اسپنسر: مایکروسافت در عرضه‌ی بازی برای رایانه‌های شخصی در سال ۲۰۱۹، نقش بزرگی خواهد داشت - گیمفا
اسپنسر: مایکروسافت در عرضه‌ی بازی برای رایانه‌های شخصی در سال ۲۰۱۹، نقش بزرگی خواهد داشت - گیمفا
اسپنسر: مایکروسافت در عرضه‌ی بازی برای رایانه‌های شخصی در سال ۲۰۱۹، نقش بزرگی خواهد داشت - گیمفا
اسپنسر: مایکروسافت در عرضه‌ی بازی برای رایانه‌های شخصی در سال ۲۰۱۹، نقش بزرگی خواهد داشت - گیمفا

اسپنسر: مایکروسافت در عرضه‌ی بازی برای رایانه‌های شخصی در سال ۲۰۱۹، نقش بزرگی خواهد داشت

مهرداد میرشاهی
۱۸:۰۶ ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
اسپنسر: مایکروسافت در عرضه‌ی بازی برای رایانه‌های شخصی در سال ۲۰۱۹، نقش بزرگی خواهد داشت - گیمفا

تلاش مایکروسافت در طی چند سال اخیر به منظور حضور هرچه پرقدرت‌تر در بازار بازی‌های ویدئویی برای رایانه‌های شخصی، بسیار قابل تحسین بوده است. ردموندی‌ها علاوه بر عرضه‌ی بازی‌های انحصاریِ اخیر خود به صورت همزمان برای کنسول ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی، برخی بازی‌های قدیمی خود از جمله Sunset Overdrive که قبلاً برای کنسول نسل هشتمی خود عرضه کرده بودند را نیز برای این پلتفرم در دسترس قرار داده‌اند.

بنابر گفته‌های فیل اسپنسر (Phil Spencer)، رئیس بخش گیمینگ مایکروسافت، تمرکز آن‌ها برروی رایانه‌های شخصی، در سال ۲۰۱۹ نیز ادامه خواهد داشت و حتی از اهمیت بالاتری هم برای آن‌ها برخوردار است. به تازگی، اسپنسر با وب‌سایت GameIndusry، در خصوص دیدگاه‌هایش در قبال فهرست بازی‌های این شرکت برای کنسول ایکس‌باکس وان و ویندوز ۱۰ صحبت کرده است.

البته او نخست درباره بخش ایکس‌باکس صحبت کرد و بیان داشت که «[۲۰۱۹] سال بزرگی برای بازی‌بازان خواهد بود». فیل اسپنسر در ادامه افزود:

ما برای آنچه که در دست عرضه داریم، عناوینی همچون Crackdown 3، Ori and the Will of the Wisps و Gears 5 و همچنین فهرست شگفت‌انگیزی از دیگر بازی‌هایِ عالیِ صنعت که برروی ایکس‌باکس وان قابل بازی خواهند بود، بسیار هیجان‌زده هستیم. اگرچه ما موقعیت خود در زمینه کنسول‌های بازی را قوت می‌بخشیم، اما شما شاهد پشتیبانی هرچه بیشترِ ایکس‌باکس برروی همه‌ی پلتفرم‌ها نیز خواهید بود.

اسپنسر در ادامه در خصوص نقش مایکروسافت در زمینه بازی‌هایِ رایانه‌های شخصی و تلاشِ بیشترشان برای گسترش برنامه‌هایشان برای حضور هرچه بهتر در این بخش صحبت کرد. او در این باره گفت:

همانطور که قبلاً گفتم، من احساس می‌کنم که ما می‌توانیم نقش بزرگی در خصوص عرضه بازی‌های ویدئویی برروی ویندوز داشته باشیم. با توجه به رویکردمان، همیشه تمرکز یا سازگاری خوبی با بازی‌بازان برروی رایانه‌های شخصی نداشته‌ایم. اکوسیستم بازی‌های ویدئویی برروی کامپیوترهای شخصی فوق‌العاده پر جنب و جوش و موفق است؛ بنابراین، این سوال را از خود می‌پرسیم که ما چه نقشی در این زمینه می‌توانیم داشته باشیم و چه چیزی می‌توانیم برای توسعه دهندگان و بازی‌بازان به ارمغان آوریم.

