قهرمانی همسایه‌ی مهربان | Spider-Man بهترین بازی سال ۲۰۱۸ از دید سازندگان ژاپنی شد - گیمفا
قهرمانی همسایه‌ی مهربان | Spider-Man بهترین بازی سال ۲۰۱۸ از دید سازندگان ژاپنی شد - گیمفا
قهرمانی همسایه‌ی مهربان | Spider-Man بهترین بازی سال ۲۰۱۸ از دید سازندگان ژاپنی شد - گیمفا
قهرمانی همسایه‌ی مهربان | Spider-Man بهترین بازی سال ۲۰۱۸ از دید سازندگان ژاپنی شد - گیمفا

قهرمانی همسایه‌ی مهربان | Spider-Man بهترین بازی سال ۲۰۱۸ از دید سازندگان ژاپنی شد

آرین مرادی
۰۸:۰۰ ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
قهرمانی همسایه‌ی مهربان | Spider-Man بهترین بازی سال ۲۰۱۸ از دید سازندگان ژاپنی شد - گیمفا

مجله‌ی فامیتسو یکی از معتبرترین و مشهورترین منابع صنعت بازی‌های رایانه‌ای محسوب می‌شود. این مجله در طی یک نظر سنجی از بازی‌سازان ژاپنی، بهترین بازی سال را از نظر آنان خواسته که البته نتایج جالبی نیز از این نظرسنجی بدست آمده است.

در چند وقت اخیر تمامی مجلات و وب‌سایت‌های مربوط به بازی‌های رایانه‌ای نظرسنجی در رابطه با بهترین بازی‌های سال ۲۰۱۸ انجام دادند. شما می‌توانید نظرسنجی وب‌سایت گیمفا از تیم خود تحت عنوان «همه خوبان جمعند! | برترین های سال ۲۰۱۸ از دید تیم گیمفا» را که در دو بخش منتشر شده است، در اینجا و این نشانی مطالعه کنید. همچنین نظرسنجی مخصوص کاربران گیمفا نیز طراحی شد که آن را هم در این نشانی می‌توانید مطالعه کنید. مجله‌ی فامیتسو نیز از توسعه‌دهندگان ژاپنی چنین نظرسنجی کرده که با نتایج جالبی مواجه شده. برای مثال، عناوینی در این لیست وجود دارد که حتی در سال ۲۰۱۸ عرضه نشده‌اند و تنها به این دلیل در لیست وجود دارند چون توسعه‌دهندگان پیش از این موفق به تجربه‌ی آن بازی نشده‌اند و تازه امسال آن بازی را خریداری کرده‌اند.

به نظر می‌رسد که ساخته‌ی استودیوی اینسامنیاک (Insomniac) در ژاپن هم خوش درخشیده است و در لیست فامیتسو به عنوان بهترین بازی سال ۲۰۱۸ انتخاب شده است. بدین ترتیب، یک افتخار دیگر به لیست افتخارات بازی Spider-Man، پلی‌استیشن و سونی اضافه می‌شود. این امر در حالی است که بازی Spider-Man در مراسم TGA 2018 موفق به کسب هیچ مقامی نشد.

رتبه‌ی دوم مربوط به ساخته‌ی شرکت کپکام می‌شود که در مراسم TGA 2018 توانست لقب بهترین بازی نقش‌آفرینی سال ۲۰۱۸ را به خود اختصاص دهد: Monster Hunter World. این بازی که متای فوق‌العاده‌ای نیز از سوی منتقدین گرفت، توسط کپکام به خوبی پشتیبانی می‌شود و جزو بازی‌های آنلاین برتر سال ۲۰۱۸ است.

رتبه‌ی سوم بازی Detroit: Become Human است که عنوانی داستان‌محور محسوب می‌شود و توسط کارگردان افسانه‌ای، دیوید کیج (David Cage) ساخته شده. رتبه‌ی چهارم به بازی Red Dead Redemption 2 اختصاص پیدا کرده است. این بازی که توسط شرکت راک‌استار (Rockstar) توسعه پیدا کرده، به موفقیت بسیار بزرگی چه در حیطه‌ی فروش و چه در حیطه‌ی نقد و نمرات کسب شده از سوی منتقدین دست پیدا کرد. این موفقیت به حدی بود که راک‌استار تریلری منتشر کرد و در آن از این بازی به عنوان برترین بازی کنسولی در نسل هشتم از نظر نقدها و نمرات یاد کرد، که امری اشتباه نیست. این بازی موفق شد تا امتیاز متای ۹۷ را به خود اختصاص دهد.

