سم لیک: برای ما Max Payne 2، آخرین نسخه از این سری بود
آقای سم لیک در جدیدترین مصاحبهی خود به این موضوع اشاره کرده که استودیوی سازنده از ابتدا تصمیم داشته است تا بازی Max Payne 2 را به عنوان آخرین نسخهی سری توسعه دهد.
یکی از کلیدیترین و مهمترین اتفاقات برای استودیوی رمدی (Remdy) و آقای سم لیک (Sam Lake)، عرضهی سری Max Payne بود. این بازی تیراندازی سومشخص با گیمپلی خاص و داستان پیچیدهای که داشت، به یکی از تاثیرگذارترین و موفقترین عناوین این استودیو تبدیل شد.
پس از عرضهی ۲ نسخه از این بازی توسط استودیوی رمدی، حقوق این آیپی به شرکت راکاستار (Rockstar) واگذار شد. اگرچه نسخهی سوم بازی بسیار موفق عمل کرد ولی برای بسیاری از هواداران، هیچ چیزی نمیتواند جای دو نسخهی ابتدایی سری را پر کند. با این وجود براساس صحبتهای آقای لیک، آنها از ابتدا به این نتیجه رسیده بودند که Max Payne 2 آخرین نسخهی ساخته شده توسط استودیوی رمدی خواهد بود.
آقای لیک در مصاحبهی اخیر خود بیان کرده که وقفهی ایجاد شده پیش از عرضهی نسخهی دوم سری ارتباطی با فروش نسبتا کم بازی نداشته است. پس از فروش این آیپی به استودیوی Take Two، آنها مبنی بر انتشار یک نسخهی دیگر از سری توسط استودیوی رمدی به توافق رسیده بودند.
پس از انتشار اولین نسخه از سری، حقوق این آیپی به استودیوی Take Two و راکاستار فروخته شد. با این وجود ما با آنها به توافق رسیدیم تا ادامهی سری را بسازیم. با رسیدن به این توافق شرایط خوبی برای ما ایجاد شده بود. ما علاقهی زیادی به سری Max Payne داریم. ساختن نسخهی دوم سری برای ما بسیار عالی بود. ساختن ادامهی یک سری کاری بسیار جالب است. ولی همزمان ما این موضوع را میدانستیم که این آخرین نسخهی سری برای ما خواهد بود. این فرصت مناسبی برای ما بود تا در حین کار برروی این پروژه، با احساساتمان نیز کنار بیاییم. از دید یک تهیهکننده، این شرایط بسیاری خوبی برای خداحافظی با سری بود.
زمانی که از آقای لیک دربارهی نسخهی سوم سری که توسط شرکت راکاستار توسعه یافته است سوال شد، ایشان بیان کردند که خوشحال هستند که استودیوی Take Two بجای تقلید از آنها، روش خود را در ساخت این نسخه پیش گرفته است.
اعضای تیم راکاستار در اواسط کار از ما پرسیدند که آیا علاقه داریم به استودیوی آنها رفته، بازی را تجربه کنیم و دربارهی آن نظر دهیم. این موضوع برای من بسیار خوشایند و فوقالعاده بود. این بازی از نظر من، قطعا یک محصول از شرکت راکاستار بود. این بازی برداشت خود آنها از ایدهی سری بود که از نظر من بسیار عالی است.
پس از عرضهی بازی Max Payne 3 در سال ۲۰۱۲ و عملکرد ضعیفتر آن در مقایسه با توقعات استودیوی سازنده، هیچ خبری از نسخهی جدید سری در این سالها نبوده است. در شرایط فعلی نیز بسیار بعید به نظر میرسد که شاهد تغییر این شرایط باشیم. به هر حال امیدواریم در آینده شاهد عرضهی یک نسخهی جدید از این سری باشیم.
استودیوی رمدی در حال حاضر برروی پروژهی Control کار میکند. آقای سم لیک در این بازی مسئولیت مدیر نوآوری و نویسنده را به عهده دارد. این بازی در سال ۲۰۱۹ برای پلتفرمهای رایانههای شخصی، پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان عرضه خواهد شد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
دلم میخواد max payne بازم ساخته شه :-((
به نظر من باید مکس پین رو ریمیک کنن.واقعا عالی میشه.
من خودم فن نسخه های اولم به شدت ولی نباید از حق بگذریم راک استار هم گل کاشت
مکس پین ۳ رو نمیشه دوست نداشت یعنی فن سر سخت مکس پین های رمدی هم که باشی بازم مکس پین راکستار حرف نداشت
دیالوگ های فراموش نشدنی
شوتینگ و گان پلی کاملا ارتقا یافته و بالانس و واقع گرا
گرافیک هیولا روی ۳۶۰ (دوستان مرحله برزیل رو به یاد بیارن که توی دیسک دوم در ۳۶۰ بود و از حق نگذریم مرحله برزیل حرف نداشت 😀 😀 )
تنوع مراحل عالی فقط مرحله اخر و اون تعقیب و گریز فوق العاده رو به یاد بیارید
حالا اینکه چرا این بازی خوب نفروخت جای تعجبه و البته سایه مکس پین های رمدی و اون جو سنگین دو نسخه اول شاید مهم ترین دلیلش باشه
عجب
گفتی مرحله برزیل خاطراتم زنده شد 😀
ولی هیچی اون مجله های مافیا نمی شد
باهات موافقم :yes: اون مرحله ورزشگاه رو یادته؟خیلی باحال بود یا اون مرحله ای که باید یک ساختمون رو منهدم میکردیم ولی اون مرحله فرودگاه از همه جذاب تر بود
مگه میشه یادمون بره اون مراحل رو مازیار جان
تمام مراحلش فوق العاده بود :yes: :yes:
به نظر شخصی من:
هر بازی باید با اتمسفر و فضاسازی و داستان سرایی خاص خودش جلو بره تا همون بازی باقی بمونه..
