کوجیما از شرایط تاسیس استودیوی خود میگوید
کارگردان بازی مورد انتظار Death Stranding یعنی آقای هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) اخیرا در صفحهی شخصی توییتر خود احساسات و تجربیات خود را از دورانی که تازه استودیوی کوجیما پروداکشنز (Kojima Production) را تاسیس کرده بود، بازگو میکند.
حدود سه سال است که کارگردان خلاق سری محبوب Metal Gear Solid از شرکت کونامی (Konami) جدا شده و استودیوی مخصوص خود را به نام کوجیما پروداکشنز تاسیس کرده است. شاید همه اینطور فکر کنند که او به راحتی پس از جدا شدن از کونامی، استودیوی مستقل خود را تاسیس کرده و مشکل خاصی در پیش روی خود نداشته. ولی اینطور نبود. طبق گفتههای خود کوجیما، او پس از جدا شدن از کونامی، هیچ منبعی برای تاسیس استودیو نداشت: نه موتور بازیسازی، نه کارمندی برای توسعهی یک بازی جدید و نه حتی یک دفتر کار. سپس کم کم شروع به پر کردن جای خالی تمام این نیازها کرد و یک سال بعد، یعنی در سال ۲۰۱۶ بازی Death Stranding را معرفی کرد. به نظر کوجیما، کار برروی این بازی هماکنون حس بسیار خوبی به او میدهد:
وقتی که استودیوی کوجیما پروداکشنز را تاسیس کردم، بغیر از خود لوگوی استودیو هیچ چیز نداشتم: نه کارمند، نه مهندس، نه توسعهدهنده، نه موتور بازیسازی و نه حتی دفتر کار. سپس شروع کردم به پر کردن این خلاءها. اکنون ۳ سال است که برروی بازی جدیدم کار میکنم و این امر حس خوبی به من میدهد.
وقتی میخواستم این استودیو را تاسیس کنم، تقریبا ۵۲ سالم بود. خیلی از مردم و اعضای خانوادهام به من توصیه میکردند که بازنشست بشوم، ولی از طرفی دیگر تعداد بسیار زیادی از بازیبازان و افرادی که زندگیشان را برای بازیهای ویدئویی فدا کرده بودند، همچنان به من روحیه میدادند و میگفتند که «این بیرون افراد زیادی منتظر پروژهی بعدی تو هستند، به کار خود ادامه بده مرد!»
بازی جدید کوجیما یعنی Death Stranding کاملا یک عنوان اسرارآمیز و مرموز محسوب میشود. تقریبا هیچ اطلاعات مشخصی از گیمپلی و عناصر مختلف بازی در دسترس نیست. این بازی قرار است که در تاریخی نامشخص به صورت انحصاری برای کنسول پلیاستیشن ۴ منتشر شود.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
سونی هر استعدادی بود جذب کرد
بعضیاشون رفتن و بعد از مدتی پشیمون شدن (امی هنینگ) و بعضیاشون برگشتن ( کوری بارلوگ)
سونی یعنی خانه ی گیمرها و بازیسازان
حقم داره بنده خدا اون استدیو بی…کونامی حتی واسه تمام زحماتش نه تشکری کرد نه پاداشی نه هیچی حتی بعد از رفتنش اونا به خودشون زحمت ندادن که از این بنده خدا دلجویی و عذرخواهی بکنن و دلشو بدست بیارن بعدشم که با پررویی تمام گند زدن به شاهکارو زحمت چندسالش ری…رفت توش به هرحال خوب شد اومد بیرون چون اگه میموند واقعا وقت و عمرش دیگه اونجا هدرمیشد.
این دار خودش الکی بزرگ میکنه
اینقدر این از خودش تعریف میازاکی و بارلوک و ائودا و میاموتو(پدر بازی سازی) و استرالی و هزار نفر دیگر سر جمع باهم اینقدر از خودشو تعریف نمیکنن که این دوست عزیز از خودش میکنه
آقا قبول بازیات خاطره ساز و ساختار شکن بودن ولی حداقل یه گیم پلی بده ببینیم بعداً اینقدر از خودت تعریف کن
ولی خدا کنه بازیش مخفی کاری نباشه
حاضرم قسم بخورم سونی فن نیست
۵۵ سالشه الان!! اینو واقعا باید بهش گفت پیر نشو لعنتی!