با بررسی فهرست بازی‌هایی که مایکروسافت برای عرضه در سال ۲۰۱۹ میلادی برروی رایانه‌های شخصی دارد، پیداست که آن‌ها برنامه‌های زیادی برای حضور هرچه بیشتر در این بخش از بازار بازی‌های ویدئویی دارند. عرضه‌ی بازی‌هایی نظیر Ori and the Will of the Wisps، بازی Crackdown 3 و Gears 5 برای رایانه‌های شخصی در سال آینده میلادی تائید شده است. همچنین بازی‌هایی از جمله Gears Tactics، بازی Age of Empires 4 که زیرنظر استودیوی رلیک اینترتینمنت (Relic Entertainment) در حال توسعه است، نیز احتمالاً سال آینده برای این پلتفرم محبوب منتشر شوند. این در حالی است که اخیراً مایکروسافت استودیوهایی نظیر inXile Entertainment و ابسیدیان اینترتینمنت (Obsidian Entertainment) را نیز به تملک خود درآورده که تجربه‌ی خوبی در زمینه‌ی عرضه بازی برای رایانه‌های شخصی دارند.

باید دید آیا مایکروسافت می‌تواند به وعده‌های خود در زمینه پشتیبانیِ خوب از رایانه‌های شخصی عمل کند یا خیر؟

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اسپنسر: مایکروسافت در عرضه‌ی بازی برای رایانه‌های شخصی در سال ۲۰۱۹، نقش بزرگی خواهد داشت - گیمفا
اسپنسر: مایکروسافت در عرضه‌ی بازی برای رایانه‌های شخصی در سال ۲۰۱۹، نقش بزرگی خواهد داشت - گیمفا
اسپنسر: مایکروسافت در عرضه‌ی بازی برای رایانه‌های شخصی در سال ۲۰۱۹، نقش بزرگی خواهد داشت - گیمفا
اسپنسر: مایکروسافت در عرضه‌ی بازی برای رایانه‌های شخصی در سال ۲۰۱۹، نقش بزرگی خواهد داشت - گیمفا
اسپنسر: مایکروسافت در عرضه‌ی بازی برای رایانه‌های شخصی در سال ۲۰۱۹، نقش بزرگی خواهد داشت - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Sir Sonic گفت:

    اون استدیوهای خفنت به درک
    بازی های خفنتشون هم به درک…
    .
    .
    .
    تو رو خدا استور ویندوز رو درست کنید!!! خیلی داغونه UI اش

  • PERSIAN NAZI گفت:

    یه بحثی هست که ما به بازیهای اونها نیاز داریم یا اونها به بازار بزرگ و پردرامد ما نیاز دارن ؟
    بازی زیاد میاد و این نشد اون یکی جاش رو میگیره به همین راحتی
    اما ۱/۸ میلیارد نمیاد و جائی هم نمیره یه چیزی بیار تا ازت استقبال بشه و خوب اسپنسر چندتا اورد و حسابی هم استقبال شد و خیلی تعریف و تمجید شد و ثابت شد که همه زیر پرچم مایکروسافت میتونن باشن
    حالا هم یکسری رایزنیهائی داره انجام میشه تا تمامی انحصاریهای PC برای XBOX هم عرضه بشه
    اسپنسر مرد عمله و خوش اخلاقه و از یک شکست بزرگ در گذشته درسی گران اموخته و فهمیده رمز پول دراوردن پیوستن به خانواده بزرگ PC گیمینگه و دیدیم که تو مایکروسافت استور بیش از ۱۲ میلیون نفر GEARS of WAR رو خریدن و استقبال زیادی ازش شد همینطور بازیهای بعدی رو
    من به اینده خوش بین و امیدوارم

  • با این بازار رقابتی که اپیک گیمز هم رفته سراغ تاسیس استور مخصوص خودش از اون ور پادشاهی چندین ساله ولو
    اکتیویژن بلیزارد
    و کلی ناشر دیگه که فکر استور به سرشون زده
    مایکروسافت یا نباید میرفت توی گود یا دیگه اگه رفت الان نمیتونه بکشه بیرون (هرچند استور ویندوز از پردردسر ترین فروشگاه هاست و هنوز هم فکری به حالش نکردن)
    در خصوص بازی های سال اینده که تایید شده هستن گیرز۵ مورد انتظار ترین عنوانه فن های XBOX هست و یک فرصت دوباره برای کوالیشن
    در خصوص استودیو ها هم ۴ استودیو جدید قطعا در E3 برای معرفی داشته باشند
    در کل سال اینده اگر سایبرپانک هم بیاد سال بسیار خوبی خواهد بود

