برای یک ماجراجویی نفس گیر آماده شوید | کلیدی ترین نکاتی که باید قبل از آغاز Assassins creed odyssey بدانید - گیمفا
برای یک ماجراجویی نفس گیر آماده شوید | کلیدی ترین نکاتی که باید قبل از آغاز Assassins creed odyssey بدانید - گیمفا
برای یک ماجراجویی نفس گیر آماده شوید | کلیدی ترین نکاتی که باید قبل از آغاز Assassins creed odyssey بدانید - گیمفا
برای یک ماجراجویی نفس گیر آماده شوید | کلیدی ترین نکاتی که باید قبل از آغاز Assassins creed odyssey بدانید - گیمفا

برای یک ماجراجویی نفس گیر آماده شوید | کلیدی ترین نکاتی که باید قبل از آغاز Assassins creed odyssey بدانید

مصطفی زاهدی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
برای یک ماجراجویی نفس گیر آماده شوید | کلیدی ترین نکاتی که باید قبل از آغاز Assassins creed odyssey بدانید - گیمفا

Assassins creed odyssey را می توان نه تنها یکی از برجسته ترین عناوین نسل هشتم برشمرد، بلکه می توان به نوعی از ان در زمره برترین عناوین نقش افرینی نیز یاد کرد، و خب می دانید که بازیهای نقش افرینی همگی در یک نگاه اتحاد داشته و مانند هم عمل می کنند. ارائه دنیایی بزرگ، عمیق و پر از گزینه ها، احتمالات و حالت های مختلف، حال ممکن است Assassins creed odyssey به اندازه‌ ی عنوانی مانند Skyrim یا Witcher 3 عمیق نباشد، اما با این وجود از حیث میزان و کیفیت محتوا، از بسیاری از عناوین فعلی عملکرد بهتری داشته است. به همین دلیل، در این مقاله، با استفاده از دانش شخصی و کمی صحبت و پرس و جو با بعضی افراد که بازی را به اتمام رسانده اند، و همینطور استفاده از برخی مقالات خارحی، تصمیم بر ان شد برخی از مهم ترین نکاتی که پیش از تجربه ی Assassins creed odyssey مخاطب بهتر است بداند را جمع آوری کرده، و خدمت شما عزیزان ارائه می دهیم(همچمبن می توانید نقد و بررسی مفصل و جامع بازی را به قلم سعید آقابابایی، از
اینجا مشاهده و.مطالعه کنید)
این مقاله، شامل هیچگونه اسپویل بخش داستانی و اتفاقات مربوط به ان نمی باشد، بنابراین به راحتی و با خیال راحت می توانید به خواندن مشغول شوید، نکات گفته شده هم از لذت تجربه شما کم نخواهند کرد، بلکه بدان خواهند افزود.

برای یک ماجراجویی نفس گیر آماده شوید | کلیدی ترین نکاتی که باید قبل از آغاز Assassins creed odyssey بدانید - گیمفا

در این مقاله از مقاله های خارجی نیز کمک گرفته شده است و بخش زیادی از اطلاعات از چند منبع گرفته شده است. امیدوارم که.با مطالعه این مقاله آماده تر و بهتر بتوانید ماجراجویی خود را آغاز کنید.

در انتخاب شخصیت ازاد هستید

این مورد را می توان جزء بدیهی ترین موارد در این مقاله دانست، چون احتمالا اکثریت قریب به یقین شما، از این ویژگی اگاه هستید، اما برای ان دسته از عزیزانی که ممکن است بی اطلاع باشم می بایست عرض کنم، از همان ابتدای بازی، بازیباز می تواند بین دو.شخصیت مؤنث Kassandra، و شخصیت مذکر Alexios, یکی را انتخاب کنید. باید توجه داشته باسید امکان تغییر شخصیت انتخاب شده در ادامه بازی امکان پذیر نخواهد بود به همین دلیل در انتخاب خود می بایست دقت کنید. در مورد تفاوت این دو شخصیت هم می بایست عرض کنم چون این دو شخصیت با یکدیگر خواهر و برادرند، از لحاظ پیش زمینه داستانی هم با هم تفاوتی ندارند و هر دو یکسری اتفاقات مشابه را پشت سر گذاشته اند. از لحاظ گیم پلی و بازی هم هیچگونه تفاوت و محدودیتی برای این دو شخصیت وجود ندارد. در واقع تنها عامل تفاوت، جنسیت، ظاهر و صدای آن دوست که شما بر حسب علاقه، می توانید هر کدام را به دلخواه انتخاب کنبد

