فردی در حال کار برروی نخستین شبیه‌ساز پلی‌استیشن ۴ برای رایانه‌های شخصی است - گیمفا
فردی در حال کار برروی نخستین شبیه‌ساز پلی‌استیشن ۴ برای رایانه‌های شخصی است - گیمفا
فردی در حال کار برروی نخستین شبیه‌ساز پلی‌استیشن ۴ برای رایانه‌های شخصی است - گیمفا
فردی در حال کار برروی نخستین شبیه‌ساز پلی‌استیشن ۴ برای رایانه‌های شخصی است - گیمفا

فردی در حال کار برروی نخستین شبیه‌ساز پلی‌استیشن ۴ برای رایانه‌های شخصی است

حسن شکیبایی
۱۶:۲۵ ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
فردی در حال کار برروی نخستین شبیه‌ساز پلی‌استیشن ۴ برای رایانه‌های شخصی است - گیمفا

در سال ۲۰۱۸، شبیه‌سازی بازی‌های کنسول‌ها برروی پلتفرم رایانه‌های شخصی سال بسیار هیجان‌انگیزی را پشت سر گذاشت؛ به‌طوری که شاهد توسعه و بهبود عملکرد بسیاری از بازی‌های کنسول‌های قدیمی و جدید بودیم. اگرچه هنوز هیچ‌گونه شبیه‌سازی برای کنسول‌های نسل هشتم منتشر نشده است اما به نظر می‌رسد که در آینده‌ای نزدیک شاهد تغییر این موضوع باشیم.

Orbital نام یک شبیه‌ساز کنسول پلی‌استیشن ۴ است که در دست توسعه قرار دارد. این شبیه‌ساز در مراحل آغازین توسعه به سر می‌برد و در حال حاضر توانایی اجرای هیچ یک از بازی‌های پلی‌استیشن ۴ را برروی پلتفرم رایانه‌های شخصی را ندارد. اما بنابر اطلاعات موجود، این شبیه‌ساز به خوبی مراحل اولیه آزمایش خود را پشت سر گذاشته و تمام اهداف مد نظر را برآورده کرده است. با این حال باید در نظر داشت که Orbital به زمان بسیار زیادی برای تکمیل شدن نیاز دارد و در حال حاضر بیشتر شبیه به یک ایده و طرح کلی است.

زمانی که صحبت از شبیه‌سازهای پلتفرم رایانه‌های شخصی می‌شود، نظرات بسیار متناقضی وجود دارد. برخی از افراد از این شبیه‌سازها برای کلاه‌برداری و منافع شخصی خود استفاده می‌کنند و برخی دیگر تنها تجربه‌ی بازی‌های مختلف را هدف خود قرار داده‌اند. چیزی که باعث جذابیت شبیه‌سازها می‌شود این است که نشان می‌دهند چگونه می‌توان محدودیت‌های رزولوشن و نرخ فریم را برداشت و بازی‌ها را با عملکرد بسیار بهتری به اجرا درآورد.

همان‌طور که اشاره شد، شبیه‌ساز Orbital در مراحل اولیه توسعه به سر می‌برد و مطمئنا چندین سال طول می‌کشد تا توانایی اجرای بازی‌های کنسول پلی‌استیشن ۴ را برروی پلتفرم رایانه‌های شخصی داشته باشد. اگرچه بخش اعظم معماری پلی‌استیشن ۴ به صورت مدرن طراحی شده است اما بخش‌های شخصی‌سازی بسیاری وجود دارد که مانع ایجاد یک شبیه‌ساز کارآمد می‌شوند.

