تحلیلگر NPD: نسل بعدی کنسول‌ها در سال ۲۰۱۹ میلادی معرفی خواهند شد - گیمفا
تحلیلگر NPD: نسل بعدی کنسول‌ها در سال ۲۰۱۹ میلادی معرفی خواهند شد - گیمفا
تحلیلگر NPD: نسل بعدی کنسول‌ها در سال ۲۰۱۹ میلادی معرفی خواهند شد - گیمفا
تحلیلگر NPD: نسل بعدی کنسول‌ها در سال ۲۰۱۹ میلادی معرفی خواهند شد - گیمفا

تحلیلگر NPD: نسل بعدی کنسول‌ها در سال ۲۰۱۹ میلادی معرفی خواهند شد

مهرداد میرشاهی
۲۰:۰۱ ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
تحلیلگر NPD: نسل بعدی کنسول‌ها در سال ۲۰۱۹ میلادی معرفی خواهند شد - گیمفا

این روزها شایعات و حدس و گمان‌های مربوط به نسل بعدی کنسول‌ها بسیار زیاد شده و با توجه به سرنوشت اجتناب‌ناپذیر کنسول‌های نسل هشتمی، گزارش‌های متعددی نشان از این دارند که معرفی کنسول‌های نسل نهمی نزدیک است.

به تازگی، وب‌سایت گیمینگ‌بولت موفق شده تا با مت پیسکاتلا (Mat Piscatella)، یکی از تحلیلگران گروه NPD مصاحبه‌ای انجام دهد. وی در این گفتگو، پیش‌بینی کرد که هر دو کنسول پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس بعدی در سال ۲۰۱۹ میلادی معرفی خواهند شد. با این حال، او تاکید کرد که چرخه‌ی نسل فعلی کنسول‌ها به پایان راه خود نزدیک می‌شود و کنسول‌های نسل نهمی نیز مسیری مشابه با آن‌ها ولی با تغییراتی عمده را طی خواهند کرد. پیسکاتلا به وب‌سایت گیمینگ بولت گفت:

من برای هر دو کنسول پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس بعدی پیش‌بینی می‌کنم که در سال ۲۰۱۹ معرفی و در سال ۲۰۲۰ میلادی عرضه خواهند شد. با این حال، من فکر می‌کنم که ما از مدل سنتی نسل‌های قبلی عبور خواهیم کرد. من انتظار دارم که تولیدکننده‌ها ویژگی‌های جدیدی به [کنسول‌های خود] اضافه کنند تا این روند تغییر کند.

پیسکاتلا همچنین ابراز داشت که در سال ۲۰۱۹ میلادی شاهد کاهش فروش کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان به واسطه به پایان رسیدن عمر آن‌ها خواهیم بود. در حقیقت، ۲۰۱۹ سالِ گذرِ از نسل فعلی برای دو شرکت مایکروسافت و سونی خواهد بود. وی در این خصوص اظهار داشت:

من پیش‌بینی می‌کنم که فروش سخت‌افزاری پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان به یک نسبت در سال جاری کاهش پیدا می‌کند اما هرچه که به پایان عمر چرخه‌ی فعلی کنسول‌ها نزدیک می‌شویم، من پیش‌بینی نمی‌کنم که شاهد کاهش قیمت عمده‌ای در آن‌ها باشیم.

وی ادامه داد:

هر دو سیستم عملکرد خوبی در بازار ایالات متحده‌ی آمریکا داشته‌اند اما ۲۰۱۹ در حقیقت یک سالِ گذرِ برای وارد شدن به سال ۲۰۲۰ میلادی (و عرضه‌ی نسل بعدی کنسول‌ها) محسوب می‌شود.

در عین حال، ۲۰۱۸ سالی قوی برای هر دو کنسول پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان بود که با توجه به این نکته که به پایان عمر این کنسول‌ها نزدیک شده‌ایم، این موضوع جای تعجب دارد. باید دید که مایکروسافت و سونی چه زمانی اقدام به معرفی و عرضه‌ی کنسول‌های نسل نهمی خود خواهند کرد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تحلیلگر NPD: نسل بعدی کنسول‌ها در سال ۲۰۱۹ میلادی معرفی خواهند شد - گیمفا
تحلیلگر NPD: نسل بعدی کنسول‌ها در سال ۲۰۱۹ میلادی معرفی خواهند شد - گیمفا
تحلیلگر NPD: نسل بعدی کنسول‌ها در سال ۲۰۱۹ میلادی معرفی خواهند شد - گیمفا
تحلیلگر NPD: نسل بعدی کنسول‌ها در سال ۲۰۱۹ میلادی معرفی خواهند شد - گیمفا
تحلیلگر NPD: نسل بعدی کنسول‌ها در سال ۲۰۱۹ میلادی معرفی خواهند شد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • مایکروسافت که قطعا E3 امسال معرفی داره و دقیقا هم سیاست E3 2016 رو در پیش میگیرن صرفا یک ویدئو کوتاه از صحبت توسعه دهندگان و بعدم معرفی اناکوندا با یکسری مشخصات جزئی و اعلام پشتیبانی از “ray-tracing”
    قدرت GPU هم اگر بخوان از ray-tracing پشتیبانی کنن بیش از ۱۴ ترافلاپس
    به عنوان بازی لانچ هم عنوانه استودیو پلی گراند گیمز و نینجا تئوری معرفی میشن

