ویدئو گیمفا: هر کسی از ظن خود شد یار من… | Inside “در یک نگاه” - گیمفا
ویدئو گیمفا: هر کسی از ظن خود شد یار من… | Inside “در یک نگاه” - گیمفا
ویدئو گیمفا: هر کسی از ظن خود شد یار من… | Inside “در یک نگاه” - گیمفا
ویدئو گیمفا: هر کسی از ظن خود شد یار من… | Inside “در یک نگاه” - گیمفا

ویدئو گیمفا: هر کسی از ظن خود شد یار من… | Inside “در یک نگاه”

سعید آقابابایی
۱۱:۳۴ ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
ویدئو گیمفا: هر کسی از ظن خود شد یار من… | Inside “در یک نگاه” - گیمفا

سلام و عرض ادب و احترام دارم خدمت تمامی کاربران فهیم و بزرگوار وبسایت بزرگ گیمفا. امیدوار هستم که در سلامتی کامل به سر برده و در کنار روند زندگی روزمره، از تجربه بازی های محبوبتون هم لذت ببرید. در راستای ادامه روند بخش ویدئویی گیمفا، نوبت به یک ویدئوی جدید از سری ویدئوهای”در یک نگاه” می رسد که در واقع قسمت چهارم این سری به حساب می آید و قبلا به بررسی کوتاه ۳ بازی Salt and Sanctuary و Ori and the Blind Forest و Guakamelee 2 پرداخته ایم. حتما می دانید که در ویدئوهای این بخش، نه به صورت یک نقد و بررسی کامل، بلکه به صورتی خیلی خلاصه و چند دقیقه ای، بازی های مختلف بزرگ و کوچک را بررسی می کنیم تا این گونه بتوانیم بازی های بیبشتری را پوشش دهیم و در کنار نقدهای کامل ویدئویی که در مورد بازی های بزرگ انجام می دهیم و شاهد ویدئوهایی حدودا ۱۵ تا ۲۰ دقیقه ای هستید، بازی های نسبتا کوچکتر ولی بسیار باکیفیت را نیز در بخش ویدئوها پوشش دهیم تا تنوع ویدئوهایمان نیز بالاتر رود و شما نیز بتوانید در قالب یک ویدئوی چند دقیقه ای، با برخی بازی ها بیشتر آشنا شوید. در واقع در این بخش همان طور که از نامش پیداست، برخی بازی های زیبا و جذاب کوچک تر را فقط “در یک نگاه” (که البته گاهی هم از دستمان در می رود و زیر چشمی یکی دو نگاه هم دیگر می کنیم!) بررسی می کنیم و به آن ها می پردازیم. امید داریم که این بخش نیز مانند سایر ویدئوهای نقد و بررسی و ۱۰ برتر و.. مورد توجه شما عزیزان قرار بگیرد، زیرا که بدون هیچ شکی حق کاربران عزیز ما است که به مانند وبسایتهای بزرگ دنیا مطالب ویدئویی اعم از نقد و بررسی و ۱۰ برتر و … را در اختیار داشته باشند و از تماشای آن لذت ببرند. قطعا این روند را به صورت مستمر و مداوم ادامه می دهیم تا شما عزیزان شاهد ویدئوهایی کامل و با کیفیت بالا باشید و این گونه، تنوع مطالب وبسایت گیمفا نیز تکمیل گردد.

ویدئو گیمفا: هر کسی از ظن خود شد یار من… | Inside “در یک نگاه” - گیمفا

Inside “در یک نگاه”

در چهارمین قسمت از بخش ویدئویی جدید “در یک نگاه” گیمفا، به سراغ یکی از عناوین شاهکارهای هنرمندانه نسل هشتم با نام Inside رفته ایم و در قالب یک ویدئویی کوتاه تر از ویدئوهای نقدهای اصلی گیمفا، بررسی کوتاهی را در مورد این عنوان برای شما عزیزان انجام داده و سعی کرده ایم در این ویدئو به صورت مفید و مختصر و با ارائه تصاویری جذاب از بازی، شما را با آن آشناتر کنیم، مخصوصا از آن جایی که این بازی یک عنوان خاص و بی نظیر محسوب است و شاید بسیاری از شما که هنوز آن را تجربه نکرده اید بخواهید با دیدن این ویدئو در مورد تجربه یا عدم تجربه Inside تصمیم گیری کنید و ببینید که آیا اصلا این بازی با سلیقه شما جور است یا خیر؟ البته اگر بازی لیمبو را تجربه کرده باشید قطعا این عنوان را نیز دوست خواهید داشت و البته این بازی حتی قوی تر از لیمبو نیز هست.

