خریداری شدن InXile Entertainment، تاثیری بر پروژههای فعلی آنها نخواهد داشت
استودیوی InXile Entertainment در واکنش به نگرانیهای هوادران پس از خریداری شدن این استودیو توسط شرکت مایکروسافت، بیان کرده است که به پروژههای در دست توسعهی خود کاملا متعهد است.
در جریان مراسم X018، شرکت مایکروسافت پس از ماهها شایعه، اعلام کرد که استودیوی Obsidian Entertainment، سازندهی بازی Pillars of Eternity 2: Deadfire را خریداری کرده است. بسیاری از هواداران با توجه به شایعاتی که در طول چند ماه اخیر پخش شده بود، انتظار اعلام این خبر را داشتند. خبری که همهی را متعجب و هیجانزده کرد، اعلام اضافه شدن استودیوی InXile Entertainment به جمع استودیوهای فرست پارتی شرکت مایکروسافت بود. با اعلام این خبر، این سوال در ذهن هواداران به وجود آمده است که چه آیندهای در انتظار بازی Wasteland 3 (که پیش از این در دست توسعه بودن آن تایید شده بود) خواهد بود.
اگرچه استودیوی InXile Entertainment اطلاعات خاصی از پروژههای خود شامل زمان عرضه و یا پلتفرمهای مقصد را در اختیار هواداران قرار نداده است ولی با این وجود، تایید کرده است که به تعهدات خود در زمینهی بازیهای Bard’s Tale 4 و Wasteland 3 پایبند است. این یعنی اگر در ابتدا این بازیهای برای عرضه برروی دیگر پلتفرمها مانند پلیاستیشن ۴ برنامهریزی شده بودند، خریداری شدن استودیو توسط مایکروسافت تغییری در این موضوع ایجاد نمیکند. این موضوع دربارهی نسخهی بازسازی شدهی Thief of Fate (نسخهی سوم The Bard’s Tale Trilogy) نیز صدق میکند.
حال باید منتظر ماند و دید این استودیو چه برنامههایی برای آیندهی خود در نظر گرفته است. اگرچه شرکت مایکروسافت تایید کرده است که این استودیو همچنان از نظر تصمیم گیری و خلاقیت، استقلال خود را حفظ خواهد کرد ولی باید دید آیا آنها همچنان به ساخت بازیهای نقشآفرینی کلاسیک ادامه میدهند و یا اینکه باید منتظر تغییرات بنیادین در آیپیهای آنها باشیم.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
خب یه بررسی استودیوهای تازه خریداری شده رو بکنیم
از Obsidian Entertainment شروع کنم
قطعا بیشتر گیمرها این استودیو رو با Fallout: New Vegas میشناسن سبک تخصصیش RPG هست و یک استودیو نقش افرینی سازه کاربلد هست که اومده جزو فرست پارتی ها
با انواع انجین ها کار کردن از انریل انجین گرفته تا یونیتی و کرای انجین
چند تا بازی های خوبش هم:
Pillars of Eternity
Pillars of Eternity II: Deadfire
Star Wars Knights of the Old Republic II: The Sith Lords
South Park: The Stick of Truth
این ها هستن البته بازی زیاد ساخته این استودیو ولی این ها نمونه های خوبی از ساخته هاش هستن
…………………………………………………………………………………………………………
درباره InXile Entertainment کمی صحبت کنیم استودیو کمتر شناخته شده ای هست ولی نقش افرینی ساز
این ها هم با انریل انجین و یونیتی کار کردن فارغ از خوده استودیو،رئیس این استودیو هست که یده طولانی در ساخت عناوین نقش افرینی داره توی XO18 هم ازش ویدئو نشون دادن و این شخص کسی نیست جز برایان فارگو که قبل از تاسیس InXile Entertainment نقش افرینی ساز بوده
بازی های خوبشون:
Wasteland 2
Torment: Tides of Numenera
The Bard’s Tale
و یک عنوان نام اشنا تر در نسل قبل که خودم هنوز نسخه فیزیکی بازیش رو در ارشیو عناوین ۳۶۰ دارم با نام Hunted: The Demon’s Forge که شما هم احتمالا دیدینش یا بازیش کردین عنوان بدی نیست
……………………………………………………………………………………………….
