جدول فروش هفتگی بریتانیا | صدرنشینی به سبک نوستالژی - گیمفا
جدول فروش هفتگی بریتانیا | صدرنشینی به سبک نوستالژی - گیمفا
جدول فروش هفتگی بریتانیا | صدرنشینی به سبک نوستالژی - گیمفا
جدول فروش هفتگی بریتانیا | صدرنشینی به سبک نوستالژی - گیمفا

جدول فروش هفتگی بریتانیا | صدرنشینی به سبک نوستالژی

آرین مرادی
۱۶:۱۵ ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
جدول فروش هفتگی بریتانیا | صدرنشینی به سبک نوستالژی - گیمفا

با ورود جدیدترین ساخته‌ی شرکت نینتندو یعنی Super Smash Bros Ultimate به عرصه‌ی رقابت، شاهد قدرت‌نمایی و تصاحب رتبه‌ی اول با اقتدار تمام توسط این بازی هستیم. با جدول فروش هفتگی بریتانیا با گیمفا همراه باشید.

بازی Super Smash Bros Ultimate در همان ابتدای کار و پیش از عرضه به همگان نشان داد که شبیه به دیگر بازی‌های معمولی که هر روز شاهدشان هستیم، نیست. در روز انتشار نقدها و نمرات این بازی، مسئله‌ی مذکور به همه اثبات شد. کسب میانگین نمره‌ی ۹۳، نه تنها کار هر بازی نیست، بلکه بدست آوردن این نمره در سبک مبارزه‌ای کاری بسیار سخت‌تر از حد عادی است. این بازی برخلاف دیگر بازی‌های هم‌ سبک خود، بخش داستانی بسیار طولانی و جذابی را برای بازی‌بازان تدارک دیده است. طبق اظهار نظر منتقدین، این نسخه نه تنها یک عنوان جاه‌طلبانه‌ی به تمام معنا است، بلکه می‌تواند لقب بهترین و پرمحتواترین نسخه‌ی سری را به خود اختصاص دهد. پس از عرضه نیز شاهد عملکرد فوق‌العاده‌ی این بازی بودیم. این بازی در جدول فروش شرکت آمازون (Amazon) توانست رقیبان بزرگی همچون Red Dead Redemption 2 و God Of War را کنار بزند و رکورد پرفروش‌ترین بازی سال ۲۰۱۸ را در جدول این شرکت به نام خود ثبت کند. قاعدتا با این حساب، اصلا مورد غیر عادی نیست اگر بگوییم این بازی تا به حال از تمام نسخه‌های قبلی سری Super Smash فروش بیشتری را تجربه کرده است. فروش این بازی در حدی است که فروش هفته‌ی اول دو بازی Pokémon: Let’s Go Pikachu و Pokémon: Let’s Go Eevee روی هم به فروش بازی Super Smash Bros Ultimate نمی‌رسد. از طرفی دیگر بازی Super Smash Bros Ultimate اکنون شاهد افزایش ۳۰۲ درصدی نسبت به فروش Super Smash Bros  برای کنسول Wii U و افزایش ۲۳۳ درصدی برای کنسول ۳DS است. در نتیجه بازی Super Smash Bros Ultimate با اقتدار تمام پرفروش‌ترین بازی این سری محسوب می‌شود. یک بار دیگر هم قابل ذکر است که آمار و ارقامی که در اختیار شما عزیزان قرار می‌گیرد، تنها مربوط به فروش فیزیکی است و فروش دیجیالی بازی‌ها در این آمار حساب نشده‌اند.

جدیدترین ساخته‌ی شرکت راک‌استار (Rockstar) یعنی بازی Red Dead Redemption 2 همانند هفته‌ی پیش همچنان در رتبه‌ی دوم قرار دارد و به نظر نمی‌رسد که در هفته‌های پیش رو عنوانی پیدا نشود که قدرت کنار زدن این شاهکار را داشته باشد. از طرفی دیگر، با ورود بازی Super Smash Bros Ultimate به عرصه‌ی فروش، رتبه‌ی اول هفته‌ی پیش یعنی بازی FIFA 19 دیگر نتوانست مقام خود را حفظ کند و با شکست از بازی Red Dead Redemption 2 به ناچار و با سقوطی ۲ پله‌ای به سکوی سوم منتقل شد.