ویدئو گیمفا: هر کسی از ظن خود شد یار من… | Inside “در یک نگاه” - گیمفا

Inside

کاملا واقف هستیم که در مسیرمان اشکالات و ایراداتی وجود دارد و مطمئن باشید که خود ما نیز از آن ها آگاه هستیم و در صددیم تا در هر ویدئوی جدید ایرادات را رفع کنیم و هر بار یک ویدئوی کامل تر و باکیفیت تر از هر نظر را بری شما عزیزان قرار دهیم. به امید این که بتوانیم این روند را در آینده و با کیفیت بالا و به صورت مداوم ادامه دهیم، زیرا که همان طور که همیشه عرض کرده ام، لیاقت کاربران گیمفا فقط و فقط بهترین هاست. پس همه تلاش خود را می کنیم تا لااقل شاید شما عزیزان از ما راضی باشید و از مطالب گیمفا لذت ببرید زیرا به داشتن کاربرانی مثل شما افتخار می کنیم. بیشتر از این صحبت نمی کنم و توجه شما را در ادامه به چهارمین قسمت بخش ویدئویی جدید “در یک نگاه” که به بازی Inside اختصاص یافته است جلب می کنیم. منتظر نظرات و پیشنهادات شما عزیزان و دوستان هستیم.

دانلود با کیفیت ۷۲۰P         |            دانلود با کیفیت ۴۸۰P

همچنین شما عزیزان می توانید این ویدئو و دیگر ویدئوهای گیمفا را از کانال های یوتیوب و آپارات گیمفا نیز تماشا فرمایید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

ویدئو گیمفا: هر کسی از ظن خود شد یار من… | Inside “در یک نگاه” - گیمفا
ویدئو گیمفا: هر کسی از ظن خود شد یار من… | Inside “در یک نگاه” - گیمفا
ویدئو گیمفا: هر کسی از ظن خود شد یار من… | Inside “در یک نگاه” - گیمفا
ویدئو گیمفا: هر کسی از ظن خود شد یار من… | Inside “در یک نگاه” - گیمفا
ویدئو گیمفا: هر کسی از ظن خود شد یار من… | Inside “در یک نگاه” - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • ali 110 gamer گفت:

    از زحماتتون سپاس گزارم … :rose: :heart:
    من خیلی بازی های استودیو playdead رو دوست دارم ! می خواستم بدونم که آیا مشخص شده که الان روی چی دارن کار می کنن ؟ ?:-)

    • Ladon گفت:

      یه توئیت داده بود یع عکس فقط از بازی جدیدش داده بود که گفته بود روی این بازی دارن کار میکنن اینم لینکش : https://twitter.com/Playdead/status/822455316277239809/photo/1?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E822455316277239809&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.polygon.com%2F2017%2F1%2F20%2F14335696%2Fplaydead-new-game

  • یک بازی متوسط که بی خودی بزرگش کردن و تا تونستن بهش جایزه دادن!

    اگر دنبال مفاهیم فلسفی هستید، برید Bioshock و Nier و Detroit و Metal Gear بازی کنید.

    اگر دنبال بازی پلتفورمر هستید، Rayman Legends خیلی از این بازی بهتره.

    arshia.ya.mo
    • Greatness awaits2 گفت:

      جالبه که شما خودتون رو اینقدر بزرگ میدونید
      یعنی هیچکدوم از سایت ها و منتقدهای باسابقه متوجه نشدن
      ولی شما فیلسوف قرن بهش پی بردی درسته
      یاد بگیر نظر شخصی خودت رو به دیگران تحمیل نکنی
      چون تو ازش خوشت نیومده دلیل بر این نیست که این بازی ضعیفیه :no:

      arshia.ya.mo
      • من نظر شخصیم رو در مورد بازی گفتم و به دیگران هم مواردی رو پیشنهاد دادم.

        ربطی به فیلسوف قرن و این حرف ها نداره!

        بله…من در کنار داشتن PHD در رشته خودم (میکروبیولوژی)، روانشناسی و جامعه شناسی هم میخونم…حدود ۱۵ سال هست که فلسفه مطالعه میکنم. حداقل به اندازه یک کارشناس ارشد میتونم در مورد ابعاد فلسفی _ هر چیزی _ حرف بزنم.

        این بازی هم خالی از فلسفه نیست!

        منتها نقد های جدی بهش وارده که من وقت پرداختن بهشون رو ندارم.

        شما هم بفرما بازی کن.

        کی جلوتو گرفته کوچولو؟!