    • T.4 گفت:

      فقط یه چندتا نکته رو بگم
      اول اینکه ray-tracing بخشی از رابط گرافیکی directx 12 مایکروسافت هست و ربطی به انویدیا نداره ( ۲ روز پیش خبر اومد رو نسل قبلی هم قابل اجرا هست ولی انویدیا حاظر نیست این قابلیت فعال کنه) , به زودی به گرافیک های AMD هم اضافه میشه.
      دوم اینکه RTX 2080 Ti الان قدرت ۱۴ ترافلاپس داره و قیمتش از ۱۲۰۰ دلار شروع میشه, به این زودی کنسول هایی که نهایت ۶۰۰ دلار قیمت دارن به این قدرت نمیرسن.
      در نهایت شک نکنید هر دو شرکت نسل بعد هم به سراغ AMD خواهند رفت بخاطر تولید بهترین و بصرفه ترین CPU و GPU ها در رنج قیمتی زیر ۵۰۰ دلار.
      تو نمایشگاه CES 2019 که یه ماه دیگه برگذار میشه نسل جدید CPU و گرافیک های AMD معرفی میشه. (همونایی قطعا تو PS5 و ایکس باکس نسل بعد استفاده خواهند شد).

    • argada گفت:

      به طور حتم کنسول های نسل بعد امسال معرفی نمیشند!

  • T.4 گفت:

    مایکروسافت سال ۲۰۱۸ رو به عنوان ارزشمندترین کمپانی جهان با ارزش ۸۵۷ میلیارد دلار به پایان رسوند, انتظار میره با معرفی نسل جدید کنسول خودش و پیروزی قطعی در نسل ۹ بتونه به تنها کمپانی ۱ تریلیون دلاری در دنیا تبدیل بشه و اونوقته که هیچکس حتی نزدیکش هم نخواهد بود.

    • Princes
      این موفقیت عظیم رو مدیون سیاست های نادلا هستن
      با جایگاه فعلی که مایکروسافت داره بخش XBOX با خاطر جمعی و پشتوانه ای از میلیارد ها دلار پول نقد مایکروسافت فقط باید تمرکز رو بذارن روی خرید استودیوهای ترد پارتی و ساخت محتوا
      احتمالا ۴ تا ۵ استودیو جدید رو تا E3 تصاحب میکنن و از ۲۰۲۰ هم استارت نسل ۹

    • ULTIMATUM گفت:

      آخر جملت یه FEEL TRUE POWER کم داشت :inlove: :inlove:

    • Roman گفت:

      اره سونی هم میشینه در و دیوارو نگاه میکنه و میذاره مایکرو پیروزیش تو نسل ۹ قطعی بشه!
      ناموسا یکم معقولانه صحبت کنید به خدا کنتور نمیندازه:-|

    • mahdi.r گفت:

      :rotfl: :rotfl: :rotfl:
      فعلا بزار اون دوتایی که تو این نسل زخمی کرده حالشون خوب شه بعد این حرفارو بزن

    • Masterpiece گفت:

      مایکروسافت همه ی بودجه اش رو نمیتونه برای بخش اکس باکس بزاره اگه به بودجه هم باشه فک نمی کنم هیچ شرکتی به اندازه ای که سونی داره روی دث استرندینگ سرمایه گذاری میکنه مایه بذاره

    • اقا اصلا سونی و نینتندو به درک
      گوگل کشکه؟اپل کشکه؟

      • PERSIAN NAZI گفت:

        اپل که واقعا کشکه اما گوگل هم یجورای نیاز به تکنولوژی مایکروسافت داره و اگه واقعیت رو بخوای خداوکیلی مایکروسافت خیلی ثروتمنده و همه هم بهش نیاز دارن
        بحث من کنسول نیست و خود کمپانی رو عرض میکنم
        شاید مسخره بنظر بیاد اما واقعیت داره با چی بازی میسازیم ؟ اون دستگاه به چی وابستس ؟ اون سیستم وابسته چقدر استفاده کننده داره ؟ و هزاران سوال کلیدی دیگه که جواب همش متعلقات مایکروسافته
        یه واقعیت هست که بدون کامپیوتر کاری نمیشه کرد و کامپیوتر مال مایکروسافته
        سال ۲۰۱۸ یه تحقیق ساده درباره بیل و ملیندا گیتس مشخ کرد که بیش از ۹۳ میلیارد دلار کمک بشردوستانه داشتن دیگه برو تا تهش

