جنگ، مرگ، خشم | نقد و بررسی بازی Darksiders III - گیمفا
جنگ، مرگ، خشم | نقد و بررسی بازی Darksiders III - گیمفا
جنگ، مرگ، خشم | نقد و بررسی بازی Darksiders III - گیمفا
جنگ، مرگ، خشم | نقد و بررسی بازی Darksiders III - گیمفا

جنگ، مرگ، خشم | نقد و بررسی بازی Darksiders III

سعید آقابابایی
۰۸:۵۰ ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
جنگ، مرگ، خشم | نقد و بررسی بازی Darksiders III - گیمفا

به عنوان یک گیمر (نه کسی که مقالات نقد و بررسی می نویسد) اصلا کاری ندارم که یک نفر به فلان بازی داده است ۶. نقدش است و حقش است هر نمره ای می خواهد بدهد، اما انتظار دارم در نقدش بگوید چرا و به چه دلیلی ۴ نمره از یک بازی کم کرده است و دلیل آن چیست و ایرادات بازی که این قدر بزرگ هستند چیست؟ نه این که  در متن نقد و در نکات منفی کلا به یکی دو ایراد ریز اشاره کرده باشد و بعد بدهد ۶!! دیگر از دست نمرات نامتناسب با ایرادات بازی خسته شده ام. نمی فهمم که چطور یک نقد را می خوانم که در َآن پر از تعریف و تحسین نکات مثبت بازی است و تنها یکی دو مورد خیلی ریز را به عنوان نکات منفی نام برده و توضیح داده است ولی در آخر ۴ نمره از یک بازی کم کرده است! دیروز عصر که نمرات بازی Darksiders III منتشر شد من مثل کسی که هنگ کرده باشد همین طور خیره شده بودم و از تعجب دهانم باز مانده بود! خوشحال شدم که قبل از دیدن این نمرات، نقد بازی را تقریبا تمام کرده بودم و نمره ام را هم داده بودم تا ذره ای هم تحت تاثیر این ها قرار نگیرم. به خدا قسم خیلی خیلی واضح است که کیفیت Darksiders III ار هر دو بازی قبلی سری بهتر است و انشالله هر کدامتان که آن را چند ساعتی بازی کنید حتما این را درخواهید یافت و تایید خواهید کرد. نسخه سوم ترکیبی عالی از دو بازی اول و دوم با چالش خیلی بیشتر و سخت تر شدن مبارزات است. یعنی تقریبا از همه نظر این بازی پیشرفت کرده است و در بدترین حالت حقش همان نمره دو بازی قبل است ولی… دوستان وقتی که Darksiders III را بازی کنید به نمرات آن خواهید خندید. بدجور هم خواهید خندید و شاید هم باید گریه کرد! روز به روز نمرات بازی ها دارند عجیب تر و ناعادلانه تر می شوند و البته برخی شرکت ها مصون هستند و انگار یک هاله مقدس دورشان است و همیشه ۹۷ و ۱۰۰ می شوند حتی با دنیایی از مثلا مشکلات فنی و باگ، اما یک بازی دیگر با همان مشکلات فنی و باگ، کلی نمره از آن کم می شود. موضوع بالا گرفتن نمره برای باز های شاهکار و عالی و گذشات از ایرداتشان نیست زیرا این خیلی هم خوب است، بلکه مشکل ثابت نبودن و عادل نبودن معیار و مقیاس برای سنجش دو بازی است. در واقع عیبی ندارد که یک بازی عالی کلی نمره اش بالا شود و از عیب هایش بگذریم و به آن ۱۰ بدهیم، ولی برای بازی دیگر نیز مقداری عادلانه تر رفتار کنیم برای همان عیب هایی که در بازی قبلی ندید گرفتیم.

جنگ، مرگ، خشم | نقد و بررسی بازی Darksiders III - گیمفا

Darksiders III بهترین و لذتبخش ترین ترکیب ممکن از بازی اول و دوم سری است که چندین ساعت با گیم پلی جذاب، مبارزات چالش برانگیز، سلاح ها و Hollow های بسیار جذاب فیوری و دنیای پیچیده و پر از رمز و رازش شما را سرگرم می کند. فقط ببخشید که بازی بتل رویال ندارد وگرنه احتمالا جای این نمرات الان بازی سال می شد!

دیگر اصلا کسی به بازی کار ندارد. بازی را ۲۰ قسمت می کنند و جدا جدا بخش های مختلفش را می کوبند و نمره را پرت می کنند توی صورت سازنده بازی. من سعیم را می کنم که دقیقا همان تجربه ای که از بازی داشته ام را برایتان بنویسم تا خودتان بخوانید و قضاوت کنید و آخرش بگویید راست می گوید و یا بگویید تماما اشتباه است. هر چه باشد مغرضانه نیست و همان تجربه خودم است و نمره خودم. در این مطلب قصد داریم تا به بحث و بررسی در مورد عنوان Darksiders III پرداخته و بخش‌ها و المان‌های مختلف آن را تک به تک تحلیل و بررسی کنیم تا ببینیم آیا این عنوان توانسته است تا جانشینی شایسته برای دو عنوان زیبای Darksiders و حسن ختامی در خور نام این فرنچایز باشد یا خیر؟ آیا Darksiders III ارزش خرید را دارد و اگر دارد برای چه کسانی مناسب تر است؟ سعی می کنم زیر و بم این بازی را در این مقاله به ریزترین شکل ممکن برایتان بشکافم تا با خواندن این بررسی دیگر نیاز به هیچ مطلب دیگری نداشته باشید. پس اگر به هر دلیلی به این فرنچایز و نسخه سوم آن علاقمند هستید و می خواهید راحت تر برای خرید نسخه سوم تصمیم بگیرید، در ادامه مقاله نقد و بررسی بازی Darksiders III با بنده و وبسایت خبری تحلیلی گیمفا همراه شوید.

جنگ، مرگ، خشم | نقد و بررسی بازی Darksiders III - گیمفا

۳ گانه به شکلی عالی تکمیل شد و لذت ۲ بازی قبلی را با هم در نسخه سوم می بریم که دقیقا انگار ترکیب آن دو بازی است با المان های سولز! البته هنوز Strife مانده است

ابتدا با مقدمه ای از سری عناوین Darksiders آغاز می کنیم. فرنچایز Darksiders شروع قدرتمند و خاصی داشت. شروعی که نوید ادامه ای درخشان را می داد و داستانی که می شد از آن چندین شاخه برای قسمت های مختلف گرفت و طراحی هایی که توسط یکی از بهترین هنرمندان حاضر در طراحی کمیک ها یعنی Joe Madureira انجام شده بود. همه چیز برای یک شروع رویایی آماده بود و همین طور هم شد. بازی Darksiders در سال ۲۰۱۰ و بدون سر و صدای زیاد توسط استودیو Vigil Games ساخته و به وسیله THQ فقید منتشر شد و با ترکیب المان‎های هک اند اسلش با نقش آفرینی و همین طور طراحی های بی نهایت خاص و زیبا به بهترین شکل توانست تقریبا در تمام زمینه ‎ها کم ‎نقص عمل نماید و یک تجربه لذتبخش را برای بازیبازان رقم بزند. پس از موفقیت نسخه اول بازی و دو سال بعد از انتشار آن، در سال ۲۰۱۲ بود که نسخه دوم بازی نیز با نام Darksiders II برای نسل هفتم یعنی پلی استیشن ۳ و ایکس باکس ۳۶۰ و رایانه های شخصی توسط کمپانی دوست داشتنی و فقید THQ  منتشر شد و این بازی نیز توانست موفقیت نسخه اول بازی را ادامه دهد و البته با تغییراتی که به خود دیده بود کاملا یک بازی جدید و مجزا نیز به حساب می آمد و نه فقط یک ادامه دقیقا مانند بازی اول، که به همین دلیل نیز مورد تحسین قرار گرفت.