        • Alireza0027 گفت:

          نظزی راجب متنت ندارم اما همین جمله آخر جنابعالی تمام گفته هاتون رو نقض میکنه و عدم فرهیختگی جنابعالی رو آشکارا نمایان میکنه دوست عزیز

          arshia.ya.mo
        • sahba.sh گفت:

          گل بگیرن اون دانشگاهی رو که تو توش قدم زدی
          حالا چه برسه به phd گرفتن
          این لحنه صحبت مشخص میکنه که هیچ درکی از روانشناسی و جامعه شناسی نداری !!! کی الان یکی دیگه رو کوچولو صدا میکنه!؟

          arshia.ya.mo
        • میدونستی که با این طرز کامنت گذاشتنت ، تمام این مدارکی که گرفتی ذره ایی ارزش نداره ؟

          arshia.ya.mo
        • AAACE گفت:

          پس شما بودی به Darksiders 3 نمره کم داده بودی 😀
          نقد های جدی به کامنت شما وارده که من وقت پرداختن بهشون رو ندارم.

        • hamedvita گفت:

          البته دوستان گیمفایی هم دقت کنید که منتقد عزیز همون اولش به این موضوع اشاره کرده که /هر کسی از ظن خود شد یار من/
          پس اینقدر به نقد آقای arka خورده نگیرید و نکوبینش

        • AliEM گفت:

          متاسفم برای تو و اون کسی که به تو مدرک داده و اون دانشگاهی که تو توش بودی. شما نه تنها درکی از فرهنگ و فرهیختگی و روانشناسی و جامعه شناسی نداری بلکه درکی از شعور و انسانیت هم نداری. خجالت بکش با این لحن حرف زدنت. حداقل شعور داشته باش و احترام خودتو نگه دار و شخصیت خودتو حفظ کن و به بقیه توهین نکن و خودتو عقل کل ندون و نظر شخصیت رو به دیگران تحمیل نکن. حداقل میخواهی نظر شخصی بگی مثل ادم حرف بزن و به نظرات بقیه توهین نکن. هیچکس هیچی نمیدونه تو فقط میدونی. کوچولو هم عقل و درک و فکر و مغز تو هسته.

          خیلی ممنون اقای اقابابایی واقعا این بازی ارزششو داشت که براش بررسی ویدیویی بذارید. فوق العاده است این بازی و من با اینکه بازی مستقل خیلی دوست دارم و تقریبا اکثر بازی های مستقل خوب مثل سلست و لیمبو و اوری و دد سلز و خیلیای دیگه رو بازی کردم به نظرم هیچکدوم مثل این نبودن و به نظر من ( نظر شخصی ) بهترین بازی مستقل تاریخه. با این گرافیک فوق العاده و ۲٫۵ بعدیش و این داستان عمیق و پیجیدش. این شاهکار بازی نبود فلسفه بود. دست های پشت پرده ، کنترل اراده انسان ها ، انسان ها که تو این جهان مثل عروسک خیمه شب بازی هستن و توسط افراد و سیستم های مختلفی مثل قدرت ها و دولت ها و پول و دین و فرقه و رسانه و فضای مجازی و… کنترل میشن و همه چیزشون زیر ذره بین هسته چیزی که تو همین کشور خودمون هم شاهدش هستیم… خصوصا پایان مخفی بازی که واقعا فوق العاده بود. سعید جان واقعا شما یکی از بهترین منتقدان ایرانی. فقط ازتون یه خواهشی داشتم اونم اینکه نظرات مزخرف این افراد مزخرف رو تایید نکنید هردفعه آدم میاد تو بخش نظرات اعصایش خورد میشه و حرص میخوره از مزخرفات این افراد نوب بی ادب بی فرهنگ. لطف کنید نظراتی که باعث به هم ریختن جو سایت میشه تایید نکنید به هرحال سیستم تایید نظرات برای همینه دیگه. دمش شما گرم و موفق باشید. واقعا گیمفا بهترین سایت گیم ایرانه. سایت همسایه هم که به دست یه مشت فن نوب متعصب که رفتار خودشون از همه بدتره کنترل میشه که هرچی به سلیقشون نیاد میکوبونن مثل گاد کوجیما و اساسین و فارکرای و دیترویت و… شده همش بچه بازی. البته بازی هارو با خاک یکسان نمیکنن بلکه دارن خودشونو با خاک یکسان میکنن. بهترین بازی ها تو دل ما هستن و مزخرفات بعضی ها هیجی از ارزش های یه بازی کم نمیکنه. شما واقعا برای همه کاربرا الگویی و ادم بسیار منطقی و عاقل و منصفی هستی.

