شیطان، گریان باز میگردد | نگاهی به بازی Devil May Cry 5 - گیمفا
شیطان، گریان باز میگردد | نگاهی به بازی Devil May Cry 5 - گیمفا
شیطان، گریان باز میگردد | نگاهی به بازی Devil May Cry 5 - گیمفا
شیطان، گریان باز میگردد | نگاهی به بازی Devil May Cry 5 - گیمفا

شیطان، گریان باز میگردد | نگاهی به بازی Devil May Cry 5

مصطفی زاهدی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
شیطان، گریان باز میگردد | نگاهی به بازی Devil May Cry 5 - گیمفا

Devil May Cry را می توان جزء معدود فرانچایزهای ژاپنی دانست که علاوه بر خود ژاپن، توانست در بازارهای خارجی، به خصوص اروپا و امریکا نیز طرفداران زیادی برای خود دست و پا کند و به سرعت به عنوانی محبوب تبدیل شود. گیم پلی بسیار سریع، خشن و جذاب، داستانی متفاوت و از همه مهم تر شخصیتی به نام Dante, موجب شدند این اتفاق حاصل شود. تولد این فرانچایز در سال ۲۰۰۱ شکل گرفت و از ان تاریخ، پنج نسخه از این سری در سال های مختلف در دسترس بازیبازان قرار گرفتند. آخرین نسخه ی عرضه شده از این سری، در سال ۲۰۱۳ بود که Dmc:Devil May Cry نام داشت. عنوانی که خط داستانی کلی بازی را دارا نبود و به کل، شاهد روایت مختلفی از شخصیت ها و اتفاقات داستانی بودیم. البته لازم به ذکر است که این نسخه، به طور کل در Alternative Reality یا به قولی همان دنیای موازی جریان داشت به همین منظور دچار نقض داستانی نبود. هر چند با این وحود به علت برخی اتفاقات، داستان این نسخه بسیار جنجال برانگیز شد، با این وجود طرفداران قدیمی و وفادار، در طول نسل هشت منتظر رونمایی و انتشار حداقل یک نسخه از این سری محبوب بودند. اتفاقی که برای برآورده شدن ان، باید تقریبا تا پایان نسل هشتم صبر می کردند. اکنون این اتفاق در شرف وقوع است و تا چند ماه دیگر، Devil May Cry 5, عرضه خواهد شد و در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت. در این مقاله نگاهی کلی به این بازی مورد انتظار خواهیم داشت. با گیمفا همراه باشید.

شیطان، گریان باز میگردد | نگاهی به بازی Devil May Cry 5 - گیمفا

Devil May Cry بازگشته است تا دوباره خاطرات هواداران را زنده کند. بار دیگر بازیبازان می توانند لذت ماجراجویی در مکان های عجیب و غریب را تجربه کنند و به شکار هیولاها و شیاطین بپردازند. باید دید از لحاظ داستانی هم شاهد دیالوگ ها یا لحظات خاطره انگیز و به یاد ماندنی خواهیم بود یا خیر…با گیمفا همراه باشید.

من می بایست کسی می بودم که روح تاریک تو را با نور پر می کردم!

دانته

بیوگرافی شیطان

ابتدا اجازه دهید در مورد داستان کلی سری و برخی شخصیت ها، صحبتی کلی داشته باشیم. Dante, مزودری بسیار قدرتمند و ماهر است که آماده ی انجام انواع وظایف مختلف می‌باشد. در واقع او مغازه ای تحت عنوان Devil never Cry باز کرد و به دریافت سفارشات و پیشنهادات مختلف پرداخت. البته نام مغازه در ادامه به Devil May Cry تغییر یافت. سرمنشأ اغاز بسیاری از اتفاقات مهم همین شغل اوست که در نسخه های مختلف، افراد و شخصیت های مختلف با مراجعه به او و درخواست برای استفاده از خدماتش، بازیبازان را راهی سفری جذاب، طولانی و صد البته خطرناک می کردند. سفر هایی که Dante در طی آنها، با انواع موجودات و شیاطین و افراد مختلف رو به رو میشد و اتفاقات مختلف را تجربه می کرد. اجازه دهید قبل از توضیحات بیشتر، نگاهی کلی به برخی از شخصیت‌های این سری داشته باشیم.

Dante

Dante, شخصیت اصلی و شماره یک سری Devil May Cry محسوب می شود. Dante, یک مزدور، کاراگاه خصوصی و شکارچی شیاطین است که وظایف مختلفی را برعهده می گیرد. او یکی از دو پسر شیطان Sparda است و به همین دلیل، بسیار چابک تر، سریع تر و قوی تر از افراد معمولی است. او شخصیتی نیمه انسان-نیمه شیطانی دارد و به همین دلیا، ویژگی های شخصیتی او بسیار پیچیده و غیرقابل پیش بینی هستند. پس از گذشت مدتی، Dante مغازه ای به نام Devil never Cry باز می کند و به دریافت سفارشات و پیشنهادات کاری درباره نابودی شیاطین مختلف مشغول می شود. البته نام این مغازه بعدا به Devil May Cry تغییر یافت. همین مغازه و دریافت پیشنهادات مختلف از سوی مشتری های متفاوت، سراغاز بسیاری از اتفاقات داستان نسخه های مختلف است که در طی ان، بازیبازان راهی سفری جذاب، طولانی و صد البته خطرناک می شوند. نام Dante, از شاعر برجسته و مشهور ایتالیایی وام گرفته شده است.

Vergil

Vergil, برادر Dante و دیگر پسر شوالیه ی شیطانی Sparda است که به مانند پدر و برادر خود، از قدرت های ماوراالطبیعه مختلفی برخورداراست. Vergil از همان نسخه اول تضاد و کشمکش های فراوانی با برادر خود Dante داشت تا جایی که در دو نسخه از سری، از جمله نسخه اول، به عنوان باس فایت در بازی حضور داشت و با برادر خود مبارزه کرد. در تمرینات خود، Vergil همواره جدی تر بوده و اهمیت بیشتری به تمرینات می داده است. او برخلاف ظاهر و رفتار خشونت انگیز و بیرون گرای برادر خود، شخصیتی نسبتا ارام دارد. البته این بدان معنی نیست که هنگام مبارزات، از دست زدن به هر کاری برای پیروزی خودداری می کند! هنگام مبارزه، سلاح اصلی و معروف او، Katana ای به نام Yamoto است. در جریان نسخه ی اول، او توسطMandus, پادشاه شیطانی شست و شوی مغزی داده شده بود و در مقابل برادر خود ایستاد. هر چند در پایان به کمک برادر خود شتافت و Mandus را از پای دراورد. رابطه ی او با برادرش یکی از جالب ترین و پیجیده ترین روابط خانوادگی در بازیهای ویدیویی به شمار می رود

شیطان، گریان باز میگردد | نگاهی به بازی Devil May Cry 5 - گیمفا

باید دید این بار چه اتفاقات و مصیبت هایی در انتظار Dante و بازیبازان خواهد بود. آن چیز که بتواند شیطان را به دردسر بیاندازند حتما می بایست بزرگ و فوق العاده خطرناک باشد. بد نیست اشاره ای به طراحی چهره شخصیت‌ها نیز بکنیم. به نظر می رسد طراحان، چهره‌های شخصیت‌ها را  به بهترین شکل ممکن طراحی کرده اند(من فکر می کنم یا واقعا ته چهرش شبیه ادینسون کاوانیه؟؟؟)

Nero

Nero, پس از معرفی در نسخه ی چهارم، به سرعت به شخصیتی محبوب تبدیل شد و توانست به مقبولیت قابل قبولی دست یابد. اگر بخواهم در مورد او توضیحاتی مفصل بدهم، ممکن است از هدف اصلی مقاله دور شویم، اما به اشاره به همین نکته بسنده می کنم که او با Sparda, پدر Dante و Vergil نسبت خانوادگی دارد و به همین دلیل، با Dante نیز خویشاوند است. رگه هایی از شباهت در بین این دو شخصیت نیز دیده می شود. در Devil May Cry 5, او به عنوان یکی از شخصیت های اصلی قابل بازی حضور خواهد داشت و این بار، در کنار زنی به نام Nico, به طور جداگانه به شکار شیاطین مشغول خواهد بود.با وجود مشکلات گاه و بیگاه، رابطه او با Dante خوب بوده و اکثرا در مواقع مختلف، به کمک یکدیکر شتافته اند.

همانطور که پیش تر گفتم، مراجعات و مشتری های مختلف Dante سراغاز اتفاقات اصلی نسخه های مختلف بوده اند. البته او هدف و انگیزه ی دیگری نیز برای شکار شیاطین دارد. مرگ مادرش و فساد و تغییر شخصیت برادرش. که همین دو دلیل نیز می تواند به تنهایی بسیاری از اعمال و رفتار Dante را توجیح کند.. قبل از شروع صحبت در مورد داستان Devil May Cry 5, اشاره به این نکته ضروری است که خط زمانی اتفاقات نسخه های این سری، اصلا پشت سرهم نبوده و پیچیده هستند. به ترتیب زمان وقوع اتفاقات، اول نسخه سوم، سپس اول، بعد چهارم و در ادامه دوم است. داستان این نسخه هم چند سال بعد از نسخه دوم جریان دارد

شیطان، گریان باز میگردد | نگاهی به بازی Devil May Cry 5 - گیمفا

به نظر می رسد نقش Nero در داستان بازی و وقایع مربوط به آن، بسیار مهم و حیاتی باشد. با توجه به محبوبیت Nero, و روند داستانی بازی، بعید نیست در اینده شاهد Spin off این سری باشیم که رأس ان Nero باشد. پتانسیل بالقوه Nero بسیار بالاست.

و اما برویم سراغ داستان این نسخه. همانطور که پیش تر گفتم. داستان Devil May Cry 5, چند سال بعد از اتفاقات نسخه دوم در جریان است. مردی به نام V با مراجعه به مغازه Dante, از او برای نابودی شیاطین مختلف در اقسی نقاط جهان کمک میطلبد. در همین حین Nero نیز کسب و کار مخصوص به خود را راه انداخته و.جداگانه مشغول به شکار شیاطین و هیولاهاست. Dante نیز با فرستادن مهندس و طراح خود Nico برای Nero, حمایت خود را نشان داده است. Nico دستی رباتی برای Nero طراحی کرده است که در جریان گیم پلی بازی نقشی مسقیم و حیاتی دارد. در مورد Nico هم باید بگویم بر طبق صحبت های سازندگان، او هیچ گاه به عنوان شخصیتی قابل بازی و مبارزه ای در نظ گرفته نشده و از ان دست افرادی است که تجهیرات و سلاح در اختیار شما قرار میدهد تا بتوانید شیاطین را بهتر سلاخی کنید!!!