این که یه شرکت پولدار بیاد و ایده ی یک شرکت ضعیف تر رو بخره و تغییرش بده رو اصلا باهاش موافق نیستم حتی اگر خریدار راکستار باشه…
به جای این کار میتونست خودش یه آی پی جدید بسازه با خصوصیات جدیدتر و اسمش مکس پین نباشه …
میدونم خیلی از دوستان روی راکستار تعصب دارن و غلط یا درستش رو تایید میکنن ولی از فن های نسخه اول و دوم بازی میپرسم: اگر نسخه ۳ باز هم توسط شرکت taketwo و sam lake ساخته میشد و اون جو گیرای نسخه ۱ و ۲ رو داشت راضی تر نبودید؟ حتی اگر لوگوی راکستار در ابتدای بازی دیده نمیشد؟
خیلی از طرفداران نسخه سوم رو یه “مکس پین” نمیدونن ولی من نسخه دوم و سوم رو تجربه کردم و هر دو عالی بودن
امیدوارم راکستار سراغ نسخه بعدی بره :yes:
درافتادن مکس با کارتل های مکزیکی خیلی میتونه جالب باشه!
مکس پین قشنگ ترین و بهترین کار راک استار و سم لیک هستش
یادش به خیر نسخه فارسی هم داشت
من مکس پین ۳ رو بازی میکردم فکر میکردم دارم جی تی ای بازی میکنم فتوکپی اون بود لامصب. منظورم گیم پلی و ..
سلطان شوتر سوم شخصه
بهترین کار راکستار که قطعا gta sa هستش البته مکس هم سلطانیه واسه خودش کلا اون قدیما بازی خوب زیاد بود.
بهترین کار راک استار همیشه اون کاریه که هنوز نساخته چون همیشه رو به جلو حرکت کرده
یبارم که این بنده خدا فن بازیو گذاشته کنار شما dislike میدین :/
منتظرشم
کمبود این بازی حس میشه… بازیهای پلیسی اکثراً حال بهم زن از آب در میان :)))
مکس پین بهترین خاطرات زندگیم بود،وقتی تو زندگیم احساس ناامیدی میکردم میرفتم سراغه بازی کردنش تا لااقل چند ساعتی به مشکلات زندگی فکر نکنم،من نسخه ی اولشو ۶ بار تموم کردم،نسخه ی دومش را ۴ دفعه،نسخه ی سومش ۲ دفعه،میخوام بگم این بازی هر سه نسخش ارزش تکرار دوباره ی خاطراتمونو داره،یادش بخیر چه روزهایی داشتیم،من الان ۳۳ سالمه ولی هنوز از بازی کردن دست برنداشتم،بچه ها امیدوارم بازی کردن برای همتون بهترین تجربه ی زندگیتون باشه،از نویسنده ی محترم هم ممنون که خاطراتمو زنده کرده،یا حق
شدیدا شدیدا شدیدا منتظر کنترلم عجب اتمسفری عجب محیطی …دلم برای ی الن ویک خوب بد تنگ شده
American nightmareخدایی الن ویک نبود جوک بود 🙁
برای ما هم همینطور.
ولی انصافا مکس ۳ هم قشنگ بود
Max Payne 3 به نظرم فوق العاده بود البته برا من که فقط از سری Max Payne نسخه سومش رو تجربه کردم خیلی دلم میخواد بازی بعدی راک استار Max Payne باشه :yes:
یادش بخیر
چقدر رو مبل ها و تخت های خونمون میپریدم و دست هامو مثل تفنگ میکردم و میگفتم من مکس پینم 😥 😥
نسخه ۳ هم بینظیر بود همون اول بازی وقتی که مکس وارد اتاقش میشه (هتل) اصن با اون موسیقی اون دیالوگ ها اون حس غمناکی که از نیویورک به دوش کشیده اون افسوس گذشتش (مرگ زن و دخترش 🙁 ) اصن اینا در کنار هم واقعا شاهکاری بود بی انصافی نکنیم راکستار کارش درسته بخدا
راک استار سبک مکس پین
توقف زمان و حتا نشانه گیری ان را در هرچه بازی میسازه قرار میده و دیگه فقط مال اون بازی نیست و خیلی تکراری میشه بازی ها راک استار ولی طرفداران خیلی دوست دارن
داستان گویی تو مکس پین ۲ بینظیره و غمی که داره فوق العادس
۵ بار رفتمش و یکی از بهترین بازی های عمرمه
معشوقه مرموزش مونا ساکس
خیلی گیم پلی قدیمیه ولی لذت زیاده
(۱۵ سال)
با وجود عملکرد خوب نسخه سه هیچوقت اتمسر سنگین جنایی نسخه دوم رو نداشت. مراحل بارانی در اسمان خراش های نیویورک و پایان دراماتیک. شاهکار بود.
یادمه از قیافع سم لیک تو بازی مخصوصا نسخه ۱ خیلی میترسیدم قیافش همیشه خندون بود یه خنده عجیب غریب ولی تو نسخه ۲ خیلی قابل تحمل تر شد تو نسخه ۱ دشمنا همشون چشماشون بسته بود واقعا ترسناک بود
یادش بخیر چه دورانی بود :-((