رتبه‌ی پنجم نیز، بازی ساخته‌ی استودیوی سانتامونیکا (Santa Monica) است که در مراسم TGA 2018 موفق به کسب لقب برترین بازی سال شد. این بازی هم عملکردی فوق‌العاده از خود نشان داد. در حیطه‌ی امتیاز موفق به کسب نمره‌ی ۹۴ و در حیطه‌ی فروش نیز شاهد عملکرد اعجاب‌انگیز این بازی بودیم. در قسمت زیر می‌توانید لیست کامل برترین بازی‌های سال ۲۰۱۸ را از دید توسعه‌دهندگان ژاپنی مشاهده کنید.

  1. Marvel’s Spider-Man
  2. Monster Hunter: World
  3. Detroit: Become Human
  4. Red Dead Redemption 2
  5. God of War
  6. Octopath Traveler
  7. Assassin’s Creed Odyssey
  8. Fortnite
  9. Conan Exiles
  10. Splatoon 2
  11. Astro Bot: Rescue Mission
  12. Dead by Daylight
  13. Fate/Grand Order
  14. Super Smash Bros. Ultimate
  15. Street Fighter 30th Anniversary Collection
  16. Cities: Skylines
  17. The Legend of Zelda: Breath of the Wild
  18. Dragon Quest Rivals
  19. Dungeon Maker
  20. Kyoutou Kotoba RPG Kotodaman
  21. Zanki Zero: Last Beginning
  22. Super Mario Party
  23. Border Break
  24. Teku-Teku Teku-Teku
  25. NieR Automata
  26. Assassin’s Creed Origins
  27. Clash Royale
  28. Dead Cells
  29. FarCry 5
  30. Capcom Beat ‘Em Up Bundle

در این میان، مجله‌ی فامیتسو اطلاعاتی نیز در رابطه با انتخاب بعضی از بازی‌سازان مشهور داده است. آقای توشیمیچی موری (Toshimichi Mori) بازی Spider-Man را به عنوان برترین بازی سال انتخاب کرد. یوشیمی یاسودا (Yoshimi Yasuda) به دلیل علاقه‌ی زیاد به عناوین نقش‌آفرینی، اعتقاد دارد که بازی Fire Emblem Echoes: Shadows of Valentia بهترین بازی سال ۲۰۱۸ است. کازوکی موریشیتا (Kazuki Morishita)، مدیر شرکت گانگ‌هو آنلاین (GungHo Online)، بازی Red Dead Redemption 2 و پس از آن عنوان Spider-Man را برترین بازی‌های سال ۲۰۱۸ می‌داند.

کنیچی اگاساوارا (Kenichi Ogasawara) که به دلیل کار برروی سری Dynasty Warriors شناخته شده، معتقد است که بازی Monster Hunter World برترین بازی سال و بعد از آن Spider-Man چنین لقبی را به دوش می‌کشد. آقای یویتو کیمورا (Yuito Kimura) که مدیر اجرایی شرکت سی‌وای گیمز (Cygames) است، عجیب‌ترین انتخاب را در این میان داشت. البته به نظر می‌رسد که این انتخاب حالتی شوخی مانند دارد و برای دلداری شرکت بتسدا بوده ولی به هر حال، از نظر ایشان بهترین بازی سال ۲۰۱۸ عنوانی نیست به جز Fallout 76 و در رتبه‌ی دوم نیز به نظر او، Spider-Man قرار دارد.

تهیه‌کننده‌ی بازی Final Fantasy VII Remake یعنی آقای یوشینیرو کیتاسه (Yoshinori Kitase) بازی Astro Bot: Rescue Mission را برترین بازی سال می‌داند. آقای شینجی هاشیماتو (Shinji Hashimoto) که تهیه‌کننده‌ی اصلی کل سری Final Fantasy محسوب می‌شود نیز به بازی NieR: Automata به عنوان برترین بازی سال رای داده است. اقای یوسوکه فوتامی (Yosuke Futami) که رئیس اصلی پروژه‌ی Sword Art Online است، بازی Mega Man 11 و بعد از آن Spider-Man را برترین بازی‌های سال می‌داند. آقای کاتسوهیرو هارادا (Katsuhiro Harada) نیز که به عنوان رئیس فرانچایز Tekken شناخته شده، معتقد است که در رتبه‌ی اول بازی Battlefield V و بعد از آن Divinity: Original Sin 2 در لیست برترین بازی‌های امسال قرار دارند.

