پیام تبریک جدید کوجیما به انتشار بازی Death Stranding در سال ۲۰۱۹ اشاره دارد - گیمفا
پیام تبریک جدید کوجیما به انتشار بازی Death Stranding در سال ۲۰۱۹ اشاره دارد - گیمفا
پیام تبریک جدید کوجیما به انتشار بازی Death Stranding در سال ۲۰۱۹ اشاره دارد - گیمفا
پیام تبریک جدید کوجیما به انتشار بازی Death Stranding در سال ۲۰۱۹ اشاره دارد - گیمفا

پیام تبریک جدید کوجیما به انتشار بازی Death Stranding در سال ۲۰۱۹ اشاره دارد

سعید حلاجیان
۱۲:۳۰ ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
پیام تبریک جدید کوجیما به انتشار بازی Death Stranding در سال ۲۰۱۹ اشاره دارد - گیمفا

به نظر می‌رسد ساخته‌ی جدید هیدئو کوجیما یعنی Death Stranding، رازهای زیادی در خود دارد؛ رازهایی که البته اطلاعات زیادی از آن‌ها نداریم. جالب این‌جا است که کوجیما هر بار که قصد دارد اطلاعات جدیدی از این بازی را منتشر کند، درک آن را پیچیده‌تر می‌سازد. به تازگ مجله‌ی فامیتسو (Famitsu)، پیام تبریک سال نوی میلادی هیدئو کوجیما  را در جدیدترین شماره‌ی این مجله منتشر کرده است که به نظر می‌رسد به انتشار بازی Death Stranding در سال ۲۰۱۹ اشاره دارد.

هیدئو کوجیما، کارگردان افسانه‌ای بازی‌های ویدئویی، یکی از افرادی است که مجله‌ی Famitsu به سراغ آن‌ها رفته تا طی پیامی، سال نوی میلادی را به بازی‌بازان تبریک بگویند. به نظر می‌رسد پیام تبریک آقای کوجیما به انتشار بازی Death Stranding در سال ۲۰۱۹ اشاره دارد:

آیا سال ۲۰۱۹ سال وال نام گذاری شده است؟ لطفا پیگیر اخبار بازی Death Stranding باشید.

البته بر طبق تقویم چینی، سال ۲۰۱۹ سال خوک نام گذاری شده است اما وقتی آقای کوجیما در توییت خود به وال‌ها اشاره می‌کند، پس وی به طور غیر مستقیم به این موضوع اشاره دارد که بازی Death Stranding در سال ۲۰۱۹ عرضه خواهد شد زیرا اگر به خاطر داشته باشید در اولین تریلر منتشر شده از بازی، شاهد وال‌هایی بوده‌ایم که دست به خودکشی زده بوده‌اند و البته نام بازی یعنی Death Stranding نیز دقیقا به همین موضوع خودکشی وال‌ها (نهنگ‌ها) اشاره دارد. در هر صورت این تنها یک فرضیه است و می‌دانیم که کوجیما بسیار علاقه‌دارد تا با ذهن مخاطبان خود بازی کند.

همچنین تصویری از یک کارت تبریک نیز منتشر شده که تصویر نماد استودیوی کوجیما پروداکشنز یعنی Ludens بر‌روی آن نقش بسته است. همان‌طور که می‌دانید، نماد Ludens توسط آقای یوجی شینکاوا (Yoji Shinkawa) طراحی شده است. شما می‌توانید تصویر مورد نظر را در قسمت پایین مشاهده کنید:

پیام تبریک جدید کوجیما به انتشار بازی Death Stranding در سال ۲۰۱۹ اشاره دارد - گیمفا

بازی Death Stranding در حال حاضر به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن ۴ در دست ساخت و توسعه قرار دارد و پیش‌بینی ‌می‌شود که حداکثر تا سال ۲۰۲۰ میلادی شاهد عرضه‌ی آن باشیم.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

پیام تبریک جدید کوجیما به انتشار بازی Death Stranding در سال ۲۰۱۹ اشاره دارد - گیمفا
پیام تبریک جدید کوجیما به انتشار بازی Death Stranding در سال ۲۰۱۹ اشاره دارد - گیمفا
پیام تبریک جدید کوجیما به انتشار بازی Death Stranding در سال ۲۰۱۹ اشاره دارد - گیمفا
پیام تبریک جدید کوجیما به انتشار بازی Death Stranding در سال ۲۰۱۹ اشاره دارد - گیمفا
پیام تبریک جدید کوجیما به انتشار بازی Death Stranding در سال ۲۰۱۹ اشاره دارد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • امیدوارم ما رو ببره به یه دنیای دیگه…

  • postman گفت:

    کوجیما گفته بود قراره سال ۲۰۱۸ کلی سورپرایز از دث ببینیم ولی چیزی جز دوتا تریلر ندیدیم که سورپرایز خاصی حساب نمیشن. پس چیشد؟

  • A dreamer گفت:

    اقا معرفی فقط gow.همون اولش یه گیمپلی نشون داد و تموم توضیحات لازمو که باید قبل خرید بازی میدونستیمو گفت.

  • Star1 گفت:

    کوجیما هم کشت خودشو با این اطلاعات دادنش.
    مورد انتظار ترین بازی های سال ۲۰۱۹ به نظرم اول Anthem و بعد Cyberpunk 2077 و مترو هست، زمان عرضه Death Stranding برا کمتر کسی اهمیت داره.

  • Be taraf گفت:

    وحشتناک بازی خیلی مرموزیه خود کوجیما گفته بود من تو تریلر ها نکات ریزی قرار دادم اگه اونها رو پیدا کنید یقینا شما رو یاد یک چیزی در گذشته خواهد انداخت حالا نمیدونم اون چیه شاید اشاره به یه بازی باشه یا هر هر چیز دیگه ای
    اصلا خدا میدونه این بشر داره چکاز میکنه ولی هنوز هیچی ازش ندیدیم الکی نگین گوتی میشه

  • Y PS گفت:

    سال ۲۰۱۹ سال انهدام حسودان و افتخار طرفداران استاد کوجیماست :rotfl:

  • یه حسی بهم میگه مثل دیترویت بازی خیلی خوبی میشه اما نمرات کمی میگیره

  • PC-Gamer گفت:

    یه جورایی از این همه رمز و راز الکی زده شدم
    خیلی دیگه لوس شده
    اصلا و ابدا دیگه اخبار کوجیما و کلا بازی هایی کع دنبال معطل کردن مردم هستن پیگیری نمیکنم

  • KIARASHHERO گفت:

    میدونید مشکل این همه هایپ چیه؟ما که تاحالا چیزی جز ۲ ۳ تا تریلر کوتاه که هیچی توشون معلوم نبود ندیدیم.حالا با این همه هایپ بازی بیاد و اونقدر هم عالی و خوب نباشه چی؟یعنی در حد هایپش نباشه اونطوری منتقدا نمره های خیلی بدی به بازی میدن.من اگه جای کوجیما بودم انقدر اخبار مرموز نمیدادم بیرون تا انتظاراتو ببرم بالا وقتی هنوز هیچ چیزی مشخص نیس.