در کل هر دو استودیو نقش افرینی ساز هستن که از الان خریداری شدن و فرست پارتی هم شدن
تا الان مایکروسافت خرید های خوبی داشته ولی هنوز سبک هایی هست که مایکروسافت میتونه براشون سرمایه گذاری کنه احتمالا باز E3 خبر از خرید استودیو های بعدی بدن هنوز استودیوی مستقل زیاد داریم
فرام سافتور
اینسامنیاک گیمز
رمدی
کوانتیک دریم
کرایتک
وکلی استودیو دیگه که میشه خریدشون
نزدیک ترین گزینه کرایتکه چون EA نابودش کرد و الان برشکسته و مرده حساب میشه و هزینه ای نداره و دورترین گزینه فرام سافتور هستش چون رو اوج هستن و یک عنوان جاه طلبانه و قشنگ دارن که خواهان زیادی داره و از طرفی رفیق بیدستا حساب میشن و تو کارهای همدیگه کمک میکنن که غیر ممکنه چون هم استقلال دارن و هم سرمایه.رمدی و کوانتوم هم یکم مستقلن ولی به پول نه نمیگن و اینسومنیاک هم مشترکه بین چند نفر که بازم غیر ممکنش میکنه
:yes: :yes:
اره کرایتک گزینه احتمالی هست و احتمالش هم بالاست
فرام سافتور هم وقتی پای پول وسط باشه نمیتونه رد کنه
رمدى رو هم بخره دیگه ترکیب کامل میشه و اسپنسر کبیر تیم خوبى واسه نسل ۹ بسته 😀 :yes:
:yes: :yes:
رمدی فعلا که پا نداده ولی همین که بازیشون رو عرضه کنن و برای بازی بعدیشون نیاز به ناشر و سرمایه پیدا کنن خودشون اولین جایی که میرن مایکروسافت هست تا به حال هیچ ناشری به اندازه مایکرو براشون سنگ تموم نذاشته و پول به پاشون نریخته که بیان سره کوانتوم بریک سریال لایو اکشن بسازن
رمدی فرست پارتی هم نشه نسل بعد الن ویک ۲ رو داره برامون
بازی Dungeon Siege III رو یادت رفت بگی. من هم فال اوت نیو وگاس هم Dungeon Siege III رو کامل بازی کردم. به جرات میتونم بگم Obsidian اعتیاد آورترین RPG هارو میسازه. من Dungeon Siege III رو به تمام RPG بازها توصیه میکنم.
:yes: :yes:
این قدر ابسیدین ماشاالله بازی داره که ادم نمیدونه کدوم رو بنویسه
خرید استدیو های بیشتر منطقی نیست. چون ممکنه واکنش سونی رو در پی داشته باشه و در نهایت این برهم کنش ها باعث ایجاد دو قطبی و فاجعه میشه. تمام عناوین خوب و خلاقانه یا انحصاری سونی میشن یا مایکروسافت. این وسط تنها مولتی پلتفرم ها هم میشن یوبیسافت و EA و اکتیویژن. که جالب نیست
:yes: :yes:
داداش اتفاقا این استودیوها توسط هر کمپانی خریداری بشن به نفع گیمرهاست
الان هزینه ساخت بازی ها خیلی بالا رفته بدون ناشر خوب عملا خیلی هاشون نمیتونن ایده هاشون رو پیاده کنن
استودیو بلزینسکی چرا تعطیل شد؟؟
تل تیل گیمز چرا تعطیل شد؟؟
اگر ناشر خوب پشتشون بود به این روز نمیرسیدن
قطعا خریداری شدن مستقل ها به نفع گیمرهاست الان ریسپاون واقعا دچار مشکل شده بود و EA خریدش و زیر بال و پر EA رفت و نجات پیدا کرد اگر ناشرها این استودیو ها رو بخرن به نفع گیمرهاست کما اینکه باعث انحصاری شدنشون بشن
بین اینا امیدوارم کرایتک و اینسامنیاک رو ببینیم میدونم اینسامنیاک دوست داره مستقل باشه ولی آبسیدین هم دوست داشت و نظرشون عوض شد همون زمان نیو وگاس بتسدا خیلی دوست داشت بخرتشون امیدوارم سال دیگه این ۲ تا استودیو عالی هم توی لیست استودیوها ببینیم :inlove:
:yes: :yes:
با توجه به شرایط سختی که الان استودیوهای مستقل پیدا کردن و بدون ناشر واقعا نمیتونن عناوین پر هزینه فعلی رو توسعه بدن نتیجه میگیریم هیچ استودیویی دست رد به دلارهای مایکروسافت نمیزنه فقط کافیه اسپنسر مشاوران حقوقی مایکروسافت رو بفرسته استودیوشون و دسته چک ها رو دربیارن و هر توسعه دهنده ای رو سیراب کنن
من خودم امید وارم مایکرو MDHR و مون استودیو و کرایتک و رمدی رو بخره.