داستان بازی در همین حد برای همگان اشکار شده است و سازندگان از ارائه جزئیات بیشتر در این رابطه خودداری کرده اند. این مسأله شاید بتواند به این معنا باشد که حتی ممکن است شاهد حضور Vergil نیز در جریان اتفاقات و سیر داستانی نیز باشیم. و شاید برخی دیگر شخصیت ها که در نسخه های مختلف با انها اشنا شده‌ایم. در کل داستان بازی، به خصوص به لطف حضور دو پروتاگونیست اصلی، Dante و Nero, حداقل روی کاغذ بسیار جذاب و امیدوار کننده به نظر می رسد و پتانسیل بالایی برای موفقیت در این زمینه را داراست. همچنین ماجراجویی های احتمالی شخصیت‌ها نیر بر این جذابیت داستانی می تواند اضافه کند. با این وجود باید تا زمان انتشار صبور بود و دید که نویسندگان موفق به پرداخت خوب وقایع و شخصیت ها شده اند یا خیر…

برویم سراغ مباحث گرافیکی بازی، آنچه مشخص است این است که نمی توان گرافیک هنری-بصری سریDevil May CryD را در زمره برترین ها و باکیفیت ترین ها در هر دوره قرار داد و این یک حقیقت است. اتفاقی که در این نسخه هم شاهد ان بوده ایم و با  استناد به تریلر ها و نمایش های بازی، و تجربه ای که از کپکام سراغ داریم، باید گفت باید در بهترین حالت شاهد یک گرافیک هنری خوب و قالب قبول و دلچسب باشیم. نه بیشتر. این نکته را گفتم تا انتظارات خود را در این بازه در سطح معقولی نگه دارید تا زمان انتشار یا تجربه بازی، نا امید نشوید. البته این بدان معنی نیست که لزوما کیفیت بافت ها و تکسچر ها در بازی ضعیف باشد، نه، بلکه به طور کلی، گرافیک این سری، و در کل تمامی عناوین کپکام را نمی توان در درجه اول از لحاظ طراحی و گرافیک هنری قرار داد. البته یک نکته بسیار امیدوار کننده که در این رابطه وجود دارد، نرخ فریم اعلام شده از سوی کپکام است. براین اساس، سازندگان نرخ فریم ثابت ۶۰ را بر روی تمامی پلتفرم های مقصد در نظر گرفته اند و امیدوارند تا بتوانند به خوبی بازی را با شصت فریم اجرا کنند و به بازار عرضه نمایند. مساله ای که اگر اتفاق بیفتد و گریبان گیر مشکلات کوچک و بزرگ نشود، می تواند تا حد مناسبی ضعف احتمالی گرافیک هنری بازی را جبران کند و هواداران و احتمالا منتقدان را راضی نگه دارد. البته این امر به شرطی تحقق می یابد که نرخ فریم ثابت باشد و شاهد افت فریم های شدید در بازی نباشیم. البته با وجود اینکه همگان امیدوارند این امر تحقق یابد، نمی توان از پیش نتیجه را تعیین کرد و خود را دل خوش نمود.

شیطان، گریان باز میگردد | نگاهی به بازی Devil May Cry 5 - گیمفا

دست رباتیک Nero…به نظر می رسد دست او قابلیت ها و ویژگی‌های مختلفی را دارا باشد و همچنین قابلیت شخصی سازی نیز داشته باشد. باید دید تاثیر این دست مصنوعی بر گیم پلی بازی تا چه اندازه است.

در مورد کیفیت طراحی شخصیت ها و دشمنان هم باید عرض کنم، منصفانه نگاه کنیم، طراحی شخصیت های اصلی حداقل، بسیار جذاب و با کیفیت و چشم نواز به نظر می رسد و این طور که مشخص است، سازندگان تمامی توان خود را برای طراحی با کیفیت ظاهر شخصیت ها به کار بسته اند. در مورد طراحی باس فایت ها و دشمنان معمولی، صحبت از هر مساله ای بسیار زود است و نمی توان به استناد از یک یا دو نمونه ی کلی، نتیجه گیری قطعی نمود. اما با این وجود به نظر می رسد سازندگان در این بخش نیز حساسیت لازم را به خرج دهند و هواداران را نا امید نسازند

برویم سراغ گیم پلی بازی، همانطور که میدانید، سری Devil May Cry, در دسته عناوین Hack and Slash قرار می گیرد. مبارزات سریع، بی رحمانه و جذاب، همواره با گیم پلی نسخه های مختلف سری عجین بوده اند. البته بنابر گفته ی کپکام، شاهد تغییرات و تفاوت هایی در گیم پلی نسبت به نسخه های قبل خواهیم بود که البته کاملا عقلانی و قابل پیش بینی به نظر می رسد. هر چند اعمال همین تغییرات برخی از طرفداران قدیمی را کمی نگران کرده که ممکن است این نسخه از ریشه هایش فاصله گرفته باشد و در نتیحه آنها نتوانند آنطور که می خواهند و انتظار دارند، با گیم پلی و مبارزات ارتباط برقرار سازند. البته پس از نمایش اولین تریلر از گیم پلی بازی، خیال هواداران تا حد قابل توجهی برطرف شد و از شدت نگرانی آنها کاسته شد. چون انچه در نمایش گیم پلی دیدیم، ترکیبی از المان های جدید در گیم پلی و مبارزات، در کنار حفظ بسیاری از ویژگی‌های قدیمی گیم پلی این سری بود. البته بدیهی است که قضاوت از روی تریلر اصلا عقلانی و منطقی نیست و جخه بسا تجربه ی بازی، بسیار متفاوت تر از نمایش های نشان داده شده باشد.

مساله ای که هواداران تا حد زیادی به آن دل بسته اند، دست رباتیک و مصنوعی Nero است که قابلیت های مختلف و جذابی را ارائه میدهد و قابل شخصی سازی هم هست. همین ویژگی‌ها و کاربرد های متفاوت هواداران را امیدوار کرده است که تجربه ی گیم پلی Devil May Cry 5, جذاب تر و لذت بخش تر شود. در کنار این موضوع، گروهی به شدت به ویژگی‌ها و نکات اضافه شده مربوط به بخش مبارزات Dante چشم دوخته اند تا ببیند دستپخت کپکام در این زمینه چه طعمی خواهد داشت. نکته جذاب در مورد گیم پلی بازی، خوش رنگ و لعاب بودن ان است. استفاده از افکت ها و رنگهای مختلف و همچنین فنون ترکیبی، می تواند لذت تجربه گیم پلی بازی را بیش از پیش کند.البته در کنار این نکات امیدوارکننده و مطلوب باید به یک نکته هم اشاره کنم. هوش مصنوعی، مساله ای که کمی در تریلرهای بازی توی ذوق می زند و به نطر می رسید بازی در این جنبه مشکلاتی دارا باشد. امیدوارم سازندگان بتوانند مشکلات احتمالی را تا حد ممکن برطرف سازند و هوش مصنوعی دشمنان و به خصوص باس فایت ها را در حد مطلوبی نگه دارند. چون هر چقدر هم که گیم پلی بازی جذاب و سرگرم کننده باشد تا زمانی که دشمنان بازی حس و حال یک دشمن را به مخاطب القأ نکنند به تجربه ی بازیباز لطمه وارد می شود و مخاطب نمی تواند ان طور که می خواهد، از بازی لذت ببرد.

شیطان، گریان باز میگردد | نگاهی به بازی Devil May Cry 5 - گیمفا

گیم پلی بازی بسیار خوش رنگ و لعاب و جذاب به نظر می رسد. به خصوص از حیث بصری این امر می تواند از تکراری و یکنواختی گیم پلی بازی تا حدی جلوگیری کند.

نکته ی قابل تعامل دیگر، تعادل بین مبارزات تن به تن با استفاده از سلاح های سرد، و مبارزات از راه دور با استفاده از انواع سلاح ها و موارد این چنینی است. البته با توجه به ریتم بالای مبارزات بازی به نظر می رسد آنچنان وقت و فرصتی برای مبارزه از راه دور نباشد و بازیبازان اکثرا مشغول به مبارزه در فواصل نزدیک باشند. البته خب بدیهی است این امر تا حد زیادی به دشمنان پیش رو نیز بستگی دارد و دشمنان متفاوت، استراتژی ها و روش های مبارزه ای متفاوت را طلب می کنند. البته امیدوارم مکانیزم ها و و ویژگی های جدیدی را نیز در بخش های مختلف مبارزه شاهد باشیم تا بازی رنگ و بوی یکسان و تکراری به خود نگیرد.

دیگر مسأله ای که مورد بحث و تبادل نظر طرفداران است، باس فایت های بازی است. ناسلامتی با یک بازی Hack and Slash طرف هستیم و بنابراین، وجود باس فایت های جذاب، متنوع، چالش برانگیز و متفاوت بسیار حیاتی است. تنها نکته ای قابل تامل که فکر می کنم بد نیست اشاره ای به آن داشته باشم، نحوه مبارزه باس های بازی است. به شخصه امیدوارم علاوه بر تفاوت ظاهری، باس های بازی از لحاظ نحوه مبارزه و فنون مورد استفاده نیز، با یکدیگر تفاوت قابل توجه داشته باشند تا در هر باس فایت، حس و حال متفاوت و جدیدی به بازیباز منتقل گردد. در واقع باید گفت انتظار این است که نحوه مبارزه با تمامی باس ها دقیقا به یک شکل نباشد بلکه تفاوت هایی در جزئیات می بایست وجود داشته باشه و بازیباز مجبور شود یکسری استراتژی های جزئی در هنگام نبرد با هر باس فایت اتخاذ کند. اگر سازندگان بخش مبارزات باس ها را با دقت و کیفیت مطلوب و مناسب طراحی کنند، لذت مبارزه با هر باس چندین برابر خواهد شد.

شیطان، گریان باز میگردد | نگاهی به بازی Devil May Cry 5 - گیمفا

خدایی این کلت از لحاظ اندازه و وزن می بایست با تبر کریتوس برابری کند!!!

دیگر موردی که هواداران از بازی انتظار دارند. سیستم عمیق شخصی سازی و همچنین وجود المان های شخصی سازی است.موردی که تقریبا در تمامی عناوین امروزی در تمامی سبک ها به چشم میخورد و تقریبا هر عنوانی که در یکی دوسال اخیر عرضه شده است، هر چند کلی و محدود، اما از المان های نقش افرینی استفاده کرده است. در کنار این بخش انتظار یک سیستم جذاب و البته تاثیر گذار شخصی سازی نیز از Devil May Cry 5 وجود دارد. وجود اپشن ها و گزینه های مختلفی برای انتخاب شخصی سازی به طور دلخواه، و طیف وسع سلاح ها، لباس ها و تجهیزات تقریبا بسیار مورد انتظار است و همگان امید دارند تا شاهد وجود بخش های این چنینی در بازی باشیم

بخش بعدی که هواداران کمی دو دل و نگرانند در آن رابطه، خط داستانی و همچنین پرداخت شخصیت هاست. به‌خصوص بعد از اتفاقات و شخصیت پردازی متفاوت DMC: Devil May Cry, سوال های بیشماری در رابطه با داستان بازی، پروتاگونیست ها و انتاگونیست ها، پیچش های داستانی و مواردی از این دست وجود دارد. چیزی که کمی هواداران را به شک انداخته و کمی نگران کرده است، این است که این احتمال وحود دارد که داستان بازی غافلگیری ها و پیجش های بسیار غیر منتظره ای را به خود ببیند و این تغییرات ممکن است به مذاق گروهی از طرفداران قدیمی خوش نیاید. در واقع آنها از این واهمه دارند که کپکام و تیم نویسندگان Devil May Cry, دست به تغییری بزرگ و اساسی در زمینه ارتباط شخصیت ها و یا سرنوشت انها بزنند و این امر، داستان بازی را به سکلیی منفی متحول سازد. البته به دلیل اینکه اطلاعات منتشر شده از داستان بازی و شخصیت های مرتبط با آن بسیار محدود بوده، باید بگویم هر گونه قضاوت یا پیش داوری در این زمین کاملا غیر ممکن است.

شیطان، گریان باز میگردد | نگاهی به بازی Devil May Cry 5 - گیمفا

باید دید Devil May Cry 5 تا چه حد می تواند از حیث فروش، نمرات و همچنین جذب مخاطبان قدیمی موفق عمل کند.

سخن پایانی:

Devil May Cry 5, پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به عنوانی سطح بالا و مطلوب دارد. وجود شخصیت های قدیمی و خاطره انگیز، گیم پلی جذاب و سریع و خوش آب و رنک همگی نوید عنوانی لذت بخش را می دهند. البته صد در صد بازی با نقص ها و کمبود های مختلفی در جنبه‌های گوناگون مواجه‌ است. اما تنها کاری که می توان کرد این است که امیدوار بود که کپکام، از دل و جان برای توسعه و ساخت این بازی در این چند ماه باقی مانده تلاش کند تا انتظارات هواداران را به خوبی بتواند برآورده سازد. هر جند احتمال وقوع هر چیزی ممکن است…

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

شیطان، گریان باز میگردد | نگاهی به بازی Devil May Cry 5 - گیمفا
شیطان، گریان باز میگردد | نگاهی به بازی Devil May Cry 5 - گیمفا
شیطان، گریان باز میگردد | نگاهی به بازی Devil May Cry 5 - گیمفا
شیطان، گریان باز میگردد | نگاهی به بازی Devil May Cry 5 - گیمفا
شیطان، گریان باز میگردد | نگاهی به بازی Devil May Cry 5 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • مازیار گفت:

    ناموسا اون کلت خیلی خفن بود بدم نمیاد پس از انتشار این بازی با اون کلت به باس فایت ها شلیک کنم،این بازی پس از انتشار خود دماغ رقبای خود را به خاک خواهد مالید 😎

    • M.C گفت:

      DMC V نمی تونه در حد GOW ظاهر شه اینو همه می دونن. GOW متای بالای ۹۰ گرفت، با اینکه یه بازی بدون بخش مولتی پلیر ولی فروش خیلی خوبی هم کرد.