  • Max.level گفت:

    امیدوارم این بازی به چیزی تبدیل شه که تا سال های سال همه ازش به عنوان یکی از بهترین تجارب گیمری خودمون یاد کنیم و امیدوارم پایه گذار عناوین بزرگی حتی در آینده باشه :yes: :yes:

  • وقتی سر یه بازی زیادی مانور بدی و مرموز باشی خود به خود انتظار ها میره بالا و این طوری کار سخت تر میشه

  • کوجیما:بازیسازی اووریت! :laugh: :laugh: :laugh:

  • PC-Gamer گفت:

    من نمیدونم این بازی کلا دو تا تریلر ازش اومده و توی این تریلر همه فقط همو نگاه میکنن و یه بچه مثل هندونه زیر بغلشونه همین……….من بیشتر از ۲۰۰ بار این تریلرهارو دنبال کردم ولی خدا شاهده چیزی که منو یاد گذشته بندازه ننداخت
    آخه کدوم گذشته ….منظور اقای کوجیما صد در صد سری متال گیر هست چون چیز دیکه ای نداره که بخوایم بریم به گذشته …یا میخواد بگه در این بازی از صلاح های هسته ای استفاده شده و جهان در یک دوره پسا هسته ای قرار گرفته و کلا زمین دیگه اون زمینی که ما میشناسیم نیست و همینطور بشر چیزی رو ساخته و یا زمین هدف موجوداتی قرار گرفته که فقط یه انسان پاک و عاری از گناه میتونه ببینه اون هارو و این وسط بازی رو درگیر مساعل کلیشه ای کنه مثل کشتار .ظلم. و از این جور حرفا….حالا اگر منظور اقای کوجیما از این تریلرها این هست که ما پی ببریم به داستان سری متال گیر و اینکه در اکثر این سری ها خب ما ب دنبال از بین بردن سلاح هسته ای هستیم و یا هم جاسوس و یا مانعی برای کسایی که میخوان حکومت کنن بر جهان….

    ای بابا خسته کننده شده بخدا اصلا از وقتی اون حرفاش درباره خودش رو شنیدم و اون عکس مسخره از خودش که ژثسه بروسلی گرفته مثلا داره آپولو طراحی میکنه حالمو از خودش و این بازی بهم زد
    کوجیما داره خودشو خراب میکنه با این کاراش اینو هم نباید از یاد ببریم همیشه یه نفر نیست که یه کاریرو انجام میده اگر دقیق بشیم بر گذشته اقای کوجیما میبینیم بعد از مسکلاتی که ایشون با کونامی داشت هیچ یک از اعضای و یا کارکنانی که با ایشون کار میکردن به این اقا به استودیو جدیدش نپیوستن ….و کلا میخوام برسم به ته مطلب که به نظرم دلیل اصلی جدایی کوجیما از کونامی فقط بخاطر این بوده که همه ما سری متال گیر رو فقط با اسم کوجیما میشناسیم و به جای اینکه بگیم بازی کونامی میگیم بازی کوجیما و اینکه هیشکی نمیگه این بازی صدها سازنده داره و این حرفا
    البته این دلیل شخصیه منه
    کوجیما شدیدا انسان خودبین و خودپسندی هست و به جز خودش برای کسه دیگه ای ارزش قاعل نیست

  • فکر کنم بازی موفقی بشه گرچه اصلا دل خوشی از مسخره بازیای کوجیما برای نشون دادن اینکه اثرش خیلی خاصه ندارم و این کار خیلی مسخرس چون طرف هنوز تریلر گیم پلی نداشته اومده بازی ایی معرفی کرده که خودشونم بعید میدونم درک کنن دارن چی میسازن!
    باز TLOU PART 2 اومد یه گیم پلی کامل منتشر کرد از بازی ادم میدونه قراره با چی طرف بشه!
    ——————-
    یه بحثی جدیدا میبینیم که یسری از کسایی که احتمالا تو این نسل گیمر شدن پیش اومده که هر دفعه میان کامنت مینویسن
    ” RDR2 اسب دوانیه ”
    “RDR2 باخته ”
    “RDR2 چیزی برای عرضه نداشته ”
    من همینجا اعلام میکنم اگه شما متوجه بزرگی RDR2 نیستید!
    اگه تحت تاثیر داستان بازی قرار نگرفتید !
    مشکل از شماست دوست عزیز که هنوز نمیدونی یه اثر هنری یعنی چی!
    مشکل از شماست که فکر میکنید GOWبا اون همه بزرگیش توان برابری با RDR2 رو داره!
    من از اینکه خیلی به یه بازی بها داده بشه متنفرم و هیچوقت نگفتم گاد یا ردد بی نقص هستن حتی ویچر هم من روی نواقصش چشم پوشی نکردم …
    حتی نمیگم دارک سایدرز ۳ بی نقص بوده و یه بازی عالی بوده و حقش بوده متای ۹۰ به بالا بگیره! نه همین بازی هم نقص زیادی داشت درسته حقش اون نمره نبود اما دلیل نمیشه فکر کنیم دارک سایدرز ۳ یه بازی فوق العادس!