جنگ، مرگ، خشم | نقد و بررسی بازی Darksiders III - گیمفا

The Charred Council فیوری را فرا می خواند تا از ارتفاعات بهشت گرفته تا روی زمین و عمق جهنم به نبرد با گناهان اصلی رفته و تعادل و بالانس را دوباره برقرار نماید و از این راه به هدف خودش هم که ثابت کردن به The Charred Council در مورد این که او قوی ترین سوار آخرالزمان است و باید رهبر آنها باشد نیز دست پیدا کند.

زمان گذشت و با ورشکست شدن کمپانی THQ، امتیاز این سری به شرکت نوردیک گیمز رسید و صنعت بازی نیز پای به نسل هشتم گذاشت. با آغاز جاری شدن سیل عناوین بازسازی شده نسل هفتمی برای کنسول‎های PS4 و Xbox One، کمپانی Nordic Games و استودیو Vigil Games نیز که بازخوردهای بسیار مثبتی از بازی Darksiders II گرفته بودند و فروش خوبی را نیز تجربه کرده بودند، فرصت را مغتنم شمرده و تصمیم گرفتند تا Darksiders II را به همراه تمامی بسته‎های الحاقی منتشر شده و البته ارتقاهای گرافیکی، تحت نام Darksiders II: Deathinitive Edition منتشر کنند. وقتی هم که موفقیت این بازی ریمسترد شده زیر زبان سازندگان و ناشرین بازی مزه کرد تصمیم گرفتند تا سری هم به بازی اول بزنند و آن را هم برای نسل هشتم ریمسترد کردند تا War هم پای به نسل هشتم بگذارد و کنار Death قرار بگیرد. 

جنگ، مرگ، خشم | نقد و بررسی بازی Darksiders III - گیمفا

فیوری از خیلی خیانت ها و داستان های پشت پرده که برادرانش را آزار دادند آگاه نیست و هنگام رفتن، “جنگ” به او می گوید که “خواهر مراقب باش، یک چیزی در مورد این دنیا جور در نمی آید و یک جای کار می لنگد.” فیوری کله شق در ابتدا قبول نمی کند ولی وقتی که خودش به درون داستان می رود و خیانت می بیند شروع به به یاد آوردن حرف های برادرش می کند.

 خیلی از کسانی که در نسل‌ های قبلی و مخصوصا نسل هفتم کنسول نداشته‌ اند و به نوعی در نسل هشتم بازیباز شده و کنسول خریداری کرده اند، قطعا دوست دارند تا تجربه لذتبخش عناوین بی نظیر نسل قبل را نیز داشته باشند و این عناوین ریمستر شده بهترین فرصت برای آن‌ها بود بتوانند عناوین درجه یک که در نسل های قبل موفق به تجربه آن‌ ها نشده‌ بودند را با کیفیت بالاتر در نسل هشتم تجربه کنند و لذت ببرند، لذتی که باید اعتراف کنم در بسیاری مواقع از تجربه بازی‌ های جدید نیز بالاتر است.  THQ Nordic که دیگر نسخه ریمسترد هر دو نسخه را عرضه کرده بود می دانست که دیگر هیچ چیزی جایز نیست جز معرفی نسخه سوم و وقت آن است که سراغ بازی جدیدی از این سری برویم که همین اتفاق هم افتاد و Darksiders III تایید و با یک تریلر معرفی گردید. زمان گذشت و سرانجام امروز در تاریخ ۲۷ نوامبر ۲۰۱۸ بازی Darksiders III که در ژانر Hack and Slash و نقش آفرینی و اکشن ماجرایی قرار دارد و توسط استودیو Gunfire Games ساخته شده است، توسط THQ Nordic برای پلتفرم های Playststion 4 ,Xbox One و PC منتشر گردید.

جنگ، مرگ، خشم | نقد و بررسی بازی Darksiders III - گیمفا

اولین باس و گناه بازی که حسادت است و ضیقی ترین گناه هم هست!

طی این مدت ۲-۳ ماه، خوش به حال من شده است که بعد از تجربه Sinner که بر پایه مبارزه با ۷ گناه اصلی بود، اکنون در Darksiders III هم شاهد داستانی جذاب در قالب از بین بردن ۷ گناه اصلی هستیم و پیچش های داستانی و جالبی که در این مسیر به چشم می خورد می تواند شما را به ادامه داستان بازی علاقمند نگه دارد. در داستان بازی Darksiders III نیز کنترل یکی دیگر از ۴ سوار آخرالزمان که این بار Fury، خواهر War و Death و Strife و سوارکار اسب سیاه Rampage است را بر عهده داریم و باید با کفش پاشنه بلند و شلاق به سراغ دشمنان برویم. بازی در سیاره نابود از جنگ و ویران شده زمین (جنگ بین بهشت و جهنم که تعادل دنیا را بهم ریخته است و گناهان اصلی هم در این وضعیت حسابی دارند صفا می کنند!) جریان دارد و باید Fury را در ماجراجویی اش برای از بین بردن ۷ گناه مرگبار اصلی، یاری نماییم. داستان بازی Darksiders III جذاب و تقریبا پر پیچ و خم است و توانایی دنبال خود کشاندن بازیباز را داراست ولی نه در سطح یک داستان فوق العاده عالی، بلکه بیشتر روایت جالب داستان است که کار را جذاب کرده و شخصیت های داستان به غیر از یکی دو مورد مثل Lords of Hollow که واقعا خفن است، چنگی به دل نمی زنند.