    • farhad357 گفت:

      اواتار شما میخائیل تال کبیر هست ؟؟ یا اشتباه میکنم ؟

    • omidpava گفت:

      با arka موافقم
      داستان و اتمسفر inside یه چیز کلیشه ای هستش ولی خب بازی عالی در اومده ولی شاهکار هنرمندانه نیست
      و در جواب اون دوستمون که میگه فقط شما میفهمی و نظر شخصی خودته
      باید بگم نظر منتقدا هم نظر شخصی خودشونه
      ضمن اینکه منتقدای خارجی به پشت فیل خنجر نزدن که تو همین سایتای ایرانی پر از کاربرایی هست که من مطمعنم هم تجربه و هم سواد بیشتری نسبت به منتقدای سایتای بزرگ دنیا مثه ign دارن
      این جمله کنایه ای :فقط شما میفهمی و منتقدا نمیفهمن
      بارها و بارها شنیدم و نمیدونم اونایی که اینو به کار میبرن چه شق القمری از منتقدای خارجی دیدن که اینجور سینه چاک میدن واسشون و اهمیت و اعتبار دارن

      arshia.ya.mo
      • farhad357 گفت:

        در مورد اینساید نظری ندارم چون هنوز نرفتم سراغش . ولی هر کس میتونه نظرش رو در مورد هر بازی بگه و چون اکثر منتقدان از بازی تعریف کردن ما هم حتما باید خوشمون بیاد اینطوری نیستش . هیچکس هم اینجا نظرش رو تحمیل نکرد به کسی .

    • Bàđà§82 گفت:

      بشین سینمای کلاسیکت رو ببین این بازی به اندازه تمام بازیای چرندی که نام بردی و صرفا اکشن بودن ؛ معنی و مفهوم داشت بازیاتو نگه دار و بکش کنار

      arshia.ya.mo
  • Roohi.PS گفت:

    این بازی به شدت عالی و خاصه :yes:
    اصلا وقتی بازی میکنی دنیای بازی یه حس عجیبی رو بهت منتقل میکنه…

    arshia.ya.mo
  • Parsa.jm.jr10 گفت:

    واقعا عالی بود این inside هم گرافیک بازی و هم داستان و موسیقی و همه چیز در کل عالی بود و من دوبار تموم کردم از بس خوب بود .
    .
    .
    ممنون از آقای آقابابایی

    arshia.ya.mo
  • Ladon گفت:

    واقعا جفتشون شاهکار بودن هم limbo هم inside ممنون اقای بابایی :brokenheart: :brokenheart:

  • Alireza0027 گفت:

    نکته عجیب این بازی میزان ژرف بودنش هست که هرکس باتوجه به پیشینه ذهنی خودش برداشت شخصی خاصی از داستان این بازی داره و حتی کوچکترین مسائل مانند نحوه انیمیشن حرکت کرکترها و رنگبندی محیط و صداگذاریم بسیار موثره در این برداشت شخصی و از نظر بنده از این نظر خاصترین بازی نسل هستش.

    دوستان خواهشا هرکدوم از شما ها که این بازی رو تجربه کردید برداشت شخصی خودتون رو بنویسید شاید تونستیم یه نظریه کلی واسه داستان این بازی گردآوری کنیم .

    arshia.ya.mo
    • Alireza0027 گفت:

      بنده در ابتدا بشدت بر نظریه خودم که بنابر اون این بازی درواقع نسخه تصویری کاملا مطابق با اثر ۱۹۸۴ هست پافشاری میکردم و چندین و چند دلیل برای این موضوع پیدا کرده بودم از جمله موشک ها و بمب هایی که همیشه فقط صدایی از آنها بود و آسیبی به منطقه وارد نمیکرد که یادآور همون دو دشمن فرضی در این رمان بود و شکل ساختمان ها و حتی نحوه کنترل و قدرت کنترل حکومت , اما بتازگی با تجربه چندین باره این عنوان نظریه ای رو مطرح کردم که احتمالا حتی مدنظر تیم سازنده نیست و البته تیم سازنده این بازی احتمالا خواستشون چنین تنوع برداشت هایی بوده که چنین بازی مبهمی رو منتشر کردند .

