پرطرفدارترین بازی‌های ژاپنی از دید فامیتسو | درخشش تیم منتخب - گیمفا
پرطرفدارترین بازی‌های ژاپنی از دید فامیتسو | درخشش تیم منتخب - گیمفا
پرطرفدارترین بازی‌های ژاپنی از دید فامیتسو | درخشش تیم منتخب - گیمفا
پرطرفدارترین بازی‌های ژاپنی از دید فامیتسو | درخشش تیم منتخب - گیمفا

پرطرفدارترین بازی‌های ژاپنی از دید فامیتسو | درخشش تیم منتخب

آرین مرادی
۱۱:۰۰ ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
پرطرفدارترین بازی‌های ژاپنی از دید فامیتسو | درخشش تیم منتخب - گیمفا

این هفته بازی Super Smash Bros. Ultimate با اختلافی بسیار اندک توانست جایگاه اول را به خود اختصاص دهد و تنها با ۳ رای بیشتر حریف قدرتمند خود یعنی بازی Kingdom Hearts III را مغلوب کرد. با جدول پرطرفدارترین بازی‌های ژاپنی از دید فامیتسو با گیمفا همراه باشید. 

بازی Super Smash Bros. Ultimate این هفته منتشر و طبق انتظارات با بازخوردهای مثبت بسیاری نیز روبرو شد. این بازی نه تنها توانست نمره‌ی متای رویایی ۹۳ را از منتقدین کسب کند، بلکه در حیطه‌ی فروش نیز فوق‌العاده عمل کرده است. با وجود بازی‌هایی مانند Red Dead Redemption 2 و Call of Duty Black Ops IIII که در سال ۲۰۱۸ نماد فروش خوب هستند، این بازی Super Smash Bros. Ultimate بود که توانست در جدول فروش شرکت آمازون (Amazon) لقب پرفروش‌ترین بازی سال ۲۰۱۸ را به خود اختصاص دهد. پس این امر که در جدول مورد انتظارترین‌های مجله‌ی فامیتسو شاهد Super Smash Bros. Ultimate در رتبه‌ی اول باشیم اصلا نکته‌ی عجیبی نبود. از طرفی دیگر باید خاطر نشان‌ کنیم که این بازی در جدول فروش هفتگی بریتانیا نیز این هفته موفق به کسب مقام اول شد. این جدول و اطلاعات مربوط به آن نیز به زودی در اختیار شما کاربران عزیز قرار خواهد گرفت. با این حساب، بازی Super Smash Bros. Ultimate با کنار زدن Final Fantasy VII که هفته‌ی پیش در رتبه‌ی اول بود توانست لقب قهرمانی را به خود اختصاص دهد.

بازی Kingdom Hearts III جایگاه هفته‌ی پیش خود را حفظ کرده و تنها با ۳ رای اختلاف، در رتبه‌ی دوم قرار دارد. این بازی نیز آخرین مراحل ساخت خود را پشت سر گذاشته و ساندگان در حال انتشار تریلرهای مختلف از این بازی هستند تا بتوانند یک عرضه‌ی موفق را برای این بازی رقم بزنند. اما بازی Final Fantasy VII با سقوطی ۲ رتبه‌ای روبرو شد و نتوانست همچون هفته‌ی پیش جایگاه اول را به خود اختصاص دهد و اکنون به رتبه‌ی سوم تکیه زده است. رقابت بین سه رتبه‌ی اول هفته بسیار تنگاتنگ بود به صورتی که تعداد رای‌های هر سه بازی در حیطه‌ی عدد ۶۰۰ قرار داشت. با این حال، با خروج از حوالی ۳ رتبه‌ی اول، شاهد افت ناگهانی تعداد رای‌ها به عدد ۴۰۰ هستیم.

بازی Resident Evil 2 باری دیگر توانست خود را در جدول بالا بکشد و از رتبه‌ی پنجم هم‌ اکنون به جایگاه چهارم منتقل شده است. در عوض، بازی Persona Q2 که در هفته‌های پیش شاهد رقبت بسیار نزدیک آن با بازی Resident Evil 2 بودیم، اکنون به کلی از لیست ده برتر این مجله خارج شده است.

نسخه‌ی پلی‌استیشن ۴ بازی Dragon Quest Builders 2 پس از دو هفته سکونت در جایگاه ششم، اکنون با صعودی یک پله‌ای به رتبه‌ی پنجم آمده و توانسته است تا طرفداران بیشتری را به خود جلب کند. بازی God Eater 3 نیز به پیشرفتی که از دو هفته‌ی پیش شروع کرده بود همچنان ادامه می‌دهد: از رتبه‌ی نهم به هفتم و اکنون از هفتم به ششم راه‌ پیدا کرده است.

