تروی بیکر: Death Stranding یک بازی پیچیده و بزرگ است
Death Stranding پروژهی بزرگ و جاه طلبانهی جدید هیدئو کوجیما به شمار میآید؛ بازی که بهتر است بگوییم در مورد آن چیزی نمیدانیم. البته صبر کنید اطلاعات اندکی از ستارگان و کارگردانان حاضر در این پروژه داریم، میدانیم که مرگ موضوع اصلی بازی بوده و ترس عجیبی به مانند رمانهای ترسناک لاورکرافت در فضای بازی حاکم است. تروی بیکر (Troy Baker)، یکی از صداپیشگان بازی Death Stranding نیز طی مصاحبهای این بازی را پیچیده ولی بزرگ توصیف میکند.
همانطور که در مقدمهی خبر نیز اشاره کردیم، به جز چند تریلری که از بازی Death Stranding منتشر شده است، هیچ اطلاعات دیگری از آن نداریم. حتی مصاحبهی اخیر یکی از صداپیشگان بازی یعنی تروی بیکر (Troy Baker) نیز به غیر از جزئیاتی اندک، اطلاعات جدیدی را به دانستههای ما از این بازی اضافه نکرده است. تروی بیکر به تازگی و در جریان رویداد Argentina Game Show طی مصاحبهای اشاره کرد که بازی Death Stranding پیچیده و بسیار بزرگ است:
Death Stranding بازی بسیار بزرگی است. بازی از نظر مقیاس بسیار عظیم خواهد بود. اگر حتی کمی در مورد هیدئو کوجیما و کارهای او اطلاعاتی داشته باشید، میدانید که وی دست به کارهای بزرگی میزند. Death Stranding نیز پیچیده و بسیار بزرگ است.
دو واژهی «پیچیده و بزرگ» با کارهای هیدئو کوجیما و حتی تریلرهایی که از بازی Death Stranding مشاهده کردیم، کاملا مطابقت دارند. اگرچه این دو واژه اطلاعات جدیدی به ما نمیدهند اما حداقل میگویند که… خب در واقع باز هم چیزی به ما نمیگویند.
بازی Death Stranding در تاریخ نامشخصی به صورت انحصاری برای پلتفرم پلیاستیشن ۴ عرضه خواهد شد. مدتی پیش نیز کوجیما به صورت غیرمستقیم به تاریخ انتشار این عنوان اشاره کرده بود که میتوانید اطلاعات بیشتر را از طریق این نشانی مطالعه کنید. همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر از بازی Death Stranding میتوانید تحلیل فنی و سایر اخبار این بازی را از طریق وبسایت گیمفا مشاهده کنید.
پر بحثترینها
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
نظرات
امیدوارم ایندفعه حتما گیم پلی نشون
بدن
شاهکاری دیگر از کوجیمای کبیر :inlove:
اگه اون زمان که کوجیما متال گیر ۱ تا ۴ رو بیرون داده بود میخواست منتشر بشه من میگفتم قطعا شاهکار میشه اما بعد از زباله ای به اسم فانتوم پین دیگه کوجیما رد داده و امید زیادی به موفقیتش ندارم
حتی اگه تو سال ۲۰۱۹ شاهکار ناتی داگ لست اف اس ۲ و سایبرپانک و بازی جدید راکستدی و متروی جدید و مورتال کمبت ۱۱ و doom eternal هم منتشر نمیشدن باز هم ارزش نداشت ادم اینو بخره
باشه
مرسی که حرفمو قبول داری :rotfl:
داداش کوجیما تیمش رو قربانی اسم خودش کرد. دارک سولز ۲ رو دستیار میازاکی ساخت و دیدیم به مراتب از خودش بهتر عمل کرد و شد یک بازی بی نقص.در فرهنگ کوجیما ما وجود نداره و شک نکن زیادی بزرگ شده و کلا این ادم با قلم مطبوئات بزرگ شده از تمام بازیهاش من فقط کستلوانیا ۱رو بازی کردم و معتقدم که کوجیما با بزرگانی چون اد بون و تاد هاوارد و کوری بارلوگ و شینجی میکامی و دیو انتونی خیلی فاصله داره چون این ۵ مرد افسانه هستند و از قلم مطبوئات دور و با تیم کار میکنن
بعد از DeadSpace و SilentHill این بازی میتونه سومین بازی ترسناک باشه با تریلرهایی که دیدم عالیه منتظرشم :inlove:
برترین بازی تاریخ نسل بشر.
