اطلاعات تازه‌ای از سری Diablo و پروژه‌های لغو شده‌ی آن منتشر شد - گیمفا
اطلاعات تازه‌ای از سری Diablo و پروژه‌های لغو شده‌ی آن منتشر شد - گیمفا
اطلاعات تازه‌ای از سری Diablo و پروژه‌های لغو شده‌ی آن منتشر شد - گیمفا
اطلاعات تازه‌ای از سری Diablo و پروژه‌های لغو شده‌ی آن منتشر شد - گیمفا

اطلاعات تازه‌ای از سری Diablo و پروژه‌های لغو شده‌ی آن منتشر شد

truth seeker
۱۳:۳۰ ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
اطلاعات تازه‌ای از سری Diablo و پروژه‌های لغو شده‌ی آن منتشر شد - گیمفا

براساس گزارش منتشر توسط وب‌سایت کوتاکو (Kotaku)، به نظر می‌رسد شرکت بلیزارد ساخت یک بسته‌ی الحاقی برای بازی Diablo III و یک پروژه از سری Diablo به سبک سری Dark Souls را لغو کرده است.

سری محبوب Diablo در طول ماه‌های گذشته مرکز توجه و بحث‌های بسیاری بوده است. بسیاری از هواداران منتظر رونمایی از نسخه‌ی چهارم سری بودند ولی شرکت بلیزارد (Blizzard) در نهایت نسخه‌ی موبایلی این سری را در جریان مراسم بلیزکان معرفی کرد. این موضوع باعث خشم و ناراحتی بسیاری از هواداران شد. چیزی که خشم هوادران را بیش از پیش افزایش داد، انتشار گزارشی بود که بیان می‌کرد شرکت بلیزارد بخش معرفی نسخه‌ی جدید سری را تنها یک هفته پیش از شروع مراسم حذف کرده است.

در ادامه‌ی گزارش‌های منتشر شده از این سری، امروز گزارش جدیدی از سری Diablo توسط وب‌سایت کوتاکو منتشر شده است. این گزارش اطلاعات جالبی از استودیوی مسئول توسعه‌ی سری Diablo را در اختیار هوادران قرار داده است. این گزارش در کنار تایید توسعه‌ی نسخه‌ی چهارم سری که با نام Fenrir شناخته می‌شود، اطلاعات جالبی از پروژه‌های لغو شده‌ی مرتبط با سری Diablo را نیز منتشر کرده است.

یکی از نکاتی که این گزارش به آن اشاره کرده است، لغو شدن توسعه‌ی بسته‌ی الحاقی بازی Diablo III و یک بازی از سری به سبک سری Dark Souls است. براساس این گزارش، به ادعای یکی از اعضای تیم سازنده، از آن‌جا که مدیران ارشد شرکت بلیزارد پیش از عرضه‌ی بسته‌ی الحاقی Reaper of the Souls معتقد بودند که این بازی شکست خورده ، توسعه‌ی بسته‌ی الحاقی بازی لغو شده است. در این گزارش آمده است:

آن‌ها به تیم توسعه‌دهنده گفتند که « حال که توسعه‌ی Reaper of the Souls تمام شده، برای آینده‌ی آی‌پی بهتر است که به سراغ نسخه‌ی بعدی سری برویم». این موضوع تاثیری بسیار منفی برروی اعتماد به نفس تیم داشته و این ایده را به آن‌ها داده است که بازی Diablo III را نابود کرده‌اند.

دیدگاه کلی تیم مدیریتی این بود که « تیم توسعه‌دهنده کار خود را به درستی انجام نداده است». آن‌ها حاصر بودند چند ماه منتظر بمانند تا عملکرد Reaper of the Souls را بررسی کنند ولی از نظر آن‌ها پروژه‌ی Diablo III قابل نجات دادن نبوده است.

یکی دیگر از اعضای تیم سازنده‌ی بازی به این موضوع اشاره کرده است که اعضای Team 3 از این تصمیم شرکت بسیار سرخورده و ناامید شدند. بسته‌ی الحاقی لغو شده‌ی بازی همان چیزی بوده که تیم سازنده برنامه داشته است به وسیله‌ی آن بازی را به اوج برساند.

بسیاری از اعضای تیم از این تصمیم شوکه شدند. بسیاری از آن‌ها به این فکر می‌کردند که « درست است که ما در این بازی اشتباهاتی کرده‌ایم » ولی « ما بسته‌ی الحاقی Reaper را ساخته‌ایم تا توانایی خود را به همه نشان دهیم». من فکر می‌کنم بسیاری از اعضای تیم در آن لحظه به این فکر می‌کردند که «ما به اشتباهاتمان پی برده‌ایم» و بسته‌ی الحاقی دوم بازی «اوج نمایش توانایی ما خواهد بود». لغو کردن بسته‌ی الحاقی بازی پیش از مشخص شدن عملکرد Reaper of the Souls کمی غیرمنصفانه به نظر می‌رسید.