در مورد داستان نسخه های.قبلی نگران نباشید

Assassins creed odyssey از لحاظ داستان و روایت، با نسخه های قبل این فرانچایز در ارتباط است، اما از لحاظ زمانی انقدر زودتر از بقیه اتفاق می افتد که از بعد داستانی، تقریبا مستقل می شود. اما برای ان دسته افرادی که به صورت جزئی در مورد داستان و اتفاقات نسخه های قبل اطلاعات ندارند و Assassins creed origins را هم تجربه نکرده اند هم مشکل خاصی به وجود نخواهد امد، تنها نکته ای که دانستن ان لازم است این است که در جریان اتفاقات نسخه قبل، شخصیت دنیای امروزی، یعنی Layla hassan با گروه Assassins های مدرن و امروزی در حال همکاری است و از ان طرف Templars های جدید و نوین، در صدد ایجاد مزاحمت برای او هستند. با دانستن همین پیش زمینه کلی نیز می توانید Assassins creed odyssey را شروع کنید و از داستان لذت ببرید.

Exploration mode یا Guided mode،انتخاب با شماست

در کنار انتخاب شخصیت، بازیبازان با یک انتخاب دیگر مواجه هستند، Exploration mode یا Guided mode? اجازه دهید توضیحاتی در مورد این دو حالت بدهم. در حالت Guided mode که همان حالت استاندارد به شمار می رود، تمامی اطلاعات مورد نیاز مانند محل ماموریت، راه رسیدن به ان و جزئیات مربوط به این قسمت به طور کامل در اختیار بازیبازان قرار می گیرد بنابراین رسیدن به هدف مورد نظر بسیار اسان و سریع اتفاق میفتد. اما در Exploration mode دیگر خبری از نشان دادن موقعیت و یا مسیر و اطلاعات دیگر به مخاطب نیست و شما باید به وسیله ی صحبت با شخصیت ها و کسب اطلاعات، راه خود را پیدا کنید. البته خوشبختانه به نظر می رسد بر خلاف تصور اکثر افرادی که فکر می کنند این حالت بسیار سخت و پیچیده است، تجربه افرادی که این حالت را انتخاب کرده اند نشان می دهد بازهم پیدا کردن اهداف و مسیرها کاملا امکان پذیر و دست یافتنی است فقط کمی وقت ببشتری باید صرف کنید. برای مثال با اندکی صحبت با برخی شخصیت ها و گوش دادن به آنها، به راحتی در می یابید که پایگاه راهزنان در شمال فلان ناحیه نزدیک فلان رودخانه قرار دارد. در کل اینجا هم همه چیز به شما بستگی دارد که کدام حالت را بیشتر می پسندید.

با مردم صحبت کنید

در عناوین نقش افرینی، صحبت با NPC های هر ناحیه یا شهر، اکثرا یکی از بهترین راه ها برای دست یابی به مراحل مختلف و متعدد و بعضا فروشگاه های خاص است. Assassins creed odyssey نیز به عنوان یک عنوان نقش افرینی وسیع، از این قاعده مستثنی نیست. پس به خوبی حواس خود را جمع کنید و به خاطر داشته باشید بعد از ورود به هر ناحیه یا قسمت جدیدی از دنیای بازی، با مردم و شخصیت ها صحبت کنید تا هم اطلاعات بدردبخوری کسب کنید، هم مراحل و ماموریت های متعدد و مختلفی را دریافت کنید. مراحل فرعی یا اصطلاحا همان Side quests هایی که بعضا ممکن است لذت بخش ترین محتویات بازی را نیز در خود جای داده باشند. پس حواستان را به خوبی جمع کنید و از صحبت با NPC های هر ناحیه جدید از دنیای بازی غافل نشوید.

به صورت دائم و در فواصل نزدیک بازی خود را ذخیره کنید

Assassins creed odyssey عنوانی به شدت بزرگ و عمیق است، به دلیل همین وسعت و عمق، ممکندهاست به باگهای گرافیکی یا فنی مختلفی در طول بازی بربخورید و چاره ای جز لود کردن نداشته باشید. از گیرکردن در در و دیوار و برخی اجسام گرفته تا مشکلات فنی ناگهانی، با وجود اینکه قابلیت ذخیره خودکار یا همان Auto_save به مرور زمان بازی شما را ذخیره می کند، با این وجود خودتان نیز به صورت دستی اقدام به ذخیره بازی کنید تا هنگام وقوع مشکلات احتمالی به مشکل برنخورید.

برای یک ماجراجویی نفس گیر آماده شوید | کلیدی ترین نکاتی که باید قبل از آغاز Assassins creed odyssey بدانید - گیمفا

Conquest battle ها جزء لذت بخش ترین قسمت های odyssey هستند که یکی از بهترین راه های کسب منابع و پول نیز به شمار می روند.