بهترین کار کوجیماس ماکرو اینا رو میبینه کاری نمیکنه
مینی مپ بذار خوبه حوصله بیخود گشتن تو بازی ندارم
داستانشو میدونی یا گیم پلی رو ک میگی بهترین کارشه؟صداگذاری و گرافیکش رو من هم تا اینجا میتونم تصدیق کنم ک عالیه ولی از اینکه ایا باگ داره یا ن و ایا میتونه داستان و گیم پلی رو بدون اینکه هیچ کدوم قربونی بشه مدیریت کنه رو نمیدونم
انگری بردزتو بازی کن
خیلی شدید امید دارم بنظر سرشار از نوآوریه
اونقدریم نباید بزرگ باشه ک کسی نتونه درکش کنه!
کوجیما فقط این بازی کثیف رو تمومش کن گیمپلی بده همیشه عالی بودی مخصوصا متال گیر guns of the Patriots و snake eater ت شاهکار بودن به اینم اعتماد داریم فقط دیگه حوصله نداریم!
شما توی تریلر آخری که دادن ( اون موجود شتر گاو پلنگ 😀 ) صدای تروی بیکر رو گوش کن تا به عمق فاجعه پی ببری 😎 صداش خداس دمش گرم.
بیاید به سبک مثبت اندیشی نگاه کنیم و فقط جنبه های مثبتش رو ببینیم.کوجیما یه ادم تیز بینه و خیلی راحت اون چیزی که دنبالشه رو گیر میاره شاید هیچ کدمتون ندونید که این لباس تو تصویر متعلق به فیلم سیاره سرخ هستش یا اون تانک با بافت گوشتی از رو DMC2 برداشته شده و این بچه همون بچه ای هست که شیطان رو به زیر میکشه تو داستانها و فیلمهای زیادی دربارش ساختن.این ادم داره با یه تیم خیلی گران کار میکنه و در کنارش گیلرمو دل تورو و نولان برای نویسندگی داره+تعداد زیادی بازیگر سینمائی با استعداد+یه بودجه سوپر نامحدود از سونی+وقت بینهایت + قدرت مطبوعات+ اسم موفق که خیلیها رو قربانی کرده و حتی در بدترین حالت یه عده خیلی زیاد میان کورکورانه نقد مثبت و قلم فروشی مینویسن.من با تنها عنوانش که حال کردم کستلوانیا ۱ بود و خدایش قشنگ بود اما بازیهای دیگه رو بازی نکردم چون زیادی ازشون خوب گفتن و تبدیل به غول بیابانی شده.این حرفهای تروی بیکر رو هم بسپرین به باد فراموشی چون هرکس از این بازی خوب گفته توش نقش داشته و براش کار میکنه.یجورای مثل قطعات لگو شده تعداد زیادی برداشته و داره یچیزی رو میسازه و تنها نیست و بقیه امیدوارن خوب باشه و مدام تبلیغ و تمجیدش میکنن.باید دید در اینده چی پیش میاد
اره اون پله که تو تریلر بودم شبیه سی و سه پله
از شوخی که بگذریم خیلی از کارای خوب همه چیشون اورجینال نیست همیشه میشه چیزی پیدا کرد که الهام گرفته باشه از چیز دیگه ولی دلیل بر بدی اونکار یا هنرمند نبودن اون کارگردان نیست
نظر شخصیمم راجع به کوجیما اینه که کوجیما تو صنعت بازی مث نولانه تو سینما کسیه که میدونه داره چیکار میکنه و بی گدار به آب نمیزنه
تا حالا یه اظهارنظر منفی از بازی ندیدم :yes:
البته به جز دوستانی که تو گیم نت و در عرض نیم ساعت بازی رو تمام خواهند کرد!