    اما توی این نسل فقط یه بازی تونسته منو مجاب کنه از نواقص یه بازی چشم پوشی کنم و اون هم RDR2 هست!
    بازی به قدری بزرگ و پرجزئیات و زیبا هست … به قدری روایت خوبی داره … به قدری ماموریت های جذاب داره که علاوه بر چشم پوشی از باگ های بسیار بازی میشه از خیلی از مشکلات چشم پوشی کرد!
    من بخوام از GOW ایراد بگیرم فراوان میتونم ایراد بگیرم همونطور که توی ده ها کامنت از شاهکار بودن داستان GOW جدید و مرموز بودنش نوشتم … توی ده ها کامنت نوشتم که گاد چقدر بازی فوق العاده ایی هست اما توی ده ها کامنت هم میتونم از بازی ایراد بگیرم ! چه ایراد هایی ؟ ایراد های بنی اسرائیلی که خیلیا الان دارن از RDR2 میگیرن …
    مشکلات گاد چی بود ؟
    ۱-عدم ارزش تکرار نسبت به نسخه های قبلی
    ۲-کش دادن بازی در اواخر اون
    ۳-موسیقی بازی به زیبایی نسخه های قبلی نبود
    ۴-عدم داشتن باس های فرعی چالش بر انگیز به جز ملکه ی والکری ها …(اگه قرار باشه گاد رسالت خودشو کامل کنه باید توی درجه سختی پایین هم توانایی این رو داشته باشه گرچه من روی درجه ی Give me god of war فقط سر ملکه والکری پدرم در اومد)
    ۵-عدم وجود معما های چالش بر انگیز
    ۶-تنوع کم دشمنان
    ۷- فانتزی بودن بیش از حد بعضی از مکان های بازی (کی گفته دنیای نورس خیلی فانتزیه ؟)
    و ….
    درسته اینا مشکلات بنی اسرائیلی هستن که میشه خیلی راحت ازش گرفت اما لازمه ؟
    نه !چون gow رسالت خودشو با داستان و روایتش کامل میکنه و تبدیل به یه ریبوت موفق میشه…
    همه اینارو نوشتم که بگم اون دوستانی که میان از RDR2 ایراد میگیرن…
    اونایی که کاور بازی رو از نزدیک ندیدن از aim assist و auto aim بازی ایراد میگیرن…
    بدونن که خیلی راحت تر از RDR2 میشه از بهترین بازی سال (GOW که حقشم هست ) ایراد گرفت!
    هر دو بازی شاهکار بی چون و چرای نسل هشتم هستن ولی خوبه که متوجه بشن دوستان RDR2 به خاطر اینکه اسم پشتش راکستار هست موفق نشده
    RDR2 به خاطر این یه شاهکار هست که آیینه ایی از زندگی ما هست …
    و نه فقط صرفا یه “بازی ”
    و به قول آنتونی هاپکینز یه هنرمند همیشه خودشو توی اثرش پنهان میکنه!
    و RDR2 همون اثری هست که بعد سال ها باید منتشر میشد …
    WEST WORLD عظیم زندگی خود ما…
    لطفا تایید

    • KIARASHHERO گفت:

      من خودم از رد دد خوشم نمیاد ولی قبول دارم که این بازی یک بازی نسل ۹ هستش کلا این بازی هایی که نام میبرم فکر کنم همه قبول داشته باشیم که متعلق به نسل ۹ هستن مخصوصا از نظر گرافیک
      ۱-red dead 2
      ۲-resident evil 2 remake
      ۳-the last of us
      ۴-metro

      • تا قبل از شروع شدن چیزی به نام نسل ۹ ، هیچ عنوانی در نسل ۸ نیست که به نسل ۹ تعلق داشته باشه… درسته که چنین عناوینی از لحاظ گرافیکی از سایر عناوین هم دوره خود در مرتبه ایی بالاتر قرار می گیرند ، اما وقتی که ما هنوز نسل ۹ رو به چشم خود ندیدیم ، این حرف فقط یک تمجید محسوب میشه که جنبه حقیقت نداره

      • قطعا اینکه یه کسی از بازی خوشش نیاد طبیعیه خب سلیقس !
        اما ایا کسی که از rdr2 به خاطر سلایق خودش خوشش نمیاد حق اینو داره که بگه rdr2 بازی “چرتیه ” یا “اسب دوانیه “؟ قطعا نه!
        همونطور که در رابطه با خیلی از بازی ها اینطور هست …
        من صرفا از فلان بازی خوشم نمیاد و اون رو تجربه نکردم و دلیلی برای ایراد گرفتن اون هم به صورت مسخره از بازی رو ندارم!
        مثل خیلی از کسایی که هنوز گاد رو بازی نکردن ولی ازش ایراد میگیرن یا ردد !
        البته اون ور قضیه هم هست که کسی بازی رو انجام نداده و میگه فوق العادس! ادم خودش باید تجربه کنه تا به این نتیجه برسه!
        و در مورد نسل ۹ بودن هم که ما هنوز ندیدم نسل ۹ به چه شکلی هست و نسل۸ تموم نشده و من موافق این موضوع نیستم اما در مورد اجرا شدن rdr2 مخصوصا رویps معمولی یا xbox one s باید بگم حیرت انگیزه که همچین بازی میتونه روی این دو کنسول اجرا بشه …
        ممنون از شما

    • Mikasa گفت:

      خب مشکل همینجاست
      گیمرا به این بازیای پر ایراد میگن شاهکارD: درحالی که جفتشون با شاهکار بودن فاصله دارن اونم زیاد
      ولی سایتایی مثل ign یا خیلی منتقدای دیگه حتی یکی از ایرادات بازیا رو نمیان بگن
      یهو ده میدن و تمام
      من اتفاقا به شخصه یک یک نقاط ضعف بازی برام مهمه و هیچ ارفاقیم به بازی نمیکنم
      هرچقدر بازی داستانش شاهکار باشه کوچکترین لنگی تو گیم پلی بزنه از شاهکار بودن ساقطه
      شاهکار یعنی نزدیک ترین نقطه به پرفکت بودن
      ایا رد دد و گاد جدید این حد پرفکت بودن؟ عمرا
      تنها بازی پارسال که به پرفکت بودن تا حد ممکن نزدیک شد یک بازی بود اونم سوپر اسمش آلتیمیت
      و تنها ضعف بازیم تو مچ میکینگ بازیه ک نینتندو به زودی درستش میکنه
      مطلقا گیم پلی بی نقص
      ۷۰ تا شخصیت بالانس( برخلاف بعضی بازیا ک ۲۶ تا شخصیتو هم نمیتونن بالانس نگه دارن و تازه بازی سالم میشن!!)
      بالای ۷۰ تا مپ(تو هیچ بازی ای حتی نزدیک به این تعداد هم مپ وجود نداره )
      ۴۸ ساعت موسیقی متن ضبط شده برای بازی(هیچ بازی ای تو تاریخ گیمینگ نصف اینم موسیقی متن متنوع نداره!!!)
      چندین مود مختلف برای بازی کردن
      تمام اینها از اول تو بازی هست و نیومدن گیمرا رو با اپدیت های مزخرف منتظر بذارن
      اما در مورد ایرادات از gow
      تنوع کم باس فایت و دشمنا کاملا قبوله
      موسیقی متن اصلا قبول ندارم اتفاقا موسیقی متن این سری جدید کاملا متناسب حال و هوای نورس و تم بازی بود و خیلی متفاوت از سه گانه ی اول چون ریتم بازیم متفاوته
      چون موسیقی سه قسمت اول حماسی تر بودن نمیشه بگیم بهتر بودن
      حماسی تر بودن ب معنای بهتر بودن نیست
      فانتزی بودن مکان های بازیم اصلا دلیلتو قبول ندارم
      اولا در مورد اساطیر نورس برخلاف یونان
      منابع زیادی در دسترس نیست
      یعنی دست هر نویسنده ای بازه هرچقدر تغییر میخواد تو نورس بده چون عملا از نورس هیچی نمیدونیم
      حتی مدارکی ک از اساطیر نورس مونده شدیدا متناقضن و داستان ها هم خوانی ندارن
      پس بارلوگ آزاده هرطور خواست نورس رو تصور کنه و اتفاقا خیلی خلاقانه و زیباتر از نورس مارول تصورش کرد
      در مورد معما اصلا نظری نمیدم چون وجود یا نبودش برام فرقی نمیکنه از معما متنفرمD:
      منظورتو از کش دادن بازی در اواخر نفهمیدم
      در ضمن ارزش تکرار بلطبع پایین تره
      شما یه بازی ۴۰ ساعته رو چند بار تکرار میکنی یه بازی ۸ ساعته رو چند بار؟
      گاد آف وار جدید داستان محور تره
      بازی ای ک داستان محور تر باشه طبیعتا بعد از آشکار شدن پلات داستان دیگه تکرار کردنش مزه نمیده چون تمام داستان دستت اومده و متوجه شدی
      اصولا دلیل پیشروی تو بازی تماما داستان محور همین داستانه
      وقتی داستانو فهمیدی دور بعد دیگه بازی کردنش مزه نمیده چون میدونی بعدش چی میشه
      یه بازی هرچقدر باقی جنبه هاش شاهکار باشن
      دلیل نمیشه گیمری ک ۶۰ دلار پول بازی داده از ضعف هاش چشم پوشی کنه
      اتفاقا باید ضعف ها اونقدر گفته بشن تا به گوش سازنده برسه و تو نسخه بعدی تغییر بده
      گل گفتن و گل شنفتن از بازی رو همه میتونن انجام بدن
      هنر رو اونایی کردن ک اومدن ضعف های بازیو دراوردن برخلاف اونایی ک چهارتا گرافیک رد ددو دیدن و هوش از سرشون پرید و یک یک نواقصو فراموش کردن

      • کسی نواقص ردد رو فراموش نکرد البته لاقل من نکردم چون سر ویچر هم من نواقص رو فراموش نکردم اما نادیده گرفتم چون بازی به قدری نسبت به بازی های هم سال خودش خوب هست که بشه در نظر نگرفت!
        Super Smash Bros Ultimate هم به هیچ عنوان بی نقص نیست که میگید !حالا من نمیدونم شما باز یه بازی که انجام ندادینشو دارین تاکید میکنید یا اینکه واقعا تجربش کردید …
        در هر صورت Super Smash Bros Ultimate واقعا یه بازی فوق العادس و مشکل چندانی نداره
        در مورد موسیقی شما دوباره اومدی سلیقه خودتو به عنوان یه فکت نوشتی!
        شما از موسیقی لذت بردید خوش به حال شما ولی موسیقی نسبت به نسخه های گذشته افت داشته اینو من نمیگم همه میگن با یه سرچ ساده میتونی بخونی و مشکل اصلی هم کم پخش شدن اون هاست
        کی گفته در مورد نورس مطلب زیاد نیست ؟ من خیلی راجع نورس مطالعه کردم و در این زمینه به طور قطع میگم که نورس به هیچ عنوان فانتزی کامل نیست! من خودم نوشتم که اینا ایراد های بنی اسرائیلی از بازی ها هستن چون خیلیا یاد گرفتن هرچی بیشتر گیر بدی به یه بازی حرفه ایی تری ولی اصلا اینطور نیست و گاد با هر مشکلی که داشت قطعا “شاهکار ” بود !
        اره بخوای مقایسه کنی نسبت به بازی های نسل ۶ و نسل ۵ و حتی بازی های سگا و میکرو و… بازی هایی داریم که به معنای واقعی در سال و نسل خودشون شاهکار بودن اما این دلیل نمیشه که بیایم اونارو با این بازی ها مقایسه کنیم!
        من فکر میکنم شما ردد رو بازی نکردید که میاید میگید چهار تا گرافیک!! چون تنها چیزی که اول در مورد rdr2 به چشم میاد گرافیک اون نیست بلکه روایتشه و بازی برای همه ثابت شدس من دلیل این همه اصرار برای کوچک نشون دادن rdr2 رو متوجه نمیشم! من بعد تجربه-۸۰ ۷۰ ساعتم از rdr هنوز هم بازی ارزش تکرار بالا و همینطور کلی ماموریت و فعالیت های زیبا توی بازی وجود داره که همه باعث میشن من بعد ۵ ساعت هیچ احساس خستگی توی بازی احساس نکنم بر خلاف بیش از ۹۰ % بازی های این نسل که همشون یه درصدی برای خسته شدن از بازی رو جلوی شما قرار میدن!
        در مورد اینکه ضعف ها باید گفته بشه منم موافقم اما در مورد اینکه یه بازی داستان محور ۴۰ ساعته ارزش تکرار پایینی داره موافق نیستم به هیچ وجه …
        حتی اگر اینطور باشه هم من به شخصه همون گاد های قدیمی رو ترجیح میدم به این نسخه!
        الان بحث اصلی من راجع گاد نیست بحث من در مورد ایراد گرفتن های الکی از بازیاس !
        وقتی در کفه ی ترازو نکات مثبت بازی به قدری زیاد هست که تو نمیتونی طرف دیگرو ببینی منطقیه که بگی اون بازی نقص نداره و یا تجربه لذت بخش تری نسبت به بازیای هم دوره خود هست
        همونطور که گاد نکات مثبتش بیشتر بود و داستانش بردن خاکستر نیست!
        همونطور که rdr2 نکات مثبتش خیلی بیشتر از چهار تا باگ بازیه و شبیه ساز اسب دوانی نیست!
        اگه بخوایم جنبه ی بی نقص بودن یه بازی رو هم بررسی کنیم ساخته ی دست انسان به هیچ عنوان بی نقص نیست و بازی وجود نداره که نقص نداشته باشه و وقتی میگیم این بازی نقص نداره صرفا به معنی زیاد بودن نکات مثبت نسبت به نکات منفی اون هست
        به نظرم بهتره بحث بسته بشه و راجع rdr2 هم اگر بازی رو تجربه نکردید حتما بازی کنید بعد نظرتون رو بگید چون rdr2 به طور قطع چهار تا گرافیک نیست… برای من اینطور نبوده حداقل !
        و چیزی که من از rdr2 میبینم یه “بازی ” نیست یه آیینه برای خودشناسی خودت هست …
        شما توی rdr2 نقش آرتور رو بازی نمیکنید
        شما نقش خودتونو بازی میکنید
        یه آدم شریف
        یا یه آدم رذل
        و هیچ بازی ایی نه توی این سال ها بلکه در تمام نسل های گیمینگ نتوسته به این حد از واقع گرایی برسه
        و بله هم گاد هم rdr2 هردو “شاهکار” صنعت گیم هستن
        در پناه حق و موفق باشید