از نقاط Synchronization به سرعت بالا روید.

از همان نسخه های اولیه، Synchronization points ها بخش قابل توجهی از این سری را به خود اختصاص می داده اند. با بالارفتن از بلندی ها و اصطلاحا همگام سازی کردن، علاوه بر لذت بردن از منظره ای تماشایی و فوق العاده زیبا، حالت فست تراول نیز برای شما فعال می گردد، بنابراین اگر در هنگام گشت و گذار یا به طور اتفاقی به یکی از این نقاط رسیدید، وقت بگذارید و از ان بالا بروید، چون علاوه بر لذت خود کار، در ادامه ممکن است همین نقطه فست تراول به کمک شما بیاید و کار شمارا راحت تر سازد.

از تجهیزات و سلاح های قدیمی خود، به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

در طول بازی، مانند نسخه origins, با کشتن دشمنان، گشت و گذار در مناطق مختلف و گشتن مناطق و صندوق های متعدد،سلاح ها و تجهیزات مختلف و متنوعی را بدست خواهید اورد. خب طبیعی است که از هر سلاح یا آیتمی، بهترین نوع و مدلشان را انتخاب کنید و بنابراین بقیه ایتم های مشابه بدون کارایی را به همراه خواهید داشت. اگر این وسایل دیگر بدرد شما نمیخورند و با اپگرید و ارتقأ هم دردی دوا نمی کنند، از انها به بهترین نحو ممکن استفاده کنید. یا انهارا به فروش برسانید و پول خوبی به جیب بزنید، یا آنها را Dismantle کرده و از مواد اولیه موحود در آنها استفاده کنید. این مواد اولیه همان Crafting material هستند که با استفاده از انها وسایل مختلفی را می توانید بسازید. این نکته را هم باید عرض کنم که غالبا مواد اولیه بیش از پول به کار شما می اید به همین دلیل همیشه فروش بهترین راه پیش روی شما نیست.

قبل از نابودی تجهیزات دشمن، ایتم های مورد نیاز را بردارید

هنگامی که وارد War supplies یا همان بخش تجهیزات و ایتم های دشمنان داخل قلعه یا یک پایگاه می شوید، حواستان جمع باشد قبل از نابودی و اتش زدن تجهیزات دشمن، آیتم ها و وسایل مورد نیاز را بردارید و سپس تجهیزات دشمن را نابود کنید. همین آیتم های اضافی گاهی اوقات می توانند پول بیشتر یا crafting material بیشتری را برای شما به ارمغان بیاورند.

لوکیشن ها و قسمت های مختلف را ۱۰۰ درصد کنید

چه در نسخه قبل و چه در این نسخه، هنگام ورود و حضور در یک غار، پایگاه و یا منطقه کوچک، تعداد صندوق های گنج که می توان پیدا کرد یا تعداد فرماندهان دشمن که می توان از پای دراورد به بازییازان نشان داده می شود، علاوه بر دادن آگاهی، این کار یک دلیل دیگر نیز دارد، با پیدا کردن تمامی صندوق های گنج و کشتن فرماندهان مربوطه، اصطلاحا ماموریت های مربوط به ان محل یا لوکیشن کامل می شوند و این کامل شدن مقداریXPبرای شما به ارمغان می اورد، همین مقدار XP در طی دفعات متعدد خود تبدیل به رقمی قابل توجه و ارزشمند می شود که میتواند تا خد خوبی به لول زدن شما کمک کند.

برای یک ماجراجویی نفس گیر آماده شوید | کلیدی ترین نکاتی که باید قبل از آغاز Assassins creed odyssey بدانید - گیمفا

گاهی Spartan kick بسیار بهتر از ضربات شمشیر و.نیزه عمل می کند. احتمالا بسیار زیاد از این قابلیت استفاده خواهید کرد. بابد اعتراف کرد پرت کردن دشمنان از ارتفاع زیاد بایستی واقعا لذت بخش باشد!

نیزه ها بسیار کاربردی و مؤثر

استفاده از نیزه ها را فراموش نکنید سلاح های مختلفی با کارایی های مختلف در odyssey موجود هستند. از انواع شمشیر و تبر و گرز گرفته، تا سلاح‌های سنگین و یا سلاحهایی مانند نیزه، نیزه ها یکی از کاربردی ترین سلاح های بازی به شمار می روند. به خصوص به دلیل برد بالا و فاصله ای که میان شما و دشمنانتان ایجاد میکنند می توانند بسیار مؤثر و بدردبخور باشند. گاهی اوقات که با چندین دشمن در حال مبارزه هستید ضریات نیره می تواند همزمان به همه ی آنها آسیب وارد کند که این امر می تواند به شدت به شما کمک کند.

