بهره‌گیری از تاریخچه‌ای غنی | تاثیرات دیگر بازی‌های راک‌استار بر بازی Red Dead Redemption 2 - گیمفا
بهره‌گیری از تاریخچه‌ای غنی | تاثیرات دیگر بازی‌های راک‌استار بر بازی Red Dead Redemption 2 - گیمفا
بهره‌گیری از تاریخچه‌ای غنی | تاثیرات دیگر بازی‌های راک‌استار بر بازی Red Dead Redemption 2 - گیمفا
بهره‌گیری از تاریخچه‌ای غنی | تاثیرات دیگر بازی‌های راک‌استار بر بازی Red Dead Redemption 2 - گیمفا

بهره‌گیری از تاریخچه‌ای غنی | تاثیرات دیگر بازی‌های راک‌استار بر بازی Red Dead Redemption 2

مهرداد میرشاهی
۱۸:۰۰ ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
بهره‌گیری از تاریخچه‌ای غنی | تاثیرات دیگر بازی‌های راک‌استار بر بازی Red Dead Redemption 2 - گیمفا

بازی Red Dead Redemption 2، ساخته جدید شرکت راک‌استار گیمز (Rockstar Games)، یکی از بلندپروازانه‌ترین بازی‌های ویدئویی تا به امروز محسوب می‌شود. با حدود ۲۰ سال سابقه و کار برروی بیش از ۳۰ بازی موفق، مشخص است که استودیوی سازنده این بازی، از تاریخچه غنی خود بهره خواهد برد تا بزرگترین بازی تاریخ را توسعه دهد. هشت استودیوی راک‌استار که برروی هشت بازی این شرکت کار کرده‌اند، ذره‌ای از بازی Red Dead Redemption 2 را تشکیل می‌دهند و به نوعی برروی آن تاثیر گذاشته‌اند.

برای نمونه، مکانیک سلامت جسمانی بازی Grand Theft Auto: San Andreas در بازی Red Dead Redemption 2 نیز حضور خواهد داشت تا سیستم سلامت شخصی شخصیت‌تان گسترش یابد. کنترل اسلحه بازی Red Dead Redemption 2 تقلیدی از همین سیستم در بازی Max Payne 3 است که این امکان را به بازی‌باز می‌دهد تا سلاح‌های زیادی را تا جایی که شخصیت اصلی به صورت فیزیکی می‌تواند به دست بگیرد، با خود حمل کنند. با این حال، حتی تعامل با شخصیت‌های NPC بازی Bully نیز در این عنوان مورد انتظار حضور دارد. البته این مورد بهبودهای زیادی به خود دیده تا جایی که می‌توانید بر اساس آنچه که روی داده است به شخصیت‌ها واکنش نشان دهید و با آن‌ها در تعامل باشید.

با وجود استفاده از المان‌های مختلف و موفق قدیمی در این بازی ماجراجویی و جهان باز، به نظر می‌رسد که این بازی ترکیبی از همه کارهای موفق راک‌استار گیمز در گذشته باشد. در این مقاله که ترجمه‌ای از وب‌سایت گیم‌اسپات است، به بررسی تاثیرات هشت بازی دیگر راک‌استار گیمز برروی عنوان Red Dead Redemption 2 پرداخته‌ایم.

(Grand Theft Auto: San Andreas (۲۰۰۴ : سلامت جسمانی

در سال ۲۰۰۴ میلادی، Grand Theft Auto: San Andreas بزرگترین بازی‌ای بود که تا آن زمان، شرکت راک‌استار ساخته و عرضه کرده بود. در کنار نقشه‌ای گسترده با سه شهر متمایز، San Andreas این اجازه را به شما می‌داد تا بدن شخصیت CJ را به صورت جز به جز باز کرده و تغییر دهید. به طور مثال، اگر در خوردن برگر زیاده‌روی کنید، CJ هم چاق‌تر می‌شود. برعکس، اگر به باشگاه بروید و به اندازه غذا صرف کنید، شاهد هستید که CJ بدنی ورزیده پیدا می‌کند. به همین شکل شاهد کسب احترام بیشتری خواهید بود و در نتیجه بانوان بیشتری جذب شما می‌شوند!