جنگ، مرگ، خشم | نقد و بررسی بازی Darksiders III - گیمفا

شخصیت Lords of Hollow بدون شک بهترین شخصیت بازی چه از نظر طراحی بی نظیر و مخوف ظاهری و چه از نظر شخصیت پردازی و صداگذاری فوق العاده است

برخلاف بازی دوم که داستان آن دقیقا موازی با بازی اول دنبال می شد، داستان دارک سایدرز ۳ کمی بعد از اتفاقات آن ها رقم می خورد و اکنون “جنگ” به خاطر اتفاقات نسخه اول در بند کشیده شده است به جرم خیانت و از “مرگ” هم هیچ کس خبری ندارد. فیوری هم که می خواهد رهبر سواران آخرالزمان باشد از سوی انجمن قبول می کند که ۷ گناه اصلی را نابود کند، زمین که حالا در میان جنگ بهشت و جهنم تبدیل به ویرانه ای شده استٰ، محلی برای جولان دادن ۷ گناه اصلی و هیولاها و موجودات تغییرشکل یافته ای که بردگان آنها هستند شده است.  The Charred Council فیوری را فرا می خواند تا از ارتفاعات بهشت گرفته تا روی زمین و عمق جهنم به نبرد با گناهان اصلی رفته و تعادل و بالانس را دوباره برقرار نماید و از این راه به هدف خودش هم که ثابت کردن به The Charred Council در مورد این که او قوی ترین سوار آخرالزمان است و باید رهبر آنها باشد نیز دست پیدا کند.

جنگ، مرگ، خشم | نقد و بررسی بازی Darksiders III - گیمفا

او به فیوری کمک می کند اما نیت و قصدش از این کار دقیقا مشخص نیست و البته او به فیوری اخطار می دهد که دشمنانش خیلی نزدیک تر از چیزی هستند که فکر می کند و باید خیلی مراقب باشد زیرا The Charred Council او را برای رسیدن به اهداف خود بازیچه کرده اند.

البته که او از خیلی خیانت ها و داستان های پشت پرده که برادرانش را آزار دادند آگاه نیست و هنگام رفتن، “جنگ” به او می گوید که “خواهر مراقب باش، یک چیزی در مورد این دنیا جور در نمی آید و یک جای کار می لنگد.” فیوری کله شق در ابتدا قبول نمی کند ولی وقتی که خودش به درون داستان می رود و خیانت می بیند شروع به به یاد آوردن حرف های برادرش می کند. جلوتر در بازی او به شخصیت Lords of Hollow برخورد می کند که بدون شک بهترین شخصیت بازی چه از نظر طراحی بی نظیر و مخوف ظاهری و چه از نظر شخصیت پردازی و صداگذاری فوق العاده است و او به فیوری کمک می کند اما نیت و قصدش از این کار دقیقا مشخص نیست و البته او به فیوری اخطار می دهد که دشمنانش خیلی نزدیک تر از چیزی هستند که فکر می کند و باید خیلی مراقب باشد زیرا The Charred Council او را برای رسیدن به اهداف خود بازیچه کرده اند.

جنگ، مرگ، خشم | نقد و بررسی بازی Darksiders III - گیمفا

زیباست.. فقط همین و بس…

فیوری هم که کله شق تر از این حرف هاست که بخواهد قبول کند و البته اگر قبول می کرد و حرف حساب در سرش می رفت که خب دیگر دارک سایدرز ۳ نداشتیم!! شخصیت هایی که در بازی می بینیم از نظر ظاهری جذاب خلق شده اند اما شخصیت پردازی خیلی مناسبی ندارند (مثل بازی های قبلی سری) و هیچ کدام شخصیت هایی به یاد ماندنی و عمیق نیستند که البته Lord of Hollow در این زمینه استثنا است و واقعا از نظر ظاهری و شخصیتی و صداگذاری خفن و جذاب است. حتی با این که خود شخصیت فیوری مقداری از بقیه در زمینه شخصیت پردازی بهتر است و طراحی ظاهری خیلی جذابی هم دارد اما اصلا نمی توان هم کتمان کرد که از لحاظ عمق شخصیتی، او نیز به شکلی فوق العاده پرداخت نشده است و شخصیتی زیادی سرد و یک بعدی است.

جنگ، مرگ، خشم | نقد و بررسی بازی Darksiders III - گیمفا

Lord of Hallow باعث و بانی بهترین بخش گیم پلی نیز هست زیرا که اوست که به فیوری Hollow های مختلف آتش و طوفان و برق و.. را اعطا می کندو سبب فوق العاده جذاب تر شدن گیم پلی و تنوع عالی َآن و همچنین تغییر ظاهری جذاب فیوری می شود.

محال است است که کسی دو عنوان Darksiders و Darksiders 2 را تجربه کرده باشد و زیبایی و جزییات بی نظیر دنیای فانتزی این دو عنوان بی نهایت زیبا و ابهت و قدرت و عظمت War و Death از لحاظ ظاهری را هیچ گاه از یاد ببرد. تمامی این ها حاصل دست های هنرمند Joe Madureira بودند Joe Madureira یک هنرمند بی نظیر و فوق العاده قدرتمند در خلق کمیک بوک های فانتزی و خلق دنیاها و شخصیت های پیچیده و پر از جزییات است و می تواند دنیاها و شخصیت هایی را خلق کند که به حدی از لحاظ ظاهری خاص و جذاب و پر ابهت هستند که هیچ گاه از خاطر بازیبازها و کمیک دوستان نخواهند رفت. هر چند او به طور کامل در مورد بازی سوم مانند قبل همکاری ندارد ولی خلق و طراحی شخصیت Fury و بسیاری از کانسپت ارت های بازی و شخصیت های آن و زره Fury و .. کار دست هنرمند Joe Madureira است و بدون شک همین که نام او در در کنار تیم سازنده و طراحان بازی Darksiders III هم به چشم می خورد باعث شده بود تا حتی قبل از انتشار هم خیالمان از نظر گرافیکی و طراحی هنری در مورد Darksiders III راحت باشد و حالا بعد از تجربه بازی سوم هم این موضوع کاملا به واقعیت پیوسته و شاهد یک بازی دارک سایدرز” کامل و کلاسیک از نظر بصری هستیم که البته ای کاش مقداری نوآوری بصری بیشتری داشت.

جنگ، مرگ، خشم | نقد و بررسی بازی Darksiders III - گیمفا

هر چه که به جلو پیش می روید، گناهانی که باس های بعدی هستند قوی تر از قبل می شوند

بگذارید این مورد را بیشتر توضیح دهم. طراحی مراحل و مناطق مختلف بازی Darksiders III ترکیبی از نسخه اول و دوم با برخی موارد جدید است و شاهد طراحی های هنری و طراحی های ظاهری بسیار زیبا و جذابی در اکثر بخش ها هستیم (مثل دو بازی قبلی) اما موضوع اینجاست که زیاد خلاقیت خاص و جدیدی در آن ها دیده نمی شود و برخی مناطق تکراری و مدل های تکراری ماشین ها و خیابان ها و سطل آشغال ها که دقیقا عین آنها را بدون هیچ تغییری در بازی های قبلی دیده ایم مقداری توی ذوق می زند. خوشبختانه از نظر گرافیک فنی بازی کاملا باثبات است  و هرگز باگ و افت فریم در بازی نمی بینیم (لااقل نه در جندین ساعتی که من در نسخه پلی استیشن بازی را تجربه کرده ام). تنها موردی که وجود دارد لودینگ های ۲-۳ ثانیه ای است که بین مناطق کوچک مدام تکرار می شوند یعنی مثلا از یک بخش کوچک وقتی به می خواهید وارد بخش دیگری شوید فیوری ۲-۳ ثانیه بی حرکت می ایستد و تکان نمی خورد تا بازی لود شود و اگر چند ثانیه بعد بخواهید دوباره به اتاق قبل برگردید دوباره همان ۲-۳ ثانیه ایستادن تصویر را خواهید داشت که البته خیلی کوتاه تر از آن است که بخواهیم َآن را عیبی تاثیرگذار به حساب بیاوریم اما می توانیم خیلی خفن باشیم و برای این ۵ نمره از بازی کم کنیم!

