مصاحبه با سازندگان Generation Zero | صحبت درباره جهان باز، دشمنان و المان‌های این بازی - گیمفا
مصاحبه با سازندگان Generation Zero | صحبت درباره جهان باز، دشمنان و المان‌های این بازی - گیمفا
مصاحبه با سازندگان Generation Zero | صحبت درباره جهان باز، دشمنان و المان‌های این بازی - گیمفا
مصاحبه با سازندگان Generation Zero | صحبت درباره جهان باز، دشمنان و المان‌های این بازی - گیمفا

مصاحبه با سازندگان Generation Zero | صحبت درباره جهان باز، دشمنان و المان‌های این بازی

مهرداد میرشاهی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
مصاحبه با سازندگان Generation Zero | صحبت درباره جهان باز، دشمنان و المان‌های این بازی - گیمفا

استودیوی بازیسازی آوالانچ (Avalanche Studios)، شهرت خود را برای ساخت بازی‌هایِ جهانِ باز (Open World) با جهانی عظیم، پهناور، پر هرج و مرج و پرآشوب بدست آورده و در چند سال اخیر، عناوینی نظیر Mad Max و Just Cause را خلق و روانه‌ی بازار کرده است. اما بازی جدید این استودیو، یعنی Generation Zero، اگرچه عنوانی جهان باز به حساب می‌آید اما تفاوت‌های بسیاری با ساخته‌های پیشین آوالانچ دارد. بنابر توصیفات این استودیو از Generation Zero، این بازی کاملاً واقع‌گرایانه خواهد بود و در دهه‌ی ۱۹۸۰ سوئد جریان دارد؛ جایی که بازی‌بازان باید با ربات‌هایی غول‌پیکر مبارزه کرده و برای حفظ منابع موجود نظیر گلوله تلاش کند. از آنجایی که انتظارات از این بازی بالاست و بسیاری نسبت به آن هیجان زده هستند، وب‌سایت گیمینیگ بولت با مدیر محصولات استودیوی آوالانچ یعنی پاول کسلین (Paul Keslin) گفتگویی در خصوص این بازی انجام داده است که ما نیز این مصاحبه‌ی جذاب را برای شما آماده کرده‌ایم که می‌توانید در ادامه آن را بخوانید.

مصاحبه با سازندگان Generation Zero | صحبت درباره جهان باز، دشمنان و المان‌های این بازی - گیمفا

اگرچه این بازی شما را به بازی کردن با دوستانتان تشویق می‌کند که باعث می‌شود مهارت‌های منحصر به فرد خود را با یکدیگر ترکیب کرده و با همکاری هم دشمنان خود را از پیش روی بردارید، اما وظیفه‌ی شما تنها نابود کردن دشمنان به تنهایی نخواهد بود.

با توجه به اینکه بازی Generation Zero از بخش Co-Op چهار نفره پشتیبانی می‌کند، آیا این موضوع چیزی است که این بازی با هدف آن ساخته شده است؟ این تجربه چگونه برای بازی‌بازان که آن را به صورت تک نفره بازی می‌کنند، متفاوت خواهد بود؟

کسلین: اگرچه این بازی شما را به بازی کردن با دوستانتان تشویق می‌کند که باعث می‌شود مهارت‌های منحصر به فرد خود را با یکدیگر ترکیب کرده و با همکاری هم دشمنان خود را از پیش روی بردارید، اما وظیفه‌ی شما تنها نابود کردن دشمنان به تنهایی نخواهد بود. تفاوت عمده در میزان موثر بودن شما برای نابود کردن ماشین‌های دشمن، به خصوص ماشین‌های بزرگ و غول‌پیکر آن‌ها خواهد بود. شما باید خود را برای مبارزات آماده کرده و برای حملات خود برنامه‌ریزی کنید.

آیا می‌توانید درباره ماهیت مقاوم بودن دشمنان این بازی با ما صحبت کنید؟

کسلین: اگر با دشمنی در بازی Generation Zero درگیر شوید، هر ضربه‌ای که به آن بزنید، اثرات آن آسیب باقی خواهد ماند حتی اگر مجبور به فرار شوید یا به واسطه‌ی دلیلی دیگر از بازی (آن مبارزه) خارج شوید. این گفته به این معناست که دشمنان در این بازی، آسیب‌هایی که به آن‌ها می‌رسانید را تا رویارویی دوباره با شما حفظ خواهند کرد، چه چند دقیقه بگذرد چه ساعت‌ها و هفته‌ها و این قضیه این امکان را به شما می‌دهد تا چندین بار برای نابود کردن دشمنی سرسخت و مشکل‌ساز تلاش کنید.

