازش انجام داده
    عملا اونها رو به حال خودشون رها کرده

  • اگر انحصاری برای نسل دیگه نداشته باشه کلا از دور رقابت می‌ره کنار

  • XBOX FAN MAN گفت:

    گیمفا ?:-) خبرهاى ضد xbox رو سریع پوشش میدید آره؟ :-/ :shy:والا IGN و غیره اصلا اینو خبر حساب نمیکنن ولى
    همین چندوقت پیش توییتر E3 یه نظرسنجى گذاشته بود بین شخصیت هاى گیم حضرت با اختلاف فاحشى نسبت به کاکتوس اول شد چرا اونو پوشش ندادید ?:-) 😕

  • دهنش سرویس :rotfl: البته چون انحصاری ندارن بازیهای مولتی پلتفرمی مثل رددد که ازش بالا میرفتن انحصاری حساب میشه :rotfl: که اونم از گاد شکست خورد

  • pc and ps4 گفت:

    :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

  • Avelone گفت:

    متاسفانه مایکروسافت بخاطر اینکه کنسولش کم فروخت بازی هاش رو برا پی سی هم عرضه کرد که سود بیشتری بگیره که از نظر من این کار اشتباه بود.شاید رو فروش بازی تاثیر مثبت گذاشت ولی رو فروش کنسولش تاثیر منفی

  • Hala madrid گفت:

    این نسل از نظر انحصاری خوب نبود.ولی به نظرم نسل بعد باتوجه به شرکت هایی که خریده موفق میشه و یه رقابت تنگاتنگ با سونی خواهد داشت

  • OXONE گفت:

    انحصاری واقعی :rotfl: :rotfl: :rotfl: :no:

  • mehrdad65 گفت:

    چرا باید xbox بخری؟ درسته فورزا واس پی سی هم عرضه شد ولی خرید xbox به صرفه تر از pc

  • TzzzT23 گفت:

    مثل روز روشن بود،فقط ۲۰۱۸ اینطور نبوده و سال های قبلش همین وضع بوده این نسل، ولی امسال مثل اینکه دیگه خیلی اوضاعشون خراب بوده،البته هنوزم هستن اونایی که انکار میکنن.

  • Mikasa گفت:

    بتوچه ایکس باکس انحصاری داره یا نه
    ما گیمراش باید نظر بدیم
    برو میانگین نمرتو بگیر باو 🙂

  • سلام و درود.
    مطلب در فروم گیمفا قرار گرفت. میتوانید در آنجا نیز، نظرات خود را بیان کنید. 😎

    لینک: https://forum.gamefa.com/Thread-متا‌کریتیک-کنسول-اکس-باکس-وان-هیچ-بازی-انحصاری-واقعی-با-نمره‌ی-بالایی-نداشته-است

  • omidpava گفت:

    این نسل که ایکس باکس از ps عقب افتاد در این که دگ هیچ شکی نیست حتی اگه الانم سونی پشتیبانیش از ps4 رو مثلا قطع کنه باز هم کیلومترها جلوتره از xb
    ولی این خط اینم نشون نسل بعد من مطمعنم رقابت بسیار تنگاتنگی خواهد بود و حتی ماها که فن ps هستیم موقع خرید کنسول احتمال زیاد انتخاب پلتفرم واسمون سخت باشه چون طبق شواهد و مدارک ماکرو همه زورش رو گذاشته واسه نسل بعد
    تو این صنعت هرکس پول داره قدرت هم داره
    ماکرو پول و قدرت بیشتری داره که زیاد خرج بخش ایکس باکس نمیکنه وگرنه نه تنها میتونست استودیوهای خفنی تاسیس کنه و ایپیهای جدید و قدیمی خفن رو بخره و بسازه بلکه میتونست از ps هم جلو بیوفته که صد درصد نسل بعد این کارو خواهد کرد چون دو راه بیشتر نداره
    یا نسل بعد پوز سونی رو میزنه یا اگه بخواد دوباره ضعیف ظاهر بشه باید بخش ایکس باکسشو تعطیل کنه چون دگ فقط ضررره

    • mahdi.r گفت:

      داداش ممکنه پول تاثیر داشته باشه ولی خلاقیت و ریسک پذیری برای این صنعت بیشتر مورد ملاک هستند
      الان نینتندو با این که هم از سونی و هم از مایکرو ضعیفتره ولی با خلاقیتی و ریسک پذیری که سر سوییچ انجام داد تونست خیلی از گیمر هارو به سمت خودش بکشونه
      یه مثال دیگه ea که با اینهمه پولی که داره و استودیو هایی زیادی که داری میتونه بهترین بازی های سالو عرضه کنه ولی میبینیم که سری مس افکتو نابود کرد سری بتل فیلد رو امسال از همه سال ها ضعیف تر جلوه داد استودیو سازنده dead space رو بست و استعداد های بزرگی مث امی هنینگ رو از دست داد
      باز یه مثال دیگه همین مایکروسافته که پروژه ای بزرگ به اسم اسکیل باند رو معرفی میکنه و یکی از بزرگترین کارگردان های تاریخو میزاره روش کار کنه ولی تا میبینه پروژه داره پر خرج میشه و احتمال ضرر دادنش بالاست پروژه رو کنسل میکنه و به کارگردانش میگه دیوانه
      یه مثال هم سونی که ریسک میکنه بزرگترین یا بهتر بگم نماد پلی ایستیشن یعنی گاد آف وار رو میده دست یه کارگردان کار بلد و بازی رو از نو میسازه و کلی خرج بازی میکنه تا به همه ثابت کنه چقدر ریسک پذیری جواب میده از اون طرف از استودیو خلاق مدیا مولکول حمایت میکنه که در بهت ین حالت استودیوش بتونه هزینه ساختو برگردونه به سونی باز از اون ور لست گاردین رو بار ها و بار ها تاخیر میزنه به جای این که کنسل کنه تا بازی خوب بده دست طرفداراش باز از یه طرف دیگه چند روز بعد از اینکه کوجیما از کونامی اخراج میشه سونی کاملا این کارگردا که یه تیکه جواهر در این صنعت به حساب میادو زیر بالو پر خودش میگیره و بهش استودیو میده بهش بهترین موتور بازی سازی خودشو میده بهش بودجه ای میده که میتونه بزرگترین بازیگرای دنیا سینما استخدام کنه مایکرو شاید پول داشته باشه ولی اگه با پولش حتی یوبی سافتو بخره شاهد نزول یوبی سافت خواهیم بود ولی سونی حتی اگه فقط استودیو ناتی داگ و سانتا مونیکا و گوریلا گیمز و استودیو کوجیما براش بمونه و بقیرو بفروشه همه مطمئن هستند که بهترین بازی های عمرشون رو باز هم از سونی تحویل خواهند گرفت

      • 2B گفت:

        تحلیلت دقیق بود غیر از این نیست البته جدیدا به رسم سونی گویا بناس دست استدیو ها رو باز بزارن فرصت بدن، گفته بودن مشغول یادگیری هستن 😉 ،تا ببینیم چی پیش میاد ولی یه چیزی که هست ps محبوبترین و قابل اعتماد ترین برند صنعت گیم هست اگر که سیاست گذاری نسل بعدشم صحیح باشه کسی باز هم همین جایگاه رو حفظ میکنه…

  • من با اینکه هردو کنسول و PC قوی دارم بازی با اکس باکس رو ترجیه میدم اصلا بازی با کنسول یجوره دیگه ای هست و بنظر من انحصاریهای ماکروسافت ارزش بازی بیشتری دارن
    God of War با اینکه شاهکار بود و بهترین انحصاری ps بود برام ولی مگه چند بار میخوای یه بازی داستانی رو تموم کنی?من ۲ بار تمومش کردم و از اون روز هنوز ps رو روشن نکردم ولی sea of thieves بعد این همه مدت هنوزم ارزش دوباره بازی کردنو داره با اینکه اصلا داستان نداره یا Gears 4 هم دو بار داستانشو رفتم و بعدش دیگه رفتم تو بخش آنلاین

    • omidpava گفت:

      خب چرا گاد رو مثال میزنی؟
      انچارتد و لست هم بخش انلاین خفنی دارن که میتونید چندین برابر بخش داستانی بازی کنید
      ضمن اینکه یه بخش داستانی ۲۰ ساعته ولی در حد اندازه انچارتد یا گاد میرزه به صدها ساعت بازی انلاین بی هدف

  • ALIREZA.PC گفت:

    واقعا ایکس باکس درست کار نکرد
    از عناوین انحصاری هم فقط fh و gow رو روی پیسی بازی کردم و خوشم اومد
    ولی ای تاش روزی میومد ه انحصاری معنایی نداشت و همه از گیم لذت میبردیم ای کاش روزی میدونستیم که سود کمپانی هارو به همدیگه ترجیح ندیم

  • navid1998 گفت:

    داداش اون یه ذره آبرویی هم که داشت تو برددددی 😀

  • mbox گفت:

    کاربران ایکس باکس که تقریبا اکثرا راضی هستن وگرنه کاربر ایکس باکس نبودن و میرفتن یک پلتفرم دیگه.

    • 2B گفت:

      کاربران xbox نسل قبل بیش از ۸۰ میلیون نفر بودن! در حال حاضر بعید میدونم به ۴۰ میلیون هم رسیده باشن حتا شاید کمتر از این عدد……
      نمیگن که !..آمار دقیق بدن مثل نسل قبل، خیلی چیزها روشن میشد 😉

      • NFrealmusic گفت:

        XB1 تا June 2018 بیشتر از ۳۹ میلیون فروش داشت
        مطمئناً تا الان فروشش از ۴۰ میلیون رد کرده https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://gadgets.ndtv.com/games/news/xbox-one-lifetime-to-date-sales-2018-1866894%3Famp%3D1%26akamai-rum%3Doff&ved=2ahUKEwinmYTYzt3fAhUuxYUKHfldAfwQFjADegQIBhAB&usg=AOvVaw1t_5LD1WiyTLQZlXc8YuI_&ampcf=1

متا‌کریتیک: کنسول اکس باکس وان هیچ بازی انحصاری واقعی با نمره‌ی بالایی نداشته است - گیمفا