      بنظر بنده این بازی درون رحم انسان هستش و قبل از تشکیل نطفه و با تمام جلوه ها و نمادهای این بازی که از نظر نمادگرایی حتی تنه به تنه آثار دانته میزنه انسان و مخاطراتی رو به تصویر میکشه که برای خود و گونه خود ایجاد میکنه . این بازی به اون پسربچه نشون میده که شر جز خود و خیر جز خود نیست و اگر شیطانی آفریده شده باشد سکونتگاهی بیرون از باطن انسان نخواهد داشت . تیم سازنده با بی چهره قراردادن پسرک سعی در نشان دادن عدم هویت وی داشته (و در ادامه هدف فرد را به عنوان هویت فرد به مخاطب معرفی میکنند) و طبق رنگبندی محیط با رنگ قرمز پیراهن پسرک سعی در نشان دادن جسارت و تاحدی شجاعت نادانی و ناپختگی و اشتیاق شدید این فرد به چیزی که حتی آگاهی کاملی به اون نداره و فقط یک افق از اون میبینه داره که برای رسیدن به اون تمامی موانع رو با اشتیاق میگذرونه و حتی «اسپویل» مرگ رو به چالش میکشه در اواسط بازی و معنای مرگ رو از این پدیده سلب میکنه و با استفاده از اون فرصت ها و توانایی های بیشتری رو بدست میاره اما همچنان انیمشین های حرکت پسرک تا انتهای بازی تقریبا یکسان هست بجز جایی که از محیط خارج شده و به هدف خود میرسد و در این لحظه مکث و عدم تحرک جدی کرکتر رو میبینیم که نشون دهنده شروع شناخت بوسیله توقف هستش و پایان بازی هم نشان دهنده تشکیل نطفه و آغاز زندگی فرد هستش

      دوستان خواهشا برداشت های خودتون رو به اشتراک بذارید

      • بازی پر از نماد هست که من خودم یسری رو از کتاب هایی مثل نماد ها و نشانه ها دراوردم و بخش عظیمی شو هم توی نت خوندم چون به قدری بازی نماد داره که آدم هنگ میکنه
        راستش من خودم بعد پایان بازی تقریبا فقط ۱۰% از کلیت داستان رو فهمیدم و بعد توی تجربه ی دوم خیلی متمرکز شدم و رفتم چندین متن هم راجب بازی خوندم که یسری نکات خیلی ریز داشت
        مثل اینکه ساعت توی اداره با ساعت سیستم ما هماهنگ هست
        اما به نظرم مهم ترین نکته ی مخفی بازی پایان مخفی اون هست که به قدری مفهوم داره و به قدری شمارو تحت تاثیر میده که قشنگ تا ۳ دقیقه به صفحه زل میزنین و فقط میگید : الان چی شد ؟!!!!
        —————
        خطر اسپویل
        ———
        پایان مخفی بازی این مدلی هست که شما وارد یه مکانی میشید یسری سیستم عامل و … اونجا هست و یه سیم برق
        خیلی سوسکی وار میرید و سیم رو قطع میکنید
        و بعله !
        صفحه به آرامی محو میشود و شما دیگر توانایی کنترل پسرک رو ندارید!!
        ———————
        به نظر من بازی به معنای واقعی میخواد روی آزادی پافشاری کنه
        از اینکه یسری دولت مردان مردم رو کنترل میکردن
        تا بهره برداری از موجودی سرتا پا گوش به فرمان
        ولی پسرک قصه ی ما (امید ) با تاریکی (نا امیدی ) میجنگه
        سگ ها که باز هم نماد گوش به فرمانی و همچنین ناامیدی هستن
        مردان سیاه پوش که نماد خیلی از کسایی هستن که میشه تصور کرد
        و کلی داستان دیگه
        اما پایان اصلی بازی که اکثرا دیدن همون پایانی هست که نشون میده شاید آزادی از نظر شما
        چیزی نباشه ک از نظر پسرک هست
        همونطور که دیدم بالاخره پسرک با اون موجود که قرار بود به عبارتی یه تکامل باشه ادغام شد و کنترل اون رو بدست گرفت و به روشنایی (آزادی ) رسید
        البته این یکی از هزاران نظریه موجود در رابطه با بازی هست
        من به دوستان پیشنهاد میکنم ابتدا تحلیل گیمفا از بازی به لینک:
        https://gamefa.com/345410/%D8%A7%D8%B2-%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%86-%D8%A8%D9%86%DA%AF%D8%B1-%D8%AA%D8%AD%D9%84%DB%8C%D9%84%DB%8C-%D8%A8%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-inside/
        سپس تحلیل http://inaghd.ir/inside-2016/
        و در اخر هم http://roomizgames.ir/2016/09/11/inside%D8%8C-%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%8C-%D9%81%DB%8C%D9%87%D8%A7-%D8%AE%D8%A7%D9%84%D8%AF%D9%88%D9%86/
        رو یه نگاه بکنن تا با بازی و نظریه های مختلف بیشتر اشنا بشن
        توی فروم های خارجی هم که فراوان ریخته مطلب

        arshia.ya.mo
  • Inside 1990 گفت:

    خیلی آثار پلی دد عجیبه خیلی 😯 یعنی اصلا نمیتونم به عنوان یه بازی بهش نگاه کنم واسه همینم به شدت بهش علاقه مندم و شاید باورتون نشه ولی من اینساید رو یک هفته طول کشید تا تمومش کنم از بس دنیاش رو دوست داشتم نمیخواستم تموم بشه چون میدونستم تا مدت ها بعد از اون یه همچین تجربه ای نخواهم داشت.
    فکر میکنم بهترین جمله واسه وصف آثار پلی دد مختصر و مفید باشه که واسه تک تک اجزای اون صدق میکنه
    مثلا تو بحث کنترل شما با کمترین میزان کلید که کلا ۵ دکمه میشه که ۴ تاش کلید حرکتیه بهترین گیم پلی و پازل ها رو شاهدین یا تو بحث صداگذاری آثار پلی دد با کمترین موسیقی و بدون هیچ دیالوگی چنان اتمسفر و داستانی میسازن که خیلی از بازی ها با هزاران خط دیالوگ و ساعت ها موسیقی نمیتونن این مورد واسه گرافیک هم صدق میکنه…الان در حال حاضر واسه هیچ بازی به اندازه ی بازی بعدی پلی دد مشتاق نیستم حتی TLOU 2

  • rayan_96 گفت:

    واقعا عذر میخوام و شرمنده بابت اسپم ولی لطفا تایید کنید
    دوستان خواهشا اگر کسی اطلاعی داره من رو راهنمایی کنه
    من جدیدا یه لپ تاپ خریدم با این سیستم:
    ram: 8gb ddr4
    cpu: core i 7 8550u
    gpu: mx150 4 gb (id=10d)
    hdd:1 tb
    من بنچمارک ها و ویدیو هایی که از کیفیت اجرایی این سیستم بود رو تو اینترنت دیدم
    ram: 8gb ddr4
    cpu core i5 8250u
    gpu : mx150 2gb(id=10d)
    hdd=معمولا همون یه ترا بایت گاهی با اس اس دی
    ولی تو اجرای بازی ها هیچ تفاوتی بین سیستم من با سیستم های توی ویدیو ها نیست.من خودم زیاد از نحوه عملکرد سیستم ها اطلاعی ندارم و فقط با تحقیق و سرچ توی نت این سیستم رو گرفتم و فکر میکردم عملکرد بهتری رو نسبت به سیستم های مشابه ۲gb داسته باشه ولی اینطور نیست.حتی میزان استفاده از vram روی بهترین تنظیمات گرافیکی و ۹۰۰p داخل بازی farcry 5 کمتر از ۳ gb هست ولی چنان افت فریم و لگ داره که مجبورم رو مدیوم و ۷۲۰p بازی کنم Thinking
    البته من فقط قصدم لذت بردن از بازیه و چندان اهمیتی به نتظیمات نمیدم اما بازم برام جای تعجب داره چرا سیستم من عملکرد بهتری نداره.ممنون میشم جواب بدید.
    لطفا تایید کنید.ممنون. Rose

    • farhad357 گفت:

      من یه چیزایی میدونم شاید به دردت بخوره . پردازنده سری کور i7 در لپتاپ معمولا پسوند HQ باید داشته باشه پسوند U در پردازنده معمولا معنی کم مصرف بودن پردازنده و در نتیجه پایین بودن راندمان رو داره . ولی به نظرم مشکل اصلی گرافیک شما هست mx 150 من تابحال نشنیدم انویدیا هست یا ای ام دی ؟ تو ویدئو های یوتیوب بنچمارک و عملکرد چند تا بازی رو با لپ تاپ خودتون ببینید اگر رضایت بخش هست پس من احتمال میدم لپ تاپ شما دو کارت گرافیک داشته باشه و کارت اصلی و قوی شما فعال نیست و بازی داره از گرافیک انبرد لپ تاپ که مخصوص پردازشهای عمومی و معمولی هست استفاده میکنه . از پنل تنظیمات گرافیک اصلی چک کنید که بازی از کدوم گرافیک داره اجرا میشه . از تو دیوایس منیجر هم میتونید پی ببرید که سیستمتون دو تا گرافیک داره یا نه . بازم سوالی بود در خدمتم .