با جایزه بگیران و مزدورتن بحنگید

با انجام کارهای مختلف و دست زدن به اقدامات مختلف، کم کم و به مرور زمان ممکن است تبدیل به فردی بدنام شوید و برای سر شما جایزه تعیین شود. در این حالت هنگام گشت و گذار در شهر یا حتی انحام یک مرحله، ممکن است شکارچی بگیران و مزدوران به شما حمله ور شوند. البته شما می توانید با پرداخت پول آنها را از سر خودتان باز کنید، اما پیشنهاد بهتر مبارزه کردن با آنهاست، جون علاوه بر لذت و چالش موجود در نبرد با آنها، مزدوران و جازه بگیران اغلب از تحهیزات خوبی برخوردارند که می توانید از انها استفاده کنید.

مهارت “second wind” را در سریعترین زمان ممکن ازاد کنید

Second wind یکی از مهارت های شاخه warriors محسوب می شود و به شما اجازه می دهد مقداری از خط سلامتی تان را پر کنید اگر میزان مشخصی Adrenaline برای استفاده در اختیار داشته باشید. این مهارت جزء کلیدی ترین مهارت ها محسوب می شود و به خصوص در مبارزات سخت تر و چالشی تر، چه بسا این قابلیت بتواند شما را نجات دهد(قابلیت ریست کردن درخت مهارت در هر لحظه وجود دارد بنابراین اگر از مهارتی ناراضی بودید، می توانید دوباره انتخاب کنید).

مهارت “Rush Assassination” را در سریعترین زمان ممکن آزاد کنید

این مهارت در شاخه مهارت Assassin قرار دارد و با باز کردن این قابلیت، شما توانایی پرتاب نیزه leonidas  را به سمت دشمنانی که حواسشان به شما نیست را خواهید داشت و اکثر اوقات می توانید آنهارا از پای دربیاورید. در ارتقأ های بالاتر می توانید چندین دشمن را بدین ترتیب پشت سرهم از پای در بیاورید که این قابلیت، Rush Assassination را تبدیل به مهارتی کاربردی در بخش مخفی کاری کرده است.

دشمنان را پرت کنید!!

هنگام مبارزه در بالای ارتفاعات یا بلندی ها، و زمانی که دشمن شما به لبه پرتگاه نزدیک است، با استفائه از Bull rush یا Spartan kick, می توانید به راحتی آنها را به پایین پرت کنید و آنها را بکشید. این قابلیت به‌خصوص هنگام مبارزه با برخی از دشمنان سرسخت بسیار کاربردی خواهد بود. همچنین هنگام حمله به کشتی دشمن و هنگامی که روی سطح کشتی مشغول مبارزه هستید، می توانید دشمنان قوی و سرسخت را به داخل آب پرتاب کنید و از شر آنها خلاص شوید!!!

در ابتدای ارتقأ کشتی، تمرکز خود را بر روی بخش Hull بگذارید، نه Arsenal

هنگامی که کشتی خود، adresita را در اختیار بگیرید، ببشترین تمرکز خود رابر روی ارتقأ Hull بگذارید. ارتقأ این بخش نه تنها نوار سلامتی کشتی شمارا بیشتر می کند، بلکه اجازه می دهد فرماندهان و افسران جدیدی را برای کشتی بهذخخدمت بگیرید. بعد از اینکه Hull کشتی به سطح مناسبی رسید، ان وقت می توانید بخش Arsenal را هم تحهیز کنید و ارتقأ دهید.

برای یک ماجراجویی نفس گیر آماده شوید | کلیدی ترین نکاتی که باید قبل از آغاز Assassins creed odyssey بدانید - گیمفا

همانطور که پیش تر اشاره کردم تمرکز خود را بر روی بخش Hull بگذارید تا Arsenal. در مورد نبرد های دریایی هن بگویم این بار پر رنگ تر از قبل شده اند و مدت بیشتری را روی دریا و به انجام کارهای مختلف مشغول خواهید بود.

سوار شدن و تصرف کشتی دشمنان، خط سلامتی کشتی شمارا کمی پر هواهد کرد

گاهی اوقات ممکن است حین گردش با کشتی خود، به گروهی از کشتی های راهزنان یا دشمنان بر بخورید و کار شما سخت شود. اگه خط سلامتی کشتی شما کاهش پیدا کرد، کوچک ترین و ضعیف ترین کشتی دشمنان را هدف بگیرید و سپس سوار ان شوید و ان را تصرف کنید، این کار مقداری از خط سلامتی شمار پر خواهد کرد و اجازه می دهد راحت تر به مبارزه با دیگر کشتی ها بپردازید.

