بازی Cyberpunk 2077 دنیایی گسترده در راستای عمودی خواهد داشت
از زمان معرفی بازی Cyberpunk 2077، حرف و حدیثهای بسیاری پیرامون بزرگی این بازی و میزان غنی بودن جهان آن مطرح شد. همه این سوال برایشان پیش آمده بود که آیا این بازی میتواند موفقیت عنوان Witcher 3 را تکرار کند، یا خیر. اکنون سازندگان توضیحاتی در رابطه با مقایسهی این بازی با عنوان قبلیشان دادهاند.
چندی پیش خبری منتشر شد که در آن توضیح دادیم استودیوی سی دی پراجکت رد (CD Project Red) از پشتیبانی بازیبازان نسبت به عنوان Cyberpunk 2077 راضی است و اینکه آنان هنوز در مراحل ابتدایی ساخت بازی هستند (شما میتوانید خبر مربوطه را در اینجا مشاهده کنید). حال یکی از کاربران در توییتر پرسیده بود که در مقایسه با بازی Witcher 3، بازی Cyberpunk 2077 چه حد بزرگتر است. پاسخ استودیوی سازنده به این سوال بسیار جالب بود.
شهر نایت سیتی (Night City) دارای شش منطقهی مختلف است ولی اینکه بخواهم مساحت مشخصی را به شما در قالب اعداد و ارقام بدهم، امری غیر ممکن است؛ چرا که تا به حال هیچکس آن را اندازه نگرفته. این شهر شامل ساختمانهای بسیار زیادی است و هر ساختمان نیز دارای طبقات مختلف. شما میتوانید ۱۲۰ متر مربع را در محیطی به طول و عرض ۶۰*۲ جا دهید. بازی دارای ساختمانهای بلند با تعداد طبقات زیاد است که اکثر این طبقات نیز قابل گشت و گذار هستند، هر طبقه و هر مکانی به نوبهی خود میتواند برای شما فعالیت و ماموریتی جانبی به وجود بیاورد. در بازی Witcher 3 دنیا بسیار «صافتر» بود ولی در Cyberpunk 2077، دنیا به صورت عمودی به سمت بالا و یا پایین نیز گسترش پیدا کرده است.
شما میتوانید تصویر این مکالمه را در قسمت زیر مشاهده کنید.
به نظر میرسد با اینکه سازندگان این عنوان از ساخت دنیای بومی که در بازی Witcher 3 شاهد آن بودیم به ساخت شهری کاملا مدرن و رباتیک رو آوردهاند ولی کار خود را به بهترین نحو ممکن انجام میدهند و اگر واقعا بتوانند به وعدههای داده شده عمل کنند، شاهد یکی از بزرگترین، بهترین و غنیترین بازیهای تاریخ این صنعت خواهیم بود. چندی پیش اخباری مربوط به انتظارات استودیوی سی دی پراجکت رد از فروش بازی Cyberpunk 2077 منتشر شد که میتوانید آن را در اینجا مطالعه کنید. همچنین سازندگان اعلام کردهاند که این بازی به اندازهی بازیهای بزرگی مانند Red Dead Redemption 2 بهینه خواهد بود و شما خبر مربوطه را میتوانید در این نشانی مطالعه فرمایید.
هنوز تاریخ انتشار بازی Cyberpunk 2077 مشخص نیست اما حداقل میدانیم که استودیوی سیدی پراجکت رد قصد دارد تا این بازی را در نسل هشتم عرضه کند. شایعاتی در ارتباط با انتشار این بازی در سال ۲۰۱۹ وجود دارد که میتوانید جزئیات کامل این خبر به همراه تحلیل گیمپلی بازی به قلم سعید آقابابایی را در وبسایت گیمفا مشاهده کنید.