    • farshadx گفت:

      عزیز بلیزاد خودش قدیمیترین کلاینت رو داره
      استیم سال ۲۰۰۳ اومده https://en.wikipedia.org/wiki/Steam_(software)
      الآ رتبه استم تو الکسا تا اکتبر ۲۰۱۸ شده ۲۳۸
      بتل نت ۳۱ دسامبر ۱۹۹۶ اومده https://en.wikipedia.org/wiki/Battle.net
      رتبه هم تا اپریل ۲۰۱۷ شده ۲۳۷
      شاید اپیک و ماکرو چنتا دیگه تازه وارد باشن ولی بیلیزارد یه عمره کلاینت داره و فقط بازیهای خودش هم توش هستن تازگیها ۲ ۳ تا بازی اکتیویژن رو هم اضافه کرده

  • Hala madrid گفت:

    Halo-gears-crackdownو یه چندتای دیگه که معرفی شدن و حضور ذهن ندارم و بازی هایی که هنوز معرفی نشدن

  • Hala madrid گفت:

    اسپم:من توی پست مربوط به borderlands 3 نوشتم ولی خب طول میکشه تا تایید شه واسه همین اینجا میگم:من بازی ring of elysium رو دانلود کردم و رفتم تو بازی ولی خیلی افت فریم داره اصلا نمیشه بازی کرد.سوار ماشین میشم و شلیک میکنم آنچنان کم میشه که آدم اشکش درمیاد :pain: توروخدا بگید چیکار کنم این مشکل مزخرف حل شه :pray: :suspense: :curse: :worship: تو حالت first-person هم اصلا نمیتونم بازی کنم چون هنگ میکنه

  • Be_haan گفت:

    چند روز پیش یه خبر خوندم که بازی SCALEBOUND تو فروشگاه امازون فرانسه لیست شده و تاریخ انتشارشم زده بودن ۲۰۲۰ حالا نمیدونم راسته یا شایعه ولی ایشالا دوباره روند ساختش شروع بشه و بتونیم از تجربه این بازی زیبا ساخته ی هیداکی کامیا لذت ببریم ?:-) :-/ :heh:

  • Y PS گفت:

    به نظرم اسپنسر مدیر کاربلدیه گرچه انتقاداتی بهش دارم ولی امیدوارم ایکس باکس تحت نظرش موفق بشه و رقابت اوج بگیره تا هم دوستان گل مایکروفن لذت بیشتری ببرن هم ما با پلتفرم pc بازی های خوبی تجربه کنیم.
    رقابت به نفع گیمرهاست :yes:

  • ALIREZA.PC گفت:

    کار به بحث های حاشیه ای ندارم ولی من از اسپنسر خوشم میاد
    کلا هر کس که برای گیم زحمت میکشه رو دوست دارم

  • PC-Gamer گفت:

    جدا از بحث شیرین گیمینگ من بشدت علاقه خاصی به این مرد دارم
    خوش اخلاق و جذاب و از همه مهم تر خیلی مهربون هست و همیشه اگر دقت کنید مواقع صحبت کردن با گشاده رویی صحبت میکنه و همیشه از امید و دست آوردهای بزرگ حرف میزنه و از همینش خیلی خوشم میاد که تحت هر شرایطی نمیشه این مرد رو ناراحت و یا عصبانی ببینیم
    با پیروزی گاد۳ با احترام و مردانگی تمام میاد و تبریک میگه به شرکت رقیبش

    من هیچ چیز بدی نمیبینم در این مرد و ازش بخاطر تمام کارهایی که برای پلتفرم پی سی انجام داده تا به الان یه دنیا ممنونشم و اینو باید تمام اعضای جامعه پی سی ممنون باشن و خدماتی که اسپنسر به ماها کارد واقعا خدماتی نیست که بخوایم ازش چشم پوشی کنیم
    تمام خصوصیات این مرد خصوصیات مردایی هست که کارهای خیلی بزرگ رو میتونن انجام بدن
    امیدوارم همیشه توی شغلش و زندگیش موفق باشه

اسپنسر: مایکروسافت در عرضه‌ی بازی برای رایانه‌های شخصی در سال ۲۰۱۹، نقش بزرگی خواهد داشت - گیمفا