نقاط ضعف کشتی ها را هدف بگیرید

هنگامی که مشغول مبارزه با کشتی یا کشتی های دشمنان هستید، با کمی دقت می بینید برخی قسمت های کشتی برق می زنند. این یکی دیکر از باگ های بازیهای یوبیسافت نیست!، بلکه این نقاط براق، نقاط ضعف کشتی دشمن به شمار می روند و آسیب زدن به این قسمت ها، سریعتر و راحت تر کشتی دشمن را نابود میسازد.

زیاد نگران روابط عاطفی و عاشقانه نباشید

در طول بازی می توانید با افراد مختلف آشنا شوید و ارتباط برقرار کنید. در این زمینه گزینه‌هایی مختلف و متنوعی پیش روی شماست. این روابط عاطفی گاها می تواند یک افسر یا فرمانده برای کشتیتان نیز به ارمغان بیاورد. اما به طور کلی زیاد نگران و درگیر این بخش نباشید. لازم نیست وقت قابل توجهی از وقت خود را صرف این قسمت کنیدبلکه بگذارید شرایط به طور معمول به پیش برود

طرف هر گروهی که بخواهید را میتوانید بگیرید

در بخش ها و مبارزات مختلف، شما می توانید بر حسب سلیقه یا منافع، به هر کدام از دو جبهه Athens یا Spartan کمک کنید و برای انها بجنگید. این کمک ها و جنگ ها اکثرا به نبرد ها منطقه ای یا conquest battle ها منجر می شوند که اکثرا بسیار جذاب و لذت بخش هستند. حواستان باشد که ازاد هستید هر تصمیمی بگیرید و با هر گروه که میخواهید همکاری کنید، تصمیم با شماست

Conquest battle ها، محلی عالی برای کسب منابع

Conquest battle ها منبعی بسیار عالی برای کسب پول و منابع متنوع هستند. البته به شرطی که پیروز میدان باشید. برای پیروزی هم بهتر است در این جنگ های عظیم به جای کشتن سربازان ضعیف، به سراغ فرماندهان دشمن بروید چون کشتن هر فرمانده، شرایط شمارا بهتر می کند و شما را یک قدم به پیروزی نزدیک تر می سازد.

ماموریت های First civilization را انجام دهید

تقریبا با سپری کردن نیمی از بازی، ماموریت پیدا کردن اولین شی مربوط به اولین تمدن یا first civilization را می توانید دنبال کنید. از لحاظ داستانی این مراحل با سرنوشت شخصیتی اصلی در ارتباط هستند و از طرف دیگر برخی از بهترین و جذاب ترین باس فایت هارا می توانید در این بخش شاهد باشید. پس حتما این ماموریت ها را انجام دهید

سلاح ها و تجهیزات مورد علاقه ی قدیمی خود را ارتقأ دهید

یکی از نکاتی که هم در این نسخه و هم در Origins وجود داشت، این نکته بود که سلاح های قدیمی و بعضا ضعیف و از کارافتاده که قدرت کمی دارند را، می توانید با صرف پول و منابع، به حد و اندازه های بالاترین سلاح خود برسانید!! ویژگی منحصر به فردی کخ به مخاطب اجازه میدهد سلاح ها و تجهیزات قدیمی که به انها علاقه دارند را نگه دارند تا با ارتقأ انها، دوباره به بهترین شکل ممکن از انها استفاده کنند. هر چند این ارتقأ ها اکثرا بسیار گران و هزینه بر هستند، اما گاهی شمشیر یا زره مورد علاقه ارزشش را دارد.

قابلیت جابجایی شب و روز در بازی وحود دارد

همانند origins, می توانید با نگه داشتن دکمه ای، زمان بازی را را تغییر دهید و شب را به روز، روز را به شب برسانید، از این مسأله میتوان هنگام حمله به پایگاه های دشمن استفاده کرد چون در شب، اکثرا دشمنان دید کم تری دارند و تعداد نگهبان ها نیز کمتر است. گاهی اوقات نیز ممکن است به علت لذت بردن از زیبایی شب یا روز و بدون دخیل بودن علت دیگری زمان بازی را تعییر دهید

برای یک ماجراجویی نفس گیر آماده شوید | کلیدی ترین نکاتی که باید قبل از آغاز Assassins creed odyssey بدانید - گیمفا

امیدوارم که از خواندن این مقاله لذت برده باشید، سعی شد به یکسری نکات کلی و مهم اشاره شود.