        • Mikasa گفت:

          اولا تمام مطالب موجود در مورد نورس ک شما خوندید تماما حدسیاته نه یقین
          هیچ مدرک موثقی از نورس باقی نمونده جز چنتا دست نوشته که اتفاقا همدیگه رو حسابی نقض میکنن
          برای همین اساطیر نورس برخلاف یونان تماما در دست نویسندست
          هر نویسنده ای اومده هرطور خواسته نورس رو ترسیم کرده
          و در ضمن سری گاد آف وار هیچوقت پیرو ۱۰۰% اساطیر نبوده و نیست
          پس اینکه نورس گاد آف وار با چیزی ک شما فکر میکنید خوندید فرق داره ابدا ایراد به شمار نمیره!!
          گاد آف وار هیچوقت اساطیر رو عینا دنبال نکرده که این دفعه هم عینا اساطیر رو بیاد کپی کنه پس این ایراد شما عملا مردوده
          من در مورد موسیقی سلیقه شخصیمو نوشتم؟ موسیقی گاد آف وار جدید توسط متخصصین موسیقی اسکاندیناوی ساخته شده
          اینکه چهارتا گیمر تو چهارتا فروم نظرشون در مورد موسیقیش چیه اصلا برام اهمیت نداره
          هروقت دوتا متخصص موسیقی با مدرک حرفه ای از موسیقی متن گاد آف وار جدید نقد نوشتن نظر شما قبول
          تا قبل این تماما نظر شخصیه و بی اهمیت
          مشکل موسیقی کم پخش شدن اونه؟ والا من شک دارم شما بازیو با دقت انجام داده باشین
          همواره موسیقی ambient درحال پخشه D:
          ایراد الکی ای از رد دد و گاد گرفته نشد
          ایراد باید گرفته بشه
          در مورد تکرار پذیری بازی همونطور که گفتم گاد آف وار اولا ژانرش عوض شده
          شما قبلا با هک اند اسلش روبرو بودین الان با اکشن ادونچر
          اکشن ادونچر فرقش با هک اند اسلش ریتم کند تر و پازل های بیشتره
          یک پازل بعد یکبار حل شدن لذت حل کردن دوباره ش بسیار کمتره
          و این گاد جدید پر بود از پازل
          مسلما وقتی یبار اونهمه پازل حل کردی بار دوم لذت بخش نیست حل کردن اونهمه پازل
          گاد آف وار های قبلی پازل داشتن ولی کمتر بود این یکی بیشتر پازل داره
          و همونطور ک گفتم داستان محور و شخصیت محوره
          یه داستان بار اول برای شنیدن جذابه
          یه داستان برای ۸ بار تکرار کردن و دیدن جذاب نیست

          ایراد باید نوشته بشه مستند بشه و سازنده درس بگیره تا نسخه بعدیو بهتر بسازه
          یادمه یه زمانی ملت میگفتن اسکایریم شاهکاره و بی نقص
          من میگفتم باگ داره و مبارزات و گرافیکش اصلا بدرد نمیخورن
          همه مسخره میکردن و به بتسدا راضی بودن
          الان وضع بتسدا رو میبینیم با فالوت ۷۶
          موتور گرافیکی از کار افتاده و باگ شده بلای جون بتسدا
          چرا؟ چون فنبوی هاش نخواستن ایرادات بازیاش رو قبول کنن و با یه شاهکار گفتن ازش گذشتن
          تا وقتی من گیمر ایراد رو نگیرم و به سازنده گوشزد نکنم این صنعت هیچوقت رو به جلو نخواهد رفت

