مصاحبه با صداگذار Red Dead Redemption 2 | صحبت در رابطه با روند ساخت، ضبط میان پرده‌ها و بیشتر - گیمفا
مصاحبه با صداگذار Red Dead Redemption 2 | صحبت در رابطه با روند ساخت، ضبط میان پرده‌ها و بیشتر - گیمفا
مصاحبه با صداگذار Red Dead Redemption 2 | صحبت در رابطه با روند ساخت، ضبط میان پرده‌ها و بیشتر - گیمفا
مصاحبه با صداگذار Red Dead Redemption 2 | صحبت در رابطه با روند ساخت، ضبط میان پرده‌ها و بیشتر - گیمفا

مصاحبه با صداگذار Red Dead Redemption 2 | صحبت در رابطه با روند ساخت، ضبط میان پرده‌ها و بیشتر

آرین مرادی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
مصاحبه با صداگذار Red Dead Redemption 2 | صحبت در رابطه با روند ساخت، ضبط میان پرده‌ها و بیشتر - گیمفا

از کنار جوی آبی رد می‌شوید و به صدای جوش و خروش آن که به صخره‌ها برخورد می‌کند گوش می‌کنید. آهویی به نرمی از کنار اسب شما رد می‌شود. از سمت راست خود صدای غرش حیوانی وحشی را می‌شنوید، پس به سمت چپ می‌پیچید تا از خطر احتمالی دور شوید. شب می‌شود و تصمیم می‌گیرید که کمی استراحت کنید. از اسبتان پیاده می‌شوید و آتشی کوچک در کنار درختی بزرگ، روشن می‌کنید. صدای سوختن تکه‌های چوب، به آرامی حسی آرامش‌بخش را به شما منتقل می‌کند. دنیای غرب وحشی، دنیای صدای طبیعت است؛ صدایی که امروزه کم‌تر به گوشمان می‌رسد. بازی Red Dead Redemption 2، جهانی کاملا واقع‌گرایانه دارد. تمامی عواملی که در بالا ذکر شدند، به درستی جلوه نمی‌کردند اگر صداگذاری خوبی برای این موارد در نظر گرفته نمی‌شد. 

به رسم هر هفته، مصاحبه‌ای جذاب و خواندنی را برای شما عزیزان تدارک دیده‌ایم. این‌بار به سراغ یکی از صداگذاران آخرین ساخته‌ی شرکت راک‌استار (Rockstar) یعنی Red Dead Redemption 2 رفته‌ایم و از تجربیات مختلف او در دوران ساخت این بازی سوال کرده‌ایم.

آقای گابریل اسلویر (Gabriel Sloyer) به مدت ۵ سال به کار برروی پروژه‌ی Red Dead Redemption 2 مشغول بود. در این مدت البته کارهای دیگری نیز از جمله حضور در سریال Jessica Jones و Narcos انجام داد، ولی به صورت مداوم به استودیوی ضبط شرکت راک‌استار باز می‌گشت تا هفت‌تیر کش مکزیکی این بازی را با نام خاویر اسکیولا (Javier Escuella) برای بازی‌بازان خلق کند.

آقای اسلویر پیش از بازی Red Dead Redemption 2 سابقه‌ی همکاری با شرکت راک‌استار را در بازی GTA V داشت. او از موفقیت پنجمین نسخه از سری عناوین GTA باخبر بود و به همین دلیل برای کار برروی پروژه‌ی بعدی این شرکت، علاقه‌ی زیادی از خود نشان داد. با تمام این حرف‌ها، او اصلا نمی‌دانست که در حال کار برروی عنوان Red Dead Redemption 2 است. حتی در اوایل کار اسم شخصیت خود را نیز نمی‌دانست.

خب ابتدا با طریقه‌ی آشنا شدن شما با بازی که برروی آن کار می‌کردید، شروع کنیم.

اسلویر: راک‌استار در مخفی کردن و راز داری، واقعا فوق‌العاده عمل می‌کند. شما حتی به همسر خود نیز نمی‌توانید بگویید که برروی چه پروژه‌ای کار می‌کنید، و این امر ۵ سال طول می‌کشد! ولی خب… خیلی زود بعد از شروع پروژه‌، تمامی ما فهمیدیم که برروی چه بازی در حال کار هستیم و اینکه قرار است این نسخه، یک مقدمه بر نسخه‌ی اول باشد.

اولین صحنه‌ای که ما ضبط کردیم، نجات جان مارستون (John Marston) از دسته‌ی گرگ‌ها بود، که در اوایل بازی رخ می‌داد. البته ما یک قسمت نیز ضبط کردیم که در آن به همراه خاویر باید در غاری و تنها به وسیله‌ی یک مشعل با گرگ‌ها مبارزه کنید که در بازی اصلی حذف شد. من با خود می‌گفتم « یعنی چه؟ تا همین الان برروی GTA V کار می‌کردم، پس اینجا چه خبر است؟ گرگ؟»

در آن زمان اصلا نمی‌دانستم که صداگذاری چه شخصیتی به عهده‌ی من گذاشته شده است. ولی در چند ماه اول و با توجه به مواردی توانستم که به اصل موضوع پی ببرم. مثلا، با توجه با لهجه‌ای که باید درحین صحبت رعایت می‌کردیم و صحبت در رابطه با چکمه‌ و لباس مخصوص، فهمیدم که بازی در غرب وحشی روایت می‌شود. و… مگر راک‌استار چند فرانچایز دارد که در دوران وسترن و غرب وحشی باشد؟ البته من جزو آخرین کسانی بودم که به این موضوع پی برد و دیگران خیلی زودتر از من همه چیز را فهمیده بودند.

1

گابریل اسلویر (Gabriel Sloyer)، صداگذار شخصیت خاویر.

صداگذاران شخصیت‌ها، در واقعیت چگونه بودند؟ آیا واقعا احساس یک گروه راهزن را داشتید؟

اسلویر: کار کردن با یک گروه به مدت ۵ سال اتفاق نادری است. این امر وقتی جذاب‌تر می‌شود که این افراد، انسان‌های بسیار مهربان و خوب باشند. هیچ‌یک از اعضای گروه منفی‌نگر نبود و تمامی ما با یکدیگر روابطی کاملا دوستانه و صمیمانه داشتیم. نکته‌ی جالب آن است که نقش‌های ما در بازی، در زندگی ما در دنیای واقعی تاثیر گذاشته بود. و این واقعا اتفاق عجیبی بود. یک روز در وقت استراحت، کاملا ناخودآگاه، همگی دور بنجامین دیویس (Benjamin Byron Davis) که نقش رهبر گروه یعنی داچ وندر لیند (Dutch van der Linde) را به عهده داشت جمع شدیم. او در حال حل کردن یک پازل بود. تمامی ما مطمئن بودیم که او موفق به حل آن پاز نمی‌شود، ولی خودش می‌گفت: «یک نقشه دارم (I have a plan)»

نوشیر (Noshir) که صداگذار چارلز اسمیت (Charles Smith) بود، ورزش می‌کرد و در تلاش بود که با یک دست شنا برود. راب (Rob)، صداگذار شخصیت جان مارستون، برروی یک صندلی نشسته بود و از لذت درست کردن سیمان و بتن برای دیگران تعریف می‌کرد! در این میان راج (Rog)، صداپیشه‌ی شخصیت اصلی بازی یعنی آرتور مورگان (Arthur Morgan)، تلاش می‌کند که ادای شخصیت بین (Bane) را از فیلم بتمن در بیاورد. استیو (Steve) که در بازی نقش بیل ویلیامسن (Bill Williamson) را داشت، در رابطه با اینکه فیلم بعدی سری Star Wars چقدر عالی خواهد بود صحبت می‌کند. در آخر پیتر (Peter) که صداپیشه‌ی شخصیت مایکا بل (Micah Bell) است، به صورت کاملا غیر اخلاقی از چای کیسه‌ای شکایت می‌کند و ما اصلا نمی‌فهمیدیم که او چه می‌گوید!

برنامه‌ی ضبط چگونه بود؟ هر روز باید به استودیو می‌رفتید یا برنامه‌ی خاصی را دنبال می‌کردید؟

اسلویر: ما سه هفته کار می‌کردیم و سه هفته آزاد بودیم. البته این زمان به میزان نقشی که هر کدام داشتیم و داستان بازی نیز ربط داشت. من در این میان در ۷ برنامه‌ی تلوزیونی حاضر شدم، چندین فیلم بازی کردم و جزو بازیگران چندین نمایش محسوب می‌شدم. ولی در آخر باز هم باید باز می‌گشتم، در کنار آتش کوچک گروه وندر لیند می‌نشستم و آهنگ‌های مکزیکی زیر لب زمزمه می‌کردم.

اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، آن است که هر چیزی در زمان کار ما برروی این پروژه ممکن بود. اگر قرار است که ضبط در روز سه‌شنبه صورت گیرد، ممکن بود که دیالوگ‌های من روز دوشنبه به دست من برسند. ممکن بود در روز سه‌شنبه اول صبح برای من پست شوند و یا حتی در استودیو برای اولین بار دیالوگ‌های خود را قبل از ضبط ببینم. بعضی اوقات هم شانس با من یار بود و جمعه دیالوگ‌هایم را دریافت می‌کردم و کمی زمان‌داشتم که با آن‌ها تمرین کنم.

برخلاف برنامه‌های تلوزیونی که می‌دانم در حال انجام چه کاری و اجرای چه نقشی در چه مکانی هستم، در پروژه‌های راک‌استار اصلا این موضوع مشخص نیست. شما صداگذاری شخصیتی را انجام می‌دهید که در آن لحظه ممکن است در هر مکانی باشد. من می‌توانم با خود حدس بزنم که صحنه‌ در مورد چه چیزی است ولی از آنجایی که نه دیالوگ‌های نقش روبروی خودم را می‌شنوم و نه می‌دانم که شخصیت من درون بازی در آن لحظه در کجا قرار دارد، کمی کار برای من سخت می‌شود. همین امر باعث می‌شود که اگر در یک صحنه از بازی شخصیت شما حضور دارد ولی دیالوگی ندارد، به کلی هیچ چیز از آن صحنه متوجه نشوید. روز اولی که به استودیو رفتم تا برای GTA V صداگذاری را شروع کنم، با یک اتاق خالی روبرو شدم. ناگهان صدایی از پشت سرم گفت: «ما اینجا با «و» کار نداریم.»، همان‌جا بود که فهمیدم بخش صداگذاری شرکت راک‌استار با «واقعیت» و شبیه‌سازی میانه‌ی خوبی ندارد.