بستر بازی Generation Zero بسیار جالب است، نه تنها به خاطر دوره‌ی زمانی و مکان آن، بلکه به واسطه‌ی چرخش منصحر به فرد آن. آیا چیزهای خاصی در الهام گرفتن شما در زمینه‌ی انتخاب این بستر تاثیر داشته است؟

کسلین: بسیاری از منابع الهام ما در این بازی، تجربه‌هایِ اعضای تیم توسعه‌ی [بازی Generation Zero] بوده است که خودشان در دهه‌ی ۱۹۸۰ میلادی سوئد بزرگ شده‌اند. با وجود اینکه جنگ سرد در آن زمان به پایان رسیده بود، و کشور کاملاً آماده‌ی هرگونه حمله‌ی احتمالی و دست جمعی بود، اما پناهگاه‌ها و ویژگی‌های خاص دهه‌ی ۸۰ میلادی برروی همه چیز تاثیر گذاشته بود. اکنون از آن زمان، سال‌ها گذشته و این چیزها به یک نوستالژی تبدیل شده است؛ چیزی که تیم ما می‌خواهد به نوبه‌ی خود با سایر نقاط جهان به اشتراک بگذارد.

آیا بازی‌بازان می‌توانند انتظار تجربه‌ای تعامل‌محور و سندباکسی (Sandbox) مشابه با سری Just Cause را از جهانِ بازِ Generation Zero داشته باشند یا شما قصد دارید تجربه‌ی کاملاً متفاوتی به ارمغان آورید؟

کسلین: DNA استودیوی آوالانچ خلق جهان‌هایِ بازِ عظیم است، ویژگی‌ای که بازی‌بازان ما قطعاً قادر خواهند بود تا در بازی Generation Zero نیز از آن لذت ببرند. با این حال، از آنجایی که ما جهانی رازآلود خلق کرده و برروی بقا تمرکز کرده‌ایم، استفاده از ویژگیِ ماهیتِ سندباکسِ پر هرج و مرج که در ساخته‌های قبلی ما نمود داشت، در این بازی وجود نخواهد داشت.

مصاحبه با سازندگان Generation Zero | صحبت درباره جهان باز، دشمنان و المان‌های این بازی - گیمفا

ما هنوز اندازه‌ی نقشه‌ی بازیِ Generation Zero را اعلام نکرده‌ایم اما در قیاس با بازی‌هایی که پیش از این عرضه کرده‌ایم، این نقشه نیز عظیم است و ساعت‌های بسیاری برای سرگرم شدن را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

آیا می‌توانید در خصوص تفاوت‌ِ انواع دشمنانی که در طول بازی با آن‌ها روبرو می‌شویم صحبت کنید؟

کسلین: در طول بازی، بازی‌بازان با انواع مختلفی از دشمنان روبرو می‌شوند که چالش‌های متعدد و متنوعی را ایجاد می‌کنند. گونه‌ای که معمولاً با آن روبرو می‌شوید، Runner نام دارد که برروی چهار پای خود حرکت می‌کنند و سرعت بالایی دارند. کشتن آن‌ها نسبتاً راحت است اما آن‌ها می‌توانند شما را به دردسر بی‌اندازند. Tankهای عظیم‌الجثه نیازمند برنامه‌ریزیِ با دقتی هستند و به سختی آسیب می‌بینند. آن‌ها با سلاح‌ها خود به سرعت شما را نابود می‌کنند بنابراین به خود و تیمِ شما بستگی دارد که چه زمانی تصمیم به عقب‌نشینی تاکتیکی بگیرید. Seekerها که ممکن است به واسطه‌ی عدم پوشش زرهی مناسب، بی‌خطر به نظر برسند اما می‌توانند خیلی سریع هم‌پیمانانشان را صدا کنند و برای شما مشکل‌ساز گردند. این‌ها تنها بخشی از انواعِ دشمنان این بازی هستند که شکست دادن هرکدام نیازمند تاکتیک‌ها و هماهنگی‌هایِ خاصِ تیمتان است.

به نظر می‌رسد که این بازی برروی تاکتیک‌های چریکی در مبارزات تمرکز دارد. آیا می‌توانید به ما بگوئید که این قضیه از دید گیم‌پلی چگونه خواهد بود؟ آیا مخفی‌کاری بخش عمده‌ای از این بازی را تشکیل می‌دهد؟

کسلین: المان‌های چریکی به روش‌های مختلفی در گیم‌پلیِ بازی نمود پیدا می‌کنند. گلوله‌ها بسیار کمیاب‌ هستند بنابراین بازی‌بازان نیاز دارند تا در مورد استفاده از سلاح‌های خود و همچنین مکان و زمان درگیری با دشمنان به خوبی فکر کنند. ورود به مبارزات با تجهیزاتی مناسب، بخش بزرگی از یک حمله‌ی خوب است. با کاوش در ساختمان‌ها، وسایل نقلیه‌ی رها شده و بیشتر، می‌توانید ابزارهایی پیدا کنید که می‌توانند ویژگی‌های بسیاری از آیتم‌ها را کارآمدتر کنند. پس از آن می‌توانید از آن‌ها در نقاط مطلوبی استفاده کنید.