تا حالا یه اظهار نظر از بازی ندیدیم اصّن…چه مثبت چه منفی
خود سازنده ها هم تا بخوان میتونن از بازی تعریف کنن
یک بازی به شدت پیچیده و خارق العاده که دیدگاه هنری بازی یک سرو گردن از بقیه بازی ها بالاست ، خود کوجیما هم گفته که دث استرندینگ بهترین کارمه
.
من خودم دیدگاه هنری رو بالاترین گزینه برای انتخاب یک بازی در نظر میگیرم که بازی های سونی همه فوق العاده هستن
.
متای پیشنهادی من ۹۵ به بالا
من ک تا واقعا نگه و نفهمم چ بازییه دیگه برام جذابیتی نداره
کوجیما خوب بازیگرای کار خوب و صداگذارا هم خوب ولی این ک هنوز نمیدونیم چیه اصن درست نیس
جالبه بدونید وقتی این بازی معرفی شد ک ساختش شروع نشده بود و این از نظر من بی احترامیه
خب اگه تو اون شرایط کوجیما کنسلش میکرد با اسکیل باند چ فرقی پیدا میکرد این بازی؟
الکی ب این بازی شاهکار شاهکار نبندید وقتی نمیدونید اصن چی هست
اگه هم میگید شاهکاره لااقل یکیتون بگه چیه تا بفهمیم چرا شاهکاره
Al1K1ng
.
چی میگی بابا موقعی که کوجیما اولین تریلر رو نشون داد پنج ماه بود که به سونی اومده بود که دقیقا سر این موضوع هم یه عده گفتن که چرا انقد روند بازی سازیت کنده در صورتی که بعد از پنج ماه که به سونی اومده بود یه تریلر(این گیم)نشون داد
.
و همین که هیچ کس هیچ چیز ازش نفهمیده همین گویای همه چیزی هست چون حجم جزئیات توی بازی دث استرندینگ یه خورده زیاده که آدم باورش نمیشه
شما فکر کردی وقتی بازی سایبر پان یا همین مستر چیپس جدید معرفی شد ساختش شروع شده بودن؟؟؟؟
بعد اونارو میگن شاهکار نمیای گیر بدی باز به بازیای سونی گیر دادی؟ البته از کسی که میگه دوست داره یک ایکس باکس بخره خونش سبز بشه خیلی توقع ندارم
هی میخوام نظر ندم یک موقع اینقدر چرتایی میگید که آدم مجبوره نظر بده
در مورد شاهکار شدن هم بازیای کوجیما همیشه شاهکار بودن
گرافیک بازی که فوق العاده رئالیسم و واقعیه
داستان پشت بازی هم پیچیده و شاهکاره
گیم پلی چیزی خوبی ندیدیم فعلا ولی تریلر آخری عالی بود
موزیکم که کوجیما کارش درسته
کوجیما تو بازی های دنباله دار حرف اول رو میزنه. از زمان سگا داره شاهکار متالگیر رو میده.