2

نکته‌ی جالب آن است که نقش‌های ما در بازی، در زندگی ما در دنیای واقعی تاثیر گذاشته بود.

اجرای نقش یک راهزن در غرب وحشی باید پیچیدگی‌ها و سختی‌های مخصوص به خود را داشته باشد. کمی در این رابطه برای ما توضیح بدهید. 

اسلویر: در بخش ساخت دیجیتال بازی، محدودیت‌هایی وجود دارد که آزادی عمل را کم‌ و زیاد می‌کند. من مجبور بودم که بیش از ۸ قطعه آهنگ را با گیتار بزنم. همزمان هم گیتار بزنم و هم به همراه آن آواز بخوانم. طراحان راک‌استار از قبل برای شخصیت خاویر استایل مخصوصی را در نظر گرفته بودند و من مجبور بودم که در همان استایل خاص بنشینم، گیتار بزنم و آواز بخوانم، آن هم در حالی که لباس مخصوص موشن کپچر (Motion Capture) به تن دارم و سنسورهای توپ‌مانند در همه‌جای بدنت قرار دارند.

من لباس مخصوص موشن کپچر را پوشیده‌ام، سنسورهای توپی عضلاتم را سوراخ می‌کنند، یک مجموعه‌ی کامل دوربین برروی من قرار دارد که میزان تحرکم را محدود می‌کند، بانداژهای مخصوصی دور انگشتانم بسته‌ام که دوباره از آن سنسورهای توپ مانند دارند و در همین حین باید گیتار بزنم! باید انگشتانم را تکان بدهم! آن‌ها می‌گویند «شروع کن» و من فقط با خودم می‌گویم «ای خدا … امیدوارم این‌بار نتیجه چیزی باشد که بتوان از آن استفاده کرد».

دیگران از سختی کار آنچنان خبر ندارند. آن‌ها نمی‌دانند که شما باید برای مواقع مختلف، دیالوگ‌های متفاوت بگویی: وقتی آرتور به شما نزدیک است، وقتی آرتور از شما دور است، وقتی حالش خوب است، وقتی حالش بد است، وقتی از حمام آمده، وقتی که چیزی را کشته یا وقتی که هیچ کسی را نکشته. این حجم از کار واقعا زیاد است.

بخشی از کار، انجام دادن آن چیزی از که رئیس پروژه از شما می‌خواهد ولی بخش دیگر مربوط به خود شما است. شما باید به این شخصیت‌ها طوری زندگی ببخشید که تا به حال در تلوزیون و برنامه‌های مانند آن مشاهده نشده است. در بازی بیش از ۶۰ ساعت وجود دارد که خاویر به حمام می‌رود و یا به تیز کردن چاقویش مشغول است.

شما باید به این شخصیت‌ها طوری زندگی ببخشید که تا به حال در تلوزیون و برنامه‌های مانند آن مشاهده نشده است.

میان‌پرده‌ها و پایان‌های اشتباه و گمراه‌کننده‌ی بازی برای شما چطور بودند؟ آیا از آن‌ها خبر داشتید؟

اسلویر: صحنه‌های زیادی را ما ضبط کردیم که نهایتا حذف شدند. من از برنامه‌های نویسنده‌ی بازی خبر نداشتم ولی شایعه‌هایی شنیده بودم. دیگر همکاران من در استودیو از حدسیات خود در رابطه با اینکه فلان شخصیت به فلان‌جا می‌رود و چنین کاری را انجام می‌دهد، صحبت می‌کردند. ولی خب… همانند دیگران، ما هم تنها حدس می‌زدیم.

با خود می‌گفتم «آیا این پایان‌هایی که ضبط می‌شوند، فقط برای آن است که ما گمراه شویم؟ که گیج شویم؟» ولی روند کار دقیقا همین‌طور است. تا به حال فکر کرده‌اید که سر صحنه‌ی فیلم‌برداری، چند صحنه‌ی ضبط شده اصلا کاری از پیش نمی‌برند و تنها ضبط می‌شوند؟ قضیه دقیقا شبیه به همان است.

در مثالی کاملا متفاوت، یکی از کارکنان استودیو لوگوی Red Dead Redemption 2 را برروی بدنش تتو کرده‌ بود. برای این‌ که لوگوی بازی لو نرود، او را مجبور کردند که تتوی روی بدنش را تغییر دهد و عدد دو را به زبان رومی تغییر دادند. در آن روز تمامی اعضای گروه وندر لیند با خود گفتیم که شاید بهتر باشد همه‌ی ما تتوی عدد دو را به رومی برروی بدنمان بزنیم تا او کمی احساس بهتری داشته باشد، ولی این کار را انجام ندادیم.

در آن روز تمامی اعضای گروه وندر لیند با خود گفتیم که شاید بهتر باشد همه‌ی ما تتوی عدد دو را به رومی برروی بدنمان بزنیم تا او کمی احساس بهتری داشته باشد.

رابطه‌ی شما و گروهتان با دیگر افراد حاضر در استودیوی راک‌استار چگونه بود؟

اسلویر: در کل حدود ۲۵ یا ۳۰ نفر در صحنه‌ای که درحال ضبط کردن هستیم، کار می‌کنند. در اتاق ضبط نیز حداکثر ۱۰ نفر هستند. من با چند تن از تهیه‌کنندگان بازی صحبت کرده‌ام، ولی رابطه‌ی ما با تیم راک‌استار به همین جا ختم می‌شود. دوربین‌هایی در سر صحنه قرارا دارند که که ارتباط زنده‌ دارند با شعبه‌ی راک‌استار سن‌دیگو (San Diego). کسانی که تا به حال ملاقاتشان نکرده‌ام.

در رابطه با شخصیت خاویر موردی هست که بخواهید ذکر کنید؟

اسلویر: مردم همیشه در ذهن خود دارند که خاویر در آینده یک آدم به درد نخور و عوضی خواهد شد. شما زمان زیادی را به دنبال خاویر می‌گردید تا او را به قتل برسانید. ولی اگر نسخه‌ی اول بازی را تجربه نکرده باشید، تمام مدتی که باخاویر به ماهیگیری می‌روید یا در گروه در کنار آتش دور هم آواز می‌خوانید، حسی متفاوت به شما می‌دادند.

چرا یک نفر به یک گروه ملحق می‌شود؟ خاویر به دنبال یک خانه است، جایی که به آن تعلق داشته باشد. او به آمریکا مهاجرت کرد و برای اینکه بیشتر شبیه به آمریکایی‌ها باشد، نام خود را به خاویر تغییر داد. او تلاش می‌کند که با فرهنگی جدید سازگار شود، ولی هر چه قدر بیشتر تلاش می‌کند، کم‌تر به آن عادت می‌کند و به اصطلاح از آن دور می‌شود. در یک جای جدید، تلاش می‌کند که قانون‌های آن محل را به خوبی یاد بگیرد. ولی با این حال، خاویری که من نقش آن را داشتم هنوز هم در کنار آتشی کوچک می‌نشیند و برای مکزیک دوست‌داشتنی خود آواز می‌خواند. او از این طریق احساسات درونی خود را بروز می‌دهد. من فکر می‌کنم که روح او به دو قسمت شکسته است: شخصیت مکزیکی و آمریکایی که خاویر در تصمیم‌گیری بین این دو شخصیت، ناتوان مانده است.

بازی Red Dead Redemption 2 هم‌اکنون برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و اکس‌باکس وان در دسترس است. شما می‌توانید نقد و بررسی کامل این بازی تحت عنوان بازگشت باشکوه پادشاه غرب وحشی | نقد و بررسی بازی Red Dead Redemption 2 را مطالعه کنید. این بازی توسط سعید آقابابایی به صورت ویدئویی نیز نقد شده که در اینجا می‌توانید آن را مشاهده کنید. اگر از کسانی هستید که عملکرد فنی بازی برایتان مهم است، تحلیل فنی این عنوان برای شما تدارک دیده شده است که در این نشانی قرار دارد. در صورتی که هنوز اقدام به خریداری این بازی نکرده‌اید، می‌توانید هایلایت مربوط به این بازی با نام هایلایت: نکاتی که پیش از خرید بازی Red Dead Redemption 2 باید بدانید را مشاهده کنید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مصاحبه با صداگذار Red Dead Redemption 2 | صحبت در رابطه با روند ساخت، ضبط میان پرده‌ها و بیشتر - گیمفا
مصاحبه با صداگذار Red Dead Redemption 2 | صحبت در رابطه با روند ساخت، ضبط میان پرده‌ها و بیشتر - گیمفا
مصاحبه با صداگذار Red Dead Redemption 2 | صحبت در رابطه با روند ساخت، ضبط میان پرده‌ها و بیشتر - گیمفا
مصاحبه با صداگذار Red Dead Redemption 2 | صحبت در رابطه با روند ساخت، ضبط میان پرده‌ها و بیشتر - گیمفا
مصاحبه با صداگذار Red Dead Redemption 2 | صحبت در رابطه با روند ساخت، ضبط میان پرده‌ها و بیشتر - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • call گفت:

    می‌گن GTA VI تو ۲ تا شهر جریان داره. مثل GTA پنجم هم زمان می‌تونی چندتا کرکتر رو کنترل کنی، منتها یه شخصیت مؤنثم به گیم اضافه شده. حول حوشه ۲۰۲۳ ام منتشر می‌شه. اگه HAARP بزار، بازیش می‌کنیم! البته، شاید.
    درکل راک‌استار کارش درسته.