براساس وب‌سایت کوتاکو و منابع داخلی شرکت بلیزارد، پس از لغو ساخت بسته‌ی الحاقی بازی، بسیاری از اعضای تیم به بخش‌ها و تیم‌های دیگر شرکت ملحق شدند و وظیفه‌ی بررسی آینده‌ی این سری به تعداد کمی از اعضای Team 3 سپرده شد. در این زمان، پروژه‌ای با نام رمز Hades توسط کارگردان Reaper of the Souls آغاز شد که تفاوت فاحشی با دیگر نسخه‌های سری داشته است.

پروژه‌ی Hades یک نسخه‌ی جدید از سری Diablo ولی به سبک سری Dark Souls بوده است. این بازی به قدری با سری Diablo متفاوت بوده که شرکت بلیزارد قصد نداشته است آن را Diablo IV نام‌گذاری کند. متاسفانه به دلیل وجود مشکلات فراوان در روند توسعه‌ی این بازی، پروژه‌ی Hades در اواسط سال ۲۰۱۶ متوقف شده است. پس از آن، شرکت بلیزارد تمرکز خود را برروی توسعه‌ی بسته‌ی الحاقی The Rise of Necromancer و پروژه‌ی Fenrir قرار داده است.

در نهایت یکی از اعضای باسابقه‌ی شرکت بلیزارد بیان کرده است که سری Diablo می‌توانست در شرایط بسیار بهتری قرار بگیرد، اگر شرکت بلیزارد ساخت دومین بسته‌ی الحاقی بازی را لغو نکرده بود.

من به خاطر دارم که بسیاری از ما به یک‌دیگر نگاه کردیم و گفتیم «اگر ما به جای از دست دادن اعضای تیم، بسته‌ی الحاقی دوم را ساخته بودیم، اگر برروی پروژه‌ی Hades کار نکرده‌ بودیم، اگر تیم دچار تغییرات اساسی نشده بود…. اگر هیچ یک از این اشتباهات را انجام نداده بودیم، فصل سوم بازی Diablo III مدت‌ها پیش در دسترس قرار گرفته بود»

در همین حال شرکت بلیزارد با وب‌سایت کوتاکو تماس گرفته و بیان کرده است که بیش از ۵۰ درصد پروژه‌های این شرکت لغو شده و هرگز عرضه نمی‌شوند. این شرکت بیان کرده است پروژه‌هایی که به سطح کیفیت مورد انتظار آن‌ها نرسند، لغو خواهند شد. این پروژه‌های کنسل شده یا برای همیشه فراموش می‌شوند و یا به دیگر بازی‌های شرکت مانند Overwatch اضافه می‌شوند.

ما لغو شدن پروژه‌ها را به عنوان یک نقطه‌ی قوت می‌بینیم. این موضوع تعهد ما به کیفیت و شیوه‌ی کاری ما را نشان می‌دهد. در طول ۳ دهه‌ی گذشته، تنها نیمی از پروژه‌های ما منتشر شده‌اند و آن‌ها بازی‌هایی هستند که ما باور داریم کیفیت کار ما را نشان می‌دهند.

عرضه نکردن یک بازی همیشه تصمیمی بسیار سخت خواهد بود ولی تا به امروز تصمیمی کاملا درست برای ما بوده است. لغو کردن پروژه‌ی Titan به ساخت بازی Overwatch و عدم انتشار پروژه‌ی Nomad به ساخت بازی World of Warcraft ختم شد.

فارغ از دیدگاه هواداران نسبت به شیوه‌ی عملکرد شرکت بلیزارد، پروژه‌ی Fenrir و بازی Diablo Immortal، نگاهی عمیق‌تر به سیستم کاری شرکت بلیزارد و پروژه‌های لغو شده‌ی این شرکت همیشه جالب بوده است.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اطلاعات تازه‌ای از سری Diablo و پروژه‌های لغو شده‌ی آن منتشر شد - گیمفا
اطلاعات تازه‌ای از سری Diablo و پروژه‌های لغو شده‌ی آن منتشر شد - گیمفا
اطلاعات تازه‌ای از سری Diablo و پروژه‌های لغو شده‌ی آن منتشر شد - گیمفا
اطلاعات تازه‌ای از سری Diablo و پروژه‌های لغو شده‌ی آن منتشر شد - گیمفا
اطلاعات تازه‌ای از سری Diablo و پروژه‌های لغو شده‌ی آن منتشر شد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

اطلاعات تازه‌ای از سری Diablo و پروژه‌های لغو شده‌ی آن منتشر شد - گیمفا
اطلاعات تازه‌ای از سری Diablo و پروژه‌های لغو شده‌ی آن منتشر شد - گیمفا