آوالانچ تجربه‌ی زیادی در زمینه‌ی خلق نقشه‌های وسیع دارد. نقشه‌ی این بازی [با توجه به بستر داستانی آن] در قیاس با دیگر عناوین جهانِ بازِ شما چقدر بزرگ است؟

کسلین: ما هنوز اندازه‌ی نقشه‌ی بازیِ Generation Zero را اعلام نکرده‌ایم اما در قیاس با بازی‌هایی که پیش از این عرضه کرده‌ایم، این نقشه نیز عظیم است و ساعت‌های بسیاری برای سرگرم شدن را برای شما به ارمغان خواهد آورد. به غیر از آن، ما چرخه‌ی روز و شب کاملی در این بازی به همراه تاثیرات آب و هوایی متنوع نظیر بارش برف، باران، و بادهای وحشی داریم. این موارد با ویژگی‌هایی نظیر رفتار پیچیده‌ی هوش مصنوعی، بالستیک‌های شبیه‌سازی شده، آکوستیک بسیار واقع‌گرایانه و موسیقی متنی جذاب ادغام شده و به این جهانِ باز، زندگی بخشیده است.

بازی‌بازان می‌توانند انتظار چه نوع فعالیت‌های جانبی را از این بازی داشته باشند؟

کسلین: ما تلاش کرده‌ایم تا بازی‌بازان را از یک دوره و هدفِ مشخص فراری ندهیم؛ زیراکه می‌خواهیم آن‌ها بتوانند به صورتی کاملاً آزادانه به کاوش و کشف کردن در این دنیای باز بپردازند. بنابراین اگر می‌خواهید که ماموریت‌های اصلی و فعالیت‌های جانبی این بازی را دنبال کنید، باید مسیری مشخص را انتخاب کنید و ببینید که پاهایتان شما را به کجاها می‌برد. کاوش در شهر، پناهگاه‌ها، و غیره شما را بیشتر در این بازی غرق می‌کند.

مصاحبه با سازندگان Generation Zero | صحبت درباره جهان باز، دشمنان و المان‌های این بازی - گیمفا

در اصل، این بازی ریشه در واقعیت دارد بنابراین سلاح‌هایی که می‌بینید کاملاً مطابق با آن چیزی است که از دهه‌ی ۱۹۸۰ میلادیِ سوئد انتظار دارید. با این حال، ما اجازه‌ی استفاده از تجهیزاتی غیرمعمول نظیر شعله‌زن‌ها، آتش‌ افروزها و بمب‌ها به منظور ضربه زدن و منحرف کردن حواس دشمنان را می‌دهیم.

آیا می‌توانید کمی درباره‌ی سلاح‌های بازی Generation Zero صحبت کنید؟ با در نظر گرفتن بستر اصلی این بازی، آیا بازی‌بازان می‌توانند انتظار اسلحه‌هایی دیوانه‌وار را داشته باشند؟

کسلین: در اصل، این بازی ریشه در واقعیت دارید بنابراین سلاح‌هایی که می‌بینید کاملاً مطابق با آن چیزی است که از دهه‌ی ۱۹۸۰ میلادیِ سوئد انتظار دارید. با این حال، ما اجازه‌ی استفاده از تجهیزاتی غیرمعمول نظیر شعله‌زن‌ها، آتش‌ افروزها و بمب‌ها به منظور ضربه زدن و منحرف کردن حواس دشمنان را می‌دهیم. همچنین سلاح‌های قدرتمند بیشتری نیز هستند که بازی‌بازان با پیشروی در داستان و کاوش در محیط می‌توانند به آن‌ها دست یابند.

صحبت از سلاح‌ها شد، آیا مکانیک ساخت و ساز و سفارشی‌سازی در این بازی جایی دارد؟

کسلین: اگر شما فردی ماهر و استراتژیک باشید، می‌توانید با اجتناب از آسیب رساندن به بخش‌های خاصی از ربات‌ها، به برخی تجهیزات مفید آن‌ها دست پیدا کنید. این موضوع می‌تواند به میزان دید شما کمک کند و به طور مثال، با دستیابی به ابزار دید در شب، می‌توانید آن را به اسلحه‌ی خود اضافه کنید. خارج از بحث درباره‌ی سلاح‌ها و تجهیزات، بازی‌بازان می‌توانند لباس و مدل موی خود را متناسب با دهه‌ی ۱۹۸۰ میلادی شخصی‌سازی کنند.