    • میشه بگید این اطلاعاتو از کجا دقیقا اوردید؟ (۴ سال دیگه آخه :/ ) اون بحث مرکز تحقیقاتی هارپ هم اوایل هایپ منو تا سقف بالا برد 🙂 ولی خب یه مطلب دربارش خوندم که کلا هارپو با خاک یکسان کرده بود و با دلایل علمی کلا تاثیرش رو ایران رو رد کرده بود! فقط محض اطلاع گفتم وگرنه خودمم نمیدونم واقعیه یا نه :/

    • تو پستای مختلف راجب RDR2 و عظمتش زیاد صحبت کردم و کردیم …حالا نوبتیم که باشه نوبت صحبت کردن راجب یکی از بهترین پروتاگونیست های تاریخ صنعت گیمه… :

      ((اسپویل…))_________________________________________

      راک استار کار بزرگی کرد…یه کار خیلی بزرگ…
      راک استار با خلق آرتور مورگان و روایتی که براش در نظر گرفته بود ، کاری کرد که شاید حتی خودشم نتونه دوباره اونو انجام بده…! و این کار بزرگ ، خلق یکی از بهترین کارکتر های صنعت گیم بود…کسی که از همون ابتدا شاید هیچکس به موفقیتش امید نداشت و سایه بزرگ جان مارستون و نسخه اول کار رو براش خیلی سخت کرده بود ولی ، در پایان کاری کرد که همون عاشقای جان مارستون و نسخه اول ، با اکراه و بی حوصلگی کنترل جان مارستون رو توی دوتا اپیلوگ بازی به دست بگیرن…!
      درباره نحوه شخصیت پردازی آرتور توی این بازی میشه مقاله ها نوشت و ساعت ها بحث کرد…فراز و فرود این شخصیت و خلقیاتش که روی تجربیات گیمر تاثیر میزاشت ، به معنای واقعی کلمه (خاص) بود…آرتور مورگانی که در ابتدای راه و اوایل بازی در قدرتمند ترین حالت روحی و شخصیتی قرار داره و در ادامه مسیر بخاطر بیماری ای که به تراژیک ترین شکل ممکن بهش مبتلا میشه ، فرصتی براش پیش میاد تا خود واقعیش رو نشون بده! اون چیزی که همیشه میخواست باشه و واقعا بود! … یک مرد دلسوز و فداکار و دوست داشتنی…
      نکته جالب ماجرا اینجاست که آرتور بر خلاف اکثر قهرمان های داستان های مختلف ، زمانی که در اوج قدرت و تسلط فکری هست فقط دوست داشتنی و جذابه ولی ، زمانی که دچار ضعف و سستی و درگیری های شدید فکری میشه به معنای واقعی کلمه مخاطب ، عاشقش میشه…! و این یعنی دوست داشتنی بودن و محبوبیت در اوج سستی و ضعف! چیزی که کم تر تو این صنعت دیده بودیم…
      البته نباید این مسئله رو اشتباه برداشت کرد…! بیماری سل تنها دلیل شروع تغییر رفتار آرتور نبود و این بیماری فقط بستر رو برای رستگار شدن آرتور مورگان فراهم کرد…!

      ارتباط برقرار کردن با آرتور واقعا سادست…حتی همون اوایل بازی که هنوز چیز زیادی ازش نمیدونید که بخواید باهاش همذات پنداری کنید ولی ، آرتور خیلی زود خودشو به مخاطب نشون میده…در واقع توی تک تک سکانس های بازی و ماموریت های بازی ، روند شخصیت پردازی آرتور در حال تکمیل شدنه…به جرئت میتونم بگم حتی یک ماموریت فرعی ، یک ماموریت اصلی ، یک رندوم ایونت یا ماموریت جزئی تو بازی نیست که در جهت شخصیت پردازی آرتور نباشه…! همشون با هم در حال تکمیل کردن این روند هستن و این چیزیه که نحوه شخصیت پردازی آرتور مورگان رو خاص کرده…حتی اگر دقت کنید ، کار های ساده ای مثل شکار کردن توی بازی هم داره این روند رو کامل میکنه…به عنوان مثال آرتور تمایل زیادی به شکار کردن حیوانات نداره و به اصطلاح از این کار لذت نمیبره و فقط بخاطر کمپش این کارو انجام میده و اینو به راحتی میشه فهمید که از کشتن حیوانات ناراحت میشه و این ناراحتی ها و درگیری های درونی و ذهنی آرتور به زیبا ترین شکل ممکن نشون داده میشن!! (زمانی که یک حیوون رو بخواید شکار کنید و زخمی بشه میرید بالاسرش و باید کارشو تموم کنید و کاملا مشخصه که آرتور از روی اکراه این کارو میکنه و میگه : واقعا معذرت میخوام پسر! یا اینکه میگه : منو ببخش زیاد طول نمیکشه… و همچنین زمانهایی که از فرط ناراحتی میاد و میشینه کنار اعضای کمپ و باهاشون درد و دل میکنه برای مثال با مری بث یا تیلی) حالا تصور کنید چنین آدم دل رحمی که حتی از کشتن حیوانات هم ناراحت میشه چطور بعد از کشتن آدم ها میتونه با خودش کنار بیاد؟؟! این درگیری های ذهنی آرتور تا اخرین لحظات عمرش باهاش همراهه و عذابش میده چونکه بخاطر کمپ و کسی که بهش وفاداره ، مجبوره تا عقاید فکریشو زیر پا بزاره ولی ، از یه جایی به بعد میگه نه!! دیگه نمیتونم… و از اونجاست که آرتور مورگان به سمت رستگاری حرکتش رو شروع میکنه…
      فقط کافیه به لحظه لحظه دقایقی که با آرتور میگذرونید دقت کنید تا همون لحظات اول جای خودشو تو دلتون باز کنه…سازنده ها به شکل کاملا هوشمندانه ای یه سری چیز ها رو تو بازی قرار دادن که شاید بنطر خیلی ها بی اهمیت و بی کاربرد بیاد ولی اگر بهشون دقت کنید میتونید با آرتور بیشتر همذات پنداری کنید…باز هم برای مثال ، در سالن ها اگر زن ها به شما پیشنهاد بدن شما دوتا گزینه پیش روتون قرار میگیره : ریجکت و دیکلاین! شاید با خودتون بگید خب جفتش درخواست طرف مقابل رو رد میکنه و این معنی نمیده ولی بازی داره غیر مستقیم به شما میفهمونه که آرتور ذاتا آدم شریفیه…هنوز که هنوزه بعد از مدت ها به عشقش وفاداره…با اینکه هیچوقت نتونسته بهش برسه…!
      یا یک مثال دیگه ، اینکه اگر خودتون رو داخل آینه نگاه کنید…اغلب اوقات آرتور از خودش متنفره! و مثلا به خودش میگه : تو یک هیولایی…!و این نشون میده که از کاری که داره میکنه راضی نیست…واقعا روند شخصیت پردازی این بازی تو کل تاریخ این صنعت نظیر نداره و تمام این ریزه کاری ها در کنار مهم ترین نکته بازی یعنی نوار شرافت ، کاری میکنه تا حتی به کوچک ترین و بی اهمیت ترین چیز ها هم داخل داخل بازی اهمیت بدین و براتون مهم میشه! درک این جزئیات و لذت بردن ازشون کار سختی نیست…فقط و فقط ، دقت کردن میخواد…!

      خطر اسپویل….___________________________________

      در کنار تمامی این موارد ، سکانس های تاثیر گذار هم نقش مهمی رو توی بیاد موندنی تر کردن یک شخصیت ایفا میکنند که ارتور توی این مورد هم چیزی کم نمیزاره…واقعا کم نمیزاره…!
      سکانس بیاد موندنی اوج گرفتن بیماری آرتور توی شهر سینت دینیس و اون حالت مغموم صورتش زمانی که دکتر بهش میگه به سل مبتلا شدی و وقت زیادی واسه زندگی کردن نداری…متاسفم…! ، و بیاد آوردن تمام کارهای بدی که کرده …انگار مثل یک فیلم از جلو چشماش رد میشه…

      سکانس ملاقات دوباره با زن و بچه توماس داونز… کسی که یجورایی مهم ترین اتفاق بازی رو رقم زد و شاید کسی متوجهش نشد… در واقع کمک کردن آرتور به زن و بچه کسی که باعث مبتلا شدنش به بیماری بود…این سکانس به معنا واقعی کلمه نشون داد که آرتور میخواد جبران کنه…حتی با اینکه میدونست شاید خیلی دیر شده باشه…!

      سکانس معروف ملاقات با راهبه در ایستگاه قطار و اون دیالوگ معروف آرتور که در پایانش گفت : میترسم… !
      اره میترسید…آرتور از مرگ میترسید ولی از عواقب کارهای بدش و اینکه واقعا چه چیزی در انتظارشه بیشتر میترسید…و همین باعث حرکتش به سمت رستگار شدن بود…

      و همچنین سکانس بیادموندنی نسل هشتم و last ride فراموش نشدنی با موسیقی متنی فراموش نشدنی و وداع آخر با جان مارستون که مورگان دوست داشتنی کلاهشو میزاره روی سر جان و…

      ای کاش این مدل شخصیت پردازی تو صنعت گیم از این به بعد بیشتر مورد استفاده قرار بگیره…شخصیت پردازی که تو لحظه لحظه بازی جریان داره و یجورایی همچین چیزی رو فقط و فقط تو صنعت دوست داشتنی گیم ، میشه پیاده کرد…

      ((پایان اسپویل))…____________________________________((پایان اسپویل))

      • NAVID741 گفت:

        دمت گرمممم. عالی بود توضیحاتت! برا هیچ مطلبی حال نداشتم برم لاگین کنم نظر بدم! ولی این نظرت واقعا ارزششو داشت

        اسپویل……………

        واقعا هنوزم وقتی یاد اون صحنه مرگش که رو تخته سنگ افتاده و خورشیدی که داره مث عمر آرتور غروب میکنه و اون آهنگ فوق العاده May I و چشمای آرتور که آروم آروم بسته میشه میفتم مو به تنم سیخ میشه!!! فوق العادس. هنوزم یه جوری میشم با فکر کردن بهش.