جنگ، مرگ، خشم | نقد و بررسی بازی Darksiders III - گیمفا

نورپردازی بازی در تمام حالات فوق العاده است

گیم پلی بازی Darksiders III بیشترین محل بحث طرفداران و بازیبازان قبل از انتشار بازی و بر اساس تریلرهای آن بود. نکته ای که در مورد گیم پلی بازی قبل از انتشار وجود داشت نگرانی هایی بود که طرفداران این سری و خود بنده با دیدن نمایش های گیم پلی این بازی داشتیم و به نظر می رسید انگار بازی و مبارزات آن، روح و هیجان دو بازی قبل را ندارند اما اکنون که بازی را تجربه می کنم  کاملا جواب این سوال را گرفته ام و به شما نیز می گویم که اصلا نگران گیم پلی نباشید زیرا که در آن تریلرها به خاطر این که فقط شلاق فیوری نمایش داده می شد و مدام با آن ضربه می زد این طور برای ما ساده و تکراری به نظر می رسید ولی در بازی اصلی اصلا و ابدا این گونه نیست و مبارزات و گیم پلی بازی فوق العاده عالی و متنوع و جذاب هستند. همچنین یکی از دیگر مهم ترین سوال های ما قبل از انتشار این بود که دوست داشتیم بدانیم که آیا نسخه سوم از نظر گیم پلی به مانند بازی نخست بیشتر یک اکشن ماجرایی خواهد بود یا یک اکشن نقش آفرینی به مانند بازی دوم. اما اکنون بعد از تجربه این عنوان باید بگویم Darksiders III یک ترکیب هماهنگ و بالانس از هر دوی این سبک هاست.

جنگ، مرگ، خشم | نقد و بررسی بازی Darksiders III - گیمفا

اصلا روح هایی که به دست می اورید و در پایین ضفحه سمت راست نمایش داده می شوند را زیاد نزد خود نگه ندارید و فکر کنید دارید سولز بازی می کنید تا با دو بار مردن همه را از دست ندهید.

 اگر بخواهم بهترین جمله را به طور خلاصه و کوتاه در مورد Darksiders III بگویم این است که ” Darksiders III بهترین و لذتبخش ترین ترکیب ممکن از بازی اول و دوم سری است که اگر مقداری خلاقیت بصری بیشتری داشت خیلی هم جذاب تر می شد.” در مورد گیم پلی بازی Darksiders III باید گفت مانند هر بازی هک اند اسلش فوق العاده و قدرتمند دیگری بار اصلی جذابیت و موفقیت آن را گیم پلی بازی است که بر دوش می کشد. خوشبختانه در بازی Darksiders III علاوه بر این که سایر بخش های بازی عالی عمل می کنند، باز هم گیم پلی، بین آنها باکیفیت ترین و لذت بخش ترین قسمت این عنوان زیبا به حساب می آید. قطعا از آن جا که این بازی نام Darksiders را بر روی خود دارد خواه ناخواه با بازی اول و دوم مقایسه می شود که این طبیعی است.

جنگ، مرگ، خشم | نقد و بررسی بازی Darksiders III - گیمفا

همان روح هایی که از کشتن دشمنان می گیرید و برای ارتقای فیوری لازم دارید، به عنوان واحد پولی رایج برای خرید و فروش در بازی نیز هستند که این موضوع نیز مثل سری سولز است و گیم پلی بازی را عمیق تر کرده است و باید تصمیم بگیرید در چه موقع چه کاری بهتر است که با روح ها انجام دهید.

به طور کلی در مورد وضعیت گیم پلی این بازی و تفاوت های آن با گیم پلی نسخه دوم و بازی نخست باید گفت “گیم پلی در بازی Darksiders II بیشتر رنگ و بوی اکشن نقش آفرینی داشت و سرعت کلی مبارزات بازی با توجه به چابک تر بودن Death نسبت به برادر عزیزش War، بالاتر بود. بازی اول یک اکشن ماحرایی کامل بود با معماها و پازل هایی که برخی از آن ها مانند معمای نورها و آینه ها در اواخر بازی به حد مرگباری سخت و دشوار بودند و در بازی تعداد زیادی پازل وجود داشت اما نسخه دوم زیاد این طور نبود و تعداد و درجه سختی پازل ها نسبت به بازی اول کمتر بود. جالب است که در نسخه سوم انگار دقیقا بازی نخست و بازی دوم سری با هم ترکیب گشته اند و Darksiders III یک اکشن ماجرایی نقش آفرینی با مبارزات هک اند اسلش است که هم المان های نقش آفرینی بازی دوم در آن وجود دارد و هم المان های ناب اکشن ادونچر نسخه اول. این ترکیب، بسیار هم خوب بالانس شده است و بدون شک Darksiders III کامل ترین بازی سری از نظر عمق و پختگی گیم پلی است.”

جنگ، مرگ، خشم | نقد و بررسی بازی Darksiders III - گیمفا

باس های بازی واقعا در برخی موارد سخت هستند.

مهم ترین نکته در مورد گیم پلی بازی Darksiders III سخت تر شدن عجیب و غریب بازی است که واقعا برای من باور نکردنی است. یعنی روی درجه سختی نرمال معمولی ترین دشمنان با ۴-۵ ضربه شما را می کشند و دشمنانی که تنها کمی قوی تر هستند شما را با ۳ ضربه به دیار باقی می فرستند و تازه نکته اینجاست که سازندگان فقط به این المان سری سولز قناعت نکرده اند و  وقتی می میرید روح های جمع شده توسط شما هم در آنجا می ماند اما اگر یک بار دیگر هم بمیرید و این اتفاق چند بار هم بیافتد باز هم مشکلی نیست و مجموع روح هایتان در آن چند باری که مرده اید در آخرن منطقه مرگتان جمع می شود و از این نظر چیزی بین سری سولز و نسخه های قبلی سری است. باس فایت ها بسیار سخت هستند و باورم نمی شد که یک باس شاید حدود ۱۵ بار من را کشت و مدام هی باید از بونفایر، ببخشید چک پوینت تا رسیدن به باس را طی می کردم و باز کشته می شدم! این هم به خاطر تاکید وحشتناک بازی به ضد حمله و جاخالی است و در واقع اگر جاخالی دادن خیلی خیلی سریع را یاد نگیرید و ضد حمله نزنید در بازی کارتان بدجوری ساخته است.

جنگ، مرگ، خشم | نقد و بررسی بازی Darksiders III - گیمفا

Charred Council طبق معمول یک واچر هم دنبال شما می فرستد که در مسیر سفر برایتان وراجی کند!! البته واچر فیوری مقداری مودب تر است و به پر رویی قبلی ها نیست!

