این نبرد تا پای جان ادامه دارد | نقد و بررسی نسخه For Honor: Marching Fire - گیمفا
این نبرد تا پای جان ادامه دارد | نقد و بررسی نسخه For Honor: Marching Fire - گیمفا
این نبرد تا پای جان ادامه دارد | نقد و بررسی نسخه For Honor: Marching Fire - گیمفا
این نبرد تا پای جان ادامه دارد | نقد و بررسی نسخه For Honor: Marching Fire - گیمفا

این نبرد تا پای جان ادامه دارد | نقد و بررسی نسخه For Honor: Marching Fire

مصطفی زاهدی
۱۷:۳۰ ۱۳۹۷/۰۸/۰۴
این نبرد تا پای جان ادامه دارد | نقد و بررسی نسخه For Honor: Marching Fire - گیمفا

تقرییا در اواخر نسل هفتم بود که کمپانی یوبیسافت (Ubisoft), یکی از بزرگترین شرکت های توسعه دهنده بازیهای ویدیویی، دست به تغییراتی در زمینه توسعه عناوین خود زد و راه جدیدی را پیش گرفت. به جای تمرکز و صرف نیروی انسانی و مالی بر روی عناوین خطی یا نیمه خطی، مانند سری Prince of Persia و Splinter cell, مدیران ارشد این کمپانی بزرگ فرانسوی، تصمیم گرفتند تا اکثریت توان انسانی و مالی خود را بر روی عناوین جهان ازاد، و یا انلاین محور معطوف سازند. این تصمیم به خوبی در معرفی عناوین جدید این کمپانی محسوس بوده است. Tom Clancy the Division عنوانی تمام انلاین و جهان ازاد بود. The Crew امکان تجربه یک عنوان ریسینگ را در دنیایی عظیم و بزرگ به بازیبازان میداد و assassins creed هم بازیبازان را در نقش شخصیت های مختلف در زمان ها و کشورهای مختلف قرار می داد. یکی از این Ip های جدید که با توجه به رویکرد جدید این شرکت متولد شد. عنوان For Honor بود. عنوانی که مسیری خلاف اکثریت عناوین جهان ازاد یا آنلاین محور یوبیسافت طی کرد و در دوران امروزی و در قرن حاضر جریان نداشت. بلکه بازیبازان را به قرون وسطی برد و آنها را در نقش وایکینگ ها، شوالیه ها و سامورایی ها قرار داد. For honor عنوانی چندنفره محور بوده، و با این که بخش داستانی داشته، اما تمام تمرکز سازندگان بر روی بخش چند نفره و انلاین بوده است. این عنوان پس از عرضه موفق به کسب متای ۸۰ شد و از لحاظ فروش عملکرد مناسبی به جای گذاشت. اما به علت مشکلات ریز و درشت فراوان در بخش های مختلف بازی، کم کم طرفداران و بازیبازان لب به اعتراض گشودند و به منظور حل این مشکلات، یوبیسافت اپدیت ها و بسته های الحاقی مختلفی برای این بازی منتشر کرد. در این مقاله، ابتدا به سراغ نقد و بررسی خود بازی می رویم، و در ادامه به بررسی اخرین و بزرگترین بسته الحاقی عرضه شده برای این بازی تا به امروز، یعنی بسته الحاقی Marching Fire می پردازیم. با گیمفا همراه باشید

این نبرد تا پای جان ادامه دارد | نقد و بررسی نسخه For Honor: Marching Fire - گیمفا

در ابتدای مقاله به نقد و بررسی کلی نسخه اصلی بازی میپردازیم، و در ادامه سراغ بسته الحاقی Marching Fire رفته و ان را بررسی خواهیم کرد. با گیمفا همراه باشید…

همانطور که پیش تر اشاره کردم، با این که For honor عنوانی با تمرکز بر روی بخش چند نفره بوده و مانور تبلیغاتی یوبیسافت نیز حول همین محور بود، با این حال این بازی دارای بخش کمپین (campaign) نیز هست. هدف از وجود این بخش، فقط اشنایی با حال و هوا و دوران بازی، قهرمان ها، شخصیت ها و از همه مهم تر ایجاد آشنایی نسبی و ابتدایی گیم پلی بازی برای بازیبازان است. مدت زمان بخش داستانی با توجه به فاکتور های مختلف، بین ۵تا ۷ ساعت است که همین مدت زمان مشخص می کند صرفا وجود بخش داستانی، برای اشنایی مخاطبان با کلیت گیم پلی بوده است، نه ارائه یک بازی تک نفره کامل. شاید بسیاری از بازییازان که عناوینی چون battlefield, call of duty و… را خریداری می کنند، بدون تجربه مراحل داستانی، تقسیم به بخش چند نفره میروند و مشغول بازی به صورت آنلاین با دیگر بازی بازان میشوند، اما این مسأله برای For Honor فرق می کند. اگر بازیبازان تصمیم بگیرند بدون هیچگونه مقدمه و آشنایی نسبی پای به بخش چند نفره بگذارند، علاوه بر شکست های احتمالی، ممکن است هیج لذتی از گیم ولی و اتمسفر بازی نبرند و حتی از بازی نیز زده شوند! دلیل این امر هم یک چیز است، پیچیدگی و جزئی بودن گیم پلی بازی. چون گیم پلی بازی فقط به فشردن چند دکمه پشت سرهم خلاصه نمی شود و این طور نیست که لزوما اگر دارای تجهیزات قوی تر باشید، پیروز میدان خواهید بود، بلکه گیم پلی بازی دارای جزئیات بسیار بوده و وجود همین جزییات و پیچیدگی ها، ممکن است تا حدودی برخی بازییازان، به خصوص بازیبازان آماتور یا کم تجربه را گیج کند. برای جلوگیری از این اتفاق، بخش تکنفره نیز در بازی گنجانده شده است که بازیبازان هم به طور کل با تم و اتمسفر و حال و هوای بازی اشنا شوند، هم چندساعتی از نبرد با سربازان هوش مصنوعی لذت ببرند و مهم تر از همه برای رقابت با سایر بازیکنان تا حد قابل قبولی اماده شوند.

این نبرد تا پای جان ادامه دارد | نقد و بررسی نسخه For Honor: Marching Fire - گیمفا

گیم پلی بازی برخلاف بسیاری از بازیهای مشابه، به فشردن چند کلید خلاصه نمی شود، بلکه گیم پلی بازی پیچیدگی خاص دارد و گزینه های مختلفی پیش روی بازیبازان قرار می دهد. به همین دلیل گروهی از بازیبازان.ممکن است نتوانند در ابتدا به خوبی با این بازی ارتباط برقرار سازند. اما هر چه بیشتر بازی کنند، اشنایی بیشتری نسبت به گیم پلی بازی کسب خواهند کرد.