من او کسیو که به این انرژی داده پیدا کنم
کوجیما یه توییت به زبان ژاپنی داره. دکمه ترجمه ی خودکار توییتر رو که بزنی. مشخص میشه که دث رو با عبارت a game of extreme sorrow مورد خطاب قرار داده. اینطور که به نظر میاد قراره حسابی توی بازی اشک بریزیم
خیلی خنده داره خدایی بعضیا میان سر اینکه تا حالا کوجیما از بازی جدیدش گیمپلی نداده ازش شکایت میکنن و کلا شخصیتشو و کارنامشو زیر سوال میبرن و میگن فقط بلده از بازیش تعریف کنه از خودش تعریف کنه بقیه رو مجبور به تعریف از بازیش کنه و غیره باید بهشون بگم ایا کوجیما چیزی غیر از شاهکار تو کارنامش داره ؟ اگر انقد صبرت کمه و دوماهه به دنیا اومدی و بعضا با این سیاست های تبلیغاتی اشنا نیستی کلا اسم deah stranding رو تا زمان انتشارش فراموش کن خود کوجیما گفته این بازی بهنرین و جاهطلبانه ترین بازیشه اگر mgsvpp رو بازی کرده باشی میفهمی حتی تصورش هم سخته خلاصه من یک درصد به توانایی کوجیما شک ندارم و شخصا نظرم اینه که بهترین گارگردان صنعت گیمه
اینا بچه های ۱۵ ساله هستند که از نسل ۸ گیمر شدن و باباشون برای کارنامه شون یه پلتفرم گیم خریده 😉 وگرنه کسی که از نسل ۵ گیمر باشه و کوجیما رو بشناسه میدونه این کارا اصلا عجیب نیست ازش
اولا دوست عزیز ۱۵ ساله نیستم ۳۰ ساله
دوما اولین کنسول من اداری بوده که فک نکنم تا حالا باش بازی کرده باشی یا حتی اسم کنسول دریمکست و شنیده باشی
سوما در بزرگی کوجیما شکی نیست ولی فک نکنم تا جایی میدونم به غیر از مجموعه ی متال گیر چیزی ساخته باشه
چهارما بازی سازایی بزرگیم بعضاً خوب نبود مثل آقایی جف خالق گاد که با بازی دیگه شکست خورد یا خالق گرز با یه بازی دیگه
پنچما تو از نسل پنچم گفتی من از نسل سوم میخوایب واسط تعریف کنم،
Feri ps4
دوست عزیز… اول اینو بگم خدمت شما… که نظر بالای دوستمون کلی بود .. منظورش به شخص خاصی نبود
هر چند بنده با این که سنم از شما هم بیشتره… این بحث سن و سال رو قبول ندارم
بچه های ۱۵ ساله رو هم دیدم که شعورش از ادم ۳۵ ساله بیشتر بوده…
بعدشم عزیز… کوجیما از خودش تعریف نکنه… کی پس باید از خودش تعریف بکنه؟
شما جوری از مجموعه و فرایچر متالگیر صحبت میکنی.. که انگار فرایچر عادیه
فرایچر متالگیر از هر بعد که بهش نگاه بکنی… جزئ ۵ فرایچر برتر تاریخه
هر نسخه از این فرایچر تو هر نسل انقلاب تو سبک خودش کرده… نسخه یک که کلا یه سبک جدید ابدا کرد تو این صنعت…که همه ی این قضایا از ذهن یه نابغه ااومده بیرون… به اسم کوجیما
پس دوباره باید این سوال رو بپرسم..
کوجیما از خودش تعریف نکنه… کی پس باید از خودش تعریف بکنه؟؟؟
باید خدا رو شکر کنیم… که همچین نابغه ای تو این صنعت فعالیت میکنه
اداری نه اتاری منظورم بود
بابا ۵۵ سالته تا نمردی یه گیم پلی بده از بازیت(البته ما زودتر میمیریم احتمالا) 😀
اوستا کوجیما با اینکه ۵۵ سالشه ولی هنوز kung fu کاره لامصب 😀 😀
با یه تریلر از گیم پلی بازی ما رو مستفیض کن.
کوجیما کاش از راز پیر نشدنش میگفت
سن بابام رو داره ولی از منم جوونتر میزنه
کاری ندارم من عاشق سری متال گیر هستم و فانتوم پین جز معدود بازی هایی هست که من در استیم دارم
ولی اینطور از خود تعریف و تمجید کردن اصلا حرکت جالبی نیست با تمام و علاقه و احترمامی که به شما دارم اقای کوجیما شما نزدیک به ۴ سال هست که اگر اشتباه نکنم یه بازی رو معرفی کردی و تنها چیزی که ما این بیرون ازش دیدیم یه ویدیو سینماتیک بوده که به درد کسایی میخوره که دنبال سوراخ مورچه هستن البته ببخشید بابت این مثال
ولی وقتی بازی شما اماده نیست و تا به حدی پیشرفت نداشته که یه گیمپلی ازش بدید بیرون چرا الکی مردم رو سردرگم میکنید هنوز بازی نیمومده این همه معمایی و کلیشه ای حرف زدن خیلیارو عصبانی میکنه که واقعا همینطور هست دیگه واقعا شورشو دراورید
به شخصه زمین تا زیر زمین دیدگاهم نسبت به شما تغییر کرد با این تعریف و تمجید الکی
خیلیا هستن که از شما بهترن و بدون سر و صدا اومدن و بدون سر و صدا هم رفتن و اسمشون و یادگارشون در قلب هر انسان قدرشناسی موندگار شد حالا شما اینهمه خودتو دسته بالا گرفتی صد در صد شکست میخوری غرور کاذب خیلیارو از پا دراورد شما که دیگه اصلا در حد واندازه اونا نیستی
من احساس میکنم آقای کوجیما اون زمانی که لازمه رو برای کارش نمیذاره. بعید نیست یکی از دلایل اختلافش با کونامی همین قضیه بوده باشه. اگه یه بازی در زمان خودش منتشر نشه نمیتونه با بازیهای باکیفیتی که در آینده ساخته خواهد شد رقابت کنه. متال گیر به اون زیبایی و پتانسیل بالاش اون بلا سرش اومد و آخرش نصفه کاره منتشر شد. میترسم روزی که بازی جدید آقای کوجیما بخواد آماده باشه ما شاهد یه بازی نسل هشتی در نسل نه باشیم که چندان هم توان رقابت با عناوین زیبای اون زمان رو نداشته باشه.
یعنی الان ۵۵ سالشه!
اصلا بهش نمی خوره.