مثلا در تصویری که برایتان قرار داده ام که یک دشمن تقریبا بزرگ آتشین یک کمبوی دو ضرب به فیوری می زند و او دو بار به چپ و راست جاخالی می دهد، اگر یکی از آن ها به او بخورد احتمالا دومی هم برخورد می کند و تازه باس ها کمبوهای ۳ تا ۴ ضربه خیلی خیلی سریع تر دارند که یک کمبوی کامل از خط سلامتی کامل، شما را به مرگ می رساند. بدتر هم اینجاست که آیتم سلامتی را باید بایستید و مصرف کنید که گاهی واقعا فرصت نمی شود. مثلا در باس دوم بازی که در یک اتاق خیلی کوچک با او می جنگید و وحشتناک سریع حمله می کند اصلا نمی گذارد که شما بایستید تا آیتم مصرف کنید و اگر هم این کار را بکنید یک بار لااقل ضربه اش به شما می خورد و یک سوم خونتان می رود و دوباره در یک اتاق خیلی کوچک باید مدام جاخالی دهید و با دوربین بازی سر کنید تا سرانجام بتوانید آن را شکست دهید و واقعا شما را اذیت می کند. در واقع اصلا به هوای درجه سختی بازی های قبلی دارک سایدرز نباشید زیرا که این نسخه خیلی سخت تر و دشوارتر شده است و کاملا تحت تاثیر المان های سولز قرار گرفته است.

جنگ، مرگ، خشم | نقد و بررسی بازی Darksiders III - گیمفا

هر جایی که جنگ (War) باشد خرابی (Ruin) است، هر جایی که مرگ (Death) باشد ناامیدی (Despair) هست و هر جایی که خشم (Fury) باشد خشونت (Rampage) هست. نام اسب های سواران آخرالزمان واقعا زیبا و با مفهوم قرار داده شده است و حالا نوبت به زیباترین اسب سری یعنی Rampage رسیده است که بدون شک محصول خشم است اما متاسفانه حضورش خیلی کوتاه و غمناک است

البته بدون شک برای بازیبازهای هاردکور و طرفداران سولز این موضوع سبب جذاب تر شدن بازی و طولانی شدن آن شده است و چالش را برای آنها بیشتر کرده است که نکته مثبتی به حساب می آید ولی برای بقیه اینطور نیست و پیشنهاد می کنم اصلا برای بار اول درجه سختی را از نرمال بالاتر نبرید (حتی سولز بازان). یک نکته مهم هم اینجاست که میازاکی دقیقا می داند چطور بازی و باس را سخت کند که بالانس برقرار باشد و بازی نسبتا عادلانه باشد ولی همه نمی توانند این کار را بکنند و مثلا در این بازی سخت تر کردن باس را قرار دادن شما در یک اتاق خیلی کوچک با دوربین بد و قوی کردن وحشتناک باس انجام داده اند که اصلا عادلانه نیست ولی غیر قابل بازی کردن هم نیست و فقط باید در جاخالی دادن و ضد حمله زدن خیلی خیلی خبره شوید.

جنگ، مرگ، خشم | نقد و بررسی بازی Darksiders III - گیمفا

اینجا نوشته گیم پلی قبل از آلفا، ولی در نسخه نهایی هم دقیقا این بخش هایی که می بینید کاملا همین هستند و هیچ فرقی از نظر طراحی و .. ندارند. چون این بخش مربوط به اوایل بازی است و من چندین بار این قسمت ها را رفت و آمد کرده ام کاملا با شکل و محیط آن آشنا شده ام

 مبارزات در بازی Darksiders III به معنای واقعی کلمه لذتبخش و جذاب هستند و لذت ناب یک بازی اکشن با مبارزات هک اند اسلش را به بازیباز هدیه می دهد. Fury که شما کنترل او را بر عهده دارید، تنها شخصیت مونث ۴ سوار آخر الزمان و خواهر War و Death و Strife است. شخصیت Fury که در واقع به عنوان یک Mage از او نام برده شده است، به عنوان غیر قابل پیش بینی ترین و مرموزترین شخصیت از بین ۴ سوار آخرالزمان شناخته می شود و در مبارزات با کمک جادو و شلاق مخصوصش کار را پیش می برد. او بسیار قدرتمند و بسیار بی اعصاب و زودجوش است که البته از اسمش هم پیداست. او بسیار اعتماد به نفس دارد و خیلی کله شق است و سرش برای نبرد درد می کند! به حرف هیچ کس حتی برادرش هم گوش نمی دهد تا وقتی که به خودش ثابت شود که وی درست می گفته است.

جنگ، مرگ، خشم | نقد و بررسی بازی Darksiders III - گیمفا

گاها باید چندین و چند بار به یک منطقه بازگردید تا بتوانید کل آیتم های آن بخش را به دست اورید و گنج ها را بیابید که این موضوع ارزش تکرار و انگیزه لازم برای بازگشتن به محیط های قبلی را بالا می برد و با استفاده از بخش هایی به نام مسیرهای مخفی که از نقاط چک پوینت های Vulgrim به آنها دسترسی دارید برای سفر سریع بین مناطق استفاده کنید. دقیقا مثل سفر بین بونفایرهای سری سولز که در این بازی بونفایرها همان چک پوینت های Vulgrim هستند که هم می توانید آنجا شخصیتتان را ارتقا دهید، هم از او خرید کنید و هم از طریق وی بین چک پویت های کل دنیای بازی که آنها را باز کرده اید جابجا شوید.

فیوری شخصیتی بسیار جذاب است و باید با کمک او دشمنان وحشی بازی را قلع و قمع نمایید که باید بگویم کارتان خیلی خیلی سخت تر از دو بازی اول است و جدا من را بدجوری سورپرایز کرد و یاد سولز انداحت و برایم جالب بود که چقدر سری سولز تاثیر عمیقی بر صنعت بازی داشته است که المان ها و درجه سختی اش دارد به تمام بازی ها سرایت می کند. فیوری در مبارزات به مراتب از War سریع تر است و مقداری از مرگ نیز به خاطر نوع سلاحش که شلاق است، سریع تر مبارزه می کند و مبارزات در هنگام کمبوها و زدن ضربات روی هوا حالتی شبیه به دویل می کرای پیدا می کنند که جذابیت خاصی دارد. استفاده عالی از شلاق فیوری هم ما را یاد کرتوس کبیر می اندازد اما ابدا نباید فکر کنید که همینطور شلاق می زنید و همه را قلع و قمع می کنید زیرا که در ۱۵ ثانیه دخلتان می اید و باید حسابی حواستان به حمله کردن دشمنان که بسیار وحشی تر و قوی تر از قبل هستند نیز باشد و روی جاخالی دادن و ضد حمله زدن تمرکز کنید.