    • PS4EVER گفت:

      Princes
      بهت قول میدم سونی تو نسل نهم هم با قدرت مایکروسافت رو شکست میده. اگه فکر کردین همه چی به پوله یا اینکه مایکروسافت اومده چند تا استودیو خریده پس نسل نهم رو بردین سخت در اشتباهی. فکر کردین سونی دستاشو رو هم گذاشته داره خودشو باد میزنه؟! ما با اینهمه پیروزی در چند نسل ادعایی نمیکنیم، نمیدونم شماها تا کی میخواید اول هر نسل بگید این نسلو میبریم و آخرش میبازید. همه چیز اگه به پول هستش میده بگی چرا مایکروسافت مثل سونی چند تا استودیو رو این نسل بست؟ چرا اسکیل باند کنسل شد؟ چرا کرک دان سه اینقدر تاخیر خورده؟ اگه همه چی به پول بود که وضع اینطوری نمیشد عزیز

      • Avelone گفت:

        ادعا ندارید؟؟یا خدا!! منم همین جا بهت قول می دم نسل ۹ مایکرو سافت از سونی بیشتر نباشه کمتر نمیشه با مدیریت اسپنسر مطمئنم نسل ۹ شاهکار می کنه.

        • PS4EVER گفت:

          بله که ادعا نداریم آخه حریف وقتی مایکرو باشه ادعا کردن میخواد آخه ؟ هر نسل داریم خیلی راحت شیک و تمیز میبریم . متوجه جملت نشدم یعنی چی نسل ۹ مایکرو سافت از سونی بیشتر نباشه کمتر نمیشه ؟! تو فروش منظورته ؟ قول نده پسر قول نده که بهت قول میدم از اواسط نسل بعد دوباره اختلاف فروش این نسل پیدا میشه . بشین و تماشا کن . این جملات شما مایکرو فن ها در اواخر هر نسل و نزدیک به نسل بعدی برای من خیلی آشناست سالهاست دارم نظیر این جملات و ادعاهارو میبینم !

    • Hala madrid گفت:

      برادرمن مگه همه این درآمد مال ایکس باکسه؟چرا دعوا راه میندازی آخه.میدونی که یه عده جوگیر مثل ULTIMATUM الان دعوا رو شروع میکنن یا نه؟ :pissedoff: :shout: :teeth:

    • Emad-Martian گفت:

      هر چند کمپانی های بزرگ چند تریلیون دلاری زیادی تو دنیا هست و حتی اپل از میکروسافت بزرگتره، همین رو بدون که میکروسافت با یه شرکت عربستان سعودى (Saudi Aramco) به ارزش ۱٫۲ تا ۱٫۵ تریلیون هم خیلی فاصله داره چه برسه به ارزشمندترین کمپانی جهان!

    • Avelone گفت:

      متاسفانه وقتی یک مایکرو فن از پیروزی حرف می زنه ملت عزیز ایرانی حمله می کنن و شروع به تخریب می کنن و وقتی بهشون بگی چرا تخریب می کنی اونا می گن چون اون شروع کرد ناموسا این بنده خدا الان سونی رو تخریب کرد؟؟؟فقط گفتش نسل ۹ برنده میشه بعد اون وقت یکی مثل only sony وChampion of spart میان مایکروسافت رو تخریب می کنن نه تنها نظراتشون تایید میشه بعد هیچ کسم کاری بهشون نداره

  • aramnazdari گفت:

    به نظرم سه ماه پایانی ۲۰۲۰ کنسول های نسل بعد عرضه میشن

  • من که ps4 ام رو فروختم و سوییچ خریدم ..
    دیگه انشالله همون Ps5 رو بگیریم 🙂

  • PERSIAN NAZI گفت:

    این تحلیلگرا خیلی بارشونه :laugh:
    اگه کسی ازشون شماره داره به من بده بپرسم ببینم کی وضع ما بهتر میشه :laugh:
    مسخرهها یه چیزی که قطعی شده و راحت میشه حدس زد رو میان پیشبینی نوثراداموسی میکنن :laugh:
    حالا اگه بهشون بگی شام لازانیا داریم و از نظر شما شام چی داریم ؟ طرف نمیتونه جواب بده :laugh:

  • AHKRATOS گفت:

    با این که می دونم خیلی ها فحشم میدن:laugh:….ولی خیلی دوست دارم کنسول بعدی سونی هر چه زودتر بیاد .

  • Masterpiece گفت:

    نظر شخصی خودم اینه که تو سال میلادی جاری کنسولا معرفی میشن و در حدود کریسمس سال میلادی اینده یعنی دور و بر دسامبر ۲۰۲۰ عرضه میشن

تحلیلگر NPD: نسل بعدی کنسول‌ها در سال ۲۰۱۹ میلادی معرفی خواهند شد - گیمفا