      • 2B گفت:

        Navi741@
        اتفاقا گاد لایق بود با دلیل عرض کنم کاربر amirdt2 کامنتی که گذاشت صرفا مربوط به داستان سرایی و شخصیت پردازی که الحق استادانه کار شده بود اتفاقا همین داستان سرایی خارقالعاده باعث شده دوستان به این طرز فکر برسن که حتما حق خوری شده تقریبا در اکثر بحثا عمده تاثیر و تعریف و تمجید ها از رد دد در همین راستاس اما میشه موضوع رو جور دیگه هم دید در مقابل رد دد،عنوان گاد نه تنها در مورد داستان پردازی و شخصیت پردازی کم نداره اما شاید در بخش گیم پلی و قبول ریسک و تغییرات گسترده که کلا بازی رو متحول و متفاوت از گذشته کرد از طرفی باعث جلب نظر منتقدین و درو کردن جوایز کرد ..سانتا حتی اگر هم گوتی و بیگ وینر نمیشد باز هم کار بزرگی رو کرده بود رقابت و درخشش مقابل راک استار بزرگ کار هر استدیویی نیس دوستان من بدون غرض میگم واقعا گاهی در مورد رد دد حوصلم سر میرفت مشابه عناوین خطی که کمترین تاثیر رو انتخابها و پیشبرد داستان داشتیم ،میتونست فرمول همیشگیش رو اندکی تغییر بده … کسی نمی تونه منکر این گفتم بشه که رد دد ۲ از لحاظ گیم پلی همون فرمول قبلی رد دد و سری Gta منتها اندکی بهبود یافته تر بود کاری به جزئیات و گرافیک فنی ندارم که جای بحث ندارن عالی بودن ..، در مقابل گاد اف وار که با طراحی یه سلاح جدید با مکانیسمی نو و بی بدیل کلا گیم پلی دستخوش تغییر شد یعنی گاد اف وار ۲۰۱۸ کمترین شباهتی رو با ۳ نسخه اصلی قبل خودش داشت و همین باعث شده اغلب منتقدین و بازی بازها راجب نسخه دوم از سه گانه دوم گاد هیجان زده و هایپ باشن که باز بناس با چه تغییراتی مواجه بشن…(مجددا اشارا میکنم این همون دلیل وب سایت مطرح و معتبر پولیگان هست)

        • 2B گفت:

          بنظر نظر دوستمون ویرایش شد

        • ‘اتفاقا گاد لایق بود با دلیل عرض کنم کاربر amirdt2 کامنتی که گذاشت صرفا مربوط به داستان سرایی و شخصیت پردازی که الحق استادانه کار شده بود ‘
          دقیق متوجه صحبتتون نشدم در مورد کدوم کامنت من دارید صحبت میکنید ؟
          ————————-
          در مورد گاد و ردد این دو بازی هردوشون شاهکار هستن منتها چند مسئله هست که باید دقت بشه
          ردد ۲ بیشتر یه شبیه ساز غرب وحشیه
          کسی که ردد رو بازی نکرده نباید از بازی ایراد بگیره این فقط در مورد ردد صدق نمیکنه در مورد تمام بازی ها همینه وقتی شما یه بازی رو تجربه نکردید که نمیشه بیاید ازش ایراد بگیرید و یا حتی بگید اون بازی فوق العادس…
          من دیدم طرف تنها چند تا بازی رو این نسل موفق به تجربشون شده و داره از ردد ایراد میگیره که چرا اینجوریه چرا اونجوریه
          ردد ۲ بازی نیست که بخوای ۱ ساعت بشینی پاش و بعد بازی رو نقد کنی …
          ردد کم کم باید ۱۰ ساعت بازی کنی تا تازه یکم بازی دستت … تازه یکم!
          اینو برای این گفتم که در تکمیل حرف های شما این مورد رو اضافه کنم الان یسری که در لباس فن های گاد ظاهر میشن و به کبوندن یه بازی مثل ردد میپردازن اینا هیتر هستن نه سونی فن یا گاد فن …
          اگر کسی مثل شما بگه که اقا از نظر شخصی من ردد توی بعضی موارد خسته کننده میشد یا حوصلم سر میرفت سرش کسی حرفی نداره چون نظر شخصیه شماست و نظر شخصی هیچکس مطلقا یه فکت نیست همونطور که برای من ردد تا به اینجا ذره ایی تکراری نشده به خاطر ماموریت های فرعی زیاد بازی و همچنین کار هایی که میشه در بازی انجام داد (بعد از ۸۰ و خورده ایی ساعت تجربه ردد ) و قطعا برای یکی مثل شما ممکنه خسته کننده بشه
          اما وقتی یه نفر میاد و مینویسه که
          ردد گیم پلی خوبی نداره
          ردد گرافیک نداره
          ردد اسب دوانیه
          ردد خسته کنندس
          اینا میشه صادر کردن فکت و همین باعث این همه درگیری میشه..اینارو در تکمیل حرف شما گفتم
          —————
          در مورد شخصیت پردازی هم به(نظرم) ردد ۲ به مراتب بالاتر از گاد قرار میگیره چون ردد تعداد شخصیت بیشتری نسبت به گاد داره و در شخصیت پردازی تک تک اونها سنگ تموم میزاره
          مثل همه ی اعضای کمپ داچ – خود داچ و در راس اونها ارتور و فکر میکنم واضح باشه که شخصیت پردازی برای این همه کارکتر به مراتب دشوار تر از شخصیت های گاد هست …
          بزرگترین نقطه قوت گاد توی شخصیت پردازی خود شخص کریتوس بود که ما با نیمه ی دوم اون اشنا میشدیم و روی خوب این پدر خشمگین رو هم میدیدم

          • 2B گفت:

            رد دد رو تا چپتر ۵ رفتم همونجا رها کردمش ..اتفاقا بازی کردم که میگم همون زمان انتشار هم خریدمش …گیم پلی همون نسخه بهبود یافته gta و rd هست ،

            • فکر کنم شما هم مثل کسایی هستید که کامنتو نمیخونن پاسخ میدن …
              من نوشتم شما بازی نکردی ؟به من مربوطه شما زمان انتشار بازی رو خریدید یا نه ؟
              صحبتتون مثل کسایی هست که میگن اره من زودتر از بقیه خریدم مثلا …
              خوب الان منم بازی رو پیش خرید کرده بودم …
              که چی بشه الان ؟
              گیم پلی بازی شبیه ردد نسخه ی ۱ هست البته شباهت کمی داره اما به هیچ وجه شبیه gta نیست
              شما چپتر ۶ که مهم ترین چپتر بازی هست رو تجربه نکردید…
              میگم که این بازی حوصله میخواد … کسی که حوصله ی کافی نداره نباید از بازی ایراد بگیره … بازی حوصله سر بر نیست هیچکس هم از این مورد ایراد نگرفته همه دارن از واقع گرایی بازی ایراد میگیرن …
              نظر شخصی شما یه فکت نیست همونطور که نظر شخصی من هم یه فکت نیست …

        • NAVID741 گفت:

          @۲B

          راستش من گاد آف وار رو بازی بازی نکردم و نمیتونم نظر بدم فقط نیم ساعت اولشو پیش یکی از دوستان بازی کردم! کلا نسل هشت بود من کنسول گرفتم و قبلش با پی سی بازی میکردم و کلا هیچ کدوم از سری های گاد آف وار رو بازی نکردم متاسفانه!!! ولی بعد این کنکور لعنتی حتما سراغش میرم!

          ولی در هر صورت من توی این دوازده سالی که بازی میکنم با هیچ بازی به اندازه رد دد و با هیچ شخصیتی به اندازه آرتور ارتباط برقرار نکردم.

          حاوی اسپویل….

          روایت داستان بازی واقعااا فوق العاده بود. اینو خودتم گفتی و هیچ کسی نیست که از روایت داستان این سری ناراضی باشه(البته دو اپی لوگ آخر بازی خیلی هول هولی میخواست سر و ته ماجرا رو ببنده بره و واقعا به قوی داستان آرتور نبود! فک میکنم پتانسیل بیشتری داشت اون دو اپی لوگ آخر بازی ولی خب به نظرم اصلا به خوبی داستان آرتور نبود! خیلی گنگ آخرش تموم شد و داچ راحت مایکا رو کشت و بی هیچ حرفی برداشتو رفت! )
          گیم پلی بازی رو برای قضاوت باید به دو مسئله توجه کرد، اولیش که سلیقس که اون جای بحث نداره و مسئله دوم اینه که باید یه نگاه به دوره زمانی و محدودیتای سازندگان کنید! ببینید تا اونجایی که میدونم کریتوس یک خداس و دنیای بازی توی دنیای اساطیری هست و به طبع دست سازندگان برای گیم پلی بازی و نوآوری تو اون بسیار بسیار باز تر از غرب وحشیه! گیم پلی ای که راکستار برای غرب وحشی ساخت واقعاااا شاهکار بود و بیشترین پتانسیل ممکن رو از همه چیز غرب وحشی برد. حتی راکستار برای اینکه میدونست توی دنیای بزرگ غرب وحشی مطمئنن کاربر اینکه این مسیرهای طولانی رو با اسب بره خسته کننده میشه براش، کلی راهکار جذاب داد! از اتفاقای رندم بازی بگیرین تا تغییرات سریع آب و هوا(چرخه شب و روز) و مناظر فوق العادههههه زیبا که من به شخصه چند دقیقه ای میموندم و فقط تماشا میکردم! واقعا شما نمیتونین توی یه منظره دو تا درخت شبیه به هم پیدا کنین! حتی اندازه درخت ها و نحوه قرارگیری شاخه ها و همه چیززز فرق داره!
          حرفم اینه راکستار از هرچیز غرب وحشی تماما استفاده کرد و اگر باز هم براتون خسته کنندس تقصیر راکستار نیست، بر میگرده به سلیقه خودتون!

          به شخصه از هیچ چیز این بازی ایراد نگرفتم و واقعا از همه چیزش لذت بردم
          (به جز در مورد همون دو اپی لوگ آخر بازی و اون منطقه نیو آستین که اون سمت بلک واتر بود و راکستار این همه هزینه صرف ساخت اون کرد ولی با آرتور نمیتونستی وارد اون شی و تجربش کنی! در حالی که غرب وحشی با اون بیابونای سوزانش و کاکتوساش معروفه!!! )

          • در تکمیل صحبت های شما قیافه ی npc ها هم همیشه باهم تفاوت داره حالا اندک یا زیاد فرق نمیکنه مهم اینه شما در همه ی چیز تنوع رو حس میکنید…
            سیستم شرافت بازی و اینکه ۴ نوع پایان مختلف براش باز میشه و اینکه بالغ بر ۶۰ درصد دیالوگ های ارتور در صورت سیستم شرافت عوض میشه همش از کار بزرگیه که راکستار انجام داده …
            دیالوگ های npc ها و واقع گرایی بازی هم فوق العادس …
            گیم پلی بازی و همچنین گان پلی اون رو هم من واقعا ازش لذت میبرم مشکلی درش نمیبنیم

      • ShahinSky گفت:

        عه راست میگی اونجا که رفته بود دنبال پول و مرد مریضه توی صورت ارتور سرفه میکنه همونجا مریض میشه ، خوده ارتور میدونست از شوهر این زن بیماریو گرفته؟ من فکر کردم چون زنه بخاطر مرگ شورهرش زندگیش بهم ریخته ارتور دلش سوخته بهش کمک میکنه پس با این وجود که دلیل مرگش این خانواده بودن باز چرا باید بهشون کمک میکرد!؟! ارتور ذاتا ادم درستی بود وقتی مدیر جمع کردن پولا میخاد ارتور رو بفرسته دنبال طلبا ارتور دلش نمیخواست بره چون مجبور میشد خشن باشه
        تو بازی وقتی که ازادی میشه در نقش یه قاتل روانی باشی که من بیشتر با جان مارستون اینجوریم استایلش به کابوی جماعت بیشتر میخوره پاهای پرانتزیشم جالبترش کرده اما ارتور همه چی تمام بود، جایی که گفتی اخرش روی تخته سنگ افتاده خورشید غروب میکنه رو چطور ندیدم! اخرش که با انتخاب هر دو کزینه به هر حال ارتور میره دنبال مایکا و کارش تموم میشه و سرشو میزاره زمین که بعدش جانو کنترل میکنیم. غروب افتابو تخته سنگو کجا دیدی؟

        • NFrealmusic گفت:

          خطر اسپویل
          .
          .
          .
          .
          .
          .
          .
          .
          دوست عزیز بازی کلا سه تا پایان داره :
          ۱_پایان خوب بازی که برای انجامش باید درجه Honor مثبت باشه و انتخاب کنید که به جان کمک کنید
          ۲_پایان دوم بازی که باید درجه Honor منفی باشه و باز هم انتخاب کنید به جان کمک کنید
          ۳_پایان سوم که برای انجامش باید انتخاب کنید که به جای کمک به جان برید دنبال پولها
          این پایانی که دوستمون گفتن پایان اول و بهترین پایان بازی هست چون آرتور خیلی آبرومندانه جان به جان آفرین تسلیم میکنه و به زیباترین شکل ممکن رستگاری آرتور رو به تصویر میکشه,موسیقی هم که پخش میشه خیلی با فضا هماهنگه و موهای تن هر گیمریو سیخ میکنه

          • NAVID741 گفت:

            راستش چهار تا پایان داره چون این سومین مورد هم شرافت خوب و بد توش تاثیر داره(در واقع رو نحوه مردن آرتور)

            من اینجا میگمش ولی خودت بری بازی کنی بهتره

            اسپویل…..
            اگه شرافتت مثب باشه و دنبال پولا بری مایکا یه چاقو میزنه به پهلوی آرتور و بعد درگیر میشن که آرتور مایکارو با چاقو یه چششوچششوکور کور میکنه! و بعد هم که داچ میاد و بعد که هردو میرن و آرتور تو اون حالت بیحال میمیره!
            اگر با شرافت منفی برین به جای این صحنه آخری، مایکا بعد اینکه آرتور رو میزنه میره رو سینش میشینه و آروم آروم چاقو رو تو سینه آرتور فرو میکنه!!!!!

            کلا چهارتا پایان داره بازی!!!!

        • NAVID741 گفت:

          اسپویل…..

          اگه درجه شرافتت سفید باشه و اون آخر سر به جان کمک کنی و دنبال پول و مایکا نری این اتفاق میفته!(هر چند تو هر دو مورد مایکا رو باهاش درگیر میشی) و اونجاس که به یادموندنی ترین صحنه گیم(واسه من) رقم میخوره. با اون آهنگ فوق العاده May I

          یه نکته جالب که شاید ندونن بعضیا! اون آهوی که بعد هر چپتر یا یه مراحل خاصی نشون داده میشه در واقع ذات خوب آرتوره و این نشون میده که درجه شرافت شما سفیده! اگه درجه شرافتتون منفی باشه به جاش یه گرگ نشون میده که ذات بد آرتوره(هرچند من خودم عاشق گرگم)

          حتی درجه شرافت رو نحوه مردن آرتور تاثیر داره.

          خیلیییی اسپویل…. 😀

          مثلا اگه درجه شرافتت منفی باشه و اون آخر سر به جان کمک کنی، به جای اینکه با اون تخت سنگ و غروب خورشید روبرو بشی، مایکا یه گلوله تو صورت آرتور خالی میکنه!!! و به وضع اسفناکی میمیره!!!! دیگه اون یکی پایان که اگه منفی باشه درجه شرافت و بری دنبال پولارو نمیگم تا اینو خودت بری ببینی
          ———————-
          ولی حتما یک بار با شرافت مثبت برو و به جان کمک کن تا قشنگ ترین صحنه تو بازیو ببینی

      • navid1998 گفت:

        دست خوش دادا خیلی حال کردم
        خیلی رِوال بود 😉

      • Max.level گفت:

        ناموسا حال کردم داداش خیلی حال کردم دمت گرم :yes: :yes: :rose: :rose:
        واقعا لذت بردم از نظر به این پر محتوایی

      • بسیار زیبا نوشتی لذت بردیم
        این بازی کمال ترکیب گیمپلی و داستانه که هیچ بازی تا حالا مشابهش رو انجام نداده

      • Artur Murgan گفت:

        داداش قریب به هشت ساله که با خانواده بزرگ گیمفام و روزای خیلی خوبی با این سایت و کاربرای گلش گذروندم ولی هیچ وقت ثبت نام نکردم و نظر ندادم ولی این تحلیل خیلی زیبا و پر و پیمونت از شخصیت آرتور باعث شد که ثبت نام کنم و ازت بابت این نظرت تشکر کنم چون گیمرایی مثل تو نه تنها کیفیت سایت بلکه کیفیت صنعت گیمو بالا می برن :rose: :rose:
        اسپویل

        فقط کافیه برید تو یوتیوب سرچ کنید و ببیند استریمر هایی که بازی red dead redemption2 رو بازی می کردن چطور با دیدن پایان بازی و وداع آرتور و جان و لحظه مرگ زیبا و حماسی و تراژدیک آرتور چطور گریه می کنن واقعا راکستار کاری کرد که شاید دوباره توانایی اونو نداشته باشه و اونم خلق آرتور مورگانه

      • واقعا خوب نوشتی.. دست مریزاد.
        …….اسپویل……
        به نظرم من و برای من تاثیر گذار ترین و غافلگیرانه ترین صحنه بازی صحنه ای بود که شاید خیلی ها بهش توجی نکردن و واقعا تو بازی اهمیت بالایی داشت. ..صحنه ای که زوال گنگ رو در پیش داشت. نقطه ای که دیوانه شدن داچ رو نشون داد(که البته ما میگیم دیوانه ولی شاید بهتره از دیدگاه ارتور بگیم که میگه شاید داچ داره اونی که همیشه بوده رو نشون میده). نقطه ای که موجب به جان هم افتادن اعضای گنگ شد و نقطه ای که رستگاری ارتور رو در پی داشت………. لحظه تیر خورد هوسیا(Hosea).
        هوسیا بود که در تمام این سالها این گنگ رو پرقدرت و باقی نگهداشته بود. شاید تو بازی ما زیاد با او اشنا نشدیم ولی روند بازی به ما میگفت که این مرد حتی زیر پر و بال داچ رو گرفته و داچ نمیتونه به تنهایی گروه رو رهبری کنه.

        داستان بازی با اینکه برای امثال من که رد دد یک رو بازی کرده بودم قابل پیش بینی بود ولی به هیچ وجه اینطوری نبود که اخر بازی با خودم بگم میدونستم اینطوری میشه….

        روایت فوق العاده بود. که دیگه نیازی من نیست بگم.
        و تنها ایراد من از این بازی اینه که اقا راک استار اومده بزرگترین نقشه رو برای بازی پیاده کرده ولی دریغ از یه مرحله تو بیابون های داغ و سوزان غرب وحشی. اون. کاکتوس ها اون موجودات اون. گرما. این مشکل غیر قابل درکی هست برای من….

        در اخر دوستان من خودم هم گاد و هم اینو بازی کردم و از هردو لذت بردم و اصلا اهمیتی به گوتی یا اینا نمیدم……. به جای مقایسه فقط لذت ببرید…

  • واقعا سعی و تلاش سازندگان برای بی نقص ساختن این بازی مشخصه و معلومه چرا کارکنان راکستار اینقد برای بازی کار می کردن و تلاششون بیهوده نبوده تا یک بازی شاهکار رو تحویل بدن ولی این ظرافت و گرافیک زیاد باعث زیاد شدن باگ های شد که باعث شد یوز اسکور بازی جدا از ایراد های بی خود کم بشه.
    الآن دوباره توی این پست دعوا بین گوتی سال میشه باید به طرفداری red dead بگم شاید واقعا گوتی سال مال red dead بود و gow حقشو خورد اما سال ۲۰۱۳ هم gta v حق the last of us رو خورد و اگر قرار بود the last of us اون سال منتشر نشه باز نباید گوتی به gta می رسید و حق bioshock بودش.

    • وقتی خود بارلوگ که همه کاره gow محسوب میشه موقع انتشار رد دد بازی توییت میزنه که برای نصب بازی داره کنسول رو آماده میکنه معلومه این بحث های کودکانه بیخوده.یارو خیلی منت سر سانتا و سونی گذاشته باشه و اکانت هکی نخریده باشه نهایت اینجا بعد ۳ ماه تونسته نسخه کارکرده بازی رو دست دو کرایه کنه،جوری قمپز در میکنه انگار کارگردان هنری بازی بوده ،بازیش گوتی گرفته،تنها یک عامل باعث شد که رد دد امسال گوتی نشه و اونم عرضه نشدن بر روی pc بود اگر انحصاری کنسولی نبود داورهای tga قطعا با وجود تمام شایستگی ها gow گوتی رو میدادن به rdr2.از نظر من نسخه بعدی گاد ۱۰۰ درصد لیاقت گرفتن گوتی اونسال رو داره چون بسط داستان و درگیری و ماجراهای عمیق تر و هیجان انگیز تری رو درش شاهدیم.اما نسخه اول با وجود فوق العاده بودن بیشتر یک پیش درآمد بر نسخه بعدیه.
      TLOU هم صد افسوس زمانی عرضه شد که TGA وجود نداشت و مراسم به اسم SPIKE برگزار میشد. قطعا از جف کیلی ۲۰۱۳ جایزه رو دریافت میکرد و این از شانس بد ناتی داگ بود چون استدیو سال لقب گرفت اما جایزه بازی سال رو نبرد:cry:

      • 2B گفت:

        خب بارلوک گفته برا نصب بازی کنسول رو اماده میکنه یعنی چی مثلا؟ خب موقع انتشار و نمرات گاد هم خیلی ها تحسین کردن از جمله کامیای بزرگ خالق DMC …. انحصاری بودن یا نبودن هم دلیلش نیس زلدا و… انحصاری هستن و گوتی هم شدن …داوران گیم اواردز به قول یه خبرنگاری بیشتر نگاه میکنن به گیم پلی و نو اوری تا باقی فاکتورها دخیل در بازی یا یه بهبود و ارتقا در عناصر بازی مثل برگزیدن اورواچ در مقابل انچارتد که صرفا یه بهبود بر نسخه های قبلیش بود تا یه نواوری…دلیل
        .
        انتخاب گاد توسط منتقد پولیگان
        God of War مدرک محکمی است و نشان از این دارد که نسخه‌های بعدی می‌توانند یک فرصت تلقی شوند؛ نه برای ساخت یک چیز جدید بلکه به منظور موشکافی بیشتر در گذشته. این بسیار هیجان انگیز است زیرا نشان می‌دهد که نسخه‌های بعدی تجربه‌ی ادامه‌دار یکنواختی از نسخه‌ی سال ۲۰۱۸ نخواهند بود
        .
        سی گفته رد دد بازی بد یا ضعیفی هست؟ چون گاد گوتی شده همچین برداشتی شده؟
        چطور میشه انتخاب نشدن لست و تعداد جوایز گوتی ویچر ۳ رو بارها به تعنه کوبیدیت تو سر سونی فنها حالا که گاد با اقتدار گوتی شده یهو اسمون تپید؟ استدلال و فکت مضحک صادر نکنید و نظر شخصیتون رو به جمع تحمیل نکنید ! زبان انگلیسی که بلد نیستی قطعا مشخصه
        https://gamefa.com/525030/game-of-the-year-best-games-of-2018/
        همین دیروز بود انگار گیمفا تیتر زد برترین بازی ۲۰۱۸ از نگاه منتقدین برو یدور بخون تا دلیل گوتی شدن گاد رو متوجه بشی…
        کلی میگم اینقدر هم هیتر های سونی فاز برندارن هر چقدر هم زور بزنید خدای جنگ هم گیم اواردز رو برد هم از نگاه اکثر مجلات معتبر گیمینگ و منتقدین گوتی شد…این بحث رو تموم کنید..اگر حق گاد نیست پس حق ویچر هم نبود حق بلادبورن رو خورده بود!
        یه عده مایکرو فن یا pc گیمر اومدن با دلایل خنده دار به خیال خودشون منطقی میزان سوزششون رو نشون میدن…داداشا اونا که دستی بر اتش دارن انتخاب خودشون رو کردن نظر شما کارشناسان پیژامه پوش هم ابدا اعتباری نداره پس بیخود فضای سایت رو ملتهب نکنید…ضمنا من هر دو عنوان رو تجربه کردم و از هر دو نهایت لذت رو بردم طوری که واقعا نمی تونم بین این دو انتخابی داشته باشم ولی به هر حال باید تابع اکثریت بود این جوایز هم نمادین هست….البته اینم بگم همین رد دد رو سونی منتشر میکرد و راکستار فرست پارتیش بود فکت ها و نظرات دوستان الان چیز دیگه ایی میشد چون صدرصد چیزی که سونی بسازه به سلیقشون نمی خوره ولی برا یه شایعه که منتشر شده بود گویا ماکرو با کوانتوم دریم مذاکراتی داشته سر از پا نمیشناختن بعضی ها!!

        • ۲B
          باشه حالا چرا جوش میاری فعلا یک لیوان آب خنک بخور تا بعد 😀
          من در رد یا تایید جایزه God Of War حرفی نزدم لازمم نیست برچسب فن بودن شرکتی رو بهم بزنی.تا اونجا هم که بتونم بی طرفم الا جلوی آقایون متعصب که اکثرا هم سونی فن هستند.نکنه چون بازی رو هکی گرفتی بهت برخورد از حرفام ?:-) شما نبودی زیر پستای بازی اسمش میپرسیدی سوییچم رو هک کنم؟
          یکجور میگی نوآوری انگار رد دد یه اسکی از چندتا بازی یوبی سافت بود و گاد اولین عنوان در سبک h&s و داستان Red dead redemption 2 یک داستان سطحی و آبکی داشت God of war هم داستانش تنه میزد به داستان The last of us.والا هر دو هیچی کم نداشتن نه red dead نه god of war.این خود سونی فنا بودن که بحث بیخود بهتر بودن بین god of war و tlou رو پیش میکشید و تو سر کله هم میزدن.خودتون tga رو بخاطر گوتی شدن overwatch میکوبیدید حالا چون رسید به god شد معتبر؟همین پولیگان سال ۲۰۱۶ بهترین بازی از نظر polygon تو سالی که اورواچ گوتی شد و uncharted 4 بازی doom رو انتخاب کرد پس شما حق نداری بگی اونجا ناحقی شد چون پولیگان هیچ کدوم رو به عنوان بازی سال انتخاب نکرد و حتی آنچارتد رو جزو ۱۰ بازی سال.همین سایت گیم اسپات اعتبارش بیشتر از پولیگان نباشه کمتر نیست ۲۰۱۶ بازی overwatch و امسال red dead رو انتخاب کرد پس سلیقه ها همون طور که می بینی بعضی وقتها زمین تا آسمون با هم فرق داره و هیچ دلیل برتری این نظر به نظر دیگری نیست.pc فن ها که بنده خدا ها از همه بیشتر دلشون خونه چون نه می تونن rdr 2 رو تجربه کنن نه gow پس چرا بیخودی باید بیان سنگ rdr2 رو به سینه بزنن.
          خخخخ مجید جان دلبندم اون شرکتی که میگی Quantic Dream هست فارسیشو درست بنویس نمی خواد توقع درک انگلیسی از ما داشته باشی(کوانتیک دریم) نه Quantum Break که یک بازی انحصاری ساخت مایکروسافت هست(اینم سوتی خفن شما انگلیسی الاصل عزیز که دکتراتون رو از آکسفرد و کمبریج به صورت همزمان گرفتی :rotfl:) چطور سونی فن متعصبی هستی که با حرف ساده در مورد گاد رگ گردن باد میکنه ولی هنوز شرکت های بازیساز و سکند پارتی سونی رو نمیشناسی 😛 :rotfl:

          • 2B گفت:

            خب مشخصا بد جور به جلز ولز افتادی چون جای بحث درست فرار به جلو رو ترجیح دادی و رو اوردی به تحقییر کردن به خیال خام خودت! 😀
            یه گل ریزون بگیریم تو گیمفا بلکه هزینه عمل چشمات جور بشه چون واضحه درست نمی بینی 😀 من نوشتم کوانتوم دریم نه کوانتوم بریک! 😐 :laugh:
            کوانتیک دریم صحیح هست اونم چون مثل شما ید طولایی در طومار نویسی ندارم و جهت روشن شدن افکار عمومی اجبارن وسط کار با موبایلم تایپ میکنم این اشتباهات رو مرتکب میشم و بنظر توجیح پذیر هم هست…
            میگی من گاد رو رد نکردم ولی دو جا از کامنتت تلاش مضبوحانه ایی کردی که کوچک بشمری و گوتی شدنش رو به منتشر نشدن رد دد بروی pc ربط بدی 😮 🙄 ربط دادن گودرز به شقایق 😀 :laugh: یکم رو حرفی که زدی فک کنی بد نیست ،کارشناس پیژامه پوش گیمفا داوران گیم اواردز رد دد رو گوتی نکردن چون بجز pc بروی دو پلتفرم منتشر شد بجاش اومدن گاد رو انتخاب کردن که کلا انحصاری ps4 بود ?:-) :rotfl: آب یخ که هیچ من یه قابب یخ رو برات تجویز میکنم امیدوارم که راهگشا باشه…پولبگان و ای جی ان رو بیخیال اصلا …بیگ وینر با اختلاف بیشتر از ۳۰ جایزه در حال حاضر خدای جنگ هست همینطور منتخب گیم اواردز و گوتی ۲۰۱۸ بازم خدای جنگ :-*
            میگی بارلوک توئیت کرده دارم کنسول آماده میکنم برا نصب رد دد نتیجه میگیرم که از نظر بارلوک گوتی حق رد دد بوده 😮 خب منم میگم ۲۰۱۷ سران بتسدا، سی دی پروجکت رد، میکامی، اسپنسر کبیر 😀 هم از تجربه و دیدن هورایزون به وجد اومده بودن پس زلدا حق هورایزون رو خورده! :blush:
            بگذریم برسیم به اونجا که گفتی من از دوستان پرسیدم سوئیچ هم رو هک کنم یانه در واقع من نظر خواستم ولی خب خوشبختانه نیازی ندیدم چون هم توان مالیش رو دارم و هم متناسب با بخش افلاین از بخش انلاین هم لذت میبرم
            تقدیم میکنم به شما
            http://s8.picofile.com/file/8347718742/20190102_203718.jpg
            http://s9.picofile.com/file/8347718768/20190102_203353.jpg
            البته این ها نصف عناوینی که تهیه کردم هستن اونایی که خیلی دوسشون داشتم پس فیزیکی ارشیو کردم…
            هورایزون رو دو بار خریدم چون کاور نسخه اورجینال رو دوست داشتم پس نسخه کامپلیت رو با نسخه اولیه عوض کردم بازی بلاد بورن رو هم نسخه گوتیش رو از آمازون خریدم و از طریق وب سایت لک لک دریافت کردم همون اوایل که ریجن ۲ اروپاش منتشر شده بود! هنوز هم از طریق لک لک خرید دارم از امازون البته نرخش دو برابر در میاد برام ولی خب خدا رو شکر دارم…امیدوارم خدا به شما هم بده بتونید همه عناوین مورد علاقتون رو تجربه کنید…

    • PERSIAN NAZI گفت:

      والا تمام اینها فراموش کردن که اون سال BLACK OPS 2 عرضه شد و بدلیل استقبال وحشتناکی که ازش شد وارد تالار افتخار هم شد و یک نسخه که از طلا ساخته شده رو اونجا گذاشتن
      اون سال یه عنوان شاهکار و بدون کوچکترین باگ دیگه هم داشتیم بنام COMPANY of HEROES 2 که فروش وحشتناکی رو بدست اورد و بهترین RTS و بهترین داستان WW II هم هست
      حالا اینها اینهمه دعوا دارن که عروسک کی قشنگتره من مطمئن هستم که هیچ کدام رو هم بازی نکردن و فقط میخوان خودشون رو بچسبونن به بازی
      یه کاربر داریم بنام GOD OF WAR 0385 اگه درست نوشته باشم که بمن گفت بالای ۳۰ بار تمامش کرده و من هرگز ندیدم بیاد مثل این افراد برخورد کنه و نشون داد که فردی بسیار منطقی و با منزلت هستش و در پیروزی بازی ما رو هم شریک شادی خودش کرد
      حالا ایشون کجا و اینها کجا