      • PERSIAN NAZI گفت:

        متا اصلا مهم نیست و شک نکن فروشش از گاد خیلی بیشتره چون پلتفرمهای بیشتری رو شامل میشه و برای تعداد خیلی زیادی اماده شده من تو سایت کپکام دیدم بیش از ۱۸ میلیون ثبت سفارش داشت و مثل گاد نیست که سونی از بارلوگ حمایت نکنه و بهش بد و بیراه بگن و در اخر بگن خیلیی ممنون که فرنچایزمونو نابود کردی.کپکام رو بازی حساب باز کرده و ازش حمایت میکنه چون قصد داره برگرده به نوک قله .قبل از این با مانستر هانتر موفق بود و حالا نوبت اینه و بعد از این ایول ۲ ریمیک و ایول ۸ نوبتشونه و بعدش ایول ۳ ریمیک و بازهم ایول ۴ اما این بار ۴K .اصلا درست نیست بازیهای مختلف که استیایلشون جداست رو مقایسه کرد

      • aliusa گفت:

        گاد فکریاش مثل انچارتد هست حوصله ادم سر میبره
        دویل فکری نداره جای اونیموشا خالیه پشت صحنهشو ندیدی اینقدر سخت ساختنش
        متای ۱۰۰ گاد بذار در کوزه ابشو بخور
        ساعت ارسال پست مال ۹ صبح ظهرها پست بدید مردم خوابن خوب

      • DanTe 1368 گفت:

        سینه سوخته دویل میکرای هستم وهمیشه هم احترام بازی محبوب گاد رو دارم”هیچ وقت هیچ کدوم رو سرتر از اون یکی نمیگم” چون هر دوتاشون به اندازه ی کافی به من روحیه دادن “شما هم هیچ وقت هیچ کدوم رو برتر از اون یکی ندونید

        • این انسایت کریم فقط دست فنون DMC هست داش تا فردا هم توضیح بدی واسش بازم به درد نمخوره. داداشم الیاس تو زبونش علف و مو در اومد بوخودا از بس که این جملهارو گفت و تکرا کرد اما بازم یعده پیدا میشن حرف اضافی میذارن

        • هم دویل می کری هم قاد برام محترم هر دوتاشونو دوست دارم از همون سال های انتشارشون یه حسه خوبی داشتم اصلنم فرق نمیزارم این خوبه اون خوبه شاهکاره یا نه این عناوین خاطره هایی دلچسب تو دفترمون هستن اونیموشا قاد دویل می کری دارکسایدرز …….

      • یعنی الکترو پاپ تو خودتو کلا با عکس پروفایل کریتوس و اسم سانتامونیکا هم جا بزنی بازم تابلویی 😐

  • M.C گفت:

    فک نکنم به تونه در حد GOW ظاهر شه،
    اینو از تریلراش می شه فهمید.

    • JJSTYLE36 گفت:

      چرا قیمه هارو میریزی تو ماستا؟چرا شیطونا رو میریزی تو خدایان؟
      میخوای الان مثلا باز گاد رو بدنام کنی؟ :-/
      الان مثلا باز میخوای بحث راه بندازی؟ :-/

      • M.C گفت:

        هر دو بازی ژانرشون H&S پس می شه مقایسشون کرد. تو فک می کنی چون تمشون فرق می کنه پس نمی شه مقایسشون کرد که اشتباهه.
        GTA با RDR2 رو هم می شه با هم مقایسه کرد چون ژانرشون یکیه. بعضیا میگن چون تمشون فرق می کنه پس نمی شه مقایسشون کرد که اشتباهه.
        درکل برای مقایسه بازیا باید به ژانرشون نگاه کنی نه تمشون.

        • JJSTYLE36 گفت:

          من نگفتم نمیشه مقایسه کرد میگم مقایسشون بی فایدس…از زمین تا آسمون فرق دارن گاد و دویل مخصوصا الان ک گاد سینمایی تر شده و دویل کمی به سمت نقش آفرینی بودن رفته

          • داش DMC نه سمط نقش افرینی رفته و نه نقشافرینی هست و نمیخادم نقش افرینی باشه اگه دیدی چنتا شخصیات از هرکدومشون داره اون فقط مود داخلی هستش که میتونی ازشون استفاده کنی و این لذت بازیرو بسیار بالا میبره در حدی که من الان انگاری رو اتش نشستم

            • JJSTYLE36 گفت:

              ۳ شخصیت داریم و “فک کنم” سازنده ها گفتن میتونیم شخصیت هارو بر اساس علاقه و استایل خودمون آپدیت کنیم؟

              • نه گلم توجه داشته باش ۵ یا ۶ شحصیتی قابل بازی اینو به کنار
                گفتم اگه فکر نکنی که دانته یا هر کدومشون در بازی حدود ۳ نوع یا شایدم بیشتر شخصیت داره یا رنگامیزی لباس داره! فکر نکن نقش افرینیه حتا معنی نقش افرینی نمیده.
                و میتونیم شخصیت خودمونو درست کنیم اره اما نقش افرینی نیست نش افرینی بر گیم پلی و اسلحها اثر داره :rose: و باید داشته باشه.
                میدونی دیگه مثلا شمشیر عوش میکنی یک شمشیر میذاری هم نوع اما با ایتم های قویتر
                یا زره عوض میکنی قویتر و ضعیفتر میخری میفروشی وغییره…
                کمپانی کبیر Capcom بر روی ساختن DMC مسلطه و این بارم همه چیرو جلوی چشممون گذاشت.
                عمق و بزرگی DMC در مراحل خاص و زیادش هست و در شخصیتاش که هر کدومشون یک راه خاصی داره و متبط به یک دیگر هستن و در تکنیک هک اند اسلشیش که هم خاص وهم متنوع هست و در تنوع اسلحها که هر کدوم از اسلحهاش یک دنیا کمبو داره وغییره… و برای همین قرار کاملترین و بزرگترین باشه
                از نظر گرافیک و خوشکلی بازی هم دیگه حرفی نیست! بهترین و برترین فنسیگ دنیا نیشه.

                • JJSTYLE36 گفت:

                  خب دیگ ی چشمه هایی از نقش آفرینی توش داره منم ک نگفتم نقش آفرینیه دوست عزیز
                  بهرحال جزو بازی های مورد انتظاره

                • تعریف نقش آفرینی اینه الان ؟
                  “میدونی دیگه مثلا شمشیر عوش میکنی یک شمشیر میذاری هم نوع اما با ایتم های قویتر
                  یا زره عوض میکنی قویتر و ضعیفتر میخری میفروشی وغییره…”
                  لطفا اگه میخای جوابی بدی تا اخر کامنت رو بخون!
                  داداش گلم این یکی از ۱۰۰ ها المان های بازی های نقش آفرینی هست … الانم سریع خرده نگیر که طرف فکر میکنه فیلسوفه ! نه فقط بخون مطلب پایین رو که مینویسم تا با این سبک بیشتر آشنا بشی!
                  تعریف خود سبک یه چیز دیگس:
                  Role Playing Game که به اصطلاح RPG و یا نقش آفرینی میگیم در واقع به صورت لغوی یعنی در نقش کسی بازی کردن اما این تعریف خیلی ساده انگارانه هست!
                  سبک نقش آفرینی خودش به چندین دسته متفاوت تقسیم بندی میشه
                  مثل نقش آفرینی اکشن ،چند نفره کلان ، تاکتیکی …
                  تعریف جامع و کاملش به این صورته :
                  “”یک بازی نقش افرینی، بازی ای است که در آن، تحول شخصیت یا شخصیت هایی که پیوسته در داستان حضور دارند، توسط خود بازیکن به واسطه ی انتخاب هایی با پیامد هایی جداگانه شکل می گیرد.”
                  یعنی چی ؟
                  یعنی اقا بازی با خیلی از NPC هایی که داخل بازی وجود دارند کار داره !
                  یعنی آقا بازی خیلی روی انتخابات حساسه !
                  یعنی آقا LEVEL زنی و تحول شخصیت و بالارفتن ارقام در stats هر شخصیت که ما کنترلش میکنیم وجود داره و یکی از مهم ترین و تعیین کننده ترین عوامل RPG بودن همینه !
                  محیط بازی بنا بر تعریف بالا خیلی بزرگ تر از بازی های معمولیه!
                  گشت و گذار آزادانه اغلب در بازی وجود داره !
                  پس به کدام بازی ها ما RPG میگیم!؟ بیشتر مواقع به بازی هایی که همه این ویژگی ها و تعریف بالارو در خودشون دارن به اصطلاح به نام RPG میخونیم که قطعا DMC اینگونه نیست و شاید یسری المان های RPG رو در خودش داشته باشه مثل GOW که فقط از المان های سبک بزرگ RPG بهره برده بود …
                  برای درک بهتر موضوع میتونی به بازی DOTA 2 نگاهی بندازید که جزوه بازی های چند نفره (آنلاین ) حساب میشه یا عنوان Witcher 3
                  امیدوارم مفید باشه چون سبک مورد علاقه خودم این سبکه خالی از لطف نبود یکم توضیح کامل تر درموردش چون ما بازی هایی داریم که میتونی توش آیتم عوض کنی ولی نقش آفرینی نیستن!

                • JJSTYL31
                  سلام داش رنگ امیزی لباسا چیز خاصی نیست که مثل مود میمونه
                  وقتی میری قبل از این که وارد مرحله میشی میزنی امادش میکنی و در داخل خود مرحله چنین چیزایی وجود نداره. اصلا طرف نقش افرینی نیست که میگی: یچشمه گرفته. خود مود گرفتن برای بازی یا همون ماد هم تقریبا این شکلیه ولی از ماد شخصیتها بدم میاد.
                  خلاصه خیلی دوره از این حرفا :yes: درواقع دوست دارم DMC همه چیزش اوکیتری باشه :rose: :heart: هر چی که Capcom صلاح بدونه اون درسته. اما مثلا من دوست دارم برای تنوع همون بازی DMC باشه اما با دنیای اپن ورلد خیلی حالت خوبی میگیره :rose:
                  ————————————————————————-
                  Amirdt2
                  منم نگفتم نقش افرینی فقط همینه! وبس گفتم اگر چنین چیزایی داشت نقش افرینی حساب میشه فازت چیه!؟ که اومدی فقط اشکال گیری میکنی در حالی که هیچ اشکلی تو کامنتامون نداریم.
                  چرا اینجوری فکر میکنی؟ که باید اشنام کنی با دنیای RPG در حالی که من WOW و TW فنم و تو این سبک چیزی جز این دوتا قبول ندارم از اسم پروفایلم یعنی دیگه باید بدونی 😐
                  ((نکته مهمتر DMC این چیزایی که داره رنگ لباس و اینا اصلا داخل مرحله اجرا نمیشه هخ بیرون مرحله هستش حاظر میکنی و میری بازی میکنی نه قدرتش عوض میشه و نه چیزی حتا میتونی ۳تا شخصیت دانته رو داشته داشته باشی فقط با انواع لباس و این در داخل مرحله اجرا نمیشه! این فقط قبل از وارد شدن به مرحله هستش!)) و این یعنی خود مود یا همون ماد شخصیتی هستش اما این نوعش مجهز از طرف خود شرکت هستش.
                  من بعد فن DMC کبیر عاشق TW1 2 3 و WOW فنم هستم اینم باید از خود اسم پروفایل اکانتم تشخیص بدی و لزومی به این همه حرف زدن نداره.
                  میخاستم بهت بگم مرسی و ممنون اما مشکل اینجاست که فکر میکنی این چیزارو نمیدونم هخ
                  کامنت پاییتیت هم بتر از این نوشتی جوابی که باس میدادم بهت دادم. موفق باشی