جنگ، مرگ، خشم | نقد و بررسی بازی Darksiders III - گیمفا

مهم ترین نکته در مورد گیم پلی بازی Darksiders III سخت تر شدن عجیب و غریب بازی است که واقعا برای من باور نکردنی است. یعنی روی درجه سختی نرمال معمولی ترین دشمنان با ۴-۵ ضربه شما را می کشند و دشمنانی که تنها کمی قوی تر هستند شما را با ۳ ضربه به دیار باقی می فرستند

سلاح اصلی Fury همان طور که گفته شد یک شلاق جذاب است که در نمایش های قبل از انتشار هم دیده بودیم و مبارزات را بسیار سریع تر از دو بازی قبلی کرده است و همچنین برای پلتفرمینگ هم به کار فیوری می آید. البته در طول بازی و با پیشروی شما تا انواع و اقسام سلاح های مختلف در اختیارتان قرار می گیرند و هرچقدر جلوتر می روید  سلاح های جدیدتری به شما اعطا می شود. در واقع با پیشروی در داستان، کلی سلاح مختلف و Artifact های گوناگون برای شخصی سازی و ارتقای سلاح ها پیدا می کنید که بعد از قرار دادن یکی از این ارتیفکت ها روی سلاحتان می توانید با جمع کردن سنگ های شیطان و فرشته، آن آرتیفکت را در دو شاخه فرشته و شیطانی  ارتقا دهید که شبیه به سیستم دانته اینفرنو است البته نه به آن گستردگی و در سطحی خیلی پایین تر.

جنگ، مرگ، خشم | نقد و بررسی بازی Darksiders III - گیمفا

برخی مناطق تکراری و مدل های تکراری ماشین ها و خیابان ها و سطل آشغال ها که دقیقا عین آنها را بدون هیچ تغییری در بازی های قبلی دیده ایم مقداری توی ذوق می زند.

همچنین با جمع آوری آیتمی خاص می توانید خود سلاح را هم از نظر آسیب و .. ارتقا دهید و آنها را به لول ۲ و ۳ و ببرید که کل عملیات ارتقا را باید نزد Maker ها که آنها را در نسخه قبل خیلی دیده ایم انجام دهید. در بازی باس فایت های جذاب و لذتبخشی در قالب شکل فیزیکی و موجودیت ۷ گناه اصلی در بازی وجود دارند که گیم پلی را هرچه بیشتر جداب می کنند. اما تنوع دشمنان در بازی دقیقا به مانند نسخه دوم سری یکی از نقاط ضعف گیم پلی Darksiders III است و درطول بازی شاهد تنوع خیلی بالای دشمنان مختلف در حد نام و کیفیت بازی نیستیم و چند نوع دشمن ثابت و نه چندان جذاب به طور مداوم تکرار می شوند که چون بسیار هم جان سخت تر از بازی های قبلی سری هستند و مبارزات خیلی سخت شده است، این کمبود تنوع بیشتر هم به چشمتان می آید. البته امیدوارم که با ادامه پیشروی من در بازی شاهد تنوع بیشتری هم از دشمنان باشم. 

جنگ، مرگ، خشم | نقد و بررسی بازی Darksiders III - گیمفا

وقتی که Darksiders III را بازی کنید به نمرات ۵ و ۶ آن خواهید خندید. بدجور هم خواهید خندید و شاید هم باید گریه کرد! روز به روز نمرات بازی ها دارند عجیب تر و ناعادلانه تر می شوند و البته برخی شرکت ها مصون هستند و یک هاله مقدس دورشان است و همیشه ۹۷ و ۱۰۰ می شوند حتی با دنیایی از مشکلات عجیب و غریب، مشکلاتی که یک بازی دیگر با ذره ای از همان، ۴ نمره از دست می دهد چون دو تا باگ دارد مثلا!! منظورم اساسین یا دارک سایدرز نیست!

از کشتن دشمنان و از برخی از آیتم های محیط روح بدست می آورید که این روح ها برای ارتقای شخصیت فیوری و بالا بردن توانایی های او لازم است. با هر بار بالارفتن لول شخصیت که به صورت خرج کردن روح ها نزد Vulgrim و لول زدن است (چقدر آشنا)، یک امتیاز تجربه برای خرج کردن در ۳ بخش خط سلامتی، میزان آسیب ضربات فیزیکی بازیباز با سلاح (با مربع و مثلث) و میزان آسیب جادویی یا Arcane (که بعد از جاخالی دادن به موقع و ضد حمله زدن یا هنگام وارد کردن ضربه شارژ شده آزاد می شود) به دست می آورید.  ولی موضوع جالب اینجاست که همین روح ها به عنوان واحد پولی رایج برای خرید و فروش در بازی نیز هستند که این موضوع نیز مثل سری سولز است و گیم پلی بازی را عمیق تر کرده است و باید تصمیم بگیرید در چه موقع چه کاری بهتر است که با روح ها انجام دهید. همچنین سعی کنید اصلا روح ها را زیاد نزد خود نگه ندارید تا با دو بار مردن همه را از دست ندهید. 

جنگ، مرگ، خشم | نقد و بررسی بازی Darksiders III - گیمفا

از کشتن دشمنان و از برخی از آیتم های محیط روح بدست می آورید که این روح ها برای ارتقای شخصیت فیوری و بالا بردن توانایی های او لازم است. با هر بار بالارفتن لول شخصیت که به صورت خرج کردن روح ها نزد Vulgrim و لول زدن است (چقدر آشنا)، یک امتیاز تجربه برای خرج کردن در ۳ بخش خط سلامتی، میزان آسیب ضربات فیزیکی بازیباز با سلاح (با مربع و مثلث) و میزان آسیب جادویی یا Arcane (که بعد از جاخالی دادن به موقع و ضد حمله زدن یا هنگام وارد کردن ضربه شارژ شده آزاد می شود) به دست می آورید.

بعد از پیشروی در داستان بازی و به دست آوردن تمامی قدرت های کلیدی فیوری (من هنوز به این سطح نرسیده ام و تنها ۲-۳ قدرت را در طول چند ساعت بازی آزاد کرده ام)، دنیای بازی تقریبا به صورت یک بازی جهان آزاد با محیط های وسیع و بخش های مختلف (که جابجایی بین آنها لودینگ دارد) برای گشت و گذار و اکتشاف در اختیار شما قرار می گیرد و گاها باید چندین و چند بار به یک منطقه بازگردید تا بتوانید کل آیتم های آن بخش را به دست اورید و گنج ها را بیابید که این موضوع ارزش تکرار و انگیزه لازم برای بازگشتن به محیط های قبلی را بالا می برد و با استفاده از بخش هایی به نام مسیرهای مخفی که از نقاط چک پوینت های Vulgrim به آنها دسترسی دارید برای سفر سریع بین مناطق استفاده کنید. دقیقا مثل سفر بین بونفایرهای سری سولز که در این بازی بونفایرها همان چک پوینت های Vulgrim هستند که هم می توانید آنجا شخصیتتان را ارتقا دهید، هم از او خرید کنید و هم از طریق وی بین چک پویت های کل دنیای بازی که آنها را باز کرده اید جابجا شوید.