      • rayan_96 گفت:

        بسیار بسیار سپاس گذارم که وقت گذاشتید و جواب دادید بله سری u به خاطر کم مصرف بودن روی لپ تاپ ها موجوده ولی ضعیف نیستند و کور ای سون نسل هشت u تا ۴ ghz بوست میشه درکل سی پی یو مشکل چندانی نداره و مناسب بازیهای روزه.mx 150 از انویدیا هست که به عنوان یه میان رده تو سال ۲۰۱۷ روانه بازار شد و کمی از gtx950 قوی تره.توی رنج قیمت ۹ تومن (البته حدود یه ماه پیش که من این سیستم رو خریدم)بهترین لپ تاپ بود و کارت گرافیک دوم هم اینتله که متاسفانه خیلی ضعیف تره و اصلا به درد بازیای جدید نمیخوره.
        بازم متشکرم که وقت گداشتین و جواب دادین ولی مشکل اصلیه من اینه که گرافیک ۴gb من چرا عملکرد بهتری نسبت به ۲gb ها نداره(منطورم اینه چرا mx150 4gb قوی تر از mx150 2gb نیست)

        • javoonearyayi گفت:

          دوست عزیز اصلا ربطی به رم گرافیک نداره کیفیت اجرا تو همه ی بازی ها ، پردازنده گرافیکی مهمه . که تو هر دو مدلی که عنوان کردی پردازنده گرافیکی یکیه . فقط تو بازی هایی که از رم زیاد استفاده میشه سیستم شما بهتر عمل میکنه .

        • farhad357 گفت:

          اگه از ۹۵۰ یکم قویتر هست که خیلی خوبه . بله مصرف سی پی یو تو بازی کم هستش . دوستمون در پایین توضیح داد . رم گرافیک نقشی تو اجرای بهتر بازی نداره و فقط باید میزان رم مورد نیاز بازی رو داشته باشه . امکان داره بازی وجود داشته باشه که مثلا ۳ گیگ رم گرافیک بخواد برای یه تنظیمات خاص اونجا هست که کارت شما خودش رو نشون میده و به مدل ۲ گیگ برتری داره .

    • ST.ranger گفت:

      i5 یاi7 انچنان تاثیری روی گیم ندارن mx150 معادل gt 1030 برای laptop هست و ۲ یا ۴ گیگش تفاوت انچنانی ندارن اگه یه laptop با gtx 1050 میگرفتی انوقت تفاوتش رو به وضوح میدیدی!

      • rayan_96 گفت:

        ممنون از جوابت دوست عزیز.بله شما درست میگید ولی من عجله کردم و این لپ تاپ رو گرفتم ناراضی نیستم ولی الان با پولی که من دادم میشه یه کیس گیمینگ با gtx 1060(البته اگه اطلاعاتی که بهم دادن غلط نباشه) گرفت یا طبق گفته خودتون یه لپ تاپ با سی پی یو i5 و gtx 1050.

  • Clara گفت:

    تنها چیزی که راجع به استودیو پلی دد دوست ندارم پروسه خیلی طولانی ساخت بازی هاش ه ۵ سال برای بازی بعد از لیمبو؟ آخه چرا؟ هرچند میشه گفت ارزشش رو داشت و inside یه شاهکار هنری کم نظیر بود

  • این بازی فوق العادست! فضاسازی فوق العاده تازه و متفاوت و هر چیزی که از یه بازی مرموز میخواین رو بهتون میده! این بازی در کنار firewatch بهترین بازی های مستقلی بودن که تو سال ۲۰۱۶ تجربه کردم و هر کسی که تجربه شون نکرده شک نکنه تو تجربشون که هیچ وقت از این دو تا بازی نا امید نمیشه. فقط یه مشکل هست و اونم اینه که کلا inside بازی مبهمی بود و داستانشو چندان متوجه نشدم (یه جاهاییش نمادسازی شده بود. مثلا اون جایی که همه آدم ها یکنواخت راه میرن و چند نفر هم کنترلشون میکنن که قشنگ معلومه منظورشون دنیای یکنواخت شده آدم هاست) یه نفر اگه بازی کرده پایانشو واسم توضیح بده لطفا!خیلی آخرش پوچ تموم شد انگاری! حرف از فایرواچ شد هوس کردم برم دوباره بازیش کنم !

  • LucIIIfer گفت:

    نتونستم پیج متفاوت ترین بازی که تو عمرم انجام دادم رو ببینم و نظری ندم.
    Inside یک بازی نبود. یک فلسفه بود. فلسفه ای که اتفاقا برعکس اون چیزی که همه میگن برداشت شخصی هر فرد نیست. خیلی واضح داریم به یک ایده نگاه میکنیم. ایده ی کنترل. کنترل شدن توسط یک سیستم یک شخص و یا یک موجود کرمی شکل. دنیایی که در اون هستیم از دنیای inside خیلی دور نیست. همه سعی میکنن به نوعی ما رو تو کنترل خودشون داشته باشن، پدر و مادر ، رسانه ها ، دوستان و . . .
    به نظر من اسم inside برای این شاید روی بازی گزاشته شده که انسان از داخل داره توسط سیستم کنترل میشه و از خودش هیچ اراده ای نداره.