            • PERSIAN NAZI گفت:

              یاد اون قسمت DMC4 افتادم که دانته رو دم هیولای اتشین نشسته بود و خودش رو باد میزد

            • داداش یا حرف خودتو قبول داری یا نداری دیگه …
              چرا توجیه میکنی شما یه حرفی زدی منم جوابتو دادم ….
              بعد عوض کردن لباس میشه ماد ؟؟؟
              داداش من بخام گیر بدم باید به خیلی از حرفای شما گیر بدم ولی مگه قصد من اینه که گیر بدم و بگم اقا دارید اشتباه میگید ؟!؟؟قطعا من انقدر بیکار نیستم ! … من فقط بهتون توضیح دادم که بازی های rpg چی هستن …
              دلیلی نداره شما ویچر بازی کنی و بشناسی بازی های rpg چه نوع بازی هایی هستن ما بازی هایی داریم که شما با نگاه اول فکر هم نمیکنی این بازی در سبک rpg باشه ولی هست فقط ویچر که سبکش rpg نیست یا wow!!بازی هایی داریم که ایندی هستن و اتفاقا نقش آفرینی فوق العاده ایی هم به حساب میان ! گفتم سبک خیلی بزرگیه ! من توضیحشو دادم که اگر خواستید مقایسه ایی بکنید و یا جواب کسی رو رد کنید با تعریف درست حرف این دوستمون رو رد کنید .. نه که بگید نقش آفرینی عوض کردن لباسه!
              موفق باشی :heart:

              • تا ۱۰ ده شب کامنت بذاری منم هستم 😐
                ماد یا همون مود شخصیت وقتی میخای برای DMC4 SE شخصیت عوض کنی برای هر کارکتوری ۲تا شخصیت داره و این مود داخلی حسابه که خیلی عالیه و بعضی گیمرا برای این که شخصیت دیگه ای داشته باشن میرن مود دانلود میکنن همون شخصیتها با رنگای مختلف مصلا همون لباس و اسلحهای دانته اما با رنگ مختلف بعضی از مودها هم فرم لباس رو عوض میکنن که اونش پولیه باید بری از سایتای مختلم بگیری و نصب کنی.
                DMC5 اینبار ۶ تا شخصیت بهمون داد و اگه بخام دانته انتخاب کنم بهم ۳ستا کرکتور میده هرکدوم دوس داشتم خودم با دست خودم رنگامیزیش میکنم و وارد مرحله میشم. وقتی خبری از بازی ندازی تا یم سال واست توضیح بدم هم نمیگیری چی بهت میگم.
                اینم سوال اولت
                اگه گفتمت TW و WOW فن هستم یعنی کاملا با عالم RPG اشنایی دارم من جز این دوتا بازی هیچ RPG در حدشون نمیبینم الانم منتظر سایبرپانکم.
                دوستمون خیلی وقته میشناسم ردش ندادم چون میدونم گیمر واردی هست واسش بطور خلاصه توضیح دادم و خودشم منو فهمید.
                TW ویچر
                DG دراگون اج
                AC اساسین کرید
                WOW
                Fable Legends
                GTA
                Dark Souls
                Skyrim
                Zelda
                این فقط یقسمتی از RPG هایی که رفتم. همچنین موفق باشید :heart:

      • Ultimate گفت:

        دکتر jj تو خودت همه جا بحث راه میندازی .. هنوز فن بازی و ترول بازیت یادمون نرفته .. بعد از بقیه طلب کارم هستی؟! .. جالبه

        • JJSTYLE36 گفت:

          گل فیک من وقتی شخصیت دکتر jj ساخته شد شما هنوز اکانتت ساخته نشده بود
          همونطور ک ب رام گفتم(شایدم خودتی پس دوباره میگم) من غیر ۲ مورد هیچ وقت بحث راه ننداختم من جواب میدم درصورت نیاز و وجود حوصله
          تقاضای تایید…جدیدا سیستم تایید خیلی جالب کار میکنه

      • من به تو میخندم نه به این میدونی چرا ؟ 😐 خودتو کشتی باو اصن اون گیمر نیست و هیچ فرنچایزی نداره که تو دلش اول باشه اون وقت روش ریپلی میکنی 😐
        یک موجود زنده هم از کامنتای این کاربر راضی نیست علتش دست خودش نوبی و نوب بودن و هر شخصی بهش گیر بده یا رو کامنتاش اتکال کنه یعنی نوبتره :rose: :heart:

    • NAJI گفت:

      درسته از تریلرهاش معلومه نمیتونه در حد و اندازه خدای جنگ خراب کنه چون بازی رو نقش آفرینی نکردن.

  • sarfaraz گفت:

    توی این سبک میشه دو تا از رقباش رو نام ببری :heh:

  • M.C گفت:

    راستی چرا Forza Horizon 4 با Football Manager 2019 کرک نمی شن؟ نکنه پلیس اینترپل بچه‌های هکر رو انداخته پشت میله‌های زندان؟

  • srhz گفت:

    ورجیل تو بازی باشه از من نمره ۱۰۰ میگیره

  • Nomercy گفت:

    حتی اگه متای زیر ۷۰ هم بگیره نباید از دستش داد و باید تجربش کرد…کی میتونه Dmc بازی نکنه اخه
    خداروشکر بازی انحصاری هم نیست که سرش بخاد دعوا بشه :blush:

  • Be_haan گفت:

    هر موقع از این بازی مقاله یا خبر یا هر چیزی دیگه ی که میاد قلبم به طپش میوفته :chic: نمیدونم شاید اون روزی که بازی منتشر بشه سکته کنم :hypnotized: :inlove:

  • a.r.t گفت:

    قطعا بازی موفقه
    باید دید چقدر موفقه
    یک ساعت تو این بازی کمبو زدن به کل دنیا میارزه
    کدوم بازیه که هر کمبو شو باید ۱۰ دقیقه حداقل تمرین کنی (البته غیر mk 😉

  • marilyn گفت:

    خیلی هم عالی دلم واسه یک هک اند اسلش پراز هیجان تنگ شده بود گاد اف وار که این سبک رو زد کنار

  • EMILY23 گفت:

    امیدوارم گمپلی طولانی و پر هیجانی داشته باشه

  • PlayDead گفت:

    ایول دقیقا زدید وسط خال اقای زاهدی :yes: چهره جدید دانته خیلی شبیه کاوانیه 😀

    • دانته شبیه خودشه DMC2 و DMC4 که DMC5 بین این دو نصخه قرار میگیره میتونی به عکسای دانته یک نگاهی بندازی به ترتیب
      ۱(DMC manga) 2(DMC 3) 3(DMC1) 4(DMC anime) 5(DMC4 5 2)
      و به این ترتیب میفهمی دانته چهرهاش یکیه از کوچیکی تا بزرگی و اخرین نسخه DMC2 تا الان حسابه و دیگه کسی نمیدوه داستا بعد DMC2 قرار از چی حاکی باشه

  • vafadar گفت:

    گرافیک وحشناکی داره خیلی بالاس

  • ArmaaeeL گفت:

    او شخصیتی نیمه انسان-نیمه شیطانی دارد.
    یه سری دوستان که البته نمیشه خرده ایی بهشون گرفت به اقتضای سن و سال کمشون فقط نسخه ی ریبوت رو بازی کرده بودند عرض میکردند Eva مادر محترم دانته و ورجیل یک فرشته هست و از اون جالب تر دوستانی بودند که ادعای بازی در تمامی کنسول هارو داشتند و با گفتن جمله ی بیا تلگرام عکس از کارت ملیم بهت بدم سنم چقده از اون دوستان به حمایت بر میخاستند. در ادامه لینک منبع رو قرار میدم و توجه شما رو به پروفایل هاشون که دانته و ورجیل هست حتی جلب میکنم.
    https://gamefa.com/478778/devil-may-cry-5-playable-demo-gamescom-2018/

    • سلام دوست عزیز
      بله کاملا درسته دانته نیمه انسان-نیمه شیطان
      نسخه سال ۲۰۱۳ اصلا داستانش ارتباط نداره با بقیه، چون توی دنیای موازی روایت می شه..

      • AXEL STONE گفت:

        اقای زاهدی اصلا کلا فرق میکنن این DMC اصلی با ریبوت حتا دنیاشون هم فر میکنن اما ریبوت یک ریشه داشتانی خوبی داره بعضیا استفاده میکنن حتا اقای اقابابایی هم استفاده میکنه از این که دانته نیمه شیطان و پری هست (کاملا این موظوع طبیعیه یک بخش داستانی کوچکی هست که عاشقانه بعضیا به کار میبرن) وگرنه همه میدونن دانته شیطان و انسانه

    • AXEL STONE گفت:

      قبلا واست توضیح دادم گفتمت فر وقت دلت بخاد بگو ایدی تلگراممو بهت بدم از رنگام هرجور دوست داشتی واست فیلم میگیرم.
      گفتمت این فسمت که استفاده میشه برای شیرن کردن داستان هست
      چرا فکر میکنی فقط تو میتونی DMC بازی کنی و فکر میکنی فقط تو درک میکنی DMCرو؟
      خوب ترست از چیه مگه دختری که نمیای؟
      بیا این ایدیم بفرما @GACKIE اگه نمیخای بیای پس دیگه هی این موضوعو تکرار نکن

    • توم مریضی به یک موضوع گیر دادی اصلا فن DMC نیستی هخ دلیلشم هست. اگه هستی و باشی لاقل به هم فنات اخترام بذاری و بیخال بشی که داستان چیه و هوای عاشقان و هوادارانو داشته باشی. بجای کلو کلنجار! اما تو جز این موضوع هم چیزی نداری واسمون

      • مسئله اینه که باید یاد بگیرن بعضیا وقتی سنشون به بازی های قدیمی قد نمیده و یا بازی رو تجربه نکردن و به هر دلیلی داستان اون رو متوجه نشدند اظهار نظر نکنن و نیان فلسفه بافی بکنن که آقا من خدای dmc هستم مادر دانته هم فرشتس!!!! دیگه بر کسی که بازی رو تجربه کرده پوشیده نیست این قضیه که مادر دانته یه انسان بوده و نسخه ی ۲۰۱۳ هیچ ربطی به نسخه های قدیمی نداشت …
        فن بودن چیز بدی نیست ولی وقتی فن یه بازی هستی باید اطلاعاتت حداقل از کسی که فن اون بازی نیست بیشتر باشه نه که روی اطلاعات غلط خودت پافشاری کنی !

        • هروقت یاد گرفتی با ادب حرف بزی و با اکانت اصلیت بیای مئدبانه حرف بزنی اون وقت جواب تو میدم من با DMC زندگی گردم عجبش چیه هر فردی به یک فرچایزی علاقی خاصی داره با یک فرنچایزی بزرگ شده که من با DMC بزرگ شدم.
          ما هم میدونیم DMC اصلی یدونه ریبوت dmc داره که خدام نکنه عضو DMC اصلی باشه
          بیشتر از این بات طول نمیدم شخصیتم اجازی اینو نمیده!