این مکانیک در زمان خود واقعاً منحصر به فرد بود و تا به امروز، راک‌استار از آن استفاده نکرده است. درست مانند CJ، آرتور مورگان (Arthur Morgan)، بسته به نوع بازی شما، تغییر خواهد کرد و به تکامل می‌رسد. اگر پس از گذشت مدتی، سر و صورت خود را اصلاح نکنید، مو و ریش او رشد خواهد کرد. حتی می‌توانید موهای خود را به پشت ببندید و صورتی آراسته‌تر داشته باشید. اگر در غذا خوردن افراط کنید، وزن آرتور بیشتر می‌شود و حتی اگر به آینه‌ای نگاه کنید، شاهد این هستید که او خود را تحسین می‌کند. اگر هر روز خود را تمیز نکنید، می‌بینید که آرتور وضعیت نامناسبی پیدا می‌کند. شخصیت‌های NPC و اعضای گنگ بنا به ظاهر آرتور به او واکنش نشان می‌دهند و اگر کثیف باشد، پیشنهاد می‌کنند که در اسرع وقت به حمام بروید!

بهره‌گیری از تاریخچه‌ای غنی | تاثیرات دیگر بازی‌های راک‌استار بر بازی Red Dead Redemption 2 - گیمفا

(Grand Theft Auto: San Andreas (2004

(The Warriors (۲۰۰۵ : مبارزات تن به تن

The Warriors یکی از بازی‌های خوب لایسنس شده از فیلمی سینمائی تا به امروز است که راک‌استار وظیفه ساخت و عرضه آن را بر عهده داشته است. این شرکت توانست تا اقتباسی زیبا از منبع اصلی داشته باشد و جهانی سندباکس (Sandbox) خلق کند. البته آن‌ها داستان فیلم اصلی را گسترش دادند و شخصیت‌های بیشتری را به آن اضافه کردند. با این حال، بهترین ویژگی بازی The Warriors را می‌توان مبارزات تن به تن آن توصیف کرده بود که از عناوین کلاسیک دو بعدی و بزن در رو الهام گرفته بود. اگرچه این سبک در بازی Bully گسترش یافت، اما The Warriors نقطه آغاز ورود راک‌استار به عرضه مبارزات تن به تن و از نزدیک بود.

بازی‌های بعدی راک‌استار هم از مبارزات تن به تن بهره می‌برند اما این نوع مبارزات در این عناوین، هیچگاه به کیفیت مبارزات دو بازی The Warriors و Bully نرسید. به نظر می‌رسد که این نوع مبارزات با بازی Red Dead Redemption 2 برخواهند گشت چراکه آرتور می‌تواند به دشمنان خود مشت و لگد بزند و آن‌ها را پرتاب کند. هر ضربه صدای مختص به خود را خواهد داشت، دقیقاً مشابه بازی The Warriors که از این منظر واقعاً عالی کار کرده بود.

بهره‌گیری از تاریخچه‌ای غنی | تاثیرات دیگر بازی‌های راک‌استار بر بازی Red Dead Redemption 2 - گیمفا

(The Warriors (2005

(Bully (۲۰۰۶ : تعاملات NPCها

بازی Bully در مقایسه با دیگر عناوین جهان باز راک‌استار گیمز، واقعاً منحصر به فرد است. این بازی تجربه‌ای واقعاً صمیمانه‌تر ارائه می‌داد: آکادمی Bullworth واقعاً از یک شهر کوچکتر بود که هیچ اسلحه‌ای در آن وجود نداشت و اگر یک دانش‌آموز خوب بودید، بیشتر اوقات خود را در کلاس سپری می‌کردید. اگرچه بازی Bully با سری GTA مقایسه می‌شد اما واقعاً ویژگی‌های منحصر به فرد خود را داشت و توانست به یکی از بازی‌های مطرح کارنامه راک‌استار تبدیل شود.

یکی از بخش‌های جالب عنوان Bully را می‌توان نحوه تعامل با شخصیت‌های NPC آن دانست. می‌توانستید با لحنی مثبت یا منفی به آن‌ها سلام دهید. می‌توانستید با صحبت کردن از مخمصه رهایی یابید و یا اگر به کسی آسیبی رساندید، از او معذرت‌خواهی کنید. در حقیقت در این بازی می‌توانستید شخصیت اجتماعی خاص خود را داشته باشید و با دیگران به تعامل بپردازید.

راک‌استار به شکلی ساده از این سیستم در بازی Red Dead Redemption استفاده کرد؛ می‌توانستید با زدن یک دکمه، کلاه جان (John) را به نشانه احترام به بقیه گاوچران‌ها از سر خود بردارید. اینک اما راک‌استار گیمز این سیستم را در بازی Red Dead Redemption 2 بسط داده است. اگر با اسلحه‌ای مجهز نشده یک NPC را هدف قرار دهید، شاهد تعاملات اجتماعی متنوعی خواهید بود. شما می‌توانید یک NPC را تهدید و غارت کنید یا به او احترام بگذارید. بسته به اینکه آن‌ها چطور به آرتور واکنش نشان می‌دهند، می‌توانید مکالمه خود را ادامه دهید یا راه خود را در پیش بگیرید. بر اساس تجربه چند ساعته این بازی، این مکانیک لایه‌های جدید و پیچیده‌تری به این عنوان اضافه می‌کند. NPCها طیف گسترده‌ای از رفتار را در قبال شما پیش‌ می‌گیرند و اینطور نیست که همه به خوبی با شما تا کنند. شما می‌توانید بر اساس موقعیت و شرایط، تصمیم خاصی بگیرد و نتیجه آن را شاهد باشید.

بهره‌گیری از تاریخچه‌ای غنی | تاثیرات دیگر بازی‌های راک‌استار بر بازی Red Dead Redemption 2 - گیمفا

(Bully (2006

(Grand Theft Auto IV (۲۰۰۸: ویژگی Sense Of Place یا محلی سازی

بازی Grand Theft Auto IV تفاوت‌های بسیاری با نسخه‌های قبلی این سری محبوب داشت. بسیاری از ویژگی‌های بازی‌هایی نظیر San Andreas و Bully در این بازی حضور نداشتند و جای خود را به ویژگی‌هایی واقع‌گرایانه‌تر داده بودند. جت‌پک‌ها و هواپیماهای بازی San Andreas و دهه نوستالژیک ۸۰ میلادیِ بازی Vice City در این نسخه وجود نداشتند. اگرچه خیلی‌ها سرگرم انتقاد از عدم وجود این ویژگی‌ها بودند اما راک‌استار گیمز، ویژگی مهم‌تری را جایگزین آن کرده بود: حس محلِ بسیار قوی. شهر لیبرتی (Liberty) واقعاً زنده بود. شما می‌توانستید پیگیر تجارت و کسب و کارهای NPCها باشید و از کارهایی که دیگر شخصیت‌های کلیدی می‌کردند، بی‌خبر باشید. پس از بازی GTA IV، راک‌استار سعی کرد تا واقع‌گرایی را در بیشتر بازی‌های خود پیاده کند و اگرچه GTA IV بستر اصلی این تصمیم بود اما به نظر می‌رسد که بازی Red Dead Redemption 2 نیز می‌خواهد در همین مسیر گام بردارد و حس پویایی و جهانی کاملاً زنده را به مخاطب خود ارائه دهد.

بهره‌گیری از تاریخچه‌ای غنی | تاثیرات دیگر بازی‌های راک‌استار بر بازی Red Dead Redemption 2 - گیمفا

(Grand Theft Auto IV (2008 

(L.A. Noire (۲۰۱۱ : تعاملات محیط

L.A. Noire با دیگر بازی‌های راک‌استار تفاوت‌های زیادی داشت. این بازی توسط استودیوی منحل‌شده‌ی L.A. Noire توسعه یافته بود. مبارزات به پس‌زمینه رانده شده بودند و تجربه‌ای کندتر را در این بازی شاهد بودیم که بیشتر کارهای بازی‌باز، پرس و جو از افراد و بازرسی محیط برای کشف اسناد و مدارک برای چرایی وقوع جرم‌ها بود. اگر نمی‌توانستید یک پرونده را حل کنید، داستان به اتمام نمی‌رسید و همچنان ادامه داشت. تا به امروز شاهد بازی‌های بسیار کمی بوده‌ایم که به این بازی شبیه باشند و هر کسی از این موضوع خوشش نمی‌آید.

یکی از مکانیک‌های کلیدی بازی L.A. Noire، توانایی بررسی و دستکاری اشیاء موجود در محیط به منظور جمع کردن مدرک و شواهد برای هر جرم بود. L.A. Noire نخستین بازی در این سبک نبود و قطعاً آخرین آن هم نخواهد بود اما این تنها بازی راک‌استار تا به امروز است که امکان تعامل با محیط را ارائه می‌داد. Red Dead Redemption 2 قصد دارد کاری مشابه انجام دهد. اگرچه شما موظف به حل کردن پرونده‌های جنایی نخواهید بود، اما همانند بازی L.A. Noire، آرتور مورگان می‌تواند محیط مدنظر خود را بررسی کند. به طور مثال، می‌توانید تصاویر و یادداشت‌های موجود در یک خانه که توسط ساکنان قبلی آن در آنجا قرار گرفته‌اند را بررسی کنید و اطلاعات بیشتری از تاریخچه آنجا بدست آورید. حتی شما می‌توانید سلاح‌های خود و آیتم‌های یک مغازه را هم تفتیش کرده و از صاحبان قبلی آن‌ها اطلاعات کسب کنید.

بهره‌گیری از تاریخچه‌ای غنی | تاثیرات دیگر بازی‌های راک‌استار بر بازی Red Dead Redemption 2 - گیمفا

(L.A. Noire (2011

(Max Payne 3 (۲۰۱۲ : تیراندازی و مدیریت اسلحه

بازی Max Payne 3 عنوانی جسور و بی‌پروا بود. اگرچه نمی‌توان آن را تجربه‌ای واقعی قلمداد کرد – چراکه در اوایل بازی از یک هلیکوپتر آویزان می‌شوید و آتش اسلحه و بمب‌های خود را بر سر دشمنان فرو می‌ریزد – اما مکانیک‌های آن باعث شده تا این بازی را یک تجربه واقعاً زمینی از سوی شرکت راک‌استار گیمز حساب کنیم. اگر گلوله‌ای به سر مکس شلیک می‌شد، او راحت کشته می‌شد؛ حتی اگر درجه سختی بازی برروی آسان‌ترین گزینه آن می‌بود. اما چیزی که این بازی را برجسته کرده بود، سیستم مدیریت اسلحه آن محسوب می‌شود. مکس تنها می‌توانستید سلاح‌هایی با خود حمل کند که در دستانش جا شود و به اندازه آن‌ها جای خالی داشته باشد. این گفته به این معناست که اگر از یک تپانچه استفاده می‌کردید و یک تفنگ دیگر هم داشتید، مکس با دست دیگر خود آن را حمل می‌کرد. اگر تصمیم می‌گرفتید تا دو تفنگ داشته باشید، مکس سلاح دیگر را برروی زمین قرار می‌داد. حتی انیمیشن‌های پر کردن مجدد خشاب‌های هر سلاح نیز بسته به نوع آن اسلحه متفاوت بود.

این مکانیک‌ها به بازی Red Dead Redemption 2 نیز باز خواهند گشت. هر سلاحی که آرتور حمل می‌کند، روی بدنش قابل مشاهده خواهد بود. این به آن معناست که برای یک آتش‌بازی درست و حسابی تنها می‌توانید چند سلاح با خود همراه داشته باشید. بقیه سلاح‌ها را می‌توانید در کیسه خود قرار دهید و حمل کنید. مدیریت اسلحه تنها چیزی نیست که این بازی از عنوان Max Payne 3 قرض گرفته است. در انتهای هر آتش‌بازی در بازی Max Payne، می‌توانستید به صورت حرکت آهسته به درمان خود بپردازید. قطعاً خوشحال خواهید شد اگر بدانید این سیستم در بازی Red Dead Redemption 2 نیز حضور دارد و تجربه‌ای متفاوت را برایتان رقم خواهد زد. اگر یک گاوچران خوب باشید، این حرکات آهسته قهرمانانه‌تر خواهد بود و اگر شخصی نفرت‌انگیز باشید، صحنه‌هایی زننده را شاهد خواهید بود.

بهره‌گیری از تاریخچه‌ای غنی | تاثیرات دیگر بازی‌های راک‌استار بر بازی Red Dead Redemption 2 - گیمفا

(Max Payne 3 (2012

(Grand Theft Auto V (۲۰۱۳ : مهارت‌های تمرینی و دید اول شخص

جای تعجبی نیست که بدانیم بازی Red Dead Redemption 2 از بسیاری از مکانیک‌های عنوان فوق موفق Grand Theft Auto V بهره می‌برد. یک مثال واضح، آمار هر شخصیت است. اگر GTA V را تجربه کرده باشید می‌دانید که آمار و ارقام ترور (Trevor)، مایکل (Michael) و فرانکلین (Franklin) به شکلی منطقی رشد می‌کند. اگر آن‌ها زیاد شنا کنند، ظرفیت ریه‌شان افزایش می‌یابد و اگر زیاد رانندگی کنند، راننده بهتری خواهند شد. Red Dead Redemption 2 از چنین مهارت‌های قابل ارتقایی بهره می‌برد. هرچه آرتور بیشتر بدو کند، استقامتش بیشتر می‌شود و هرچه بیشتر تیراندازی کند، نشانه‌گیری دقیق‌تری خواهد داشت.

اگر بازی Midnight Club را حساب نکنیم، GTA V نخستین بازی راک‌استار بود که از دید اول شخص پشتیبانی می‌کرد. این سیستم، تجربه‌ای متفاوت از بازی GTA V را برای بازی‌بازان به ارمغان می‌آورد. خوشبختانه این دید به بازی Red Dead Redemption 2 نیز بازگشته است. اگر بخواهید می‌توانید از ابتدا با دیدی اول شخص به تجربه این بازی بپردازید. حتی می‌توانید دوربین اول شخص خود را به دلخواه خود درآورید و تغییراتی در آن دهید. البته باید خاطرنشان کنیم که در صورت تجربه این بازی به صورت اول شخص، و عدم مشاهده آرتور، به این معنا نیست که او نباید حمام کند!

بهره‌گیری از تاریخچه‌ای غنی | تاثیرات دیگر بازی‌های راک‌استار بر بازی Red Dead Redemption 2 - گیمفا

(Grand Theft Auto V (2013

(Grand Theft Auto Online (۲۰۱۳ : دامنه و تنوع بخش چند نفره

Grand Theft Auto Online کاملاً با دیگر ساخته‌های راک‌استار گیمز تفاوت دارد. اگرچه بیشتر بازی‌های این شرکت حاوی بخش چند نفره بودند اما Grand Theft Auto Online بسیار بزرگتر و عمیق‌تر از هر ساخته دیگر این شرکت است که تاکنون عرضه شده‌اند. این بازی بر اساس ساختار جهان بازی بخش چند نفره بازی Red Dead Redemption ساخته شده است. بازی‌بازان می‌توانند اموال و املاک متعددی بخرند، گاراژهایی با ماشین‌های عجیب و غریب درست کنند، و حتی می‌توانند کسب و کار مختص به خود را راه بندازند. و البته که ماموریت‌هایی رقابتی و تعاملی هم در این بخش در دسترس هستند.

تا به امروز، راک‌استار گیمز به‌روزرسانی‌های متعددی برای بازی GTA Online منتشر ساخته که آن را به منبع درآمدی قابل توجه برای این شرکت تبدیل کرده است. ما هنوز از بخش آنلاین بازی Red Dead Redemption 2 چیزی نمی‌دانیم اما به نظر می‌رسد که با تجربه‌ای مشابه با GTA Online روبرو هستیم. می‌توانید در جهان گسترده این بازی به عنوان یک مرد یا زن به کاوش بپردازید و در ماموریت‌های رقابتی و تعاملی شرکت کنید. برخلاف GTA Online، سرعت کندتر بازی Red Dead Redemption 2 ممکن است تجربه‌ای صمیمانه‌تری را ارائه دهد. با این حال، به نظر می‌رسد که کاربران GTA Online در Red Dead Online احساس راحتی بیشتری کنند و به خوبی با آن خو بگیرند. اگرچه باید اشاره کنیم که مشابه با GTA Online، بخش Red Dead Online نیز تا چند هفته پس از عرضه رسمی این بازی در دسترس نخواهد بود.

بهره‌گیری از تاریخچه‌ای غنی | تاثیرات دیگر بازی‌های راک‌استار بر بازی Red Dead Redemption 2 - گیمفا

(Grand Theft Auto Online (2013

برای کسب اطلاعات بیشتر از این بازی، می‌توانید پیش‌نمایش آن را به قلم مصطفی زاهدی تحت عنوان «به غرب وحشی خوش آمدید | پیش نمایش Red Dead Redemption 2» را از این نشانی بخوانید. همچنین در سری آیتم ویدئویی هایلایت، به بررسی نکاتی که پیش از خرید این بازی باید بدانید هم پرداخته‌ایم که پیشنهاد می‌کنیم آن را از اینجا مشاهده کنید.

بازی مورد انتظار Red Dead Redemption 2 روز جمعه ۴ آبان ماه (۲۶ اکتبر ۲۰۱۸ میلادی) برای کنسول‌های نسل هشتمی پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان عرضه و منتشر خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بهره‌گیری از تاریخچه‌ای غنی | تاثیرات دیگر بازی‌های راک‌استار بر بازی Red Dead Redemption 2 - گیمفا
بهره‌گیری از تاریخچه‌ای غنی | تاثیرات دیگر بازی‌های راک‌استار بر بازی Red Dead Redemption 2 - گیمفا
بهره‌گیری از تاریخچه‌ای غنی | تاثیرات دیگر بازی‌های راک‌استار بر بازی Red Dead Redemption 2 - گیمفا
بهره‌گیری از تاریخچه‌ای غنی | تاثیرات دیگر بازی‌های راک‌استار بر بازی Red Dead Redemption 2 - گیمفا
بهره‌گیری از تاریخچه‌ای غنی | تاثیرات دیگر بازی‌های راک‌استار بر بازی Red Dead Redemption 2 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بهره‌گیری از تاریخچه‌ای غنی | تاثیرات دیگر بازی‌های راک‌استار بر بازی Red Dead Redemption 2 - گیمفا