و در پایان…عجله نکنید و لذت ببرید

Assassins creed odyssey عنوانی به شدت لذت بخش است که جای جای ان محتویات بسیاری را در برگرفته‌است. مراحل مختلف، نقشه ای وسیع، انتخاب های گوناکون و جذاب همه و همه دست به دست هم داده اند تا شاهد عنوان بسیار با کیفیتی باشیم که کاندید بازی سال هم شده است. شاید حرف ان دسته افرادی که معتقدند odyssey دیگر یک نسخه از Assassins creed نیست درست باشد، اما با تمامی این اوصاف، odyssey عنوانی درخشان و باکیفیت است که ده ها بلکه صدها ساعت میتواند شمارا سرگرم سازد. به همین دلیل عجله نکنید و سعی کنید از تک تک لحظاتی که مشغول بازی هستید لذت ببرید…

JiZzzسبحان کورلئونه

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

برای یک ماجراجویی نفس گیر آماده شوید | کلیدی ترین نکاتی که باید قبل از آغاز Assassins creed odyssey بدانید - گیمفا
برای یک ماجراجویی نفس گیر آماده شوید | کلیدی ترین نکاتی که باید قبل از آغاز Assassins creed odyssey بدانید - گیمفا
برای یک ماجراجویی نفس گیر آماده شوید | کلیدی ترین نکاتی که باید قبل از آغاز Assassins creed odyssey بدانید - گیمفا
برای یک ماجراجویی نفس گیر آماده شوید | کلیدی ترین نکاتی که باید قبل از آغاز Assassins creed odyssey بدانید - گیمفا
برای یک ماجراجویی نفس گیر آماده شوید | کلیدی ترین نکاتی که باید قبل از آغاز Assassins creed odyssey بدانید - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • moj45taba گفت:

    عجب مقاله خوبی واقعا بازی سرگرم کننده ای هست مخصوصاً نبرد با موجودات افسانه ای با آپدیت جدیدش هم قابلیت خوبی اومده که برای من که به ظاهر اهمیت میدم بسیار خوبه حتما بازیشو بگیرید

  • بازی خوبیه ولی بخاطر اسمش و بدبین شدنم به این اسم نمیخرمش . نسخه اوریجینز رو هکی زدم ولی همون اول بیخیالش شدم . هیچ جذابیتی برام نداشت . زیادی هم پیچیده اش کرده بودن . بازی ها نباید انقدر پیچیده باشن مثل monster hunter که ادم همون اول بیخیال بشه .

  • تو این وضعیت گرونی، بازیهایی با گیم پلی طولانی واقعا یه نعمت محسوب میشن؛ البته به شرط داشتن کیفیت…

  • HsH گفت:

    ممنون.اقا من رو PS4 یه باگ خیلی اذیتم می کنه.اعصاب خراب کرده ….‌‌‌‌‌تو این باگ اصلا نمیتونم فست ترول کنم.میرم رو گزینه فست ترول.حالتشخاکستریه….و قفل هست…خیلی هم رفتم جلو.کلی منطقه رفتم…..

  • Paprika گفت:

    مقاله ی جالبی بود خسته نباشید…
    بازیش که عالیه اما افت فریمش واقعا داره اذیت میکنه

  • REZA1999 گفت:

    رو ps4 دارمش اما هنوز توشم نرفتم.سرم به رد دد کبیر مشغوله

  • بازی واقعا فوق العاده اس یوبی سافت دیگه راهشو پیدا کرده تجربه بازی رو به همه پیشنهاد میکنم

  • ShahinSky گفت:

    خیلی بازیه جذاب و سرگرم کننده ایه اما مهم ترین نکتش اینه که قبل از بازیه راکستار تجربش کنید

  • Aladar1191989 گفت:

    عالی بود.حتما بازی رو تجربه خواهم کرد.اورجینز که خوب بود.خب قطعا این بهتره.

  • Hala madrid گفت:

    مقاله خوبی بود.دوستان یه سوالرمن هرموقع که بازی رو گرفتم به نظرتون الکسیوس رو انتخاب کنم یا کساندرا؟

    • Gul'dan گفت:

      به نظر من کساندرا رو انتخاب کن بازیگرش بهتره

    • کاساندرا قیاقه ی زیبایی داره و صداشم خاصه ولی خشونت به الکسیوس بیشتر میاد من چند تا قسمت با هر دو شخصیت دیدم به نظر من صدای الکسیوس بهتر میتونه حس رو انتقال میده مثلا اول بازی الکسیوس بعد از زدن اون دو نفر با عصبانیت حرف میزنه و واقعا خشونت بهش میاد ولی همون قسمت صدا پیشه ی کاساندرا نمیتونه زیاد اون حس عصبانیت و انتقال بده به هر حال این نظر شخصی منه ولی شما هر کدومو خواستین میتونین بردارین چون هر دوتاشون جذابن

  • Hodd Toward گفت:

    مقاله شما از خود بازی هم بهتر بود 😀
    عجب بازی ساخته یوبیسافت
    من که راضیم
    فقط دو تا مشکل دارم باهاش. بهینه سازی ضعیف و اینه آیتم epic و legendary سیاه نشون داده میشه. کسی به جز من این مشکل رو داره؟

  • Tiva68 گفت:

    خیلی فرنچایز اساسین رو تجربه نکردم و با اینکه تو سبک تخصصیم نیس اما واقعا تجربه خیلی جذابیه توصیه میکنم حتما امتحانش کنید.

