بررسی فیلم بیگانه با هنرنمایی جکی چان - گیمفا
بررسی فیلم بیگانه با هنرنمایی جکی چان - گیمفا
بررسی فیلم بیگانه با هنرنمایی جکی چان - گیمفا
بررسی فیلم بیگانه با هنرنمایی جکی چان - گیمفا

بررسی فیلم بیگانه با هنرنمایی جکی چان

پست گیمفا
۱۰:۵۳ ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
بررسی فیلم بیگانه با هنرنمایی جکی چان - گیمفا

در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به جدید ترین اثر بازیگر و کارگردان بسیار مطرح ژانر اکشن جکی چان، که بعد از غیبت طولانی مدتش موفق شد تا بار دیگر در فیلمی آمریکایی/چینی بازی خوبی را از خود به نمایش بگذارد. فیلمی سراسر هیجان با زد و خورد فراوان که چشمان هر بیننده ای را به خود میدوزد. همانطور که از قبل مشخص بود انتظار نمیرفت که این فیلم حتی با وجود بازی چشم نواز چان و پیرس برازنان و صحنه های بدلکاری و انفجارهای پی در پی  در میان برترین آثار سال برای خود جایی دست و پا کند و همان طور که پیشبینی میشد به دلیل ضعف در ارائه خط داستانی باکیفیت و غیر قابل پیشبینی نتوانست منتقدان سینما را راضی نگه دارد، اما توانست بینندگان را روانه سینما کرده و به خوبی سرگرم کند،موضوعی که در دنیای سینما فراوان دیده میشود و باعث شده که حتی جشواره معتبری مانند اسکار نیز واکنش نشان دهد و بخاطر کم کردن فاصله میان بیننده ها و منتقدین عناوین جدیدی را به جشواره خود اضافه کند.

اما چرا نباید این فیلم را از دست داد؟

کوآن ( جکی چان ) پس از اینکه دخترش طی یک حادثه تروریستی کشته می شود، تصمیم می گیرد هرطور که شده قاتلین را یافته و انتقام دخترش را از آنان بگیرد. در نگاه اول موضوع کاملا تکراری و انتهای فیلم قابل پیشبینی است، داستانی درباره مردی که بخاطر خانواده اش به یک قهرمان تبدیل می شود که هیچ کس جلودارش نیست. اگر شما هم جزء طرفداران این دسته از فیلم ها هستید، باید گفت که می توانید همین الان از مطالعه این مطلب ذست بردارید و به بخش دانلود فیلم جدید بروید و جدیدترین فیلم های ساخته شده را دنبال کنید.

باید گفت برای افرادی که اینگونه به این آثار نگاه می کنند تنها دلیل دیدن فیلم را میتوان بازی جکی چان و حرکات منحصر بفردش دانست که مخاطب در تمامی لحظات فیلم محو تماشای آن میشود و این سوال را مداوم با خودش تکرار می کنند که چگونه در سن ۶۳سالگی اینچنین حرکاتی را از خودش به نمایش می گذارد. بازیگری که در واقعیت بخاطر فقر بیش از حد والدینش رشد پیدا کرد و سالها بعد به یک ستاره فیلم های ژانر اکشن تبدیل شد. بازیگری که در ابتدا در زمان درخشیدن ستاره مطرح ژانر اکشن، بروس لی به عنوان سیاهی لشگر در فیلم اژدها وارد می‌شود و خشم اژدها توانست وارد دنیای بازیگری شود و اکنون در سن ۶۴ سالگی به عنوان یکی از صاحبان سبک اکشن شناخته میشود.

بررسی فیلم بیگانه با هنرنمایی جکی چان - گیمفا

نگاهی به کارنامه هنری جکی چان

شاید حتی برای کسانی که علاقه چندانی به سینما ندارن چان نیازی به معرفی نداشته باشد، بازیگری که درسال ۱۹۵۴ در هنگ کنگ در فقر مطلق به‌دنیا آمد، پدرش چارلز چان و مادرش لی‌لی چان نام داشتند و هر دو در سفارت فرانسه در هنگ‌کنگ مشغول به کار بودند. اما با این حال از مشکل مالی بسیار زیادی رنج می بردند تا جاییکه تصمیم گرفتند چان ۵ ساله را در برابر هزار و پانصد دلار به یک دکتر انگلیسی بفروشند، اما این اتفاق هرگز رخ نداد. چان سرانجام همراه با خانواده اش برای زندگی بهتر به استرالیا سفر کرد.وی که بیشتر برای بازی در فیلم های اکشن/ کمدی و حرکات بسیار عجیبش برای طرفدارانش شناخته می شود، در سال ۲۰۱۷ به سراغ فیلمی جدی تر رفت. او در این فیلم در نقش پدر داغ‌ دیده‌ای ظاهر می شود که در تمامی مدت فیلم در انتظار انتقامی سخت از قاتلین دخترش بسر می برد. جالب اینجاست که نقش مقابل او را نیز بازیگری کاملا شناخته شده و صاحب سبک برعهده دارد که بیشتر برای بازی در نقش جیمز باند او را به یاد دارند،بازیگری که از سوی مجله پیپل در سال ۱۹۹۶ به عنوان یکی از ۵۰ مرد زیبای جهان شناخته شد. پیرس پیرس برازنان در این فیلم در نقش یکی از نمایندگان رده بالای ارتش آزادی‌خواه ایرلند ظاهر می شود که کم و بیش به نظر خیلی از طرفداران سینما خوش نیامد زیرا به صورت کاملا ابتدایی و خالی از مفهوم به این مسئله پرداخته شد. شاید این فیلم در مقابل فیلم مورد بابی ساندز Robert Gerard Sands مبارز ایرلندی و عضو ارتش آزادی‌خواه ایرلند که پس از ۶۶ روز اعتصاب غذا در زندان انگلستان جان خود را از دست داد مهیج‌تر و دارای صحنه های اکشن بالاتری می باشد ولی از نظر خط داستانی به هیچ وجه اینگونه نیست.

بررسی فیلم بیگانه با هنرنمایی جکی چان - گیمفا

این فیلم موضوع زیاد پیچیده ای را دنبال نمی کند بلکه بیشتر یک داستان ساده و قابل پیشبینی را برای مخاطب به نمایش می گذارد که با کمی توجه می توان صحنه های بعدی فیلم را حدس زد. چان نیز مانند دیگر فیلم های قبلی اش دارای سابقه رزمی می باشد و هیچ چیز نمی تواند جلودارش باشد اما عجیب اینجاست که همچنان از دیدن او خسته نمیشویم و با دهانی باز و بدون پلک زدن از حرکاتش لذت میبریم. در این فیلم چان نه‌ تنها فرصتی دوباره برای اجرای فنون رزمی خود به دست می آورد، بلکه توانست بازی جدی و تأثیرگذاری از خود به نمایش بگذارد که تا به‌ امروز شاهد آن نبوده‌ایم. فیلم هرچه جلوتر می رود دارای هیجان بیشتر می شود و مخاطب را بیشتر به خود جذب می کند از طرفی نقص های داستان نیز به همان نسبت رشد میکند و رفته رفته به یک مشکل جدی تبدیل می شوند اما باید گفت این ظاهر فیلم است و مخاطب باید صبر کند تا فیلم به لحظات پایانی اش نزدیک شود.

بررسی فیلم بیگانه با هنرنمایی جکی چان - گیمفا

مارتین کمپبل که در کارنامه هنری خود فیلم های بسیار مهمی چون ۰۰۷ را نیز برعهده داشته است در The Foreigner نیز سکانس های سینمایی جذابی را برای مخاطبان به نمایش می گذارد، تصاویری که تنها صحنه های اکشن و پاشیده شدن خون روی در و دیوار نیست بلکه نشان دهنده طغیان خشم های یک مرد در سکوتی عجیب یا در صحنه هایی کاملا آرام و خالی از درگیری و زد و خورد که به آنالیز روان فرد می پردازد و خون های واقعی در همان سکوت فوران می کند، رنگی ندارند ولی مانند تار و پود درهم تنیده زمان و مکان رشته های داستانی را به هم پیوند می زند بدون اینکه دیده شوند.تصاویری با شکوه ،بازی خوب بازیگران و کارگردانی فوق العاده همه و همه دست در دست هم داده اند تا شاهد فیلمی تماشایی باشیم.

در نهایت باید گفت که فیلم دارای بالا و پایین های فراوانی است ولی از آن دسته فیلم هایی است که ارزش وقت گذاشتن دارد. فیلمی خوش ساخت از کارگردانی با تجربه و کار بلد که بازیگران سرشناسی از ژانر اکشن در آن حضور یافته اند. فیلم هایی شبیه به فیلم بیگانه که تکلیفشان با خودشان مشخص است. داستانی خوش ساخت و کلاسیک،که نقطه اوج و فرود داستان در آن مشخص شده است. اما در این نوع فیلم ها تمامی پیروزی و شکست فیلم بر عهده بازیگران آن است و تنها دلیل که باید دیده شود نیز همین است. در انتها باید اضافه کرد که فیلم شاید فیلم ماندگاری نباشد اما قطعا ارزش یکبار دیدن را دارد.

شما می توانید برای دانلود این فیلم و دیگر فیلم ها در ژانر های مختلف از بخش دانلود فیلم استفاده کنید.

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بررسی فیلم بیگانه با هنرنمایی جکی چان - گیمفا
بررسی فیلم بیگانه با هنرنمایی جکی چان - گیمفا
بررسی فیلم بیگانه با هنرنمایی جکی چان - گیمفا
بررسی فیلم بیگانه با هنرنمایی جکی چان - گیمفا
بررسی فیلم بیگانه با هنرنمایی جکی چان - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بررسی فیلم بیگانه با هنرنمایی جکی چان - گیمفا
بررسی فیلم بیگانه با هنرنمایی جکی چان - گیمفا