جنگ، مرگ، خشم | نقد و بررسی بازی Darksiders III - گیمفا

با پر شدن نوار قدرت خاص فیوری می توانید وی را برای مدت کوتاهی به فرم Havoc در بیاورید که بسیار قدرتمندتر و مرگبارتر می شود

از سفر سریع که بگذریم می رسیم به سفر غیر سریع که در این بازی با پای پیاده است و اسب زیبا و فوق العاده فیور حضور خیلی کمرنگ و ناراحت کننده ای در بازی داره! هر جایی که جنگ (War) باشد خرابی (Ruin) است، هر جایی که مرگ (Death) باشد ناامیدی (Despair) هست و هر جایی که خشم (Fury) باشد خشونت (Rampage) هست. نام اسب های سواران آخرالزمان واقعا زیبا و با مفهوم قرار داده شده است و حالا نوبت به زیباترین اسب سری یعنی Rampage رسیده است که بدون شک محصول خشم است اما متاسفانه برای جابجایی در محیط های وسبع بازی نمیتونیم از اون استفاده کنیم و در واقع اسب فیوری فقط نقشی داستانی داره اون هم به صورت خیلی کوتاه و ناراجت کننده. اما بدون شک باید گفت باحال ترین اسب بین هر ۳ اسب این سری تا امروز همین Rampage هست که بسیار بسیار زیبا و با ابهت خلق شده و کاملا شایسته Fury است.

جنگ، مرگ، خشم | نقد و بررسی بازی Darksiders III - گیمفا

وقتی می میرید روح های جمع شده توسط شما هم در آنجا می ماند اما اگر یک بار دیگر هم بمیرید و این اتفاق چند بار هم بیافتد باز هم مشکلی نیست و مجموع روح هایتان در آن چند باری که مرده اید در آخرن منطقه مرگتان جمع می شود و از این نظر چیزی بین سری سولز و نسخه های قبلی سری است

  Darksiders III از نظر تنوع مراحل، گستردگی و پیوستگی محیط ها و همچنین لول دیزاین بسیار عالی عمل می کند (البته همان طور که در بحث بصری بازی گفته شد، شباهت زیادی به مناطق بازی های قبلی از نظر طراحی دارند) اما خب قاعدتا انتظار دنیایی به وسعت و عظمت عناوینی مثل اسکایریم و ویچر و فال آوت را نداشته باشید ولی دنیای Darksiders III در سطح خود بسیار وسیع و پر از محیطهای متنوع و آیتم های جمع کردنی و راه های مخفی برای گشت و گذار و اکتشاف است و به خوبی هم این محیط ها به هم وصل می شوند. در بازی به سبک و استایل Metroidvania و مثل هر دو بازی قبلی سری باید چندبن بار به مناطق قبلی بازگردید (بازی پر است از راه های مخفی و آیتم های مخفی) و با استفاده از قابلیت هایی که با پیشروی در بازی کسب کرده اید یا آیتم های کلیدی که یافته اید مثلا به بخشی که قبلا پرش جادویی نداشتید و نمی توانستید به آن برسید، پریده و به منطقه جدیدی وارد شوید و همینطور برخی معماهای بازی را نیز که قبلا قابل حل شدن نبودند حل کنید. مثلا با گرفتن یک سلاح آتشین از Lord of Hollow که با پیشروی در مقداری از داستان به دست می آورید و در تریلر قبل انتشار بازی نیز نشان داده شده بود، فیوری آتشین می شود و موهایش رنگ آتش می شود و یک پرش جادویی خیلی بلند تر از قبل پیدا می کند و همچنین با آتش قابلیت از بین بردن مناطقی که با موادی مثل تار عنکبوت ورودیشان بسته شده است را پیدا می کنید و این یعنی می توانید برگردید عقب و کلی از مناطق مخفی و اصلی که قبلا نمی توانستید بروید را کشف کنید و این ارزش تکرار بازی را فوق العاده بالا می برد و به شما انگیزه می دهد.

جنگ، مرگ، خشم | نقد و بررسی بازی Darksiders III - گیمفا

ظاهر فیوری هم در حالت Hollow های مختلف تغییر می کند و به رنگ آن قدرت در می آید که مخصوصا رنگ موهایش بسیار جذاب می شود.

 نسخه اول سری دارک سایدرز بیشتر بر معماهای محیطی و ذات ماجرایی بازی تمرکز داشت و نسخه دوم بیشتر به سمت المان های اکشن نقش آفرینی رفت، اما اکنون درDarksiders III شاهد ترکیب خیلی متعادلی از هر دوی این ها هستیم و معماهای جذاب پلتفرمینگ و باز کردن راه ها و مناطق مخفی را داریم که البته در اینها هم تکرار دیده می شود مثل معماهای پرتاب بمب ها برای از بین بردن برخی سدها و .. که این بار بمب های تبدیل به حشراتی شده اند که باید از ماده ای بخورند و چاق شوند و سپس چند ثانیه وقت دارید که قبل از ترکیدن آنها را به جایی که می خواهید پرتاب نمایید.  در بازی علاوه بر ماموریت های اصلی یک سری بخش های فرعی و مخفی هم وجود دارد که اگر آن ها را پیدا کنید ممکن است در آنجا انسان هایی را بیابید که زنده مانده اند و از ترس جانشان قایم شده اند تا در خطر مرگ هستند. شما می توانید با استفاده از یک آیتم که یکی از Maker ها به شما می دهد این انسان ها را نجات دهید و به نزد Maker بفرستید که دارد انسان های نجات یافته را جمع می کند.

جنگ، مرگ، خشم | نقد و بررسی بازی Darksiders III - گیمفا

عده ای اسکلت نشسته اند و برخی دعا می کنند و سجده می کنند و به شما کاری ندارند و وقتی به آن ها حمله کنید به شما حمله می کنند!! زیادی آشنا نیست؟!!

در زمینه صدا گذاری شخصیت ها و موسیقی های بازی، Darksiders III به مانند هر دو بازی قبلی عنوانی کاملا مناسب و استاندارد است و برخی قطعات موسیقی و ساندترک بازی آن قدر زیبا هستند که دوست داردی آن ها را جداگانه هم گوش دهید که همین اتفاق برای من دقیقا در نسخه اول و دوم نیز رخ داده بود و هر دوی این بازی ها هم قطعاتی داشتند که فوق العاده زیبا بودند و اکنون خوشبختانه در Darksiders III نیز این سنت رعایت شده است. صداگذاری شخصیت Lord of Hollow و “Fury” در بازی فوق العاده است و بسیار با کیفیت و هماهنگ با چهره های آنها انجام شده است. از نظر کلی نیز می توانیم بگوییم در صداگذاری سایر شخصیت های Darksiders III نیز هیچ نقص خاصی مشاهده نمی شود و صداگذاران بازی کار خود را به درستی انجام داده اند و همچنین صداگذاری های محیطی بازی هم مشکل خاصی ندارند.