قضیه‌ی ثبات رتبه برای بازی Battlefield V نیز صادق است. این بازی هم همانند هفته‌ی پیش و با ادامه‌ی فروش خوب خود توانسته است تا این هفته نیز به رتبه‌ی چهارم پایبند بماند و به رقیبان خود اجازه‌ی تصاحب این جایگاه را نداد. در دست دیگر شاهد بازی Call of Duty: Black Ops 4 هستیم که به نظر می‌رسد دوران خوبی را پشت سر نگذاشته است. این بازی که در هفته‌ی پیش جایگاه سوم را به خود اختصاص داده بود و رقیبی جدی برای Red Dead Redemption 2 محسوب می‌شد، اکنون با چهار پله سقوط به رتبه‌ی هفتم منتقل شده است.

بازی Spyro Reignited Trilogy که بارها از شگفتی‌ساز بودنش سخن به میان آمده نیز این هفته با پسرفت مواجه شده است. این بازی در هفته‌ی گذشته رتبه‌ی ششم را در اختیار داشت ولی با ورود بازی Just Cause 4 به حیطه‌ی فروش، این بازی به جایگاه هشتم منتقل شد. باید دید آیا این بازی توانایی باقی ماندن در لیست ده برتر را در هفته‌ی آینده خواهد داشت یا خیر.

رتبه‌ی دهم نیز، چه هفته‌ی گذشته و چه این هفته مربوط به بازی Fortnite: Deep Freeze Bundle است. به نظر می‌رسد که محبوبیت سبک بتل‌رویال (Battle Royale) نه تنها کاهش نمی‌یابد بلکه به صورت روزافزون نیز در حال افزایش است. همان‌طور که می‌دانید بازی Assassin’s Creed Odyssey که هفته‌ی گذشته توانسته بود دوباره به لیست ده برتر بازگردد، این هفته باز هم از حیطه‌ی رقابت اصلی خارج شد و با پسرفتی ۸ رتبه‌ای اکنون به جایگاه شانزدهم منتقل شده است. نکته‌ی دیگری که ارزش ذکر کردن دارد آن است که بازی Darksider III نیز این هفته به کل از ۴۰ رتبه‌ی برتر فروش خارج شده است.

بازی‌هایی که به تازگی عرضه شدند

این هفته شاهد عرضه‌ی چندین بازی بودیم که در هفته‌ی اول فروش خود توانستند جایگاهی در بین ۴۰ رتبه‌ی برتر فروش بریتانیا بدست آورند. قطعا مهم‌ترین بازی که این هفته منتشر شد و همه منتظر آن بودند، چهارمین نسخه از سری بازی‌های Just Cause است که البته با نظرات مثبتی هم روبرو نشد. این نسخه از بازی که با وعده‌های بسیاری نظیر وجود آب و هوای پویا و تاثیر مستقیم آن بر روند گیم‌پلی به بازار عرضه شد، نتوانست آن‌طور که انتظار می‌رفت ظاهر شود و نهایتا نیز با متای ۷۲ به کار خود با منتقدین پایان داد و وارد بازار فروش شد. در حیطه‌ی فروش هم متاسفانه این بازی نتوانست خیلی موفق باشد و در هفته‌ی اول خود به کسب رتبه‌ی ششم قناعت کرد. چهارمین نسخه از این سری کم‌ترین فروش را در اولین هفته‌ی فروش در بین کل نسخه‌های این سری داشت. در حقیقت Just Cause 4 با افت ۶۱٫۵ درصدی نسبت به نسخه‌ی قبلی خود، در بازه‌ی زمانی مشابه مواجه شد. اگر فروش دیجیتالی را هم در نظر بگیریم، شاید فروش این نسخه از فروش نسخه‌ی اول سری Just Cause بیشتر شود. در حیطه‌ی فروش کنسولی نیز، ۵۵ درصد فروش این بازی مربوط به کنسول پلی‌استیشن ۴ و باقی آن به اکس‌باکس وان اختصاص دارد. بازی PLAYERUNKNOWN’S BATTLEGROUNDS یا به اختصار PUBG نیز این هفته برای کنسول پلی‌استیشن ۴ عرضه شد و توانست تا رتبه‌ی ۲۲ را به خود اختصاص دهد.