          • :rotfl: شخصیتم اجازی اینو نمیده!
            خب من همین الان هم متوجه سنتون شدم دوست عزیز و مشکلی نیست …
            من هیچ مشکلی تو کامنتم نمیبینم و در کمال ادب جوابتونو دادم! کسی هم در مورد شما صحبت نکرد شما اومدی از اون دسته از دوستان دفاع کردی منم جوابتونو دادم … جالبه که جوابی ندارید بدید و بهونه های مسخره میگیرید ! (اکانت اصلیت ) خندت نمیگیره خودت ؟ اینجا همه منو میشناسن ! اگه شما دوتا اکانت دارید من انقدر بیکار نیستم که اکانت دیگه ایی ساخته باشم .. از حرفی که میزنم ترسی ندارم و هرجا هم بخای باهات بحث میکنم !
            سر rpg که هم به قول تعریف خودت : لباس عوض کردنه ! جوابتو دادم که بدونی این سبک چیه !
            وقتی میخای جواب کسی رو بدی و حرفشو نقض کنی نمیشه رو هوا حرف بزنی که باید اطلاعات درست بدی بگی به این دلایل !
            دیگه بیشتر طولش نمیدم موفق باشی داداش …

            • جالب اینجاست میخای بهم یاد بدی که RPG چیه اونم با منت در حالی که کامنتم هیچ اشکالی نداره. باو ناموصا خندم میگیره و وقتی میبینی نمیتونی اشکال بگیری بعدش میزنی به حرص خوردن.
              والله تو از بیکار هم بیکارتری که اومدی میخای بهمون RPG رو یاد بدی فکر نمیکنی اسکلانس؟ همون جوری که فکر میکنی همه تورو میشناسن به عنوان ترولی میشناسن و نه چیز دیگه گرافیک بصری DMC بهترینه خو حرص هم نخور.
              ناجی سونی H&S بود و هست حرص نخور.
              هم H&S HNS و هم RPG فنم بازم حرص نخور.
              وقتی بهت میگم WOW بازم فکر کن دیگه چقد ادم احمق باشه به یک WOW باز میخاد بگه RPG چیه دوما من بصورت خلاصه گفتمش: “میدونی دیگه که RPG شامل این اشاء و امکاناتی هست” تو پریدی وسط اومدی بهم RPG رو یاد بدی جدی جدی شوخیت گرفته!؟ شوخیت گرفته اره!؟ چیزایی که توی DMC هست چشمه از RPG نگرفته که اون رفیقمون میگفت یجوری گرفته چون اصن انجام رنگامیزی لباسا و عوض کردن لباس شخصیتا گفتمت: و گفتمش: که در داخل مرحله اجراب نمیشه بیرون مرحله قبل از این که وارد مرحله بشی و این یعنی مود یا همون ماد هستش اما بصورت حرفه ای از شرکت هستش تا دیگه کسی نره بازیرو خراب کنه! با مود گرفتن چون واقعا با مود بازی خراب میشه چیزی که در خود بازیه یچیز دیگست.
              هیچ حرفیم نداری که من اشتباهی دارم یا من بلد نیستم که اومدی یادم بدی و از این حرفا. هخ من از یاد گرفت و یاد دادن مشکلی ندارم اگه خوب و بدون منت حرف میزدی اون وقت میتوستم ازت دوستانه تشکر کنم! اما وقتی که وارد بحث میشی و با منت حرف بزنی و میخای مارو یاد بدی این اصن تو دید ما نیست.
              چند باری بهت احترام گذاشتیم خوب اما از اولین کامنتت که نوشتی به صورت مسحره کامنت گذاشتی

  • Senatorbigy گفت:

    چه شود :inlove: به به :inlove: دست پخت نسل هشتمیه capcom عزیز و بزرگوار تو سال میلادی بعد :inlove: tnxXx 😉 tnXxx

  • این نسخه عالیی میشه هم گرافیک بالاست هم موسیقی جذابی داره هم گیمپلی خوبی داره هم شخصیت پردازی عالی انشالله که داستان قوی و درگیر کننده ای داشته باشه در کل انتظار متای ۸۶ به بالا رو براش دارم . ولی فقط دانته نیرو هم خوبه ولی فقط دانته

  • AXEL STONE گفت:

    اقای زاهدی قیامت نزدیکه؟ که یک پیش نمایش گذاشتین واسه DMC ؟ فکرمیکردم هیچ وقت این اتفاق نمیفته اخه فقط سلاطین انحصاریارو میبینید با RPG ها و دیگر بازیا شلغم :rose: :heart: حقیقتشم همینه الان دیدم که یک پیش نمایش گذاشتین اصلا فکرشو نمیکردم.
    در کل خیلی ممنونم :rose: :heart: هنوز نخوندم میخونم بازم با ریپلای نظرمو برای بار دوم ثبت میکنم مرسی :rose: :heart:

    • aiHan گفت:

      الیاس تا فردا وقت میذارم که اگه اون افراد فرا و فراتر از عقده ای کامنت گذاشتن اون وقت حق با شماست و عقده ای نیستن و راستی راستی ارزش دارن بهشون بگی دوستم عزیزم و داشم دیگه بهتر از این واست ثابت نمیکنم و بهتر از این راه هم پیدا نمیشه اصلا!!!
      :moon:

    • AXEL STONE گفت:

      مرسی اقای زاهدی حرفی ندارم بیشترین چیزارو داداشم ایهان گفت دیگه من چیزی توی گزینهام ندارم تا بگم و با حرفایی که گفته خیلی موافق هستم.
      اشتباه نکنین DMC تصویر ممتازی داره و این دیگه برمیگره به خود شما اما دوتانی هستن که محو گرافیکش شدن.
      اره درسته RPG نیست اما خیلی خوب CAPCOM کارشو انجام داده واسمون و خیلی ازش راضی هستیم که بازم بعد ۱۰ سال یم بافتی داده به بازی که از پشت تریلر دمویی هم میتونین حسش کنین.
      از این همه مهمتر هر چیزی که دیدیم هر تریلری که دیدیم فقط از دموی DMC بوده ونه چیز دیگه یک دمو به گفتهای کپکام دمویی قابل بازی تا ۷۰/۱۰۰ خوب این یعنی باید منتظر نصخه اصلی بمونیم تا از اب در بیاد.
      من نظرم اینه رو دست خیلی از بازیای انحصاری میزنه بخصوص در گرافیک بصری بازم هم نظرم خودمه و هم نظر خیلی از برادران هم فن هست. بدرود

  • امیدوارم اون حس و حال نسخه های کلاسیکش برگشته باشه ❤️

  • mahdi 2004 گفت:

    خدا کنه Vergil هم تویه این بازی باشه :idk: :yes:

  • مرسی از این تیتر پیش نمایش اقای :sun:مصطفی زاهدی غزیز:rose: از مقدمه.ی این تیترتون هم خیلی خیلی خوشم اومد در واقع خیلی منتظر این تیتر بودم و بودیم من و دوستان و بلاَخص برادرام فنون DMC :sun: اما در بارش چیزی نگفتیم. بخاطر این که دوست نداریم توی کار دیگران دخالتی داشته باشیم علاوه بر این نکته یه بار هم به اقای :sun:سعید اقابابایی عزیز:rose: گفتم که منتظر یک شاهکاری از دست گُلتون هستیم اما جوابی نگرفتم.
    بعدش در یکی از پستای خبری DMC:sun: یه بار الیاس:rose: جان که هم از ناکامل بودن تریلر ناراحت بود بهم گفت که: داداش چرا گیمفا راجب DMC چیزی نمیگه نه انالیزی نه پیش نمایشی اینارو که هیچ! بعد خبرش هم ناکامله؟ووو…؟ بعد با چنتا جمله.ی نمکدار گفتمش: بیخال باشه و اشکالی نداره.
    اینارو گفتم که بدونید و خبری داشته باشید که خیلی منتظر چنین تیتری فقط! از گیمفا بودیم واقعاً مرسی تشکر اقای زاهدی عزیز :rose:دست گُلتون:rose: درد نکنه دارم ادامه میدم خوندن این تیترو وقتی تموم کنم بازم یک بار دیگه کامنت میذارم درباری بقیه مقاله:heart::rose:.

    • سلام
      دوست عزیز خیلی.ممنون، لطف دارین

    • در ادامه مرسی در واقع من دیگه حرفی واسم نمونده!
      به علت اینکه چیزی که میباید در بارش بپردازم دیگه برادرای هم سیبک و هم فنم خودم یعنی همان فنون DMCیه کریم تمامی نکات لازم رو بیان کردن. بخصوص داداشم ایهان King aiHan و الیاس AXEL STONE و یاسین Geralt age تنتون سلامت باشه انشالله برادرا.
      در زمینه.ی گرافیکی هم خوبیت نداره که بخام در بارش چیزی بگم به علت اینکه این اشیا و نکتا بیجا اصلاً و ابداً از محبوبیت بزرگه DMC:sun: کبیر کاهش نمیدن همه میفهمیم و دانایی این رو دارم که بزرگترین و گرافیکیترین بازی حتماً و حتماً فرداش یک شرکت دیگه ای رو دستش میزنه و خاهد زد ما هرگز نگفتیم DMC:sun: بهترین گرافیک رو داره فقط گفتیم گرافیک بسیار خوبی داره که هیچ کی و کسری از بهترین.ها نداره! و این مایه.ی احترامه❤️.
      با این که از این موضوعه ناخوش زیاد خوشم نمیاد که DMC4:sun: و DMC1:sun: ارباب کیفیت بودن اما اگر در باره این موضوع بخاییم بپردازیم من یا برادران با وجدان و با انصاف و عاقلانه بپردازیم! *این بار Capcom:sun: کارش رو مثل قدیم برای ما ثبت کرده دقیق مثل DMC1:sun: و DMC4:sun: که در زمان خودشون یک نسخه.هایی مهیجی! بودن از این فرنچایز بزرگ و کبیر DMC که این بارم نوبت DMC5:sun: رسیده و با خاند این مطلب خبری از دست گل اقای سعید حلاجیان عزیز:
      https://gamefa.com/512135/designing-devil-may-cry-5-characters-took-more-time-than-a-live-action-film/
      فهمیدیم که باید منتظر شخصیت.هایی باشیم که با حرکات و تعامل طبیعی و صد طبیعیتر و حتی در حد گریانه باشیم و این دلالت داره بر داشتن یکی از بهترین و برترین هنر گرافیکی بسیار زیبا و طبیعی در شخصیت.ها که همین نکتش هم یک غنیمت حساب به شمار میاد❤️
      بازم ممنون مرسی از پاسخ گوییتون اقای زاهدی و از این که برای DMC :sun: تیتر پیش مایشی نوشتین خیلی خوشحالم گرچه نظرات شخصیتون رو نوشتین یعنی داخل تیتر نوشتین اما باز هم خوشحالم❤️ بلخره پیش نمایشه و داخل پیش نمایش به هم دیگرو توجیه میکنیم و خاهیم کرد. چه ادمین به کاربر و چه کاربر به ادمین: موفق و مؤید باشید:heart: .

  • دوستان چطوری میتونم با اینترنت همراه اول شبانه رایگان بگیرم با سرعت بالا و اینکه میشه بازی باهاش دانلود کرد میخواستم ببینم دوستان چطوری اینکارو میکنن ممنون میشم پاسخ بدید

  • DanTe 1368 گفت:

    بیا دیگه لعنتی” حالا ببین زودتر میاد بعد از۱۰ سال انتظار” هیداکی دیگه شورشودراورده” در حدی که dmc 2013 اومد گند زد به افکارمون دویل ۵ هنوزم نیومده

  • aiHan گفت:

    شب:moon:گُل
    اقای زاهدی خیلی ممنون بابت این که فرمودین: (Nero با Sparda, پدر Dante و Vergil نسبت خانوادگی دارد و به همین دلیل، با Dante نیز خویشاوند است.) به جای این که بفرمایین: (که نرو پسر ورجیل هست)
    دست خوش درستشم همینه ممتاز:star:
    راجب این جمله زیباتون: “به نظر می رسد نقش Nero در داستان بازی و وقایع مربوط به آن، بسیار مهم و حیاتی باشد. با توجه به محبوبیت Nero, و روند داستانی بازی، بعید نیست در اینده شاهد Spin off این سری باشیم که رأس ان Nero باشد. پتانسیل بالقوه Nero بسیار بالاست” باید بگم بلاشک اقای زاهدی همون طور که برای ورجیل کبیر یک بازی مبالی ساختن و بازم کلی طرفدار کسب کرد
    پیش نمایش خیلی خوب و بسیار زیبایی بود تشکر ممنون ببت زحمت های گلتون به امید موفقست.

    • aiHan گفت:

      و اما راجب این این نکته اقای زاهدی
      ==============================
      (برویم سراغ مباحث گرافیکی بازی، آنچه مشخص است این است که نمی توان گرافیک هنری-بصری سریDevil May CryD را در زمره برترین ها و باکیفیت ترین ها در هر دوره قرار داد و این یک حقیقت است. اتفاقی که در این نسخه هم شاهد ان بوده ایم و با استناد به تریلر ها و نمایش های بازی، و تجربه ای که از کپکام سراغ داریم، باید گفت باید در بهترین حالت شاهد یک گرافیک هنری خوب و قالب قبول و دلچسب باشیم. نه بیشر)
      ==============================
      چطور فکر میکنین که از بهترین گرفیکها و گرافیکهای هنری نسل نیست!؟ در حالی که این همه تریلرایی که دیدم فقط از نسخه ی دمویی بوده! ین یک دلیل! و دلیل دوم! اصلا خود کپکام برای چهری شخصیت های DMC یک استدیویی به نام ۳Lateral استخدام کرده که چهرهای شخصیت هارو قرار طبیعیتر بر روی ۴K و ۶۰F در بیارن
      به قول و فرمایشای سر دسته ی ۳Lateral یعنی آقای اوکابی: این کا برای شرکتها بسیار سخت و ازار دهنده و تا حدودی ناممکن میباشد!.
      پس این بار باید بدونید اقای زاهدی گرافیک Devil may cry 5 قطعا از بهتری و خوش گرافیک ترین های نسل میشه فرقی نمیکنه که H&S باشه یا RPG جهان باز . یا واسه این که اون فلان بازی چون RPG جهان باز هست یعنی بهترین گرافیک رو داره! اگه دقت کنی بازیای RPG همه مپ هاشون هم سان و هم قد خود نیستن!
      من دارم میبینم گرافیک DMC هیچ گونه کمی نداره و تا دیروز خبر عضو شدن این ۳Lateral استودیو رو دیدم دیدم دیگه نور علی نور شد!
      در بار هوش مصنوعی بازی هم یکم بپردازم کامت خیلی طولانی شد: خوب خوش مصوعی دیگه باید چقد یک nPC فرز باشه خوب nPCی دیگه اگر باس هم باشه بلخره با ترفیع ترجه سختی معمولا هوش مصنوعیش بالاتر رفته و فرزتر از قبل میشه! زیادم کَنه باشه اعصاب خورد کن میشه مثل BLITZ اگه برای DMC حرف از هوش مصنوحی شده فقط و فقط برای تینه که قرار دو نفری افلاین بازی رو شروع کنیم برای مثال: دانته و لیدی و تریش اما نه به صورت PVP و دو نفری انلاین هم داره دقیقا مقل اپشن RE6 و کاملتر و مجهزتر.
      بازم تشکر از این پیش نمایش ممنون درک میکنم بلخره پیش نمایشه.

      • اول خوبه که کمی در مورد گرافیک فنی و هنری مطالعه کنید و اطلاعات خودتون رو در این زمینه بالا ببرید تا متوجه بشید که گرافیک فنی به چی میگن و گرافیک هنری به چه میگن! اومقع میتونین مقایسه کنید و تازه بفهمید که dmc با وجود فوق العاده بودن گیم پلی به هیچ عنوان در زمینه ی گرافیک حرفی در برابر بازی مثل RDR2 یا GOW نداشته و نخواهد داشت … با اینکه بازی داره سعی میکنه گرافیک هنری و فنی خوبی ارائه بده اما قطعا در زمینه ی هنری و بصری باز هم با توجه به نمایش هایی که دیدیم چیز غیر عادی نیست و مثل RDR2 شما نمیگی ” یا خدا این بازیه ؟ یا واقعیت ؟! ” و باز هم باید توجه کنید که هدف DMC همیشه گیم پلی روان بوده نه گرافیک شاهکار!
        “یا واسه این که اون فلان بازی چون RPG جهان باز هست یعنی بهترین گرافیک رو داره! اگه دقت کنی بازیای RPG همه مپ هاشون هم سان و هم قد خود نیستن!” قطعا دلیل نمیشه یه بازی RPG جهان باز باشه گرافیک فوق العاده ایی داشته باشه ولی بازی های RPG جهان باز زیادی داریم که گرافیک های فوق العاده ایی در زمان خودشون داشتن یا دارن !
        witcher 3 ، rdr2 از همین قبیل هستند یا بازی dragon age inquisition

        • aiHan گفت:

          کی بهت گفته RPG جهان باز یعنی بهترین گرافیک؟ فکر میکمی چون جهانه بازی داره یعنی گرافیکیتر و کامل بودن هست؟
          میخای قانع بشی حله نمیخای قانع بشیم کسی مجبوت نکرده ادامه بدی
          من تصور مبارزات DMC5 کنا مبارزات GOW2018 میذارم و تصویراشون رو هم نشونت میدم که بفهمی کی گرافیکش بالاتره و هیچ ربطی به اوپن ورلد و غییره نداره!
          خودم هرچی ویچره بازی کردم خوب که چی؟ میخای بگی ویچر بازی؟ ویچر۴ برای این بازیایی که نام بدردی هیچ حرفی نمیذاره خودم ویچر فنم و به CDPR و عناوینش علاقه مندم
          میدونی سال ۲۰۰۸ DMC چه گرافیکی داشت برو عناوین سال ۲۰۰۸ رو ببین و حتما DMC4 2008 رو با PC! بازی کن! تا بدونی کپکام برای DMC چه گرافیکی انتخاب کرده بود حتما گرافیک DMC1 رو ببین در سال ۲۰۰۱ چه معجزه ایه!!!
          اگر دنبال گرافیک نبوده ۱۶ بیتی نیداد بازیرو واسمون یا ۲D دوبعدی مثل میگامن دیگه نیای گاد گاد کنی اصلا حوصله بحث باهاتون دارم چون شماها چیزی چز چرافیک نمیدونین.
          DMC کاملترین و بهترین و برترین میشه چون در تمام زمینهاش رطبه ی خیلی خوبی داره و در بعضی زمینهاش فرا عالی مثل گیم پلیش که یک دنیاست برای ما وسلام ختم کلام

        • AXEL STONE گفت:

          اها یعنی چون اپن ورل و RPG هست یعنی گرافیکش فنیترین و بهترینه؟ به چه دلیلی؟
          داش بذار بت بگم تصویری که DMC داره اخر حقیقته نمیخای قبول داشته این دیگه لج بازیه DMC همیشه گرافیکی بود حیف که این مدت خاب بود و گرنه اصلا نفسی نمیداد تا حرفی داشته باشید هخ
          مهم نیست بازی چی میخاد باشه چه اوپن ورلد چه چیز دیگه داش تصویر مقایسه میشه و نتیجه در میاد
          راجب ویچر کبیر برامون نگو که ای وای اون که برا من عشقه حتما یک نگاهی به ماد جدید ویچر یک نگاهی بنداز و ببین چه گرافیک منظمی دارا شده TW4 اگه بیاد دیگه روح گرافیکو واسمون نشون میده. و مثل همیشه موفقیت اصلیش رو کسب میکنه

          • جواب جفتتون رو در همینجا میدم :
            “قطعا دلیل نمیشه یه بازی RPG جهان باز باشه گرافیک فوق العاده ایی داشته باشه ولی بازی های RPG جهان باز زیادی داریم که گرافیک های فوق العاده ایی در زمان خودشون داشتن یا دارن !”
            خب با همین یه تیکه یسری از حرفاتون کلا رد میشه چون من گفتم قطعا دلیل نمیشه یه بازی rpg باشه و گرافیک خوبی هم داشته باشه و یجورایی یه تیکه از حرف شما رو کامل کردم اما بعدش گفتم بازی های rpg جهان بازی داریم که گرافیک های فوق العاده ایی دارن !
            من دارم به سن بعضی از فنای dmc شک میکنم واقعا ! چرا اینطوری جواب میدید ؟
            اقا من خودم عاشق dmc هستم ولی باید جواب منطقی داده بشه !
            dmc در زمینه ی گرافیک بصری – هنری هیچ وقت کامل نبوده !
            در زمینه ی گرافیک فنی بازی مثل اینکه داره خوب عمل میکنه اما گرافیک بصری فقط خوبه همین! در بهترینای نسل هشت !؟؟ عمرا!
            بعد از مگامن برای من مثال میزنید ! اخه عزیزم من خودم عاشق بازی های ایندی هستم که بعضیاشون گرافیکشون ۱/۴ گرافیک بازی های حال حاضر هم نیست …
            میگم شما هنوز فرق گرافیک فنی و بصری رو نمیدونید و فقط از روی تعصب دارید نظر میدید !
            king واقعا چند سالته ؟ اصلا خوندی واقعا کامنتو ؟ هیچ ربطی به حرفای من نداشت کامنتت!
            “باز هم باید توجه کنید که هدف DMC همیشه گیم پلی روان بوده نه گرافیک شاهکار!”
            چرا جک میگی ؟ تحریف واقعیات کار زشتیه ! کامنت من بالای کامنت شما هست و دوستان دارن میبنن من نگفتم همه چیز گرافیکه ! میتونید سند بیارید من همیشه با سند باهاتون صحبت میکنم تا انقدر بهونه های بچگونه نیارید!
            شما گفتی گرافیک dmc خوبه مخصوصا نوع هنریش!
            منم توجیهتون کردم که به جای پافشاری برید مطالعه کنید در مورد گرافیک فنی و هنری

            • باهام اگه اینشکلی حرف میزنی اما با داداش ایهان و داداش الیاس اینجوری خرف نزن اول خودت شورع کردی و خودت با منت و عقده وارد این پست شدی که اینجوری جوابتو دادن.
              اگرم فکر میکنی گرافیک بصری و فنیرو نمیدونیم و بلد نیستیم به شما ربطی نداره بشتر از این؟
              تا فردا میخای بحث کنی بحت کن با هرکی که دوست داشتی حتا با خودم اما نوع حرف زدنات اصلا و ابدا در جا نیست میدونم فن GOW هستی تو پستای مشرف GOW چندین باری دیدمت و تو از دسته ادمایی هستی که حرصی شدی و اومدی عقده خالی کنی به این راهو روشا که اصلا فایده نداره گلم
              تو فکر داری میگه ما بچه هستیم در حالی که تویی که کامنتات بچگانست به ۱۶ ۱۴ ۱۳ سالها میزنی میگه به ایهان چند سالته هخ با کسی که نمیشناسیش این شکلی حرف نزن اینجا سیات گیمفاست که تمامی کاربراش محترم هستن بعدش گیر دادی به الیاس که تا به حال محترمتر از الیاس توی گیمفا ندیدم که به چشمم بخوره و بهش بگم داداشم اون وقت تو میای اینجوری باش حرف میزنی و فکر میکنی بهت بگن اره افرین؟
              جندین بار با اخترام جوابتو داد اما تو هی گیر دادی اگرم بهت جواب خوشکی بده حقته! مشکل از نوع برخورد تو هست.
              گرافیک بصریه DMC بهترینه و گرافیک فنیش و هنریشم بازم شاهکاری در میاد.
              میگی که: “dmcاقا من خودم عاشق dmc هستم ولی باید جواب منطقی داده بشه ! dmc در زمینه ی گرافیک بصری – هنری هیچ وقت کامل نبوده ! ”
              تو فن DMC نیستی خیلیا این دروغو گفتن متئسفانه اگرم بودی به داداشهای هم فنت احترام میذاشتی. رجب جمله دومت جوابتو هم خیلی خوب دادن! بازیای DMC در زمان خودشون RPG معنی نمیداد کل کلش RPG 12 سالی که تشکیل شد. که این ۱۰ سال از DMC محروم بودیم اگر مشکلی در کمپانی کپکام نبود الان DMC در تمامی زمینها سلطنت میکرد بر اکثر بازیا یک نگاهی هم بکنید به مود DEEP DOWN بنداز ببین چه شاهکاریه اما متئسفانه ساختش لغو شد نمیدونم چرا
              https://www.youtube.com/watch?v=ivwgE_t8a5s
              اما خدای گرافیک بود و اگر در زمانش عرض میشد بزرگترین گرافیک بی همتایی میشد

            • AXEL STONE گفت:

              دارکسایدرز ۲ که کپی RPG بود اما RPG نبود هک اند اسلش بود
              کاملا با راه و روشهای RPG ست بود اما سبک مبارزاتیش هک اند اسلش بود برای همین RPG حساب نیست حتا میتونستی با NPCیا با جملهای مختلفی صحبت کنی اصلا کاملا RPG کاملی بود فقط بخاطر سبک مبارزاتیش هک اند اسلش موند.
              اره نگفتی RPG گرافیک فوق العادتری داره اما تمامی عناوینی که نام بردی اپن ورل بودن و من گفتمت RPG در اصل تمامی بازیایی که نام بردی RPG بودن جز GOW خوب این یعنی فکرت به این میزنه که چون اپن ورلد هستن یا همون جهان باز فکر میکنی گرافیکشون مورد تحسین هست! من نمیگمت که تحسین نکن اما منطقی نیست! DMC گرافیک بصری ممیز و ممتازی داره توان انکار اینو نداری. بهت گفتیم که DMC1 و DMC4 اوج گرافیک بودن در زمان خودشون همین الا یک نگاهی بندازی به DMC4 با PC میفهمی ۲۰۰۸ با این گرافیک یعنی چه عضمتیه یا گرافیک DMC1 رو ببین میفهمی DMC1 در سال ۲۰۰۱ چه دنیاییه
              اینم برای ۱۰۰مین بار واست توضیح دادم DMC5 این بار خیلی خوب برگشته بعد ۱۰ سال! با این گرافیک بصری خیلی از بازیارو زیر پا له و لورده میکنه با همین گرافیم بصری که داره و و و *نکته جالب قرار شخصیتای DMCرو به شکل طبیعی در حد حقیقی در بیارن سیستم تخریباتی عجیبی داره بازم میگی گرافیکش حریف نیست؟
              ((بدون که DMC (مولتیه) (بدون باگ) (خوش ساخت در*تمامی زمینها)(۶۰F 4K))
              والله من که اینجوری میبینمش مهم نیست نظر دیگران چیه مهم اینه که من ازش راضیم و دارم میبینم کله شکن خیلی از بازیهای کله گنده هستن! برای گرافیک و اینا ما منتظر ویچر TW4 و سایبرپانک هستیم مصخوصا TW4 که TW کاملترین RPG عمرم بود و رو دلم میشست از تمام نکاتی که داره! اینو میگم بهت بدونی دلمون خالی از این اشاء نیست در هر زمینه ای از یک فرنچایز و سبکی پره و یکی دوتا کمپانی این چیزارو واسمون فراهم میگنه و خیلیم قبولشون داریم.
              .
              راجب داداش ایهان درست صحبت کن یچیزی گفتی که جوابتو همون طور که باید میگرفتی داد لازم نیست بدونی چند سالشه داداش بزرگتر خودمه اگه فکر میکنی فردی یک چیزی رو نمیدونه دیگه فکر نکن که سن کمی داره! بعدشم داداش ایهان خیلی خوب این چیزارو بلده بیشتر جفتمون یعنی من و شما. موفق باشی

              • به احتمال زیاد تمام این اکانت ها مخصوص یه نفره که انقدر حرف میزنید راجب همدیگه ….من دیگه حوصله توضیح ندارم هروقت یاد گرفتید که چجوری باید کامنت بدید اومقع بیاید تا بحث “منطقی ” بکنیم … قرار نیست از روی باد معده حرف بزنیم !
                شمایی که هنوز نمیدونید rpg به چی میگن چه نوع گیمرایی هستین ؟!
                بعد میگی از عانوین rpg نام بردی که open world هستن !!!!!
                واقعا نظراتتونو آدم میبینه خندش میگیره …
                خوش باشید … حیف گیمفا که روز به روز داره به تعداد مولتی اکانتایی مثل شما بهش اضافه میشه …
                ندونستن عیب نیست اما پافشاری روی اشتباهات عیبه!
                وقتی کسی چیزرو نمیدونه بهتره یاد بگیره …
                rpg عوض کردن لباس نیست ! این توهین به شعور همه ی rpg بازهاست! اما کو ذره ایی درک!

                • AXEL STONE گفت:

                  حالا که به هم فن احترام میذاریم میگی مختص یک نفره اصلا خودت مشکل داری یجوری سالم نمیزنی انثال تو زیاده گلکم چرا که تعریف نکنیم؟ از همدیگه تعریف میکنیم و با کلی احترام و افتخار.
                  خودت ترولی هستی و این اکانت اصلیت نیست یک ترولی حرفه ای که میگی DMC عشمه من تا حالا ندیدم تو پستای DMC یباری نظری بدی و چنین چیزی رو بیان کنی لطفا دروغ نگوییم! این فیلمارو در نیاریم صادق و صالح باشیم بجای دروغ گفتن. من متئسفم یکی بیاد مثل کامنتات بذاره و تئید میشن عقلت تا این حد محدوده چون از هم دیگرمون تعریف میکنیم میگی مولتی اکانتیم. دوست عزیز برو ترول بازیاتو یک جای دیگه بازی کن مولتی اکانت خودتی دلیلشم معلومه بالا گفتم.
                  RPG برای تکنیک و فن مبارزاتیش بیشتر RPG هست و نه چیز دیگه! بقیه اشیایی که داره فقط مزیتیه که اول توی RPG تشکیل شدن! دلیلش هم بازی DARKSIDERS هست که شبیه RPG هست تا بازی نکنی نمیفهمی که این بازی هک اند اسلشه.
                  دیگه هر چیزی که خاستی فکر کنی و بگی بگو به درک مهم نیست دراکیتت تا این حده مشکل از خودت نیست از (دراکیت خود شما هست).

      • سلام دوست عزیز خیلی خوشحالم که خوشتون اومده خیلی ممنون
        در مورد گرافیک هم باید بگم من نظر و برداشت خودمو گفتم، البته که امیدوارم گرافیک هنری باری درجه یک و فوق العاده باشه. اما در کل کپکام در زمینه گرافیک سرآمد و ممتاز نیست. بازمنطر شخصیه
        ممنونم از کامنت و توجهتون

        • aiHan گفت:

          خاهش میکنم نظر شما محترمه خیلی محترمه خوب
          اما شما در گیمفا دارن این حرفارو میزین در یک مقاله پیش نمایشی خوب؟ مردم از گیمفا برداشت میکنن بلخره این فرمایشاتون رو نوشتین تا مردم اطلاعاتی در مورد این نسخه DMC داشته باشن!
          شاید حق با شما باشه اما من فهم و درکم اجازه نمیده که این موضوع کار درستی باشه و قبولش کنم که کارتون درست باشه! اخه در یک پست بنویسین بعد میگین نظر شخصیه! خدایی اگه میشه واسم تعریف کنی و قانعم کنی که اون وقت حق با شماست و حرفی رو حرفتون نمیذارم.

          • دوست هزیز خب بدیهیه من به عنوان نویسنده اون چیزیو که فکر می کنم درسته میگم. همونطور که تو نقد نویسنده بر اساس نظر خودس نمره میده. در مورد گرافیک بازی هم باید بگم به نطرم قطعا شاهکار یا بی نظیر نخواهد بود.
            الان که آخر نسل هشت، بهترین گرافیک هنری هنوز در اختیار بازیایی مثل رد دد، هپرایزن، فورزا و انچارتد و گاد او وار. بدیهیه کپکام نمیتونه عنوانی با گرافیک هنری نزدیک به این عناوین بسازه. شما بازیای دیگه ی کپکام رو نگاه کن به خوبی متوجه میشی.

            • متاسفانه یا فنای dmc هنوز به سن قانونی نرسیدن توی سایت که این گونه نظر میدن و عناوین قبلی کپ کام رو تجربه نکردن یا کلا در دنیا یه dmc فقط بازی کردن و گرافیک بازی های دیگرو ندیدن !
              با تک تک حرفاتون موافق بودم آقای زاهدی و به نظرم خیلی جامع بررسی کردید اگه کسی واقعا از مقوله ی گیم چیزی بدونه متوجه میشه که این موارد کاملا بدیهیه !
              تشکر و خسته نباشید :heart:

              • کامنتای ترولینگ چجوریه دیگه باش داش ما بچه شما اصن گیم دان هستی 😐 و ما از شما یاد میگیریم 😐 به قل داداش ایهان: تو فکر میکنی RPG با جهان باز و با گرافیک متوسط یعنی گرافیکیتر از این گرافیک چشم نواز DMC هست بالا بهت گفتم الانم بهت میگم DMC بهترین گرافیک بصریرو داره. اما چون جهان بازی نیست نامزد نمیشه. اما ما که کور نیستیم میبینیم که گرافیکش بهتره و DMC4 هنوزم اگه بری بازی کنی در بعضی کاتسیناش حس میکنی میتونی چهرتو در شمشیر ربلیون دانته ببینی این یعنی گرافیک یعنی کار یعنی بهینه یعنی اصول نه من و نه تو میتونیم این حقیقتو عوض کنیم چیزیه که هست و دیدیم همینه.

                • اول که متاسفم مثل شما بیکار نیستم که توی هر کامنتت جوابتو بدم همشو خلاصه مینویسم..
                  ۱. من معذرت میخوام که یادگرفتید همیشه باید بهتون توهین بشه تا متوجه حرف کسی بشید . یکی که باهاتون درست صحبت میکنه بهش انگ منت و .. میزارید . متاسفم که مثل بقیه نمیگم ولشون کن هرچی دوست داشتن بگن .متاسفم که نمیگم ول کن بزار همون اشتباهون رو تکرار کنن … اره من منت میزارم که میشینم برات مینویسم کهrpg چیه بعد تو بیای هی بگی من wow بازی میکردم … شما چند ماهه گیمفا هستی؟
                  من اون اوایل که داخل گیمفا شدم تنها بازی که هر روز تمرین میکردم dota و خصوصاwow بود…ولی مثل شما هی اینو تکرار نمیکنم چون واقعا مهم نیست..
                  اینکه تو چه عنوانی رو بازی کردی که مهم نیست مهم اینه چقدر در مورد بازی که انجام میدی چیز یاد گرفتی…
                  در هر صورت میتونی مقایسه کنی ببینی کی بیشتر ادب و احترام ررو نگه داشت .. من یا شما .
                  متاسفم که من براتون ارزش قائل میشم…
                  متاسفم که مقصر ندونستن فرق گرافیگ فنی و بصری شما منم !
                  درسته من gow فنم اما اگه راست بگی حتما دیدی خیلی از مواقع طرف گفته گاد بی نقصه و من با اون هم بحث کردم … حرف منطقی رو همه دوست دارند شما دوست داری همه باهات موافق باشن؟
                  دوست داری یه چیز غیر واقعی رو باور کنی ؟
                  باشهdmc در هر دو صورت فنی و بصری جزوه برتریناس!
                  در هر صورت داداش من توی این چند سال هیچوقت قصد ترول کردن چیزی یا کسی رو نداشتم و ندارم خودمم عاشق نسخه ۱ تا ۴ هستم بجز نسخه ۲۰۱۳dmc که یه توهین بود ، در هر صورت ما دشمن هم نیستیم اگه از دست من ناراحت شدی من معذرت میخام :heart:

                • Amirdt2
                  ما هیچ اشتباهی نداشتیم
                  وقتی که اومدی یچیز بدی گفتی فنهای DMC سنشون نمیرسه و این حرفا خوب اینجا همه فن DMC هستیم حرفتو به قول معروف مزه مزه کن بعد بگو خودتو بذار جای من که فن DMC هستم و چنین کامنتی بخونی چه جوابی میدی؟
                  خدایی دوستان DMC بهترن انسانیتو دارن اول داداش (بنی) بعد داداش (ایهان) بعد (داداش همدلم و عزیزم الیاس) بعد (اوراکل) و بعد (الفا) (صد من) و بعد (Romiter) تا حالا هیچ بازیرو نکوبیدن. تا حالا هیچ عنوانی با تک فرنچایز محبوبمون مقایسه نکردن. تا حالا نگفتن فرنچایزمون گرافیکیترین عنوان دنیاست. تا حالا فرنجایزمونو با متا قیاس نکردن. تا حالا شخصیت کسی رو نکوبیدن و خدشه دار نکردن. تا حالا ندیدم کسی رو مسخره کنن. مثلا یکی اشتباهی داشته باشه کم کم اروم اروم توجیهش میکنن و میکنم. به افراد ترولی هم مستقیم میگیم ترولی.
                  من میدونم از قبل با الیاس مشکل داری و تو با اولین کامنتت اومدی مسخره کردی ما هم طبیعی جواب دادیم.
                  _______________
                  جالب اینجاست داری میگی چند ماه گیمفا هستی! مثل این که نمیتونی حرفای بیخاصیت نزنی حدود ۴ سال از گیمفا اطلاعات خبری گیمینگمو میگیرم اما کم پست میذاشتم و میذارم مننتو بذار واس خودت میخاد به کسی با این راه و روش یاد بگی در حالی که اون فرد این چیزارو میدونه وقتی یکی بهت بگه WOW بازم یعنی با فن RPG زندگی کرده. تکرار هم نکردم وقتی که نمیگیری مطلبو چکار کم واست؟.
                  هیچ چیزی با منت از گلو پایین نمیره! و نخاهد رفت . و هنوزم اعتراف میکنی که هنوز گرافیک فنی و بصری و هنریرو درک نمیکنیم.
                  ما هم هرکسی که گفت GOW یا DMC بهتر از یکی دیگرن جلوشو گرفتیم تنها فردی که معرکه و بگو مگوهای سالیانه ی DMC و GOW رو بست همون داداش الیاس هستش که خودش تصمیمی گرفت دیگه چنین مشاجره ای نشه! همون داداش الیاس هست هیچ فردی تونسته این کارو بکنه تا حالا تا تصمیم خودش این کارو انجام داد.
                  (ما وقتی که از چیزی که خوشمون میاد کاری به هیچ فردی نداریم الیاس بهترین بازی کل زندگیش SOR بود خوب این یعنی به دلش گوش میده و نه به فرد دیگه SOR همون شورش در شهره دو بعدی ۲D 16BIT اگه ادمی متایی بود و دنبال حرفای دیگران بود امروز پروفایلش یک بازی مدرن بود نه SOR4 ! )
                  ما بازیمونو بهترین گرافیک میدونیم اما از بهترینها میدویم مهم نیست که جهان چی بگه اگه اهل گرافیک بودیم میرفتیم سایبرپانک فن اصل میشدیم.
                  ما هم DMC 1 2 2 3 و DMC 5 هستیم. DMC 2013 جلوی DMC اصلی هزیون هم نبود یک قباری رو کفش دانته کبیر حسابه. بازی خوبی بود اره اما ما از اون نصخه ناراحت هستیم چون میبینیم ریبوتای دیگه فرچایزها بهترین بازیای دنیا شدن مثل GOW . فقط یک چیز ریبوت DMC خوب بود ریشه داستانیش خوب بود که دانته پسر شیطان و فرشته هست که ما برای DMC اصلی برای خوشکل شدن داستان استفاده میشه در واقع دانته پسر شیطان و انسان هست یعنی مادرش انسان و پدرش شیطان بود
                  ما اگر گفتیم مادرش فرشتس! شنیدی دختری فرشته نماد؟ منظورمون همینه! حتا اقای اقابابایی عزیز هم این فکر رو میکنه.
                  دشمنی واسه ما فنون DMC هیچ گونه معنایی نمیده! و خاهد داد! با این همه هنورم دوست هستیم دوست عزیز موفق باشی :heart:

              • AXEL STONE گفت:

                تو همینجوری فکر کن. اما راجب هر فرنچایزی که بگی میتونم واست توضیخ بدم و هر قسمتش رو که بگی واست تعریف میکنم و بهت میگم چجوری میتونی رد بشی مراحلش رو و حتا بعضی از راحل فرعیاشون

          • AXEL STONE گفت:

            داداش ایهان منم باهات موافقم همیشه حرفات واسم درسته.
            درکل گر چه گرافیک چیز زیاد مهمی نیست اما کپکام یک معجزه ساخته بخصوص در زمینه بصری.
            اگر گفتم که گرافیک زیاد مهم نیست یعنی به معنی اینت که نمیخاد بهترین گرافیکو داشته باشه بخاطر این که یک روزی بهترش هم میاد علاوه بر این اما گرافیک DMC حرفی برای گفتن نذاشته یک مولتی پلتفرم! ۶۰F و ۴K با این تصویر محترم! واقعا دیگه حرفی نیست که رو این شاهکار زده بشه

        • AXEL STONE گفت:

          اقای زاهدی عزیز دیگه این شانص DMC هستش که با شما داره. وگرنه گرافیک DMC به قول و گفته های چند نفر از ادمینای محترم و عزیز گیمفا “اصلا DMC گرافیکش فوق العادست” والله اینو چند بار شنیدم :lashes:
          اقای زاهدی اگه یک بازی فقط یک بازی هک اد اسلشی به قدرت گرافیکیه DMC5 نام ببری دیگه حق با شما هستو قبل قبول هستید و فقط اینش ثابت میکنه قدرت گرافیکیش در تمام زمینهاش کامل و بخصوص در تصویر زیبایی که داره از عالی هم عالیتره در حدی که از پشت تریلر هم حس میکنی شحصیت که چقدر بزرک و پر عضمت هست.
          درسته رد دد گرافیک هنریش بالاست اما یک اشکالاتی هم داره مثلا شلیک کردن روی به پای یکی از ادما میزنه به درد کشید خیلی جالبه اما زود پا میشه کمی میلنگه بعد شروع میکنه به دویدن.
          اما DMC یک هک اند اسلشه از این چیزا نباید داشته باشه به جا این سیستم تخریبی بزرگی توش گذاشتن وباید هرچی بازی که هم فنش نیستن نباید نگاه کرد و در حین بازی کردن حس نکنی باید چنین چیزی لازم داشته باشه. انشالله موفق باشید اقای زاهدی اما من بیشتر با داداشم موافقم

    • sdk گفت:

      اینو بگم و خیال همه رو راحت کنم. نرو پسر ورجیل هست. قبلا یکی از کارکنان کپکام گفته بود. در dmc 3142 art book، گفته شد که نرو پسر ورجیل هست. اگر novel dmc4 رو خونده باشید، اونجا هم اشاره هایی میشه. quote نرو در dmc 4 که جمله ی معروف ورجیل:I need more power رو تکرار می کنه.(البته نرو give me می گه)حتی روحی که در devil trigger نرو پشت سرش ایستاده، شباهت زیادی به سایه ی ورجیل داره. یاماتو نرو رو صدا می زنه و پیوند می خوره که نشانه ی دیگه ای هست که نرو نسبت خونی با ورجیل داره. حتی berial هم به نرو می گه: You are just like he was. دانته زمانی که می خواد نرو رو آزمایش کنه، بعد از شکست دادنش می گه این شمشیر دوزخ رو از زمین جدا می کنه و چیز مهمیه پس یاماتو باید پیش خانواده ی من بمونه. دانته هم به احتمال زیاد می دونه نرو چه کسی هست. چرا که از اول بازی نرو رو زیر نظر داشته.
      و در آخر، مت واکر تایید کرده که نرو پسر ورجیل هست.
      http://uupload.ir/files/fi6a_3166e5e9-4744-44e6-85b9-2fe81574e171.jpeg

      • aiHan گفت:

        اره درسته میفهمم که چی میگین
        http://uupload.ir/files/fi6a_3166e5e9-4744-44e6-85b9-2fe81574e171.jpeg
        این مت والکر هستش تهیه کنندس کارش تو داستان نویسی DMC نیست و عضو جدید کپکام Capcom کبیر برای تهیه DMC5 هست
        فعلا داستان نگفته نرو پسر ورجیل هست و ما نمیتونیم بگیم اره پسر ورجیله خیر باشه همه این جملرو میگن I need more power چه ربطی داره درسته ورجیل یبار گفت اما ورجیل برای شر قدرت رو میخاست نرو قدرت یوماتورو خاست که عشقش رو از دست اگنوس و سنکتوس نجات بده و بگیره!
        ============================
        “حتی روحی که در devil trigger نرو پشت سرش ایستاده، شباهت زیادی به سایه ی ورجیل داره”
        اون مرتال ابی رنگ که شباهتی با نرو نداره اخر کپکام این کارو برای زیبایی انجام داد اگه DMC4 گلد بازی کردی میفهمی بقیه گفتهای DMC4 SE ویژه فقط یک رویداست
        ============================
        “یاماتو نرو رو صدا می زنه و پیوند می خوره که نشانه ی دیگه ای هست که نرو نسبت خونی با ورجیل داره”
        خوب اینو میدونیم اما دلیل نمیشه مه پسر ورجیل باشه فقط دلیله که یکی از اعضای اسپارداست و شایدی هست که پسر اسپاردا باشه اما هیچ فردی نمیدونه
        ورجیل نه زنی داره و نه خوی انسانی داره که بره عشقی داشته باشه وقتی که فاقد خوی انسانیت هست نمیتونه عشق و لازمات نفسیرو درک کنه جز قدرت و تخریب
        ============================
        نرو کلا از دانته و ورجیل فقط ۱۰ سال کوچیکتره کدوم پسری میتونه از باباش ۱۰ کوچیکتر باشه اصلا نمیشه من نمیگم حتما پسر ورجیل نیست اما نمیشه بگیم اره دیگه پسر ورجیل هست و تمام اصلا کاملا اشتباه داریم فکر میکنیم باید بذاریم خود داستان واسمون اینو بگه.
        ============================
        از اولین فریمهای DMC4 نرو تحت نظر و زیر چشم دانته هست اره درسته اما این دلایل نمیتونه بگه که نرو پسر ورجیل هست وقط میتونیم بگیم نرو از خانوادی اسپاردا هست. درکل تا خود داستان به ما اینو نگه نمیتونیم اینو ثابت کنیم با این حرفا فقط باید صبر کنیم.
        اگرچه این اطلاعاتو میدونیم و در پستای سابق DMC تحلیل کردیم اما بازم ممنون بحث DMC رو خیلی دوست دارم

        • sdk گفت:

          خود آرت بوک گفته نرو پسر ورجیله. غیر از این دو سه بار هم رسمی تایید شده. حالا چه منطقی چه غیر منطقی نرو پسر ورجیله. هر برداشتی که داریم مهم نیست. این رسما تایید شده. کار به داستان نویس بودن تهیه کننده هم نداره. فردی که کار حرفه ای انجام میده، پست بیخودی نمیذاره. داره با ایتسونو سان بزرگ کار می کنه و نمی دونه در dmc چه می گذره؟ تازه در مصاحبه okabe هم تایید کرده نرو پسر ورجیل. مت واکر تو مصاحبه گفته ایتسونو می خواسته طراحی نرو شبیه پدرش ورجیل باشه. و هوادارا خوب اینو درک کردن. آخه نشونه های این موضوع یکی دو تا نیست که. این که از خانواده ی اسپاردا هست و نسبتش مشخص نباشه، اصلا منطقی نیست. بعد از مرگ پدر و مادرشون، جز ورجیل و دانته چه کسی دیگه عضو خانواده بوده مگه؟ دانته یاماتو رو الکی دست نرو نسپرد. ورجیل چطور نرو رو پیدا کرد و دستشو کند؟ در این مورد منطقی ترینش اینه که بخشی از روح ورجیل هنوز تو شمشیره و هنگامی که نرو به حالت devil trigger میره، روح ورجیل اونو صدا میزنه. I need more power جمله ی خاص ورجیل هست. ناول رو که بخونی، این قسمت ارتباط ورجیل و نرو رو بهتر می فهمی.
          ورجیل حتما نیاز به عشق نداره. در ناول اشاره هایی هست که می فهمیم مادر نرو احتمالا بدکاره بوده. ولی بازم نمی دونیم که ورجیل دقیقا چی تو سرشه. یه شخصیت بسیار پیچیدس

  • Sir Sonic گفت:

    بیشتر از خود DMC V خیلی خوشحالم فن های DMC های قدیم هنوز سرحال و منتظرن…این خیلی برای یه مجموعه خوبه…امیدوارم عنوان فوق العاده ای شه

شیطان، گریان باز میگردد | نگاهی به بازی Devil May Cry 5 - گیمفا
شیطان، گریان باز میگردد | نگاهی به بازی Devil May Cry 5 - گیمفا