از داستان بازی شروع کنیم. همانطور که به خوبی می دانید،for honor r در دوران قرون وسطا جریان دارد و تمامی سربازان،شخصیت ها، سلاح ها، و لوکیشن های بازی نیز بر همین اساس طراحی شده اند. داستان بازی هم، در بخس ها پراکنده و جداگانه، بازیبازان را در نقش های فرمانده ها و سربازان، در قالب سه گروه viking, knights و samurai قرار می دهد. در واقع در طول بخش داستانی بازی، بازیبازان کنترل دسته ها و گروه های مختلف را بر عهده می گیرند و ماموریت های مختلفی را به سرانجام می رساند. اولین مشکل کلی بازی، و بزرگترین ایراد بازی در بخش تک نفره مربوط به همین بخش داستان است. داستان بازی روایتی بسیار ضعیف، گنگ و کلیشه ای داشته و به معنای واقعی کلمه فقط بهانه ای است برای شروع مراحل و اتفاقات. به دلیل وسعت داستانی و پتانسیل موجود در اتفاقات و شخصیت ها، سازندگان می توانستند بسیار بهتر از این عمل کنند و داستانی یکپارچه و منطقی را روایت سازند. نمیدانم علت انجام ندادن این کار کمبود وقت بوده است، یا ضعف تیم نویسندگان، اما به هر حال داستان بازی واقعا ضعیف است. بازیهایی با این سبک و سیاق، در بخش داستانی نیاز به ارائه پیش زمینه کلی از شخصیت ها و اتفافات دارند تا هم داستان بازی را از گنگی دراورد و مفهوم سازد، هم بتواند مخاطبان را با خود همراه کند. اما نویسندگان در این بخش انچنان خوب عمل نکرده اند و در بخش های مختلف بازی قبل یا بعد اتفاقات و.مراحل، یا اصلا پیش زمینه داستانی به مخاطبان ارائه نمی شود، یا اگر هم می شود به جای روشن کردن اهداف داستان، بیشتر موجب سردرگمی بازییاز می شود. این مساله بر روی بخش شخصیت پردازی نیز تاثیر خود را گذاشته است. به طوری که چه در نقش یک فرمانده وایکینگ قرار داشته باشید، جه در نقش یک سامورایی قدرتمند یا یک شوالیه ماهر، به سختی میتوانید با شخصیت ها ارتباط برقرار کنید و ان ها را درک کنید. شخصیت های بازی دارای پرداختی کاملا سطحی، غیر قابل باور و بعضا گنگ هستند که تناقضات مختلفی در رفتار و اعمال انها نیز دیده می شود. البته درست است که سازندگان اکثر وقت و بودجه ی خود را صرف بخش چند نفره کرده اند و در کل بخش داستانی بیشتر به یک بخش اموزشی یا دست گرمی شبیه است، اما با این وجود و با توجه به تمامی این مسائل، داستان بازی می توانست بسیار بهتر روایت شود و شخصیت ها نیز باورپذیر تر و واقعی تر پرداخته شوند. در مورد خود روایات و اتفاقات بازی هم باید عرض کنم همانطور که گفتم بازیبازان کنترل شخصیت های مختلف از گروه های مختلف وایکینگ، شوالیه و سامورایی را بر عهده می گیرند و در هر قسمت باید وظایف خاصی را به انجام برسانند. از تصرف یک قلعه گرفته، تا باز کردن دروازه یا کشتن فرمانده های دشمن. هدف از بازی کردن در نقش قهرمانان مختلف هم اشنایی با تمامی کلاس ها و گروه های سربازان است تا بعدا مخاطبان هنگام تجربه بخش جند نفره، بر اساس سبک بازی و علایق شخصی، قهرمان مورد نظر خود را انتخاب کنند و مشغول بازی شوند. البته منصفانه نگاه کنیم مراحل بازی تنوع خوبی از لحاظ وظایف و ماموریت ها دارند و بازییازان را در شرایط مختلف قرار می دهند. از اسب سواری گرفته تا حمله به قلعه یا کار با منجنیق. هوش مصنوعی بازی نیز با این که یکسری مشکلات کلی دارد، با این وجود قابل قبول است و می تواند مخاطبان را راضی نگه دارد. در کل باید بگویم بخش تک نفره بازی اگرچه به شدت تحت تاثیر ضعف داستان و شخصیت پردازی ضعیف قرار دارد، با این وجود تجربه ی چند ساعته ای لذت بخش است که مخاطب را برای بخش اصلی بازی یعنی رقابت چند نفره اماده می سازد

این نبرد تا پای جان ادامه دارد | نقد و بررسی نسخه For Honor: Marching Fire - گیمفا

اخ مادر جان. چقدر بده ادم اینجوری بمیره. یه فاتحه براش بخونید…

برویم سراغ گرافیک بازی. طبق معمول گرافیک بازی از دو بعد هنری-بصری و فنی قابل بررسی و نقد است. ابتدا از بخش هنری شروع می کنم. گرافیک هنری بازی چشم نواز و زییاست و سازندگان به خوبی توانسته اند دوره ای قرون وسطایی را به تصاویر بکشند و به مخاطبان عرضه کنند  جزئیات طراحی ساختمان ها، قلعه ها، دیواره و.همچنین زره های سربازان و فرماندهان کلاسهای مختلف واقعا به خوبی هرچه تمام تر کار شده است. همچنین نورپردازی بازی در سطح بالایی کار شده و بسیار واقع گرایانه است. سایه زنی های اجسام اکثرا دقیق و درست بوده و به ندرت شاهد مشکلی در بخش سایه زنی هستیم. کیفیت تکسچر چه از نزدیک و چه از دور قابل قبول بوده، و به خوبی حال و هوای یک عنوان نسل هشتمی را به مخاطب منتقل می سازد. طراحی زره ها و سلاح ها تنوع بسیار بالایی دارند و به خصوص در بخش چندنفره که تعداد زیادی از انواع زره ها و تجهیزات قابل دسترس هستند، این مساله به خوبی به چشم می اید و تفاوت ظاهری تجهیزات کاملا محسوس و قابل توجه است. البته باید گفت گرافیک هنری بازی روی هم رفته بی نظیر یا شاهکار نیست، اما واقعا در سطح بالایی قرار دارد و بعید میدانم فردی از گرافیک هنری-بصری بازی ابراز نارضایتی کند.

