کارخانه ی بازیسازی اکسیس، موتوری برای تازه کارها

۱۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۸

ساختن بازی در این روز های ، خیلی ساده تر از قبل شده. با وجود موتور های آماده ای نظیر یونیتی ، udk و گیم میکر ، ساختن بازی برای کسانی که چیزی از برنامه نویسی نمی دانند هم امکان پذیر شده.

اگر شما هم از آن دسته بازیسازان تازه کار با ایده های بزرگ هستید ، پس ” کارخانه ی بازیسازی اکسیس” برای شما ساخته شده!

Axis Game Factory  یک ادیتور بسیار خوب WYSIWYG است. این ادیتور به کسانی که چیزی از برنامه نویسی نمی دانند اجازه می دهد تا ایده های خود را بدون یک خط کد نوشتن پیاده کنند. هدف Axis Game Factory ساخت بازیهای سرگرم کننده و جذاب است و بدلیل ساده بودن رابط کاربری و سرعت در یادگیری  می تواند کودکان را تشویق کند تا ایده های خود را به بازی تبدیل کنند.

 

البته محدودیت های این نرم افزار هنوز توی ذوق می زنند ولی به زودی این موتور ، تبدیل به یکی از کارآمد ترین و موثر تربن موتورها برای تازه کار ها و همانطور که گفته شد کودکان می شود.

این ادیتور هنوز مراحل اولیه ی ساخت خود را پشت سر می گذارد و سازنده ی موتور یعنی “heavy water” ، برای شروع کار یک “کیک استارت” به راه انداخته تا با حمایت علاقه مندان سرمایه ای برای ساخت موتور بدست آورد.

شما می توانید دموی تکنیکی ای را که توسط heavy water به اشتراک گذاشته شده را از اینجا مشاهده کنید.

همچنین برای اطلاعات بیشتر می توانید به سایت رسمی این ادیتور مراجعه کنید.

______

پا نوشت : WYSIWYG محفف عبارت What You See Is What You Get می باشد.

0
0

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • ... گفت:

    بازی سه بعدی بدون برنامه نویسی؟!اونوقت اسکریپت های خود کارکتر رو چجوری میشه بنویسیم ؟ Question هوش مصنوعی چی میشه ؟ Question یک کم بیشتر توضیح بدبد ….

    0
    0
    • احتمالا از اسکریپت های آماده باید استفاده کرد
      مثلا میری تو منو هاش نوع اسکریپتی که میخوای تو حالت ساده انتخاب میکنی

      0
      0
      • ... گفت:

        Eek! یعنی میرم انتخاب می کنیم که کارکترمون اول شخص باشه یا سوم شخص باشه ؟!……

        0
        0
      • mg96 گفت:

        بله. معمولا توی موتور های آماده یه سری هوش مصنوعی و فیزیک آماده وجود داره. مثلا یونیتی چند نوع فیزیک آمده داره که میتونی بینشون فیزیک دلخواهتو انتخاب کنی. البته توی موتور های آماده ای که الان وجود داره شما میتونی با اسکریپت نویسی ، اون فیزیک یا AI (هوش مصنوعی) ای رو که مد نظرته ایجاد کنی.
        این موتور هم احتمالا باید بخش اسکریپت نویسی داشته باشه. اما شما بدون اون هم میتونی بازی دلخواهت رو ایجاد کنی. البته شاید واژه ی دلخواه این جور جاها غلط انداز باشه. چون محدودیت هایی که تو این موتور ها وجود داره ، باعث میشه که همه نتونن اون چیزی که تو ذهنشون هست رو پیاده کنن. اسکریپت نویسی رو هم برای همین به این موتور ها اضافه می کنن.

        0
        0
    • خوب خیلی ساده است درست مثل گیم میکر.
      مثلا خود گیم میکر برای هر اتفاقی (event) که ممکنه تو بازی بیفته میفته یک سری رفتار(Action) میتونی تعریف کنی. مثلاً وقتی کارکتر خورد به دیوار به صورت 90 درجه یا 45 درجه با سرعت فلان برگرده که خوب بازم محدوده به همین خاطر گیم میکر واسه کسایی که علاقه ی بیشتری برای بازیسازی هستن و این ابزار براشون کافی نیست امکان اسکریپت نویسی و برنامه نویسی در داخل خود برنامه رو میده. اینم دقیقاً باید از همین سیستم استفاده کنه ولی خوب شاید با امکانات بیشتر که نیاز به اسکریپت نویسی کم تر بشه. یعنی کلاً برنامه ی بازیسازی بهتر هست که در اون کم تر پیش بیاد که مجبور بشی خودت اسکریپت بنویسی!

      0
      0
  • ایول خیلی باحاله ممنونم از این شخص من گیم میکر رو تا حدودی بلدم ولی چون امکاناتش خیلی کمه و فقط هم دو بعدی بازی می سازه زیاد باهاش حال نکردم. امیدوم این بتونه جور اونو بکشه

    0
    0