پر بحثترینها
- مایکروسافت به سازندگان خود هشدار میدهد که از طراحی شخصیتهای زن با اندام اغراق شده خودداری کنند
- تعداد بازیکنان Horizon Forbidden West روی PC حدود ۵۰ درصد کمتر از نسخه قبلی است
- تعداد بازیکنان همزمان Horizon Forbidden West در استیم از ۴۰ هزار نفر عبور کرد
- ویدیوی اختصاصی: گیمپلی و معرفی بازی Rise of the Ronin
- ویدیو: تریلر جدید بازی Hellblade 2 را مشاهده کنید
- عملکرد خوب استودیوی Nixxes در پورت PC بازی Horizon Forbidden West
- احتمال عرضه Final Fantasy 16 برای پلتفرمهای دیگر وجود دارد
- گزارش: Xbox در مقطعی اکثر عناوین خود را برای PS5 منتشر خواهد کرد
- تاریخ عرضه و قیمت کنترلر جدید Xbox فاش شد
- فیل اسپنسر: اخراجها در اکتیویژن برای کسب سود ضروری بود
نظرات
یعنی یه جماعت سی دی پروجکتی منتظر گیم پلی از این بازی هستن و اون روز میشه محشر کبرا
چقد خوب و دوست داشتنیه این شرکت من خودم ویچر ۲ رو بیشتر از ۳ دوست داشتم هرچند دنیا با ویچر۳ CD Project Red رو شناخت ولی من با ویچر ۲ عاشق این شرکت و دنیایی که خلق کرد شدم به نظرم مقداری بهش کم لطفی شد اون زمان و با بازیهایی مثل اسکایریم مقایسه شد که البته به نظر خودم با هم کلی فرق داشتن و مقایسه درستی نبود به هر حال داستانش انقد جذاب و گیرا بود که آدم دلش نمیومد از پشت کامپیوتر بلند شه و آدمو میخکوب میکرد یادش به خیر چه بدبختی کشیدم تا تونستم اون هشت پا کایرن بود چی بود اسمش شکست بدم قسمت ۳ هم نقطه اوج این بازی بود ولی ویچر بازها میدونن که قسمت ۲ از لحاظ روایت و داستان از قسمت ۳ بهتر بود البته طبیعی هم بود چون دنیای قسمت ۲ ۱۰ درصد قسمت ۳ هم نبود من به این شرکت ایمان دارم و مطمئنم شاهکاری دیگر در راه است
منم اوایل خیلی مقایسش میکردم با اسکایریم ولی فهمیدم کار اشتباهیه. شک نکن که نظر شما درست از اب درمیاد چون این استدیوهای لهستانی واقعا استادن و با یک بازی یک دنیا هنر رو خلق میکنن حالا از گذشته ۳ گانه ویچر + کال اف خوارز + ونیشینگ اف ایتن کارتر که گرافیکش خیلی خیلی بالا بود و چندین عنوان دیگه که حضور ذهن ندارم و در اینده قراره سایبرپانک + ویچفایر+کال اف خوارز بعدی رو ببینیم .اینا وقتی اکادمی بازی سازی دارن و استاد دانشگاه میفرستن المان دیگه خودت دریاب که چقدر کاربلدن به امید روزی که عناوینشون عرضه بشه
گیمپلیشو دیدیم منتظر گیمپلی دثیم
احتمالا وسعت سطحی بازی به اندازه ویچر ۳ نزدیک هم نخواهد بود ولی وسعت عمودی بازی باعث میشه از ویچر هم بزرگتر بشه
این بازی صد درصد موفق میشه .
عمودی و افقیش مهم نیست…شما فقط بازی بساز :yes:
فقط امیدوارم رو همین نسل منتشر بشه
این حجم اخبارو اگه اسکور انیکس (درست نوشتم؟!) میخواست از بازی بده
تاحالا نسخه ۵ بازی بودیم
به نظرم بازی کامله یعنی تولید تموم شده دارن دیگه بهینه سازی میکنن و باگ ماگارو میگیرن
حداقل از تریلر که دادن اینجوری میشه فهمید تریلر به این کاملی دادن بعد میان میگن هنوز خیلی مونده تا بازی اماده بشه
بیاد دیگه خسته شدم :reallypissed:
دمشون گرم یک بازی فوق العاده و متفاوت جای یک بازی جهان باز آینده محور یا دنیای پر از ربات واقعا کم بود که زحمتش رو داره این شرکت می کشه همین که چندین سال دارند می سازند و بازهم می گن اول راه هستیم خودش نشون میده دارند با عشق به ساخت بازی جلو می رند