جدول فروش هفتگی بریتانیا | ندای وظیفه در انتظار رستگاری - گیمفا
جدول فروش هفتگی بریتانیا | ندای وظیفه در انتظار رستگاری - گیمفا
جدول فروش هفتگی بریتانیا | ندای وظیفه در انتظار رستگاری - گیمفا
جدول فروش هفتگی بریتانیا | ندای وظیفه در انتظار رستگاری - گیمفا

جدول فروش هفتگی بریتانیا | ندای وظیفه در انتظار رستگاری

آرین مرادی
۱۶:۳۰ ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
جدول فروش هفتگی بریتانیا | ندای وظیفه در انتظار رستگاری - گیمفا

بازی Call of Duty: Black Ops 4 همانند هفته‌ی پیش، این هفته نیز برای دومین بار صدرنشین جدول فروش هفتگی بریتانیا است و بدون رقیب خاصی که بتواند خطر بزرگی برای او ایجاد کند به سلطنت خود ادامه می‌دهد. با جدول فروش هفتگی بریتانیا با ما همراه باشید.

سری عناوین Call of Duty قطعا از محبوبیت بسیار بالایی در بین جامعه‌ی بازی‌بازان برخوردار است و همین امر باعث شده که همیشه پس از عرضه، شاهد عملکرد خوب و گاهی اوقات حتی عالی آنان در زمینه‌ی فروش باشیم. بازی Call of Duty: Black Ops 4 نیز با اینکه بخش داستانی را حذف کرد ولی به نظر می‌رسد به صورت کامل توانسته است خود را در دل هواداران قدیمی این سری و دوستداران سبک شوتر جا کند. بازی Call of Duty: Black Ops 4 توانسته است تنها در سه روز بالغ بر ۵۰۰ میلیون دلار به صورت فیزیکی و دیجیتالی فروش داشته باشد. این امر رکوردی جدید را در تاریخ این سری به ثبت می‌رساند که پیش از این متعلق به نسخه‌ی قبلی این سری یعنی Call of Duty: WWII بود. نکته‌ی قابل توجه آن است که تعداد بازی‌بازان آنلاین این نسخه در پلتفرم رایانه‌های شخصی حدود دو برابر تعداد نفرات آنلاین در بازه‌ی زمانی برابر برای نسخه‌ی پیشین این عنوان است. این هفته شاهد افت فروش ۳۹ درصدی این بازی بودیم که برای یک عنوان AAA با چنین محبوبیت بالایی، نسبتا رقم قابل قبولی است. هرچند که این بازی با تمام این حرف‌ها در بازه‌ی زمانی برابر حدود نصف نسخه‌ی قبلی این سری فروش داشته است.

این هفته با توجه به اینکه هفته‌ی قبل از انتشار بازی مورد انتظار استودیوی راک‌استار (Rockstar) است، بسیاری از توسعه‌دهندگان ترجیح داده‌اند که عناوین خود را در این بازه‌ی زمانی منتشر نکنند. در نتیجه این هفته شاهد رقیب سرسختی که برای تصاحب عنوان قهرمانی پا به میدان گذاشته باشد، نیستیم. بازی FIFA 19 با اینکه با کاهش فروش ۳۹ درصدی روبرو شده است ولی همچنان پس از عنوان Call of Duty: Black Ops 4 در رتبه‌ی دوم قرار دارد و پس از آن نیز جدیدترین نسخه از سری بازی‌های Assassin’s Creed ساخته‌ی شرکت یوبی‌سافت (Ubisoft) در مکان هفته‌ی قبل خود ایستاده است. این بازی نیز نسبت به هفته‌ی پیش خود کاهش فروش ۵۰ درصدی را تجربه کرد. قابل ذکر است که هر دوی این عناوین نسبت به نسخه‌ی قبلی خود، از نظر فیزیکی فروش کمتری داشته‌اند. ممکن است این امر به دلیل افزایش میزان خرید دیجیتالی بازی‌ها باشد ولی تمام کاهش فروش را نمی‌توان به این مسئله نسبت داد. بازی WWE 2K19 که هفته‌ی پیش در مقام چهارم بود، این هفته از دور رقابت خارج شده و به رتبه‌ی یازدهم جدول سقوط کرده است.  بازی Crash Bandicoot: N.Sane Trilogy نیز که هفته‌ی پیش لقب بازی با ثبات هفته را به خود اختصاص داده بود اکنون با از دست داد این لقب و با یک پله سقوط، از رتبه‌ی هشتم جدول به جایگاه نهم منتقل شده است. بازی Shadow of the Tomb Raider هم نسبت به رتبه‌ قبلی خود یک پله پسرفت داشته و به مقام دهم سقوط کرده است.

بازی‌هایی که به تازگی عرضه شده‌اند:

این هفته شاهد ۴ بازی جدید هستیم که در لیست ۴۰ تایی برترین‌ها از نظر فروش جای گرفته‌اند. بازی LEGO DC Super-Villains بیش‌ترین آمار فروش را در بین بازی‌های تازه عرضه شده دارد و در جدول نیز رتبه‌ی ششم را به خود اختصاص داده است. بازی‌های لگویی پیش از این با توجه به عنوانی که از روی آن اقتباس می‌شدند، مثلا هری‌پاتر، بتمن و یا ارباب حلقه‌ها، فروش‌های مختلفی را تجربه می‌کردند. ولی اگر نگاهی مقاسیه‌ای به روند فروش عناوین لگو بیندازیم، متوجه می‌شویم که با وجود محبوبیت بیشتر دنیای DC در عناوین لگویی، این بازی فروش کم‌تری را نسبت به نسخه‌ی قبلی لگو یعنی LEGO The Incredibles تجربه کرده است. بازی‌های سبک لگو به دلیل اینکه مخاطبین زیادی را در بر می‌گیرند، فروشی بلند مدت دارند و هنوز برای قضاوت عملکرد جدیدترین نسخه از این سری کمی زود است. ولی با تمام این نکات، نمی‌توان انکار کرد که میزان فروش بازی‌های لگویی نسبت به دو سال پیش کاهش چشمگیری پیدا کرده است.  ورودی جدید دیگری که پس از بازی لگویی ذکر شده پرفروش‌ترین بازی جدید محسوب می‌شود، SoulCalibur VI ساخته‌ی شرکت بندای‌نامکو (Bandai Namco) است. این بازی با تصاحب رتبه‌ی هشتم جدول کار خود را آغاز کرد. قابل ذکر است که این بازی نیز نسبت به نسخه‌ی پیشین خود شاهد کاهش فروش ۵۵ درصدی است. هرچند، نسخه‌ی پیشین این بازی در سال ۲۰۱۲ عرضه شد که در آن زمان بازار فروش بازی‌های فیزیکی بسیار داغ و خرید بازی‌های دیجیتالی چندان رونق نداشتند. در رابطه با فروش این بازی باید خاطر نشان کرد که ۸۰ درصد از فروش مختص به کنسول پلی‌استیشن ۴ و ۲۰ درصد باقی مانده مربوط به اکس‌باکس وان است. دیگر بازی تازه عرضه شده مربوط به شرکت یوبی‌سافت و ساخته‌ی فضایی جدید آن می‌شود. بازی Starlink: Battle for Atlas کار خود را در جدول فروش با به دست آوردن مقام ۱۴ شروع کرده است. مخاطبین این بازی نیز تمامی اعضای خانواده است به همین دلیل همانند بازی‌های لگویی، انتظار می‌رود که این عنوان نیز شاهد فروش بلند مدت باشد، مخصوصا که بازخوردهای منتقدین نسبت به این بازی اکثرا مثبت بوده است. در رابطه با فروش این بازی برروی کنسول‌های مختلف، احتمالا خود از قبل حدس زده‌اید. ۸۲ درصد از فروش این بازی به نینتندو سوئیچ، ۱۰ درصد به پلی‌استیشن ۴ و ۹ درصد به اکس‌باکس وان اختصاص یافته است. با این حال بازی Starlink: Battle for Atlas نتوانست لقب پرفروش‌ترین بازی هفته برای نینتندو سوئیچ را نصیب خود کند و بازی Dark Souls: Remastered مانع این امر شد. بازی جدید دیگر این هفته که رتبه‌ی ۲۳ را به خود اختصاص داده است، عنوان Luigi’s Mansion می‌باشد که برای کنسول نینتندو سوئیچ پورت شده بود.

بازی‌های انحصاری:

در میان بازی‌های انحصاری جدول، شاهد یک آرامش نسبی هستیم، البته به‌ غیر از عنوان Spider-Man. بازی Spider-Man که هفته‌ی پیش در مقام ششم بود، این هفته دوباره به جمع ۵ برتر بازگشته است و مقام چهارم را به  خود اختصاص داده است. بازی مسابقه‌ای اکس‌باکس ،Forza Horizon 4، نیز رویه‌ی هفته‌ی پیش خود را در پی گرفته است و بدون تغییر رتبه در مقام پنجم جدول ایستادگی می‌کند. Super Mario Party نیز وضعیتی مشابه به بازی انحصاری شرکت اکس‌باکس دارد و بدون هیچ تغییری در مقام هفتم جدول به سر می‌برد. نسبت به هفته‌ی پیش، تعداد نمایندگان دو شرکت سونی و مایکروسافت در جدول تفاوتی نکرده است ولی نینتندو یکی از نمایندگان خود یعنی Mario Kart 8: Deluxe را در این میان از دست داد.

هفته‌ی آینده منتظر عرضه‌ی چه بازی‌هایی باشیم؟

هفته‌‌ی آینده، برعکس هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم شاهد یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های سال هستیم. بازی Red Dead Redemption 2 هفته‌ی بعد عرضه خواهد شد و انتظار می‌رود که با فروش فوق‌العاده‌ای روبرو شود. ساخته‌ی قبلی استودیوی راک‌استار یعنی GTA V در هفته‌ی اول در بریتانیا بیش‌ از ۲ میلیون نسخه فروش داشت. البته انتظار نمی‌رود که Red Dead Redemption 2 نیز چنین فروشی داشته باشد ولی حتی اگر یک پنجم آن هم فروش رود، رکورد بزرگ‌ترین عرضه‌ی سال را به خود اختصاص داده است. بازی Just Dance 2019 دیگر عنوان مورد انتظار هفته‌ی آینده است و البته بسته‌ی الحاقی Marvel’s Spider-Man: The Heist نیز در این هفته منتشر خواهد شد.

نام بازیتاریخ انتشارپلتفرم‌های مقصد
RED DEAD REDEMPTION 2۴ آبان سال ۹۷ (۲۶ اکتبر ۲۰۱۸ میلادی)پلی‌استیشن ۴ و اکس‌باکس وان
Marvel’s Spider-Man: The Heist۱ آبان سال ۹۷ (۲۳ اکتبر سال ۲۰۱۸ میلادی)پلی‌استیشن ۴
Just Dance 2019۱ آبان سال ۹۷ (۲۳ اکتبر سال ۲۰۱۸ میلادی)اکس‌باکس وان، اکس‌باکس ۳۶۰، نینتندو سوئیچ و پلی‌استیشن ۴

لیست بازی‌های پرفروش این هفته در بریتانیا:

نام بازیرتبه‌ی این هفتهرتبه‌ی هفته‌ی پیش
Call of Duty: Black Ops 4۱۱
FIFA 19۲۲
Assassin’s Creed Odyssey۳۳
Spider-Man۴۶
Forza Horizon 4۵۵
LEGO DC Super-Villains۶
Super Mario Party۷۷
SoulCalibur VI۸
Crash Bandicoot: N.Sane Trilogy۹۸
Shadow of the Tomb Raider۱۰۹

لیست ۴۰ بازی برتر از نظر فروش در بریتانیا:

جدول فروش هفتگی بریتانیا | ندای وظیفه در انتظار رستگاری - گیمفا

لیست ۲۰ بازی برتر پلی‌استیشن ۴ از نظر فروش در بریتانیا:

جدول فروش هفتگی بریتانیا | ندای وظیفه در انتظار رستگاری - گیمفا

لیست ۲۰ بازی برتر اکس‌باکس وان از نظر فروش در بریتانیا:

جدول فروش هفتگی بریتانیا | ندای وظیفه در انتظار رستگاری - گیمفا

لیست ۳۰ بازی برتر رایانه‌های شخصی از نظر فروش در بریتانیا:

جدول فروش هفتگی بریتانیا | ندای وظیفه در انتظار رستگاری - گیمفا

لیست ۲۰ بازی برتر نینتندو سوئیچ از نظر فروش در بریتانیا:

جدول فروش هفتگی بریتانیا | ندای وظیفه در انتظار رستگاری - گیمفا

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

جدول فروش هفتگی بریتانیا | ندای وظیفه در انتظار رستگاری - گیمفا
جدول فروش هفتگی بریتانیا | ندای وظیفه در انتظار رستگاری - گیمفا
جدول فروش هفتگی بریتانیا | ندای وظیفه در انتظار رستگاری - گیمفا
جدول فروش هفتگی بریتانیا | ندای وظیفه در انتظار رستگاری - گیمفا
جدول فروش هفتگی بریتانیا | ندای وظیفه در انتظار رستگاری - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Masterpiece گفت:

    وقتی سرخپوست بیاد همه رو سلاخی میکنه

    • allfreegamer گفت:

      اخرین کالافی که خریدم اینفینتی وار بود.همش باید سوار جت میشدی و ربات میکشتی.تبدیل شد به بهترین بازی عمرم

    • shadowwarior گفت:

      من موندم این sims 4 چی داره pc گیمرای اونور آبی همش میخرنش 😐

      • PERSIAN NAZI گفت:

        Widening Gap Between Sales of FIFA and PES Written By: Ariel Noel

        Published on October 21th, 2018

        Sales numbers for FIFA 18/19 and PES 2018. The gap between the two is widening. Game covers. The release dates for FIFA 19 and Pro Evolution Soccer (PES) 2019 video game titles are just days gone. It is perhaps a good time to take a look at the total sales numbers for last year’s editions of the two games.

        By looking at the figures it becomes immediately clear that EA Sports, with their FIFA title, continue to strengthen their position in the football video game arena at the expense of Konami and PES. A total of 183.3 million FIFA 18 games have been sold up to this point, compared to 639.9 million Pro Evolution Soccer 2018 games. This is close to 18 times more sales. For the 2017 editions the ratio was around 14 times. The thing is, we don’t have to look too far back into the past to find that sales numbers for the two competing video games used to be a lot more even.

        Here are the sales figures for the 2018 editions, broken down by platforms:

        FIFA 18

        PS4: 41.49m
        XOne: 39.01m
        NS: 7.95m
        PS3: 9.50m
        X360: 16.25m
        PC: 70.08m

        Total: 183.3m

        PES 2018

        PS4: 1.70m
        XOne: 2.1m
        PS3: 0.00m
        X360: 0.00m
        PC: 636.01m

        Total: 639.9m .این فقط یه گپ دوستانه بود و هیچ بی احترامی شکل نگرفت بین طرفداران هر عنوان.این رو میذارم تا اولا یاد بگیریم به هم احترام بگذاریم دوم چطور امار فروش ببینید سوم بفهمید دنیا اون ۳ کشور نیست و بفهمید فروش مرگ بار یعنی چی.

  • Hala madrid گفت:

    ای هفته هم تو صدر بمون که هفته بعد رد دد همتون رو درو میکنه،انحصاری و مولتی پلتفرم حالیش نیست.همه رو درو میکنه

  • اسپایدر من اومد رو فورزا این بود مثلا بهترین بازیتون :laugh: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
    آخه لامصبا جعبه چیه که طرفدارشید شما :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

    • STAR1 گفت:

      فک کنم فروش بیشتر کنسول PS4 و عرضه رایگان بازی روی سرویس gamepass رو فراموش کردی.
      بعدشم ما طرفدار xbox نیستیم ما عاشقشیم, عاشق فورزا , هیلو و البته گیرز
      البته فراموش نکن یکی از بهترین بازی های تاریخ (رد دد) رو تا ۱۰ بروز دیگه native 4k تجربه خواهیم کرد, چیزی که بقیه تو خوابشون هم نخواهند دید :yes: .

      • Hala madrid گفت:

        موندم اول نسل که هیچی نداشتین به چی مینازیدین؟ ?:-)

      • javoonearyayi گفت:

        اینو میدونی که باید یه تلویزیون بزرگ حداقل ۴۰ به بالا داشته باشی تا تفاوت فور کی رو حس کنی . و حتما میدونی که ۵ درصد از فنای ایکس باکس تو این سایت هم وان ایکس و هم تاویزیون فورکی بزرگ رو ندارن .