همان‌طور که مطالعه کردید، به نظر می‌رسد که بازار بازی‌های داستان محور هنوز هم در ژاپن بسیار داغ است؛ با توجه به اینکه بازی Spider-Man در بیشتر موارد رتبه‌ی اول و در بعضی موارد نیز رتبه‌ی دوم را به خود اختصاص داده بود. اگر هنوز موفق به تجربه‌ی این بازی نشده‌اید، می‌توانید نقد و بررسی کامل این بازی تحت عنوان تارهای اسپایدی چسبناک‌تر از همیشه | نقد و بررسی بازی Marvel’s Spider-Man را مطالعه کنید. در صورت کمبود وقت، نقد ویدئویی این بازی نیز برای شما به نام ویدئو گیمفا: تارهای چسبنده اسپایدی و اینسامنیاک به قلب گیمرها! | بررسی ویدئویی بازی Spider-Man مهیا شده است که می‌توانید آن را مشاهده کنید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

قهرمانی همسایه‌ی مهربان | Spider-Man بهترین بازی سال ۲۰۱۸ از دید سازندگان ژاپنی شد - گیمفا
قهرمانی همسایه‌ی مهربان | Spider-Man بهترین بازی سال ۲۰۱۸ از دید سازندگان ژاپنی شد - گیمفا
قهرمانی همسایه‌ی مهربان | Spider-Man بهترین بازی سال ۲۰۱۸ از دید سازندگان ژاپنی شد - گیمفا
قهرمانی همسایه‌ی مهربان | Spider-Man بهترین بازی سال ۲۰۱۸ از دید سازندگان ژاپنی شد - گیمفا
قهرمانی همسایه‌ی مهربان | Spider-Man بهترین بازی سال ۲۰۱۸ از دید سازندگان ژاپنی شد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • call گفت:

    کلاً ژاپنی‌ها از بازی‌های خشن خوششون نمیاد. بازی‌هایی هم که می‌سازن خشونت کمی دارن. برای همین من بازی‌های ژاپنی بازی نمی‌کنم.
    بازی باید اکشن باشه، پر از انفجارو کشت کشتار باشه، چون بازی حالش به همین چیزاس.

    • call گفت:

      اگه کیف بازی کردن به این چیزایی که گفتم نیس، پس به چیه؟
      فقط نگین به داستانو کات‌سینه، چون خودتونم می‌دونین که نیس.
      مثلاً Detroit: Became Human داستان خوبی داش، ولی به اندازه بازی‌هایی بدون داستانی مثل DOOM, FIFA, NFS یا NBA 2K کیف میده؟

      • Parsa.jm.jr10 گفت:

        من با Detroit خیلی حال کردم واقعا بازی قشنگی بود .
        بازی Detroit یک بازی بسیار خاص هستش .
        از گرافیک بازی گرفته تا داستان و گیمپلی جذاب و موسیقی و……… مخصوصا موسیقی های داستان کارا خیلی قشنگ بود .

      • amin گفت:

        توی یه کامنت بالاتر گفتی رزیدنت اویل بازی نکردم و به همین دلیل قضاوت نمیکنم(چه پسر منطقی واقعا امیدوار شدم به نسل دهه هشتاد) بعد این پایین و هزار جای دیگه میگه بازی فقط اکشن و بقیه سبک ها بدرد نخورن و بدون تجربشون فکت صادر میکنی(امیدم نسبت به نسل کاملا با خاک یکسان میشه)
        در مورد نظراتت،طبیعیه،توی هر سنی با توجه به تجربیات و شرایطی که ادم میگذرونه سلیقه عوض میشه،کمتر کسی تو سن سال تو میره سراغ بازیایی که کمی عمیق ترن و پیچش داستانی دارن و خیلی چیزای دیگه،بلکه میرن سراغ بازیای کمی ساده تر ولی هیجانی،خاطرات بچگی و نوجوانی خیلی هامون با جی تی ای،کرش ،ماریو،حتی کالاف دیوتی و کانتر و خیلی بازیای دیگه بوده،همون چیزایی که دیگران بخاطرش کمی سرزنشمون میکردن و حتی خودمونم فکر میکردیم فقط داریم خودمونو سرگرم میکنیم،ولی وقتی برای اولین بار بازی ای مثل یکی از کارای دیوید کیجو تجربه کردیم،وقتی بازیایی مثل مکس پین،د لست اف اس،رزیدنت اویل ۴ و خیلیای دیگه واقعا فهمیدیم هدف از بازی،سرگرمی،خون و خون ریزی و انجام روانی بازیایی که تو واقعیت غیر ممکنه نیست،بلکه قرار گرفتن توی یه دنیایی خاصه که یک هنرمند به عنوان کارگردان برامون اماده کرده و اونجا بود که به خودمون و کاری که میکنیم افتخار کردیم 😉

  • Hasan.n گفت:

    با اینکه معتقدم ژاپنیا تو انتخاب بازیا عجیب غریبن ولی به نظرم اسپایدر من حقشه ، از شانس بد بازی اسپایدر من امسال با دو رقیب غولی سرشاخ بود و نتونست زیاد از نظر جوایز چیزی کسب کنه ولی واقعا ساخته اینسامنیاک حقشه :inlove: بازی داوود قفس 😀 هم مثل اینکه خوش درخشیده . ردد هم که ماشالله شاهکاره :heart:

  • دیگه بقیه از دور خارج شدن نمیزارم فقط همین ۲ تا اصلی.
    .

    The Winners of this year

    God of War : 68

    Red Dead Redemption 2 : 48

  • Hala madrid گفت:

    گاد رتبه ۵ 😐
    رد دد ۲ رتبه ۴ 😐
    پ.ن:ناموسا فازتون چیه آخه؟

  • الحق و الانصاف سونی سلطان بلامنازع صنعت گیم است و بس

    • مازیار گفت:

      تا وقتی کهpcهست حضور سونی کمرنگ تره

      • Max.level گفت:

        داداش تا وقتی کل پلتفرم ها در کنار هم باشن حضور این صنعت اصلا پر رنگ ترم میشه اینا همه مکمل هستن تنها چیزی هم که این صنعت رو کمرنگ میکنه وجود افراد متعصبی مثل این کاربر بالایی هستش

        • مازیار گفت:

          بله داداش درست می فرمایید اما وقتی از کامنتش تعصب شدید دیده میشه باید باهمون شکل با کامنتش مقابله بشه و من سعی میکنم همیشه به همه پلتفرم ها احترام بذارم

          • Max.level گفت:

            موافقم داداش شما هم درست میفرمایید بلاخره دیگه فعلا که دور، دور این آقایونه ایرادی نداره ما که‌خداروشکر مثل اینا خودمونو محدود نمیکنیم از هر چی که بشه استفاده میکنیم و لذت میبریم فن بازی درست مثل لجبازی کردن که نهایتا دودش تو چشم خود اون شخص میره نه بقیه اما اگر بی احترامی به وجود بیاد این وسط اعصاب ما هم خط خطی میشه
            موفق باشید :yes: :rose:

    • Max.level گفت:

      این جمله رو بار ها تکرار کردی واقعا خسته نشدی؟
      در ضمن‌ من‌ تاحالا به عکس پروفایلت به طور دقیق دقت نکرده بودم ولی اینبار متوجه شدم که عکس پروفایل تو بسیار توهین آمیزتر از اون کاربر arthur loser هستش واقعا یعنی انقدر دنبال یه فرصت میگشتید تا خودتونو نشون بدید؟
      اصلا نمیتونم فازتو درک کنم سونی سلطان صنعت گیم قبول بر منکرش لعنت ولییییی
      اینکه با این عکس پروفایل چنین کامنتی میذاری یعنی احتمالا قصدت به هم ریختن اعصاب ماست درست میگم؟
      خداوکیلی شما ها نیستید که فقطو ps4 دارید خداروشکر الان دیگه هر بچه ای که پاش به دبستان باز میشه پدر گرامی براش یه عدد ps4 میخره همینم میشه که باید اینجا شاهد نظرات چرت و توهین آمیز شماها باشیم والا ما ام داریم این انحصاری ها رو بازی میکنیم ازشونم لذت میبریم ولی مگه‌ رد دد یا بازیای راکستار انحصاری مایکرو هستن که اینطوری ازشون کینه دارید؟ بد کرده راکستار یه بازی شاهکار ساخته تا همه ازش لذت ببرن قرار نیست همه میدون رو باز بذارن برای اینکه فقط سونی تو این صنعت فعالیت کنه سونی خیلی فوق العادس و کارشو بلده من الان برای هیچ بازی ای به اندازه تلو ۲ هایپ نیستم چون شاهکار بودنش تو نسخه اولم به من ثابت شده
      حالا با امثال شماها که بحث کنیم هیچکدومتون متای فوق العاده رد دد رو نمیبینید وقتی ام که صحبتش میشه میگید راکستار منتقدارو خریده!! lol
      بعد نمیتونید چیزی بگید کارو میکشید به یوزر اسکور که قد یه ارزنم ارزش نداره دیگه خودت میدونی چرا نیاز به توضیح نداره
      بهت تو اون پست بهترین ها از دید سایت های معتبر گفتم که این بحث رو بیشتر از این کش نده ولی همونجا هم رد دد رو مسخره کرده بودی الان دو نفر از شما سونی فن‌بوی ها با این عکس پروفایل دارید تو این سایت فعالیت میکنید ولی هیچ رد دد فنی یک همچنین عکس تمسخر آمیزی رو پروفایلش نذاشته!!فکر نکن اینطوری میتونی خودتو خیلی بزرگ‌نشون بدی عزیز من بهتره یکم رو کارات فکر کنی
      .
      .
      .
      .
      از گیمفا عاجزانه خواهشمندم که با این افرادی که مشخصات کاربری شون چنین توهین آمیز هست برخورد صورت بگیره تا بلکه دیگه شاهد همچین اتفاقات و بحث های بیهوده تو سایت نباشیم با تشکر :yes: :yes:
      (تایید لطفا)

      • چیزی که عوض داره گله نداره.چند ماه فنهای مایکرو مخصوصا allfreegamer و اکانت های فیک اش و پنکه یا همون کاپ هد با اکانت Raam اش و سایر اکانتهای فیکش از رددد بالا میرفتن حالا که گاد گوتی و بیگ وینر شده رفتن تو غار.یا باید همشون از سونی فنها توی پست عذرخواهی رسمی بکنن یا تا چند وقت عوضش رو درمیاییم.در ضمن یوزراسکور هم مهمه.فنهای ایکس باکس و نینتندو و پی سی چون گاد براشون نیومده بود میتونستن به گاد صفر بدن ولی یوزراسکور گاد با این وجود ۹۲ هست!!!!ولی رددد با اینکه مولتی پلتفرمه و بعدا واسه پی سی میاد ۷۰ هست!!!!

        • Max.level گفت:

          ببین آخه حرفت غیر منطقیه هیچ کس از گاد که یه بازی تماما انحصاری و این یک سنت از قدیم بوده برای این فرنچایز انتظار نداره که برای pc منتشر بشه ولی رد دد بازی ای هست که فقط روی دوتا پلتفرم عرضه میشه و pc باز هاهم انتظار دارن اون بازی براشون منتشر بشه به خصوص که سازنده بازی راکستار تا به حال عناوینی زیادی رو برای pc منتشر کرده نمونش همون جی تی ای و مکس پین و…
          ولی سانتا مونیکا همه میدونن که استودیو فرست پارتی سونی محسوب میشه پس چرا باید به خاطر عرضه نشدن گاد بهش نمره پایین بدن؟
          دقیقا این دلیله که بعضی از دوستان pc باز به خاطرش به رد دد نمره پایین دادن و دلیل بعدی که از این هم مهم تره وجود افرادی مثل تو که در عین سونی فن بودن هیترشم هستند و به وضوح تو همین سایت حدود چیزی مثلا ۶۰ سونی فنا از رد دد بیزارن!!! امثال این ها فقط منتهی به این سایت نمیشن و در تمام نقاط جهان چنین افرادی پیدا میشن که چنین عقیده ای داشته باشن پس همه اینا رو وقتی رو هم بذاری میفهمی که چرا یوزر اسکور پایینه و من هنوزم سر حرفم هستم یوزر اسور از متا هم بی ارزش تره چون زاییده ذهن آدم متعصب هست به دلایلی که بالاتری عرض کردم
          در ضمن برام اصلا مهم نیست که میخوای چطور رفتار کنی باور کن اینطوری فقط خودتو کوچیک میکنی وگرنه منم میتونم یه تمسخر آمیز بذارم رو پروفایلم همرو از خودم برجونم ولی میدونم که اگر این کارو بکنم میشم یه آدم درست شبیه به تو یا اون کاربر arthur loser که نمیدونم اونم خودتی یا یه نفر دیگه اصلا هم مهم نیست فقط میخوام بگم در حال حاضر توهین ها از سمت شما صورت میگیره به صورت عمده پس این کار اشتباه چه از سمت رد دد فنا و چه سونی فنا و گاد فنا یک عمل اشتباه هست و توجیهی نداره
          موفق‌باشی
          (تایید لطفا) :yes: :yes:

      • داداش حرفت کاملا درسته
        اما به ادم غیر منطقی داری میگی
        من خودم عاشق انحصاری های سونی هستم و سونی فنم و گاد اوار و رد دد۲ جزو سه بازی برتر زندگیمه اما وقتی میبینم یکی داره حرفهای مسخره میزنه خیلی ناراحت میشم اما دیگه چیزی نمیگم چون همین کاربر بالایی هم تو پست نظر سنجی گیمفا و هم گیم اواردز این حرفا رو میزد و منم جوابشو میدادم اما هیچی عوض نشد که نشد و هنوز با قدرت داره کار خودشو انجام میده منم دیگه کشیدم کنار تا به کارهای مهمش برسه
        در کل امیدوارم که این کاربرا بن بشن تا ما هم وقتی میایم چارتا کامنت بخونیم عصبی نشیم

  • جونم دیترویت :heart:
    دیگه وقتی بازی تو ژاپن که این همه مخالف خشونت هستن مورد توجه قرار گرفته، خودش جوابی هست به اون احمقایی که دیوید کیج رو متهم به ساخت یه بازی برای ترویج خشونت علیه بچه ها کرده بودن!!

  • Clara گفت:

    حداقل ژاپنی ها قدر دیوید کیج رو میدونن
    بعد چهارتا نفهم تو کشورمون به بازی ۶٫۵ میدن و گند میزنن به ذهنیت مردم و در حالی که اصلا مردم بازی رو تجربه نکردند فکت صادر میکنن که آره بازی جدید کیج یه عقب گرده و اینا…..
    لعنت به هرچی گیمر که اختیار ش دست منتقد هاس خودش هیچی نفهمید از این صنعت

  • اسپایدر من شاهکاره دوستان شکی درش نیست نورپردازی بازی به معنای واقعای زیباست همه چیز این بازی ناز و دوست داشتنیه از گرافیکش هم نگم براتون که بنظرم از بهترین و شاید هم بهترین گرافیک نسل ۸ رو داره سر اولین صحنه بازی فک کردم یه کات سین سادست ولی از همون کات سین یهو دوربین یکم دور شد کنترل بازی اومد دستم قشنگ هنگ کرده بودم نمره من به این بازی ۱۰۰ هست :inlove: :inlove:

  • TzzzT23 گفت:

    برام جای تعجب داره که detroit become human حداقل بهترین روایت داستان و کارگردانی و نبرد، بازی واقعا داستان درگیر کننده ای داشت و روایت داستانش هم به نظرم از بقیه بازی های امسال بهتر بود.
    برای من از spiderman هم بهتر بود این بازی ولی حیف فک کنم یدونه جاییزه هم نبرد اما هیچی از ارزش بازی های david cage برام کم نمیشه.

قهرمانی همسایه‌ی مهربان | Spider-Man بهترین بازی سال ۲۰۱۸ از دید سازندگان ژاپنی شد - گیمفا
قهرمانی همسایه‌ی مهربان | Spider-Man بهترین بازی سال ۲۰۱۸ از دید سازندگان ژاپنی شد - گیمفا