  • Rich Man گفت:

    خسنه نباشید ویژه از مقاله ی بسیار عالی و مفید
    واقعا سری های Asassin به اصظلاح Holpackage . جدا از داستان عاشق ماجراجویی در فضای بازیش هستم .

  • kurd گفت:

    سلام دوستان من سیوم از دست رفته کسی هست لطف کنه سیوشو بهم بده؟ایدی تلگرامم اینه game_73

  • 7ribery گفت:

    چه مقاله ی الکی و سطحیه
    وقتمو گرفت بیخود مطالعه ش

  • ShadoWWolf2 گفت:

    سری Assassins creed با اینکه از ریشه هاش دور شده و دیگه نمیشه اونو با عناوین قبلیش مقایسه کرد،اما بازم سرگرم کننده و لذت بخشه به خصوص اضافه شدن المان های نقش آفرینی بهش،در کل تغییر همیشه بد نیست پیاده سازیش مهمه که این چند نسخه اخیرش خوب از پسش براومده.
    جا داره یادی بکنم از EZIO AUDITORE افسانه ای که لذت واقعی وابهت واقعی یک اساسین رو فقط در این کارکتر میشد حس کرد،هنوز هم سه گانه EZIO کبیر برام از همه نسخه هاش زیباتره.

  • kia (Bye All) گفت:

    مپ بازی انقدر بزرگه که آدم سر گیجه میگیره.مبارزه با باسهای افسانه ای و سردسته حیوانات خیلی لذت بخشه.تا اینجای گیم هم که رفتم به یک مرحله فکری حل پازل برخوردم امیدوارم قسمتهای فکریش بیشتر باشه.یک باگ خیلی بدم داره وقتی با شخصیتهای که سوار اسب میشن همراه میشی اگه اون کاراکتر اسبشو از دست بده دیگه مشیری که باید بره رو ادامه نمیده و میفته دنبال اسب امروز نیم ساعت دنبال اسبه دوییدم تا گرفتمش دادمش بهش تا ادامه ماموریت رو برم.شخصیت بازی عالیه یعنی بعد انزو تو سری اساسن کرید این بهترین شخصیتیه که ساختن

  • Mohammad SLM گفت:

    یوبیسافت یه ریسک خیلی بزرگ کرد و در عوض خوب جواب گرفت
    بعنوان کسی که نصفی از عمرمو پای گیم گذاشتم میگم واقعا بازی خوبیه
    خودم انتظار نداشتم رسیکش بگیره و جواب بده ولی وقتی بازی کردم نظرم عوض شد
    البته هنوز ضعف های داره
    یه نکته هم بگم شما اشاره کردین به اینکه تو بازی تبدیل به فردی بدنام میشین
    که این درست نیست
    در اصل بازی سیستم reputation نداره
    برعکس kingdom come که هرکاری بکنی اثر مثبت و منفی روی وجهت داره
    توی ردد هم نصفه و نیمه همچین چیزی رو پیاده کردن
    ولی این بازی نداره
    اونایی که جایزه برای سرت میزارن افراد نظامی یا حاکم های مناطق مختلف هستن که پول میدن به مزدورها تا تورو شکار کنن
    تنها چیزی که توی این بازی منو خیلی اذیت کرد دیدگاهشون نسبت به ایرانیا بود
    با اینکه تا یه حدودی درسته ولی نه اینقدر
    البته فقط اوایل بازیه
    و یوبی میخواد به یه دی ال سی از داریوش جبران کنه خخخ
    پیشنهاد میکنم حتما این بازی رو تجربه کنین
    و ضمنن انقدر تو فاز یه داستان خاص نباشین
    قبول کنین داستان اتزیو تموم شد اگر ادامه بدن بیشتر گند زده میشه به اثر
    یاد بگیرین تغییر کنین تا بیشتر لذت ببرین

  • ShahinSky گفت:

    نقشه ی این بازی بزرگتره یا رد دد ؟؟

  • Reason گفت:

    ممنون مقاله جامع و مفیدی بود
    اما یسری نکات رو لازم میدونم ذکر کنم
    علی رقم تمام تمجیدها ازیت بازی بنظرم این بازی بیش از اون چیزی که هست داره بزرگ میشه،تا اینجای بازی من به این موارد رسیدم:
    ۱.انیمشن های فوق‌العاده خشک برای یک بازی نسل ۸
    ۲.داستان فوق‌العاده ضعیف نسبت به سه گانه‌ی اتزیو
    ۳.بهینه سازی افتضاح نسبت به گرافیک روی pc که در مقایسه با یه عنوان نقش آفرینی نثل ویچر ۳ کاملا کم میاره
    ۴‌.شخصیت پرداری خوب ولی نه خیلی خوب
    ۵.گیم پلی جذاب که فقط همون انیمشنای بی کیفیت نکته‌ی منفیش محسوب میشن
    ۶.این مورد فوق‌العاده رو اعصاب منه به شخصه،وقتی منوی بازیو باز میکنی مثلا مپو نگاه کنی آهنگی که پخش میشه آهنگ ezio’s family هست،اونم ورژن یونانیش!!واقعا با خاطرات فوق‌العاده‌ای که با این آهنگ هست و اون نوای ویولن زیبا در ورژن اصلی،این ورژن تو ذوق میزنه
    .
    .
    در نهایت امیدوارم همه لذت ببرن از بازی ولی من انتظارم از یوبیسافت شاهکار ۳گانه‌ی اتزیو هست،خودشون انتظارات رو بالا بردن

  • PewDiePie گفت:

    واقعا انتظار همچین عنوانی رو تا قبل از انتشار نداشتم اما یوبی رو سفیدمون کرد :inlove: :inlove: :inlove:
    به خوبی مشکلات اوریجینز رو آنالیز کردن و تو این نسخه قوت بخشیدن 😛

  • RAPID.IR گفت:

    با سلام به دوستان, من الان دارم بازیش میکنم , بازی از هر جهت زیباست, مخصوصا گرافیک, دو تا اسکرین شاتم از بازیه خودم گذاشتم , ( نظر کاملا شخصی) : بازی فوق العادست , ولی بنظرم اگه یوبیسافت اینو یه آی پی جدید معرفی میکرد خیلی بهتر بود, میدونید که بازخوردای بازی بسیار خوب بوده و خود منم که عاشقش شدم ولی واقعا بحث پایبندی به ریشه ها باید در نظر گرفته شه, الطایر با اون تیپش که فقط صورتش پیدا بود و کاملا و به صورت شبح بین مردم بودو هر وقت که بهش مشکوک میشدن سربازا , دستارو مثه راهبا میگرفتیم جلو صورتمون و رد میشدیم, ولی روند این نسخه جوری پیش رفته که خوب الان دوستمون الکسیوس با کلاهو زرهو نیزه ۶ متری تو شهر حریف میطلبه و خبری ازون شخصیت مرموز نیست, خداشاهده نمیخوام بازیو بکوبم , چون واقعا عالیه, ولی من تا الان که لول ۱۴ هستم و ۱۲ -۱۳ ساعت بازی کردم هیچ چیزی که ربطی به فرقه اساسینها داشته باشه تو بازی ندیم, البته ممکنه در ادامه اتفاقاتی بیفته که من ازش بی خبرم, کاش حداقل یجوری میکردن که نشه لباسی غیر از اون لباس معروف اساسینها پوشید, بازم میگم بازی زیباست ولی برای من تا الان فقط اسمش اساسینز بوده. من دو تا اسکرین شات گذاشتم, اگه نسخه اول این بازیو تجربه کرده باشین و دیگه اساسیز بازی نکرده باشین و من این دو تا عکسو نشونتون بدم امکان نداره حتی شک کنید که این میتونه assassins creed باشه.
    http://s9.picofile.com/file/8343123442/ACOdyssey_2018_11_16_14_00_48_89.jpg
    http://s8.picofile.com/file/8343125200/ACOdyssey_2018_11_16_20_44_10_70.jpg

    JiZzz
  • kia (Bye All) گفت:

    خوبی بازیهای نقش آفرینی اینه که با هرکی حال نمیکنی میزنی میکشیش .من همون اول زدم ناپدریش و برادرشو کشتم.البته اگه نکشین تو بازی به نفعتونه اما من می خواستم انتقام انداختنمو از سخره بگیرم :))

  • legend man گفت:

    واقعا امسال ubisoft هنر کرده اول که farcry 5 و حالا هم این بینظیره

برای یک ماجراجویی نفس گیر آماده شوید | کلیدی ترین نکاتی که باید قبل از آغاز Assassins creed odyssey بدانید - گیمفا