      • 2B گفت:

        شما منطق رو چی میبینی!؟ بازی مورد علاقشون گوتی شده با اقتدار ، خب ابراز خوشحالی میکنن اونم تو پستی که کاملا ربط داره به موضوع چرا بیخود جو سازی میکنید؟!! خوشحال هم داره دیگه ،نداره؟ ویچر ۲۰۱۵ گوتی شده بود تا دو سال بعدش هر زمان از عظمت کار گوریلا حرف میزدیم مگه همین فنهای وچیر بلافاصله جوایزش رو به رخ نمی کشیدن ؟ و مقایسه نابرابر و بی مورد به نسخه اول یه فرانچایز نو پا نمی کردن؟ چی شده الان فاز برداشتید همتون..الان همین چند تا کامنت بالاتر هم فکراتون طومار مینویسن که بگن عروسکشون قشنگ تر بوده (رد دد) هر چند که نظراتشون شخصی هست و سر سوزنی حقیقت رو تغییر نمی ده ولی بازم میگم اشکال نداره قشنگیش به همین بحثا و کل کل هاس…

        • PERSIAN NAZI گفت:

          مگه من نگفتم که برام مهم نیست چه بازی جوایز رو ببره و بشه بهترین بازی سال ؟
          مگه من همیشه نمیگم متا و نقد و نمرات و جوایز برام مهم نیست ؟
          مگه من همیشه نمیگم که لذت بازی از هرچیز دیگه ای مهم تره ؟
          مگه من نبودم که گفتم پیشاپیش به رد دد یا خدای جنگ بابت برنده شدن تبریک میگم ؟
          مگه من نبودم که گفتم تابحال ویچر رو بازی نکردم ؟
          غیر از اینه که من رد دد رو بازی نکردم ولی خدای جنگ رو بازی کردم ؟
          هم فکرای من از بازی و بودن در سایت لذت میبرن و قصد تخریب رو ندارن مگر اینکه بهشون گیر بدن و توهین و تخریب کنن
          منطق من اینه که مهم نیست عروسک کی قشنگتره مهم اینه که کی بیشتر با عروسکش بازی میکنه و لذت میبره حالا یکی از دوستان خیلی عزیز میگفت ماشین پلیس
          بنظرت اصلا برای من مهمه که کی چی میبره یا بکجا میرسه ؟
          برای من حتی مهم نیست که ۷ تا سایت به پرو ایوولوشن ساکر ۱۹ نمره ۰ دادن
          برای من حتی مهم نیست که دارک سایدرز ۳ یا شادو اف تومب ریدر رو زدن زمین
          برای من فقط فقط لذت بازی مهمه و روراست بگم برام ناراحت کنندست رفتار این افراد که شدن بازیچه یک کاربر که از خجالت اسم خودش رو تغیر داده و شده تخریبچی و هر توهینی میکنه و چیزی بجز االحقو والانصاف گفتن چیزی بلد نیست
          اخرین باری که سونی جایزه بهترین سال رو برد یادته ؟
          من یادم نیست و برام مهم هم نیست و هیچ اهمیتی هم نمیدم
          چون همیشه اینجوری هستم و اخلاق من همینه

          • 2B گفت:

            اخرین بار سر عنوان انچارتد ۲ جایزه رو برد سر لست هم بیگ وینر شد که عالی بود در کنار رقبای قدری که داشت اون سال…البته دیگه عادی شده هر چند هر ساله بخشی از جوایز رو درو میکنه ۲۰۱۵ بلاد بورن شاهکار محض! ۲۰۱۶ انچارتد..۲۰۱۷ هورایزون..۲۰۱۸ گاد اف وار…بالاخره حرفم اینه کلی بگم یا باید کلا موافق این رویه نبود (گوتی شدن و جوایز و متا) و یا گزینشی نباشه و کامل به نظر اکثرین تمکین کنید و احترام بزارید..در جهان اول هیچ چیز بی دلیل نیست متا برا حمایت از مصرف کننده و نشون دادن عیار محصول بوجود اومد تا مصرف کننده با دیدی بهتر نسبت به خرید اقدام اینطور نباشه که بخاطر تبلیغ و بزرگ نمایی بره پول بریزه رو عنوان بی کیفیت و ناقص مثل استار وارز ptw و ناقص و کم محتوا مثل sot که اون همه هایپ شد تحش بازی کمبود محتوا داشت همینطور گرن اسپورت! اعطای جوایز بازی سال هم انگیزه ایی برای بازیسازها هست همینکه سران ارشد راکستار در همین گیم اوردز های سالهای پیش میومدن و شرکت میکردن در مراسم تا بلکه بازیشون انتخاب بشه برن رو سِن و جایزه رو بگیرن بعد با آب و تاب و بلافاصه بیان رو بازیشون حک کنن Game of the Year یا Goty edition به خودی خود یعنی قبول دارن که درخشش در همچین مراسمهایی یه دستاورد بزرگ هست براشون یعنی نظرشون خلاف نظر شماهاس و این جوایز و نمرات خیلی هم معتبر هس در نظرشون…. تمام بازیسازها شرکت در این رویداد بزرگ مهمه براشون و بردن جایزه رویا! میدونی همین مراسم ها چقدر باعث دیدن بازیسازها خلاق و مستقل و در نتیجه جذبشون توسط استدیو های بزرگ میشه؟!..حالا یه شخصی هم مثل شما یا دو سه نفر دیگه یا قبول ندارن! یا از سر فشار همچین میکنن با خودشون! که البته چیزی تغییر نمی کنه بیگ وینر و بازی سال رسید به سونی سانتا مونیکا و بارلوک و تیم با انگیزش …

            • PERSIAN NAZI گفت:

              یچیزی میخوام بگم اما حزمش زیادی سخته و ممکنه منو مسخره کنی یا بهم بخندی یا بگی تعریف از خود مایه ___ خوریست اما بهت میگم
              من یه گیمر فوق حرفه ای حساب میشم و به دوردستها نگاه میکنم و هرگز برای لحظاتی که یک شادی ناچیز داره توقف نمیکنم و همیشه بسمت رستگاری بازی میرم
              این رستگاری بمعنی جایزه یا فروش برام نیست بمعنی ایجاد خاطراتی فراموش نشدنیه درست مثل بتلفیلد ۱ که در اخرین راند بازی در سوئز در اخرین لحظات اسلحه M 1911 SILENCER رو دستم گرفتم و شروع کردم به تیبگ رفتن و ۴ تا اسکوئت نمیتونستن منو بزنن و حدود ۱۰ ثانیه شد و دست تمام شد و دفتر خاطرات بتلفیلد ۱ بسته شد
              من به این میگم رستگاری چون بیش از ۲ سال حسابی حال کردیم و خندیدیم و لذت ناب یک شاهکار رو بردیم
              حالا از شما میپرسم : ایا این دوستان میتونن چنین رستگاری رو بدست بیارن یا صرفا فقط ۱ بار بازی میکنن و ذرتی میگن سوپر فرا ابر شاهکار ؟
              عزیز من بیش از ۲۱ ساله که مشغول هستم و موقعیتهای عالی شغلی رو رد کردم فقط به عشق بازی و وقتی میبینم که این افراد چه درکی از چه عشقی دارن برام عذاب اوره
              بنظر شما اگه یه قانون میزاشتن بدون عشق نمیشد بازی کرد چند% از بازی محروم بودن ؟
              اگه قراره فقط بچسبیم به جوایز پس اونی که جایزه نمیبره بی ارزشه ؟

    • ۰۰peyman00@

      دوست عزیز من تو پست های مختلف راجب این قضیه گفتم که باگ های بازی به قدری کم و جزئی هستند که فکرشم نمی تونی بکنی…مثلا توی ۸۰ ساعت بازی کردن شاید به ۱ الی ۲ مورد برخورد کنی که تاثیر گذار باشن تو تجربه گیمر…(بدون اغراق میگم من خودم تو تجربه اولم حتی به همون ۱ مورد هم بر نخوردم! الان دفعه دوم که دارم بازی میکنم چون خیلی دقیق تر دارم بازی میکنم به دو مورد برخورد کردم …بالاخره منم دیدمشون …!! همیشه برام سوال بود این باگا که ملت ازشون فیلم کلیپ میزارن کجان ؟؟ چرا من نمیبینمشون؟؟! که بالاخره دیدم ، اونم بعد از مجموعا ۱۲۰ ساعت تایم پلی توی بخش داستانی که یوقت خدایی نکرده بدون دیدن باگ های رد دد ۲ از دنیا نریم …!!! تو کامنت قبلیم تو پست بهترینای سال از نظر منتقدین هم گفتم…این قضیه ، بهانه ای شد تا یه عده به دلیل نفرت های قدیمیشون از راک استار به دلایل مختلف ، باگ های کوچیک rdr2 رو بزرگ کنن و پیرهن عثمان کنن ببرن رو نیزه (بدون حتی یک دقیقه بازی کردن این اثر ! )تا نظر بقیه رو راجب بازی خراب کنن که متاسفانه مثل اینکه موفق هم شدن…
      خواهش میکنم بی دلیل ، حداقل اون کسایی که هنوز موفق به تجربه بازی نشدن رو دل سرد نکنید با این حرفای بی اساس…این بازی با توجه به وسعت و عظمتش و صد البته گرافیک و جزئیات عجیبش ، بهترین بهینه سازی نسل هشتم روی کنسولای نسل هشتمی رو داره…

      • ۲b@
        دمت گرم حرفهای دل همه ی سونی فنها رو زدی :yes: دیگه چیز جدیدی نیست که اضافه کنم.البته خب به فنهای پی سی و ایکس باکس حق بده آدم وقتی خودش بازی نداشته باشه مجبور به بازیهای مولتی پلتفرم متوصل بشه

