استودیوی تری‌ارک نسبت به مشکل سروهای بازی واکنش نشان داده است - گیمفا
استودیوی تری‌ارک نسبت به مشکل سروهای بازی واکنش نشان داده است - گیمفا
استودیوی تری‌ارک نسبت به مشکل سروهای بازی واکنش نشان داده است - گیمفا
استودیوی تری‌ارک نسبت به مشکل سروهای بازی واکنش نشان داده است - گیمفا

استودیوی تری‌ارک نسبت به مشکل سروهای بازی واکنش نشان داده است

truth seeker
۱۳:۰۰ ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
استودیوی تری‌ارک نسبت به مشکل سروهای بازی واکنش نشان داده است - گیمفا

بسیاری از بازی‌بازان با استودیوی تری‌آرک (Treyarch) تماس گرفته و پرسده‌اند که چرا نرخ ارسال دیتا از سوی سرورها در نسخه‌ی پلی‌استیشن ۴ عنوان Call of Duty: Black Ops 4 نسبت به نسخه‌ی آزمایشی به یک سوم کاهش یافته است. حال این استودیو با انتشار مطلبی نسبت به این موضوع واکنش نشان داده است.

اخیرا مطلبی برروی وب‌سایت Reddit منتشر شده که نشان می‌دهد نرخ ارسال دیتا از سوی سرورها در مقایسه با نسخه‌ی آزمایشی که برروی ۶۰ هرتز تنظیم شده بود، به ۲۰ هرتز در نسخه‌ی نهایی کنسول پلی‌استیشن ۴ کاهش یافته است.

نرخ ارسال دیتا از سوی سرور مشخص می‌کند که چه تعداد به‌روزرسانی دیتا در هر ثانیه از سوی سرور به کنسول و یا رایانه‌ی شخصی شما ارسال می‌شود. این در حالی است که نرخ ارسال دیتا از سوی کاربر، تعداد دفعات ارسال به‌روزرسان از سوی کنسول و یا رایانه‌ی شخصی به سرور را مشخص می‌کند.

کسی که پست مربوط به این مطلب را منتشر کرده توضیح داده است که:

من از وایرشارک (WireShark) برای آزمایش نرخ ارسال دیتا از سوی سرور به کاربر و از سوی کاربر به سرور براساس تعداد بسته‌های دیتای ارسال شده در هر ثانیه استفاده کردم. من به ۷ سرور مولتی‌پلیر مختلف در چهار ناحیه‌ی متفاوت وصل شدم که در همه‌ی آن‌ها نرخ ارسال دیتا از سوی کاربر ۶۰ هرتز و نرخ ارسال دیتا از سوی سرور معادل ۲۰ هرتز بود. من برای این آزمایش از یک پلی‌استیشن ۴ پرو و یک اتصال فیبر نوری اینترنت استفاده کرده‌ام.

تصاویر زیر نمونه‌ای از نمودارهای استخراج شده از نرخ دیتای ارسال شده از سوی سرور و کاربر در چهار ناحیه‌ی متفاوت را نشان می‌دهد.

نرخ ارسال دیتا از سوی سرورها از ۶۰ هرتز به ۲۰ هرتز کاهش یافته که این موضوع باعث افزایش ناپایداری در بازی آنلاین شده است. کاهش نرخ ارسال دیتا به این معنی است که فاصله‌ی زمانی بین به‌روزشدن سرور و کنسول سه برابر شده است. همچنین این مسئله باعث شده است تا در زمان بازی آنلاین، سرورهایی انتخاب شوند که از لحاظ Latency شرایط مناسبی ندارند. اضافه شدن لیست سرورها به بازی برای انتخاب سروری که بهترین شرایط را دارد، می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد.

پس از انتشار این مطلب و تماس‌های مکرر بازی‌بازان با استودیوی سازنده، امروز استودیوی تری‌آرک نسبت به این موضوع واکنش نشان داده است. آن‌ها با انتشار مطلبی در صفحه‌ی رسمی بازی در وب‌سایت Reddit توضیح داده‌اند که اولویت آن‌ها در زمان انتشار بازی، افزایش کیفیت عملکرد خود بازی بوده است.

ما بدون وقفه در حال تلاش برای بهینه‌سازی بازی و به خصوص عملکرد شبکه و سرورها هستیم تا مطمئن شویم که بهترین تجربه را به هواداران عرضه می‌کنیم.

در زمان انتشار بازی با توجه به تعدای بالای بازی‌بازان و تعداد بالای سرورها در سطح جهان، ما پایداری و کیفیت بازی را به عنوان اولویت اصلی خود قرار دادیم. حالا که از زمان عرضه‌ی بازی عبور کرده‌ایم، ما برروی افزایش کیفیت و بهبود عملکرد سرورها در سطح جهان متمرکز شده‌ایم و برای این کار از دیتاها و اطلاعاتی که تا به امروز به دست آورده‌ایم، استفاده خواهیم کرد.

از امروز تا دو هفته‌ی آینده، ما یک سری به‌روزرسان منتشر خواهیم کرد که تنظیمات و عملکرد سرورها را بهبود بخشیده و سطح کیفیت تجربه‌ی بازی‌بازان نسبت به زمان عرضه را افزایش می‌دهد. همان‌طور که همیشه گفته‌ایم، عرضه‌ی بازی تنها آغاز راه است و ما برنامه داریم این بازی را به بهترین عنوانی که تا به امروز منتشر کرده‌ایم، تبدیل کنیم. این مسیر طولانی شامل تنظیمات، بهبودها و موارد بسیاری است که به بازی اضافه خواهند شد. ما از حمایت همیشگی و صبر و شکیبایی شما سپاس‌گزاریم.

عنوان Call of Duty: Black Ops 4 هم‌اکنون برروی پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان در دسترس است. این عنوان از زمان عرضه عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته و توانسته است با کسب نمره‌ی کلی ۸۶ و فروش بیش از ۵۰۰ میلیون دلار در سه روز اول به یکی از موفق‌ترین عناوین استودیوی تری‌آرک و شرکت اکتیویژن (Activision) تبدیل شود. اگر هنوز این عنوان را تهیه نکرده‌اید، توصیه می‌کنم هایلایت اختصاصی وب‌سایت خبری گیمفا را مشاهده کنید تا با نکات مهم پیش از خرید این بازی بیشتر آشنا شوید. همچنین می‌توانید نقد و بررسی این عنوان به قلم امیرمهدی مانجو را مطالعه کنید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

استودیوی تری‌ارک نسبت به مشکل سروهای بازی واکنش نشان داده است - گیمفا
استودیوی تری‌ارک نسبت به مشکل سروهای بازی واکنش نشان داده است - گیمفا
استودیوی تری‌ارک نسبت به مشکل سروهای بازی واکنش نشان داده است - گیمفا
استودیوی تری‌ارک نسبت به مشکل سروهای بازی واکنش نشان داده است - گیمفا
استودیوی تری‌ارک نسبت به مشکل سروهای بازی واکنش نشان داده است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

استودیوی تری‌ارک نسبت به مشکل سروهای بازی واکنش نشان داده است - گیمفا