بازی Judge Eyes با پیشرفتی یک پله‌ای نسبت به هفته‌ی پیش باری دیگر بر رتبه‌ی هفتم تکیه زده است و تنها با اختلاف حدود ۱۰ رای در پشت سر بازی God Eater 3 قرار دارد به نظر می‌رسد که بعد از این شاهد رقابت این دو عنوان در جدول نیز خواهیم بود.

اما بازی Devil May Cry 5 که طبق نظر بسیاری از بازی‌بازان جایگاه حقیقی خود را در جدول نداشت، اکنون با جهشی دو پله‌ای از رتبه‌ی دهم در هفته‌ی پیش، این هفته در جایگاه هشتم جا خوش کرده است. این امر در حالی است که بازی Catherine: Full Body، که هفته‌های پیش اصلا در لیست ده برتر نبود، تنها با ۵ رای اختلاف پا به پای بازی Devil May Cry 5 حرکت می‌کند و جایگاه نهم را به خود اختصاص داده است.

جایگاه دهم، باز هم به بازی Dragon Quest Builders 2 اختصاص دارد با این تفاوت که این بار با نسخه‌ی نینتندو سوئیچ این بازی طرف هستیم.

 پرطرفدارترین بازی‌های ژاپنی از دید مجله‌ی فامیتسو

نام بازی رتبه‌ی این هفتهرتبه‌ی هفته‌ی پیشتعداد رای کسب شده در این هفته
Super Smash Bros. Ultimate۱۳۶۶۸
Kingdom Hearts III۲۲۶۵۵
Final Fantasy VII Remake۳۱۶۱۷
Resident Evil 2۴۵۴۸۲
Dragon Quest Builders 2۵۶۳۱۵
God Eater 3۶۷۲۹۵
Judge Eyes۷۸۲۸۶
Devil May Cry 5۸۱۰۲۵۷
Catherine: Full Body ۹۲۵۲
Dragon Quest Builders 2۱۰۲۲۷

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

پرطرفدارترین بازی‌های ژاپنی از دید فامیتسو | درخشش تیم منتخب - گیمفا
پرطرفدارترین بازی‌های ژاپنی از دید فامیتسو | درخشش تیم منتخب - گیمفا
پرطرفدارترین بازی‌های ژاپنی از دید فامیتسو | درخشش تیم منتخب - گیمفا
پرطرفدارترین بازی‌های ژاپنی از دید فامیتسو | درخشش تیم منتخب - گیمفا
پرطرفدارترین بازی‌های ژاپنی از دید فامیتسو | درخشش تیم منتخب - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Sir Sonic گفت:

    این از ژاپن و اروپا…بقیه جاها هم دسامبر رو فتح کردیم
    حالا باز بیایین بگین بچه ها میخرن…. متای ۹۳ و هم رده فروش همچین عناوین خفنی قرار گرفتن و اینا فقط در صورت محبوبیت و خفن بودن خود بازی ممکنه
    اسمش قشنگ Ultimate Fighting تاریخه

    • TLoU part two گفت:

      فروش زیادش کاملا قابل توجیه هست ولی دلیل بر خوب بودن بازی نمیشه
      دلایل فروش زیاد :
      ۱-رده بندی سنی پایین ؛ بدلیل رده بندی سنی پایین بازی ( که بر خلاف ما برای خارجی ها خیلی مهمه ) افراد بیشتری میتونن این بازی رو بخرن
      .
      ۲- گرافیک کودک پسند بازی ؛ بدلیل گرافیک کودک پسند بازی و کاراکتر های عروسکی ، این بازی تونسته توجه گروه کودکان رو به خودش جلب کنه همونطور که برنامه ی “بالش ها” ( برنامه جدید عمو پورنگ ) بیشتر از فیلم شاهکار تایتانیک توجه کودکان رو به خودش جلب میکنه.
      .
      ۳- نوستالژی ؛ وجود کاراکتر های قدیمی و برانگیختن حس نوستالژیک گیمر های بزرگ سال تونسته این گروه از گیمر هارو هم جذب کنه
      .
      ۴- عدم وجود رقیب بزرگ با توجه به عدم عرضه بیشتر بازی های ترد پارتی ؛ تو دوره ای که بازی های ترد پارتی بزرگی مثل Red Dead Redemption II و Battlefield V و Call of Duty : Black Ops IIII منتشر شدن ، وجود یه بازار انحصاری روی کنسولی که هیچکدوم از بازی های بزرگ بالا روش عرضه نمیشه میتونه کمک بزرگی برای یه بازی انحصاری باشه.