اما در بخش فنی اوضاع کمی فرق می کند چون بازی از یکسری مشکلات جزئی و کلی رنج می برد. برای مثال گاه و بیگاه ممکن است شاهد باگ هایی باشید که اجسام یا شخصیت  ها از حالت فیزیکی خارج شده و درهم فرو می روند. یا مثلا ممکن است در بین در یا دیوار یا جسم دیگری گیر کنید. هر چند گیر کردن در اجسام بسیار کم در طول بازی اتفاق می افتد با این وجود باز جزء مشکلات گرافیکی بازی از دید فنی به شمار می رود. بعضی اوقات نیز ممکن است شاهد دیر لود شدن برخی تکسچرها در پس زمینه باشیم که البته این مشکلات گرافیکی، اکثرا با انتشار آپدیت ها و بسته های الخاقی، تا حد زیادی کاهش یافته اند و نسبتا از ان حالت ازار دهنده خارج شده اند. با این وجود مشکلات فنی بازی کاملا رفع نشده اند و هنوز شاهد برخی مشکلات گرافیکی در این زمینه هستیم

این نبرد تا پای جان ادامه دارد | نقد و بررسی نسخه For Honor: Marching Fire - گیمفا

نبرد یک سامورایی با یک شوالیه. هر کدام از سه کلاس وایکینگ، شوالیه و سامورایی نکات و ویژگی‌های مربوط به خود را دارند که بازیبازان باید بر اساس روش بازی و علایق شخصی، قهرمان مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

برویم سراغ مهم ترین و از قضا درخشان ترین بخش بازی، گیم پلی. همانطور که میدانید بازی سوم شخص بوده و پایه و اساس گیم پلی بازی بر اساس مبارزات نزدیک و تن به تن با استفاده از سلاح های سرد است. اما موضوع جایی جذاب می شود که متوجه میشویم گیم پلی بازی به زدن دکمه های حمله و دفاع در وقت مناسب خلاصه نمی شود، بلکه هوش و استراتژی نیز نقش بسیار مهمی در گیم پلی بازی ایفا می کند. گیم پلی بازی برخلاف بسیاری از عناوین هم سبک، بسیار پیچیده تر و جزئی تر بوده و ریزه کاری های فراوان دارد. از حملات سریع و کند گرفته تا حملات و ضربات سنگین و کند، تا دفاع و جاخالی و همچنین موارد مختلف دیگر. هنگام حمله هم فقط به یک طریق امکان حمله وجود ندارد بلکه دست بازیباز باز تر است که مثلا از سمت چپ حمله کند یا از سمت راست یا از بالای سر خود. همین ریزه کاریها و جزییات هستند که پیچیدگی خاصی به گیم پلی بازی بخشیده اند و گیم پلی بازی را از حالت ساده،کلیشه ای و تکراری درآورده است. در بخش گیم پلی نیز یکسری مشکلات بسیار جزئی وجود دارد. برای مثال گاهی اوقات باوجود اینکه شما  ضربه دشمن را جاخالی می دهید و ضربه او عملا به شما برخورد نمی کند، با اینو وجود خط سلامتی شما کم می شود و در واقعا اسیب به شما وارد می شود. در برخی لحظات که گاهی فاصله بین بردن یا باختن  یک بازی همین ضربات هستند، ممکن است تجربه این نوع باگها و مشکلات ازار دهنده باشد. اما در کل گیم بازی به شدت باکیفیت و لذت بخش بوده و به خوبی می تواند مخاطبان را برای ساعت های متمادی سرگرم سازد

 بخش چند نفره بازی دارای نقشه ها، مود ها و موارد مختلفی است، از جمله مود ها و حالت های محبوب می توان به حالت ۴v4 کلاسیک اشاره کرد که در ان بازیبازان در قالب دو تیم چهارنفره با هم به مبارزه و نبرد میپردازند. همچنین Hero های مختلفی در دسترس مخاطبان قرار دارند که می توانند از انها استفاده کنند. البته طبیعتا شخصیت ها، سلاح ها و وسایل جدید پس از بازی کردن و کسب امتیازات و xp قابل ازادسازی یا خریداری هستند. بحث در مورد وسایل و سلاح های بازی شد بد نیست به مساله پرداخت های درون برنامه ای بازی هم اشاره ای بکنم. جایی که بعضی از کاربران و بازیبازان از این مسأله گله داشتند که برخی افراد با هزینه پول واقعی برخی سلاح ها و زره و وسایل را بسیار سریع و زود و بدون زحمت به دست می آورند و موجب برهم زدن تعادل بازی شده اند. بلاشک پرداخت های درون برنامه ای به یکی از منفورترین امکانات در بازیهای ویدیویی تبدیل شده است و بازیبازان زیادی از وجود این امکان، اظهار نارضایتی کرده اند. البته از طرف دیگر گروهی موافق وجود این بخش در بازیهای آنلاین و چند نفره هستند. اما این بخش در بازی For Honor به چه صورت عمل کرده است؟ منصفانه قضاوت کنیم، با وجود اینکه بعضی افراد با صرف هزینه،  بسیار راحت و کم دردسر به آیتم ها و سلاح های قوی دست پبدا می کنند، اما با این وجود سازندگان تیزهوشی به خرج داده و هیجگونه محتوای انحصاری برای پرداخت درون برنامه ای قرار نداده اند. به این معنا که هیج سلاح،زره آیتم یا هر وسیله و امکان دیگری در بازی وجود ندارد که نتوان از طریق پول داخل بازی ان را خریداری کرد یا بدست اورد. این مساله باعث شده است پرداخت درون برنامه ای بازی For Honor به مانند برخی عناوین مشابه حاشیه ساز و جنجالی نباشد. در کل گیم پلی بازی For Honor بسیار لذت بخش و اعتیاد اور بوده، و تجربه ی بازی با دوستان، بسیار خاطره انگیز و لذت بخش است

این نبرد تا پای جان ادامه دارد | نقد و بررسی نسخه For Honor: Marching Fire - گیمفا

امکام پیروزی در نبردهای نابرابر از لحاظ تعداد افراد مانند ۱v2 یا ۱v3 وجود دارد. هر چند احتمال پیروزی بسیار کمتر از شکست است، با این حال با توجه به مهارت بازیباز، قدرت سلاح و وسایل او و البته مهارت و قدرت سلاح های دشمنان، شانس پیروزی در چنین نبردهای نابرابری نیز وجود دارد.