        • Champion of sparda@

          مشکل امثال شما اینه که فکر می کنید هر کسی از گاد یا بقیه انحصاریای سونی ایراد میگیره یا بازی دیگه ای رو بهتر از گاد میدونه ، حتما هیتر سونیه و سریع به طرف مقابل انگ مایکرو فن بودن یا پی سی گیمر بودن میزنید…!
          حتی یک لحظه پیش خودتون فکر نمی کنید شاید طرف مقابلم سونی فن باشه ولی با یک بازی دیگه بیشتر حال کرده باشه…تعصب روی برند مورد علاقه چیز بدی نیست و خودمم ممکنه هر از گاهی با تعصب راجب سونی نظر بدم ولی حداقل تا یک حد معقولی! نه اینکه…

          • خدایی حرفت درسته
            اینجا خیلی سونی فن داریم که ممکنه از بازی های سونی نهایتا یدوتشو دوست داشته باشه یا یکی مثل خود من که از انتخاب ps4 به عنوان کنسول راضیم رد دد۲ و ویچر بهترین بازی های عمرمن و ممکنه گاد جایی بین اینا نداشته باشه اما تا میای این حرفو تو نظرات بزنی ۱۰ نفر میریزن سرت با طومار نوشتن فقط برات سر درد میارن
            مشکل اینه که اینا با یه بازی خیلی حال کردن و نمیتونن قبول کنن ممکنه بعضیها دوست نداشته باشن و به محض اینکه یکی نظر مخالف داد به اون میتوپن نمیدونم والا به اینا باید چیگفت

        • PERSIAN NAZI گفت:

          ALIEN vs PREDATOR 1_2_3_4
          STALKER SHADOW of CHERNOBEEL
          STALKER CLEAR SKY
          STALKER CALL of PRYPIAT
          STALKER LOST ALPHA
          COMPANY of HEROES 1
          COMPANY of HEROES 2
          HUNT SHOWDOWN
          SKYRIM LEGENDRY EDITION
          METRO 2033
          METRO 2034
          GTFO
          WITCHFIRE
          SCORN
          STAR CITYZEN
          IGI
          و بسیاری که حضور ذهن ندارم و بسیاری که در اینده عرضه میشن
          +تا دلت بخواد ماد + برتری گرافیک و سرعت و پردازش و بهره مندی از فریم بالای ۹۰ + نگاه کردن فیلم + گوش کردن به موسیقی در حین بازی + استفاده از چیت + نپرداختن هزینه برای انلاین بازی کردن + در دسترس بودن همیشگی تخفیفات + هزاران مزایای دیگر که یک فرد بیکار و بی شغل و علاف که تنها دلخوشیش نیشتر زدن به مردم و شکستن دل بقیه و توهیناتی که درخور خودشه از درکش عاجزه
          الحق و الانصاف که بسیار کوته فکری و محیط دوستانه گیمفا رو مانند قلب خودت کردی

      • Max.level گفت:

        داداش اینا هیترن ولشون کن الان هر کدوم از ما ها فکر میکنم بار ها با این دوستان صحبت کردیم آخرش اومدن دست پیش میگیرن مارو متهم به کوبوندن یه بازی میکنن والا فقط یک نفر بگه شخص من تو کدوم نظرم گاد رو که خودم شیفته اونم کوبیدم؟؟ آقا طرف تو ار پستی داره رد دد رو میکوبه انتظار دارید عملا تحسینش کنیم به جای اینکه جلوی مزخرفاتش بایستیم
        داداش حرف شما کاملا درسته کاشکی همه درک میکردن که باگای رد دد به قدری جزئیه که اصلا در مقابل خوبی هاش اصلا به چشم نمیاد انقدر نقشه جهان باز این بازی بزرگه انقدر جزئیاتش بالاس که اینا همه طبیعی هست حالا دوستان بلد نیستن بازی کنن یا عادت ندارن میگن‌کنترل بازی خشکه و کنده و مشکل داره(عروس نمیتونه برقصه میگه زمین کجه!!!) خوب بیا بگو نمیتونم اصلا با بازی ارتباط برقرار کنم‌حالا به هر دلیل ولی به جاش میاد از بازی ایرادات بنی اسرائیلی میگیره که چهار نفرم عین خودش بگن واااای ببین چقد ایشون‌فهمیدس
        هیچکس حق نداره به گاد توهین کنه بار ها گفتم گاد جدید بزرگتر از اون چیزیه که با حرف چهار هیتر اتفاقی براش بیفته،همینطور هم رد دد هر کی الکی این دو بازی رو بکوبه و سعی کنه اینا رو به اختلاف نسبت به هم برتری بده خیلی شرمنده ولی یک نوب به تمام معناست،و اصلا هیچی از گیم حالیش نیست
        اما مشکل اینجاست که انقدر ما به خاطر دوست داشتن و دفاع از رد دد بهمون توهین شده و حرف شنیدیم‌که حد نداره مشکل اینه که هر دو طرف طرفدار دارن،هیترم دارن که گفتم اونا نوبن قطعا
        دیگه ام‌خسته شدیم‌بس که یه سری حرف تکراری رو برای این دوستان زدیم نرود میخ آهنین در سنگ فرو اینا شاید به همین ترول کردنا و فن بازیشون خوشن بیخیال بذارید از نظر روحی احساس آرامش کنن
        کاملا با شما موافقم :yes: :yes:
        موفق باشید :rose: :rose:

  • تمامی ما مطمئن بودیم که او موفق به حل آن پاز نمی‌شود، ولی خودش می‌گفت: «یک نقشه دارم (I have a plan)»
    :rotfl: :rotfl:
    اخ که این داچ وندر لیند چقدر شخیت کاریزماتیکی داشت به هیچ وجه نمیشه این شخصیت رو دوست نداشت !
    خوش لباس
    خوش کلام اصلا همه چی این شخصیت فوق العادس!
    ———-
    “دیگران از سختی کار آنچنان خبر ندارند. آن‌ها نمی‌دانند که شما باید برای مواقع مختلف، دیالوگ‌های متفاوت بگویی: وقتی آرتور به شما نزدیک است، وقتی آرتور از شما دور است، وقتی حالش خوب است، وقتی حالش بد است، وقتی از حمام آمده، وقتی که چیزی را کشته یا وقتی که هیچ کسی را نکشته. این حجم از کار واقعا زیاد است.”
    خیلیا خبر ندارن …
    خیلیا هنوز بازی رو تجربه نکردن !
    خیلیا نمیدونن RDR2 چه گوهری توی این نسل هست !
    ————-
    “در بازی بیش از ۶۰ ساعت وجود دارد که خاویر به حمام می‌رود و یا به تیز کردن چاقویش مشغول است. ”
    در جریان هستید خاویر یه NPC هست دیگه ؟این حجم از کار بروی شخصیت ها بی سابقست!
    —————-
    شخصیت پردازی در این بازی به قدری استادانه کار شده که شما حتی اگه بدونید خاویر در آینده چه اتفاقی براش میفته یا داچ چه ادمی میشه باز هم به واسطه ی اتفاقات بازی باهاشون ارتباط برقرار میکنید و از تک تک دیالوگ هاشون لذت میبرید …
    دیالوگ های تاثیر گذار بازی هم کم نبودن …
    از همه نظر RDR2 گوهر نسل هشتم هست و کاری که راکستار با صنعت گیم کرد رو هیچ بازی تا به امروز موفق به انجامش نشده و اون هم واقعیت به داخل بازی هاست!
    واقعیت فقط درست کردن غذا و خوردنش نیست!
    واقعیت پویایی تک تک NPC ها هست …
    وقتی قابلیت صحبت با همه ی NPC های جهان RDR2 رو دارید و همیشه دیالوگ های متنوعی میشنوید این یعنی کاری که راکستار با عنصر واقعیت کرد
    کاری که به ایراد گرفتنای منتقدا هم از بازی رسید اما باز هم راکستار به خواسته ی خودش رسید و RDR2 تا به اینجا واقعی ترین بازی ساخته شده هست .
    —-
    تشکر از آقا آرین عزیز

  • با تشکر از آقای مرادی،لطف کنید با جناب آقای کریستوفر جاج هم مصاحبه کنید 😀 :yes:

  • PERSIAN NAZI گفت:

    بسیار زیبا و لذت بخش بود خوندنش خیلی ممنون اقای مرادی
    یبار یه ویدئو دیدم که قصد داشتن برن تو مرکز اصلی راک استار و گذارش تهیه کنن وقتی رفتن داخل نگهبان اجازه ورود نداد و رفت که هماهنگیهای لازم رو انجام بدن و یدفعه با عصبانیت برگشت و همشون رو بیرون کرد
    خود گذارشگره میگفت که ما اجازه ورود نداشتیم و انتظار داشتیم راک استار خوشحال بشه اما اونها بسیار سرری عمل میکنن و کوچکترین اطلاعاتی از خودشون رو به مطبوعات نمیدن
    کلا ورژن بازیسازی راک استار با بقیه متفاوته و از لول بالاتری برخوردارن

  • Pouria771 گفت:

    این این آقا میدونست داره رو چه پروژه بزرگی کار میکنه میگرخید به خاطر همون بهش نگفتن خود واقعیشو ببینن

  • Hala madrid گفت:

    پس صداپیشه دلچ در واقعیت هم نقشه های زیادی داره!! :rotfl:
    I have a plan :laugh: :rotfl:

  • pacogamer گفت:

    سلام نسخه کامپیوتر این بازی که می گن می خواد بیاد ، RTX TITAN ساپورت میکنه اگه بکنه بخرمش .

    • PERSIAN NAZI گفت:

      عزیزمن جان من همشهری من RTX هر بازی رو ساپورت میکنه و اگه ازش ناراضی هستی بدش به من
      نزدیک هم هستم و تو خیابان گلزار میشینم
      حالا اگه مشکلی داری برو تو پاساژ مهدیه پیش محمد رایان ازش بپرس

  • مصاحبه لذت‌ بخشی بود :yes:
    برام قابل درک نیست واقعن چطور میشه اینجوری کار کنی ؟ بدون اطلاع از چیزی ؟
    عالمی دارن اینا برای خودشون ..
    ببینید پشت یک بازی چه خبره ..
    حیات بخشیدن به یک کاراکتر ،
    کار آسونی نیست …

  • Ariman گفت:

    بسیار عالی بود
    ممنون آقای مرادی از دقت و حوصله ای که تو کارتون به خرج میدید.

مصاحبه با صداگذار Red Dead Redemption 2 | صحبت در رابطه با روند ساخت، ضبط میان پرده‌ها و بیشتر - گیمفا