سونی در حال جذب نیرو برای ساخت دنباله‌ای بر یک بازی داستانی است - گیمفا
سونی در حال جذب نیرو برای ساخت دنباله‌ای بر یک بازی داستانی است - گیمفا
سونی در حال جذب نیرو برای ساخت دنباله‌ای بر یک بازی داستانی است - گیمفا
سونی در حال جذب نیرو برای ساخت دنباله‌ای بر یک بازی داستانی است - گیمفا

سونی در حال جذب نیرو برای ساخت دنباله‌ای بر یک بازی داستانی است

حسن شکیبایی
۱۹:۴۵ ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
سونی در حال جذب نیرو برای ساخت دنباله‌ای بر یک بازی داستانی است - گیمفا

شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی (Sony Interactive Entertainment) استودیوی جدیدی در سن دیگو افتتاح کرده است و آن‌طور که به نظر می‌رسد، این استودیو در حال جذب نیرو برای ساخت “دنباله‌ای بر یک بازی داستانی” است.

استودیوی سن دیگو شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی توسط برخی از اعضای سابق استودیو‌های فرست پارتی سونی نظیر ناتی داگ (Naughty Dog)، ساکر پانچ (Sucker Punch) و گوریلا گیمز (Guerrilla Games) مدیریت می‌شود.

با توجه به لیست شغلی منتشر شده توسط وب‌سایت Resetera، این استودیو به دنبال جذب افرادی در زمینه طراح ارشد هوش مصنوعی، طراح ارشد شخصیت و طراح ارشد محیط بازی است. در قسمت توضیحات این لیست شغلی آمده است که این استودیو در حال کار برروی “یک بازی با کیفیت بالا، سوم شخص و در سبک اکشن ماجراجویی” است. در قسمت دیگری از این لیست آمده که این بازی “قسمت بعدی یک بازی سینماتیک داستان محور” خواهد بود.

همان‌طور که در بالا می‌بینید، این توضیحات بسیار به سری محبوب Uncharted نزدیک است. با توجه به نو پا بودن استودیوی سن دیگو، احتمالا انتخاب‌های محدودی پیش روی آن‌ها قرار دارد و به همین دلیل می‌توان گفت که Uncharted بهترین گزینه پیش رو برای توسعه خواهد بود. باید در نظر داشت که ناتی داگ اعلام کرده است که Uncharted 4 آخرین بازی ساخته شده از این سری توسط این استودیو است ولی با این حال ناتی داگ به استودیوهای دیگری که قصد ساخت دنباله‌ای را داشته باشند، کمک می‌کند.

به توجه به جمع بندی داستان نیتن دریک در Uncharted 4، احتمال اینکه بازی پیش رو مربوط به این شخصیت محبوب باشد، بعید به نظر می‌رسد. با این حال Uncharted: The Lost Legacy به خوبی نشان داد که برای ساخت یک بازی از این سری الزامی به حضور نیتن دریک نیست و این سری به خوبی پتانسیل لازم برای ساخت مجموعه‌ای تازه با شخصیتی جدید را دارد.

شاید این پروژه مربوط به Uncharted 5 یا یک پیش درآمد بر این سری باشد. البته ممکن است که شاهد یک آی‌پی کاملا جدید باشیم اما همان‌طور که گفته شد، با توجه به نو پا بودن استودیوی سن دیگو، احتمال این ریسک‌پذیری بسیار بعید به نظر می‌رسد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سونی در حال جذب نیرو برای ساخت دنباله‌ای بر یک بازی داستانی است - گیمفا
سونی در حال جذب نیرو برای ساخت دنباله‌ای بر یک بازی داستانی است - گیمفا
سونی در حال جذب نیرو برای ساخت دنباله‌ای بر یک بازی داستانی است - گیمفا
سونی در حال جذب نیرو برای ساخت دنباله‌ای بر یک بازی داستانی است - گیمفا
سونی در حال جذب نیرو برای ساخت دنباله‌ای بر یک بازی داستانی است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • PERSIAN NAZI گفت:

    یه بحثی هست که چند نفر رو استخدام میکنه و چجوری استخدام میکنه ؟
    اگه استخدام رسمی هستش یعنی با یک ایپی جدید روبرو شدید و اگه قراردادی هستش یعنی دنباله یک بازی قراره ساخته بشه و فقط کمبود نیرو دارن

  • amin گفت:

    بازگشت بروس استرلی و اما هنیگ و همکاریشون با هم روی انچارتد جدید به عنوان لانچ تایتل ps5 مثلا :inlove:

  • به شخصه نظرم اینه که انچارتد ناتی بسازه بهتره جاش این استدیو تازه تاسیس یه IP جدید و اکشن ادونچر با یه دنیای دیگه بسازه اینجوری تعداد بازی های سونی هم بیشتر میشه

  • Parsa.jm.jr10 گفت:

    The order خیلی بازی خوبی بود با اون فضای حرفه ای بازی اگه نسخه دوم رو بسازن صد درصد موفق میشه و
    از اون طرف هم بعید میدونم ناتی داگ انچارتد جدید رو درست کنه چون به نظر من ناتی داگ میره سراغ یه بازی و داستان به کل جدید .

  • AliEM گفت:

    امیدوارم هرچی میسازن موفق بشه. سونی تو هر زمینه ای کم کاری کرده باشه تو بحث بازی واقعا کم نذاشته و فوق العاده عمل کرده. دم سونی گرم شرکتیه که واقعا به طرفداراش اهمیت میده و شادشون میکنه. اگر بازی های داستانی هنوز زنده ان به خاطر سونی و سی دی پراجکت رد و راکستار هسته به خصوص سونی که اولویت بازی سازیش بازی های داستانیه. تنها شرکتی که تقریبا تو هر نسلی و تو هر سالی بهترین بازی های انحصاری رو میسازه سونیه. نسل قبل با اینکه به خاطر قیمت بالاتر و سخت افزار پیچیده تو فروش از ایکس باکس عقب افتاد ولی تو انحصاری کم نذاشت و از رقیب پیشی گرفت و حتی مقاله ای درمورد مقایسه انحصاری های ps و xbox تو نسل هفتم از خود گیمفا موجوده که میتونین سرچ کنین و ببینین. حتی تا سال ۲۰۱۵ هم فروش ps3 به xbox 360 هم رسید و فقط کمتر از ۲۰۰ هزار تا اختلاف دارن و ایکس باکس ۳۶۰ جلوتره. سونی تو بازی هیچ وقت ناامیدمون نمیکنه. اگر هم بکنه جبران میکنه. اگه مثلا اوردر هم موفق نشد به دلیل این بود که توقعات ازش خیلی بالا بود. کاش ایکس باکس هم دوباره به روز های اوجش برگرده و دل طرفداراشو شاد کنه. ولی من شخصا منتظر هیچ بازی ای نیستم جز گاد بعدی و تلو ۲ امیدوارم وقت و پول کافی برای تجربشون داشته باشم. البته گاد بعدی که میره روی ps5 😥 😥 😥

    • AliEM گفت:

      اینم لینک مقاله ای که گفتم :
      https://gamefa.com/224844/playstation-3-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84-xbox-360-%D9%85%D9%82%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AD%D8%B5%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%87%D8%A7/

      • 2B گفت:

        براساس یک پیش بینی از سوی Games Industry International کنسول Sony PS3 در نهایت از Xbox 360 پیشی گرفته است. در ماه دسامبر ۲۰۱۲، کنسول پلی استیشن ۳ با وجود اینکه ۱ سال دیرتر از ایکس باکس روانه بازار شده به مجموع فروش ۷۷ میلیون دستگاه در برابر ۷۶ میلیون دستگاه ایکس باکس رسیده است (آمار فروش جهانی)

        • AliEM گفت:

          داداش من برای حرفم منبع دارم. برنده نسل هفتم از لحاظ فروش ( نه انحصاری ) xbox 360 هسته:
          https://www.gamespot.com/gallery/20-best-selling-consoles-of-all-time/2900-1564/12/
          که البته قدیمی هسته و بنابراین فروش نسل ۸ توش کمه

          https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_best-selling_game_consoles
          ویکی پدیا دقیق و به روز هسته و منبعشون رو هم زده
          موفق باشی

          • 2B گفت:

            عزیزم اخرین امار فروش جهانی
            ps3 88.90
            xbox360 86.90
            xbox تو امریکا بیشتر فروخته بود ps3 تو اروپا قشنگ به تفکیک ریجن ها نوشته..در نظر بگیر ps3 با یک سال تاخییر نسبت به ۳۶۰ عرضه شد…به این خاطر ریپلای کردم که اماری که دادی غلطه
            http://s9.picofile.com/file/8347415742/20181231_014039.jpg
            http://s9.picofile.com/file/8347415750/20181231_014013.jpg
            اخرین امار فروش سخت افزار بهتره از یه منبع تخصصی بررسی کنی
            منبع
            http://www.vgchartz.com/analysis/platform_totals/

            • AliEM گفت:

              گیم اسپات و ویکی پدیای انگلیسی غلطه؟؟؟!!!! اونوقت عکسایی که گرفتی و اون سایتی که گذاشتی معتبرترن؟؟؟!!! میشه دقیق تر و واضح تر توضیح بدی متوجه منظورت نشدم!!! آماری که من دادم فروش کلی رو نوشته!!! به تفکیک ریجن ها یعنی چی؟؟؟!!! داداش من خودم ps فنم ولی نمیشه حقیقتو تغییر داد. منبعی که دادی از گیم اسپات معتبرتر؟؟؟!!! من دیگه حرفی ندارم.