Marching Fire

و اما می رسیم به سراغ اصل نقد و بررسی در این مقاله، بسته الحاقی marching fire, تا قبل از این بسته الحاقی، شش hero و هفت نقشه و موارد مختلف دیگر در قالب اپدیت ها و بسته های الحاقی به بازی اضافه شده اند تا از تکراری شدن بازی جلوگیری کرده و روحی دوباره به  بازی ببخشند. این رویه تا همین چند وقت پیش ادامه داشته تا این که چندی پیش، بسته الحاقی جدیدی برای این بازی عرضه شد که از قضا کامل ترین و بزرگ ترین بسته الحاقی for honor نیز به شمار می رود. در قالب این DLC, چهار قهرمان جدید، بیش از ۳۰ modifier،دو حالت جدید بازی و موارد بسیار دیگری به اضافی می شود که در ادامه به بررسی انها خواهیم پرداخت. ابتدا از قهرمان های اضافه شده شروع می کنیم

  • Shaolin: جنگجویانی قوی و شجاع که بیشتر به خاطر چالاکی بالا و روش مبارزه ای که از میمون گرفته شده شناخته شده اند. در استفاده از عصای چوبی بلند بسیار ماهرند
  • Tiandi: فرماندهان بسیار شجاع که محافظان پادشاهان، ملکه ها و افراد بلند پایه ی امپراطوری چین در دوران وسطا به شمار می رفتند.
  • Jiang jun: ژنرال های ارتش چین در دوران قرون وسطا که از هوش نظامی بالایی برخوردارند و از نیزه ای بلند استفاده می کنند.
  • Nuxia: ادمکش ها و افرادی بسیار ماهر و تعلیم دیده که اغلب مهارت خود را در غالب حرکات موزون و رقص پنهان می سازند. سلاح اصلی انها خنجر های کوچک قلاب مانند است.

این چهار شخصیت همگی از افراد واقعی در دربار چین در دوران وسطا الهام گرفته شده اند. نکته بسیار جالب و البته مهم درباره این چهار شخصیت این است که هر چهار قهرمان بسیار چالاک و سریع بوده و دارای حرکات و ضربات تند و فرزی هستند. هر چهار شخصیت جدید با اقبال نسبتا قابل توجه مخاطبان مواجه شده اند و به نظر می رسد سازندگان به هدف خود از اضافه کردن این چهار شخصیت جدید به بازی رسیده اند. هر کدام از این چهار شخصیت نسبت به یکدیگر متفاوت بوده و از سلاح ها،حرکات و فنون منحصر بفرد خود استفاده می کنند. در مورد قدرت این چهار Hero هم باید بگویم با وجود یکسری اعتراضات بسیار اندک، اعتقاد دارم این چهار شخصیت تا حد زیادی به خوبی بالانس شده اند و دارای نقاط مثبت و منفی هستند که انها را بسیار قوی یا بسیار ضعیف نمی سازد. البته احتمال تغییر در برخی ویژگی‌های این چهار شخصیتت وجود دارد اما فعلا بازیبازان مشغول آشنایی با نقاط قوت و ضعف این چهار قهرمان هستند بنابراین صحبت از تغییرات در این چهارشخصیت هنوز زود است.

این نبرد تا پای جان ادامه دارد | نقد و بررسی نسخه For Honor: Marching Fire - گیمفا

بخش Breach که جلوتر درمورد ان صحبت خواهم کرد…این بخش بر اساس حمله و دفاع بنا شده است که در ان علاوه بر دوتیم چهارنفره انسانی، تعداد زیادی نیز سربازان هوش مصنوعی در ان حضور دارند.

قبل از اینکه به ادامه نقد و بررسی بپردازم، باید به نکاتی درمورد نحوه دسترسی به محتویات این بسته الحاقی اشاره کنم. کسانی که جداگانه یا در قالب سیزن پس (Season Pass) بازی را خریداری کرده اند، از همان ابتدا هم به دو بخش Breach و Arcade دسترسی کامل دارند هم چهار شخصیت اصلی و آیتم ها و موارد دیگر از همان ابتدا برای آنها قابل استفاده هستند. از طرف دیگر مود Breach را می توان به صورت رایگان تجربه کرد. کافیست فقط یک نفر که این بسته الحاقی را داراست، بقیه را به بازی دعوت کند، اما بخش Arcade فقط از طریق بسته الحاقی یا سیزن پس قابل دسترس است.

برویم سراغ بخش Breach که پس انتشار، بسیار محبوب شده و چند وقتی است بسیار طرفدار پیدا کرده است. این بخش، مبارزاتی ۴vs4 اینبار در قالب حمله/دفاع به قلعه و استحکامات دشمن را در اختیار مخاطبان قرار می دهد. تیم حمله کننده، باید دو دروازه اصلی دشمن را تخریب کند و در ادامه، فرمانده یا همان commander دشمن که هوش مصنوعی است را از پای در اورد تا پیروز میدان شود. از طرف دیگر تیم مدافع( که نسبتا کار اسانتری در پیش دارد) یا باید دو دژکوب تیم مهاجم(همان وسیله ای که با ان دروازه هارا تخریب می کنند)، نابود سازد و یا ان قدر دشمنان را بکشد تا تعداد جان های انها تمام شود، با شکستن هر دروازه و انجام یکسری فعالیت‌ها و پیشرفت ها، تیم مهاجم یکسری جان جدید دریافت می کند. مود breach با بازخوردهای بسیار مثبت هواداران مواجه شده و طرفداران به شدت از این بخش استقبال کرده اند. انصافا هم باید به سازندگان خسته نباشید گفت چون واقعا مود Breach لذت بخش و جذاب ساخته شده است به طوری که پس از پایان هر مسابقه، این اشتیاق در بازیباز وجود خواهد داشت که دور بعدی را بلافاصله شروع کند. یکی از بزرگ ترین مزایای این بخش، میزان بسیار بالای XP است که به بازیبازان می دهد. این میزان انقدر هست که هر راند ۲۰-۳۰ دقیقه ای از مود Breach را از لحاظ عقلانی توجیح کند. در واقعا درکنار لذت بالای خود این بخش، پاداشی که به بازیبازان داده می شود تا حد خوبی سخاوتمندانه است. نکته بسیار مهم و جالب در این بخش این است که فقط لزوما برتری قدرت در نبرد های تک به تک برنده را مشخص نمی سازد چون مسائل استراتژیک در بازی به شدت اهمیت دارند. برای مثال در یک دور که مشغول بازی بودم و به فرمانده دشمن رسیده بودم، آن سه یار و متحد من به جای کمک کردن به من و تلاش برای کشتن فرمانده و بردن راند، به کارهای متفرقه مشغول بودند. یک نفر داشت با سربازان نیزه دار هوش مصنوعی مبارزه میکرد و ان دو نفر دیگر هم در حال مبارزه بی مورد با دشمنان در گوشه کنار قلعه بودند. در حالی که اگر به من ملحق می شدند میتوانستیم به راحتی دور را به سود خود پایان دهیم. مسائلی از این دست ممکن است برای شما پیش اید و گیر یارانی بیفتید که به‌ جای کمک کردن به تیم برای پیروزی به صورت شخصی بازی می کنند که این مساله، به ویژه هنگام حمله بسیار می تواند مشکل ساز شود.