جالبه کسی به راک استار ردد نیومده میگه شاهکار عیب نداره؟ بعد به کوجیما گیر میده چون انحصاریه
رو یخ بشینید خون سبز ها
فرق سونی با مایکرو همینه
وقتی بازی رو معرفی میکنه امکان تداره کنسلش کنه شده ۱۰ بار بازی رو از اول میسازن ولی کنسل نمیکنن برعکس مایکرو که تا دید ممکنه اسکیل باند ضرر بده بخاطر هزینه ساختش کنسلش کرد به سازندشم گفت دیوونه
اون موقع ک این بازی معرفی شد اصن موتور بازیسازیشم انتخاب نکرده بود و بعد سونی اومد حمایتش کرد پس من نوک شمشیرم سمت خود اقای کوجیماس ن سونی وگرنه سونی ب همه ی ما اثبات شدس کیفیت کارهاش و حمایتش از سازنده تا اخرین حد ممکن
خب عزیز… بودن شخص بزرگی مثل کوجیما تو یه اثر میتونه دلیل بر شاهکار بودن اون اثر داشته باشه
هر چند خود من با این موضوع مخالفم که … بازی هنوز نیومده هی بگیم شاهکاره شاهکاره…. قطعا نه
این موضوع بی احترامی هم اصلا من نمیدونم چه ربطی به موضوع داره!!!
درباره شخص عادی صحبت نمیکنیم… درباره کوجیما داریم صحبت میکنیم
قطعا رسانه ها وقتی فهمیدن داره با سونی همکاری میکنه…. فشار میارن
زمانی که ناشر سونی باشه.. سازنده کوجیما… دیگه بحثی برای معرفی کردن بازی نمینونه…
قطعا ما فنایی سونی به طرز وحشتناکی منتظر رونمایی بازی بودیم.. و از این رونمایی حالا تو هر مرحله ساختی استقبال میکنیم
زمانی هم که فهمیدیم بازی از موتور بازی سازی انحصاری سونی استفاده میکنه.. بیشتر خوشحال شدیم
که بگیم چرا زود معرفیش کردن… بی احترامی بدونیم….
این دیگه از اون حرف ها بود!!!
بعدشم عزیز شما سونی رو ماکروسافت یکی ندون… سونی سابقه داشضته عنوانی مثل د لست کاردین رو ۱۱ سال طول بده ولی کنسلش نکنه.. این یعنی احترام
بهترین جواب ممکن
سلام عزیز دل
اسمت رو نمیدونم ولی میدونم یکی از اعضای فوق العاده گل و با منطق سایتی و کم پیش میاد نظر بدی
اون بی احترامی رو یکم بد شاید برداشت کردی
از این منظر بی احترامی ب شعور مخاطبش هست ک میاد معرفی میکنه و ملت منتظر میمونن مثه من و تو و باید همینطور انتظار بکشیم و بکشیم تا کی بیاد و کوجیما گه گداری بیاد ی تریلر گنگ دیگه نشون بده و ما تا مراسم بعدی باید منتظر بمونیم
این خوب نیس اصلا خوب نیس
من این مشکل رو تو هیلو اینفینیت و الدر اسکرولز۶ و کرک داون۳ و استارفیلد و ب مقدار کمتر توی سایبرپانک هم میبینم
قبول دارم کوجیما شخص بزرگیه ولی بحثم اینه آیا متال گیر۵ تونست اون استاندارد های قبلی رو رعایت کنه و در حد سری ظاهر بشه؟قطعا نه و بنظرم یکم اور ریتد بود بازیش
و عقل حکم میکنه باید یکم صبر کنیم تا بازی اطلاعات بیشتری ازش بیاد و بعد بگیم شاهکار تا دوباره ی کلاه گشاد مثه اوندفعه سرمون نره
سونی و مایکروسافت رو مقایسه نمیکنم فقط ب عنوان مثال گفتم
خب برا اینکه برنخوره خب میگم استار وارز ۱۳۱۳ 😀
سونی ک کارش درسته ولی من یکی دیگه حوصله کارای کوجیما رو ندارم بیا بگو بازی چیه یا عرضش کن تا بقیه بمون بگن چیه
مرسی عزیز نظر لطفته :yes:
اسمم فرزام هست
منم این لوس بازی های کوجیما رو دوست ندارم… که دوست داره طرفدار را رو تو کف بذاره
البته یه سری از طرفدارا هم این کار دوست دارن و میرن دنبالش… ولی قطعا حداقل من اینجوری نیستم