            • AliEM گفت:

              داداش منطقی باش به نظرم منبع تو غلطه ولی چون ریجن هارو نفکیک کرده فکر میکنی سایتش خفنه و تخصصیه و درسته!!! آخه گیم اسپات با این شهرت و سابقه نمیاد اطلاعات غلط بده چون سایت های معروفی مثل گیم اسپات و ای جی ان زیر ذره بین هستن و آبروی خودشون رو لکه دار نمیکنن تازه ویکی پدیا به خصوص انگلیسی توسط افراد زیادی چک میشه و اصلاح میشه. اگه پاسخ منطقی داری درخدمتم و گرنه این بحث رو تمومش کن و خودتو عقل کل ندون. من و شاید خیلیا اسم سایتی رو که به عنوان منبع اوردی نشنیده بودیم ولی شک دارم شما تا به حال اسم گیم اسپات رو نشنیده باشی. ممنون ولی از این به بعد با منطق بیشتری پاسخ بده و نخواه که فقط حرف خودتو ثابت کنی و بگی من عقل کلم. یه خورده بیش تر سرچ کنی منابع معتبرتری گیرت میاد. موفق باشی

            • AliEM گفت:

              بعدشم داداش شما حرف منو نفهمیدی دوباره بخون من گفتم آمار گیم اسپات قدیمیه و فروش نسل ۸ توش اشتباهه ولی آمار نسل هفتمش مشکلی نداره بعدشم گفتم ویکی پدیای انگلیسی به روزه و فروش نسل ۸ هم توش درسته اصلا هیچ کدومو نگاه کردی و تاریخ خبر گیم اسپات رو خوندی که میای پاسخ میدی؟ ویکی پدیای انگلیسی رو نگاه کردی؟

            • AliEM گفت:

              اینم یه منبع دیگه که جدید هم هست :
              https://www.thegamer.com/the-25-greatest-gaming-consoles-of-all-time-ranked-by-sales/

  • majidam گفت:

    با این حال Uncharted: The Lost Legacy به خوبی نشان داد که برای ساحت یک بازی از این سری الزامی به حضور نیتن دریک نیست …!!!!
    موافق نیستم این بازی یه جوری با نیتن پیوند خوردن و بدون نیتن خاصا برای گیمرهایی که با این بازی زندگی کردن صددرصد لذت انچنانی نخواهد داشت تصور این بازی بدون نیتن واقعه سخته به ادم حس دلتنگی و در نهایت افسردگی میده من این بازیرو Uncharted: The Lost Legacy تجربه کردم فقط ۱۵ درصدشو تجربه کردم بعد نتونستم باهاش ارتباط برقرار کنم انچارتد باید با نیتن به اتمام برسه اما سخته چون نیتن در انچارتد ۴ پیر شد و معمولا گذشته ی نیتن در انچارتد ۴ هم به نمایش گذاشتن و به احتمال زیاد نیتن در انچارتد بعدی نخواهد بود اما نبود نیتن در انچارتد بعدی گیمرو دلتنگ خودش میکنه

  • mahdi.r گفت:

    استودیو سن دیگو استودیو جدیده سونی ولی نیومد تو کنفرانسا بگه من استودیو جدید تاسیس کردم بلکه میاد تو کنفرانس بعدیش بازی این استودیو رو نشون میده و میگه این کار استودیو جدید ماست
    بعضیا که فقط عقده خبر خرید استودیو جدید دارن توجه کنن

    • postman گفت:

      برادر، مهدی جان، وقتی یه کسب و کار و برند توی موقعیت بحرانی قرار بگیره، 《مجبور》 هست که بیاد و کار های تبلیغاتی زیاد انجام بده تا بتونه مخاطب جمع کنه. این لزوما “بد” یا “خوب” نیست. یه استراتژی تجاری حساب میشه که خیلی اوقات هم جواب میده. اسم و رسم ایکس باکس به خطر افتاد توی نسل هشت. و الان مایکروسافت برای نشون دادن تغییرات مثبتش نیاز داره که درباره شون صحبت کنه و بگه قراره فلان کار رو بکنیم یا فلان کار رو انجام دادیم. پس طبیعیه که بیاد و خرید ۷ استودیو رو اعلام کنه. چون نیاز داره که توجه ها رو به سمت خودش جلب کنه.

  • Hala madrid گفت:

    آنچارتد با کَسی دریک.چه شود :inlove:
    شایدم یه ماجراجویی دیگه با کلویی و نیدین و اون یکی کارکتر لاست لگاسی که اسپویل نمیکنم.
    اوووف خیلی منتظرم ببینم آنچارتد هست یا نه :inlove: :jump: :clap: :dance:

  • احتمال داره واسه the order 1886 2 یا shadow fall killzone یا دنباله ای بر اساس until dawn هم باشه البته احتمال تا دلت بخواد زیاده.

  • MG12 گفت:

    من دعا میکنم انچارتد نباشه بازی خیلی خوب تموم شد

  • GMFMember گفت:

    هرچی که باشه نتیجش عالی میشه

سونی در حال جذب نیرو برای ساخت دنباله‌ای بر یک بازی داستانی است - گیمفا
سونی در حال جذب نیرو برای ساخت دنباله‌ای بر یک بازی داستانی است - گیمفا