          • اولا سه مورد رو بنویسم
            ۱-تا وقتی بازی رو تجربه نکردید ازش ایراد نگیرید یا نگید فوق العادس(شما سه دفعه هست که به سئوال من (ردد رو تجربه کردید ؟ ) پاسخ ندادید و من اینطور برداشت میکنم که شما تجربه نکردید)
            ۲-وقتی در ضمینه ایی مطالعه ی زیادی ندارید حرف دیگری رو نقض نکنید
            ۳-سلیقه من و شما به عنوان یه فکت نیست! اگه من از یه بازی خوشم نمیاد دلیل بر بد بودن اون بازی نیست
            نورس چند تا دست نوشته نیست … ما توی اساطیر نورس کلی کتاب داریم که به فضاسازی اون پرداختن…
            کسی گفت گاد باید عین نورس باشه ؟ کسی گفت باید تماما از اساطیر کپی کنه ؟
            شما فکر کنم کلا متوجه حرف من نشدید ! من گفتم نباید بیش از حد فانتزی باشه!
            شما دوست داری کریتوس تو دنیای ماریو باشه ؟ کسی گفت ایراد هایی که من گرفتم تماما منشا حقیقی دارن ؟ من نوشتم ایراد های ” بنی اسرائیلی”!(خوندید نظر من رو ؟ )
            منظور من واضح بیان شد
            من نوشتم توی این نسل کسایی با گرفتن ایراد های الکی از بازی ها میان و اونارو میکوبن !
            ردد باگ داره درست اما قطعا شبیه ساز اسب دوانی نیست( شما احتمالا نظرات پست های مختلف رو در رابطه با rdr2 ندید )
            و منم دقیقا مثل شمایی که هنوز ردد رو بازی نکردید و ازش ایراد میگیرید از گاد ایراد گرفتم!
            گاد رو من راس ساعت ۸ که بازی قفلش باز شد تا بعد چند روز “پلات ” کردم و بعد اون هم هرچی بود و نبود و گشتم اگه کمی توی پست ها فعال باشید یا حداقل نظرات رو خونده باشید توی پست های قدیمی نظیر ” فروش هفتگی بریتانیا” دیدید که من اومدم تحلیل خیلی از نکات بازی رو نوشتم … به قدری در مورد نورس مطالعه کردم که بدونم دنیای نورس توی هیچ مطلبی دقیقا فانتزی نیست .. اگرم آیدی خواستی در پیغام خصوصی بگو که بری ببینی!
            اما در مورد دیگر مطالب شما … با تمام اختلاف نظری که من با شما دارم سر اسکایریم و بعضی بازی ها با شما موافقم …
            اسکایریم من به هیچ وجه از گیم پلیش راضی نبودم اما یه چیز رو باید بگم همونطور که گفتم سلیقه ی من یا شما در تعیین شاهکار بودن یا نبودن یه بازی موثر نیست و ما عضو خیلی کوچیکی از جامعه گیمینگ هستیم…تازه اینکه من و شما اونم توی ایران بخوایم از یه بازی به بزرگی اسکایریم ایراد بگیریم و بگیم ” برای پیشرفت صنعت گیم ” مسخره ترین چیزیه که میشه گفت چون مطلقا سازنده اصلا نظر شمارو نمیخونه! ما زبان فارسی رو توی ps4 یا xbox نداریم بعد نظر شما رو بخونه ؟ 😀
            اما در دیگر موارد دیدگاه شما
            در مورد پازل که من نمیدونم شما تعریفتون از پازل چیه!!! این نسخه پازلی به اون صورت نداشت نسبت به نسخه ی دوم خودش یا حتی اول و یا شاید به قدری ساده بودن که من اونارو پازل حساب نمیکنم!
            در مورد موسیقی هم احتمالا شما دارید روی سانترک های گاد صحبت میکنید!
            بحث من راجع خود نقطه ی فنی موسیقی هست و اتفاقا موسیقی در بازی خیلی کم تر پخش میشد …شما توی نسخه دوم و سوم و حتی اول و یا نسخه های فرعی دائما در حال گوش دادن به موسیقی حماسی بازی هستید اما در این نسخه ؟ خیر !
            صحبت های میمیر و آترئوس برای ۲ بار زیباست .. مرموزه اما بعد سومین بار بازی به شدت خسته کنندس !
            چرا سازنده یه گزینه برای پخش موسیقی و غیر فعال کردن دیالوگ های میمیر نذاشته ؟
            درسته چند تا از سانترک های بازی استادانه نواخته شدن و بسیار گوش نوازن اما صرفا سانترک های زیبا داشتن در یه بازی ملاک برتری نیست وقتی شما کلا چند بار اونهارو گوش میدید…
            در مورد “اهمیت ” دادن به نظر بقیه من خودم تا وقتی چیزی رو تجربه نکنم نمیگم بازی مشکلی داره یا نه و از طرفی به نظر دیگری نمیگم “بی اهمیت ” ! همونطور که برای نظر شما ارزش قائلم و قرار نیست من وشما همیشه موافق هم باشیم 😀
            وقتی ردد رو بازی نکرده بودم ازش ایرادی نگرفتم
            و وقتی super smash رو تجربه نکرده بودم هم نگفتم فوق العادس!
            در مورد فال اوت که ما یه نسخه ی لغو شده از فال اوت آنلاین داریم و بتسدا خیلی وقت بود که میخواست همچین نسخه ایی رو بسازه که ساخت و دیدیم چی شد ربطی به نظر شما و من نداره ! اسکایریم بازی فوق العاده ایی هست و مطمئن باشید منتقد ign بیشتر از شما یا من متوجه مشکلات بازی هست و اگه نیازی باشه حتما مینویسه!
            در مورد جلو رفتن صنعت گیم هم شما نگران نباش همین rdr2 و بازی های دیگه توی نسل خودشون دارن این صنعت رو جلو میبرن با نظر من و شما که بازی مثل rdr2 کوچیک نمیشه!
            فروشش رو میکنه … ملت هم حالش رو میبرن …
            فکر نمیکنم برای کسی که rdr2 رو داره تجربه میکنه غریبه باشه اگه بهش بگی rdr2 چی هست و بگه یه “زندگی “!
            دلایل زیادی دارم که اصلا توی یه نظر نمیگنجه و همین الان هم احتمالا آقا سعید بابت این اسپم ها دلگیره 😀
            در مورد ژانر هم کسی منکر عوض شدن ژانر به اکشن ادونچر نیست! من جایی ننوشتم که بازی ژانرش عوض نشده ! من گفتم یه بازی داستان محور مثل گاد ۲۰۱۸ که در همه ی نسخه های سری به خاطر هک اند اسلش بودن ارزش تکرار بالایی داشته اکنون در این نسخه ارزش تکرار پایینی پیدا میکنه آزار دهندس !
            گیم پلی خالص بخش داستانی گاد ۸ ساعت میشه (اگه شما بخوای فقط بری جلو و سریع تموم کنی دقیقا همین مقدار میشه و شاید کمتر (مدرک هم دارم خواستید بگید ))
            و همین ۸ ساعت هم باز ارزش تکرار بیش از ۳ بار نداره و خسته کننده میشه …
            همیشه انتقاد و کوبوندن یه بازی به پیشرفت اون کمک نمیکنه بلکه ممکنه باعث پسرفت بشه و باز شما داری نطر خودتو به عنوان یه فکت میگی !
            اگه اینطور باشه پس سری zelda به خاطر تمجید هایی که در نسخه های گذشته داشته نباید در نسخه ی جدید موفق میشد! پس چرا شد ؟
            تشویق و اینکه بدون واهمه بگی یه بازی “شاهکار ” هست به خاطر “زیادی ” نکات + اون در مقابل نکات – سازنده روحیه ی بهتری میگیره برای ادامه کار …
            در اخر بگم که ممنون از بحث شما و موفق باشید
            —————
            با عرض پوزش و تشکر فروان از آقا سعید حلاجیان برای تایید این بحث
            و تشکر از شما دوست عزیز mikasa برای شرکت در بحث و گفتن نظرتون