:yes: :yes:
مون استودیو که الانم داره ORI رو انحصارا میسازه و اره بسیار با استعدادن
کلا هر ۴ استودیویی که گفتی عماد جان خدایی همشون ارزش خرید دارن ولی به مایکرو بستگی داره که سراغ کدوم هاشون بره
خوب شد گفتی این ۲ تا یادم نبودن :yes:
با پول مایکروسافت میتونن پروژهای خودشونو به بهترین وضع ممکن درست کنن چون الان دیگه جز خانواده مایکروسافت هستن
Hellblade wasteland minecraft we happy few …نصف بازیاى ps4 ساخته فرست پارتى هاى مایکرو هست 😀 بازیاشونم مایکرو واسشون میسازه باز از رو نمیرن :laugh:
سوادی در حد زیر ابتدایی. که معنای “نصف” را هم نمیفهمد. هلبلید هم چیزی در حدود یک سال روی ایکس باکس حتی وجود خارجی نداشت. عجیب این که نیامده و بازی نساخته کری میخواند. برای هیچ. رقت انگیز و مشمئز کننده. کودکانه هم. غافل از اینکه تا نسل بعد بیاید، احتمالا به سن استقلال رسیده و دیگر پدرش پول کنسولش و بازی های آن را نمیدهد. متاسفانه. ای کاش میتوانستم کمکش کنم تا متوجه شود سونی و مایکروسافت اهمیتی ندارند. خود عناوین و بازی ها هستند که مهم هستند. نه آن لوگوی بوت کنسول و B یا O بودن روی دکمه ی دسته. اما خب زمان به او خواهد آموخت. آن دیگری نیز فکر میکند چون رنو تالیسمان دارد میتواند درباره تکنولوژی به صورت تخصصی نظر کارشناسی بدهد و از دیگران فهیم تر و ارزشمند تر است. یکی از یکی نادانتر
ادبیاتت با حاله خدایى :laugh: :yes: حرفت در مورد بازى و کنسول رو تا حدى قبول دارم :-*تا وقتى فن هاى ترول رقیب اینجا جولان بدن منم ادامه میدم :-Dاین چند وقته هم فضاى سایت دوستانه تر از قبل شده چون دیگه کسى نمیتونه جعل کنه و ترولا دیگه پیداشون نیست و این به خاطر اصرار شدید من به سایت بود که جلوشون رو بگیره:shy:
خرید نینجا ثیوری و پلی گرَوند و آبسیدین و حتی inxile حرکت های ویژه و مثبتی بود. بقیه ی استودیو ها تیم هایی بودن که تا الان چندان موفق عمل نکردن. و خریدشون توسط مایکروسافت حرکت جاه طلبانه و شجاعانه ای بوده . چون این ریسک پذیری مایکروسافت رو در زیر پر و بال گرفتن اون ها نشون میده. تیغ دو لبه ای که اگر لبه ی خوبش برای مایکروسافت کار کنه اونو به یه قهرمان محبوب تبدیل میکنه. تصور کنید که کومپالشن گیمز و آندد لبز بازی های بعدیشون به متاهای بالای ۸۵ تبدیل بشن . این موضوع حتی از بازی جدید play ground هم هیجان انگیزتره . اضافه شدن الماس های جدید به صنعت گیم . اونم توسط مایکروسافتی که قبلا سر Rare اون بلا رو آورد. قطعا محبوبیت مایکروسافت رو به دوران اوج خودش برمیگردونه که هیچ. باعث گسترش هر چی بیشتر این هنر میشه
خیلی جالبه
وستلند ۳ رو حتما باید بازی کرد…بالاخره فرست پارتی مایکرو واسمون ساخته :laugh: :yes: