گیمفاوب سایت خبری تحلیلی بازی های ویدئویی
English
ADS

ADS

ADS

ADS

ADS

ADS

ADS

ADS

ADS

ADS

ADS

مصاحبه با سازندگان Darksiders 3 | صحبت درباره‌ی مبارزات، محیط و باس‌فایت‌ها

مصاحبه
مصاحبه با سازندگان Darksiders 3 | صحبت درباره‌ی مبارزات، محیط و باس‌فایت‌ها

 «جنگ» در اثبات بی گناهی خود در شروع آخرالزمان شکست خورد. پس از او «مرگ» به میان آمد و اکنون نیز نوبت به «خشم» رسیده است؛ خواهر دو مبارز قبلی که اکنون برای مبارزه به پا خاسته است. بازی Darksiders 3 ساخته‌ی استودیو گان‌فایر گیمز (Gunfire Games) روایت‌گر خواهر خشمگین دو شخصیت «مرگ» و «جنگ» است که این‌بار به دنبال شکار هر یک از هفت گناه کبیره، برای گرفتن انتقام برادران خود دست به اسلحه برده. 

اخیرا وب‌سایت گیمینگ‌بولت موفق شده است تا با رینهارد پلیس (Reinhard Pollice)، مدیر توسعه‌ی محصولات شرکت THQ، گفت‌وگویی انجام دهد و ما نیز مطابق هفته‌های پیش تصمیم گرفتیم که این مصاحبه‌ی خواندنی را برای شما آماده کنیم.

چه چیزی باعث شد که شما شخصیت «خشم» را به جای چهارمین سوارکار به عنوان کاراکتر اصلی بازی انتخاب کنید؟

پلیس: در ابتدا و در بخش گشت و گذار در بازی، ما به این نتیجه رسیدیم که نابود کردن هفت گناه کبیره کاری بسیار خشن است و از همین رو متوجه شدیم که این کار با خلق و خوی شخصیت «خشم» در این نسخه بسیار سازگار خواهد بود.

حالت‌های مختلفی که شخصیت «خشم» می‌تواند به آن‌ها تبدیل شود دقیقا چه مواردی هستند و استفاده از هرکدام چگونه است؟

پلیس: در حال حاضر ما تنها از یک حالت برای «خشم» رونمایی کرده‌ایم که آن هم حالت «شعله» است. شخصیت خشم در هر زمانی به هر کدام از حالت‌هایی که بدست آورده است می‌تواند تبدیل شود. هر حالت به «خشم» اسلحه‌ها و قابلیت تحرک متفاوتی می‌بخشد. برای مثال حالت «شعله» به «خشم» اجازه‌ی استفاده از ضربات سرعتی و پرش‌های بلندی را می‌دهد که بدین وسیله می‌تواند به مکان‌های دور از دسترس نیز راه پیدا کند.

با ساخت ادامه‌ای برای این سری، قطعا طراحی بازی به صورتی که هم بتواند بازی‌بازان جدید را به خود جذب کند و هم هواداران قدیمی این سری را راضی نگه دارد، کار سختی است. شما چگونه این کار را انجام داده‌اید؟

پلیس: اولین و مهم‌ترین نکته بدست آوردن فرمولی بود که هواداران این سری از آن لذت ببرند. ما دی‌ان‌ای (DNA) نسخه‌های پیشین را بررسی کردیم و همان‌ موقع متوجه تفاوت‌های بازی جدیدمان با دو نسخه‌ی قبلی شدیم: نسخه‌ی اول بیشتر شبیه به یک نسخه از بازی‌های Zelda با تمرکز بیشتر برروی مبارزات بود. شماره‌ی دوم نیز تقریبا به یک اکشن‌ نقش‌آفرینی تبدیل شده بود. ما احساس کردیم که ارکان اصلی بازی Darksiders را می‌توان مبارزات، گشت و گذار در محیط و حل پازل دانست، البته با تمرکز برروی داستان. سپس به بررسی علایق بازی‌بازان در جامعه‌ی امروزی پرداختیم و پیش‌بینی کردیم که در سال آینده نیز این سلایق چگونه تغییر خواهد کرد، با توجه به این موارد نسبت هر یک از ارکان بازی را تنظیم کردیم.

در بازی چیزی به اسم Mini Map وجود ندارد، چه چیزی باعث شد این تصمیم را بگیرید و تاثیر آن در بازی چیست؟

پلیس: این تصمیم در همان ابتدا زمانی که می‌خواستیم دنیای بازی را طراحی کنیم، گرفته شد. به دلیل اینکه دنیای بازی شبیه به یک سیاه‌چال با راه‌های طبیعی بسیار و مسیرهای برگشت زیاد است، به این نتیجه رسیدیم که Mini Map بازی‌باز را گمراه می‌کند.

تغییرات اصلی که سومین نسخه از این سری در مبارزات ایجاد کرده است، چه چیزهایی هستند؟

پلیس: نسخه‌ی دوم همانطور که گفتم بیشتر یک بازی اکشن نقش‌آفرینی بود و تمرکز زیادی بر سیستم Loot داشت. شما در هر زمانی با شکست دادن دشمنان می‌توانستید اسلحه‌های مختلف بدست آورید. در سومین نسخه اسلحه‌ها با پیشروی در داستان آزاد می‌شوند و تعدادشان نیز زیاد نیست. تمرکز اصلی مبارزات از بخش سرعتی به بخش تاکتیکی انتقال پیدا کرده است و شما برای شکست دادن هر یک از دشمنان باید شیوه‌ی مبارزه و حملات او را متوجه شوید، سپس حملات خود را به موقع انجام دهید.

شما پیش از این گفته بودید که این نسخه بیشتر شبیه به یک Metroid است تا یک Zelda. لطفا در این مورد کمی بیشتر توضیح دهید. 

پلیس: بله. این امر بیشتر مربوط به نوع طراحی دنیای بازی است. سری بازی‌های Zalda یک فرمول خاص برای دنیا و سیاه‌چاله‌ها دارند که البته در طول زمان با کمی تغییر روبرو شده است. Darksiders 3 از آن فرمول پیروی نمی‌کند و از نظر محتوای هر سیاه‌چاله و روش رسیدن به غول آن منطقه و مبارزه با او، با سری Zelda تفاوت دارد.

«خشم» شخصیتی است که می‌خواهد همه بدانند که او بهترین است. می‌خواهد Charred Council متقاعد شود که او از ۴ سوارکار قوی‌تر است. این‌گونه است که شخصیت‌ «خشم»، شیرازه‌ی اصلی داستان بازی Darksiders 3 را تشکیل می‌دهد.

در رابطه با سیستم پیشروی در بازی چه اطلاعاتی می‌توانید به ما بدهید؟

پلیس: «خشم» با شکست دادن هر یک از دشمنانش، روح آنان را دریافت می‌کند. روح در بازی هم به عنوان نرخ رایج برای خرید و فروش استفاده می‌شود و هم منبع اصلی شما برای افزایش سطح «خشم» است. به وسیله‌ی ارتقای سطح «خشم»، این امکان را پیدا می‌کنید که یکی از سه بخش سلامتی، قدرت و جادو را تقویت کنید.

«خشم» به عنوان مبهم‌ترین شخصیت بین سوارکاران توصیف شده است. چه مواردی هستند که او را از بقیه متمایز کرده که در حیطه‌ی گیم‌پلی نیز متوجه آنان خواهیم شد؟

پلیس: «خشم» شخصیتی است که می‌خواهد همه بدانند او بهترین است. می‌خواهد Charred Council متقاعد شود که او از ۴ سوارکار قوی‌تر است. این‌گونه است که شخصیت‌ «خشم»، شیرازه‌ی اصلی داستان بازی Darksiders 3 را تشکیل می‌دهد. این‌گونه است که شخصیت‌ «خشم»، شیرازه‌ی اصلی داستان بازی Darksiders 3 را تشکیل می‌دهد. در حیطه‌ی گیم‌پلی نیز شخصیت «خشم» به عنوان یک جادوگر مبارز شناخته می‌شود؛ یعنی تمامی اسلحه‌های او دارای قدرت جادویی هستند.برای مثال حتی شلاق او هم یک ابزار جادویی محسوب می‌شود.

جنبه‌های اصلی داستان که شما می‌خواهید بازی‌بازان آن را کشف کنند چه مواردی هستند؟

پلیس: بازی Darksiders 3 تا حدود بسیار زیادی مربوط  به شخصیت «خشم» است و اینکه چگونه Charred Council برروی او تاثیر می‌گذارد.

چه بهبودهایی در بازی رخ داده است که شما بیشتر از همه برای ارائه‌ی آنان به بازی‌بازان هیجا‌ن‌زده هستید؟

پلیس: ما در رابطه با کنترل شخصیت «خشم»، سیستم مبارزات، گشت و گذار در محیط و البته نوع طراحی دنیای بازی بسیار هیجان‌زده هستیم. مبارزه با غول‌های آخر (Boss Battle) نیز برای ما بسیار هیجان‌انگیز هستند.

اتمام بازی چند ساعت طول خواهد کشید؟ آیا بخش New Game+ نیز در بازی وجود دارد؟

پلیس: در رابطه با مدت زمان بازی، می‌توان آن را با اولین نسخه از این سری مقایسه کرد؛ یعنی به راحتی ۱۵ ساعت شما را مشغول نگه خواهد داشت. بخش NG+ هم هنوز موضوع بحث است و تصمیم قطعی در این مورد گرفته نشده.

بازی Darksiders 3 به Darksiders 1 نزدیک‌تر است یا Darksiders 2؟

پلیس: خب… البته که Darksiders 1. به دلیل سیستم آزادسازی اسلحه‌ها و قابلیت‌ها و همچنین مکانیزم پیشروی در بازی.

هفت گناه کبیره دشمنان اصلی شما در این بازی هستند. هر کدام نیز طراحی منحصر به فرد خود را دارند.

دنیای بازی نسبت به دو نسخه‌ی قبلی چقدر بزرگ‌تر است؟

پلیس: این امر برای مقایسه امکان‌پذیر نیست؛ چرا که شیوه‌ی ساخت دنیای بازی در این نسخه با نسخه‌های قبلی کاملا متفاوت است.

در رابطه با ماموریت‌های فرعی بازی نیز می‌توانید کمی توضیح دهید؟

پلیس: ما نمی‌خواهیم اطلاعات زیادی در این مورد منتشر کنیم ولی ماموریت‌هایی هستند که در کل طول داستان بازی مشغول آنان هستید، مثلا نجات دادن انسان‌های زنده مانده از مناطق مختلف.

آیا در این بازی شاهد چیزی که بتوان آن را «مبارزه‌ی حماسی با باس‌فایت» دانست، هستیم؟ چه چیزهایی در این مورد می‌توانید به ما بگویید؟

پلیس: البته. هفت گناه کبیره دشمنان اصلی شما در این بازی هستند. هر کدام نیز طراحی منحصر به فرد خود را دارند. همچنین غول‌های دیگری نیز در بازی وجود دارند که ممکن است به همان اندازه‌ی هفت گناه کبیره سخت باشند ولی شاید مبارزه با آنان به اندازه‌ی غول‌های آخر حماسی نباشد.

بازی دارای بهبود‌های ویژه‌ای برروی کنسول اکس‌باکس وان است. بازی‌بازان باید انتظار چه چیزی را داشته باشند؟ آیا شاهد ۴K و نرخ فریم ۶۰ برروی اکس‌باکس وان اکس خواهیم بود؟

پلیس: قطعا بازی برروی اکس‌باکس وان بهبودیافته‌تر است. ما در بازی رزولوشن پویا را تعبیه کردیم تا بازی در هر حالتی کاملا روان اجرا شود.

نسخه‌ی پلی‌استیشن ۴ پرو در حیطه‌ی رزولوشن و نرخ فریم چگونه عمل کرده است؟

پلیس: کاملا عالی! ولی خب عملکرد این کنسول نسبت به اکس‌باکس وان اکس کمی پایین‌تر است ولی به سختی متوجه تفاوت خواهید شد.

از دید یک توسعه دهنده، اکس‌باکس وان اکس برای شما چگونه است؟ با وجود چنین GPU قدرتمندی شما حتما درحال انجام کارهای خارق‌العاده هستید.

پلیس: متاسفانه شما نمی‌توانید از کل قدرت آن استفاده کنید، چرا که ما باید بازی را به صورتی طراحی می‌کردیم که برروی اکس‌باکس وان معمولی نیز به صورت روان اجرا شود.

بازی برروی کنسول‌های نسل هشت یعنی پلی‌استیشن ۴ و اکس‌باکس وان چگونه اجرا می‌شود؟ در حیطه‌ی نرخ فریم و رزولوشن.

پلیس: ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا یک تجربه‌ی روان را در حیطه‌ی گیم‌پلی به بازی‌بازان ارائه دهیم ولی به دلیل اینکه هنوز در حال کار برروی آن هستیم، نمی‌توانم نظر قطعی بدهم.

آیا برنامه‌ای برای انتشار این بازی برروی نینتندو سوئیچ دارید؟ اگر خیر، چرا؟

پلیس: پلتفرم نینتندو سوئیچ خیلی ضعیف‌تر از سیستمی است که ما نیاز داریم ولی در این رابطه فکر خواهیم کرد. همان‌طور که می‌دانید استودیوی THQ Nordic بازی‌های بسیاری را برای این کنسول عرضه کرده است.

نسل بعدی کنسول‌ها دیر یا زود عرضه می‌شود. از نظر شما که یک توسعه‌دهنده هستید، بزرگ‌ترین انتظارتان از کنسول‌های نسل بعد چیست؟

پلیس: انتظار ما این است که قدرت بیشتر به ما بدهند تا روند توسعه، سرویس‌ها و امکانات آسان‌تر شود.

نظر شما در رابطه با لوت‌باکس ها در بازی‌های رایانه‌ای چیست؟

پلیس: جدا از دیگر محتویات بازی، از نظر اخلاقی بحث لوت‌باکس امر مورد تاملی است. بعضی بازی‌ها بر پایه‌ی این موارد ساخته شده‌اند ولی اگر به جای روند pay to win، روند free to play را در پیش می‌گرفتند، منصفانه‌تر بود. هرچند که THQ Nordic به دنبال ساخت بازی‌های کامل از همان ابتدا است.

سوال آخر: آیا برنامه‌ای برای بسته‌ی الحاقی داستانی دارید؟ آیا امکان دارد که ما به عنوان چهارمین سوارکار این عنوان را تجربه کنیم؟

پلیس: در آینده، بله. ایده‌ی اصلی فرانچایز آن است که ما ۴ شخصیت اصلی را به شما ارائه دهیم، اکنون نیز ۳ کاراکتر را داریم. در رابطه با بسته‌های الحاقی نیز باید بگویم که البته! ما محتویات خوبی را برای بازی‌بازان در نظر گرفته‌ایم که به موقع اطلاعات بیشتری را در مورد آنان به شما می‌دهیم.

بازی Darksider 3 در تاریخ ۶ آذر ۱۳۹۷ (۲۷ نوامبر ۲۰۱۸) برای پلتفرم‌های اکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۴ و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد. شما همچنین می‌توانید پیش‌نمایش این بازی تحت عنوان در رکاب خشم | پیش‌نمایش بازی Darksiders III که توسط آریا مقدم به رشته‌ی تحریر درآمده است را نیز مطالعه کنید.

12345678910(5 رای, میانگین آرا 10٫00 از 10 )
Loading...
نظرات

  1. M.C گفت:

    ژانر H&S زیاد محبوب نیس. برای همین بازیای کمی تو این ژانر ساخته می شن. اون تعداد کمی هم که ساخته می شن کیفیت خوبی ندارن متای بالایی نمی گیرن فروش خوبی هم نمی کنن. البته GOW بازی موفقی بود.
    برعکس ژانر FPS که از هر لحاض موفق تره.

    9Thumb up 80Thumb down
  2. M.C گفت:

    اینم Top 10 من برای اون بابایی که می گه من از هیچ بازیی خوشم نمیاد:
    ۱٫ Call of Duty: Modern Warfare 3
    ۲٫ Call of Duty: Modern Warfare 2
    ۳٫ Call of Duty: Modern Warfare
    ۴٫ Battlefield 3
    ۵٫ Swat 4
    ۶٫ Tom Clancy’s The Division
    ۷٫ Call of Duty: Ghost
    ۸٫ DOOM
    ۹٫ Left 4 Dead 2
    ۱۰٫ Gears of War: Ultimat
    اینارو بزنین رستگار می شین. سیستم چندان قوی هم نمی خواد. فقط The Division رو اورجینال بگیرن.

    3Thumb up 38Thumb down
  3. Heydar M-A گفت:

    این نظر شماست دوست عزیز
    اتفاقا h&s سبکیه که حتی کسایی که زیاد اهل گیم نیستن هم باهاش حال میکنن کی از شمشیر های بزرگ و کمبو های رگباری بدش میاد

    20Thumb up 3Thumb down
  4. Ariman گفت:

    با تشکر از خبر های خوبتون بیصبرانه منتظر این بازی مخصوصا بسته های الحاقیش هستم .

    1Thumb up 6Thumb down
  5. PERSIAN NAZI گفت:

    بسیار ممنون از مقاله پر بهتون اقای مرادی.چیزی که خیلی جالبه اینه که داستان دد و فیوری درباره زمانیه که استراگا وار رو کشت و ابدان فکر میکرد مهر هفتم شکسته.خیلی جالبه که داستان جلو نمیره و فعلا باید با شخصیتها اشنا بشیم و در پایان اشنائی تازه میرسیم به جای که وار ابدان رو کشت و یوریل بهش تعضیم کرد.این بازی بیشک موفق خواهد بود و دل طرفداران را بدست خواهد اورد

    15Thumb up 3Thumb down
  6. خداروشکر که قفل مسخره ی دنووو روش نیست فقط سریع تر بیا

    5Thumb up 0Thumb down
  7. omidreza گفت:

    به نظر من نمیتونه اندازه ی نسخه ی ۲ موفق باشه
    دوش واقعا خوب بود !

    10Thumb up 0Thumb down
  8. AXEL STONE گفت:

    اقای مرادی خیلی ممنون بابت این رسیدگیتون دستتون سلامت. خیلی جالب بود Heart Rose بازم مرسی
    اقای مرادی عزیز اگه عضو تحریریه گیمفا شدین بهتون تبریک میگم
    یعنی هم Heart از طرف خودم وهم از طرف دادشای عزیزم Heart فنون DMC که انشالله مبارکتون باشه و اگرم نه اشالله نوبتتون هم میرسه و واسمون چنین شاهکارهایی ثبت کنید Rose

    8Thumb up 0Thumb down
  9. legendboy گفت:

    نباید قبل از عرضه قضاوت کرد
    از الان نمیشه گفت بازی موفقی میشه یا نه باید تا روز انتشار صبر کرد
    نسخه یک این بازی یکی از برترین هک اند اسلاشا بود

    3Thumb up 0Thumb down
  10. سلام و عرض ادب دارم خدمت آرین مرادی.مصاحبۀ بسیار جذاب و جالبی بود و از نحوۀ نگارش شما بسیار خوشم اومد.هنگامی که اولین کانتها را میخوانم،احساس میکنم،برخی فقط برای جدل و ایجاد کردن بحث،به اینجا می‌آیند و از اینکار لذت میبرند.بنده به شخصه،علاقۀ زیادی به سبک هک و اسلش دارم و بازی‌های فراوانی نظیر Devil May Cry را در این زمینه بازی کرد‌ه‌ام و برای سبکهای دیگر نیز،احترام به خصوصی را قائلم.برای من شرط اصلی بازی،داستان و نحوۀ روایت آن است و گرافیک و گیم پلی،در موارد جزئی قرار میگیرند. Cool
    بازهم بسیار ممنونم از مقاله‌ای که قرار دادید و نحوۀ بیان زیبایتان در نوشته.

    7Thumb up 1Thumb down
    • Armo گفت:

      سلام
      ممنون بابت وقتی که گذاشتید و مصاحبه رو مطالعه کردید. رفته رفته با همکاری کاربران عزیز گیمفا بخش نظرات هم جو بهتری پیدا خواهد کرد که در این صورت تمامی کاربران می‌تونن نهایت لذت رو از سایت و هم‌صحبتی با یکدیگر ببرن.

      5Thumb up 0Thumb down
      • خواهشمندم از اینکه جواب بنده را دادید.بله،همانطور که شما گفتید،این بخش نظرات با کاربران فهیم،پر رنگتر و زیباتر خواهد شد.کسانی که،بحث و جدل ایجاد میکنند،فقط و فقط قصد دارند که،خودشان را به دیگران بفهمانند و اعلام حضور بکنند. Cool

        4Thumb up 1Thumb down
    • AXEL STONE گفت:

      سلامی بر داشم بهترین اوارد گیمفا Rose Heart
      داش انیمه کاستلوانیا فصل دوم اومد شامل ۸ قسمته حتما ببین اصلا داستانش با احساسات ادم بازی میکنه اگرم فصل اولش رو ندیدی حتما ببین اونم شامل ۴ قسمته Rose میدونم انیمه میبینی گفتم بهت بگم یک داستان گرمی رو از دست ندی Heart اگه پیدا نکردی همینجا خبر بده ایدی تلم رو میدم واست لینک میفرستم.