حرف منم چیز دیگه ای بود..حرفم این بود که چرا سونی و کوجیما بازی که حتی موتور بازی سازیش مشخص نشده رو معرفی میکنن… سونی با معرفی بازی کوجیما … از یه طرف فشار رسانه ها رو کم کم کرد.. از یه طرف دیگه هم خواست جنگ رسانه ای که توش استاد هست ببره
اما درباره فانتوم پین… فرایچر اصلی زندگی من متالگیر هست… و قطعا فانتوم پین نا امید کننده ترین بازی عمرمه
اما کوجیما کدوم استاندارد ها رو رعایت نکرد؟
پیش نمایش بازی فوق العاده بود… صحنه های سینمایی بازی یه سر گردن از بازی های دوران خودش بالاتر بود… موسیقی قوق العاده… یه سری مراحل درون بازی تکرار نشدنی بود..گیم پلی جهان باز بی نقص که قطعا تو سبک خودش انقلاب کرد
اما مشکل کجا بود
بازی سه تا مشکل داشت….کوجیما پایان بازی رو باز گذاشته بود… البته اونایی که داستان متلگیر های ۱۹۹۲ و ۱۹۹۵ رو بدونن میدونن چه اتفاقایی میوفته
۲ تمام داستان اصلی بازی تو نوار کاست های بازی بود
۳ .. کوجیما هدفش از ساختن فانتوم پین نا امید کردن طرفدارای قدیمی بود… که وقت زیادی میطلبه اگه بخوام برات باز کنم.. فقط بدون هدف کوجیما رو اسم بازی هست… درد فانتوم!!! درد نامشخص
بعدشم عزیز.. شما هر جور که راحتی درباره سونی و ماکرو صحبت بکن
چون گفتی بی احترامی یه خورده تعجب کردم
بازی های کوجیما رو بازی هم بکنی بازم نمیفهمی بازی چیه. بازی کوجیما مثل دارک متر میمونه. نمیدونی چیه ولی فوقالعادست!
اولا کوجیما خوب نه کوجیما عالی ( جزو ده بازی ساز برتر تاریخه فکر کنم بر اساس ign)
اینکه نمیدونیم چی هست هم نکته منفی نیست چون بازی قراره پیچیده باشه و خود کوجیما گفته این بازی بهترین ساختش خواهد بود تا به اینجا و دقیقا برای من همین مرموز بودن بازی بهترین نکتست چون دارم میرم سمت شاهکاری ک نمیدونم چیه ولی میدونم شاهکار خواهد بود
دقت کنی کسی که جزو برترین بازی ساز های تاریخه و چنتا از برترین عناوین تاریخ رو ساخته
کسی که متال گیر رو ساخته و میگه death stranding از اون هم بهتر خواهد شد
پس از همین الان تاییدیه روشه
و اتفاقآ من تا قسمتی باهات موافقم
نگیم شاهکار چون این بازی شاهکار نخواهد بود
بگیم ابرشاهکار بهتره
اینم لینک صحبت کوجیما در مورد death stranding
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://gamerant.com/hideo-kojima-death-stranding-best-game-yet/&ved=2ahUKEwiolPyVxsLeAhXsC8AKHXIQBQMQFjAAegQIBhAB&usg=AOvVaw2F0yxeWNsLg3vYYqrE9e25
اینم لینک رتبه بندی کارگردانا
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://m.ign.com/lists/top-100-game-creators&ved=2ahUKEwj50tb3xsLeAhXKL8AKHYqPCbMQFjAAegQIAxAB&usg=AOvVaw0NT1h3f6T56scUQwwpQr9G&cshid=1541603203467
در ضمن صحبت در مورد اما و اگر ها بحثی بیهوده هستش
“اگه مثل اسکیل باند کنسل میشد چی میشد”
فعلا ک دیدیم کنسل نشده
اگه قرار بود همه بازی کنسل کنن عین نقل و نبات باید در این صنعتو میبستن
من حس میکنم یه عده از دوستان تمایل دارن بازی موفق نشهD: و بحث رو به اما و اگر میکشونن
من همینجا اعلام میکنم هرکسم خواست اسکرین شات بگیره
متای death stranding اگه زیر ۹۴ اومد از گیمفا میرم دیگه هم کامنت نمیذارم
زیر ۹۴؟؟ زیر ۹۸ نمیشه
همه ما میدونیم کوجیما میخواد یه کار عجیبی بکنه اون موقعی که متال گیر ۱ رو متفاوت از تمام بازی ها ساخت اصلا چیزی به اسم مخفی کاری وجود نداشت
.