بازی‌های انحصاری

برخلاف دو شرکت بزرگ سونی و مایکروسافت که این هفته هیچ نماینده‌ای در لیست ده برتر ندارند، شرکت نینتندو با قدرت هر چه تمام‌تر این لیست را تصاحب کرده است؛ به طوری که از بین ۱۰ بازی، ۳ عنوان مربوط به این شرکت می‌شود. همان‌طور که در ابتدا نیز ذکر شد و نیاز به تکرار دوباره ندارد، رتبه‌ی اول مخصوص شرکت نینتندو است. بازی Mario Kart 8: Deluxe نیز این هفته با پیشرفت بسیار خوبی توانسته خود را از جایگاه نهم به پنجم برساند؛ ۴ پله پیشرفت آن هم در هفته‌ای که برای کنسول نینتندو سوئیچ عنوانی مانند Super Smash Bros Ultimate عرضه شده است. بازی Pokémon: Let’s Go Pikachu هم در لیست ده برتر وجود دارد ولی برخلاف دیگر نماینده‌ی نینتندو پیشرفتی نداشته و با دو پله پسرفت از جایگاه هفتم به نهم منتقل شده است.

هفته‌ی آینده منتظر چه بازی‌هایی باشیم؟

هفته‌ی آینده شاهد انتشار بازی‌های خیلی قدرتمندی نیستیم و احتمال می‌رود که جدول هفته‌ی بعد نیز همانند جدول همین هفته باشد. از معدود بازی‌های خوبی که در این هفته منتشر می‌شوند می‌توان به EARTH DEFENSE FORCE 5 که تا کنون موفق به کسب متای ۷۴ شده و بازی INSURGENCY: SANDSTORM اشاره کرد. همان‌طور که ذکر شد، به نظر نمی‌رسد هیچ یک از این دو بازی بتوانند با ۳ رتبه‌ی برتر جدول فروش رقابت چندانی داشته باشند.

نام بازیتاریخ عرضهپلتفرم‌های مقصد
EARTH DEFENSE FORCE 5۲۰ آذر سال ۹۷ (۱۱ دسامبر سال ۲۰۱۸ میلادی)پلی‌استیشن ۴
INSURGENCY: SANDSTORM۲۱ آدر سال ۹۷ (۱۲ دسامبر سال ۲۰۱۸ میلادی)رایانه‌های شخصی

لیست ۱۰ بازی پرفروش این هفته در بریتانیا:

نام بازیرتبه‌ی این هفتهرتبه‌ی هفته‌ی پیش
Super Smash Bros Ultimate۱
Red Dead Redemption 2۲۲
FIFA 19۳۱
Battlefield V۴۴
Mario Kart 8: Deluxe۵۹
Just Cause 4۶
Call of Duty: Black Ops 4۷۳
Spyro Reignited Trilogy۸۶
Pokémon: Let’s Go Pikachu۹۷
Fortnite: Deep Freeze Bundle۱۰۱۰

لیست ۴۰ بازی پرفروش این هفته در بریتانیا:

جدول فروش هفتگی بریتانیا | صدرنشینی به سبک نوستالژی - گیمفا

لیست ۲۰ بازی برتر پلی‌استیشن ۴ از نظر فروش در بریتانیا:

جدول فروش هفتگی بریتانیا | صدرنشینی به سبک نوستالژی - گیمفا

لیست ۲۰ بازی برتر اکس‌باکس وان از نظر فروش در بریتانیا:

جدول فروش هفتگی بریتانیا | صدرنشینی به سبک نوستالژی - گیمفا

لیست ۲۰ بازی برتر نینتندو سوئیچ از نظر فروش در بریتانیا:

جدول فروش هفتگی بریتانیا | صدرنشینی به سبک نوستالژی - گیمفا

لیست ۳۰ بازی برتر رایانه‌های شخصی از نظر فروش در بریتانیا:

جدول فروش هفتگی بریتانیا | صدرنشینی به سبک نوستالژی - گیمفا

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

جدول فروش هفتگی بریتانیا | صدرنشینی به سبک نوستالژی - گیمفا
جدول فروش هفتگی بریتانیا | صدرنشینی به سبک نوستالژی - گیمفا
جدول فروش هفتگی بریتانیا | صدرنشینی به سبک نوستالژی - گیمفا
جدول فروش هفتگی بریتانیا | صدرنشینی به سبک نوستالژی - گیمفا
جدول فروش هفتگی بریتانیا | صدرنشینی به سبک نوستالژی - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Sir Sonic گفت:

    ماشاالله نینتندو
    انگلیس که بازار ضعیفشه رو این جوری غبضه کرده

  • نترس از آن که های و هوی دارد
    بترس از آن که سر به توی دارد
    الحق که نینتندو تمام رقیبان چند صد میلیون دلاریشو با یک حرکت (K.O.)ضربه فنی میکنه البته تبلیغات یک اصل اساسی در موفقیت محصول ولی مقایسه کنید با تبلیغاتی عوام فریبانه و پوپولیستی که بتسدا برای fallout76 انجام داد(کودک مبتلا به سرطان توانست قبل از مرگ خود به تجربه‌ی Fallout 76 بپردازد)با اینکه نینتندو هزار برابر پتانسیل اینو داره که با این شگردهای کثیف طرفدارهاشو گمراه کنه و بازی بی کیفیت بهشون قالب کنه با سخت گیری به کارمنداش و بیگاری کشیدن از اونها یک محصول درجه یک تحویل میده که بزرگانی چون rdr2 به زانو درمیاره یا عنوانی چون fifa 19 که فروشش حتی در کسادترین روزهای بازار تضمین شدست هم نمیتونه ذره ای در مقابل این رقیب دوام بیاره و از رینگ مبارزه زنده خارج بشه.پاینده باد پیر و بزرگ صنعت بازی سازی نینتندو جاویدان :worship: :worship:

  • حیف. فکر نکنم با این فروش کمه دارک سایدر نسخه چهارم بسازن

  • Max.level گفت:

    هر چی بفروشه حقشه
    دم نینتندو گرم که به معنی واقعی کلمه خلاقیت رو در تمام عناوینش بکار میبره و همون چیزی رو میسازه که طرفدارانش انتظار دارن :yes: :yes:

  • TLoU part two گفت:

    بهترین تیتر ممکن رو زدید
    صدر نشینی به سبک نوستالژی ( نه به سبک شایستگی )
    .
    نوستالژی یعنی وقتی گوشی اولت رو بعد از سال ها میبینی با اینکه ضعیفتر از گوشی جدیدته ولی بازم حس خوبی بهت دست میده

    • Max.level گفت:

      تو ام تو هر پستی نینتندو رو میکوبی اصلا مشخص نیست که داره بهت فشار میاد نمیتونی موفقیتشو ببینی اتفاقا نشون دادی که تو بچه ای چون کسی که عناوین نینتندو رو این طور زیر سوال میبره معلومه حتی اگر سنشم‌زیاد باشه تازه گیمره
      تو مشکلت چیه؟ الان موفقیت یه بازی انحصاری نینتندو چه لطمه ای به تو یا سونی میزنه که انقد درباره اش نظرات ضد و نقیض میدی اگر اونایی که به نظر تو با نوستالژی خوشن تو ام از اون دسته ای که به هر چی انحصاری سونی باشه بی برو برگرد میگی شاهکار درسته؟
      بعدشم اینو بدون یه بچه حتی نمیتونه سوییچ رو تو دستاش بگیره چه برسه به اینکه ازش استفاده کنه ولی حتما یه بچه میتونه با فن بازی های مسخره اش خودشو اینطور نشون بده
      آخه اگر کسی فقط نظرشو بخواد بگه یک بار دو بار سه بار نه اینکه تو هر پستی از نینتندو بیاد نسبت بهش نفرت به خرج بده در این صورت معلومه مشکل شما از جای دیگس!!

      • TLoU part two گفت:

        دوست عزیز برو تو پست مربوط به گوتی شدن گاد نظرم رو ببین که گفتم حق رد دد بود گوتی بشه نه گاد ، پس من فن متعصبی نیستم.
        .
        مشکل من با نینتندو خیانتی هست که داره به صنعت گیم میکنه. اینکه صرفا با نوستالژی و بدون ریسک کردن و صرف هزینه های زیاد ، بازیاش دارن اندازه عناوینی فروش میکنن که استرس ریسک کردن رو تجربه کردن.
        هورایزون استودیو گوریلا گیمز یا گاد آو وار جدید استودیو سانتامونیکا و … برای موفقیت ریسک میکنن ولی نینتندو جان میاد یه راکت تنیس میده به دست آقا ماریو و میلیون میلیون فروش میکنه.
        این موضوع انگیزه ی ریسک کردن رو از بقیه استودیو ها میگیره و باعث تولید هیلو ۵ و گرن توریزمو اسپورت میشه.

        • Sir Sonic گفت:

          یعنی میگی ماریو تنیس نزنه!؟
          بعد مگه ماریو تنیس چشه…اصن من سوالم این جاست چرا ماریو تنیس!؟
          یعنی نینتندو با زنوبلید ۲ داره خیانت می کنه به صنعت گیم؟
          با اسپلاتون داره خیانت میکنه؟ اون که کلا زد یه مفهوم جدید از شوتر سوم شخص برا خودش به وجود آورد
          با زلدا که لامصب…برو بخون پروسه ساخت رو…ایجی آنوما، تهیه کننده مجموعه میگه تغییراتی که سر BotW به سری زلدا ایفا شد مثل این بود که بچه اش رو ازش گرفته باشن…ریسک نکردن…اینا یه پروسه طولانی فقط داشتن ایده میدادن خط میزدن.
          ماریو اودیسه، چهار سال ایده چینی برای یه بازی پلتفرمر بود…کدوم بازی پلتفرمری این نسل ۴ سال این جوری وقت رو ایده هاش میذاره آخه
          الان ماریو کارت ۸ خیانته؟ قاطی کل وضع داغون ریسینگ ها، چه آرکید، چه شبیه ساز، چه کارتینگ، بازی گرفته بخش کارتینگ سبک رو یه تنه زنده نگه داشته…هر کی تو این سبک بازی میزنه پشت سر ماریو کارت میاد جلو هر نسل
          سوپر اسمش براس هم هر ننه قمری میدونه کلا ریسکی ترین بازی فایتینگ تاریخ بوده…یه تنه کل فرمولی که از استریت فایتر ۲ به عنوان اصول بازی ففایتینگ مطرح بوده رو میریزه دور و یه سبک دیگه ای رو مد نظر قرار میده که تا سال ها کسی به عنوان فایتینگ قبولش نمی کنه…ولی ساکورایی و تیمش از همون اول این قدر پای طرح میشینن که تهش میشه melee و از اون موقع این بازی هم رده بزرگای این سبک قرار میگیره. و برای این نسخه هم تا حجم تخیلی ای از محتوا تو بازی قرار میدن که نقد IGN یه جاش از زیادی محتوا میناله
          چی میگید برا خودتون؟؟!!