            • Mikasa گفت:

              اتفاقا من در مورد نورس مطالعه اینا زیاد کردمD:
              و داستان بالدر رو هم از سن ۸ سالگی از بر بودم
              مشکل اینجاست
              رفرنس رسمی شما برای مطالعه عناصر نورس چیست؟
              از نورس یک کتاب بیشتر نمونده فقط یک کتاب و اسم تنها کتاب معتبر نورس هم norse mythology by neil gaiman هستش
              باقیش نابود شدست و بر اساس حدسیات و هیچ چیز در موردش ۱۰۰% درست نیست
              یک یک مقالاتی ک شما در مورد نورس میخونین از همون کتاب بدست اومدن و اتفاقآ صحت اون کتاب تماما زیر سواله از چند نظر
              پس رفرنس معتبر برای نورس موجود نیست
              برای همینه ک تصورات از دنیای نورس توسط هر فیلم و هر شرکت متفاوته
              چون اصلا نسخه خطی واحد و معتبری ازش نمونده
              در ضمن این کتابی ک اسمشو بردم نسخه فارسی نداره
              پس احتمالا شما باید نسخه انگلیسیشو خونده باشین ک اینقدر با جرات میگین اساطیر نورس اون حدی ک گاد آف وار نشون داد فانتزی نیستن!!! ک بازم شک دارم
              اساطیر نورس اولا قابلیت دخل و تصرف دارن چون رفرنس معتبر ازشون زیاد نمونده
              ثانیا گاد آف وار به عنوان یک گیم فانتزی میتونه و کاملا اختیار تام داره ک گیم پلی رو تغییر بده و به نفع خودش استفاده کنه از عناصر فانتزی
              چون گاد آف وار فانتزیه!!!
              این ایراد ک به نظر شما گاد آف وار جدید زیاد فانتزی هست زمین تا آسمون فرق داره با ایرادی ک از بخش انلاین رد دد میگیرن!!! اونا واقعین واقعا وجود دارن و حس میشن
              این ایراد زیادی فانتزی بودن اتفاقا کاملا مسخره ست! چون یک یک گاد اف وار ها اساطیر رو فانتزی تر از چیزی ک بودن نشون میدادن این اصل گاد آف واره ک اسطوره رو فانتزی تر نشون بده
              تو گاد آف وار های قبلی ما با موجوداتی حتی مبارزه کردیم ک اصلا تو اسطوره های یونان وجود ندارن (نمونش elephantaur) یا طراحی hades با اون سلاحی ک روح رو بیرون میکشه صدها بار فانتزی تر از چیزیه ک تو نسخه ی اصل اسطوره ش نوشته شده!
              ولی این ایراد ک auto aim بازی تو نسخه آنلاین مشکل ایجاد‌میکنه یه مشکل بنیادین تو گیم پلیه! هیچ ربطی به سلیقه نداره یک فکته! چرا اون مشکلات رو دارین با اینا مقایسه میکنین‌من نمیدونمD: در ضمن نه من رد دد رو کنسولم نخریدم همونطور ک قبلا گفتم من تو هر بازی بخش مبارزاتش برام از‌تمام بخش ها مهمتره و بعد یه مدت بازی کردن رد دد ۲ اینو فهمیدم ک نخرم بهتره و خوبم شد ک نخریدم وگرنه ۶۰۰ تومن تو پاچم میرفت و میومدم ۲۴ ساعته تو سایت نقدشو میکردم چون من مشکل تو هرچیو تحمل کنم مشکل تو گیم پلی برام قابل تحمل نیست
              ولی قبل خرید هر چیز چند ساعت خونه رفقا یا جایی بازیش میکنم تا دستم بیاد چی به چیه
              اتفاقا در مورد جلو رفتن صنعت گیم نگرانم
              وقتی گاد آف وار میاد با اینهمه مشکلات ریز و درشت متا ۹۴ میگیره
              رد دد میاد و هیچکس به اشکالاتش اشاره نمیکنه و همه ۱۰/۱۰ میدن و تعریف
              مشخص میشه منتقد های این صنعت همه شدن منتقدای کشکی
              و اینکه منتقد های یه صنعت نتونن کار اون صنعتو انجام بدن یعنی فاتحشو‌باید خوند
              ایراد در گیم پلی ایراد قابل بخششی نیست
              من اگه چند ساعت رد ددو خونه رفقام بازی نمیکردم
              اگه نمیدیدم چقدر افتضاحه سیستم شوتینگش برام
              اگه نمیدیدم چقدر آزار دهندست رئالیسمش برام اگه نمیدیدم چقدر auti aim فانتزی ای داره و چقدر راکستار کنترلای بازی رو بد تنظیم کرده ک باید تو نت بگردی بهترین تنظیمات کنترل برای بازی رو پیدا کنی
              اگه به نقدها اکتفا کرده بودم اگه به کاربرای سایت اکتفا کرده بودم و به این شاهکار گفتنا راضی میشدم
              الان ۶۰۰ هزارتومن ناقابل رفته بود تو پاچم!! ینی یه نقد نیست به این ایرادات بپردازه! خب من گیمر پس چطور باید بازی بخرم؟ کلمو بندازم هوا شانسی بخرم؟ میلیاردر نیستم که
              منتقد باید تمام مشکلات رو لیست کنه شاید برای یه نفر اهمیت داشت