Pc Gamer (سهام دار سونی و ماکروسافت ترکیبی)

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

فردی در حال کار برروی نخستین شبیه‌ساز پلی‌استیشن ۴ برای رایانه‌های شخصی است - گیمفا
فردی در حال کار برروی نخستین شبیه‌ساز پلی‌استیشن ۴ برای رایانه‌های شخصی است - گیمفا
فردی در حال کار برروی نخستین شبیه‌ساز پلی‌استیشن ۴ برای رایانه‌های شخصی است - گیمفا
فردی در حال کار برروی نخستین شبیه‌ساز پلی‌استیشن ۴ برای رایانه‌های شخصی است - گیمفا
فردی در حال کار برروی نخستین شبیه‌ساز پلی‌استیشن ۴ برای رایانه‌های شخصی است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Senatorbigy گفت:

    خفن میشه اگه کامل شه 😉 :yes: :inlove: tnxXx

  • farhad357 گفت:

    شبیه ساز پلی استیشن ۳ که احتیاج به پی سی نجومی داره . خدا به داد این برسه .

  • Cell گفت:

    فردی 😐 یه تیم هم که باشن کاری از پیش نمیبرن :yes:
    نسل ۸ به آخر رسید ولی هنوز امولاتوری درست نشده که کل عناوین ۳۶۰ و PS3 رو درست اجرا کنه :yes:
    امیدوارم فنای Pc به امپراتورهای ناقص و پر از مشکل Ps1 و PS2 قناعت کننده و روزی برسه که امولاتور کاملی عرضه بشه و بتوانند red dead redemption نسل ۷ و red dead redemption 2 نسل ۸ رو تجربه کننده 😎 نسل ۱۲ شاید :yes: 😎

    Pc Gamer (سهام دار سونی و ماکروسافت ترکیبی)
  • Star1 گفت:

    چنین چیزی ساخته بشه سهام سونی ۹۰ درصد کاهش پیدا میکنه و کلا از بازار گیم خارج میشه.

    Pc Gamer (سهام دار سونی و ماکروسافت ترکیبی)
  • MAX3D گفت:

    هنوز امولاتور ps3 درست کار نمیکنه رفتن واسه ps4

  • ایشالا تا ۱۵ سال دیگه آماده میشه :rotfl: شبیه ساز ps3 هنوز که هنوزه درست کار نمیکنه و فقط بازیهای خاص اونم با یه سیستم نجومی میخواد :rotfl: نوه هامون شاید بتونن اینو ببین :rotfl:

  • Behnam.Hzh گفت:

    به نظرم این حرکت هیچ وقت همه گیر و محبوب نخواهد شد.همون طور که امولاتورهای درست و درمون و سالمی که خیل عظیمی از پی سی گیمر ها بتونن ازش با استفاده از یه سیستم معقول از عناوین ۳۶۰ یا پلی ۳ استفاده کنن وجود نداره هنوز و این در حالیه که نسل هشتم هم حت داره به پایانش نزدیک میشه.قطعا این امولاتور ساخته خواهد شد و چیز غیر ممکنی هم نیست اما مهم پربازده بودنشه و به نظرم هم نمیتونه برای همه جامعه پی سی گیمر ها مفید واقع بشه :waiting:

  • Y PS گفت:

    واقعا چقدر تحقیرآمیزه یه نسل بیاد و بره بعد تو بشینی با هزار دردسر پدر سیستمتو دربیاری که بازی روی شبیه ساز اجرا بشه!

    • PERSIAN NAZI گفت:

      اونجوری هم که شما میفرمای نیست
      اول از همه یه بلو ری رم احتیاج داری ( نسخه بهتر دی وی دی رم که حدود ۸۰۰ هزار تومن میشه )
      بعد از اون یدونه نرم افزار گرافیکی احتیاج داری ( اوپن جی ال ۴/۵ از همه بهتره و فقط ۵ دلاره )
      حالا اگه دیسک داشتی که عالیه میذاری و تنظیمات رو انجام میدی و میری تو بازی البته ناگفته نماند که برای هر بازی باید تنظیمات جداگانه رو انجام بدی و اگه بازی ابدیت خارج از دیسک داشته باشه مشکلات بسراغ شما میاد
      یه مدل هم داریم که با یه برنامه رایگان ۵۰۰ مگابایتی انجام میشه اما مدام کرش میدن و به پردازنده خار میزنه
      من بلاد بورن رو اجرا کردم با دیسک اما سونی زرنگتر بود و یکم از تنظیمات رو خارج از دیسک قرار داده بود و اونجا که به خوک بزرگه بعد از پل میرسی پل مدام ناپدید میشه :laugh:
      این شبیه سازها بد نیست اما ۷ خان رستم رو برای رسیدن به ۷ خان سونی باید طی کنی که اونم خودش یه ۷ خان داره :laugh:

  • Pc پلتفرم عالی و قدرتمندی برای بازی هست ولیPc هر چقدر هم قوی تر بشه توی امولاتور ها دیگه نمی تونه پیشرفت کنه همین الآن core i9 اومده که قوی ترین پردازنده intel هست ولی بهترین امولاتور ps3 که اسمش rpcs3 هست فقط تا core i7 پشتیبانی میکنه(تا جایی که میدونم) و توی اون هم به زور تو بازی ای مثل red dead redemption که برای pc نیست ۱۰ فریم میده.

    • farhad357 گفت:

      دمون سولز رو من با core i7 امتحان کردم . البته نسخه لپ تاپی هست ولی قدرتش بدک نیست . بازی اجرا میشه ۳۰ فریم هم میده ولی مشکل بارگذاری حین بازی و قطع و وصل شدید صدا داره .

    • farhad357 گفت:

      اصلا بحث قوی بودن نیست . بحث تطابق نرم افزاری هست . همه چی که به سخت افزار مربوط نمیشه . شکی نیست که پی سی قوی تر از کنسول هست ( البته نه هر پی سی ) اما ویندوز سازگاری با بازیهای کنسول نداره . این بحث مقایسه و برتری جویی پی سی و کنسول کلا بحث کاملا اشتباهی هست چون از بعد نرم افزاری در دو دنیای متفاوت هستن . گیمر حرفه ایی باید هر دو رو داشته باشه تا انحصاریهای عالی رو هم از دست نده .

  • Game.TNT گفت:

    برای اجراش باید ده برابر ps4 پول بزاری تا اجرا کنه برای بچه پول دارا که عالیه ولی اگر من باشم میرم خودشو میخرم کیفشم میکنم

  • e h m گفت:

    ببینید ساخت امولاتور بدون اجازه کمپانی غیر قانونی هستش و تمام حقوق مادی و معنوی ps4مربوط به سونی میباشد.اگه خود سونی بخواد میتونی این امولاتور رو به راحتی برا pcطراحی کنه که با راندمان عالی بازی هارو رو pcاجرا کنه.ولی هیچ شرکت دیگه ای این اجازه رو نداره و باعث پیگرد قانونی میشه.حالا برخی اشخاص بصورت ناشناخته و غیر قانونی این کار رو انجام میدن که البته معمولا راه به جایی نمیبرن.چرا؟چون اونها از سخت افزار و نرم افزار کنسول هیچ اطلاعاتی ندارن و در حقیقت مجبورن کنسول رو مهندسی معکوس کنند و خوب این کار انقدر پیچیده هست که ایجاد امولاتور کامل و بینقص چیزی شبیه رویا میمونه.مثال میزنم.فکر کنید بخواید یه پلیر برای فرمت mkvبسازید و شما از کد های این فرمت اطلاعی ندارید.بنابراین باید یه پازل خفن حل کنید و ببینید کد های این فرمت هر کدوم چه معنا و مفهومی میده و چه کاری میکنه و پلیر شما باید چطور کار کنه و چطور این بارکد هارو بخونه که در روند پخش اشکالی ایجاد نشه

  • blackincubus گفت:

    اگه بشه اول گاد اف وار رو تست میکنم
    :heart:

  • e h m گفت:

    بنابراین به این امولاتوری که این بنده خدا میسازه هیچ امیدی نیست و حتی اگه کار هم کنه انقدر اذیتتون میکنه که از هر چی بازی بیزار میشید.پس بهتره کنسول رو خریداری کنید.البته خود سونی چون در حوضه لب تاب هم فعالیت میکنه امیدوار بودم شرکت به فکر تولید یه لبتاب با پایه کنسول بیفته.همچین ایده ای خیلی از گیمرا رو رو ترقیب به خرید این لبتاب ها میکنه
    چرا؟خوب خیلی ها کنسول ps4رو به pcترجیه میدن هم بخاطر انحصاریاش هم بخاطر اینکه بازی کردن رو کنسول خیلی از دردسر های pcرو نداره.حالا با این لبتاب یه کنسول قابل حمل دارن که علاوه بر کاربرد های لب تاب یه کنسول بازی هم هست که خیلی راحت و هر جا با دوستان میتونی به بازی کردن بپردازی(همراه با دسته که خیلی لذت بخشه)
    امیدوارم یه روزی سونی به این ایده فکر کنه

    • farhad357 گفت:

      ایده جالبیه . اما فقط کنسول مانیتور سرخود باشه یا روش کیبرد داشته باشه و بشه باهاش کارای پی سی رو کرد ؟ ضمنا اگه جایی ببرید که برق شهر در دسترس نباشه نمیشه با تمام قدرتش ازش استفاده کرد باتری اون برق لازم رو نمیرسونه برای بازیهای سنگین و به لگ زدن میوفته .

  • farshadx گفت:

    دوستان این مشکلاتی که دارید ازش حرف میزنید مشکل امولاتور هست نه مشکل pc
    به نظرم دلیلی که این امولاتورها خوب بهینه نمیشن و هنوز به جایی نرسیدن
    سونی و شاید ماکرو باشه
    اگه درست یادم باشه اینا از شکایت کردن سونی میترسن و قبلآ سونی یک بار اینکارو کرده
    و طرفو راهی زندان کرده حالا دقیق جزییات یادم نیست
    مثل همین گروه cpy که یا تحدید میشد یا بهشون پول میدادن بازیهارو کرک نکنن

  • omidpava گفت:

    دوستان من خودم pro دارم و از خدامه هیچ بازی انحصاری وجود نداشته باشه که مثلاً همه بتونم بلادبورن بازی کنن … چه اشکال داره؟
    ولی این اخبار شبیه سازها رو جدی نگیرید به چند دلیل
    اولین دلیل پیچیدگی و کدنویسی و رمز و راز خفن سیستم کنسول PS4 هست که چندتا از بهترین هکرای اینکاره هنوز نتونستن دسترسی به هسته کنسول داشته باشن چه برسه به اینکه شبیه ساز بخوان بسازن این دگ واقعا به قول دوستمون از رویا هم یه چیز اونورتره
    اصن خود بازیسازا مشکل دارن سر بهینه سازی نسخه های pc بازیاشون و یکی در میون پر از مشکلات مختلف عرضه میکنن رو pc
    اونم با کلی پول و هزینه و سواد و علم و تجربه و نیروی انسانی که سازنده ها دارن
    از این طرف این همه هکر کار بلد و با تجربه از نرم افزار کنسول سر در نمیارن اونوقت یک نفر میخواد مثلاً انچارتد ۴ رو با شبیه ساز رو pc اجرا کنه؟
    بزارید یه مثال بزنم :
    شما یه لیوان تو دستتون دارید و میخواید ماده ای که پشت یه سد بزرگ و محکم هست رو جا به جا کنید
    تازه حتی اطلاع ندارید پشت این سد آبه یا نفته یا بنزین یا هر چیزی
    قضیه بدتر هم میشه وقتی بدونید تا حالا هیچکس نتونسته از این سد بالا بره

    • farshadx گفت:

      عزیز داری از چی حرف میزنی؟!
      هسته کنسول؟!
      تا من یادمه ps4 الآ هک شده و همه دارن بازیارو هکی نصب میکنن
      سایت دانلودها هر روز داره دیتا بازیهای ps4 میزاره همراه با نحوه نصب و هک
      این هم یک نمونه https://www.downloadha.com/game/dark-souls-iii-ps4/
      دیگه هسته ای نمونده عزیز هک شد رفت شما کجای کاری؟!