          • Sir Sonic گفت:

            نشستید سری های فرعی نینتندو مثل ماریو تنیس و پوکمون و ماریو پارتی رو علم کردید که نینتندو ریسک نمی کنه…
            خو نینتندو به خاطر این که هوای فن هاش رو با این سری های فرعی هم نگه میداره نینتندوئه…ملت دوستش دارن چون اگه با ماریو میپرن…میتونن باهاش تنیس هم بازی کنن…
            بعد خدا رو شکر وضع انحصاری های فرعی هم خیلی بهتر شده…ماریو تنیس و ماریو پارتی کلی نسبت به قبلی ها بهتر شدن(سر همین فروششون خوب بود) و کربی هم کلی ساپورت شد ازش امسال با آپدیت ها و محتواهای مختلف.
            Octopath Traveler هم با این که یه JRPG اولداسکول بود ولی این قدر تو همون حیطه خوب بود و همه ازش تعریف کردن که سریع فروشش میلیونی شد

    • Sir Sonic گفت:

      به سبک شایستگی اش تو بخش متا بود که ۹۳ گرفت…
      یه جوری خودتو جمع کن تا این جا بیشتر از این خودت رو نابود نکردی

  • Mr Hill93 گفت:

    دارک سایدرز جزو ۴۰ تا هم نیست
    متاسفم برای صنعت گیم که بازیای بچگانه ایی مثل سوپر اسمش براز اوله بعد بازیه هاردکوری مثل دارک سایدرز حتی جزو ۴۰ تای لیست هم نیست واقعا به کجا داریم میریم

    • Clara گفت:

      دوست عزیز منم با بازی های تریپل A سونی و مایکی بیشتر حال میکنم ولی خدایی بازی های نینتندو بچگانه نیستند بهتره بگی خانوادگی
      ولی عدم حمایت دارکسایدرز هم تو ذوق میزنه

    • Sir Sonic گفت:

      این که یه بازی جوری طراحی شده که ۴ نفر راحت دورهم بازی اش کنن و دوستانه و خانوادگی باشه بیشتر از این که بچگانه اش کنه…همه رو درگیر خودش می کنه…ما هر سال کلی بازی با تم بچگونه داریم که اسم شون بیرون هم نمیاد….این بازی کلا دموگرافیک اش اون قدر گسترده است که واقعاً هیچ بازی فایتینگی نمیتونه جلو محبوبیت اش قد علم کنه

  • رد دد رو ببینید تا سال ها دیگه تو پرفروش ترین بازی ها میمونه مثل gta v هیچ شرکتی به بزرگی و نبوغ راک استار ندیدم واقعا :heart: :inlove:

  • Senatorbigy گفت:

    بابا خدایی من جایه راکستار بودم همه کارمندامو مجبور میکردم نصف کمپانی بکوب بشینن پایه GTA 6 و Bully 2 چونکه کلا Red daed Rdemption 2 نه گوتی شد نه بیشتر از یه هفته توی صدر بوده 😐 نینتونده هم که ترکونده :inlove: کلا این ۲۰۱۸ خوب بود بریم برای ۲۰۱۹ ببینیم امسال بازیه خوب چی میاد ?:-) فک نکنم anthem بیشتر از ۸۹ و ۸۶ بگیره ولی the division 2 هم شاید بشه ۸۳ و اینا و days gone هم که میشه مث اسپایدرمن ۸۹ و اینا :yes: ?:-) من که پیشبینی درست زیاد داشتم تو سایت ببینیم اینام کدومشون درست در میان 😉 tnxXx

  • big_cypher گفت:

    دو روز بعد میاد پایین مهم شاهکار red dead هست که تا سالها بعد جزو ۵ بازی برتر میمونه

جدول فروش هفتگی بریتانیا | صدرنشینی به سبک نوستالژی - گیمفا
جدول فروش هفتگی بریتانیا | صدرنشینی به سبک نوستالژی - گیمفا