              من سینما حرفه ای دنبال میکردم
              سینما به یک دلیل نابود شد فقط یک دلیل
              منتقد هاش ! چون منتقد ها از ایراد چشم پوشی کردن و ایرادات رو‌نگرفتن
              فیلم بد رو نکوبوندن و فیلم خوب رو شاهکار خطاب کردن
              همین بلا سر صنعت گیم میاد
              نشونش هم نسل ۸ ک چقدر چرت تر از نسلای قبل بود
              در مورد ساند ترک ام باز میگم به نظر مطلقا هیچ ایرادی نداشت و حتی بهتر هم به حال و هوای بازی میخورد
              گاد آف وار جدید اولا بازی حماسی نیست که ساند ترک حماسی داشته باشه
              برای همین نداره!
              ثانیا تو ساند ترک جدید از گروه ایرلندی ای استفاده شده ک دقیقا خوراک ساختن اهنگ های مربوط به نورس هستن
              در نتیجه از نظر تطابق با محیط چندین بار بهتر از نسخه های قبلیه
              موسیقی های این نسخه خیلی بیشتر به حال و هوای محیطی میخوره ک بازی توش جریان داره نسبت به نسخه های قبل
              ثالثا موسیقی متن تماما درحال پخشه منتهی همونطور ک گفتم تم آروم و ambient
              من نمیدونم چه اصراری به موسیقی حماسی دارین
              و اینکه میگین موسیقی کم پخش میشد! اقا موسیقی در تمام ۴۰ ساعت یک ثانیه هم متوقف نشد ! منتهی موسیقی رفته تو بطن بازی شما متوجه ش نمیشی دلیل بر نبودش نیست
              ماهیت موسیقی حماسی اینه ک خودش رو نشون بده ولی گاد جدید موسیقیش حماسی نیست و در تمام سکانس ها خودشو نشون نمیده ولی جاییکه باید نشون بده اتفاقا معرکه عمل میکنه
              قرار نیست موسیقی بازی از اثر جدا باشه
              بازم‌ میگم اگه من منتقد باشم
              به رسالت نقدم‌تمام مشکلات رو ذکر میکنم
              با توجه به چیزی ک بازی کردم گاد جدید و رد دد جفتشون کیلومتر ها با چیزی ک من بهش میگم شاهکار فاصله دارن
              و همشم تقصیر منتقد ها میدونم این نکته رو

              • درسته منم همین کتاب رو عرض میکنم ….
                https://en.wikipedia.org/wiki/Norse_Mythology_(Neil_Gaiman)
                بعله نسخه فارسی نداره …
                زیاد کش نمیدم بحث رو چون باز شما داری حرف خودتو میزنی و چون از auto aim بازی خوشت نیومده میای فکت مینویسی ! به شخصه از این فکت نوشتنای شما آدم خسته میشه!
                بعله بخش آنلاین rdr افتضاحه ولی بعید میدونم من راجع بخش آنلاینش صحبت کرده باشم!
                وقتی تجربه ی کافی رو عنوانی ندارید نباید زود درموردش قضاوت کنید و نظر بدید اون هم نظر کارشناسی!
                زودتر این رو میگفتید تا من اصلا با شما در رابطه با rdr2 بحث نکنم چون بیهودس! وقتی شما در مورد بازی اطلاعات اندکی دارید من هرچقدرم از فوق العاده بودن این ۸۰ ساعت زندگی خودم در rdr2 بگم شما قبول میکنید؟قطعا نه!
                سینما رو باز من کاری ندارم شما اوردید تو بحث که اصلا ربطی به صنعت گیم نداره و ربطی به صحبت من نداشت
                ثانیا توی همین کتابی که شما اسمشو نوشتی میدونید که هرچقدرم منابع معتبری نداشته باشه اما اول و اخرش دنیای نورس فانتزی کامل نیست!
                و گاد فانتزی کامل هست!(فقط این نسخه ) و نسخه های قبلی گاد برخلاف چیزی که شما میگی ابدا تمام فانتزی نبودن (من دارم محیط بازی رو میگم )
                در مورد موسیقی هم از بخش های دیگه میگذرم چون حرف تکراری هست اما:
                “منتهی موسیقی رفته تو بطن بازی شما متوجه ش نمیشی دلیل بر نبودش نیست” یعنی شما متوجه موسیقی شدی تو کل بازی داشتی گوش میدادی بعد هرکی میگه گاد موسیقیش کم پخش میشه دروغ میگه!؟ 😀 مرسی از منطق!جوری میگید انگار فقط شما گاد رو بازی کردی!
                از بقیه موارد هم بگذریم که میگید auto aim مشکل داره ” و این یه فکته ”
                مثل این میمونه من بگم همه بازیای قبل rdr2 چرتن و این یه فکته!
                نظر شخصی خودمونو نمیشه در یه فکت بنویسیم :-))
                در اخر هم بگم داداش من و شما قرار نیست “صنعت گیم ” رو تغییر بدیم …
                هیچکس به ایراداتی که یه منتقد با طرز فکر شما بگیره گوش نمیده همونطور که هرکی از دارک سایدرز ۳ ایراد گرفت همه گفتن دروغ میگه و دیدم که خیلیا از بازی راضی بودن!
                قرار نیست بازی منتشر بشه که کامل باشه چون ما انسانیم و ساخته ی دست انسان هیچوقت کامل نیست!
                اگر منتظری یه بازی منتشر بشه که هیچ مشکلی نداشته باشه تا ازش لذت ببری باید افسوس خورد!
                بازی هایی وجود داشتن توی این نسل با مشکلات فراوان
                اما لذتی که به من یا خیلیا دادن از بازی های پرفکت شما بیشتر بود
                سینما هم همینه
                مردم با venom حال میکنن من و شما و منتقدا چیکارن ؟؟؟
                و اگر میخواید دوباره فکت بنویسید که گیم پلی rdr2 مشکل داره باید بگم من با تجربه ۸۰ ساعتم اگر فقط یک ذره به نسبت به صنعت گیم درکی داشته باشم تنها ایرادی که به گیم پلی میشه گرفت فقط و فقط کند بودن اون هست که با فلسفه ی واقع گرایی بازی کاملا هماهنگه!
                اتفاقا گیم پلی بازی بسیار هم لذت بخشه اگر حرف من رو قبول نداشته باشید
                حرف منتقد های زیادی هست …
                اگه حرف هیچکس رو قبول نکنید درواقع میخواید حرف خودتونو رو کرسی “بنشونید”(بنشانید 😀 ) که در اون صورت بحث نه فقط با من بلکه با هرکس دیگری بی فایده میشه …
                در پناه حق
                ———–
                آقا سعید قربون دستت اینم تایید کن من اخرین کامنتم هست توی این پست …

    • Max.level گفت:

      درود بر شرفت داداش شدیدا حال کردم‌با نظرت خیلی آقایی دمت گرررم :yes: :yes:

  • GMFMember گفت:

    امیدوارم ایکس باکسی ها هم یه ۴ تا انحصاری بیاد براشون. این اخبار روحیشون رو خراب میکنه 😀

پیام تبریک جدید کوجیما به انتشار بازی Death Stranding در سال ۲۰۱۹ اشاره دارد - گیمفا