      • omidpava گفت:

        عزیز من خودم کاملا تو جریانم
        کنسول کامل هک نشده یه باگ پیدا کردن تو بروزر کنسول و از اونجا با ترفند تونستن تا یه فریمور مشخص بازی نصب کنن
        هک کامل فرق داره و برای مثال PS3 کامل هک شده و دسترسی کامل دارن به هسته
        زمانی که کامل به هسته کنسول دسترسی پیدا کنند اونوقت میتونن کاستوم فریمور واسش بسازن و کاملا به همه بخشهای کنسول دسترسی پیدا کنم
        الان اولا به همه بخش های کنسول دسترسی ندارن دوما هکشون پایدار نیست و هربار خاموش و روشن شدن کنسول باید دوباره هک کنی و اینکه افت فریم و خاموشی پسط بازی هم داره
        ضمن اینکه تا فریمور ۵ اگه اشتباه نکنم باگ وجود داره و عملا از چند ماه پیش تا الان بازیایی که اومده رو نمیتونن بازی کنن

  • DanTe 1368 گفت:

    کاری به نسل ۸ ندارم مهم نسل های قدیم که من عشق کردم هنوزم دارم گاد ۱ و۲ …کمبات شاعولین.تیکن ۴ و۵ .کمبات ارماگدون پی اس ۲ و فوتبال ۹۸ والون ۲۰۰۲ و سزباز کوچولو پی اس ۱ و همه بازی های سگا با شبیه ساز بازی میکنم و فقط به عشق تجدید خاطرات … پی اس ۴ هم داشتم به والله سر یک ماه نتونستم تحملش کنم .. چون من دوره ی آفلاین باز و گرافیک پایین با گیم حال کردم پس نمیتونم خودمو به روز کنم …ولی الان تقریبا ۱۱ ساله منتظر دویل میکرای ۵ هستم که ایشالله نزدیکه بیاد فقط اون خراب نشه مثه همین گیم های نسل ۷ و ۸ … قبول کنید پی اس ۲ به قبل بهترین کنسول های گیم بودن

  • Khaen Shenaas گفت:

    ببخشید که رک می گم. شماها خجالت نمی کشید؟ یکم کودک درون خودتونو کنترل کنید. اون لحظه که می خواهید تو نظرات باهم کل کل کنید و با توهین و جواب های سنگین حال طرف مقابل خودتونو بگیرید کودک درونتون فعال شده. واقعا خجالت اوره…. مایکروسافت و سونی باهم رقابت می کنن که پول تو جیب شما ها که خودتونو دارید واسشون هلاک می کنید در بیارن. متاسفانه می بینم بعضی ها که سر صنعت گیم با هم کل کل می کنند بالای ۲۵ سال سن دارند و تقریبا تمام وقت خودشون صرف گیم میکنند. کودک درون بسیار فعالی دارند و چون کنترل نمی شوند این افراد دوست ندارند هیچ وقت بزرگ بشوند و فرد مفیدی باشند.

  • ای خدا از بزرگی کمت نکنه!
    شاید اونجور بشه رد دد رو بازی کرد

فردی در حال کار برروی نخستین شبیه‌ساز پلی‌استیشن ۴ برای رایانه‌های شخصی است - گیمفا
فردی در حال کار برروی نخستین شبیه‌ساز پلی‌استیشن ۴ برای رایانه‌های شخصی است - گیمفا