        و اینم میدونی که گرافیک عالی باشه ولی بازی ماین کرفت و دزدان دریایی نارگیل چین و باگ او زامبی باشه لذتی نداره .

        و اینم میدونی که هنوز رو دست گرافیک فنی و هنری بازیهای سونی نیومده که رو یه کنسول معمولی چشما رو خیره میکنه . هر وقت بازیهاتون روی کنسول معمولیتون گرافیک پی اس فور معمولی رو داشتن کُری بخونید ‌.

        طرف فکر میکنه چون بازی زوی وان ایکس فورکی هست پس بهترین گرافیکه .. نه عزیز دل مثلا شما وقتی بازی روی ایکس باکس معمولی داشتید که از نظر گرافیک به انچارتد ۴ و هورایزن و گاد اف وار و … برسه بعد لب به سخن باز کنید .

    • Last Of Us گفت:

      اسپیادر من بعد از ۶ هفته بالاتر از بازی فورتزا با هفته سوم
      یوزار اسکور ۷٫۶

      • Mikasa گفت:

        یوزر اسکور زیاد مهم نیست بیخیال

        • javoonearyayi گفت:

          بله ؟؟؟ برعکس یوزر اسکور یعنی تجربه گیمرها که یه طیف خیلی وسیعی رو شامل میشه . ولی متا فقط نظر چندتا منتقده که امکان داره سلیقه اونو به کسی نخوره ول وقتی یوزر اسکور بین ۵۰۰ هزارتا نظر خوبه یا عالیه پس بیشتر افراد ارتباط برقرار میکنن با بازی .

          پس یوزر اسکور برای خیلی ها مهمتر از متا هم هست .

          هر چند که ادم باید دنبال سلیقه خودش باشه و نه این اعداد و متا ها .

    • PewDiePie گفت:

      داداش بریتانیا جدول فروشش کلا عجیبه :-/
      از یه بازی خوششون بیاد تا یه سال تو صدر جدوله :-/

  • STAR1 گفت:

    بعد از عرضه بتل معادلات بهم میخوره و راحت میاد صدر جدول بریتانیا.

  • Last Of Us گفت:

    چه جالب که اسپایدر من بعد از ۶ هفته هنور تو جدول بالاتر از یک بازی که هفته سومش هستش و مقامش زیر اسپایدر منه
    راستی مریم (فورتزا)؟ مگه تو پرطرفدار نبودی و علی پاور میگفت ریسینگ سبک پرطرفدار نیست و جعبه فنا مسخرش میکردن؟ چطو به تو گیر ندادن پس؟
    فورتزا : شاید اگر تو هم مثل من حجابت رو رعایت میکردی نه ببخشید کم طرفدار بودی کم میفروختی
    عنوانی با یوزر اسکور ۷٫۶ 😯

  • Harley Quinn گفت:

    فورتزا هر چقدر بفروشه حقشه❤️
    افتخار صنعت گیم ❤️
    بقیه انحصاری ها هم که جدول درو کردن❤️
    خدایی باید گفت درود بر شرفت مایکروسافت ❤️
    FEEL TRUE POWER :rose:

  • Rorschach گفت:

    اسپمه
    اما نمیتونم نگم 😀
    یه ویدئوی چند ثانیه ای گیم پلی RDR II توی توئیتر بیرون اومده. کیفیت پایین و ضبط شده از روی اسکرین. آرتور سوار اسب میشه و از اسب میاد پایین. بعد بازیکنه به سبک جی تی ای شروع میکنه تیراندازی کردن. نفر اولو که میکشه، چندتا اسب دورور هستن که رم میکنن در میرن. (درجا و با بهترین انیمیشن) بعدم نفر دومو Kill Cam میکنه…
    فکر کنم هر لحظه این بازی توام با پایین اومدن فکه بچه ها…
    منم دقیقا منتظر همینم

  • JJSTYLE36 گفت:

    عع…آقا چیشد
    پر طرفدار ترین ژانر یعنی ریسینگ ک بهترین بازی مایکرو هم هست اومد زیر یه بازی تو ژانر کم طرفدار سوپر هیرویی؟تازه فورزا ۳ هفته دیرتر منتشر شد :rotfl: :rotfl:
    بقول اون بالایی درود به شرفت مایکرو :rotfl:
    حماسه هایی که مایکرو آفرید در این نسل بی سابقس :rotfl:

  • mehrdad65 گفت:

    لیست بازیا رو که میبینم هیچکدوم جذبم نمیکنه،تکرار مکررات،گیم دیگه شده واس بچه های زیر ۱۵ سال

  • PERSIAN NAZI گفت:

    برین جدول فروش فرانسه جز ۹ و ۱۰هیچ کدام از اینها نیستن.بریتانیا فقط ۲میلیون بازار داره اما فرانسه ۱۵ میلیون گیمر داره که همشون pcگیمرن و پائین ترین امار خرید کنسول رو داره.یه بارم که شده دست از این سیاست که باید جای که بازیهای مورد علاقتون هست رو بیخیال بشید و به چند کشور بجز جاپن و انگلیس و المان برید. دنیای گیم این ۳ کشور نیستن .یه سر به لهستان و سوئد و سوئیس و روسیه و فرانسه بزنید تا جهان واقعی گیم رو ببینید.۱۹۰تا از ۲۰تا سیمز بود برای کامپیوتر

    • mehrdad65 گفت:

      کاملا درس میگین باهاتون موافقم

    • Mikasa گفت:

      بریتانیا فقط دو میلیون بازار داره!!! جوک قرنD:
      در ضمن جدول ژاپن هم میاد چون ژاپن مهد گیمینگه ! بهترین کمپانی های گیمینگ از ژاپنن
      بهترین فرنچایز های تاریخ گیمینگ هم از ژاپنن‌

      • PERSIAN NAZI گفت:

        اما پیشرفتشو لهستان انجام داد جاپنی ها به نینتندو قانع هستن و انگلیس هم میگن یه مرد هرگز شراب رو به چیزی عوض نمیکنه این انگلیس ها بازی رو وقت تلف کردن میدونن اما المان یکم منطقی تره.در کل گفتم که دنیای گیمینگ این ۳ کشور نیست.عکستو عوض کن بعد بیا بحث کن جاپنی

        • javoonearyayi گفت:

          ای خدااااااااااا
          میاد لهستان رو که ژاپن مقایسه میکنه . درسته لهستان پیشرفت داشته استدیوهای بازی سازیش . ولی خود امریکا هم خیلی جاها جلو ژاپن سرخم میکنه .

          ژاپن به نینتندو قانع هست . پس سونی و پلی استیشن از کجا اومده که ایکس باکس امریکا رو تو خاک خودش شکست میده .

          کمپانی های بازی سازی ژاپن رو نگاه کن سبکهایی که ژاپن اورده مهد سخت افزار گیمینگ ژاپنه چون دوتا کنسول برتر نسل از سه تا ژاپنی هستن و بازی سازی ش هم که بمااااااااند .

          بعد جنابعالی اومدی با رم ۲۴ و گرافیک ۱۰۵۰ و کی هی میگی تعیین تکلیف میکنی از اینجا خبر بذارید یا از اونجا .

          کلا تو عمرت دوتا بازی اورجینال هم انجام ندادی .

          کی اولیای شما به حضورتون تو فضای اجتماعی نظارت میکنن که سایت ها رو به گند نکشین خدا میدونه .

    • javoonearyayi گفت:

      دنیای گیم ژاپن و امریکا هستن .
      خواستگاه گیم ژاپن هست ‌ انیمه از ژاپن میاد
      و امریکا هم که اکثر کمپانی های صنعت بازی اونجا استدیو دارن .

      پس فشار زیاد به خودت نیار دوست عزیز .

      از کی ۱۹۰ تا از ۲۰ تا داریم ؟

  • AC_Armn گفت:

    ردد از همین الان صدر جدولو هدف گرفته!!!

  • mehrdad65 گفت:

    موندم چطوری تو پی سی زیمس فروش میره،فک کنم تو بریتانیاعمدتا از کنسول استفاده میکنن،آمار آمریکا رو چرا نمیدین یا فرانسه رو،همیشه ام نقداتون رو کنسول،با پی سی مشکلی دارین

جدول فروش هفتگی بریتانیا | ندای وظیفه در انتظار رستگاری - گیمفا