      4Thumb up 2Thumb down
      • عرض سلام و ادب دارم خدمت شما دوست عزیز.بله داداش کل عمرمون رو با انیمه به هم چسپوندیم و نمیتونیم جدا شیم.واللا کاستلیوانیا رو،هر دو فصلش رو دارم اما،هنوز تماشایش نکرده‌ام،اما چون شما به من توصیه کردید،حتماً حتماً میبینم.بسیار ممنونم از این که،به بنده اینقدر احترام میذارید و مرسی بابت انیمه.اگر در زمینۀ انیمه،هرگونه سؤالی داشتی،از پرسیدن از من،دریغ نکن. Cool

        3Thumb up 1Thumb down
  11. Navid1899milan گفت:

    تغییرات اساسی زیادی داشته که قضاوت در موردش رو سخت کرده.

    2Thumb up 0Thumb down
  12. girl gamer گفت:

    واقعن از ته وجودم امیدوارم بهش چون پتانسیله اینو هم داره سری دارکسایدرز هیچ مشکلی نداشته اینم نخاهد داشت از داستان قویش بگیر تا گیم پلی جنون اور این استفاده از زنجیر دقتش رو میگم مثله خدای جنگه و این خیلی لذت بخشه برام فقط تنها ترسی که از این نسخش دارم گرافیک فنی و هنریشه استایله فیوری هم تو ذوق میزنه کاش یکم با ابهتر میساختنش مثال زره فیوری پر جزعییاتر بود امیدوارم باز موفق میشه

    4Thumb up 1Thumb down
  13. girl gamer گفت:

    تمرکز اصلی مبارزات از بخش سرعتی به بخش تاکتیکی انتقال پیدا کرده است و شما برای شکست دادن هر یک از دشمنان باید شیوه‌ی مبارزه و حملات او را متوجه شوید، سپس حملات خود را به موقع انجام دهید … واقعن حال کردم با این نکته Kiss

    2Thumb up 1Thumb down
  14. girl gamer گفت:

    متاسفانه شما نمی‌توانید از کل قدرت آن استفاده کنید، چرا که ما باید بازی را به صورتی طراحی می‌کردیم که برروی اکس‌باکس وان معمولی نیز به صورت روان اجرا شود……… Wink Wink Wink Wink Wink

    2Thumb up 2Thumb down
  15. omidreza گفت:

    در تایید نظر ها تبعیض قائل نشید لطفا بنده ۶ ساله کاربر این سایتم ولی میبینم نظر های خنده دار عده ایی تایید میشه ولی مال ما نه
    پیگیری کنید خواهشا

    3Thumb up 0Thumb down
  16. Turkay گفت:

    با شخصیت زن حال نکردم اینم تازه مد شده gears o war 5 هم اومد تو خط زنانه اینم زنانه آمار بگیرین شخصیت بازیهای نسل جدید اکثرا شده زن نمیدونم چی بگم ولی ابوهت عناوین با اصالترو مخصوصا از بین بردن بابا آخه مثلا تو بازی گیرز شخصیت مارکوس کجا با اون نعره های مثل شیر، کیت کجا یا همین death کجا این خواهر مو بلندمون کجا دیگه از نسل ۹ همه شخصیتا زن خواهند شد، حیف کجایند مردانه بی ادعا خیلی دلتنگشونم Confused

    7Thumb up 1Thumb down
عضویت در سایت

ثبت نام برای این سایت

A password will be e-mailed to you.

دریافت رمز جدید

لطفا نام‌کاربری یا نشانی رایانامه خودتان را وارد کنید. برای ساخت یک گذرواژه تازه با رایانامه، شما یک پیوند دریافت خواهید کرد.

نام کاربری و یا آدرس ایمیل خود را جهت طی کردن مراحل بازیابی رمز عبور وارد نمایید.
ورود به حساب

جستجو در سایت