این نبرد تا پای جان ادامه دارد | نقد و بررسی نسخه For Honor: Marching Fire - گیمفا

تصویری دیگر که تیم حمله کننده در حال هجوم به قلعه دشمن است.

اما مود Arcade کمی متفاوت تر از Breach عمل کرده است. این مود یک مود معمولی ۴v4 است که دو گروه به مبارزه با هم میپردازند. با این تفاوت که در هر راند، وظایف مشخص و البته تصادفی به هر تیم داده می شود که باید انهارا انجام دهند. در واقعا اکثر آیتم ها، وظایف، ماموریت ها و نقشه ها تصادفی هستند. سازندگان دلیل انجام این کار را جلوگیری از تکراری شدن این بخش اعلام کرده اند و خواسته اند به نوعی، این مود را پس از گذشت مدت زمانی زیاد، فعال و شلوغ نگه دارند. البته باید گفت آنچنان موفق ظاهر نشده اند در این بخش. چون با تصادفی کردن اکثر بخش ها، کمی هویت این مود زیر سوال می رود. و از طرف دیگر با وجود مدت زمان نسبتا طولانی هر راند، میزان XP و جوایزی که به بازیبازان داده می شود به صرفه و عقلانی نیست. از طرف دیگر در مقایسه با Breach, بخش Arcade جذابیت کمتری دارد که این مسأله باعث شده است طرفداران انچنان جذب این بخش نشوند. به علاوه Breach به علت داشتن بخش دفاع/حمله جذاب تر و لذت بخش تر است.

در کنار اضافه شدن شخصیت ها و بخش های جدید، بسته الحاقی Marching Fire, بعضی از مشکلات فنی بازی را نیز بهبود بخشیده است. بخش matchmaking بازی که گاها دچار مشکلات گاه و بیگاه می شد، تا حدودی بهتر شده است و شاهد مشکلات کمتری هستیم. همچنین یکسری باگهای گرافیکی که اوایل مقاله به انها در نسخه اصلی اشاره کردم، در این قسمت تا حدی برطرف شده اند. علاوه بر این، بازی از لحاظ گرافیکی نیز پیشرفت داشته است و نورپردازی بسیار بهینه تر و واقعی تر شده، سایه زنی با کیفیت بیشتری انجام شده و کیفیت تکسچر ها هم به صورت کلی افزایش داشته اند. البته این تغییرات خیلی اساسی و بزرگ نیستند ولی با این وجود تا حدودی رنگ و بوی تازه به بازی بخشیده اند.

این نبرد تا پای جان ادامه دارد | نقد و بررسی نسخه For Honor: Marching Fire - گیمفا

این نبرد تا پای جان ادامه دارد | نقد و بررسی نسخه For Honor: Marching Fire - گیمفا

مقایسه دو تصویر از نسخه اصلی بازی و بسته الحاقی Marching Fire. یکسری بهبودهای کلی در زمینه نورپردازی و گرافیک هنری محسوس است. البته این نکته را هم باید عرض کنم که این دو تصویر را خود یوبیسافت منتشر کرده است.

سخن پایانی:

For honor, عنوانی چند نفره و به شدت لذتبخش است که با ویژگی های متفاوت، شخصیت های متنوع و گیم پلی عمیق و پیچیده، می تواند ساعت ها مخاطبان را سرگرم سازد. بسته الحاقی Marching Fire هم عملکردی بسیار مثبت دشته، و با اضافه کردن چهار شخصیت جدید و صد البته بخش جذاب و پرطرفدار Breach, دل بسیاری از هوادران که خواستار محتوای جدید برای این بازی بوده اند را به دست اورده است. درست است که این بازی همچنان از یکسری مشکلات گرافیکی و فنی رنج می برد و تعداد مود های بازی می بایست بیشتر باشد، اما با این وجود Marching Fire تجربه ای لذت بخش است که حتی برخی از مشکلات نسخه اصلی را نیز برطرف کرده است. البته بخش چند نفره بازی هنوز پتانسیل بالایی برای کامل شدن و بهتر شدن دارد و باید دید چه محتویاتی برای این بازی، که اکنون بیش از ۱۵ میلیون بازیباز دارد، در آینده عرضه خواهد شد.

این نبرد تا پای جان ادامه دارد | نقد و بررسی نسخه For Honor: Marching Fire - گیمفا

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

این نبرد تا پای جان ادامه دارد | نقد و بررسی نسخه For Honor: Marching Fire - گیمفا
این نبرد تا پای جان ادامه دارد | نقد و بررسی نسخه For Honor: Marching Fire - گیمفا
این نبرد تا پای جان ادامه دارد | نقد و بررسی نسخه For Honor: Marching Fire - گیمفا
این نبرد تا پای جان ادامه دارد | نقد و بررسی نسخه For Honor: Marching Fire - گیمفا
این نبرد تا پای جان ادامه دارد | نقد و بررسی نسخه For Honor: Marching Fire - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • A Player گفت:

    واقعا بازی قشنگی هست کلا تو این سبک بازی آنلاین نیست و گیم پلی خیلی خوبی داره
    فقط خیلی ضد حال بود وقتی فهمیدم پولی هست
    اگر بازی نکردید پیشنهاد میشه فقط حواستون به آپدیتای سنگین باشه زیاد اپدیت داره

  • fbjg گفت:

    یه سوال از دوستان عزیز ؟
    من نسخه استارتر بازی رو دارم و آپدیت رو انجام دادم ولی شخصیت های جدید رو نمیتونم بخرم میگه حتما باید بسته الحاقی رو بخرم . مود breach رو میتونم واردش بشم
    حتما باید واسه خرید شخصیت ها بسته الحاقی رو بخرم ؟

    • Paprika گفت:

      fbjg
      والا من خودمم استارتر دارم و اگه دقت کنید کنارش یه روز شماره که مثلا الان ۴ روز دیگ مونده
      فک کنم ۴ روز دیگه بشه با سکه ی داخل بازی شخصیت ها رو خرید چون همینطور که میشد سیزن پس رو با پول داخل بازی بخری

    • Rick sanchez گفت:

      اون عکسه که نوشتین تصویری دیگر از بخش breach اشتباهه
      اون مال بخش dominion بازیه ، نقشمم خیلی قدیمیه
      اپدیت جدید اصلا برا بخش breach ، سه تا نقشه جدا اضافه کرده
      حتی انقدر سرباز داخلش نیست و ارایش سربازاش اینطوری نیست
      لااقل اول قشنگ بازی رو انجام بدید بعد نقدش کنن
      در مورد باگ گرافیکی هم بگم شاید در طول ۲ سال ۴ تا باگ گرافیکی دیدم (نسخه ps4 ) که اصلا با این حجم از پیچیدگی گیم پلی اصلا به چشم نمیاد که ایراد گرفتین
      در مورد سیزن پس باید بگم کاملا رایگانه ( با پول بازی میشه خریدش ) مثل سیزن قبل که همه ی شخصیت ها قابل خرید بود (البته تا ۳ روز دیگه برای همه باز میشه الان early access هست )
      گرافیک بازی واقعا خیلی بهبود پیدا کرده ( اون جمله ای که گفتین البته این عکسا رو یوبی سافت منتشر کرده ) داخل بازی هیچ فرقی با اون عکسا نداره
      تنها بازیه انلایین نسل هشتمی واقعی که این نسل واقعا پیدا بود مال نسل دیگس
      پشتیبانی فوق العاده داره
      و خیلی هم معتاد کنندس
      باید توش پیشرفت بدین گیم پلی خودتون رو وگرنه با بالا رفتن لول نوب ها کلافه میشن تو این بازی چون خیلی حرفه ایه و تکنیکیه
      اصلا شبیه بقیه بازی های شمشیری نیست
      فیزیک بازی کاملا رعایت شده
      اینترنت خوب میخواد ولی اینقدر سرورش قویه که بعضیا که پینگ خوبی ندارن رو دفاع و حملشون رو تطبیق میده
      سروراش شلوغ و فعاله
      هر هفته event و مود ها و لباسای مخطلف به بازی اضاف میشه
      شخصیتاش هر کدوم ۱۸۰ درجه با هم فرق دارن
      حدودا برا اینکه با یه ادم به سطح حرفه ای برسین باید ۲ ماه باهاش بازی کنین تا بتونین حرفی برا گفتن داشته باشین
      تموم ایتماش رو میشه با پول خود بازی خرید
      نقشه های متنوع
      لباسای متنوع
      شخصی سازی بی نظیر
      گار گروهی شدیدا وابسته
      و بازیش اینطوری نیست که الزاما ۴ نفر بریزن سرت
      بعد بمیری اگه خوب بازی کنی حتی میتونی از پا درشون بیاری
      قضیه انبالانس بودن شخصیت ها رو به شدت رد میکنم
      اگه خوب بازی کنین شخصیت قوی معنا نداره
      سرورای قوی داره
      موفق باشین

      • first hunter گفت:

        داداش فقط با اون اخر نظرت کار دارم که میگی شخصیت قوی معنا نداره و بازی بالانسه چون بعد ۵۰۰ ساعت تایم تو بازی این جمله خیلی واسم عجیبه
        میشه بگید تکنیک شما برای زدن مثلا هایلندر یا کنسی با لابرینگر یا شوگوکی چیه ؟ این دو کاراکتر کوچکترین حرکتی برای باز کردن حریفشون ندارن ولی در عوض هایلندر و کنسی هم توانایی واکنش نشون دادن نسبت به تمام حرکت های شمارو دارن هم به تعداد لازم حرکت دارن که دفاع شمارو باز کنن
        حالا اگه میخوای اوج بی انصافی رو ببینی جلو این دو تا conqueror بنداز و ببین چطور با اسپم یه حرکت تو کل مچ اینارو سه هیچ میزنه
        من خودم با لابرینگر ۳۲ تا reputation رفتم بالا و وین ریتم تو دوئل باهاش ۷۰ درصده ولی وقتی با کاراکتر دومم یعنی هایلندر بازی میکنم تفاوت واسم مثل شب و روزه چون هم کاراکتر قوی تریه و همچنین اون دوئل هم برای من و هم برای حریف خیلی جذابتره چون مثل لابرینگر مجبور نیستم به علت نداشتن opener فقط برم تو دفاع
        فورانر بازی خوبیه و ایده ی جالبی داره ولی با وضعیت فعلیش نمیشه لقب بالانس رو به این بازی داد مخصوصا رو کنسول

        • A Player گفت:

          اتفاقا بازی کاملا بالانسه
          خودم با centurion تا rep 12 رفتم و با همه کاراکترا بازی کردم و دیدم پلیر هایی که همه رو حریفن ولی چیزی که مهمه اینه که باید دقت و تمرین داشته باشین بخصوص با بات های لول سه
          و انصافا رو کنسول هم بالانسه فقط باید پیچیدگی های گیم پلی رو یاد بگیرید و با هر شخصیت حرفه ای بازی کنین
          من خودم رو ps4 بازی کردم اونم مدت زیاد و پیشنهاد میکنم

        • Rick sanchez گفت:

          داداش اول معذرت خواستم جواب بدم دستم خورد روی گزارش
          ببین برای باز کردن گارد کسی ادم از خیلی روش ها میتونه استفاده کنه
          مثل کنسل کردن ضربه
          ضربات گیج کننده
          حمله ی ناگهانی
          پری کردن
          هر کدوم از شخصیتا قابلیت خاص خودشون رو دارن
          شما خودت دیه باید از چیزایی که برا من تعریف کردی
          متوجه شده باشی
          یه موقعی یه اوراچی میادد جلوت و اینقدر خوبه که حتی با های لندر که واقعا ضربه های قوی داره (البته کند ) حرفی برای گفتن نداری جلوش ، چون درسته های لندر قویه ضربه هاش ولی اوراچی قابلیت سرعت داره و ضربه های کوتاهه بی نظیر
          هر کسی یه سبک بازی داره
          بعضیا تو پری کردن قوی هستن و دفاع ( و دوست دارن این کارو )
          بعضیا خوب حمله های متنوع از جهات مخطلف دارن
          (خودم جزو این سبکم )
          بعضیا هر دو رو اعمال میکنن
          بعضیا خیلی از محیط کمک میگیرن
          و اینکه بالای هر شخصیت یه سری اطلاعات داده
          کنترل شخصیت ها normal ,easy va hard داره
          کسی که با برسرکر که کنترلر هارد داره به مهارت از لحاظ پری کردن حمله و دفاع میرسه قطعا شاید با کسی که با شوجوکی به مهارت میرسه فرق داره
          در گذشته اینطور که من مطالعه کردم لابرینگرا توی مبارزه جزوه قوی ترین ها بودن
          اما ضعف های خودشونم داشتن
          خیلیا توی لباسشون ( به خاطر گرما ، کمبود اکسیژن ، خستگی ) میمردن ولی به خاطر زرهه بینظیرشون توی فایت ها خیلی عملکرد خوبی داشتن
          کسی که با لابرینگر مبارزه میکنه باید عین واقعیت تجسم کنه خب ضربه الکی زدن به این شخصیت عواقب داره ،پس باید ضربه های مطمن بهش زد
          ولی ادم کندی هست میشه دفاعش کرد یا یه جاهایی از محیط کمک گرفت و خستش کرد و ضربه های سریع و با کنسل کردن بهش زد چون کسی که لابرینگر بازی میکنه فکر دفاع و پری کردن کامل تو سرشه پس باید گولش زد
          برای هر هیرویی اگه همچین تحلیلی بکنی ۱۰۰ درصد میتونی جلوش برنده باشی
          وگرنه غیر ممکنه به همه هیرو ها به یه چشم نگاه کرد
          کسی که دوتا بازی میکنه به اینووکر و مثلا اسپریت برکر یه جور نگاه میکنه ؟؟ قطعا باید سبک بازیت جلوی هر کدوم متفاوت باشه تا موفق بشی
          امید وارم کمک کرده باشم این بازی فقط به قدرت خود هیروت منتهی نمیشه میتونی از محیط ، نبوغ ،و استراتژی توش استفاده کنی و موفق باشی ✌

          • first hunter گفت:

            داداش اینکه میتونی با کنسل طرفو باز کنی درست من خودم تو این پونصد ساعت چهارصد ساعتشو رو لابرینگر بودم و زیر و بمشو میدونم چی به چیه
            لابرینگر دیفنس فوقالعاده قوی ای داره در حدی که بنظرم باید shove on block حذف بشه چون جایزه ی بلاک کردن یک اتک نباید شروع کمبو باشه
            ولی در عوض افنس این کاراکتر صفره صفره تو هیچ حرکتی نداری که بخوای گارد طرف رو باز کنی شما گفتی کنسل اتک این سوال پیش میاد که چرا اصلا باید واسه هوی اتک شما واکنش نشون بده
            فرضمون رو میزاریم رو یه دوئل بین conqueror و lawbringer
            چرا باید conqueror سعی کنه اتک شما رو پری کنه ؟ ایا لابرینگر کمبوی خاصی داره که بخواد طرفو بترسونه؟ خیلی راحت میتونه نسبت به هوی اتک و کنسل لابرینگر بی تفاوت باشه به shield bash خودش ادامه بده
            ما اینجا راجب دو تا ادم لول پایین حرف نمیزنیم که تازه دارن پری و کنسل و کانتر گارد برک یاد میگیرن این چیزا حداقل های این بازیه ما داریم راجب دو تا حرفه ای حرف میزنیم که صد در صدشون رو میزارن که دوئل رو ببرن و تو همچین شرایطی هیچکسی که یک opener داشته باشه هیچ واکنشی نشون نمیده چون میدونه این کاراکتر opener نداره و خیلی راحت میتونه همه اتکاتو جاخالی بده یا بلاک کنه
            این مثال واسه شوگوکی هم صدق میکنه کاراکتری با دیفنس قوی و افنس صفر

          • first hunter گفت:

            راستی راجب اون قسمت تاریخی راجب لابرینگر بزار بهت بگم که این بازیرو اصلا با واقعیت مقایسه نکن اگه این بازی بر اساس واقعیت بود شمن نمیتونست از رو زره واردنو گاز بزنه یا شوگوکی نمیتونست با بقل کردن یکی جون بگیره :rotfl:

            • Rick sanchez گفت:

              اینطور که خب شما بخوای تحلیل کنی که باید کنسی یا های لندر بی نقص باشن و هرکی باهاش قوی باشع و بازی کنه باید تموم بازیا رو ببره
              ایا اینطوریه ؟؟
              و اتفاقا تعجب میکنم میگی لا برینگر دفاع شکن نداره چون یه ضربه هوی داره که شروع کمبو میتونی بزنی و اسلحش اتیش میگیره و میزنه که بعدش ضربه ی سبک ۱۰۰ درصد به طرف میخوره
              خب بالاخره یه خاصیت های گیم پلی داخل بازی هست جهت تنوع دیگه همه ی بازیا قانون های خاص خودشون رو دارن
              منظور من از واقعیت اینه
              اگه قرار باشه کسی یه سامرایی مثل اورچی رو بزنه باید با سرعتش خودشا وقف بده
              اگه قرار باشه یه شوجوکی بگشه با قدرتش و استحکامش
              اگه قرار باشه یه لا برینگر رو بکشه باید با ارمور بالاش و تنوع دفاع شکنیش کنار بیاد
              وقتی شما میگی انبالانس بودن یعنی یه شخصیت بی از حد خون کم میکنه
              یا بیش از حد نفس داره یااا …
              که یه همچین چیزی تو این بازی غیر ممکنه
              البته این شخصیت های جدید یکم عجیب غریب هستن ولی به زودی نرف میشه و حرکتاشون دوباره عادی میشه
              وگرنه توی مسابقات فور آنر اتفاقا تک به تک
              نفر اول شوجوکی باز بود و قهرمان شد
              و اینم بگم این مقایسه ای که داری میکنی یکمم عجیبه چون اگه قرار باشه لابرینگر همم دینفس خاص داشته باشه هم سریع باشه هم از محیط استفاده کنه ( میتونه هل بده و پرت کنه پایین )
              خب این میشد یه شخصیت انبالانس واقعی
              بالاخره ۲ تا هیرو وقتی جلو هم قرار میگیرن از قابلیت هاشون استفاده میکنن
              قرار نیست هر شخصیتش تموم امتیازای بازی رو داشته باشه
              اگه اینطوری بود همه ۱ شخصیت بر میداشتن
              ولی وقتی بیای تو بازی میبینی دقیقا هرکی شخصیت مورد علاقشو برداشته

              • first hunter گفت:

                این پست از صفحه ی اصلی رفته و احتمالا کامنتم دیده نمیشه ولی به هر حال
                قبل از همه چیز بگم که اصلا منظور من این نیست اتفاقا هایلندر و کنسی خیلی بالانس هستن
                در واقع این شوگوکی و لابرینگر و چند تا کاراکتر دیگه هستن که ضعیفن
                Opener لابرینگر سه حرکته لایت هوی هوی که راحت هفتاد درصد استامیناشو میخوره که مشکلاتی داره
                یک اینکه این کمبو با لایت اتک شروع میشه و لایت اتکا لابرینگر به شدت کندن مخصوصا تو چپ و راست و یکی از راحت ترین لایت اتکا برای پری هستن
                و دو اینکه به علت استامینای خیلی زیاد این حرکت رقیب میتونه با خیال راحت اتک سوم رو رول بزنه و مطمئن باشه که شما حداقل تا زمانی که استامیناتون پر نشه حوس زدن این کمبو رو نمیکنید و شروع به زدن کمبو های خودش بکنه و حواسشو جمع بکنه که از دفعه ی بعد لایت اتکای کند لابرینگرو پری کنه
                بله اگه لایت اتکای لابرینگر مثل چینیا ۵۰۰ میلی ثانیه ای بود و این کمبو استامینای کمتری میگرفت opener بهتری میشد ولی در حال حاظر فقط به درد زدن رو کاراکترایی میخوره که استامینا نداشته باشن اونم در شرایطی که استامینا خودت پر باشه
                راجب مسابقات هم نمیدونم از کدوم مسابقات حرف میزنید چون این بازی تا حالا یه تورنومنت داشته که تو اون هم نوبوشی با استفاده از یکی از باگ های بازی اول شد که خیلی وقت پیش هم بود
                و نظر کلیم راجب لابرینگر اینه که دیفنس این کاراکتر باید ضعیف بشه و افنسش قوی بشه میگم قوی نه در حد هایلندر فقط در حدی باشه که اگه حریف فقط بهت زل زد تو بتونی یه کاری انجام بدی چون در حال حاظر اگه شما یک دوئل بین شوگوکی و لابرینگر بزاری برنده اونیه که زودتر خسته بشه و یه اتک بزنه چون این دو کاراکتر فقط دیفنس هستن
                و راجب اون هل لابرینگر بگم که هل دادن و پرت کردن فقط واسه بازیه گروهیه و حرف من واسه دوئله و تو دوئل در نود و نه درصد مواقع کسی نه هل میده نه پرت میکنه و ترجیه میدن یه دوئل منصفانه داشته باشن و حتی اگه بخوای از هل لابرینگر استفاده هم بکنی کارایی نداره چرا ؟ چون اون اتک فقط از چپ میخوره شما هر موقع دیدی یه لابرینگر میدوئه چپتو بلاک کن و خلاص
                در کل بزارید من منظور کلی رو از حرفام بگم
                حرف کلی من اینه که خیلی از کاراکتر های بازی اصلی(لابرینگر شوگوکی وارلرد ریدر) به علاوه ی سنتورین و تا حدی اراموشا در حد کاراکتر های دی ال سی و کاراکترای چینی و کاراکترای ریورک شده نیستن و باید قوی تر بشن و وقتی این کاراکترا به اون سطح برسن میشه به این بازی لقب بالانس رو داد

        • Rick sanchez گفت:

          شوجوکی و لابرینگر شخصیت های فوالعاده این
          یعنی این حرفی که میزنی مثلا اگه قرار باشه من با شوجوکی یا لا برینگر بخوام به مصاف کنسی برم
          اول دقت میکنم طرف چطوریه سبکش
          اهل دفاعه بعد حمله میکنه ؟
          نه اول خودش حمله میکنه ؟
          یا میخواد گولم بزنه و جهت عوض کنه ؟
          لولش چنده یارو ؟
          هر کدوم از اینا رو داشت دوباره یه نوع باید مبارزه کنم
          دقیقا شبیه انتخاب بازی ارپیجیه
          هر کدوم از سوالا رو جواب بدی بازچندتا سوال میاد جلوش که درنتیجه اون ها سبک مبارزه ای که باید رو انتخاب میکنم
          بعد اینم که الزاما همه ی ادما سلیقشون یکی نیست
          پس با هر شخصیتی دوست داری مهارت پیدا کن
          موفق باشی

        • The stranger گفت:

          شوگوکی هیروی تک به تک نیس ولی توی مود های دیگه واقعا ترسناکه. اتک heavy که میتونه غیر قابل دفاعش کنه و دمیج وحشتناکی وارد میکنه و گرفتنش که به هم تیمی هاش کاملا وقت میده که اچ پی تو صفر کنن!
          لاوبرینگر واقعا ضعیفه ولی بهترین ظاهر و
          execution ها رو داره‌. بنظرم تنها هیروییه که واقعا نیاز داره تغییر کنه.
          در مورد conqueror هم احتمالا تازه کار ها خیلی با sheild bash ش مشکل داشته باشن(همونطور که با سنتورین مشکل دارن) ولی تو سطح کمی بالاتر از متوسط و حرفه ای فک نکنم بتونه با اسپم کردن کاری از پیش ببره.

          • first hunter گفت:

            داداش اون هوی اتک شوگوکی واقعا خیلی پری کردنش راحته حتی تو موقعیت های دو به یک یا سه به یک مگه اینکه قبل از هوی اتکش یکی یه bash بهت بزنه که دیگه اون قدرت شوگوکی نیست قدرت کار تیمیه
            و این سوال پیش میاد که چرا نباید شوگوکی به درد تک به تک بخوره ؟ اینهمه کاراکتر هستن که هم تو تک به تک به درد میخورن هم تو گروهی چرا نباید شوگوکی بینشون باشه ؟
            و راجب شیلد بش بگم که من منظورم از اسپم این نیست که فقط شیلد بش بزنه تقریبا همه ی conqueror ها میدونن که همیشه نباید شیلد بش بزنن بعضی ها موقع ها میرن واسه شیلد بش و بعضی موقع ها فقط یه دش به سمت جلو میکنن و شما از ترس شیلد بش جاخالی میدی و گارد برک میشی و نمیدونم شما کدوم سطح بالا رو میگی چون من هرکیو دیدم با این شیلد بش مشکل داره حتی یوتویبر های معروف بازی و اصلا نباید سنتورین و conqueror رو با هم تو یه سطح قرار داد چون تقریبا در حال حاظر سنتورین تمام اتکاش قابل واکنشه و وضعیت چندان بهتری نسبت به شوگوکی و لابرینگر نداره

  • aliusa گفت:

    این اصلا یوبی چرا ساخت تاریخی کی بازی میکنه اصلا شکست خوردس شاهزاده ایرانی بهتره کلا بسازن
    متاسفام برا عناوین ابکی مثل این

  • Paprika گفت:

    بازیش حرف نداره توصیه میشه بعد ۱ سال هنوز ازش سیر نشدم…
    اما دقیقا همینطور که مصطفی جان هم گفت هنوز جا برای کامل شدن داره اگرچه الان بازی نرماله و سرگرم کننده ولی بازهم مد های فراوان و مچ های مختلف امکانش وجود داره

  • Mohammad SLM گفت:

    بازیه خوبیه مخصوصا برای کسایی که به جنگیدن با سلاح سرد و قرون وسطی علاقه دارن
    ولی واقعا نه به اون اندازه که بعضی از دوستان میگن بی نقص و عالیه
    نه به اون اندازه که یه سری تخریبش میکنن داغونه
    واقعیت اینه یه ای پی جدیده و هنوز دست زیاد نشده توش که بشه خوب مقایسه کرد
    با این حال در کل چیز جالبیه
    فقط ای کاش یه بخشی بهش اضافه کنن که بشه چت کرد داخل بازی و یه چیزی مثل اتحاد به بازی اضافه کنن واقعا فک میکنم جواب میده همچین چیزی

  • بهترین بازی انلاین یوبی سافت بعد از رینبو :inlove:

این نبرد تا پای جان ادامه دارد | نقد و بررسی نسخه For Honor: Marching Fire - گیمفا