من خودم هنوز پردازش چیزی مثل دث استرندینگ برام خیلی سخته چون فکرشو بکن وقتی توی این بازی میمیری کار هایی که کردی از بین نرفته
.
دارم میگم اصلا دث استرندینگ داره اذیتم میکنه انقد لعنتی خوبه
.
و در آخر هم بگم که این بازی به هیچ وجه امکان نداره روی Pc عرضه بشه چون تهیه کنندش خیلی دیگه سونیه و با پول و موتور دسیما که مال سونیه ساخته میشه
چند وقت پیش کوجیما و اقای مارک سرنی اومدن نشستن که کلی حرف از دث استرندینگ بزنن و یک کلمه همه چیزی نگفتن فقط مارک سرنی گفت که من پنج ساعت از بازی رو کردم و گفت که نگران نباشید میفهمید داخل تریلر ها چه اتفاقی افتاده و جریان از چه قراره
الکی گارد میگیرن بعضیا
به نظر من اسم کوجیما کافیه واسه شاهکار شدنش
تریلرهای بازی که برگ ریزونن، خودشم احتمالا باشه دیگه…
کوجیما فقط داره حرص مارو درمیاره جان مادرت ی چیزی بده
از خودت و بازیه خودت حرف بزن مرد 😉
فکر کنم این داداش تروی میخواد جای مایکل پکتر رو بگیره :rotfl:
داداش ببین ما توی این صنعت سه تا کمپانی داریم که عظیم ترین بازی های اوپن ورلد رو میسازن
۱- راکستار گیمز
۲- کوجیما پروداکشنز
۳- بتسدا
خب؟!
اون بازیهاش بی خودی پیچیده و خسته کننده است .
منتها چون جو گیر زیاده همیشه بزرگش میکنن استاد استاد راه میندازن.
مجهولیت جذابیت میاره ولی ای بابا همیشه زیاده روی میکنه.
هرکدوم از این ۳ بازی death و tlou2 و ghost پتانسیل تبدیل شدن به برترین بازی تاریخو دارند البته رددد هم عالیه ولی قطعا death و tlou2 انتظار خیلی بیشتری ازشون میره
شاهکاری بی مانند می تونه دارای بیشترین پیچش های داستانی تاریخ بازی های ویدیویی رو داشته باشه کسایی هم که این بازی رو مسخره می کنند ۱۰۰% مایکرو فن هستند
شاید واقعا درست نباشه که از الان بگیم بازی شاهکار اما خوب بعضی از موارد به ما میگن که به احتمال بسیار زیاد بازی شاهکاری میشه از اونجایی که انحصاری و سونی تو این بحث خودشو اثبات کرده و از طرفی دیگه اسم کوجیما میاد وسط که خوب اونم خودش گواهی بر این موضوعه که میتونه از این بازی که ما هنوز به طور کاملا دقیق چیزی ازش نمیدونیم یه شاهکار بسازه پس خیال خیلی ها از این بابت راحته که بازم با یه بازی سطح بالا و نوآوری های مخصوص به خودش طرفیم،من که خیلی بهش امید دارم 😉
ساختهی دست کوجیما مگهمیشه چیزی غیر شاهکار بشه