جنگ، مرگ، خشم | نقد و بررسی بازی Darksiders III - گیمفا

مبارزات بازی واقعا سخت شده اند و باید خیلی خیلی در جاخالی دادن خبره شوید و روی ضد حملات تمرکز کنید تا از پس دشمنان بازی بر آیید. همین دشمن که می بینید و مقدار از دشمنان معمولی قوی تر است با تقریبا ۲ یا ۳ ضربه شما را می کشد!!! باور می کنید؟!! باورم نمی شد که یک باس دارک سایدرز ۳ در همان اوایل بازی من را بیشتر از ۱۰-۱۵ بار بکشد آن هم روی درجه نرمال!! این سولز نیست دارک سایدرز است ولی سولز لعنتی تاثیرش را کم مانده روی ریسینگ و فیفا بگذارد!!

سازندگان موسیقی Darksiders III کار خود را به زیبایی انجام داده و شنوای موسیقی های جذاب و زیبایی در طول بازی هستیم و به طور کلی باید گفت ساندترک خیلی زیبا و با کیفیتی برای Darksiders III تدارک دیده شده است که همان طور که قبل تر اشاره کردم به شخصه دوست دارم در خارج از بازی نیز به گوش دادن برخی از قطعات آن بنشینم زیرا برخی از آن ها واقعا زیبا و شنیدنی هستند. موسیقی های متن Darksiders III کاملا مناسب حال و هوای ویران و پر از خیانت و مرده دنیای بازی هستند و حس و حال به پایان رسیدن زندگی و دنیا برای انسان ها و قدم برداشتن در سرزمین های غرق شده در گناه را شانه به شانه صحنه های بازی برای بازیباز تداعی می کنند، به طوری که وی را کاملا در حال و هوای داستان و همراهی با ماجراجویی “Fury” قرار داده و به نحوی عالی با داستان و اتمسفر دنیای بازی مطابقت دارند. نهایتا باید گفت صداگذاری و موسیقی در Darksiders III به مانند دو بازی نخست سری، کاملا استاندارد و با کیفیت مناسب انجام گرفته است و کار قابل تحسینی را در این زمینه از سوی صداگذاران و Composer های بازی شاهد هستیم.

جنگ، مرگ، خشم | نقد و بررسی بازی Darksiders III - گیمفا

طراحی مراحل و مناطق مختلف بازی Darksiders III ترکیبی از نسخه اول و دوم با برخی موارد جدید است و شاهد طراحی های هنری و طراحی های ظاهری بسیار زیبا و جذابی در اکثر بخش ها هستیم (مثل دو بازی قبلی) اما موضوع اینجاست که زیاد خلاقیت خاص و جدیدی در آن ها دیده نمی شود

در نهایت و بعد از بررسی تک تک بخش های بازی Darksiders III باید بگویم درست است که دیگر سازنده و خالق اصلی این سری یعنی Vigil Games ساخت نسخه سوم را در دست نداشت ولی تیم سازنده بازی سوم در استودیو گان‌فایر گیمز که در واقع از تعداد خیلی زیادی از کارکنان سابق این استودیوی تعطیل شده هستند و قبلا بر روی نسخه اول و دوم کار کرده اند، به خوبی توانسته اند از پس ساخت یکی از مورد انتظار ترین بازی های سال که بسیاری از بازیبازان چشم به انتشار آن داشتند بر آیند و یک بازی عالی را عرضه نمایند که کاملا ارزش بازی کردن و وقت گذاشتن را داراست و قطعا چه طرفدار این سری باشید و چه تنها دنبال یک اکشن ماجرایی با المان های نقش آفرینی و مبارزات هک اند اسلش عالی هستید، از بازی کردن Darksiders III خیلی کیف خواهید کرد و زمانی که آن را تجربه کردید با اطلاعاتی که در این مطلب برای شما از بازی نوشتم مقایسه کنید و ببینید که تا چه حدی این مطالب به تجربه واقعی شما نزدیک هستند و امتیاز شما به بازی چند است.

جنگ، مرگ، خشم | نقد و بررسی بازی Darksiders III - گیمفا

Darksiders III کاملا ارزش بازی کردن و وقت گذاشتن را داراست و قطعا چه طرفدار این سری باشید و چه تنها دنبال یک اکشن ماجرایی با المان های نقش آفرینی و مبارزات هک اند اسلش عالی هستید، از بازی کردن Darksiders III خیلی کیف خواهید کرد. پس زیاد منتظر نمانید و در کنار فیوری سوار Rampage شده و به مبارزه با ۷ گناه اصلی بروید، تازه از این نظر بازی ثواب هم دارد!

دوستان عزیزم خواهش می کنم گول نمرات Darksiders III را نخورید و خودتان را از تجربه آن محروم نکنید، هر چند که می دانم عاقل تر از این حرف ها هستید و دیروز در پست نمرات بازی دیدم که اکثر شما چقدر خوب و درست در مورد بازی و نمراتش نظرتان را گفته بودید و خوشبختانه انگار دارد کم کم گول خوردن بازیبازان کشورمان از امتیاز متای یک بازی کمتر می شود و خیلی هوشیارتر شده ایم مخصوصا با تعداد زیاد سایت های عجیب و غریب که به متا راه پیدا کرده اند و هر چه دلشان می خواهند می گویند و هر نمره ای که میخواهند می دهند و توضیحش را هم نمی دهند که چرا؟ همان طور که قبل تر نیز خدمت شما عرض کردم اگر بخواهم بهترین جمله را به طور خلاصه در مورد Darksiders III بگویم این است که ” Darksiders III بهترین و لذتبخش ترین ترکیب ممکن از بازی اول و دوم سری است که چندین ساعت با گیم پلی جذاب، مبارزات چالش برانگیز، سلاح ها و Hollow های بسیار جذاب فیوری و دنیای پیچیده و پر از رمز و رازش شما را سرگرم می کند.” پس زیاد منتظر نمانید و در کنار فیوری سوار Rampage شده و به مبارزه با ۷ گناه اصلی بروید، تازه از این نظر بازی ثواب هم دارد! فقط ببخشید که بازی بتل رویال ندارد وگرنه احتمالا جای این نمرات الان بازی سال می شد!

شما دوستان عزیز می توانید هایلایت گیمفا در مورد بازی دارک سایدرز ۳ را نیز در این بخش مشاهده فرمایید.

جنگ، مرگ، خشم | نقد و بررسی بازی Darksiders III - گیمفا

medium🤘Mohsenj74ghost

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

جنگ، مرگ، خشم | نقد و بررسی بازی Darksiders III - گیمفا
جنگ، مرگ، خشم | نقد و بررسی بازی Darksiders III - گیمفا
جنگ، مرگ، خشم | نقد و بررسی بازی Darksiders III - گیمفا
جنگ، مرگ، خشم | نقد و بررسی بازی Darksiders III - گیمفا
جنگ، مرگ، خشم | نقد و بررسی بازی Darksiders III - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

جنگ، مرگ، خشم | نقد و بررسی بازی Darksiders III - گیمفا
جنگ، مرگ، خشم | نقد و بررسی بازی Darksiders III - گیمفا