      • BlackWolf1997 گفت:

        شمام پونزده سالته ولی گاد اف وار و لست اف آس بازی میکنی دلیل نمیشه که :rotfl:

      • abdollah_a2 گفت:

        Captain Ghost
        من پیشنهاد میکنم شما چند سال صبر کن یکم بزرگ تر که شدی اونوقت نظر های کارشناسانه و گران بهاتون رو با ما به اشتراک بذارید، الان هنوز کرم هستید و پروانه نشدید، شاید فکر کنید که پروانه اید و دوره ی کرم بودنتون تموم شده ولی اشتباه میکنید
        پیشنهاد دیگم اینه که برگردید تو همون زو.مجی این جفنگیات رو بنویسید
        البته اگه اونجا انقدر تو سرت نمیزدن که نمیومدی اینجا، ما هم یه نفس راحت میکشیدیم

      • Sir Sonic گفت:

        یعنی خوشم میاد به هر دلیلی متوسل میشد غیر از شاهکار بودن بازی
        تو جهل خودتون بمونید ما هم از فروش خفن بازی و خودش لذت میبریم
        شدید شبیه همونایی که به گاد اف وار میگن غول کشی

      • Sir Sonic گفت:

        دلیل آخرت مسخره است
        کنسول های نینتندو اول و آخر بخاطر انحصاری های خوبش فروش میرن
        که یعنی اگه کسی هدفش خرید رد دد ۲ باشه اصن سوییچ نمیخره
        که یعنی این بازی ها اتفاقا رقیب های مهیب تری برای انحصاری های نینتندو اند
        چون میتونن طرف رو قانع کنن کنسول رو نخره چه برسه بازیش رو

      • PARSARAD777 گفت:

        امثال شما زیاده که از این دلایل مضحک بیان میکنه و نکته قابل توجه اینه که هرچقدرم سخت تلاش کنید تا این نوع عناوین رو زیر سوال ببرید ،موفق نمی شید.

    • Only-Sony گفت:

      نمره دسته چکی بهش دادند کم سن و صال ها میخرند فروش زیاد میشه هنوز با ابرشاهکار فاصله داره

      • ETERNAL_MAN گفت:

        Only-Sony@
        با توجه به متعصب بودن شما ، گذاشتن چنین کامنتی هم ازتون بعید نیست ، چون ظاهرا از نظر شما غیر از بازی های سونی هر بازی انحصاری دیگه ای (به خصوص اگه سازندش نینتندو باشه) متای بالای نود گرفت ، حتما پای دسته چک وسط بوده! – درست قضاوت کن ، و تا وقتی یه بازی رو تجربه نکردی دربارش نظر نده

    • PERSIAN NAZI گفت:

      داداش نینتندو قدمت داره و مشتریهاش بهش وفادارن و از طرفی هم با عشق بازی میسازن و یچیز هم باید در نظر گرفت طرف میخواد بره مسافرت نمیتونه کنسول یا کامپیوتر با خودش ببره اما نینتندو رو میتونه ببره

  • چقدر یه بازی فایتینگ میتونه کامل باشه؟ دو روزه دارم بازیش میکنم و فایتر باز میکنم ولی تموم نمیشه که نمیشه. اینهمه استیج و اینهمه فایتر اگه وارنر براس میخواست همچین محتوایی بده بیرون ٢٠٠ دلاری گیمرو پیاده میکرد. رو دست این فایتینگ تو محتوا و تنوع نیست. منتظر نقدش از گیمفا هستم هرچه سریع تر.
    این یه درس خوبی برای خود نینتندو هم هست که اگه میخوای مجموعه هاتو ادامه بدی تمام و کمال نسخه های قبل رو انتقال بده نه مثل ماریو کارت که کلی مپ خفن از نسلای قبلشو نیاورد جاش ۴ تا بنجل از هر نسخه اورد. البته ایشالا با اومدن کرش و رقابت با ماریو کارت، دوباره موتورشونو روشن میکنن. این سمت اسمش براس تمام نقشه های نسخه های قبلی و تقریبا تمام فایتر های نسخه های قبلیو به این نسخه اورده و خلاصه سنگ تموم گذاشته.

  • به خاطر رده بندی سنیش کاملا طبیعیه

  • big_cypher گفت:

    بازی خوبیه ولی من تو این لیست kingdom hearts 3 بیشتر از همه دوست دارم

پرطرفدارترین بازی‌های ژاپنی از دید فامیتسو | درخشش تیم منتخب - گیمفا
پرطرفدارترین بازی‌های ژاپنی از دید فامیتسو | درخشش تیم منتخب - گیمفا