    arshia.ya.mo
  • AAACE گفت:

    همون قسمت آخر که همه یه جا وایستادنو به…. نگاه میکنن خیلی خوب بود، یادش بخیر :inlove:
    حتما بازی کنین و مطمئن باشیدکه ارزش وقت گذاشتن رو داره.
    خسته نباشید هم برای ویدئو :yes: :yes:

  • PocketGamer گفت:

    یکی از بهترین بازی هایی کە تو زندگیم تجربە کردم، نظیر اینساید و لیمبو رو فقط انتظار دارم پلیدِد بسازه.
    مرسی سعید جان :yes:

  • سلام و عرض درود.
    این مطلب در انجمن نیز قرار گرفت. میتوانید در آنجا نیز، نظرات خود را بیان کنید.
    لینک: https://forum.gamefa.com/Thread-ویدئو-گیمفا-هر-کسی-از-ظن-خود-شد-یار-من…-Inside-“در-یک-نگاه”

    با تشکر. تیم مدیریت ارشد انجمن، Kaneki-Ken

  • یکی از بهترین بازی های عمر من بود …
    ممنون اقا سعید

  • hamed 66 گفت:

    کسی هست یکم در مورد داستانش توضیح کامل بده …من که چیزی نفهمیدم

  • “اگر بازی لیمبو را تجربه کرده باشید قطعا این عنوان را نیز دوست خواهید داشت”
    لیمبوی کم حجم که منو دیوونه کرد با اون فضاسازی عالیش، اونم فقط با دو رنگ سفید و سیاه؛ اینم وقتی ❤️ سعید آقابابایی ❤️ در موردش اینجوری میگه حتما ارزشش از خیلی بازیهای حجیم با محتوای تکراری بیشتره…

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    اقا خسته نباشی میگم خیلی جالب میشه یه پست بزارین هر کسی ۱۰ بازیه برتر عمرشو بگه . خیلی مشتاقم سلیقه همه رو بدونم و یا بهتر بگم بدونیم.

  • Artur Murgan گفت:

    این بازی رو می تونیم تو یه جمله توصیف کنیم
    یه بازی فوق العاده عمیق که توسط افرادی نابغه ساخته شده
    هیچ بازی نبوده که بتونه منو مثل این بازی منو به فکر فرو ببره و باید ذکر کنم که این بازی به شکلی ساخته شده که همه افراد به فکر درباره فلسفه زندگی وامی داره چه افرادی که اطلاعات کمی دارن و حتی اطلاعات ندارن و همچنین افرادی که اطلاعات گسترده ای دارن با اون پایان گنگ و غافل گیر کننده و عجیبش
    در کل بازی فوق العاده ایه

  • F-d گفت:

    آقای آقابابایی چرا نام کاربریم رو چند مدتیه نشون نمیده؟؟؟بجای Hunter اسمم رو ثبت میکنه ?:-)

  • MrDarkness گفت:

    درون یک شاهکار بی بدیل ….
    **************** خطر اسپویل *****************
    .
    .
    .
    .
    .
    میخوام دیدگاه خودم رو درباره ی داستان بازی بگم چیزی که بعد سرچ کردم فهمیدم میتونه همون روایت اصلی که مد نظر پلی دد هست باشه . بازی در مورد بچه ایه که داره با سرطان مقابله میکنه حالا چطور ؟؟؟ کاراکتر هایی که میتونی کنترلشون کنی سفید رنگ هستن و نقش نورون ها یا گلبول های سفید رو دارن . اون موجودی که تو آب بهتون حمله میکنه نماد ویروسه و اون جایی که غرقتون میکنه و همه چی به نوعی جاش عوض میشه نماد رفتن پسر به کماست . و اون توده ای که اخر بازی واردش میشی همون توده ی سرطانیه که پسرک از بدن خودش ( نمادش همون شهر مخوف میشه ) خارج میکنه و آخر بازی هم که نوعی پایان باز داره . نور خورشید میتونه نوید پیروزی رو داشته باشه یا نمادی از نور بهشت باشه پس از مرگ پسر بچه باشه … اگه این روایت درست باشه میتونم بگم اعضای پلی دد بهترین سناریو تاریخ رو تونستن روی این بازی پیاده کنن .همچین داستانی روی یک روایت پسا آخر زمانی !!!
    بازی یه پایان مخفی هم داره سرچ کنین پیدا میشه

ویدئو گیمفا: هر کسی از ظن خود شد یار من… | Inside “در یک نگاه” - گیمفا
ویدئو گیمفا: هر کسی از ظن خود شد یار من… | Inside “در یک نگاه” - گیمفا