آیا این بازی حاوی بهبودهای گرافیکیِ خاصی برروی کنسول ایکس‌باکس وان ایکس است؟ بازی‌بازان اگر این بازی را برروی ایکس‌باکس وان ایکس تجربه کنند باید انتظار چه چیزهایی داشته باشند؟ آیا این بازی با کیفیت ۴K و نرخ فریم ۶۰ بر ثانیه اجرا خواهد شد؟

کسلین: بازی Generation Zero از ایکس‌باکس وان ایکس پشتیبانی کرده و برای این کنسول بهینه شده است بنابراین بازی‌بازان می‌توانند تماماً در تجربه‌ی آن غوطه‌ور شوند. با این حال، در زمان عرضه از کیفیت ۴K پشتیبانی نخواهیم کرد.

نسخه‌ی پلی‌اسیتشن ۴ پرو از چه رزولوشن و نرخ فریمی بهره می‌برد؟

کسلین: در کنسول پلی‌استیشن ۴ پرو ما تجربه‌ای با کیفیت بالا و نرخ فریم ۳۰ به ارمغان می‌آوریم. به طول کلی تیم ما در تلاش است تا تجربه‌ای خوب از بازی Generation Zero برروی همه‌ی پلتفرم‌ها ارائه دهد.

مصاحبه با سازندگان Generation Zero | صحبت درباره جهان باز، دشمنان و المان‌های این بازی - گیمفا

در حال حاضر این بازی برروی همه‌ی پلتفرم‌ها به خوبی اجرا می‌شود و در زمان عرضه با نرخ فریم ۳۰ بر ثانیه و تجربه‌ی مناسبی در دسترس قرار خواهد گرفت.

این بازی چگونه برروی ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن ۴ اصلی اجرا می‌شود؟ نرخ فریم و رزولوشن این نسخه‌ها چگونه خواهد بود؟

کسلین: در حال حاضر این بازی برروی همه‌ی پلتفرم‌ها به خوبی اجرا می‌شود و در زمان عرضه با نرخ فریم ۳۰ بر ثانیه و تجربه‌ی مناسبی در دسترس قرار خواهد گرفت.

نسل بعدی [کنسول‌ها] دیر یا زود از راه می‌رسد. از دیدگاه یک توسعه دهنده، بزرگترین انتظار شما از پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس اسکارلت چیست؟

کسلین: کار با تکنولوژی جدید همیشه هیجان‌انگیز است و ما نمی‌توانیم صبر کنیم که ببینیم آینده چه چیزی هم برای ما (توسعه دهندگان) و هم بازی‌بازان به ارمغان خواهد آورد.

آیا فکر می‌کنید که کراس پلتفرم یکی از ویژگی‌هایِ نسل بعدی کنسول‌ها خواهد بود؟

کسلین: با اقداماتی که اخیراً دیده‌ایم، نمی‌توانیم این [ادعا] را رد کنیم.

نظر شما در خصوص لوت‌باکس‌ها (Loot boxes) و پرداخت‌های درون برنامه‌ای (Microtransactions) چیست؟

کسلین: این صنعت به آرامی به این سمت و سو پیش می‌رود. ما مطمئناً می‌توانیم از مزایا و چالش‌های لوت‌باکس‌ها مطلع گردیم بنابراین جالب خواهد بود که ببینیم سرانجام آن چگونه خواهد بود.

بازی Generation Zero در سال ۲۰۱۹ میلادی توسط شرکت تی‌اچ‌کیو نوردیک (THQ Nordic) برای پلتفرم‌های پلی‌اسیتشن ۴، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه و منتشر خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مصاحبه با سازندگان Generation Zero | صحبت درباره جهان باز، دشمنان و المان‌های این بازی - گیمفا
مصاحبه با سازندگان Generation Zero | صحبت درباره جهان باز، دشمنان و المان‌های این بازی - گیمفا
مصاحبه با سازندگان Generation Zero | صحبت درباره جهان باز، دشمنان و المان‌های این بازی - گیمفا
مصاحبه با سازندگان Generation Zero | صحبت درباره جهان باز، دشمنان و المان‌های این بازی - گیمفا
مصاحبه با سازندگان Generation Zero | صحبت درباره جهان باز، دشمنان و المان‌های این بازی - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

مصاحبه با سازندگان Generation Zero | صحبت درباره جهان باز، دشمنان و المان‌های این بازی - گیمفا
مصاحبه با سازندگان Generation Zero | صحبت درباره جهان باز، دشمنان و المان‌های این بازی - گیمفا